Skocz do zawartości
IGNORED

Ile wzmocnienia powinien mieć uniwersalny preamp?


Piotr_1

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie. Wiadomo, aby wzmocnienia nie zabrakło w 90% konfiguracji, przy różnych źródłach końcówkach.

Ekstremalnie niestandardowych urządzeń już nie uwzględniając, to 10% trzeba odrzucić żeby wzmocnienia nie było za dużo.

 

O gramiakach nie mówię.

 

Ja bym obstawiał że tak 20x

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie. Wiadomo, aby wzmocnienia nie zabrakło w 90% konfiguracji, przy różnych źródłach końcówkach.

Ekstremalnie niestandardowych urządzeń już nie uwzględniając, to 10% trzeba odrzucić żeby wzmocnienia nie było za dużo.

 

O gramiakach nie mówię.

 

Ja bym obstawiał że tak 20x

 

Od -10 do +4 jest 12dB ;) Z drugiej strony za duże wzmocnienie to problem z headroomem i to poważny, praktycznie nierozwiązywalny...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a od -10 do +4 to obstawiał bym na 14dB

 

A tymczasem jest niecałe 12 ;)

 

(po dodaniu odpowiednich literek rzecz jasna)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może popatrzeć "od strony" napięcia sygnału?

Średni poziom czułości wejściowej, to 200-300 mV, a wyjście trzeba przyjąć na 2V, by wysterować każdą końcówkę mocy.

(Może nawet max 5V, bo i o takich końcówkach słyszałem- chyba, że wyjście dobrać do konkretnej końcówki, lub zrobić przełączane na kilku poziomach.)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak to liczycie, ale w praktyce nawet przy założeniu wyjścia +4dBu czyli standardowego to w zasadzie sygnał ze źródeł cyfrowych trzeba osłabiać, a nie wzmacniać, a na pewno nie o 20dB. Jednak trzymając się standardów to te 12dB powinno wystarczyć całkowicie. Chyba, że wchodzą w grę też jakieś grajotka z minijackami, to wtedy nie wiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już nieważne czy podajemy w dB, czy w V/V, w końcu chodzi o jedno i to samo wzmocnienie.

Ja sobie pomyślałem że trzeba przyjąć poziom wejściowy 0,316V RMS, bo taki się spotyka chyba najniższy "line level" w normalnych urządzeniach.

 

Do tego miałem taką końcówkę Aleph 3, która miała wzmocnienie tylko 10x (20dB), jej Uwy =23Vmax., czyli 16,3V RMS, czyli podzielone przez 10 wzmocnienia daje nam czułość wejściową 1,63V RMS.

(no takie słabe wzmocnienie wydumka ta ma, ktuś se wymyślił że takie wzmocnienie jest ok i co z tym zrobisz? Nic!)

 

I teraz 1.63V podzielić przez 0,316V = 5,16V/V potrzebnego wzmocnienia.

 

Ale jeszcze jest taka sprawa że niektóre utwory są nagrane za cicho, więc trzeba by myślę dodać te +10dB. Z mojego doświadczenia na oko... powinno być ok.

10dB to 3,16V/V

 

Czyli mamy taki ostateczny wynik potrzebnego wzmocnienia: 3,16V/V * 5,16V/V = 16,3 V/V (czyli +24dB)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urządzenia mają owszem poziom wyjściowy 300mV czyli -10dBV, ale to dla rozsądnego poziomu cyfrowego z headroomem przynajmniej dwunastodecybelowym (nowsze normy zakładają headroom do 22dB, ale to raczej pro i tv). Nagrań nagranych z takim headroomem nie ma, wszystkie są dobite do zera i z urządzeń wychodzi ponad wolt, więc te ciche o których myślisz to będą miały -10dBV, więc w sumie 10-12dB wystarczy ;)

W końcówce wystarczy zmienić jeden opornik, ja wiem, że nie można, ale wolno ;)

 

Nie wiem, gdzie będzie regulacja głośności, ale jak na końcu, to w środku zrobi się solidny poziom. A jak głośność będzie na początku, to trochę poszumi...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urządzenia mają owszem poziom wyjściowy 300mV czyli -10dBV, ale to dla rozsądnego poziomu cyfrowego z headroomem przynajmniej dwunastodecybelowym (nowsze normy zakładają headroom do 22dB, ale to raczej pro i tv). Nagrań nagranych z takim headroomem nie ma, wszystkie są dobite do zera i z urządzeń wychodzi ponad wolt, więc te ciche o których myślisz to będą miały -10dBV, więc w sumie 10-12dB wystarczy ;)

W końcówce wystarczy zmienić jeden opornik, ja wiem, że nie można, ale wolno ;)

 

Nie wiem, gdzie będzie regulacja głośności, ale jak na końcu, to w środku zrobi się solidny poziom. A jak głośność będzie na początku, to trochę poszumi...

 

W sumie... nie znam się na tych standardach. Czyli +12dB żeby było tak uniwersalnie i żeby to to takie dobre to to było do wszystkiego bardziej niż do niczego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie... nie znam się na tych standardach. Czyli +12dB żeby było tak uniwersalnie i żeby to to takie dobre to to było do wszystkiego bardziej niż do niczego?

 

To się poznaj na tych standardach, warto. IMO 12dB "podstawy" wystarczy, bo to jest właśnie standardowa różnica między -10 a +4, dl apewności dodaj ze 6dB i będzie. Tylko wtedy z głośnością na końcu po stopniu wzmacniającym po podłączeniu kompaktu ze współczesnym metalem czy tam disko stopień wzmacniający będzie miał na wyjściu 20Vrms...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o kontekst tamtej końcówki o której pisałem. Też bym zmienił tam rezystor wzmocnienia. Nie używam jej już, po prostu chodzi mi o to, że jest to największa czułość jaką u siebie w domu miałem i IMO jest to już dziwolągowy max. który można zaakceptować w dywagacjach dot. uniwersalnego pre, więc przyjąłem sobie tak. Przyjrzałem się tym "headroomom" i rozumiem chyba o co biega. Chodzi o to że w takim 16bitowym nagraniu mamy 80dB plus 16dB takiej rezerwy, ale to 300mV jest dla dynamiki 80dB, tak?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej tak, w systemach 16 bitowych zwykle przyjmowalo się headroom 12dB ale to i tak przeszłość ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr_1 to raczej nie da się tak super uniwersalnie by obsłużyć zakres czułości 0,3V RMS i 1,6V RMS. Większej rozpiętości tym bardziej, a są i takie które mają czułość 2V RMS i więcej. Może jakiś switch w pre by to wzmocnienie móc w razie potrzeby zmienić na inne. Coś w miarę uniwersalnego to pewnie jakieś 10-12 dB, ale to i tak chyba będzie problem by tego komfortowo używać jak końcówka będzie bardzo czuła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr_1 to raczej nie da się tak super uniwersalnie by obsłużyć zakres czułości 0,3V RMS i 1,6V RMS. Większej rozpiętości tym bardziej, a są i takie które mają czułość 2V RMS i więcej. Może jakiś switch w pre by to wzmocnienie móc w razie potrzeby zmienić na inne. Coś w miarę uniwersalnego to pewnie jakieś 10-12 dB, ale to i tak chyba będzie problem by tego komfortowo używać jak końcówka będzie bardzo czuła.

W większości końcówek i daców rozpatrywanych jako zestaw dodatkowe wzmocnienie nie jest potrzebne. To wiem.

 

Czułość wzm. powyżej 2Vrms - hmm, tutaj jak ktoś sprzedaje taką końcówkę, to może trzeba to potraktować jako dziwo tego świata. Trzeba jakoś statystycznie spojrzeć na problem.

 

Może więc najlepsze by było pre z przełącznikiem wzmocnienia na przekaźniku 0dB/+12dB

Albo nawet potrójne coś takiego: -8dB/+8dB/+16dB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest wyważanie otwartych drzwi, wiadomo, jak takie rzeczy są robione. Są dwa powszechnie uznane standardy IO - niesymetryczny -10dBV i symetryczny (albo nie) +4dBu. To jest różnica 12dB i zarówno wejścia jak i wyjścia powinny mieć przełączniki dopasowujące poziom, albo po prostu różne wejścia i wyjścia obok siebie z różnymi poziomami (i gniazdami też). A w środku jest regulator głośności tradycyjnie z 10dB możliwością wzmocnienia - czasem nie 10, a 6 albo 12, kwestia decyzji i możliwości zapewnienia odpowiedniego headroomu. Wystarczy zdecydować, jaki damy radę zachować poziom w środku i zrobione. Tradycyjnie w sprzęcie studyjnym +4 układy wejściowe desymetryzują i tłumią o 6dB, a wyjściowe odwrotnie, wzmacniają o 6dB, ale to jest kwestia decyzji. Zapewnienie poziomu +4 z odpowiednim headroomem na wyjściu niesymetrycznym to jest poważne wyzwanie, często nierealizowalne, producenci najbardziej wypasionego sprzętu studyjnego tu się czasem po prostu poddają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do tego dodać słuchawki, gramofony i już nic nie wiadomo...

 

Znalazłem tutaj take dywagacje:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I coś w rodzaju konkluzji:

"I have found from practical experience that a combined preamp/amp signal gain of 32 dB is excellent for most systems with speakers that have efficiencies between the mid 80’s to low 90’s."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do tego dodać słuchawki, gramofony i już nic nie wiadomo...

 

Znalazłem tutaj take dywagacje:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I coś w rodzaju konkluzji:

"I have found from practical experience that a combined preamp/amp signal gain of 32 dB is excellent for most systems with speakers that have efficiencies between the mid 80’s to low 90’s."

Coś w tym jest. Mam 15dB po stronie wzmacniacza (czułość 2,6V RMS) i 12dB albo 17dB po stronie pre (nie pamiętam co ostatecznie zostawiłem) i używa się tego dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest. Mam 15dB po stronie wzmacniacza (czułość 2,6V RMS) i 12dB albo 17dB po stronie pre (nie pamiętam co ostatecznie zostawiłem) i używa się tego dobrze.

 

Tak, ale masz standardowy domowy system. U mnie też jest podobnie. Czy jednak wzmocnienie końcówki mocy, to jest coś, co musi być znormalizowane?

 

Moim zdaniem facet w tych dywagacjach z linku popłynął w niewłaściwą stronę, bo wmieszał w to wszystko kolumny różnej skuteczności i impedacji, robiąc ogólnie kocioł. Kolumny nie powinny mieć związku ze standardami tego niskiego poziomu analogowego. Zdaje mi się że jeżeli powinien być jakiś odnośnik dla wszystkich, to jednak znormalizowana czułość wejściowa wzmacniaczy, a nie ich wzmocnienie.

 

I dlaczego kolumny nie powinny być w to mieszane: Dlatego, bo każdy mając jakieś kolumny i pomieszczenie i jakieś ciśnienia dźwięku, które chce sobie uzyskiwać, musi sobie do tego dobrać wzmacniacz. Wzmacniacz, który da wystarczającą moc dla konkretnych kolumn, w konkretnym pomieszczeniu. Więc jednej osobie starczy wzmaczniacz 10W @ 4om, a kto inny będzie potrzebował 1500W @8om. W tym drugim przypadku potrzebne jest 110V na wyjściu wzmaka o ile dobrze policzyłem, więc to niby wyczesane wzmocnienie 32dB nie wydoli.

 

To tak jakby ktoś stwierdził, że idealne są opony 195mm szerokie, bo jemu zawsze się na takich dobrze jeździło, albo że pierzynka powinna mieć 5cm grubości, bo pod taką najlepiej się mu zwykle śpi...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocnienie końcówki mocy nie ma nic do rzeczy. Ważna jest jej czułość przy mocy maksymalnej, a ta jest a przynajmniej powinna być standardowa, czyli -10dBV albo +4dBu. Drobne odchyłki, typu 2,6VRMS są nieistotne, to 6dB, właśnie po to jest zapas w przedwzmacniaczu, zresztą i źródło zwykle daje więcej, niż ma napisane. Takie napięcie wyjściowe conajmniej musi dostarczyć przedwzmacniacz, musi mieć zdolność do pełnego wysterowania końcówki, nieważne, jaką ma ona moc. Wzmocnienie końcówki to jest pochodna jej mocy i czułości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli może najprościej, aby wszystkie końcówki miały czułość wejściową -10dBV (czyli około 300mV??? tak czy się mylę?) i dodatkowo na wejściu posiadały zwykły dzielnik -12dB do załączania, żeby było prosto i skutecznie. Mogłoby tak być, wtedy żadne pre by nie były potrzebne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny przedwzmacniacz. Każdy przypadek końcówki mocy jest jednostkowy i trzeba go rozpatrywać osobno. Przykładem ekstremalnym First Watt M2 i inne wzmacniacze mocy które zadowolą się 300 mV RMS do pełnego wysterowania. Poza tym rozmowa tylko o wzmocnieniu napięciowym przedwzmacniacza bez eksponowania innych jego ważnych parametrów jak np. impedancja wyjściowa to płytkie dywagacje nie prowadzące do niczego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny przedwzmacniacz. Każdy przypadek końcówki mocy jest jednostkowy i trzeba go rozpatrywać osobno. Przykładem ekstremalnym First Watt M2 i inne wzmacniacze mocy które zadowolą się 300 mV RMS do pełnego wysterowania. Poza tym rozmowa tylko o wzmocnieniu napięciowym przedwzmacniacza bez eksponowania innych jego ważnych parametrów jak np. impedancja wyjściowa to płytkie dywagacje nie prowadzące do niczego.

 

Otóż nie, standardy są bardzo ważne, żeby takich rzeczy nikt nie produkował jak ten M2. 14dB wzmocnienia, takie coś można robić dla siebie, albo pisać wytłuszczonym drukiem, że prawdopodobnie będzie wymagany przedwzmacniacz. Z resztą na odsłuchach mieliśmy ostatnio właśnie ten problem z M2 i to nie raz. Bo ktoś zapomniał wziąć pre, bo nigdy nie było potrzebne itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalny przedwzmacniacz. Każdy przypadek końcówki mocy jest jednostkowy i trzeba go rozpatrywać osobno. Przykładem ekstremalnym First Watt M2 i inne wzmacniacze mocy które zadowolą się 300 mV RMS do pełnego wysterowania. Poza tym rozmowa tylko o wzmocnieniu napięciowym przedwzmacniacza bez eksponowania innych jego ważnych parametrów jak np. impedancja wyjściowa to płytkie dywagacje nie prowadzące do niczego.

Dokładnie. Uniwesalność zawsze będzie kosztem jakości.

Istotną sprawą są również szumy. Im większe wzmocnienie tym szumy większe, wymagania układowe i konstrukcyjne rosną wykładniczo by zapewnieć odpowiednią jakość.

Po to istnieją pewne standardy, by nie wpadać w bezsensowną walkę o wszechuniwersalność. Duże koszty, komplikacja z problemami zapewnienia dobrej jakości. Trzeba mysleć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Uniwesalność zawsze będzie kosztem jakości.

Istotną sprawą są również szumy. Im większe wzmocnienie tym szumy większe, wymagania układowe i konstrukcyjne rosną wykładniczo by zapewnieć odpowiednią jakość.

Nie bez powodu trafiały się cenione przedwzmacniacze aktywne ze wzmocnieniem >1 (czyli osłabiacze).

Czułość końcówki i maksymalny poziom źródła decydują o dopasowaniu. Jeżeli maks. poziom źródła przekracza dwa razy czułość końcówki, to spokojnie można zdecydować się na przedosłabiacz albo niewzmacniający napięciowo przedwzmacniacz

Np. AUDION PREMIER QUATTRO without any gain.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie nie ma idealnych całorocznych butów w góry, ale gdyby ktoś się uparł, to może coś sobie wybrać i w jednych chodzić i raczej nie będą to sandały, ani klapki. Te sandały, to nawiązując do "preampów" o wzmocnieniu ujemnym i stopni o czułości 3V, 5V (bo trudno to nazwać końcówką).

Dzięki Przemak, twoje posty sporo mi wyklarowały!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<1 miało być (mniejsze niż jeden).

Osłabiacze napięcia a z nim głośności, maks. napięcie na wyjściu przedwzmacniacza jest niższe niż napięcie wchodzące do pre ze źródła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.