Skocz do zawartości

Audio Research VT100MKIII

Typ sprzętu: Końcówki Mocy

Producent: Audio Research

Model: VT100MKIII


Dobry

(4/5)


(4/5 na podstawie 1 opinii)

sprzet

(Konto usunięte) Gość

Data dodania: 02 maj 2013


(Konto usunięte) Gość

Data dodania: 02 maj 2013

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • + znakomite oddanie kontrastów dynamicznych, zarówno w makro jak i mikroskali
    + bardzo przestrzenny charakter prezentacji
    + świetna precyzja i oddanie konturów
    + bardzo dobra jakość wysokich tonów
    + świetna komunikatywność
  • - braki w nasyceniu barwy i wypełnieniu dźwięków
    - wyczuwalne rozjaśnienie i pewne prześwietlenie, przepłukanie barwy
    - ograniczone rozciągnięcie i kontrola basu, pewne podbicie wyższego podzakresu

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś

Ile zapłaciłeś/aś?: 10 tys. zł

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Po przejściu z Bearda P.35 Mk II szukałem dynamicznej końcówki lampowej. VT 100 Mk III oferuje znakomitą relację jakości do ceny, w aspekcie naturalności istotnie przewyższając końcówki tranzystorowe w podobnej cenie. Dopiero Reference 110 pozwolił na dalszy postęp dźwięku.

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Bryston 4P SST², Audio Research Reference 110

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Obecna recenzja w systemie ARC: CD Ref. 8, pre Ref. 3, kolumny Harpia Louis, okablowanie sieciowe Electraglide, IC Kimber Select KS 1130, głośnikowe Kimber Select KS 3035.

Opinia:

Analizując poszczególne aspekty brzmienia:

 

Bas – dość mocny, z wyraźnie zaakcentowanym wyższym podzakresem. Czuć wyraźne podbicie w zakresie 80-100Hz, poniżej tego zakresu czuć ewidentne iż możliwości urządzenia są ograniczone. VT 100 nie zapuszcza się w subsoniczne rejony 25-30 Hz, co potwierdził odsłuch muzyki organowej. Do dynamiki basu trudno mieć większe zastrzeżenia, tym niemniej opisane podbicie w połączeniu z niereferencyjną kontrolą tego zakresu powoduje wyczuwalne rezonanse. W porówaniu do Ref. 110 oprócz ograniczeń w paśmie przenoszenia, brakuje mu też porównywalnej definicji i artykulacji. Podczas odsłuchu gęsto nagranych partii muzyki bas stawał się dość płaski i monotonny, ewidentnie słychać było, że dochodzimy do granic wydajności prądowej końcówki. Ale generalnie jak na lampę i tak nie jest źle, aczkolwiek przywoływany Reference 110 pokazuje że można w tym zakresie osiągnąć znacznie więcej. Główna przewaga Ref. 110 nad VT 100 Mk III dotyczy właśnie reprodukcji dolnego zakresu pasma. Z kolei porównanie z Brystonem 4P SST² nie jest już jednoznaczne. Bryston prezentuje zakres basu niewątpliwie bardziej liniowo, aczkolwiek w zakresie najniższego basu, mimo tranzystorowego charakteru, nie ma istotnej przewagi w jego rozciągnięciu. Kontrola basowych impulsów jest lepsza na 4P SST², z kolei zwolennicy basowej chmurki i grzmotów zdecydowanie bardziej polubią VT 100.

 

Średnica – bardzo przezroczysta, sprawia wrażenie wypłukania zarówno z pierwiastka emocjonalnego jak i odfiltrowania nasycenia barw, wyczuwalne jest uprzywilejowanie jej wyższego podzakresu. Bardzo podobne wrażenie pozostawił po sobie Bryston 4P SST². Ekspozycja przełomu średnicy i wysokich tonów w oczywisty sposób podkreśla komunikatywność przekazu, przy czym momentami wyraźnie czuć nadmierne szeleszczenie sybilantów. Obrazy dźwiękowe rysowane są cienką i konturową kreską. W dolnym podzakresie średnicy jest już znacznie gorzej, męskie wokale sprawiały wrażenie zawyżonych, jak i pozbawionych właściwej masy. Głos Kazika Staszewskiego na płycie Unplugged zabrzmiał w sposób odchudzony z niższego wolumenu, aczkolwiek i tak lepiej niż w przypadku Brystona 4P SST², bez jego nosowej maniery. ARC Reference 110 gra w sposób znacznie cieplejszy i bardziej nasycony, aczkolwiek w bezpośrednim porównaniu sprawia wrażenie ciut wolniejszego i mniej witalnego niż mega energetyczny VT 100.

 

Wysokie tony – charakter brzmienia pokrywa się z Brystonem, są bardzo nośne, mają lekko metaliczny nalot, przez co świetnie słychać wszelkiego rodzaju blachy i różne przeszkadzajki, co idealnie sprawdza się przy słuchaniu rocka. Charakter góry powoduje odbiór całości brzmienia jako świeżego i rześkiego. W porównaniu z Brystonem są nieco ciut zaokrąglone w najwyższym podzakresie i mają bardziej naturalny charakter. Zdecydowanie najsilniejsza strona VT 100 Mk III.

 

Bezpośrednie porównanie ze znacznie droższym ARC Reference 110 pokazuje ograniczenia, VT 100 Mk III, polegające na ograniczonym poczuciu realizmu dźwięku, wynikające przede wszystkim z powodu mniejszego nasycenia barwy a także maskowaniu mikrodetali. Poczucie rekonstrukcji trójwymiarowej sceny jest przez to trochę słabsze, tym niemniej pozostawia w pobitym polu porównywanego Brystona 4P SST². Z kolei porównanie do poprzedniej wersji VT 100 Mk II wskazuje na istotny postęp w aspekcie prezentacji dynamiki i czystości i świeżości dźwięku, co jednak osiągnięte jest za cenę pewnego schłodzenia i rozjaśnienia brzmienia. W swej klasie cenowej jest to bardzo kompetentna końcówka mocy, posiadają określoną kombinację zalet i wad, przy czym tych pierwszych jest znacznie więcej. Jest to jedna z najlepszych końcówek na rynku dostępnych za kwotę około 10 tys. zł.





Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.