Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Dynamika w Dolby Digital vs Dolby True HD i DTS HD master audio

dolby digital true hd dts hd ma ps3 dynamika

  • Nie możesz odpowiedzieć
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Adam Szrama

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • Rejestracja: 13.06.2018

Napisano 13.06.2018 - 20:37

Czy Dolby True HD i DTS HD master audio mają większy zakres dynamiki niż Dolby Digital. Mam podłączone PS3 do zwykłej wieży stereo po analogu i dźwięk linear pcm. Zauważyłem że jak oglądam film w Dolby Digital to wskaźnik dynamiki w wieży bardzo rzadko dotyka maksimum a w True HD i DTS HD MA przy głośnych scenach jakby wychodził poza zakres, dźwięk brzmi lepiej niż przy dolby digital ale czasem się przesteruje, po ściszeniu w PS3 na -2 się już mieści w zakresie wieży. Pytam tak z ciekawości bo nie przeszkadza mi to jakoś bardzo.

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   arkadowski

  • Moderatorzy
  • 2683 postów
  • Rejestracja: 02.12.2013

Napisano 13.06.2018 - 21:49

 Użytkownik Adam Szrama dnia 13.06.2018 - 20:37 napisał

Czy Dolby True HD i DTS HD master audio mają większy zakres dynamiki niż Dolby Digital. Mam podłączone PS3 do zwykłej wieży stereo po analogu i dźwięk linear pcm. Zauważyłem że jak oglądam film w Dolby Digital to wskaźnik dynamiki w wieży bardzo rzadko dotyka maksimum a w True HD i DTS HD MA przy głośnych scenach jakby wychodził poza zakres, dźwięk brzmi lepiej niż przy dolby digital ale czasem się przesteruje, po ściszeniu w PS3 na -2 się już mieści w zakresie wieży. Pytam tak z ciekawości bo nie przeszkadza mi to jakoś bardzo.
DTS ma podbite skrajne pasma dźwięku, stąd wrażenie "lepszości".
Wujek Google da Ci szczegółową odpowiedź w tym zakresie.
Laboratorium Dolby stawia na naturalność brzmienia, więc - dla każdego coś miłego.
Jeden woli DTS ze względu na specyfikę brzmienia (podbicie skrajnych pasm, w głównej mierze wysokich tonów), inny woli naturalność.
Oczywiście piszemy o formacie bezstratnym, bo w starszych formatach Dolby Digital przegrywa strumieniem danych - jest mocno obcięty.
"Prawdziwy meloman to taki, który usłyszawszy głos kobiety śpiewającej w wannie, przykłada do dziurki od klucza swoje ucho."
Moderator nie jest sędzią i katem. Moderator działa tylko na podstawie Regulaminu. Nie zgadzasz się z zapisami w Regulaminie? Zgłoś to Administracji.
#IRespectMusic

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkos

  • Użytkownicy
  • 180 postów
  • Rejestracja: 18.11.2004

Napisano 14.06.2018 - 20:10

 Użytkownik arkadowski dnia 13.06.2018 - 21:49 napisał

DTS ma podbite skrajne pasma dźwięku, stąd wrażenie "lepszości".
Wujek Google da Ci szczegółową odpowiedź w tym zakresie.
Laboratorium Dolby stawia na naturalność brzmienia, więc - dla każdego coś miłego.
Jeden woli DTS ze względu na specyfikę brzmienia (podbicie skrajnych pasm, w głównej mierze wysokich tonów), inny woli naturalność.
Oczywiście piszemy o formacie bezstratnym, bo w starszych formatach Dolby Digital przegrywa strumieniem danych - jest mocno obcięty.
Kompletna bzdura- Dolby True HD, DTS HD Master i Linear PCM są tożsame, zależy jak był zrobiony master

Użytkownik tomekkos edytował ten post 14.06.2018 - 20:16


#4 Użytkownik nie jest zalogowany   arkadowski

  • Moderatorzy
  • 2683 postów
  • Rejestracja: 02.12.2013

Napisano 14.06.2018 - 21:50

 Użytkownik tomekkos dnia 14.06.2018 - 20:10 napisał

Kompletna bzdura- Dolby True HD, DTS HD Master i Linear PCM są tożsame
Nie są tożsame i nie wiem za bardzo co przez to rozumiesz!
Od lat wiadomo, że DTS podbija skrajne pasma i jest to rzecz oczywista w przypadku tego formatu, stąd słyszalna róznica w przypadku zmian ścieżki z DTS na formaty Dolby.
I nie chce mi się nawet robić tutaj wywodu na pół strony, bo mądremu wystarczą dwa zdania, a głupiemu i elaboratu za mało.
Skoro wszystko jest tożsame to po ch. te rózne formaty?!

Tu masz "tożsamość" swoich idiotyzmów, poczytaj, poucz się.
https://livesound.pl/tutoriale/4294-systemy-dzwieku-przestrzennego-dolby-digital-dts-i-inne



Same tylko rozszerzenia DTS mozna opisać następująco:

Rozszerzenie XLL odpowiedzialne za bezstratne kodowanie audio, uzyskanie kopii bit na bit oryginalnej, źródłowej ścieżki audio o maksymalnej przepływności sięgającej 24,5 Mbps dla płyt Blu-ray oraz 18,0 Mbps dla płyt HD-DVD.
Rozszerzenie XXCH odpowiedzialne za zwiększenie liczby kanałów, powyżej 6.1.
Rozszerzenie XBR  odpowiedzialne za większą stałą przepływność danych, wynoszącą maksymalnie dla płyt Blu-ray 6,0 Mbps oraz 3,0 Mbps dla płyt HDDVD.
Rozszerzenie XSA odpowiedzialne za Secondary Audio/ Sub Audio Content określane także jako DTS-HD LBR (low bit rate).

Więc sorry, gdzie te "tożsame" formaty! a skoro są tożsame, to po ch. firmy opłacają licencję za kodeki i stosuje się je z obydwu firm?! Nie wspomnę, skoro są tożsame, to dlaczego brzmią inaczej!

A kolejny "idiotyzm" szukaj w swoich wywodach.
"Prawdziwy meloman to taki, który usłyszawszy głos kobiety śpiewającej w wannie, przykłada do dziurki od klucza swoje ucho."
Moderator nie jest sędzią i katem. Moderator działa tylko na podstawie Regulaminu. Nie zgadzasz się z zapisami w Regulaminie? Zgłoś to Administracji.
#IRespectMusic

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkos

  • Użytkownicy
  • 180 postów
  • Rejestracja: 18.11.2004

Napisano 15.06.2018 - 07:36

 Użytkownik arkadowski dnia 14.06.2018 - 21:50 napisał

Nie są tożsame i nie wiem za bardzo co przez to rozumiesz!
Od lat wiadomo, że DTS podbija skrajne pasma i jest to rzecz oczywista w przypadku tego formatu, stąd słyszalna róznica w przypadku zmian ścieżki z DTS na formaty Dolby.
I nie chce mi się nawet robić tutaj wywodu na pół strony, bo mądremu wystarczą dwa zdania, a głupiemu i elaboratu za mało.
Skoro wszystko jest tożsame to po ch. te rózne formaty?!

Tu masz "tożsamość" swoich idiotyzmów, poczytaj, poucz się.
https://livesound.pl/tutoriale/4294-systemy-dzwieku-przestrzennego-dolby-digital-dts-i-inne



Same tylko rozszerzenia DTS mozna opisać następująco:

Rozszerzenie XLL odpowiedzialne za bezstratne kodowanie audio, uzyskanie kopii bit na bit oryginalnej, źródłowej ścieżki audio o maksymalnej przepływności sięgającej 24,5 Mbps dla płyt Blu-ray oraz 18,0 Mbps dla płyt HD-DVD.
Rozszerzenie XXCH odpowiedzialne za zwiększenie liczby kanałów, powyżej 6.1.
Rozszerzenie XBR  odpowiedzialne za większą stałą przepływność danych, wynoszącą maksymalnie dla płyt Blu-ray 6,0 Mbps oraz 3,0 Mbps dla płyt HDDVD.
Rozszerzenie XSA odpowiedzialne za Secondary Audio/ Sub Audio Content określane także jako DTS-HD LBR (low bit rate).

Więc sorry, gdzie te "tożsame" formaty! a skoro są tożsame, to po ch. firmy opłacają licencję za kodeki i stosuje się je z obydwu firm?! Nie wspomnę, skoro są tożsame, to dlaczego brzmią inaczej!

A kolejny "idiotyzm" szukaj w swoich wywodach.

Wogóle nie wiesz o czym piszesz, koniec  z mojej strony

Użytkownik tomekkos edytował ten post 15.06.2018 - 07:43


#6 Użytkownik nie jest zalogowany   arkadowski

  • Moderatorzy
  • 2683 postów
  • Rejestracja: 02.12.2013

Napisano 15.06.2018 - 09:40

 Użytkownik tomekkos dnia 15.06.2018 - 07:36 napisał

Wogóle nie wiesz
Tak, tak. Znawca tematu posługujący się "kamera Full HD 24p" (jakby to było wyznacznikiem jakości obrazka i znaczyło cokolwiek, ale OK - masz u mnie plus, ubawiłeś mnie swoim opisem).
Zaraz dowiemy się zapewne, że formaty obrazu też są tożsame bo... wyświetlają kolorowy obraz z identyczną (czasami) liczbą klatek. O formatach dźwięku stereo też zapewne napiszesz, że to są tożsame formaty i co za różnica, czy koduje dźwięk do formatu AAC, czy do FLAC, a może jeszcze używając formatu .WAV i tak w efekcie końcowym uzyskuje się dźwięk 2 kanałowy.

A wracając do samego tematu: w takim razie cały internet opisujący zagadnienie formatów dźwięku przestrzennego oraz DTS i Dolby Laboratories nie wie, co pisze.
Za to Tobie "znafco" polecam zdecydowanie słownik, zanim zaczniesz udzielać się na Forum warto poznać zasady pisowni - tej poprawnej.

A to, co ma do powiedzenia świat w tym temacie:

"Tymczasem ta sama ścieżka dźwiękowa filmu kodowana jest często niezależnie od DTS i DD. Stosowane są różne bitrate, a nawet oddzielnie przeprowadza się proces masteringu."

I na tym zdaniu, de facto podkreślonym i wytłuszczonym można by poprzestać deliberowanie z Tobą i Twoją głupotą "tożsame formaty".

Ale by nie było, że nie rozwinąłem tematu:

"Każdy z systemów stosuje inne algorytmy kompresji, a co za tym idzie, różne są charakterystyki odtwarzanego dźwięku."

"W DTS-ie jest stosowana sprytna sztuczka polegająca na podwyższaniu poziomu głośności kodowanego dźwięku. Dzięki temu ścieżka dźwiękowa robi często wrażenie lepiej brzmiącej."

"Badania prowadzone w laboratoryjnych warunkach również dają niejednoznaczne wyniki"

I to ostatnie zdanie wprost wykazuje jakie bzdury pleciesz człowieku.
Skoro to są tożsame formaty (wg. Twoich idiotyzmów), to po co wykonuje się badania w warunkach laboratoryjnych dla tych formatów dźwięku?!

Wchodzisz w temat, nie masz nic do powiedzenia poza zarzutami z sufitu wziętymi.
O tym, że nawet zdania nie potrafisz sklecić poprawnie szkoda nawet rozpisywać się kolejny raz.
Na koniec - nie ucz ojca dzieci robić, bo zęby straciłem w swojej firmie przy budowie wielkopowierzchniowych sal i małych salek kinowych w UE.
"Prawdziwy meloman to taki, który usłyszawszy głos kobiety śpiewającej w wannie, przykłada do dziurki od klucza swoje ucho."
Moderator nie jest sędzią i katem. Moderator działa tylko na podstawie Regulaminu. Nie zgadzasz się z zapisami w Regulaminie? Zgłoś to Administracji.
#IRespectMusic

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkos

  • Użytkownicy
  • 180 postów
  • Rejestracja: 18.11.2004

Napisano 15.06.2018 - 10:02

 Użytkownik arkadowski dnia 15.06.2018 - 09:40 napisał

Tak, tak.
No i w takim razie cały internet oraz DTS i Dolby Laboratories nie wiedzą co piszą.
Za to Tobie polecam słownik, zanim zaczniesz udzielać się na Forum.

A to, co ma do powiedzenia świat w tym temacie:

"Tymczasem ta sama ścieżka dźwiękowa filmu kodowana jest często niezależnie od DTS i DD. Stosowane są różne bitrate, a nawet oddzielnie przeprowadza się proces masteringu."

"Każdy z systemów stosuje inne algorytmy kompresji, a co za tym idzie, różne są charakterystyki odtwarzanego dźwięku."

"W DTS-ie jest stosowana sprytna sztuczka polegająca na podwyższaniu poziomu głośności kodowanego dźwięku. Dzięki temu ścieżka dźwiękowa robi często wrażenie lepiej brzmiącej."

"Badania prowadzone w laboratoryjnych warunkach również dają niejednoznaczne wyniki"

I to ostatnie zdanie wprost wykazuje jakie bzdury pleciesz człowieku.
Skoro to są tożsame formaty (wg. Twoich idiotyzmów), to po co wykonuje się badania w warunkach laboratoryjnych dla tych formatów dźwięku?!

Wchodzisz w temat, nie masz nic do powiedzenia poza zarzutami z sufitu wziętymi.
O tym, że nawet zdania nie potrafisz sklecić poprawnie szkoda nawet rozpisywać się kolejny raz.

Moderator i taki ignorant (pomijając inwektywy)
Mylisz kompletnie pojęcia:

Dolby Digital - format stratny
DTS   - format stratny

w tych wypadkach możesz mieć rację ale o tym nie piszę i nie tego dotyczy wątek

DTS HD Master- format bezstratny, zgodny z masterem studyjnym, tożsamy z Dolby True HD i Linear PCM które również są zgdone z masterem studyjnym

Dolby True HD- format bezstratny, zgodny z masterem studyjnym, tożsamy z DTS HD Master i Linear PCM które również są zgodne z masterem studyjnym

Linear PCM- format nieskompresowany, bezstratny, zgodny z masterem studyjnym, tożsamy z DTS HD Master i Dolby True HD które również są zgodne z masterem studyjnym

To tak jakby twierdził że zripowana płyta do Flac inaczej brzmi jak Wav czy inny format PCM

nie ośmieszaj się dłużej
I trochę kultury koleś- jesteś modem
widać kolesie o zerowej kulturze też się "zajmują" tematyką audio

Użytkownik tomekkos edytował ten post 15.06.2018 - 10:11


#8 Użytkownik nie jest zalogowany   arkadowski

  • Moderatorzy
  • 2683 postów
  • Rejestracja: 02.12.2013

Napisano 15.06.2018 - 10:25

 Użytkownik tomekkos dnia 15.06.2018 - 10:02 napisał

To tak jakby twierdził że zripowana płyta do Flac inaczej brzmi jak Wav
I znów wychodzi Twoja ignorancja.
Otóż w sieci jest masa opinii, że potrafią brzmieć inaczej. Łącznie z naszym Forum.


Co do tematu samego DTS vs DD - jeśli wszystko jest tożsame, to po co te różne formaty?! Do tego po co zakup licencji dla każdego sprzętu i wyrzucanie w błoto milIardów $ w badania i rozwój tych formatów?

Odpuszczę tym razem chamski wtręt o zerowej kulturze. Wchodzisz w temat, w którym poza jednym, do tego z błędem zdaniem nie potrafisz napisać nic więcej. Zarzucasz innym bzdury samemu mając blade pojęcie w temacie.
Na koniec wyskakujesz z zerową kulturą.
Jak już wspomniałem - polecam słownik. Nawet na leciwym Mac Pro pod macOS kupisz słownik.

Pisanie nie na temat, z błędami i do tego zarzucanie innym braku wiedzy nie można nazwać inaczej jak nie tylko zerową kultura osobistą, ale zwykłym chamstwem.


I definitywnie kończąc ten temat, bo staje się to żałosne - nie są to tożsame formaty dźwięku przestrzennego.
Są to zgoła inne algorytmy, w dużej mierze skupione na innym prezentowaniu przestrzennego dźwięku.
Dla tego każdy z nich określany jest z osobna jako FORMAT i tym samym określa się jego odrębność w stosunku do konkurencyjnego.
Dla każdego z tych formatów bardzo często przeprowadza się kompletnie oddzielny proces masteringu.
Dla każdego z tych formatów różne są charakterystyki odtwarzanego dźwięku.

Dlatego bzdurą jest pisanie o tym, że są to tożsame formaty dzwięku wielokanałowego.

W domowym zaciszu zazwyczaj najciekawszym formatem ze względu na brzmienie wybierany jest format DTS (z jego kolejnymi rozszerzeniami).
"Prawdziwy meloman to taki, który usłyszawszy głos kobiety śpiewającej w wannie, przykłada do dziurki od klucza swoje ucho."
Moderator nie jest sędzią i katem. Moderator działa tylko na podstawie Regulaminu. Nie zgadzasz się z zapisami w Regulaminie? Zgłoś to Administracji.
#IRespectMusic

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkos

  • Użytkownicy
  • 180 postów
  • Rejestracja: 18.11.2004

Napisano 15.06.2018 - 10:37

 Użytkownik arkadowski dnia 15.06.2018 - 10:25 napisał

I znów wychodzi Twoja ignorancja.
Otóż w sieci jest masa opinii, że potrafią brzmieć inaczej. Łącznie z naszym Forum.


Co do tematu samego DTS vs DD - jeśli wszystko jest tożsame, to po co te różne formaty?! Do tego po co zakup licencji dla każdego sprzętu i wyrzucanie w błoto milIardów $ w badania i rozwój tych formatów?

Odpuszczę tym razem chamski wtręt o zerowej kulturze. Wchodzisz w temat, w którym poza jednym, do tego z błędem zdaniem nie potrafisz napisać nic więcej. Zarzucasz innym bzdury samemu mając blade pojęcie w temacie.
Na koniec wyskakujesz z zerową kulturą.
Jak już wspomniałem - polecam słownik. Nawet na leciwym Mac Pro pod macOS kupisz słownik.

Do Twojej wiadomości- to mój ostatni wpis, wszystko od teraz nie jest nawet przeze mnie czytane- możesz się dalej pocić, wypisywać bzdury, szukać argumentów których nie masz, możesz dalej błądzić, robić osobiste wycieczki wobec mnie i mojego sprzętu bo przeczytałeś moje "O mnie"- przynajmniej posiadłeś umiejętność czytania co się chwali, w przeciwieństwie do kultury i wiedzy

Pa! Trzym się ciepło- ignorancja to błogosławieństwo

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   arkadowski

  • Moderatorzy
  • 2683 postów
  • Rejestracja: 02.12.2013

Napisano 15.06.2018 - 10:42

 Użytkownik tomekkos dnia 15.06.2018 - 10:37 napisał

mojego sprzętu
Tej kupie złomu? Nazywasz to sprzętem?!
Zapewne różne formaty dysków twardych są tożsame dla siebie wg. Ciebie.
Bo w końcu na każdym z nich możesz zapisać dane...

I kto tu pisze o ignorancji?!

Skoro to są tożsame formaty, jakim dziwnym trafem brak kodeka w sprzęcie dla DTS powoduje ciszę wynikającą z niemozliwości dekodowania formatu.
Spowodowane jest to kompletnie innym algorytmem zapisu dla różnych formatów dzwięku wielokanałowego.
I nie obejmuje on tylko i wyłącznie różnice w zapisie (kodowaniu) oraz dekodowaniu, ale różnice w szerokim znaczeniu, w tym mn. właśnie w brzmieniu. Stąd te słyszalne różnice w domowym kinie.
Jakie dokładnie różnice - napisałem juz powyżej.

Resztę każdy sobie znajdzie u wujka google
"Prawdziwy meloman to taki, który usłyszawszy głos kobiety śpiewającej w wannie, przykłada do dziurki od klucza swoje ucho."
Moderator nie jest sędzią i katem. Moderator działa tylko na podstawie Regulaminu. Nie zgadzasz się z zapisami w Regulaminie? Zgłoś to Administracji.
#IRespectMusic

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   arkadowski

  • Moderatorzy
  • 2683 postów
  • Rejestracja: 02.12.2013

Napisano 15.06.2018 - 11:08

Pytanie brzmiało:

 Użytkownik Adam Szrama dnia 13.06.2018 - 20:37 napisał

Czy Dolby True HD i DTS HD master audio mają większy zakres dynamiki niż Dolby Digital.

Tak, mają większy zakres. wynika to z faktu, że dwa pierwsze sa bezstratne, a Dolby Digital (zwany tez jako AC-3) jest stratnym.
Natomiast dwa pierwsze formaty NIE SĄ IDENTYCZNE w brzmieniu, nie sa tożsame.

Różnice pomiędzy nimi na przykładzie realnego testu:

"materiał: http://www.demo-world.eu/demo-dvds/hi-defi...erence-disc.php

cena: 100 usd

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=QVDB-1003

- płyta BD "Hi-Definition Reference Disc Blu Ray"

The Earth (3:27) PCM 7.1 / DTS-HD 7.1 / TrueHD 7.1

LPCM zdecydowanie najwierniejszy !!!

DTS MA - bardzo ładny dźwięk, podbajerowany. Po prostu mało wiarygodny efekt pod publiczkę.

Dolby TrueHD gdzieś po środku.


Jakość dekodowania dstMA i DTHD do LPCM:

Żadnych uwag. Żadnej ingerencji w parametry dźwięku nie stwierdziliśmy.

Zachowane zostały odmienności LPCM/dtsMA/DTHD wymienione wyżej."

Czyli formaty te nie są tożsame!

I na tym uważam temat ze swojej strony za zamknięty.
"Prawdziwy meloman to taki, który usłyszawszy głos kobiety śpiewającej w wannie, przykłada do dziurki od klucza swoje ucho."
Moderator nie jest sędzią i katem. Moderator działa tylko na podstawie Regulaminu. Nie zgadzasz się z zapisami w Regulaminie? Zgłoś to Administracji.
#IRespectMusic

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Adam Szrama

  • Użytkownicy
  • 5 postów
  • Rejestracja: 13.06.2018

Napisano 15.06.2018 - 13:51

 Użytkownik arkadowski dnia 15.06.2018 - 11:08 napisał

Pytanie brzmiało:



Tak, mają większy zakres. wynika to z faktu, że dwa pierwsze sa bezstratne, a Dolby Digital (zwany tez jako AC-3) jest stratnym.
Natomiast dwa pierwsze formaty NIE SĄ IDENTYCZNE w brzmieniu, nie sa tożsame.

Różnice pomiędzy nimi na przykładzie realnego testu:

"materiał: http://www.demo-world.eu/demo-dvds/hi-defi...erence-disc.php

cena: 100 usd

http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=QVDB-1003

- płyta BD "Hi-Definition Reference Disc Blu Ray"

The Earth (3:27) PCM 7.1 / DTS-HD 7.1 / TrueHD 7.1

LPCM zdecydowanie najwierniejszy !!!

DTS MA - bardzo ładny dźwięk, podbajerowany. Po prostu mało wiarygodny efekt pod publiczkę.

Dolby TrueHD gdzieś po środku.


Jakość dekodowania dstMA i DTHD do LPCM:

Żadnych uwag. Żadnej ingerencji w parametry dźwięku nie stwierdziliśmy.

Zachowane zostały odmienności LPCM/dtsMA/DTHD wymienione wyżej."

Czyli formaty te nie są tożsame!

I na tym uważam temat ze swojej strony za zamknięty.

Dzięki, właśnie chodziło mi głównie o ten zakres między zwykłym Dolby Digital a formatami bezstratnymi.
Natomiast różnica w brzmieniu między samymi formatami bezstratnymi nie gra dla mnie aż tak dużej roli bo na płytach jest albo DTS HD MA albo Dolby True HD, jak by były oba dawane to pewnie wybrał bym ten wierniejszy bo sam staram się ustawiać tak dzwięk by brzmiał neutralnie.
A z tym LPCM to chodzilo mi wlasnie o to że konwertuje bo nie spotkałem takiego jeszcze w filmach BD.

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkos

  • Użytkownicy
  • 180 postów
  • Rejestracja: 18.11.2004

Napisano 15.06.2018 - 14:47

 Użytkownik arkadowski dnia 15.06.2018 - 09:40 napisał

Tak, tak. Znawca tematu posługujący się "kamera Full HD 24p" (jakby to było wyznacznikiem jakości obrazka i znaczyło cokolwiek, ale OK - masz u mnie plus, ubawiłeś mnie swoim opisem).

akurat 24p znaczy, że obraz rejestrowany jest progresywnie czyli nie trzeba usuwać przeplotu czyli świadczy o jakości obrazka :D

z prędkością stosowaną jeszcze w filmie

To ty mnie bawisz :)

pewnie teraz dostanę bana- ostrzeżenie już dostałem :D

co do LPCM to bywa na starszych filmach jak np. "Szósty Zmysł", "Gothica" czy jeszcze wielu innych

Użytkownik tomekkos edytował ten post 15.06.2018 - 15:00


#14 Użytkownik nie jest zalogowany   arkadowski

  • Moderatorzy
  • 2683 postów
  • Rejestracja: 02.12.2013

Napisano 15.06.2018 - 15:10

 Użytkownik tomekkos dnia 15.06.2018 - 14:47 napisał

czyli świadczy o jakości obrazka :D
Dyletant bez podstaw. 24p nie świadczy to o jakości obrazka chłopcze, tylko i wyłącznie o ilości uzyskanych klatek na sekundę (w tym przypadku progresywnie.)
O jakości obrazka nieuku świadczy kilka innych parametrów, nie klatki.
Obecnie najlepszą płynność obrazu uzyskuje się dzięki 60fps, o czym nawet jak widac nie wiesz.
A na jakość obrazu wpływa rozdzielczość, bitrate, kodek oraz wielkość matrycy w kamerze i jej rodzaj.
Równie dobrze moge wyeksportować film  z  24 klatkami w marnym kodeku i kiepskiej rozdzielczości, czyli jakość będzie do doopy. I co z tego, że nagrywałem swoim RED'em, gdzie mogę dokonywac płynnie zmiany klatek i ustawiłem rejestrowanie na 24 klatki? Nic, bo to nie o jakości decyduje.
Na razie nie masz o czym dyskutowac jesteś za cienki w podejmowanych tematach.
A swoją kamerkę możesz wsadzic sobie w... nie robi wrażenia
A kolejny post nie na temat spotka się z kolejnym ostrzezeniem i banem w temacie.
"Prawdziwy meloman to taki, który usłyszawszy głos kobiety śpiewającej w wannie, przykłada do dziurki od klucza swoje ucho."
Moderator nie jest sędzią i katem. Moderator działa tylko na podstawie Regulaminu. Nie zgadzasz się z zapisami w Regulaminie? Zgłoś to Administracji.
#IRespectMusic

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Joseph K.

  • Użytkownicy
  • 398 postów
  • Rejestracja: 03.01.2010

Napisano 15.06.2018 - 16:39

LPCM raczej rzadko jest używany do filmów, do tej pory trafiłem może na jeden albo dwa filmy na BD z tym formatem, a tak to tylko DTS HD MA albo Dolby TrueHD + ewentualnie Atmos (w nowszych wydaniach). Prędzej pewnie spotkasz LPCM na wydaniach muzycznych na Bluray'u.

Co do samego PCM, to chyba o ten sposób kodowania oparte są i DTS i Dolby. Inny sposób kodowania sygnału to DSD (czyli format Super Audio CD), ale w filmie tego nie uświadczysz.

 Użytkownik Adam Szrama dnia 15.06.2018 - 13:51 napisał


Dzięki, właśnie chodziło mi głównie o ten zakres między zwykłym Dolby Digital a formatami bezstratnymi.
Natomiast różnica w brzmieniu między samymi formatami bezstratnymi nie gra dla mnie aż tak dużej roli bo na płytach jest albo DTS HD MA albo Dolby True HD, jak by były oba dawane to pewnie wybrał bym ten wierniejszy bo sam staram się ustawiać tak dzwięk by brzmiał neutralnie.
A z tym LPCM to chodzilo mi wlasnie o to że konwertuje bo nie spotkałem takiego jeszcze w filmach BD.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Bobcat

  • Użytkownicy
  • 8063 postów
  • Rejestracja: 04.09.2009

Napisano 15.06.2018 - 17:27

Linear PCM  917  7.44 %
(źródło: blu-raystats.com)

Na wydanych do chwili obecnej BD 917 tytułów miało dźwięk LPCM, co stanowi 7.44% rynku.

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   tadeo

  • Użytkownicy
  • 4118 postów
  • Rejestracja: 15.02.2006

Napisano 15.06.2018 - 19:37

To z ciekawości zapytam ,który najlepszy ?

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   gimza

  • Użytkownicy
  • 278 postów
  • Rejestracja: 12.04.2012

Napisano 16.06.2018 - 15:35

LPCM, bo jest nieskompresowany. Polecam bluray „Black Hawk Down” LPCM 5.1.

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   paul klacska

  • Użytkownicy
  • 348 postów
  • Rejestracja: 29.06.2006

Napisano 16.06.2018 - 17:12

Casino Royal również.

#20 Użytkownik nie jest zalogowany   janunio

  • Użytkownicy
  • 2173 postów
  • Rejestracja: 09.02.2008

Napisano 06.07.2018 - 10:42

Cieszę się bo w marcu 2009 zorganizowałem ( vel BUKU) ślepy test i opisałem obszernie:
https://hdtvpolska.com/forum/topic/15875-lpcm-vs-dtsma-vs-dthd/
We wnioskach napisałem:
LPCM zdecydowanie najwierniejszy !!!
DTS MA - bardzo ładny dźwięk, podbajerowany. Po prostu mało wiarygodny efekt pod publiczkę.
Dolby TrueHD gdzieś po środku.


Widać zbieżność oceny po 10 latach. To cieszy.

ps.: jak pytasz o dynamikę to należy uściślić o jaki typ dynamiki Ci chodzi, bo np. HDR w video to także wysoki zakres dynamiki.

Użytkownik janunio edytował ten post 06.07.2018 - 10:45






Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

baner image
 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - więcej o tym w Naszej polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.

Akceptuję   Zmiana ustawień