Skocz do zawartości
IGNORED

Analogowy kompresor


fanM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś wie dlaczego ten kompresor analogowy zamiast zmniejszać zakres dynamiczny czyli DR to je zwiększa w nagraniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wie ktoś dlaczego!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące temu...

Witam czy ktoś wie dlaczego ten kompresor analogowy zamiast zmniejszać zakres dynamiczny czyli DR to je zwiększa w nagraniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wie ktoś dlaczego!

 

Ponieważ może mieć automatyczną kompensację gainu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sama nazwa wskazuje jest to kompresor i służy do kompresji poziomu sygnału a nie dekompresji. Być może da się go ustawić jeszcze w roli limitera ale prawdopodobnie nigdy nie będzie dekompresorem o ile coś takiego w ogóle istnieje. Kompresja poziomu w sygnale audio niestety jest procesem w jednym kierunku i następuje najczęściej podczas masteringu materiału.

 

Tom

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dobra muza to podstawa, dobry sprzęt potem - Ifi Audio iDac Micro + AKG K-92 ciekawe zestawienie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ekspander?

 

Jakby nie nazywać to ten proces jest w jednym kierunku, czyli spapranego nagrania w masteringu nie da się już poprawić.

 

Tom

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dobra muza to podstawa, dobry sprzęt potem - Ifi Audio iDac Micro + AKG K-92 ciekawe zestawienie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się tym kompresorem i jakoś nie usłyszałem zwiększenia dynamiki, ale może nie chodzi o przepuszczanie przez to ustrojstwo utworu. Kolejna korzyść to możliwość nauczenia się rozpoznawania momentów, kiedy zbyt mocno ktoś użył kompresora w utworze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się tym kompresorem i jakoś nie usłyszałem zwiększenia dynamiki, ale może nie chodzi o przepuszczanie przez to ustrojstwo utworu. Kolejna korzyść to możliwość nauczenia się rozpoznawania momentów, kiedy zbyt mocno ktoś użył kompresora w utworze.

 

Bo DR ze słyszalną dynamiką w sumie ma mało wspólnego ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak rozumiem działanie kompresora, to należy spodziewać się zmniejszenia DR, czyli stosunku amplitudy do poziomu RMS...wtedy zacznie grać głośniej, ale bez łupnięcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak rozumiem działanie kompresora, to należy spodziewać się zmniejszenia DR, czyli stosunku amplitudy do poziomu RMS...wtedy zacznie grać głośniej, ale bez łupnięcia.

 

Rysunek nie uwzględnia stałych czasowych, konkretnie czasu ataku kompresora. Ponieważ każdy normalny kompresor do zadziałania potrzebuje przekroczenia progu i jednocześnie ma skończony czas ataku, przy impulsowych przebiegach mamy do czynienia z wzrostem a nie zmniejszeniem DR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duża stała czasowa ataku i głębszy threshold da parę dB więcej dynamiki (mniejszy RMS), tylko pytanie, czy tak powinno się kompresować...w sumie można.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duża stała czasowa ataku i głębszy threshold da parę dB więcej dynamiki (mniejszy RMS), tylko pytanie, czy tak powinno się kompresować...w sumie można.

 

Atak 30ms szybki powrót i piękne rockowe bębny ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.