Skocz do zawartości
IGNORED

"ESA Speakers" and "Hi End Corner" problems. Bad experience.


huelequealimonti

Rekomendowane odpowiedzi

Hello, I'm a Spanish hifi customer. The last june, I bought ESA Continuum XXV speakers in a poland store; "Hi End Corner". An online purchase.

 

I have had problems with "Hi End Corner" (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) and "ESA Speakers Company" (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ). The ESA Continuum XXV speakers have a defect on woofer or a desing defect, you can heard a strange sound in the bass sound, it happens in some songs. Within 10 days of the purchase, I asked the store for a return money or exchange for other speakers (within the legal timeframe of 14 days). Before I made the purchase, i contacted with "Hi End Corner" and they said me that if I wasn't satisfied or the speakers don't playing in my mood they'll return the money. "Hi End Corner" cheated me. "Hi End Corner" refused to return my money, and also they refused to change other product.

 

I filed a lawsuit in the court and an European Consumer Centres complaint with "Hi End Corner" and after many months of sending emails. The last august they accepted a change for another product. I decided to change the ESA Continuum XXV model for the ESA Triton 1 model and Cocktail Audio X30 device. I knew the ESA Triton 1 model because it was the speaker that I had previously and it worked very well.

 

The last october my new ESA Triton 1 and CocktailAudio X30 device came to my home, after much insisting to "Hi End Corner" and "ESA Speakers Company" for the change. But again there were problems:

 

1) After the first listenings, I discovered that one of the woofer was damaged and it sounded bad. I contacted (email) "ESA Speakers Company" and "Hi End Corner" to repair the woofer but "ESA Speakers Company" never answered my emails and "Hi End Corner" only answered once, they answered that my amplifier had broken the woofer!!

 

2) The CocktailAudio X30 device was used or secondhand. The packing box seemed to have been manipulated, the screen of the device didn't have the original protector and the feet of the device had protective felts that aren't original.

 

Tired and desperate I bought two peerles woofers (Peerless 830883) and i replaced the new woofers. The result was that my ESA triton 1 sounded great with the new woofers. The cost of the new woofers was 179 EUR. "ESA Speakers Company" never responded or offered to repair the woofer and they would have to pay me the money but I know they will never pay me.

 

When removing the defective peerless Woofers I saw something that I did not like: the damaged woofers had serial numbers different and non-consecutive, you can see in the photos.It is very unprofessional!

 

Since last October I am still waiting for the purchase invoice (ESA triton 1 and Cocktail Audio X30). I have sent many emails to "Hi End Corner" for the invoice, but they aren't reply my emails and Whatsapss.

 

 

 

Has anyone had problems with Hiend Corner and ESA Company?

Is ESA Company making defective and poorly designed models?

 

I think that the error of the ESA Continuum XXV loudspeakers is a bad calculation of the enclosure and it produced an overexcursion of the woofer in any songs

 

Now I enjoy my ESA Triton 1 and the speakers plays properly after i changed the woofers.

post-67709-0-14514700-1517179662_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przygoda chyba oduczy sympatycznego audiofila z Hiszpanii od zakupów w Polsce

Opisywane przygody nie są niczym nowym na naszym rynku

Takie zjawiska były opisywane dawno temu

Widać nic się w tym temacie nie zmieniło

 

"The CocktailAudio X30 device was used or secondhand."

Kiedyś napisałem w AV list otwarty na ten temat

Sprzęt zwracany ,używany,po generalnym sprzątaniu był oferowany w cenie nowego

Byłem przekonany,że współcześnie takie praktyki umarły śmiercią naturalną

Sklep powinien to wszystko wyjaśnić

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przygoda chyba oduczy sympatycznego audiofila z Hiszpanii od zakupów w Polsce

Opisywane przygody nie są niczym nowym na naszym rynku

Takie zjawiska były opisywane dawno temu

Widać nic się w tym temacie nie zmieniło

 

"The CocktailAudio X30 device was used or secondhand."

Kiedyś napisałem w AV list otwarty na ten temat

Sprzęt zwracany ,używany,po generalnym sprzątaniu był oferowany w cenie nowego

Byłem przekonany,że współcześnie takie praktyki umarły śmiercią naturalną

Sklep powinien to wszystko wyjaśnić

 

Był opublikowany?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,a w zasadzie to było chyba zacytowanie mego wpisu z AS

Kupa lat,dokładnie nie pamiętam,zresztą to nie ma znaczenia

Znaczenie ma natomiast stosowanie łobuzerskich praktyk na swoich klientach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przygoda chyba oduczy sympatycznego audiofila z Hiszpanii od zakupów w Polsce

Opisywane przygody nie są niczym nowym na naszym rynku

Takie zjawiska były opisywane dawno temu

Widać nic się w tym temacie nie zmieniło

 

"The CocktailAudio X30 device was used or secondhand."

Kiedyś napisałem w AV list otwarty na ten temat

Sprzęt zwracany ,używany,po generalnym sprzątaniu był oferowany w cenie nowego

Byłem przekonany,że współcześnie takie praktyki umarły śmiercią naturalną

Sklep powinien to wszystko wyjaśnić

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim Pan napisze o sympatycznym kliencie z Hiszpanii trzeba może zapoznać się z opinią drugiej strony. Widać, że krytykuje Pan nie znając sprawy.

Ten klient miał kiedyś kolumny ESA Triton 1 (przez sklep w Hiszpanii), sprzedał je i chciał kupić nowe ESA Continuum XXV. ESA nie sprzedaje bezpośrednio klientom wobec tego odesłali go do nas. Klient wybrał specjalną okleinę i czekał miesiąc na wykonanie tych kolumn. Po otrzymaniu głośników codziennie dostawałem wiadomości, że jest zachwycony aż do dnia, kiedy zaczął zgłaszać problemy z tymi głośnikami. Wysłał nam filmik, na którym widać, że głośniki są przesterowane. Doradziłem wymianę wzmacniacza ale klient domagał się zwrotu pieniędzy lub wymianę na inny sprzęt, przez niego zaproponowany. Zgodziłem się na zamianę tych głośników na Triton 1 i odtwarzacz Coctail Audio. Znowu czekaliśmy na nowe kolumny, w tym czasie "sympatyczny" klient zdążył się pożalić na nas do Komisji Europejskiej. Ponieważ nie sprzedajemy Coctail Audio zapytałem się dystrybutora, czy możemy to sprzedać poza Polskę. Zaproponowali, że mogą wysłać bezpośrednio do klienta w Hiszpanii na co przystałem. Klient po miesiącu znowu zaczął reklamować sprzęt pisząc, że Coctail Audio chyba nie jest nowy a głośniki uszkodzone (szkoda, że nie mogę zamieścić tu filmiku - widać na nim, że klient nie słucha muzyki tylko katuje głośniki). Rozmawiałem z dystrybutorem Coctail Audio - zapewnili mnie, że wysłali do klienta zapakowane fabrycznie urządzenie.

Sądząc po innych wpisach "sympatycznego" klienta na innych forach dotyczących innych sprzętów sądzę, że ma on wyraźne problemy psychiczne.

Prowadzę sklep od 1994 roku i staramy się zawsze dobrać odpowiedni sprzęt dla każdego klienta. Rzadko nam się zdarzają tak trudni, z którymi w dodatku nie da się normalnie porozmawiać.

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Michał Gogulski

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybka reakcja, tak powinno być na co dzień

Kto ma rację,na podstawie dostępnego materiału trudno stwierdzić

Problemy psychiczne - takie argumenty można było sobie darować

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko problemami psychicznymi można nazwać zachowanie tego klienta. Dostawałem od niego 18 wiadomości przez 15 minut jeśli tylko nie odpowiedziałem od razu na jego pytanie, a miał tych pytań dziesiątki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

First of all I understand that "Hi End Corner" and "ESA company" won't publicly acknowledge the errors and that they have worked badly, it is normal for their business and they defend their company. The only thing I want to say is: I don't wish anyone to experience this: months and months of waiting to solve the breakdowns and errors.

 

I have nothing against "Hi End Corner" or against "ESA Speakers", for years I have defended "ESA Speakers" in Spanish forums, but they have behaved very badly with me and they haven't solved the problems. One thing is clear I am never going to buy ESA speakers again, "ESA company" has lost whatever credibility.

 

I bought a new "peerless" woofers for ESA Triton 1 and i replaced the defective ones, now ESA Triton 1 sounds very good and without problems with my amplifier. "Hi End Corner" or "ESA Company" only had to repair the speakers and they refused every time.

 

Send many emails because you didn't answer and spent months and months without answer and solve problems.

 

I have only written in this forums to chek if it is an isolated case or others customers have encountered problems in with "ESA Speakers" and "Hi End Corner". I hope that any customer won't have more problems because I have had a very bad time.

 

Finally, Mr. Michal Gogulski, I'm not going to insult you (psychiatric problems), that is out of order, and i will not accept it. I know you won't return the money of woofers and my lost time but when you want, could you send me the purchase invoice (ESA Triton 1 and Cocktail Audio X30)?

 

I've been waiting the invoice for months and you don't replay the emails. I would appreciate it if you sent me the invoice. Thanks

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr. Michal Gogulski

 

Are you going to send me the invoice for ESA Triton 1 and Cocktail Audio X30 (i need the invoice)?

Will you return my money from repairing the speakers?

 

thank you

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy.

Również obserwujemy ten wątek. Uważam, za mocno niesprawiedliwe padające tu oceny. Wysłuchać zawsze trzeba dwóch stron.

Przechodząc do kwestii merytorycznych, gdyż braliśmy udział w wysyłce towaru bezpośrednio do klienta.

Cocktail Audio X30 - zostało wysłane oryginalnie zamknięte przez producenta. Dystrybutor nie wypuszcza na rynek produktów typu "ex demo" bez odpowiedniej informacji. Mimo dużych wątpliwości co do usterek - zgodziliśmy się na przyjęcie urządzenia do serwisu na naprawę gwarancyjną. Po wielu testach nie jesteśmy nawet w stanie potwierdzić opisanych usterek. Bez względu na to zgodziliśmy na naprawę gwarancyjną.

W tej sprawie jest wiele wykluczających się informacji. Nie oceniamy klienta - niemniej jednak apelujemy do gruntownego zapoznania się z całą sprawę przed wydawaniem osądów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu testach nie jesteśmy nawet w stanie potwierdzić opisanych usterek. Bez względu na to zgodziliśmy na naprawę gwarancyjną.

 

Z ciekawości spytam: co naprawialiście skoro nie stwierdziliście usterek?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości spytam: co naprawialiście skoro nie stwierdziliście usterek?

 

I am very confused, I thought that the device was repaired, last Tuesday you sent me this email:

 

 

Hello

I'm sorry, for waiting. We wanted to be sure that the device will be fully functional after repair.

the device will be sent to the end of the week.

 

W dniu 26.01.2018 o 15:07, Javier Montijano Gonzalez pisze:

>

> ????

> El 25/1/2018 22:57, Javier Montijano Gonzalez <[email protected]> escribió:

>

> Hello Jan

>

>

> What solution will you offer me for the problem of the used device?

>

>

>

> Thanks

>

>

> Best Regards

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości spytam: co naprawialiście skoro nie stwierdziliście usterek?

Szczegóły zgłoszenia dostępne u nas w firmie. Na wszystkie pytania chętnie odpowiemy [email protected]

Przynajmniej jeśli chodzi o X30. Jeśli chodzi o kolumny ESA nie będziemy się wypowiadać. Prywatnie zastanawia nas fakt otworzenia sprzętu. Nie będziemy się jednak na ten temat wypowiadać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie to na początku śmierdziało mi to jakąś wojenką branżową ...

 

Hiszpan kupuje kolumny nawet w Polsce mało znanej firmy ESA. Do kompletu jeszcze X30 ... i zaczynają się problemy ... do tego okazuje się, że hiszpański konsument doskonale rozumie język polski ...

Doskonale porusza się po polskojęzycznym forum ... nie dziwne?

 

Teraz okazuje się, że urządzenie zostało przyjęte do serwisu (na jakiej podstawie?) pomimo iż było przez konsumenta otwierane ... po czym sklep nabiera wody w usta ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie to na początku śmierdziało mi to jakąś wojenką branżową ...

 

Hiszpan kupuje kolumny nawet w Polsce mało znanej firmy ESA. Do kompletu jeszcze X30 ... i zaczynają się problemy ... do tego okazuje się, że hiszpański konsument doskonale rozumie język polski ...

Doskonale porusza się po polskojęzycznym forum ... nie dziwne?

 

Teraz okazuje się, że urządzenie zostało przyjęte do serwisu (na jakiej podstawie?) pomimo iż było przez konsumenta otwierane ... po czym sklep nabiera wody w usta ...

 

Dobra aby wyjaśnić jeszcze raz zaistniałą sytuację. Posłużę się skrótami ale mam nadzieję, że czytelnymi.

Klient kupuje zestaw X30 oraz ESA w sklepie Hi-end corner

Klient zgłasza usterki dotyczące urządzenia do producenta Cocktail Audio (pomijamy kwestię kolumn z racji tego iż nie posiadamy ich w ofercie)

Producent zgłasza się do nas jako do dystrybutora na terenie polski abyśmy pomogli klientowi (który kupił nie u nas, ale w polskim sklepie)

Nie licząc bardzo dużego zniecierpliwienia ze strony klienta - sprzęt został przyjęty na serwis, przetestowane. Ze względu na brak możliwości odwzorowania środowiska problemu - podjęliśmy decyzje o prewencyjnej wymianie najważniejszych komponentów, wykonaniu procedury sprawdzającej i odesłaniu urządzenia do klienta.

Mieliśmy na myśli otwieranie kolumn - nie zaś urządzenia będącego w naszej dystrybucji.

Faktem jest iż zaskakuje nas łatwośc poruszania się klienta po forach. Nie za bardzo też jesteśmy w stanie zrozumieć roszczenia - najpierw zestaw gra dobrze, potem już źle, kolumny są nagle naprawiane. Nie wnikamy w sprzeczki pomiędzy kupującym a sklepem. Jeśli chodzi o naszą firmę - zajmujemy się tym tylko na polecenie producenta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy na myśli otwieranie kolumn - nie zaś urządzenia będącego w naszej dystrybucji.

 

Trzeba się precyzyjnie wyrażać ...

 

W takim razie nadal podtrzymuję swoje zdanie, że "spanisz konsumer" zbyt zorientowany jest jak na zwykłego klienta z czystymi intencjami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

for years I have defended "ESA Speakers" in Spanish forums

Hi,

i am not connected to ESA company, in fact, have never tested their speakers but i am very curious of your past opinions about them.

Could you give us and paste some links to your posts written at spanish forums?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi,

i am not connected to ESA company, in fact, have never tested their speakers but i am very curious of your past opinions about them.

Could you give us and paste some links to your posts written at spanish forums?

 

I created the "Club ESA" in the Spanish forum "Audioplanet", my nickname is "Monti" in Spanish forums:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Many times I defended the ESA speakers because it sounds very good:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

In the past I bought the ESA Neo 2 model and ESA Triton 1 model (pictures attached), the last june I wanted to improve my speakers and I bought the ESA Continuum XXV model in "Hi End Corner" store. ESA Continuum XXV model had a design fault (i think possibly a poor calculation of enclosure volume) or had damaged woofers. They didn't accept to return the money. When they changed it for ESA Triton 1 model, this one had one woofer damaged and they refused to repair it. I was sick and tired of this lack of professionalism because they didn't solve the problem or reply emails. I decided to repair myself the woofers (i bought new woofers), and discovered that not only were damaged, the woofers had different serial numbers (not matched components). All this is very serious

 

I will never defend ESA Company in Spanish forums and I will never trust that brand in future purchases, I have felt cheated. I think ESA speakers after-sales service is very bad and poor. They should treat loyal customers much better

post-67709-0-87963300-1517582609_thumb.jpg

post-67709-0-63836900-1517582651_thumb.jpg

post-67709-0-86890900-1517582697_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I decided to repair myself the woofers (i bought new woofers), and discovered that not only were damaged, the woofers had different serial numbers (not matched components).

First of all it is very sad to hear that you felt cheated and i hope you will be finally satisfied by ESA or Hi End Corner. The amount of the problem (179E) is so small and i am really astonished that ESA or Hi End Corner (I don't know which one is the argue side) has not solve the problem yet. It is not a big deal in the end. Nevertheless we all are looking forward to see happy end for you.

 

But i must say that the replacing damaged Esa Continuum with Triton plus CA X30 was their big bow before you and it is still worth to notice that in particular. So they are not so bad...

 

The difference between woofers' serial numbers is obvious and it always will be. If they were the same they would not be serial numbers. Maybe you are disappointed that they are not the small difference (1 step in queue for an example) serial numbers. Please consider that such s/n difference can be basically a proof that they match them by making some measurements of many woofers.

 

Finally, please tell us how come that polish small producer's loudspeakers are so popular in Spain. What is the history of ESA between spanish audiophiles? Are there any other polish audio products so famous in Spain?

 

BTW. You have a nice avatar at spanish forum :) I am a big fan of him as well.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finally, please tell us how come that polish small producer's loudspeakers are so popular in Spain. What is the history of ESA between spanish audiophiles? Are there any other polish audio products so famous in Spain?

 

BTW. You have a nice avatar at spanish forum :) I am a big fan of him as well.

 

I am very happy for your words, and i happy you are a fan of Michael Jackson, it has been a great surprise :) :), for me MJ is the best, i have all his discografy.

 

Returning to the subject of ESA and Hi End Corner: I doubt very much that they solve this case because I have been waiting for months without solutions or answers. Neither have I received the invoice (Hi End Corner) :(

 

The Polish Hifi is loved in Spain, we are aware of the large number of good Polish brands (HAIKU-AUDIO, Taga Harmony, ESA Speakers, Minima Audio, Pylon Audio, Gigawatt, RLS Speakers). All these brands have been discovered by a local Spanish importer. Unfortunately the big brands of Hifi are much more popular in Spain.

 

ESA speakers is not very popular in Spain (few sales), but ESA has a small group of followers. I always defended the brand and advised Spanish customers to buy ESA Speakers, unfortunately after my experience this will not be the same, i am very disappointed with the treatment received by ESA Speakers Company and Mr. Andrzej Zawada.

 

I believe and I am convinced that the latest models of ESA speakers (ESA Neo 2, ESA Neo 3, ESA Neo 3SE, ESA Continuum XXV) are worse and worse designed than the old models (ESA Triton 1, ESA Triton 3, ESA Intrada 3, ESA Credo etc). The old models are much better, another serious mistake of ESA is the customer treatment :(

 

 

Currently I am still waiting to receive my new CocktailAudio X30 in perfect condition, The device has been in "4Hifi" for 3 weeks and I have evidence that the device was used but I hope and trust that "4hifi.pl" send me a total new device without failures and work perfectly.

I'm still waiting. Thanks.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i have all his discografy.

So do I :)

The Polish Hifi is loved in Spain, we are aware of the large number of good Polish brands (HAIKU-AUDIO, Taga Harmony, ESA Speakers, Minima Audio, Pylon Audio, Gigawatt, RLS Speakers). All these brands have been discovered by a local Spanish importer. Unfortunately the big brands of Hifi are much more popular in Spain.

It is really incredible, i think most of people here have no idea of that. It is very surpising :D

There are few more interesting audio component producers in Poland, such as Harpia Acoustics, Audio Academy, Akustyk, QBA, Equilibrium, Linear Audio Research, BaltLab, Amplifon. If you visit north of Poland nearby Baltic Sea somewhen please feel free to contact me. My audio systems are made of some of best polish audio components and i would love to present them to you.

I believe and I am convinced that the latest models of ESA speakers (ESA Neo 2, ESA Neo 3, ESA Neo 3SE, ESA Continuum XXV) are worse and worse designed than the old models (ESA Triton 1, ESA Triton 3, ESA Intrada 3, ESA Credo etc). The old models are much better, another serious mistake of ESA is the customer treatment :(

Then i hope they will improve next models skipping latest models' problems and will improve customer treatment at first.

Currently I am still waiting to receive my new CocktailAudio X30 in perfect condition, The device has been in "4Hifi" for 3 weeks and I have evidence that the device was used but I hope and trust that "4hifi.pl" send me a total new device without failures and work perfectly.

I use X40 and it works perfectly besides it hangs over sometimes but not so often. I believe that 4hifi.pl has one of best customer service level and they will do their best to make you satisfied with X30.

 

Do exist some interesting spanish audiophile brands?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

If you visit north of Poland nearby Baltic Sea somewhen please feel free to contact me. My audio systems are made of some of best polish audio components and i would love to present them to you.

 

Thank you very much for your offer! I will keep it in mind

 

I believe that 4hifi.pl has one of best customer service level and they will do their best to make you satisfied with X30.

 

Yes, I hope that 4hifi.pl work better than ESA and Hi End Corner. I will inform

 

Do exist some interesting spanish audiophile brands?

 

First of all in Spain there is less Hifi tradition than Poland and the rest of Europe. here in Spain Hifi is a minority hobby. There are few Spanish Hifi brands and almost all are present only in Spain. I especially advise Pulsar Audio, Wadax, Artesania Audio and Verus Canor. The most popular are:

 

- Electronics:

 

ARS SONUM (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

NEUTRAL AUDIO (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

SANTAFÉ ANALOG (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

WADAX (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

VIETA (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

ATM (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

- Speakers:

 

ALLEGRO BY RAMALLO

 

BEYMA (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

FALCON BRAVO (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

PULSAR AUDIO (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

VERUS CANOR (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

- Network strips and filters:

 

VIBEX (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

- Furniture and hifi stands:

 

ARTESANÍA AUDIO (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The most popular are:

 

Thanks for the listing.

Falcon Bravo looks interesting. Have you tested them? Does midrange fit the rest?

ALLEGRO BY RAMALLO - what is that something if front of the bas driver? Some kind of mechanical branching filter?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

This week I will receive the cocktail Audio X30 device (shipp by 4Hifi.pl). I don't know if is a totally new device or the first manipulated and fail device. I trust to have a totally new device, I bought this device waiting for a new and unused device.

 

Falcon Bravo looks interesting. Have you tested them? Does midrange fit the rest? ALLEGRO BY RAMALLO - what is that something if front of the bas driver? Some kind of mechanical branching filter?

 

I don't tested or heard this speakers

The woofer front piece is a phase plug (Allegro by Ramallo)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Last month, "4Hifi" solved the problem correctly. They sent me a totally new CocktailAudio X30 device, and they refunded the shipping cost money. Very professional and a good job. Thank you Jan and "4Hifi".

 

The good work and treatment from "4Hifi" is better than "Hi End Corner" and "ESA Company Speakers", these companies don't solve the problems and don't reply emails. I was desesperated and I had to repair the newly purchased damaged speaker (ESA Triton 1) as well as the erroneous and nefarious design of the ESA Continuum XXV model. "Hi End Corner" and Michał Gogulski as director of this importing company haven't worked well, they don't give solutions and haven't yet sent me the purchase invoice. It is shameful!

 

Mr. Michał Gogulski: When are you going to send me the purchase invoice for ESA Triton 1 and Cocktail audio X30?

 

Mr. Andrzej Zawada (ESA Speakers): When will you pay me the repair cost of the woofers?

Mr: Andrzej Zawada, as you know this is the third purchase that I have problems with you and your ESA company:

 

1 ESA Triton1 purchased in Spain: You sent some speakers with wrong finish color and it took you 10 months to replace with other speakers with the correct color.

 

2 ESA Continuum XXV bought in Poland: problems with noise and distortions in the woofers (poor design of the cabinet and speakers?)

 

3 ESA Triton 1 replacements of the previous and defective ESA Continuum XXV. These ESA triton 1 arrived with damaged woofer

 

Is this your way of working with your clients ?, Obviously I will never buy again a ESA Speakers products.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego okazuje się, że hiszpański konsument doskonale rozumie język polski ...

Doskonale porusza się po polskojęzycznym forum ... nie dziwne

Nie no bez jaj, od dawna jest coś tak sprawnie działającego jak tłumacz google :)

 

 

 

Po otrzymaniu głośników codziennie dostawałem wiadomości, że jest zachwycony aż do dnia, kiedy zaczął zgłaszać problemy z tymi głośnikami. Wysłał nam filmik, na którym widać, że głośniki są przesterowane. Doradziłem wymianę wzmacniacza ale klient domagał się zwrotu pieniędzy lub wymianę na inny sprzęt, przez niego zaproponowany. Zgodziłem się na zamianę tych głośników na Triton 1 i odtwarzacz Coctail Audio.

.....

Klient po miesiącu znowu zaczął reklamować sprzęt pisząc, że Coctail Audio chyba nie jest nowy a głośniki uszkodzone (szkoda, że nie mogę zamieścić tu filmiku - widać na nim, że klient nie słucha muzyki tylko katuje głośniki).

 

@huelequealimonti

Above is information from Mr Gogulski about movie which you sent (as a proof of distortion) where in his opinion - the speakers are overloaded (perhaps too big excursion?). There is also information about your other movie which you have sent, with new speakers - Triton 1 - where the speakers (in his opinion) were pushing to the limits. I assume they consider all these faults as a result of your improper use and it can be a reason why shop / manufacturer refuses any form of your claims (repair on warranty, another exchange or money return).

Can you show us these both movies, to also let us judge it ? You can upload it somewhere (Youtube etc).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez jaj, od dawna jest coś tak sprawnie działającego jak tłumacz google :)

 

 

 

 

 

@huelequealimonti

Above is information from Mr Gogulski about movie which you sent (as a proof of distortion) where in his opinion - the speakers are overloaded (perhaps too big excursion?). There is also information about your other movie which you have sent, with new speakers - Triton 1 - where the speakers (in his opinion) were pushing to the limits. I assume they consider all these faults as a result of your improper use and it can be a reason why shop / manufacturer refuses any form of your claims (repair on warranty, another exchange or money return).

Can you show us these both movies, to also let us judge it ? You can upload it somewhere (Youtube etc).

 

I can confirm that ESA Continuum XXV and the amplifier weren't saturated or distorted, ESA Continuum XXV had some design error. Now my ESA Triton 1 speakers sounds perfectly without distortions even at high volumes (with the same amplifier). For years I had ESA triton 1 (bought in Spain) associated with the same amplifier, I never had any type of error or problem. ESA Triton worked perfectly always. It isn't logical that "ESA speakers" and "Hi End Corner" suggest that I use the speakers incorrectly. Logically they won't recognize their mistakes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

I already have sent emails to ESA Speakers and they don't deign to replay emails, on the other hand HiEndCorner doesn't replay emails either, I want HiEnd Corner to send me the purchase invoice and they do not respond.

 

I don't know if it's because I'm from another country, Had any Polish customers problems with these companies?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje trzy grosze. Zacznę od dwóch frazesów:

- klient ma zawsze rację,

- prawda leży po środku.

 

Ad. pierwsze primo - wśród klientów zdarzają się takie same cwaniaki jak wśród sprzedawców. Ba! Większe i jest ich więcej. Z prostej przyczyny. Sprzedawca, gdy chce utrzymać się na rynku, musi dbać o swój wizerunek. Klient może opinię o sobie mieć gdzieś, bo przecież opinia o nim jako o kliencie nie wypłynie nigdzie w formie gwiazdek. No chyba, że na allegro, gdzie często w opisie transakcji widać cwaniactwo kupujących, ale i tak mu to nie zaszkodzi – kupi gdzie indziej. Czytając ten wątek nabrałem dość oczywistego przekonania jak się sprawy mają w tym przypadku i tutaj przechodzę do...

 

Ad. drugie primo - prawda nie leży po środku – prawda leży tam gdzie leży. I w tej dyskusji zdecydowanie bardziej zawierzam sklepowi i dystrybutorowi niż klientowi. Bo sklep znam od zarania dziejów z kontaktów bezpośrednich. Z kilku napraw mojego sprzętu, z doradztwa, kupna nowych klocków i użytkowania (sic!) kolumn ESA Vivace, które też w Hi-End Corner kupiłem. Zawsze byłem rzetelnie i uczciwie obsłużony, nawet gdy przyszedł na 30 minut pogaduch, gdy nic nie kupiłem. Przy konieczności naprawy CD nikt nie wciskał mi konieczności wymiany całego napędu, co przecież było proste i zyskowne, ale zaczęli od czyszczenia i regulacji. Robili to uporczywie do momentu gdy zadziałało. To oczywiście moje osobiste doświadczenia – kto inny ma swoje, może zupełnie inne.

 

Grosz trzeci:

Warto mieć w pamięci, że jako klient nie tylko „płacę i wymagam”, ale też oczekując rzetelności i uczciwości sprzedawcy czy dystrybutora, powinienem odpowiadać tym samym. Ci ludzie (za firmą stoją ludzie) to nas klientów partnerzy w transakcji i mamy wobec nich zarówno prawa jak i zobowiązania. Zwykłej uczciwości. Ile razy ktoś walnął sprzętem w trakcie imprezy czy transportu, pojawił się w sklepie i stwierdził, że mimo „normalnego” użytkowania sprzęt nagle się zepsuł? Mimo, że sprzedawca mógł poznać się na rzeczy to przyjął do naprawy, bo rynek Hi-Fi już nie ten co 25 lat temu i dziś utrzymać się dużo trudniej. Ile razy dzieciak wsadzi paluch w kopułkę, a tata-klient leci do sprzedawcy, że mu sprzedał sprzęt uszkodzony z ekspozycji? Myślę, że wielu może na ten temat historie opowiadać. Dlatego ferowane wyroki na początku posta uważam za przedwczesne i nie fair. Każda relacja klient-sprzedawca, ba – każda transakcja tej samej pary to oddzielna historia.

Miłego odsłuchu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.