Skocz do zawartości
IGNORED

CIMP - Creative Improvised Music Projects


Chicago

Rekomendowane odpowiedzi

Temat przede wszystkim dla koneserów jazzu awangardowego i to jazzu awangardowego niełatwego w odbiorze. CIMP Records jest labelem, który wydaje chyba najbardziej kreatywne rzeczy jakie udało mi się w moim dotychczasowym jazzowym życiu usłyszeć - obcujemy tutaj z niebagatelnymi imrowizacjami jak i szczątkowymi kompozycjami kręcącymi się i na jazzowo i około jazzowo, które to w swojej formie niejednokrotnie przyjmują postać bezkompromisowych atonalnych figur. Generalnie chodzi o szeroko pojętą kreatywną muzykę improwizowaną. Katalog firmy obejmuje kilkaset tytułów, ale ile konkretnie, to nie mam pojęcia. Wśród nazwisk nagrywających dla CIMP pojawiają się wielkie gwiazdy jak Anthony Braxton, Joe McPhee, Andrew Cyrille, Barry Guy, Billy Bang, David Murray, Dominic Duval, Steve Swell, Sonny Simmons, Prince Lasha... i wielu wielu innych, zarówno bardzo znanych jak i praktycznie nieznanych.

 

Oprócz niebagatelnej kreatywnej muzyki, cechą charakterystyczną CIMP jest sposób nagrywania sesji i jakość ich realizacji. Inżynierią i nagraniami w firmie zajmuje się Mark Rusch, którego reputacja audiofilska ponoć nie ma sobie równych w świecie muzyki improwizowanej. Skrupulatność i dokładność nagrań Marka Ruscha jest niewiarygodnie bliska prawdy i przyznam, że faktycznie jest to chyba jedyny label, który prawie w 100% oddaje to co 'live music'! Wszystkie nagrania CIMP brzmią niewiarygodnie naturalnie i są bliskie prawdy - nie używa się tutaj kompresji, homogenizacji i 'elektronicznych ulepszaczy'. Jest obecne powietrze i pełen zakres dynamiki jaki można usłyszeć podczas grania live.

 

Okładki płyt też mają swój własny charakterystyczny styl i za ich projekt odpowiedzialna jest Kara Rusch. Są one unikalne i rozpoznawalne na odległość, posiadające tak samo jak i nagrania swój nietuzinkowy charakter.

Temat otwarty, czyli wszystko o Creative Improvised Music Projects. Zapraszam do rzeczowej dyskusji wszystkich zaznajomionych z tym labelem jak i wszystkich pragnących poznać tę nietuzinkową wytwórnię i realizowaną tam muzykę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety CIMP oraz jego dystrybucja (szczególnie poza Stanami) to obecnie niemal podziemie. To był jeden z labeli spod skrzydeł instytucji (bo jak określić sensownie ten twór?) Cadence Music, o niełatwych losach której można poczytać tutaj (o ile przebrnie się przez błędy certyfikatów witryny):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Katalog firmy obejmuje kilkaset tytułów, ale ile konkretnie, to nie mam pojęcia.

 

Najbardziej wiarygodnym źródłem jest chyba właśnie Klompfoot, gdzie teoretycznie wciąż można zamawiać praktycznie wszystkie albumy CIMP (choć przy tak działającej stronie ja bym nie zaryzykował, dawny sklep Cadence funkcjonował jednak solidniej)

Dostępne obecnie jest 301 pozycji, numeracja w katalogu zaczyna się od CIMP 101 (Evan Parker The Redwood Session), a kończy na CIMP 405 (Demian Richardson A Moment in Time).

 

Wszystkie nagrania CIMP brzmią niewiarygodnie naturalnie i są bliskie prawdy - nie używa się tutaj kompresji, homogenizacji i 'elektronicznych ulepszaczy'. Jest obecne powietrze i pełen zakres dynamiki jaki można usłyszeć podczas grania live.

 

To prawda, wytwórnia z tego słynie (choć do deklaracji całkowitego braku kompresji podchodziłbym nieufnie, takie nagrania prawdopodobnie nie nadawałyby się do odtwarzania w warunkach domowych).

 

Zapraszam do rzeczowej dyskusji wszystkich zaznajomionych z tym labelem jak i wszystkich pragnących poznać tę nietuzinkową wytwórnię i realizowaną tam muzykę.

 

Dla porządku dodam, że w dawnych dobrych czasach o wytwórni i jej muzycznych produktach co nieco się tutaj pisało. Dedykowanego wątku jeszcze nie było, ale CIMP przewijał się znacząco m.in. tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(w tym ostatnim właśnie w kontekście wybitnej realizacji)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, wytwórnia z tego słynie (choć do deklaracji całkowitego braku kompresji podchodziłbym nieufnie, takie nagrania prawdopodobnie nie nadawałyby się do odtwarzania w warunkach domowych).

 

Całkowity brak kompresji to faktycznie chyba jakiś chwyt reklamowy, ale na tyle jest jej mało, że w nagraniach CIMP słychać idealnie autentyczne akustyczne brzmienie z jakim można się spotkać 'na żywo'. 'Ciche' poziomy nagrań dają naprawdę bardzo dużo dobrego w kontekście proponowanej przez wytwórnię muzyki - ich poziomy są o wiele niższe niż znakomita większość nagrań u pozostałych. Pamiętam, że kiedyś taki eksperyment zrobił Mark Levinson i nagrał trio Jackie Terrassona w podobnym stylu wykorzystując swój setup Cello - było to wiele lat temu i wydawało mi się wtedy, że nagranie to jest pozbawione 'mięsa', ale wtedy dopiero zaczynałem wchodzić w jazzowe klimaty i brzmienie to było dla mnie za 'lekkie' i przede wszystkim za ciche. Dopiero jak usłyszałem jak się tutaj gra na żywo, dało mi wiele do przemyśleń - na początku pomyślałem: 'co oni tutaj tak 'cicho' grają'? Sprzęt im się posuł? O co chodzi?

 

Niestety CIMP oraz jego dystrybucja (szczególnie poza Stanami) to obecnie niemal podziemie

 

Tutaj też nie ma tego za wiele, ale pojawiają się pojedyńcze sztuki w sklepach, które odwiedzam. Moja kolekcja CIMP jest skromna, ale sukcesywnie i w miarę możliwości ją uzupełniam. Jak wiem co chcę, to zamawiam od wystawiających się sprzedawców na discogs.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja kolekcja też skromna.Myślę,że kilkanaście sztuk.Ale wszystkie świetne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak się składa, że wspaniała muzyka obroni się sama - niezależnie czy jest to ciężki stuff czy też lekkie, zwiewne, melodyjne piosenki. Ostatnio dołączyło do mojej kolekcji CIMP Records kilka płytek, ale jedna jest po prostu wybitna i zabija swoim klimatem oraz kreatywnością - jest nią płytka 'Tuba Project' - wspólny projekt Luciana Ban'a - genialnego nowojorskiego pianisty i kompozytora pochodzącego z Rumunii, oraz Alexa Hardinga - również nowojorskiego muzyka, saksofonisty i kompozytora z niebanalnym resume, oryginalnie pochodzącego z Detroit, Michigan. Luciana Ban'a poznałem gdzieś około pięciu lat temu podczas niezapomnianej jak dla mnie sesji odsłuchowej płytki 'Enesco Re-Imaginated' z Johnem Herbertem - wiele znakomitych opinii, niemalże zachwytów zdobyła ta płytka w moim prywatnym rankingu... Pochylam się również nad unitem L.Ban'a - 'Elevation' - jest to kwartet z Abrahamem Burtonem, Johnem Herbertem i Eric'em McPherson'em, który zmontował płytkę w coltraneowskim klimacie 'Mystery' - to też trzeba mieć! Zresztą i o jednej i o drugiej płycie wspomniałem już na forum kilka lat temu, jak i o projekcie Luciana Bana dla ECM - 'Transylvanian Concert' - w duecie z M.Maneri. Bardzo ciekawy pianista i przede wszystkim kompozytor, który potrafi niemalże idealnie scalić swój folkowy transylwański i jak najbardziej klasyczny feel z nowojorską sceną jazzu i free improwizacji. Bardzo ciekawe rzeczy wychodzą spod jego pióra, po prostu chce się słuchać!

 

'Tuba Project' jest płytką zrealizowaną w kwintecie. Oprócz L.Ban'a i A.Hardinga w sesji biorą udział: tenorzysta J.D Allen, perkusista Derrek Phillips i gwóżdż programu, tubista Bob Stewart. Niesamowity ciemno-szary kolor i paradoksalnie jaskrawy ornament wprowadza tuba w tym projekcie - oprócz basowego ekwiwalentu, jestem pełen podziwu dla swobodnych impro-konwersacji, a raczej opowieści, np. w 'Other Voices'. Kulminacyjny punkt, to na pewno najdłuższa kompozycja na płycie, szesnastominutowa 'Bluesness Suite' - suita z mocno frytowym impro przechodząca w bluesowe skale z fundamentalnym groovem i sonorystycznym akcentem - ogień i dym! W sumie nad każdym utworem w 'Tuba Project' można się pochylić - oprócz wielkiej otwartości formy, można tutaj odnależć ukłony w stronę tradycji modern jazzu, wręcz cytaty z Monka, np. w otwierającym płytkę 'Cajun Stomp', czy też tradycyjny i jakże spiritualny feel w gospelowym 'Spirit Take My Hand'. Jakby tego było mało, to zostaje jeszcze latynoski groove w zamykającym tę podróż 'Mexican Hat Dances' i piękny odnośnik do AACM w postaci utworu 'Muhal Song', który to zadedykowany został wielkiemu chicagowskiemu artyście, twórcy AACM - Muhal Richard Abrams.

 

Znakomita płyta, którą polecam wszystkim miłośnikom improwizacji i dobrego jazzu! Miazga!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Khan Jamal Quintet - 'Balafon Dance' / CIMP #267, 2002

 

Nie tak tradycyjnie jak na 'Dark Warrior' ze SteepleChase, ale jak najbardziej również rytmicznie, pasjonująco i angażująco. Dodatkowego koloru tej fantastycznej muzyce nadaje afrykański instrument 'balafon', i '... Dance' w tytule jest idealnie adekwatny do tego co lider z zespołem tutaj proponuje. Jak dla mnie rewelacja! Połączenie afrykańskiej rytmiki z bopem, bluesem i awangardowymi inklinacjami zawsze jazzowi wychodziło na dobre. A skład? Chyba nie trzeba nic wyjaśniać ani rekomendować. Znakomita płyta 'and I love it! Kto nie zna niech żałuje '-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R-2125560-1441390447-1399.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.