Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


AD FONTES - "wędrówka do źródeł zapomnianych"


2827 odpowiedzi w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   robiz

  • Użytkownicy
  • 681 postów
  • Rejestracja: 27.10.2010

Napisano 27.03.2012 - 19:14

Bardzo proszę o opinie w temacie jak wyżej. Słyszałem , że jest ciężki w ustawieniu. Ważna też dla mnie sprawa jak z trwałością tego sprzętu. Może są jacyś aktualni uzytkownicy. Jak wypada w porównaniu do np. Pro-ject RPM 5.1
Wiem , że dużo pytań, ale zaciekawiła mnie bardzo ta konstrukcja, a że za miesiąc może dwa będę chciał coś zakupić , to temat wydaje się na czasie ;).
Niebanalny wyglą , też jest zapewne jest wartościa dodaną.

robiz

Użytkownik robiz edytował ten post 27.03.2012 - 19:19


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   ricon

  • Użytkownicy
  • 2463 postów
  • Rejestracja: 22.10.2010

Napisano 27.03.2012 - 19:30

Z uwagi chociażby na zaangażowanie Andrzeja A. jako projektanta i wykonawcy ,należy traktowac sprzet w kategoriach produkt jednostkowy hand made.No za wyjatkiem obóbki metalu.Ale montaż jak manufakturze RR,

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   robiz

  • Użytkownicy
  • 681 postów
  • Rejestracja: 27.10.2010

Napisano 27.03.2012 - 19:44

To , że hand made to ok, pytanie własnie jak to jest made...

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   nocturne

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Rejestracja: 05.01.2012

Napisano 27.03.2012 - 19:48

no właśnie - ja także po przeczytaniu recenzji i pochlebnych opinii o nim jestem bardzo ciekawa co też ma on do zaoferowania - miło by było gdyby któryś z użytkowników go szerzej opisał :D

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   ricon

  • Użytkownicy
  • 2463 postów
  • Rejestracja: 22.10.2010

Napisano 27.03.2012 - 19:48

Są forumowi uzytkownicy,ale pewnie konspiracyjni.:)

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   nocturne

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Rejestracja: 05.01.2012

Napisano 27.03.2012 - 19:59

A czemu by mieli tacy być ?? :P ;)

#7 frywolny trucht

  • Goście

Napisano 27.03.2012 - 20:00

Gramofon wydaje się być interesujący. Jak na moje laickie oczko. Pytanie brzmi- czy da się go tak wystylizować, żeby nie wyglądał jak meblościanka z PRL? Szczególnie chodzi mi o okleinę. Zwracam uwagę, że urządzenie może trafić do nowoczesnego wnętrza.

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   paweljazz

  • Użytkownicy
  • 2022 postów
  • Rejestracja: 30.11.2009

Napisano 27.03.2012 - 20:05

Ja mam od kilku miesięcy :)
Napiszę tyle: Wart jest tych pieniędzy a może i więcej. Więcej później bo  Challenge Cup na Polsacie Sport jest.
Pozdrawiam,
Pawel

Użytkownik paweljazz edytował ten post 27.03.2012 - 20:06

Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.   
"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   ricon

  • Użytkownicy
  • 2463 postów
  • Rejestracja: 22.10.2010

Napisano 27.03.2012 - 20:13

Wyświetl postUżytkownik nocturne dnia 27.03.2012 - 19:59 napisał

Napisano dziś, 20:59
A czemu by mieli tacy być ?? :P ;)

Z uwagi na "dystrybucję":)

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   nocturne

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Rejestracja: 05.01.2012

Napisano 27.03.2012 - 20:17

Wyświetl postUżytkownik ricon dnia 27.03.2012 - 20:13 napisał

Z uwagi na "dystrybucję":)
a no racja :P

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   paweljazz

  • Użytkownicy
  • 2022 postów
  • Rejestracja: 30.11.2009

Napisano 27.03.2012 - 20:27

Wyświetl postUżytkownik frywolny trucht dnia 27.03.2012 - 20:00 napisał

Gramofon wydaje się być interesujący. Jak na moje laickie oczko. Pytanie brzmi- czy da się go tak wystylizować, żeby nie wyglądał jak meblościanka z PRL? Szczególnie chodzi mi o okleinę. Zwracam uwagę, że urządzenie może trafić do nowoczesnego wnętrza.

Zawsze możesz kupić puszkę złotego sprayu albo garść cekinów i trochę kleju :)
Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.   
"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   nocturne

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Rejestracja: 05.01.2012

Napisano 27.03.2012 - 20:32

a to nie jest kwestia zastosowania innego forniru na wykończenie ???

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Octagon

  • Użytkownicy
  • 1820 postów
  • Rejestracja: 27.02.2011

Napisano 27.03.2012 - 22:15

Czyli de facto nic nie wiadomo:)

#14 GratefullDe

  • Goście

Napisano 28.03.2012 - 07:14

Ad Fontes użytkuję od kilku tygodni. Poprzednio miałem nie byle co bo Thorensa TD 318 MK III, o którym złego słowa powiedzieć nie sposób. Jednakże Ad Fontes a Thorens to zupełnie inne konstrukcje. Począwszy od zawieszenia a na ramieniu kończąc.
Kiedy przywiozłem Ad Fontes od Andrzeja i wyjustowałem wkładkę, ramię itp (zajęło mi to ok 0,5 h, potem drobne korekty w czasie odtwarzania) pierwsze co "rzuciło się na uszy" to niesamowita przejrzystość dźwieku. Thorens brzmiał świetnie ale w porównaniu do gramofonu Andrzeja to bardzo "ciemny" patefon. Zrozumiałem dlaczego np. Ahaja namawia do zmiany okablowania w Thorensach 318/320. Oczywiście nie sposób porównywać tych dwóch gramofonów wprost. Przecież to i inne ramiona i inny rodzaj wkładek. Jednemu może podobać się charakter brzmienia tej lub innej wkładki. Na Thorensie wisiała Nagaoka JT 555 - ramie TP50 a na 14" ramieniu Andrzeja Ortofon VMS 20 MKII.
Czy gramofon wart ceny za którą się go kupuje? Bezwzględnie tak. Czy ten gramofon może konkurować z dużo droższymi, rynkowymi konstrukcjami? Oczywiście również tak.
Wydaje mi się, że prezentuje on swoistą filozofię zawartą w jego nazwie. Bo czego można chcieć więcej od gramofonu ponad to, że ma odtworzyć muzykę w doskonałej jakości - co czyni Ad Fontes znakomicie.
No i wygląda pięknie - w rzeczywistości lepiej niż na zdjęciach. Do nowoczesnych wnętrz również pasuje, może ładnie złamać ich surowszą konwencję.
Myślę, że nazwa zobowiązuje i Ad Fontes nie może być wykonany w stylu a la pro ject lub technics. To po prostu do niego nie pasuje. Jeśli komuś odpowiada stylistyka gramofonów pro jecta to taki kupuje a jeśli nie to może klasyczny Thorens lub jakiś bardziej ekstrawagancki inny model z ciekawie wyciętą plintą.
To na razie tyle. Tak na szybko z kopyta. Chciałem cos o minusach napisać ale ja ich na razie nie zauważyłem. To przemyślana konstrukcja. Pozdrawiam.

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Yul

  • Użytkownicy
  • 6672 postów
  • Rejestracja: 24.02.2007

Napisano 28.03.2012 - 07:22

Ciekawe porównanie, ale nie mniej ciekawe jest to, na ile o różnicach w brzmieniu decydowały zupełnie różne wkładki, a na ile same gramofony.
Pozdro,
Yul

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 28.03.2012 - 07:51

Talerz waży ok 12 kg.Aluminium kosztuje ok 30 zł/kg w nieobrobionym stanie.Czasami przy struganiu pojawia się dziura i jest po zabawie....Obróbka na CNC jest co prawda prosta ,ale też kilka stówek trzeba dać....Samo ramię z windą to kilkadziesiąt  elementów wymagających obróbki,Montaż i ustawianie wszystkiego zajmuje ok 10 godzin.Użytkownik ma do ustawienia VTA oraz przysięg, w zależności od zastosowanej wkładki.Jeden imbus,trzy śrubki i szablon.Prościej się nie da.Największy problem miałem z silnikami,więc stosuję nowe,szwajcarskie i wyjątkowo dobrej jakości.Oczywiście kosztują kilka złotych...Odbiór detali w promieniu 25 km-co najmniej 4 wyjazdy....Czy jest wart swojej ceny?Sama kalkulacja wystarczy aby z czystym sumieniem powiedzieć,że cała zabawa ma charakter NON PROFIT!!!Relaks i zadowolenie kolegów jest moim jedynym bonusem.Mam złamane serce za tą meblościankę!!!!!!!!Zapraszam do Włocławka

#17 GratefullDe

  • Goście

Napisano 28.03.2012 - 08:10

Wyświetl postUżytkownik Yul dnia 28.03.2012 - 07:22 napisał

Ciekawe porównanie, ale nie mniej ciekawe jest to, na ile o różnicach w brzmieniu decydowały zupełnie różne wkładki, a na ile same gramofony.
Masz rację, to pytanie trudne i można by sporo wody lać na ten temat i polemizować. Jednak wybrał bym Ad Fontes gdybym miał wybierać w bezpośrednim odsłuchu. Wyższa kultura analogowości. Bezkompromisowe wykonanie. Andrzej zaprasza do siebie, polecam taką wizytę. O ile Projecty, Thorensy, Technicsy możemy obejrzeć i porównać w sklepach o tyle rozmawiamy tu o czymś o czym większość z Was nie ma zupełnie pojecia ale zapewne zacznie za moment dyskutować z "miną" znawcy ;). Pozdrawiam

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   wit0

  • Użytkownicy
  • 147 postów
  • Rejestracja: 14.11.2011

Napisano 28.03.2012 - 09:18

Jeśli Andrzej zaprasza -to warto jechać -przemiła atmosfera -kilka  godzin relaksu przy muzyce z Pasjonatem i Ciekawym Człowiekiem... i obcowania ze sztuką i Twórcą -bo chyba tak nalezy okreslić ten gramofon -sztuka użytkowa.

To jako balsam -po czyimś porównaniu do mebloscianki -meblościanką nijak okreslać nie wypada -można okręlić tradycją z innej epoki. Jak dla mnie ten gramofon to idea ubrana w kształt -prostota -wręcz prymitywna konsytukcja -bez żadnych bajerów ale za to precyzyjna -jest to co być musi -i niczego wiecej. I jest ładne.
Idea gramofonu w pięknym kształcie z innej epoki. prostota -i potega.
i gra. a to podstawa. Gra -w sensie, nie że dźwiek wydaje -ino muzykę.

zalety -piekno i prostota -i dzwiek -

Wady -wymaga troszkę troski -doregulowania i zaangazowania. Zabawy -rytuału. mnie to bawi. Na pewno nie jest to gramofon który wyciągamy z pudełka właczamy i sam jedzie. trzeba troszkę poustawiać, pobawić się odprawić "swoiste czary lub nabożeństwo? ale -to analog w najczystszej postaci -zabawa dająca radość. Więc ta wada jest jednoczesnie zaletą. Jak dla mnie -wielką zaletą. Ten gramofon ewidentnie "ma duszę"

Niby nieogranczona trwałość -ale z drugiej strony długie bardzo lekkie i precyzyjne ramie -łożyskowane tak lekko ,że przesuwa się pod naciskiem wzroku a nie tylko dmuchnięciem -co daje fajny czysty neutralny  dźwięk -nie stwarzając żadnego oporu wkładce -wykonane aby najlepiej grało -jest jednocześnie bardzo delikatne i filigranowe. Łatwo uszkodzić. taki gramofon musi znaleźć swoje miejsce -postawiony w ciasnym blokowisku -wczesniej czy później ktoś zawadzi i zmasakruje piekne ramie...

Z jednej strony potęga -z drugiej filigranowość.
Zaleta -precyzyjne delikatne lekkie ramię to DŹWIEK. Wyeksponowane -jest po prostu ładne wręcz piękne. Ale jednocześnie jest to i najwieksza wada -  narażenie na uszkodzenia. Trzeba to brać pod uwagę przy wyborze miejsca ustawienia  -albo obmysleć jakąś osłonę.
Widok działającego Ad Fontes   działa wręcz hipnotyzująco -można słuchać i patrzeć jak się gręci a ramie delikatnie kiwa nad płytami -przeslizgując się nad niedoskonałościami płyt. Nawet z taniutką ortofon 510 mk2 ładnie gra. Zdecydowanie mniej trzasków niż typowe gramofony -długie precyzyjne lekkie ramię z wysokopodatną wkładką przeslizguje się nad rysami starych płyt. Nowe płyty -grają jak nowe...

Nie mam porównań do jakiś drogich gramofonów -używałem odrestaurowanego philipsa 887 i Polskiego zmodyfikowanego Bernarda 464 -z regą bias  /audiotechniką at13ea na pokładzie -tu skok jakości duży.

słuchałem też kiedyś jakiśpro-ject i techniksów w sklepach -ale to było kilka latek temu -wiec  trudno porównywać dźwiek -bo nie pamietam. Wiem, że dźwiek "średnich gramiaków " w sklepach audio nie zachwycił mnie natyle, żebym przeskoczył z Bernarda na techniksa czy pro-ject. A Ad Fontes zachwycił.

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   nocturne

  • Użytkownicy
  • 46 postów
  • Rejestracja: 05.01.2012

Napisano 28.03.2012 - 09:59

Cytat

Mam złamane serce za tą meblościankę!!!!!!!!
:(:(:(:( no nie smutaj :(:(:(:( - przecież komuś chodziło tylko o kolor drewna co jest bardzo subiektywne i akurat to jest najmniej istotny element  - mnie urzekł design tego gramofonu i marzę żeby go zobaczyć i usłyszeć na żywo - tylko do Włocławka z Krk - kupa kilometrów i póki co czasu brak ;/;/;/;/ I podziwiam za talent i wytrwałość :):)

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   spalon

  • Użytkownicy
  • 77 postów
  • Rejestracja: 04.02.2011

Napisano 28.03.2012 - 15:23

Zgadzam się całkowicie z wypowiedzią kolegi  GratefullDe , byłem osobiście u Andrzeja w Włocławku oglądałem jego gramofony , słuchałem , wspaniały dźwięk i bezkompromisowe wykonanie . Zdjęcia nie oddają w pełni jego wyglądu .
A czy wart swojej ceny ? Oczywiście że jest wart w 100 %

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   tomant

  • Użytkownicy
  • 1995 postów
  • Rejestracja: 06.11.2004

Napisano 28.03.2012 - 16:02

Andrzej, ja Cię bardzo proszę - PODNIEŚ CENĘ !
;)

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   cir

  • Moderatorzy
  • 5302 postów
  • Rejestracja: 09.01.2007

Napisano 28.03.2012 - 16:34

robiz za taka kase nie ma szansy kupic lepszego zródła
popsuc sie raczej nie ma co w tym gramofonie
Andrzej dotrzymuje kazdej umowy do ktorej sie zobowiązuje
póki konstruktor  stosuje nadal takie znizki warto jeszcze poruszyc temat firmowego  pre MM  :)
Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   paweljazz

  • Użytkownicy
  • 2022 postów
  • Rejestracja: 30.11.2009

Napisano 28.03.2012 - 16:36

Nie będe pisał elaboratów.
Najpierw  miało być tylko ramię ale nie miałem techniczej możliwości zamotowania go w TD160, a przynajmniej jeśli to by mi się udało to wygląd byłby bardzo nieciekawy.
W takich więc kolicznościach przyrody wziąłem całość.
Nie żałuję.
W porównaniu do poprzedniego zestawu (TD160, SME3009 III, Shure V15 III ) na dzień dobry z tanią AT VM8 (pre to samo na lampach) szykość, rozdzielczość, lekkość, kontrola basu, energia, wigor i najważniejsze słuchanie muzyki na tym gramofonie potrafi wzbudzić wiele emocji.
Teraz wisi Ortofon VMS 30 jest jeszcze lepiej.
W tej chwili cieszę się że dobry gramofon kosztował mnie 2 kzł z kawałkiem a nie co najmniej 6kzł.
Nie będe pisał o prównaniach do innych massloaderów bo nie możliwości takiego porównania mieszkam w dwudzestotysięcznej wsi Gryfice.  Jednak kolega ma VPI Scouta + Grado Platinum mój zestaw gra lepiej i nie jest to tylko moja opinia.

Obsługa, nie jest tak źle ramię VPI wymaga więcej czasu i cierpliwości.
Kłopoty, były małe z silnikiem (zbyt głośny) jednak Andrzej bez problemu wymienił na ten o którym wspominał w poście nr16 rewelacja.
Oczywiście zdaje sobie sprawę że ktoś odbierze ten wpis jako nie całkiem obiektywny niech i tak będzie. Nie jest to oczywiście nadgramofon bez wad jednak niech ktoś mi pokarze taki w przedziale cenowym 1-6 kzł. Za każdym razem Andrzej zaprasza do siebie na odsłuch jeśli ktoś ma taką możliwość niech jedzie. Warto rozpatrzyć tę propozycję jeśli nie dysponujemy sumą co najmniej 6kzł a mamy o połowę mniej.

Trzy uwagi: 1 gramofon potrzebuje miejsca: nie da się go wcisnąć na przysłowiową półkę z książkami.
   2 skierowana do malkontentów proszę nie porównywać wkładu materiałowego do produktu finalnego.
  Ten aspekt nie podlega nawet dyskusji.
   3 lekkie ramię nie chce grać z twardymi wkładkami, przynajmniej rurka węglowa nie wiem jak                               zachowałaby sie rurka aluminiowa są dwie wersje.
  

Pozdrawiam,
Paweł
Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.   
"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   robiz

  • Użytkownicy
  • 681 postów
  • Rejestracja: 27.10.2010

Napisano 28.03.2012 - 17:51

Widze dużo ciekawych opini, i duzo ciepłych słów. Fakt nie ma rzeczy bez wad, przynajmniej ja nie spotkałem do tej pory takiej, no oczywiście poza swoja małzonka ;)  ( własnie patrzy co pisze ).

Z ta okleina to , z tego co sie zorientowałem może byc inna, widziałem zdjęcia w fajnym brązie, przynajmniej mnie bardziej ten odcień odpowiadał. Dziwi mnie to, że nikt nie " narzekał " na bardziej skomplikowane niz zazywczaj , ustawianie ramienia, no ale nie mam powodu nie wierzyc kolegom, którzy sprawdzili to " organoleptycznie "

paweljazz, czy do tego gramodfonu jest zewnetrzny zasilacz i jakiegoś rodzaju regulator obrotów?

robiz

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 28.03.2012 - 18:05

Tak to wygląda.Kolegom bardzo dziękuję za miłe słowa mobilizujące mnie do jeszcze lepszych konstrukcji.Pokażcie,jak u Was wyglądają

Załączone miniatury

  • IMG_3285.jpg


#26 Użytkownik nie jest zalogowany   robiz

  • Użytkownicy
  • 681 postów
  • Rejestracja: 27.10.2010

Napisano 28.03.2012 - 19:13

Wyświetl postUżytkownik ricon dnia 27.03.2012 - 19:30 napisał

Z uwagi chociażby na zaangażowanie Andrzeja A. jako projektanta i wykonawcy ,należy traktowac sprzet w kategoriach produkt jednostkowy

Tak tez go traktuję, broń boże tytuł wątku nie powinien sugerować moich ewentualnych watpliwosci w jakoś grmofonu, Moze fakt , niezbyt trafny tytuł. Chodziło mi bardziej o wywołanie dyskusji, na ten temat , opinie aktualnych uzytkowników i mozliwośc porównania do obecnych komstrukcji.

robiz

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   paweljazz

  • Użytkownicy
  • 2022 postów
  • Rejestracja: 30.11.2009

Napisano 28.03.2012 - 19:54

Wyświetl postUżytkownik robiz dnia 28.03.2012 - 17:51 napisał

paweljazz, czy do tego gramodfonu jest zewnetrzny zasilacz i jakiegoś rodzaju regulator obrotów?

Tak gramofon posiada zasilacz z sobną regulacją 33 i 45 obr/min ustawianych w/g tarczki stroboskopowej.
Mój jest na 14 stronie w "Analogowych ustrojach" to możesz zobaczyć okleinę.
Paweł
Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.   
"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 29.03.2012 - 07:58

Jeszcze o ustawieniach i regulacji oraz o doborze wkładek.Założeniem podczas projektowania była pełna i szeroka regulacja VTA,kąta ustawienia główki,długości ramienia/przysięgu/oraz częstotliwości rezonansowej , lub bardziej tłumienia rezonansów.Ramię miało współpracować z wkładkami o dużej podatności.Nie ma,jak sądzę bardziej uniwersalnej konstrukcji na rynku bo:po pierwsze VTA można regulować w zakresie 0-40 mm.Oznacza to że dowolnej wysokości wkładka z dowolną ilością mat na talerzu da się ustawić prawidłowo.Kąt ustawienia główki w zakresie 0-45 stopni zadowoli każdego eksperymentatora,o najbardziej wyszukanych pomysłach.Sama główka może być dociążana w zakresie +2gramy poprzez zmianę jednej śrubki z plastikowej na metalową.Odległość igły od bolca na który nasadzamy płytę,czyli tak zwany przysięg jest regulowany w zakresie + - 15 mm.Zadowoli to każdego posiadacza  różnych szablonów do ustawiania ramion.Można też regulować ustawienie wkładki pod kątem w osi-to dla tych,którzy mają lekko skrzywione igły.Ja nie stosuję ale znam kolegów tak przywiązanych do uszkodzonych- jakby  nie było- igieł,że i taką możliwość zapewniłem.Odpowiedź   na pytanie dotyczące wkładek jest prosta:jeśli wkładka ma podatność większą niż 20 to gra znakomicie.AT 12,AT13,AT VM8,AT 20 SLA są dobre.Ortofon 510MkII, 530MkII ,M5P bardzo dobre Ortofon VMS 10 E, 20E,30E znakomite, z nowej produkcji Goldring 1042 oraz cała seria 2xxx grają doskonale!Uwaga:bardzo przeciętnie grają SHURE!!!Nie ma tragedii ale to nie to!Zupełnie nie nadają się do współpracy wkładki MC o dużej masie własnej i legendarnej już twardości.Denon 103 odpada!Na koniec tego zagadnienia:Ramię 14 cali jest raczej ewenementem w konstrukcjach dostępnych na rynku.Ramion o tej długości i masie poniżej 15 g nie widziałem Ja na dodatek oferuję aluminium i włókna węglowe!.Ramię zawsze ustawiam i kalibruję dla podstawowych-czytaj najczęściej stosowanych- wkładek.Regulacja odbywa się zawsze przy pomocy jednej śrubki i jednego kluczyka imbusowego 1,5 mm.Na fatalnej fotografii którą załączyłem widać także.Docisk,redukcja do singli oraz poziomica do ustawiania wstępnego i poziomowania.To jest standard!!!Propozycja podniesienia ceny jest rozważana tylko w związku ze wzrostem cen usług i materiałów.Przy okazji potrzebuję zaprzyjaźnić się z jakimś tokarzem-frezerem , bo wszyscy dookoła już mają dość robienie moich drobiazgów!Nie jestem upierdliwy jeśli idzie o terminy i płacę gotówką!Tyle odpowiedzi dla pytających.

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   Less

  • Użytkownicy
  • 2193 postów
  • Rejestracja: 03.05.2004

Napisano 29.03.2012 - 08:18

andrzej, czy masz w planie
1. ramię o większej masie na wkładki o dużej masie własnej i niskiej podatności
2. wersję napędu z miejscem na drugie ramie
????
Less is more
Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej analogowy

  • Użytkownicy+
  • 817 postów
  • Rejestracja: 19.05.2006

Napisano 29.03.2012 - 08:36

Wyświetl postUżytkownik Less dnia 29.03.2012 - 08:18 napisał

andrzej, czy masz w planie
1. ramię o większej masie na wkładki o dużej masie własnej i niskiej podatności
2. wersję napędu z miejscem na drugie ramie
????
Mam projekt gramofonu z dwoma ramionami 14 cali.Niestety jest ogromny,bo potrzebuje półki o wymiarach 80 x 40 cm.Zastosowanie ramion o mniejszej długości,np 12 cali nie daje znacznego zmniejszenia wymiarów , za to znacząco siada jakość dźwięku i tracę wiele z atutów z których jestem dumny-przede wszystkim szczegółowość.Co do wersji ciężkiej,nie stosuję ale możliwość istnieje.Próby robiłem i mam nawet jednego zadowolonego odbiorcę.Poza punktowym,przy główce,dociążeniem konieczne jest zrobienie instalacji antyscattingu...Nie badałem rezonansu dla wersji hard,więc nie wiem jak zachowa się układ w konfiguracji wkładka ramię.Teraz mam dla większości wkładek ok 8-9 Hz.




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający to forum: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj