Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Firma Sony dzisiaj ogłosiła że pozbywa się działu telewizorów i laptopów


  • Nie możesz odpowiedzieć
737 odpowiedzi w tym temacie

#61 Użytkownik nie jest zalogowany   lolek126

  • Użytkownicy
  • 2238 postów
  • Rejestracja: 26.03.2009

Napisano 09.02.2014 - 13:43

Wyświetl postUżytkownik Bobcat dnia 09.02.2014 - 13:30 napisał

Nie trafiłeś. W Firmie jestem odpowiedzialny za współpracę z Japonią, Chinami, Koreą i generalnie tamtą częścią świata. Dwa lata mieszkałem i pracowałem w Pekinie, byłem w tym kraju (stan na dziś) dziesiątki razy, w wielu miejscach. Wydaje mi się więc, że wiem na temat tego kraju odrobinę więcej niż "przeciętny Kowalski".
To zwracam honor jak zawodowo sie zajmujesz tamtymi rynkami, ale co nie zmienia faktu o pewnych sprawach ktore opisalem.. Pozdrawiam i zycze milego popoludnia. A czas pokaze sam co bedziemy mieli za 5-10 lat.
Sony KD -55X 8505 C, Sony KDL-55HX955.  Onkyo TX-NR5010, , Denon DBT-3313UD, Marantz SA-KI Pearl Lite,  PS3, Paradigm Reference studio 60 v5, Paradigm Reference CC-590 v5, Monitor Audio Gold GX-FX, Velodyne SPL – 1200 ultra,VDH-D-352

#62 Użytkownik nie jest zalogowany   Krak_oN

  • Użytkownicy
  • 3275 postów
  • Rejestracja: 14.02.2007

Napisano 09.02.2014 - 14:28

Wyświetl postUżytkownik Bobcat dnia 09.02.2014 - 13:30 napisał

Nie trafiłeś. W Firmie jestem odpowiedzialny za współpracę z Japonią, Chinami, Koreą i generalnie tamtą częścią świata. Dwa lata mieszkałem i pracowałem w Pekinie, byłem w tym kraju (stan na dziś) dziesiątki razy, w wielu miejscach. Wydaje mi się więc, że wiem na temat tego kraju odrobinę więcej niż "przeciętny Kowalski".

O, skoro znasz się coś kolwiek na mentalności Chińczyków, to może mi powiesz co miał na myśli Chińczyk (wysoki w garniturze, widać że wykształcony a nie z bazaru) który szedł sobie  z naprzeciwka pewnie i spokojnie  i coś trzymał w rękach, a gdy na niego spojrzałem wtedy zauważyłem że coś podniósł nieco wyżej i że trzyma w rękach karty, i tak idąc zdecydowanym ruchem tasował sobie te karty. Nie wiem czy dobrze to odebrałem ale coś mi się wydaje że on chciał w ten sposób powiedzieć że to oni trzymają w rękach najważniejsze karty którymi będą rozgrywać.

Użytkownik Krak_oN edytował ten post 09.02.2014 - 14:30


#63 Użytkownik nie jest zalogowany   kubanczyk

  • Użytkownicy
  • 278 postów
  • Rejestracja: 24.03.2006

Napisano 09.02.2014 - 15:03

Nie twierdze ze mam racje, ale zanim sie wypowiedzialem to spedzilem kilka minut aby sprawdzic co Chinczycy wymyslili w przeciagu oststnich 100 lat i nic ciekawego nie znalazlem (moze poza papierosem elektronicznym). Moze by koledzy bardziej obeznani w temacie podali kilka przykladow takich chinskich innowacji w kategorii elektronika/informatyka?

#64 Użytkownik nie jest zalogowany   Lech36

  • Użytkownicy
  • 11174 postów
  • Rejestracja: 18.11.2010

Napisano 09.02.2014 - 15:38

Wyświetl postUżytkownik kubanczyk dnia 09.02.2014 - 15:03 napisał

Moze by koledzy bardziej obeznani w temacie podali kilka przykladow takich chinskich innowacji w kategorii elektronika/informatyka?
Chińczycy są dopiero na początku swojego rozwoju. Coś jak Japonia w latach 50 i 60. Poza tym większość wynalazków jest już odkryta i jest dużo trudniej o innowacje niż w latach dawniejszych. Ja radzę uzbroić się w cierpliwość. Myślę że Chiny pokażą na co je stać. Lepiej zajmijmy się budowaniem własnych sukcesów bo jak na razie to jest ich raczej mniej niż w Chinach. Na razie Chiny są gigantycznych producentem np elektroniki, czego o nas powiedzieć nie można. U nich działania innowacyjne to kwestia krótkiego czasu, my będziemy za np. 20 lat dalej się spierać np czy produkt chiński to tandeta czy Hi-end. To nam wychodzi najlepiej.
Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.
Pasja bez precyzji to chaos.                  DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

#65 Użytkownik nie jest zalogowany   kubanczyk

  • Użytkownicy
  • 278 postów
  • Rejestracja: 24.03.2006

Napisano 09.02.2014 - 16:02

Wyświetl postUżytkownik Lech36 dnia 09.02.2014 - 15:38 napisał

Chińczycy są dopiero na początku swojego rozwoju. Coś jak Japonia w latach 50 i 60. Poza tym większość wynalazków jest już odkryta i jest dużo trudniej o innowacje niż w latach dawniejszych. Ja radzę uzbroić się w cierpliwość. Myślę że Chiny pokażą na co je stać. Lepiej zajmijmy się budowaniem własnych sukcesów bo jak na razie to jest ich raczej mniej niż w Chinach. Na razie Chiny są gigantycznych producentem np elektroniki, czego o nas powiedzieć nie można. U nich działania innowacyjne to kwestia krótkiego czasu, my będziemy za np. 20 lat dalej się spierać np czy produkt chiński to tandeta czy Hi-end. To nam wychodzi najlepiej.
Czyli jednak Chinczycy narazie tylko kradna lub kupuja. Oczywiscie ze jest ciezko wymyslec cos nowego ale tak bylo zawsze. Mogli by przykladowo wymyslec jakies bateriie o duzej pojemnosci i malych rozmiarach albo jakis nowy sposob wytwarzania energii ze zrodel odnawialnych (np jakies panele sloneczne o sprawnosci 90%).
Sa obecnie najwiekszymi producentami elektroniki, ale nie dlatego ze sa w tm najlepsi tylko dlatego ze sa najtansi. To tez sie jednak zmienia, dostali duzo kasy z zachodu, stopa zyciowa sie podnosi i juz nie chca pracowac za przyslowiowa miske ryzu. Za kilka lat produkcja przeniesie sie do Indii i do Afryki.
Takie firmy jak Sony, Motorola, IBM wydawaly spory procent swoich dochodow na badania a Chinczycy co robia? Obcinaja tylko margines zyskow zeby wykonczyc konkurencje.
Ogladalem kiedys program na temat edukacji w Chinach (od szkoly podstawowej). Tam panuje taki system ze dzieci siedza nad ksiazkami nawet po16-20 godzin na dzien i ucza sie wszystkiego na pamiec aby tylko miec jak najlepszy wynik na tescie. Na zachodzie w szkolach wymaga sie od dzieci samodzielnego myslenia i rozwiazywania problemow. Ciekawe w ktorym przypadku innowacja ma wieksze szanse aby sie narodzic.

#66 Użytkownik nie jest zalogowany   lolek126

  • Użytkownicy
  • 2238 postów
  • Rejestracja: 26.03.2009

Napisano 09.02.2014 - 16:18

Wyświetl postUżytkownik Lech36 dnia 09.02.2014 - 15:38 napisał

Chińczycy są dopiero na początku swojego rozwoju. Coś jak Japonia w latach 50 i 60. Poza tym większość wynalazków jest już odkryta i jest dużo trudniej o innowacje niż w latach dawniejszych. Ja radzę uzbroić się w cierpliwość. Myślę że Chiny pokażą na co je stać. Lepiej zajmijmy się budowaniem własnych sukcesów bo jak na razie to jest ich raczej mniej niż w Chinach. Na razie Chiny są gigantycznych producentem np elektroniki, czego o nas powiedzieć nie można. U nich działania innowacyjne to kwestia krótkiego czasu, my będziemy za np. 20 lat dalej się spierać np czy produkt chiński to tandeta czy Hi-end. To nam wychodzi najlepiej.
Jak znajdziesz u nas ludzi ktorzy beda pracowali za 500- 700 zl miesiecznie ( tak jak to jest w wielu firmach w Chinach) - choc tak jak kolega napisal wyzej ze juz i oni zaczynaja marudzic i kolejna potega w fabrykach to beda Indie i o tym sie juz mowi duzo np. na tvn biznes,,,  to i do nas przyjda firmy zeby robic np tv.. tylko wiesz u nas juz ludzie nie chca robic za 1300 zl do reki i w cale im sie nie dziwie. A firmy jak Sony, Panasonic musi zaplacic duzo duzo wiecej swoim pracownikom zeby chcieli pracowac...
Sony KD -55X 8505 C, Sony KDL-55HX955.  Onkyo TX-NR5010, , Denon DBT-3313UD, Marantz SA-KI Pearl Lite,  PS3, Paradigm Reference studio 60 v5, Paradigm Reference CC-590 v5, Monitor Audio Gold GX-FX, Velodyne SPL – 1200 ultra,VDH-D-352

#67 Użytkownik nie jest zalogowany   Lech36

  • Użytkownicy
  • 11174 postów
  • Rejestracja: 18.11.2010

Napisano 09.02.2014 - 16:30

Wyświetl postUżytkownik kubanczyk dnia 09.02.2014 - 16:02 napisał

Takie firmy jak Sony, Motorola, IBM wydawaly spory procent swoich dochodow na badania a Chinczycy co robia? Obcinaja tylko margines zyskow zeby wykonczyc konkurencje.
Już raz to pisałem. Co stoi na przeszkodzie żeby w Polsce robić tak samo ? Albo może wymyślmy te "baterie o dużej pojemności i małych rozmiarach" albo te panele słoneczne o sprawności 90%. Chińczycy mają szansę na wynalezienie w/w przykładów my raczej nie bo wtrącą się władcy z podatkami albo związki zawodowe z roszczeniami jak poczują kasę.

Wyświetl postUżytkownik lolek126 dnia 09.02.2014 - 16:18 napisał

Jak znajdziesz u nas ludzi ktorzy beda pracowali za 500- 700 zl miesiecznie ( tak jak to jest w wielu firmach w Chinach) - choc tak jak kolega napisal wyzej ze juz i oni zaczynaja marudzic i kolejna potega w fabrykach to beda Indie i o tym sie juz mowi duzo np. na tvn biznes,,,  to i do nas przyjda firmy zeby robic np tv.. tylko wiesz u nas juz ludzie nie chca robic za 1300 zl do reki i w cale im sie nie dziwie. A firmy jak Sony, Panasonic musi zaplacic duzo duzo wiecej swoim pracownikom zeby chcieli pracowac...
Początki kapitalizmu we wszystkich krajach były bardzo trudne. Nie da się całkowicie tych trudnych początków uniknąć. Musimy się do takiej myśli przyzwyczaić bo inaczej przestaniemy się rozwijać i wtedy będzie już całkiem "pozamiatane". Nigdy do niczego nie dojdziemy. Rozwój kapitalizmu zajmuje pokolenia a nie kilka lat. Nam i tak udało się niektóre etapy ominąć, ale nie wymagajmy żeby to się stał w kilkanaście (kilkadziesiąd) lat.
Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.
Pasja bez precyzji to chaos.                  DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

#68 Użytkownik nie jest zalogowany   kubanczyk

  • Użytkownicy
  • 278 postów
  • Rejestracja: 24.03.2006

Napisano 09.02.2014 - 16:35

Wyświetl postUżytkownik Lech36 dnia 09.02.2014 - 16:24 napisał

Chińczycy mają szansę na wynalezienie w/w przykładów my raczej nie bo wtrącą się władcy z podatkami albo związki zawodowe z roszczeniami jak poczują kasę.
Jakos do tej pory w innowacjach przoduja kraje, w ktorych placi sie podatki, sa zwiazki i jakies prawa chroniace czlowieka. Moze tak sie dzieje bo jak wymyslisz cos na zachodzie, to masz szanse ze ci tego od razu nie ukradna i mozesz na tym dobrze zarobic a to jest niezla motywacja. Ilu noblistow wywodzi sie np z takiej Somalii?

#69 Użytkownik nie jest zalogowany   Lech36

  • Użytkownicy
  • 11174 postów
  • Rejestracja: 18.11.2010

Napisano 09.02.2014 - 16:35

Wyświetl postUżytkownik kubanczyk dnia 09.02.2014 - 16:02 napisał

Ciekawe w ktorym przypadku innowacja ma wieksze szanse aby sie narodzic.
W chińskim bo przy takiej ilości ludzi talentów jest tam zatrzęsienie tylko trzeba je wyłowić a to też chyba Chińczykom wychodzi lepiej niż nam.
Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.
Pasja bez precyzji to chaos.                  DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

#70 Użytkownik nie jest zalogowany   kubanczyk

  • Użytkownicy
  • 278 postów
  • Rejestracja: 24.03.2006

Napisano 09.02.2014 - 16:40

Wyświetl postUżytkownik Lech36 dnia 09.02.2014 - 16:35 napisał

W chińskim bo przy takiej ilości ludzi talentów jest tam zatrzęsienie tylko trzeba je wyłowić a to też chyba Chińczykom wychodzi lepiej niż nam.
Wszystko ladnie, ale gdzie sa tego efekty? Podaj kilka przykladow i zakonczymy cala ta dyskusje.

W przeszlosci Chiny (ten region) wymyslil kilka rzeczy, ktore zrewolucjonizowały nasza cywilizacje, ale w ostatnich 100 latach nic sie takiego nie wydarzylo. Nie wiem, moze trzeba by zmienic ustruj, mentalnosc ludzi aby mozna bylo wykorzystac potencjal 1mld Chinczykow.

#71 Użytkownik nie jest zalogowany   Lech36

  • Użytkownicy
  • 11174 postów
  • Rejestracja: 18.11.2010

Napisano 09.02.2014 - 16:53

Wyświetl postUżytkownik kubanczyk dnia 09.02.2014 - 16:35 napisał

Jakos do tej pory w innowacjach przoduja kraje, w ktorych placi sie podatki, sa zwiazki i jakies prawa chroniace czlowieka.
To może wracając do tematu wątku polscy biznesmeni kupią od Sony-ego tą produkcję TV i zaczną się rozwijać a nie tylko marudzić i krytykować. Volvo już jest chińskie i Chińczycy się uczą. Jestem pewny że za 10-20 lat ich samochody (te chińskie) będą tak samo dobre jak europejskie. A my dalej będziemy krytykować ;-).

Wyświetl postUżytkownik kubanczyk dnia 09.02.2014 - 16:40 napisał

Wszystko ladnie, ale gdzie sa tego efekty? Podaj kilka przykladow i zakonczymy cala ta dyskusje.
Myślę że za te 10-20 lat takich przykładów będzie można podać wiele. Teraz też pewnie można, ale trzeba by zainteresować się bliżej tym co Chińczycy robią/produkują. Ja poza posiadanymi produktami słabo się orientuję. Pewnie na dzisiaj wiele tego nie ma, ale mają największy na świecie potencjał, który umieją na razie wykorzystywać.

Wyświetl postUżytkownik kubanczyk dnia 09.02.2014 - 16:40 napisał

Nie wiem, moze trzeba by zmienic ustruj, mentalnosc ludzi aby mozna bylo wykorzystac potencjal 1mld Chinczykow.
Wbrew pozorom w Chinach ustrój jest bardzie pro kapitalistyczny niż u nas. Być może to na razie nie ma on "ludzkiej twarzy", ale na to też pewnie przyjdzie czas.

Użytkownik Lech36 edytował ten post 09.02.2014 - 16:42

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.
Pasja bez precyzji to chaos.                  DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

#72 Użytkownik nie jest zalogowany   Krak_oN

  • Użytkownicy
  • 3275 postów
  • Rejestracja: 14.02.2007

Napisano 09.02.2014 - 17:00

Wątek o Chinach :

http://www.audiostereo.pl/chinypowrot-olbrzyma_97062.html/page__st__110#entry2723995

Użytkownik Krak_oN edytował ten post 09.02.2014 - 17:00


#73 Użytkownik nie jest zalogowany   Bobcat

  • Użytkownicy
  • 8362 postów
  • Rejestracja: 04.09.2009

Napisano 09.02.2014 - 19:42

Wyświetl postUżytkownik Krak_oN dnia 09.02.2014 - 14:28 napisał

może mi powiesz co miał na myśli Chińczyk

Nie powiem. Nie wiem. Dziwacy zdarzają się w każdej nacji. Chińczyk jeśli by chciał przekazać Ci treść o jaką podejrzewasz tego gościa zrobił by to zupełnie inaczej.

#74 HQ150

  • Goście

Napisano 27.02.2014 - 14:56

Już są konkretne konsekwencje w USA:
http://informacjebranzowe.pl/wiadomosc,1265,sony_zamyka_23_sklepow_w_usa
Ciekawe kiedy dotknie to też europejskie SC.

#75 Użytkownik nie jest zalogowany   locoloco

  • Branża
  • 2226 postów
  • Rejestracja: 07.03.2005

Napisano 03.03.2014 - 09:32

Sony wyprzedaje kolejne majątki. Oby im się udało wyjść z kryzysu. Bo kunkurencja taka jak Sony jest potrzebna:
http://www.hdtv.com.pl/forum/newsy/108154-zle-sie-dzieje-w-panstwie-sony-sony-sprzedaje-w-tokio-swoja-siedzibe.html

#76 HQ150

  • Goście

Napisano 03.03.2014 - 12:00

Konkurencja jest bardzo potrzebna, ale nie w formie jaką prezentowało, w ostatnich latach, Sony.
Byli najdroższą firmą w branży( oprócz niszowych). I tak było zawsze, tylko że poprzednio ta najwyższa cena była czymś podyktowana. Obecnie za tą ceną nie szła ani najwyższa jakość, ani trwałość, ani innowacyjność.
Obsługa gwarancyjna była poniżej krytyki. Firma nagminnie łamała warunki gwarancji którą sama przy zakupie dała.
A już kruczki prawne mające na celu unikanie odpowiedzialności, chociażby przed naszym krajowym wymiarem sprawiedliwości, są poza krytyką.
I mają na własne życzenie to co mają. Klienci powiedzieli dość, nie chcemy płaciś najwyższych cen za sam znaczek, skoro on niczego już nam nie gwarantuje.

Użytkownik HQ150 edytował ten post 03.03.2014 - 12:00


#77 jarek&ania

  • Goście

Napisano 04.03.2014 - 18:17

Wyświetl postUżytkownik HQ150 dnia 03.03.2014 - 12:00 napisał

Byli najdroższą firmą w branży( oprócz niszowych). I tak było zawsze, tylko że poprzednio ta najwyższa cena była czymś podyktowana. Obecnie za tą ceną nie szła ani najwyższa jakość, ani trwałość, ani innowacyjność.
Przepraszam ,że się wtrącę do tej dyskusji ale nie wiem skąd wyciągnąłeś takie wnioski na temat tej marki.
Wiele takich wypowiedzi czyta się w necie ale  ciężko o ich weryfikację.
Ja mam dwa tv SONY a miałem kilka innych marek i ci co piszą o słabej jakości obrazu na tv SONY w porównaniu do innych marek piszą to zazwyczaj na podstawie obejrzenia tego porównania w MM lub Saturnie gdzie stosuje się różne sztuczki aby wynik takiego porównania był taki jaki być powinien.
Moim zdaniem obraz z tv Sony z miejscowym wygaszaniem LED jest lepszy zarówno od Samsunga , Sharpa czy Panasonica i to nie podlega dyskusji.
W plazmach może jest inaczej ale ja plazmy nie miałem więc nie będę się wypowiadał.
Sony to nadal b.dobrej jakości produkty a pisanie o tym ,że psuja się i są marnej jakości to zapewne powtarzanie opinii zasłyszanych od kolegów albo wyczytanych na forach.
Miałem kilka tv Sony (w tym kineskopowe) i NIGDY nie miałem problemów z  jakością wykonania.
Miałem również Philipsa (padł kineskop po 1 roku używania). Samsung - pojawiają się jakieś plamy na ekranie a o dżwięku nawet nie będę tutaj wspominał bo to porażka itd.
To samo tyczy sie np. aparatów fotograficznych (np. lustrzanek) gdzie produkty Sony są wg. mojej opinii są jednymi  z lepszych jak nie najlepsze mając na uwadze jakość wykonywanych zdjęć i również funkcjonalność.
Nikon rozpadł się po 2 i pół roku używania a naprawa przerosła jego wartość.
Niestety jak wszędzie jakość musi kosztować i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.
Kolejny telewizor 4K również będzie Sony z wyżej wymienionych powodów.

pozdrawiam

Użytkownik jarek&ania edytował ten post 04.03.2014 - 18:18


#78 HQ150

  • Goście

Napisano 04.03.2014 - 19:40

Jeśli coś piszę to na podstawie własnego doświadczenia. Miałem topowy model LCD Sony i wytrzymał mi tylko 1,5 roku. I był już nie do naprawienia. Sony nie miało do niego części zamiennych, mimo że się do tego zobowiązali, dając mu certyfikat Eco-label. Nic to dla nich nie znaczyło. Przy realizacji gwarancji Sony złamało warunki umowy.
Poczytaj temat o gwarancji Sony. Dowiesz się jak realizowana jest w tej firmie obsługa gwarancyjna.Tam masz więcej takich przypadków. Mam jeszcze w domu topowy model CRT Sony. 32HQ150. Też już się zepsuł. Miejscowy magik dał go rady naprawić. Mam lapka, też wysoki model VGN-FW21M. Nie działa w nim prawie od nowości kamera. Poczytaj na forach jak sypią się zwłaszcza matryce w TV Sony.
Jakość TV moim zdaniem spada. Jeszcze parę lat temu produkowali TV z pełnym podświetleniem LED. Niestety ubiegłoroczne modele i tegoroczne to już tylko zwykłe modele z podświetleniem krawędziowym. mało tego tegoroczny W955 ma gorszą matrycę i gorsza jakosć obrazu niż zeszłoroczny W905.
A już porównania do plazmy Panasa nie ma żadnej. Mam 55VT30 więc wiem co piszę.Taki to jest postęp.
Sony nie honoruje zapisów gwarancji które sama udziela. Firma Sony jako chyba jedyna nie ma osobowości prawnej przed naszym wymiarem sprawiedliwości. Nie można więc pociągnąć ich do odpowiedzialności za łamanie warunków gwarancji.
Koledze z innego forum, którego perypetie też tutaj opisywałem, firma Sony w zamian za zepsuty i nie do naprawienia  TV, z ceną zakupu 12900zł, dała TV kosztujący obecnie ponad 7tzł. Zgodził się, bo jak pisał, nie miał ochoty na walkę. A w gwarancji miał zapis, że ma dostać  na wymianęTV o równorzędnej wartości. On taki zapis jeszcze miał bo kupował TV prawie pięć lat temu. Obecnie ten zapis w gwarancji Sony już nie figuruje. Czyli, jeśli dali klientowi, któremu równorzedną wartość gwarantowali, TV prawie o połowę tańszy, to co dostanie na wymianę klient już bez takich gwarancji?
http://www.audiostereo.pl/gwrancja-sony_95911.html

Użytkownik HQ150 edytował ten post 04.03.2014 - 19:42


#79 jarek&ania

  • Goście

Napisano 04.03.2014 - 20:45

Wyświetl postUżytkownik HQ150 dnia 04.03.2014 - 19:40 napisał

Dowiesz się jak realizowana jest w tej firmie obsługa gwarancyjna.Tam masz więcej takich przypadków.
Nie wiem o czym konkretnie piszesz w sprawie tej gwarancji?
Jak kupujesz nowy samochód z salonu i się zepsuje to pozywasz fabrykę czy sprzedawcę ?
O czym ty piszesz?
No chyba ,że ktoś kupił coś na bazarze a sprzedawca to np. Wietnamczyk to faktycznie możesz mieć problem.

Abstrahując już od tego to w gruncie rzeczy nie wiem czy to ,że w razie sporu właściwym sądem jest sąd w Anglii a nie w Polsce jest akurat "in minus" dla klienta.
Jak nie wiesz o czym piszę to pozwij kogoś w Polsce i za granicą (w cywilizowanym kraju) a zrozumiesz .
Sprawiedliwości to ty raczej w polskim sądzie nie szukaj bo jej tam nie znajdziesz ;)

#80 HQ150

  • Goście

Napisano 05.03.2014 - 08:03

No super podejście. Czyli kupuję telewizor, on mi na gwarancji pada. Powiedzmy ze kupowałem jak kolega z forum TV za 12900zł. Firma mi proponuje na wymianę taki za 4tzł. Bo tak według nich wygląda równorzędna wartość. Jak się nie chce na to zgodzić, to według Ciebie bardzo dobrym rozwiązaniem jest założenie im sprawy w Wielkiej Brytanii?!
Przy zakupie zwykłego TV mam brać pod uwagę takie komplikacje i koszty?
Ty kpisz czy tak na poważnie uważasz?
Jak masz braki w wiedzy na temat gwarancji to napiszę po raz kolejny. Gwarancja wiąże tylko i wyłącznie strony gwarancji. W tym przypadku klienta i firmę SONY EUROPE, bo Sony Poland przestała istnieć.
Właśnie przy zakupie produktów Sony w Polsce mamy analogiczną sytuację, jak przy zakupie od obcokrajowca na bazarze. Chcąc go pozwać musimy udać się przed sąd w jego kraju.

#81 HQ150

  • Goście

Napisano 05.03.2014 - 09:36

jarek&ania
Powiedz mi czy czujesz się dobrze traktowany przez firmę Sony. Ty jako wieloletni, wierny klient, któremu nawet nikt nie powiedział w momencie zakupu produktów tej firmy, że właściwym organem do rozstrzygania jakichkolwiek wątpliwości przy realizacji warunków gwarancyjnych, jest sąd w Wielkiej Brytanii?
Owszem możesz usłyszeć od kolegi lolek126, że to przecież jest jasno napisane w gwarancji, i trzeba być ślepym i bezmyślnym klientem żeby tego nie być świadomym.
Ja jednak uważam, że mało kto z klientów kupując produkty tej firmy ma tego świadomość. Ty jesteś kolejnym dowodem na ten stan rzeczy.

#82 Użytkownik nie jest zalogowany   lolek126

  • Użytkownicy
  • 2238 postów
  • Rejestracja: 26.03.2009

Napisano 05.03.2014 - 11:07

Kolego Jarek&Ania nie ma sensu dyskusji z Kolega Hq 150 w tym temacie, a juz powiem Ci dlaczego , dlatego ze po pierwsze wszystkie eorie o zlym traktowaniu klientow  definiuje na podstawie 3 wpisow ( w tym wpis samego zainteresowanego)
Sony KD -55X 8505 C, Sony KDL-55HX955.  Onkyo TX-NR5010, , Denon DBT-3313UD, Marantz SA-KI Pearl Lite,  PS3, Paradigm Reference studio 60 v5, Paradigm Reference CC-590 v5, Monitor Audio Gold GX-FX, Velodyne SPL – 1200 ultra,VDH-D-352

#83 Użytkownik nie jest zalogowany   5z0p3n

  • Użytkownicy
  • 3930 postów
  • Rejestracja: 29.09.2009

Napisano 05.03.2014 - 11:07

Wyświetl postUżytkownik jarek&ania dnia 04.03.2014 - 18:17 napisał

W plazmach może jest inaczej ale ja plazmy nie miałem więc nie będę się wypowiadał.

Więc jeszcze nic nie widziałeś.

#84 Użytkownik nie jest zalogowany   lolek126

  • Użytkownicy
  • 2238 postów
  • Rejestracja: 26.03.2009

Napisano 05.03.2014 - 11:45

Kolego Jarek&Ania nie ma sensu dyskusji z Kolega Hq 150 w tym temacie, a juz powiem Ci dlaczego , dlatego ze po pierwsze wszystkie teorie o zlym traktowaniu klientow  definiuje na podstawie 3 wpisow ( w tym wpis samego zainteresowanego) gdzie zebys mial swiadomosc Kolega HQ dostal 100% wplaconej kwoty za tv - tyle ze zle byl potraktowany przez serwis i to akurat nie podlega dyskusji.. Ale co nie zmienia faktu ze wiele osob by tak chcialo byc potraktowanym zeby moc dostac po 1,5 roku 100 % tego co sie zaplacilo. O rzekomej nagminnej awaryjnosci matryc to tez z nieba pisze bo ja z tego co pamietam to dwa byly przyklady o walnietych  matrycach w Sonym z czego w jednym  przypadku sprawa zostala zalatwiona pozytywnie przynajmniej tak napisal zainteresowany.I generalnie o awaryjnosci tv Sony mowilem HQ zeby sobie poczytal w roznych tematach odnosnie tv sonego i sam naocznie sie przekona ze bardzo malo osob wspomina o awariach..ale wg Kolegi psuja sie jeden za drugim jak sie czyta wypowiedzi, plus oczywiscie wszystko za kazdym razem jest zle zalatwiana gwarancja przez firme i to na podstawie  3ech wpisow..
A juz nie wspomne ze przekreca rozne wiadomosci odnosnie Sonego ze np pisze ze Sony likwiduje tysiace sklepow na swiecie, na razie z tego co mozna wyczytac to 20 zostalo zlikwidowanych w USA.. ale wg HQ tysiace.. a w wogole to juz napisal ze zbankrutowala firma Sony.. i tak mozna by bylo pisac.. Ja osobiscie rowniez mam bardzo duzo rzeczy Sonego i nigdy nic mi sie nie popsulo, rekordzistka jest kamera cyfrowa Sony z 2001 roku dziala do dnia dzisiejeszego i dzieci nia nagrywaja.
Odnosnie gwarancji tak jak wielokrotnie juz pisalem uwazam ze jest to swinstwo ale jest jak jest i niczego sie nie zmieni do czasu kiedy prawo sie nie zmieni w Polsce. Ale to nie zmienia faktu ze czytac ze zrozumieniem ucza w gimnazjum obecnie i na gwarancji jest czarno na bialym i to w takim miejscu jest napsiane ze czlowiek ktory skonczyl 8 klas szkoly i choc troche sie przykladal nie jest w stanie nie zrozumiec tego ze sadem dla Sonego jest Panstwo Anglia. A nie znajomosc prawa , przepisow, gwarancji  itp nie powoduje ze z czlowieka zdejumuje sie odpowiedzialnosc.. czyli jesli ktos czyta taka gwarancje i widzi co jest zapisane w niej ma prawo wyboru czy to pasuje czy tez nie ... wiec pretensje w 99% mozna miec do siebie a 1% to do salonu Sonego aczkolwiek nie ma nigdzie takiego obowiazku zeby o tym informowac- nie ma takiego prawa ktore by o tym mowilo..Wszystkiegwarancje , instrukcje itp trzeba uwaznie czytac.
Co do odpowiedzialnosci, czy odpowiedzialny jest dany salon, sklep itp czy tez firma jako firma to temat rzeka, osobiscie tu troche zgadzam sie  z HQ bo jednak jakas odpowiedzialnosc ponosi rowniez i firma a w rzeczywistosci jest tak ze pozywa sie do sadu dany salon w ktorym sie kupilo jakas rzecz np tv czy samochod.. tak jest w praktyce ale nie zmienia to faktu ze jakas odpowiwedzialnosc ma rowniez i sama firma. Przykladem dobrym jest program tvn turbo gdzie pokazywane sa przypadki roznych spraw w sadzie przez ludzi ktorzy maja problem z gwarancja po zakupie samochodu gdzie ludzie pozywali i sadza sie z wlascicielem salonu, a nie z firma. Tez mam przyklad mojego kolegi ktory juz bedzie z rok sadzi sie wlasnie z wlascielem salonu  gdzie samochod kosztowal prawie 130 tys i od roku ani kasy ani samochodu nie ma. Inna sprawa jest to ze jakby juz ktos sie zdecydowal na pozwanie Sonego to na pewno w Anglii jest wieksza szansa na wygranie niz w Polsce..Tylko komu sie chce ..
Natomiast jesli chodzi o problemy Sonego to sam sobie zasluzyl na to tylko przede wszystkim niestety wysokiej cenie, do tego ego Sonego, zycie ponad stan ( wiele posiadlosci), nie dostosowanie sie do rynku w pewnych aspektach, i kupno nieszczesnego  Sony Pictures, ktore przynosi kolosalne straty.

Wyświetl postUżytkownik 5z0p3n dnia 05.03.2014 - 11:07 napisał

Więc jeszcze nic nie widziałeś.
A od kiedy to na plazmach konczy sie swiat ze twierdzisz ze Kolega nic nie widzial....

Użytkownik lolek126 edytował ten post 05.03.2014 - 11:53

Sony KD -55X 8505 C, Sony KDL-55HX955.  Onkyo TX-NR5010, , Denon DBT-3313UD, Marantz SA-KI Pearl Lite,  PS3, Paradigm Reference studio 60 v5, Paradigm Reference CC-590 v5, Monitor Audio Gold GX-FX, Velodyne SPL – 1200 ultra,VDH-D-352

#85 HQ150

  • Goście

Napisano 05.03.2014 - 11:59

Wyświetl postUżytkownik lolek126 dnia 05.03.2014 - 11:39 napisał

Odnosnie gwarancji tak jak wielokrotnie juz pisalem uwazam ze jest to swinstwo ale jest jak jest i niczego sie nie zmieni do czasu kiedy prawo sie nie zmieni w Polsce.
Nie trzeba zmieniać żadnego prawa. Przecież wszystkie inne firmy podlegają jurysdykcji naszego wymiaru sprawiedliwości. Sony też podlegało, dopóki nie zastosowali kruczka prawnego i nie zlikwidowali oddziału Sony Poland.
I jak widzisz nawet wieloletni ich klienci nie są tego świadomi, wbrew Twojej opinii na ten temat.

Wyświetl postUżytkownik lolek126 dnia 05.03.2014 - 11:39 napisał

Ale to nie zmienia faktu ze czytac ze zrozumieniem ucza w gimnazjum obecnie i na gwarancji jest czarno na bialym i to w takim miejscu jest napsiane ze czlowiek ktory skonczyl 8 klas szkoly i choc troche sie przykladal nie jest w stanie nie zrozumiec tego ze sadem dla Sonego jest Panstwo Anglia.
Dlaczego obrażasz forumowicza jarek@kania?

Wyświetl postUżytkownik lolek126 dnia 05.03.2014 - 11:39 napisał

Co do odpowiedzialnosci, czy odpowiedzialny jest dany salon, sklep itp czy tez firma jako firma to temat rzeka,
Bzdura!
To nie jest żaden temat rzeka. To jest jednoznaczne. Gwarancja wiąże tylko strony gwarancji. W tym wypadku Sony Europe i klienta. Nie ma żadnych innych stron gwarancji.
Każda inna wypowiedź to dezinformacja, celowe wprowadzanie w błąd. Próba rozmydlenia konkretnego faktu.

Wyświetl postUżytkownik lolek126 dnia 05.03.2014 - 11:45 napisał

A od kiedy to na plazmach konczy sie swiat ze twierdzisz ze Kolega nic nie widzial....


Świat się nie kończy. Ale dla kogos kto sie wypowiada o jakości TV na rynku, trzeba mieć porównanie.
Bez tego kiepsko....

Użytkownik HQ150 edytował ten post 05.03.2014 - 12:10


#86 jarek&ania

  • Goście

Napisano 05.03.2014 - 12:55

Wyświetl postUżytkownik HQ150 dnia 05.03.2014 - 09:36 napisał

jarek&ania
Powiedz mi czy czujesz się dobrze traktowany przez firmę Sony. Ty jako wieloletni, wierny klient, któremu nawet nikt nie powiedział w momencie zakupu produktów tej firmy, że właściwym organem do rozstrzygania jakichkolwiek wątpliwości przy realizacji warunków gwarancyjnych, jest sąd w Wielkiej Brytanii?
Owszem możesz usłyszeć od kolegi lolek126, że to przecież jest jasno napisane w gwarancji, i trzeba być ślepym i bezmyślnym klientem żeby tego nie być świadomym.
Ja jednak uważam, że mało kto z klientów kupując produkty tej firmy ma tego świadomość. Ty jesteś kolejnym dowodem na ten stan rzeczy.
Jeżeli jest tak jak napisałeś , że stroną w gwarancji jest Sony Anglia to masz oczywiście rację w tym co piszesz na temat właściwości sądu.
Niestety ja pisałem o czymś innym.
Gwarancja jest to sprawa umowna pomiędzy stronami i nie reguluje jej żadne prawo.
Możesz mieć w niej napisane przez sprzedawcę ,że naprawy twojego telewizora dokonuje tylko mnich buddyjski w każdy pierwszy poniedziałek tygodnia i to tylko przy pełni księżyca  i to ciebie obowiązuje.
Jest tylko jedno małe "ale" w tej całej sprawie o czym najwidoczniej zapomniałeś a niepotrzebnie zarzucasz mi niewiedzę w tym temacie.
To małe "ale" to jest RĘKOJMIA.
Nie wiem czy o niej kiedykolwiek słyszałeś ale obowiązuje ona w Polsce od dawna i wynosi 2 lata lub 1 rok w zależności od tego czy kupiec jest osobą fizyczną czy osobą prawną.
Krótko mówiąc gwarancję producent może sobie powiesić na gwożdziu w kiblu gdy zarządasz wymiany lub naprawy z tytułu rękojmi - OD SPRZEDAWCY !!!
Z tego co pamiętam do 6 m-cy od daty zakupu możesz nawet żądać zwrotu 100% zapłaconej kwoty w razie jakichkolwiek problemów.
Nie chce mi się dyskutować na oczywiste tematy i bić bezproduktywnie piany.
Jak masz wątpliwości to udaj się może do pierwszego lepszego prawnika a potem możemy podyskutować.
I proszę nie pisać rzeczy nieprawdziwych bo jeszcze jest ktoś z kolegów skłonny w to uwierzyć ;)

Co do jakości produktów Sony to pozwolę się z tobą nie zgodzić bo mam zupełnie odmienne doświadczenia niż ty.
Obecnie kupuję nowy tv 4K i jestem zdecydowany na zakup od Sony.
Powód prosty - jakość obrazu i dżwięku w porównaniu do innych producentów.
Ale nie znaczy to ,że tobie może podobać się inny obraz czy dżwięk np. Panasonica.

pozdrawiam

Wyświetl postUżytkownik 5z0p3n dnia 05.03.2014 - 11:07 napisał

Więc jeszcze nic nie widziałeś.
Widziałem więcej niż się tobie wydaje.
A takie teksty to może pisz do kolegów z przedszkola.

Użytkownik jarek&ania edytował ten post 05.03.2014 - 12:58


#87 Użytkownik nie jest zalogowany   BoDeX

  • Użytkownicy
  • 3884 postów
  • Rejestracja: 11.08.2005

Napisano 05.03.2014 - 13:09

Wyświetl postUżytkownik jarek&ania dnia 05.03.2014 - 12:55 napisał

To małe "ale" to jest RĘKOJMIA.
Nie wiem czy o niej kiedykolwiek słyszałeś ale obowiązuje ona w Polsce od dawna ....

Gdzieś dzwonią, ale to nie tak.

W przypadku usterki KONSUMENT (nie firma) ma dwie drogi:

- skorzystanie z gwarancji (jaka by ona nie była)
- skorzystanie z REKLAMACJI i jej praw wynikających z USTAWY KONSUMENCKIEJ (ochrona 24 m-ce)

FIrma może skorzystać z GWARANCJI lub z RĘKOJMI (12 m-cy) wynikającej z KC.
Ustawa Konsumencka dla kupujących "na firmę" nie działa.

W przypadku SONY lepiej skorzystać więc z REKLAMACJI u sprzedawcy (niech się martwi), niż z GWARANCJI producenta.

#88 Użytkownik nie jest zalogowany   lolek126

  • Użytkownicy
  • 2238 postów
  • Rejestracja: 26.03.2009

Napisano 05.03.2014 - 13:09

Wyświetl postUżytkownik HQ150 dnia 05.03.2014 - 11:59 napisał

Nie trzeba zmieniać żadnego prawa. Przecież wszystkie inne firmy podlegają jurysdykcji naszego wymiaru sprawiedliwości. Sony też podlegało, dopóki nie zastosowali kruczka prawnego i nie zlikwidowali oddziału Sony Poland.
I jak widzisz nawet wieloletni ich klienci nie są tego świadomi, wbrew Twojej opinii na ten temat.


Jak widzisz  wystarczy zmienic  na jakis wydzial czy przedstawicielstwo i juz mozna sie wymigac, a jakby bylo jasno okreslone co firma musi zrobic zeby mogla istniec w Polsce nie byloby mozna uciekac od czegos takiego..

Dlaczego obrażasz forumowicza jarek@kania?

Ja nikogo nie obrazilem - napisanie ze czytac ze zrozumieniem to ucza w gimnazjum to jest stwierdzenie i calkowita prawda ( zapytaj nauczyciela), a nie obraza, obraza sie piszac rozne epietety...( miedzy innymi kiedys byla Pani Minister z jednego z resortow  powiedziala ustosunkowując sie do wypowiedzenia pewnego posla. tylko w tamtym wypadku padlo ... ze ucza w szkole podstawowej.....


Bzdura!
To nie jest żaden temat rzeka. To jest jednoznaczne. Gwarancja wiąże tylko strony gwarancji. W tym wypadku Sony Europe i klienta. Nie ma żadnych innych stron gwarancji.
Każda inna wypowiedź to dezinformacja, celowe wprowadzanie w błąd. Próba rozmydlenia konkretnego faktu.

Gdyby to bylo takie oczywiste jak piszesz to ludzie kupujacy( bo z regoly chodzi o powazniejsze rzeczy niz tv, jak ktos idzie do sadu ) sadziliby sie za kazdym razem z firma, a nie z salonami, proponuje poogladac tvn turbo i zobaczysz sam z kim ludzie sie sadza czy z salonem czy z dana firma.. Malo tego tak jak przypadek mojego kolegi sam prawnik ktory jest wynajety do tej sprawy poradzil zeby sadzic sie z salonem bo jest wieksza szansa na wygranie niz walczyc z Firma X... a jak widzisz i tak jest trudno bo sprawa trwa juz tyle czasu.. I od razu pisze ze to nie jest jakis prawnik z ulicy tylko z bardzo dobrej kancelarii i juz wydal na prawnika i na roznego rodzaju ekspertyzy, ekspertow okolo 20 tys wiec teraz mozesz sobie porownac jakie ludzie maja problemy i Kumpel nie rozpisuje po forum tej marki jakie to dziadostwo i jakie to rzechy sprzedaje ta firma, bo uwaza ze to tylko jest samochod i ma prawo sie popsuc itp, a winni sa ludzie ktorzy mu sprzedali tv i wlasciel salonu ktory jest odpowiedzialny za sprzedaz. Takze widzisz ze myslenie w tym temacie jest rozne. A Gosc ma doktorat wiec raczej ciezko powiedziec ze jest glupi.. i na pewno dobzre to przemyslal i przegadal z prawnikiem.
Dla Twojej wiedzy kazdy z salonow jest na swoim rozliczeniu czyli moze byc 10 salonow jeden marki w danym miescie i kazdy walczy o swoj byt i jak najlepsza sprzedaz. Jakby wszystkim chciala sie zajmowac centrala danej marki to chyba by musieli nie wychodzic z pracy.. Ale nie istotne ja rowniez uwazam ze w jakiejs czesci odpowiada glowna firma ale do sadu rowniez  pozwalbym wlasciela salonu danej marki jakby cos mi sie stalo i uwazalbym ze to wada byla od samego poczatku zakupu.


Świat się nie kończy. Ale dla kogos kto sie wypowiada o jakości TV na rynku, trzeba mieć porównanie.
Bez tego kiepsko....

Zgadza sie tylko nie pisze sie w takim kontekscie, bo to ogolne jest stwierdzenie... i znam kilka osob, moze Ty rowniez  ze kupiliby mnie i Ciebie 2 razy i trzeci raz by nas sprzedali, a tv akurat w jednym przypadku gosc ma 46 cali i w wogole nie ma sprzetu rtv poza tym tv.. Jemu to nie potrzebne a to ile w zyciu widzial to mysle ze mozna byloby to podzielic na kilkadziesiat osob i kazda z tych osob bylaby zachwycona tym co by zobaczyla.
A jesli ktos patrzy na swiat i na to co ktos widzial w zyciu poprzez pryzmat np posiadanego sprzetu rtv, samochodu itp to szczere gratulacje... I zeby nie bylo nie mam na mysli autora tego stwierdzenia tylko ogolnie pisze..

I mam sprawe mozesz dac mi linki do testow odnosnie nowego Soniaka W 955 ktore by swiadczyly ze ma zla matryce i gorszy generalnie obraz  niz W 905... Bo rozumiem ze to co napisales wczesniej jakoby tak bylo, popierasz na podstawie kilku testow, a nie tego co ludzie cos napisali czy tez na podstawie jednego testu... Byc moze tak edzie i jest ku temu nawet szansa , ale to musza potwierdzic testy wykonane pzrez rozne np gazety..

Użytkownik lolek126 edytował ten post 05.03.2014 - 13:23

Sony KD -55X 8505 C, Sony KDL-55HX955.  Onkyo TX-NR5010, , Denon DBT-3313UD, Marantz SA-KI Pearl Lite,  PS3, Paradigm Reference studio 60 v5, Paradigm Reference CC-590 v5, Monitor Audio Gold GX-FX, Velodyne SPL – 1200 ultra,VDH-D-352

#89 Użytkownik nie jest zalogowany   BoDeX

  • Użytkownicy
  • 3884 postów
  • Rejestracja: 11.08.2005

Napisano 05.03.2014 - 13:10

Chyba, że ktoś sobie wykupił 5 letnią, bo ochrona z Ustawy Konsumenckiej trwa 24 m-ce.

#90 jarek&ania

  • Goście

Napisano 05.03.2014 - 13:16

Wyświetl postUżytkownik BoDeX dnia 05.03.2014 - 13:09 napisał

Gdzieś dzwonią, ale to nie tak.

W przypadku usterki KONSUMENT (nie firma) ma dwie drogi:

- skorzystanie z gwarancji (jaka by ona nie była)
- skorzystanie z REKLAMACJI i jej praw wynikających z USTAWY KONSUMENCKIEJ (ochrona 24 m-ce)

FIrma może skorzystać z GWARANCJI lub z RĘKOJMI (12 m-cy) wynikającej z KC.
Ustawa Konsumencka dla kupujących "na firmę" nie działa.

W przypadku SONY lepiej skorzystać więc z REKLAMACJI u sprzedawcy (niech się martwi), niż z GWARANCJI producenta.
Dokładnie o tym napisałem.
Widocznie może za bardzo skrótowo ;)

Wyświetl postUżytkownik BoDeX dnia 05.03.2014 - 13:09 napisał

Ustawa Konsumencka dla kupujących "na firmę" nie działa.
Ale rękojmia działa więc jak ją zwał tak zwał.
Jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem aby sprzedawca chciał dać klientowi więcej ze swojej gwarancji niż przysługuje mu z rękojmi.
Wiec co jest dla klienta lepsze można sobie samemu odpowiedzieć.

Użytkownik jarek&ania edytował ten post 05.03.2014 - 13:17






Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

baner image
 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - więcej o tym w Naszej polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.

Akceptuję   Zmiana ustawień