Skocz do zawartości
IGNORED

interconekt diy


sylwek.k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono, chcę zrobić sobie nowy kabelek do podłączenia cd ze wzmacniaczem.

Na razie mam na stanie drut srebrny 0,5mm, wtyki rodowane, plecionkę ze stali nierdzewnej, plecionkę plastikową, oplot spiralny teflonowy.

W drodze jest rurka teflonowa 0,65mm, i oplot miedziany.

Chciałbym się was poradzić po pierwsze o ekranowanie: czy ekranować najpierw drut gorący a potem masę i jeszcze raz wszystko, czy raz na końcu wystarczy,

i ile drutów zastosować jeden gorący i jeden masowy, czy dwa gorące i jeden masowy lub na odwrót, czy dwa i dwa.

I jeszcze jedno czy jakoś te druty względem siebie skręcać czy puścić prosto?

Z góry dzięki za odpowiedż i pomoc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zapewne szybko się rozrośnie... Wszystkie kwestie które poruszyłeś mają ogromny wpływ na brzmienie. Zbadanie ich empirycznie zajmie ci od kilku miesięcy, do kilku lat życia plus koszty z tym związane. Na koniec swoich prac skonfrontujesz swoje dzieło z MITem, Cardasem, Wireworldem, QEDem... i jękniesz sobie cichutko... Zrobiłem ich kilkanaście, z miedzi, srebra, z oplotem, bez, strata czasu. Pozostał złom w piwnicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam kilka dobrych kabli (Ww equinox6, Q silwer spiral)a pomiędzy nimi srebrny S-O, który jak wiemy wygląda jak diy. Dźwięk z tego kabla mi najbardziej odpowiada. A że potrzebuję jeszcze jeden to pomyślałem że go sam zrobię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zapewne szybko się rozrośnie... Wszystkie kwestie które poruszyłeś mają ogromny wpływ na brzmienie. Zbadanie ich empirycznie zajmie ci od kilku miesięcy, do kilku lat życia plus koszty z tym związane. Na koniec swoich prac skonfrontujesz swoje dzieło z MITem, Cardasem, Wireworldem, QEDem... i jękniesz sobie cichutko... Zrobiłem ich kilkanaście, z miedzi, srebra, z oplotem, bez, strata czasu. Pozostał złom w piwnicy.

 

Ja tak że zrobiłem wiele interkonektów DIY i zawsze były ostatecznie słabsze od markowych kabli ,do czasu.

Kupiłem kiedyś drut Mundorfa silver-gold 0,5 który miał posłużyć jako kabelek do głośnika wysokotonowego

ale jako że takie same odcinki potrzebował bym do głośnika jak i na interkonekt postanowiłem sprawdzić go

jako sygnałowy.Budowa bardzo prosta jeden kabelek na sygnał jeden na masę i żadnego ekranowania i od tamtej

pory Cardas golden reference jest wpięty do odtwarzacza blu-ray za 500 pln.Gorąco polecam posiada wszystkie

zalety srebra bez jego wad.

 

Ja już mam kilka dobrych kabli (Ww equinox6, Q silwer spiral)a pomiędzy nimi srebrny S-O, który jak wiemy wygląda jak diy. Dźwięk z tego kabla mi najbardziej odpowiada. A że potrzebuję jeszcze jeden to pomyślałem że go sam zrobię.

 

Tak jak pisałem wcześniej sprawdz Mundorfa silver-gold jest zdecydowanie lepszy od srebra z Sonusa,od momentu

jak kupiłem pierwszy kawałek tego kabelka to okablowałem nim wewnątrz wszystkie swoje klocki audio.Jest bardzo drogi ale zdecydowanie warto

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze próby zrobię z tym drutem co mam, tego mundorfa ale bez izolacji można znaleźć za 50zł.

Na razie ponosił bym o podpowiedź w sprawie ilości drutów, geometri i ekranów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja choćby Resona to kabel symetryczny. Zanim skomplikujesz, zrób bez skręcania i ekranu, czy nawet ekranów. Na wprost żyły i do prób odsłuchowych. Jedyny warunek, moim zdaniem, to odległość żył; suma obu izolacji powinna dawać przynajmniej 1 mm rozstawu przewodów.

Kiedyś montowałem na taśmie - plastrze samoprzylepnym 3M - równolegle w odległości 1 cm.

Jak dla mnie gra dobrze ( pozostał w systemie ) IC ze zwykłej miedzi 0,5 mm średnicy zrobiony najprostszą metodą skrętki...Powodzenia. R.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie ryzykuje to sie nie zyskuje, choć ryzyko nie wielkie.

Czy pojedyncze druty o 0,5mm wystarczą czy lepiej dać podwójnie. Długość jaką potrzebuje to 120 cm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie ten kabelek, daj mu trochę czasu na wygrzanie (przez pierwsze 5-10 minut trochę sieje). Mam taki sam od kilkunastu lat. Wiem co mówię. Scena, głębia, powietrze, wokale, góra, równowaga. Wadą jest mało zróznicowany bas. Miałem dziesiątki kabli, ostatecznie zawsze wracam do tego niepozornego sznureczka z pudełkiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

drut Mundorfa silver-gold 0,5

Nie przeczę, że trafiłeś w końcu w swój gust, ale policz wszystko i powiedz szczerze, jaki miałbyś już interkonekt za cenę wszystkich poszukiwań i błądzeń?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem w pierwszym poście, ja wszystkie potrzebne materiały już mam lub są w drodze. pytanie nie brzmi czy robić tylko jak zrobić dobrze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche informacji jest w tym watku:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powodu, by zwielokrotnić taki przewód.

Bo ani z powodu barwy, czy też z punktu widzenia elektrotechniki.

Owszem, jeśli trzeba rozmyć, zaokrąglić czy jak kto woli ocieplić barwę,

to im więcej przewodników najlepiej RÓŻNEJ długości, tym efekt pewniejszy...

Na początek zrób wersję "barbarzyńską" 2 x 0,5 mm średnicy, posłuchaj,

a dopiero później, jak będziesz niezadowolony rób wersję full wypas tak,

jak sobie tylko zamarzysz i "będziesz Pan zadowolony"...R.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie ten kabelek, daj mu trochę czasu na wygrzanie (przez pierwsze 5-10 minut trochę sieje). Mam taki sam od kilkunastu lat. Wiem co mówię. Scena, głębia, powietrze, wokale, góra, równowaga. Wadą jest mało zróznicowany bas. Miałem dziesiątki kabli, ostatecznie zawsze wracam do tego niepozornego sznureczka z pudełkiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie przeczę, że trafiłeś w końcu w swój gust, ale policz wszystko i powiedz szczerze, jaki miałbyś już interkonekt za cenę wszystkich poszukiwań i błądzeń?

 

Masz rację koszty były spore,jednak satysfakcja ogromna i aby nie popełniać błędów i ponosić kosztów

radzę wszystkim którzy chcą skorzystać z porady , zrobić interkonekt z tego drutu bo faktycznie szkoda pieniędzy na doświadczenia.

 

Pierwsze próby zrobię z tym drutem co mam, tego mundorfa ale bez izolacji można znaleźć za 50zł.

Na razie ponosił bym o podpowiedź w sprawie ilości drutów, geometri i ekranów.

 

Za 50 pln to nie drut tylko cyna silver-gold

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 50 pln to nie drut tylko cyna silver-gold

Niestety jest po 12E ale nie w Polsce i bez teflonu z teflonem kosztuje 21E.

W ojczyżnie mamy chore ceny, np rurka teflonowa 0,65/1mm kosztuje na allegro około 20-25zł a za granicą około 1E za metr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w krajach ościennych MUNDORF MCONNECT SGW105 Pure Silver/Gold Wire 0.5mm

11.90€

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie właśnie tak

 

Troche informacji jest w tym watku:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzięki trochę poczytałem i zastanawiam się nad takim wykonaniem:

Żyła gorąca jeden drut w teflonie prosto, owiniety spiralnie (mały skok) drugim też w teflonie, na to miedziany ekran do masy z dwóch stron,

Masa jeden drut w teflonie prosto na to taśma alu,

na tak spreparowany kabel dam skrętkę teflonową i na nią ekran z plecionki inox podpięty do masy od strony żródła.

Na koniec czarny oplot ochronny plastikowy.

Co wy na to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację koszty były spore,jednak satysfakcja ogromna

Ja z kolei produkcję własnych interkonektów wspominam jak zły sen... Co innego z sieciówkami, tutaj wszystko co zrobiłem było lepsze od kabla komputerowego. Lubię grzebać i ulepszać, ale głośnikowe i interkonekty DIY były w moim przypadku porażką. Może to wina tego Terminatora 5 MITa? Tym niemniej ten drut Mundorfa wygląda interesująco.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche informacji jest w tym watku:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przeczytałem ten wątek i tam jest, że przy podwójnym ekranie ten wewnętrzny z obu stron a zewnętrzny od żródła.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jeśli znacie czarny oplot to mam identyczne coś o średnicy do 4mm z drucików miedzianych i do około 12mm z drucików inox. z tego chce zrobić ekrany a na to czarny oplot plastikowy

 

Napisałeś o ekranie.

Nie spotkałem się z ekranem wewnętrznym i zewnętrznym.

Wystarczyło napisać "oplot".

poprostu pierwszy ekran na żyłę gorącą z drugi na wszystko razem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, jeśli trzeba rozmyć, zaokrąglić czy jak kto woli ocieplić barwę,

to im więcej przewodników najlepiej RÓŻNEJ długości, tym efekt pewniejszy...

 

Napisali, a ja czytam i słucham, chciałbym troszkę cieplejsze granie.

Ale jeśli to żle to zrobię prosto i równo,lub skręcone dwa jednakowej długości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie napisałem wystarczająco jasno.

RÓŻNEJ długości w JEDNYM przewodniku, a nie różnej dla masy i przewodu "gorącego".

Podobna sprawa, jak dla składania pojemności - im ich więcej o różnych wymiarach, długościach doprowadzeń i pojemnościach - tym mniej analityczny, mniej precyzyjny dźwięk.

Na początek zrób jednak dwa pojedyncze, identyczne, skręcone przewodniki; a czy dasz ekran, czy dwa, albo wcale, nie ma to wg. mnie żadnego znaczenia akustycznego, o ile ekran będzie podłączony TYLKO z jednej strony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest po 12E ale nie w Polsce i bez teflonu z teflonem kosztuje 21E.

W ojczyżnie mamy chore ceny, np rurka teflonowa 0,65/1mm kosztuje na allegro około 20-25zł a za granicą około 1E za metr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki. Przyda się na przyszłość.

 

 

 

A jak ma się sprawa mieszania materiałów, czyli przewód gorący srebro a masa miedź.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DCD 2010, PMA-2020AE, SR7007+ Diy MTM W15, focal be, W15 / ceol n9 + excite x16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może taki się sprawdzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srebro sprawdza się wnioskując z paru wpisów raczej z lampą, ale jak to czasem bywa - nawet "heretyckie" pomysły mogą przynieść ten oczekiwany dźwięk. Jak nie zrujnuje budżetu - można próbować wszystkiego.

Akurat u jędrka to "złocone srebro o średnicy 0,4 mm" w JEGO torze audio nie sprawdziło...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.