Skocz do zawartości
IGNORED

Cyfrowa Regulacja Głośności powodem utraty jakości przekazu


Kris_54701

Rekomendowane odpowiedzi

Czy cyfrowa regulacja głośności odtwarzacza audio ma wpływ na jakość przekazu?

 

Źródłem jest TV BOX z systemem android na pokładzie z wyjściem optycznym SPDIF i USB. Jak wiadomo ma on wiele regulacji systemowych jak i same odtwarzacze takowe posiadają. Czy taka regulacja zmniejsza rozdzielczość odtwarzanego sygnału?

Czy ustawienie maksymalnej głośności pozwoli uniknąć obcinania bitów?

Jak bardzo jest to odczuwalne(słyszalne) a może to tylko teoria nie mająca żadnego wpływu na dźwięk?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że każda regulacja jakiegoś parametru może coś poprawić albo zepsuć złotym kluczem czyli środkiem jest tu dobranie odpowiednie danego parametru!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tu na myśli przede wszystkim regulację głośności za pomocą suwaka w Androidzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki że powiedziałeś o co dokładnie chodzi.Kiedyś robiłem testy i muszę ci powiedzieć że wpływa bo jak dasz za bardzo w prawo czyli na fulla to wtedy sygnał zostanie zniekształcony ponieważ jest wysyłany do urządzenia że zbyt dużym wzmocnieniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% glosnosci z wyjscia odtwarzacza czasem faktycznie moze znieksztalcic dzwiek ale to wada fabryczna danego urzadzenia - nie powinno tak byc, za to zbyt niski sygnal na 100% zdegraduje nam jakosc dzwieku, co szczegolnie odbije sie na dynamice. Czyli jeszcze raz: 10% z wyjscia odtwarzacza i duze wzmocnienie na wzmacniaczu - slaba dynamika, 90% z odtwarzacza i mniejsze wzmocnienie wzmacniacza - wg mnie duzo lepszy dzwiek - sprawdzone praktycznie w wielu przypadkach. I tak, dotyczy to sygnalu cyfrowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatem potencjometr nieunikniony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ograniczenie dynamiki pochodzi z faktycznego ściszenia dźwięku a nie z samej zaimplementowanej możliwości takiej regulacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cyfrowa regulacja głośności odtwarzacza audio ma wpływ na jakość przekazu?

Tylko jak jest tandetna. W praktyce, większy wpływ na jakość ma regulacja analogowa (nawet w droższych wzm. nie raz był problemy choćby z balansem).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z HIFI.pl

Zacznijmy od przypomnienia, że na każdy bit przypada 6dB zakresu dynamiki. W przypadku 16-bitowego sygnału z płyty CD mamy 96dB. Takie samo przeliczenie jednego bitu na 6dB dotyczy też regulacji głośności. Gdybyśmy chcieli uzyskać regulację głośności gdzie możemy ściszać w zakresie od 0 do -24dB będziemy potrzebować na wyjściu 4 bity więcej niż na wejściu. Jeśli na wejściu regulatora głośności mamy słowo 16-bitowe, a na wyjściu 24-bitowe to możemy bez strat jakościowych zapewnić regulację głośności w zakresie 48dB (8bitów*6dB). Przykład przejścia z 16 bitów na 24 bity jest o tyle warty uwagi, że na rynku jest dużo nagrań 16-bitowych, a także dużo 24-bitowych przetworników cyfrowo-analogowych.

 

i llink do samego tematu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i jeszce parę słow

A co się stanie gdy zabraknie nam bitów żeby wykonać dokładne obliczenia? Powstanie błąd kwantyzacji. A jeśli przy 16-bitowym słowie wejściowym i 24-bitowym słowie wyjściowym będziemy chcieli ściszyć sygnał o 60dB to utracimy najcichsze 12dB (obetniemy dwa najmłodsze bity). Stracimy bezpowrotnie część sygnału audio, co zaowocuje konkretnym zniekształceniem. Zniekształcenie to będzie skorelowane z samym sygnałem audio i może słyszalnie zdegradować dźwięk.

 

i podsumowanie

 

Z drugiej strony skali, dla sygnałów dużych, sytuacja wygląda w ten sposób, że marnujemy pewną część zakresu dynamiki przetwornika CA. Jeśli ściszymy w regulatorze głośności sygnał o 20dB, to górne 20dB zakresu pracy przetwornika pozostanie zupełnie niewykorzystane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowany autor za bardzo upraszcza temat.... bo nie ma płyt nagranych z 96 dB dynamiką.

 

Ściszanie cyfrowe najpierw zabiera tzw. najmniej znaczące bity (brzydko nazywane LSB), głównie są to zera.

Ale zera w słowach bitowych biorą się nie tylko z konwersji 16 bitów do 24.

Współczesna muzyka nagrana z dynamiką kilkunastu dB oznacza, że jej bity to w dużej mierze zera do bezpiecznego usunięcia.

 

Można to sprawdzić np. na "I Turned To Stone" Budgie.

Mając taką muzykę w 16 bitach ściszyć ją cyfrowo o 60 dB i nagrać to, a potem odtworzyć pogłaśniając o 60 dB (ściszenie o -60 dB oznacza że słychać coś tylko po zbliżeniu ucha do głośnika).

W nagraniu będzie w zasadzie ta sama muzyka co była przed zabiegiem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są też wtyczki zmniejszające w locie rozdzielczość, można się bawić w czasie rzeczywistym ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowany autor za bardzo upraszcza temat.... bo nie ma płyt nagranych z 96 dB dynamiką.

Sam sprawdzałem co się dzieje przy odtwarzaniu nagrania 16 bit i operowaniu regulatorem cyfrowym o rozdzielczości 16 bit (kiedyś foobar umożliwiał wybranie czy ma działać przy 16bit, czy 24/32) - w trybie regulacji 16 bit, przy większym ściszeniu, słychać wyraźnie "cyfrowy szum". Jednak przy 24/32 bitowej regulacji problem znikał całkowicie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zabawa w loudness war wynika z tego zeby nie sciszac bo nie wolno :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zabawa w loudness war wynika z tego zeby nie sciszac bo nie wolno :)

Skoro nie działa Ci poprawnie regulacja głośności ("ściszać nie wolno"), to wymień na taką, która jest poprawnie zrobiona ("ściszać wolno").

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jak to jest cyfrową regulacją w programie Audacity.

Wykorzystałem jako sygnał testowy szum różowy, który zapisałem do pliku 44/16.

Najpierw obrabianie pliku 44/16.

krok 1 ściszenie do -50dB

krok 2 powrót do oryginalnej głośności

krok 3 porównanie plików

Pliki nie są takie same.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Następnie plik 44/16 jest zapisany do formatu 44/32 float ta sama procedura. Tym razem porównywane pliki są praktycznie takie same.post-23349-0-49227000-1505649949_thumb.jpg

 

Można ten sam schemat zauważyć w ustawieniach odtwarzaczy...sygnał może opuścić odtwarzacz przekonwertowany do hiresa post-23349-0-65864800-1505650395_thumb.jpgalbo nie. post-23349-0-78878700-1505650413_thumb.jpg

 

Aby zmniejszyć zniekształcenia można zmniejszyć zakres regulacji głośności, to zniekształcenia będą coraz mniejsze - np. dla głośności -40dB post-23349-0-23192900-1505650616_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaśnię to przy okazji wyjaśnienia co oznaczają te liczby np. 31,6dB.

Jak jeden sygnał różni się od drugiego o 0,1 dB, to by wyszło 39dB, a przy 33dB oznacza to 0,2dB różnicy, przy 0,25dB było by to 30dB, więc 31,6 oznacza różnicę w amplitudzie 0,2-0,25dB.

Na tym właśnie polega porównywanie plików...trzeba je dodać tak, że jeden ma odwróconą fazę i to wszystko.

W rzeczywistości ta różnica może być mniejsza, ponieważ współczesne przetworniki robią sporo obliczeń, no i są jeszcze inne rzeczy w torze. Jeśli taka niewielka różnica jest jednak słyszalna, to oznacza albo większe zniekształcenia niż wyliczyłem albo że nasz słuch niesamowicie czuły i istotne są rzeczy trudne do zmierzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba je dodać tak, że jeden ma odwróconą fazę

 

Prośba o odpowiedź dla laika. Jakim poleceniem dodać te pliki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz jakiś plik np. generujesz ton, potem go powielasz, odwracasz fazę, miksujesz - powinno wyjść zero, cisza. Z plikami podobnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem pomysł J.Jerry'ego na pliku muzycznym używając zmian na 45 decybeli (na 50 nie pozwoliły przestery).

Puszczając plik wynikowy na głośniki słychać ledwo słyszalny szum, którego główna energia to 5-20 kHz. Mogą to być błędy zaokrągleń nieobecne przed zabiegiem, wzmocnione o 45 dB powinny być trochę słyszalne.

Wzmocnienie musiałem solidnie podkręcić żeby coś usłyszeć.

 

W życiu bym nie pomyślał że sciszanie w 16 bitach może do czegoś się nadawać! Ale powodzenie eksperymentu to zasługa głównie loudness wars...

 

W sytuacji samego tylko ściszania takie błędy łagodzi dodawany w locie dither (i nie wiadomo czy efekt amplify z Audacity dodaje dither?).

Btw w mikserze windows mimo rozdzielczości 32 bitów float jest ditherowanie, jeśli ściszenie jest niezerowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cytowanym artykule jest wspomniane, że regulacja głośności w urządzeniu które to "robi" z przetwarzaniem 24 bitowym i więcej jest pozbawiona obcinania dynamiki. Teoretycznie każdy odtwarzacz to potrafi. Wąskim gardłem jest przykładowy system Android do wersji 4.4 który to ma zaledwie 16 bitowe przetwarzanie dźwięku.

Zastosowanie odpowiedniego sterownika wbudowanego w odtwarzacz Onkyo HF Player pozwala usłyszeć różnice pomiędzy sygnałem z nawet 64 bitowym przetwarzaniem ale przez stockowy regulator i aplikacją Onkyo z własnym sterownikiem dźwięku. Różnica w odsłuchu 16 bitowych plików FLAC jest bardzo wyraźna. Głębia dźwięku jest o wiele wiele wyższa. Stockowy regulator zapodaje muzykę prawie płaską ścianę dźwięku, jak namalowany obraz czy zdjęcie. Przez Onkyo player każdy instrument ma swój kształt. Różnica polega do dokończeniu wybrzmień każdego dźwięku wyraźnie odseperowanego od reszty. Przy 16 bitach jest płasko i monotonnie, może to nawet szum wypełnia przestrzenie między dźwiękami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Yamahę wxc-50 i korzystam z jej cyfrowej regulacji poprzez aplikację.

Mam też do wyboru korzystać z pasywnego regulatora moich monitorów.

 

Jak powinno być lepiej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj i porównaj. Napisz koniecznie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Yamahę wxc-50 i korzystam z jej cyfrowej regulacji poprzez aplikację.

Mam też do wyboru korzystać z pasywnego regulatora moich monitorów.

 

Jak powinno być lepiej?

 

W aplikacji glosnosc powinna byc jaknajwyzsza, powiedzmy 75-90% koncowa glosnosc wyregulowana pasywnym regulatorem, sciszona do odpowiedniego poziomu. Na pewno nie niski poziom w okolicach 10-15% w aplikacji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasywny mam otwarty na 80% skali mniej więcej, apka to wygoda, ustawiona na regulację co 0.5 db.

Yamaha chwali się dobrą regulacją w urządzeniu, ciekaw jestem czy ktoś zaobserwował różnicę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy większość odtwarzaczy nie korzysta dziś z 32/24 bitowej zmiany głośności? Tzn wewnątrz programu dźwięk jest upsamplowany do 32 bitów a na wyjściu zależnie jak ustawimy 16/24/32. Teoretycznie nie powinno być żadnych zniekształceń od 24bit.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 24 bit i jest duza roznica gdy na wyjsciu jest 10% w porownaniu do 90%, na wyjsciu usb do zewnetrznej karty dzwiekowej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie powinno być żadnych zniekształceń od 24bit.

 

Specyfikacja daca to za mało.

Nawet jeśli mieć dobrego daca, mogą być problemy z jakością zasilania czy pętlami masy.

 

Jeśli u kogoś ściszanie cyfrowe w praktyce nie daje "czarnego" tła, to diabli biorą jakość dźwięku.

Trzeba wtedy przeprosić się z regulacją analogową.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.