Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Kino w domu, profesjonalne sale kinowe

kino domowe

  • Nie możesz odpowiedzieć
71 odpowiedzi w tym temacie

#31 Użytkownik nie jest zalogowany   will66

  • Użytkownicy
  • 1227 postów
  • Rejestracja: 12.11.2012

Napisano 09.07.2016 - 07:55

Mnie adaptacja generalnie sie podoba, aczkolwiek kolorystyka to rzecz gustu. No i brak podestu wg mnie to strzał w stopę i to 'zawsze' z boku :)
A problem ewentualnych rezonansow został zminimalizowany parametrami pomieszczenia lub we frontowej ścianie sa ustroje pochłaniające/bastrapy?

Użytkownik will66 edytował ten post 09.07.2016 - 07:56

  • +
  • -

#32 Użytkownik nie jest zalogowany   omen

  • Użytkownicy
  • 2152 postów
  • Rejestracja: 12.03.2004

Napisano 09.07.2016 - 12:24

Szkoda, że widać tylko fragment pomieszczenia.
Głośnik centralny jest za ekranem ? To jest kino 5.1, 7.1 czy może więcej ?
Jak duże jest pomieszczenie ? Jakie suby tam pracują ?

Użytkownik omen edytował ten post 09.07.2016 - 12:24

  • +
  • -

#33 Użytkownik nie jest zalogowany   hifibloke

  • Użytkownicy
  • 1734 postów
  • Rejestracja: 31.07.2013

Napisano 09.07.2016 - 18:23

Looo matko biolo jak szpitalu i na zwyklym ekranie? yhm juz widze ten powalajacy na kolana obraz. Siedzenie po bokach bez podestu no i kolumny  przed szafka ehhh ludzie maja gusta ;)
  • +
  • -
Ten post wyraza moja opinie w dniu dzisiejszym i nie moze on sluzyc przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani kazdym innym nastepujacym po tym terminie.
Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

#34 Użytkownik nie jest zalogowany   tomaszs

  • Użytkownicy
  • 138 postów
  • Rejestracja: 09.07.2010

Napisano 10.07.2016 - 08:44

Biale sciany, komu to przeszkadza? Najwazniejsze ze swiatelka na suficie sa:)i  ze wlasciciel "salki" zadowolony, choc wygladan na to ze nie byl przy projekcie i zostawil wszystko "profesjonalitom" a sam przyszedl na gotowe. Gdyby to mnie spotkalo to .... Obrocilbym fotele do siebie wstawil stolik pomiedzy i zamiast ogladac filmy pewnie gralbym w karty a w tle chyba by leciala viva:)pozdrawiam
  • +
  • -

#35 Użytkownik nie jest zalogowany   Bipo

  • Użytkownicy
  • 717 postów
  • Rejestracja: 15.02.2009

Napisano 10.07.2016 - 13:48

W tak przygotowanym pomieszczeniu do oglądania obrazu z projektora przez zacnych profesjonalistów to chyba pozostaje wydrukować sobie to zdjęcie i zostawić na stałe które za każdym razem wklejają w ekran jak gdzieś publikują swoją realizację i podziwiać piękne kolory i głębie czerni......;-)
  • +
  • -

#36 Użytkownik nie jest zalogowany   hdcinema

  • Branża
  • 50 postów
  • Rejestracja: 03.07.2011

Napisano 13.08.2016 - 22:02

Sala kinowa to zawsze rzecz gustu i kompromisów z budżetem, oczekiwaniami klienta i pomieszczeniem w którym kino ma się znaleźć.
Ściany nie są białe tylko szare, zdjęcia nie oddają w 100% prawdziwych kolorów w sali. Układ ekranu w stosunku do widzów, rama, elementy akustyczne na ścianach i suficie sprzyjają absorpcji światła. Pomiary wskazały marginalny wpływ światła odbitego od ścian na jakość obrazu. Ale podoba mi się Wasza dociekliwość.
Celowo też nie zdradzamy szczegółów technicznych, know how to największa wartość :)
No, trochę można napisać: fotele są ruchome, 4 sztuki, więc można dobrać optymalną pozycję, sala ma ok. 25 m2, na podest nie było miejsca - ale fotele się elektrycznie obniżają, więc każdy ma dobry widok, system 5.1, bo z tyłu na całej ścianie jest okno i ruchome panele akustyczne.

Wkrótce nowa realizacja.

Tymczasem możemy się pochwalić wyróżnieniem w CEDIA Awards 2016: http://tinyurl.com/j9bdb66
  • +
  • -

#37 Użytkownik nie jest zalogowany   Procz

  • Użytkownicy
  • 132 postów
  • Rejestracja: 29.01.2005

Napisano 16.08.2016 - 13:06

"Sala kinowa to zawsze rzecz gustu i kompromisów z budżetem, oczekiwaniami klienta i pomieszczeniem w którym kino ma się znaleźć."

To nie jest sala kinowa tylko pokój dzienny, jadalnia....matko!!!!!!
Przecież klient chcąc mieć sale kinową w domu musiał kiedyś być w kinie i wie jak to wygląda.



"Ściany nie są białe tylko szare, zdjęcia nie oddają w 100% prawdziwych kolorów w sali. Układ ekranu w stosunku do widzów, rama, elementy akustyczne na ścianach i suficie sprzyjają absorpcji światła."


Nic to nie da. ten pokój jest za mały za ciasny. Bezsensu wydana kasa na ustrojstwa i projektor który musi dać sobie rade w tych warunkach czyli baaaaardzo drogi.

"Pomiary wskazały marginalny wpływ światła odbitego od ścian na jakość obrazu."

.......chyba dla TEGO właśnie klienta

"Ale podoba mi się Wasza dociekliwość."

Każdy kto marzy o własnej sali kinowej i wygooglował ją se na zachodnich stronach uzna ten projekt za pomyłkę

"Celowo też nie zdradzamy szczegółów technicznych, know how to największa wartość :)"

Każdy  domowy sprzęt audio  za 10.000zł zagra lepiej niż kino ( po za iMAX) . Ale tu kina nie widzę. Chyba że mówimy o sali odsłuchowej

"na podest nie było miejsca -"

jak chcecie to tam zaraz przyjadę, pokaże i od razu zrobię ten podest....


"ale fotele się elektrycznie obniżają, więc każdy ma dobry widok"


chyba że znajomy ma 190cm wzrostu  a jego żona co siedzi z tyłu za żoną właściciela  ma 160cm .

WSZYSCY widzą  obraz z boku blisko jasnej odbijającej ściany .......

Myślę, że ten projekt to piękny przykład przerostu formy na treścią.
W temacie "Nasze instalacje..." można znaleźć wiele domowych projektów za stosunkowo dużo dużo mniejsze pieniądze a wyglądające profesjonalniej a przede wszystkim jak sala kinowa.

.....ustroje, pomiary a cel jak miał zostać osiągnięty na drugim planie

Z drugiej strony dajecie wielu osobą do myślenia, że można zająć się wykonywaniem takich projektów i wielu ludzi jest skłonne sporo zapłacić i uwierzyć w to co im mówicie.
pozdrawiam
  • +
  • -

#38 Użytkownik nie jest zalogowany   omen

  • Użytkownicy
  • 2152 postów
  • Rejestracja: 12.03.2004

Napisano 16.08.2016 - 17:49

Wyświetl postUżytkownik hdcinema dnia 13.08.2016 - 22:02 napisał

Celowo też nie zdradzamy szczegółów technicznych, know how to największa wartość :)

To w sumie nie wiem po co ten wątek ? Patrzeć i nie pytać ?

W internecie, a nawet na tym forum są dużo bardziej zaawansowane projekty i ludzie chętnie się dzielą wiedzą i opowiadają o zastosowanych rozwiązaniach..
  • +
  • -

#39 Użytkownik nie jest zalogowany   michal535

  • Użytkownicy
  • 748 postów
  • Rejestracja: 26.11.2012

Napisano 16.08.2016 - 18:25

udaje ze cos wiem a w sumie to nie wiem czy cos wiem wiec wole się nie skompromitowac...

Tak bym to ujal z punktu widzenia czytelnika.
  • +
  • -

#40 Użytkownik nie jest zalogowany   ryback

  • Użytkownicy
  • 595 postów
  • Rejestracja: 15.04.2015

Napisano 16.08.2016 - 18:47

zacytuje klasyk " wiem, ale nie powiem" :DDDDD
  • +
  • -

#41 Użytkownik nie jest zalogowany   Procz

  • Użytkownicy
  • 132 postów
  • Rejestracja: 29.01.2005

Napisano 16.08.2016 - 19:17

...broni Was tylko słynne " Ale Mam"
Ktoś w swoim super  najlepszym nowym domu chciał zaaranżować kolejne pomieszczenie i pomyślał "kino domowe"

Do aranżacji włączyła się żona która mówi:  "jak to jak,  oczywiście,  że w jasnych odcieniach jak nasze super bogaty domek"
Mąż i tak nie ogląda filmów bo czasu nie ma i zainteresowania brak....  ale mam

W dziedzinie RTV takich ludzi jest mnóstwo. Gry go w ogóle nie interesują, nie odróżnia SD od HD bo ogląda tylko TV ale swego czasu ps3 kupował bo ..ale mam

Ogląda nc+, odtwarzacza BR nie posiada, filmu tym bardziej bo po co skoro wszytko to samo ale TV UHD  kupił bo ..ale mam

Tutaj w bogatszej wersji sala kinowa nie używana.....  ale mam

Tylko tego typu klient może Was uratować od nierozumienia jakim się chwalicie.

W tych super fotelach i białych ciasnych ścianach ani wygody do samego siebie ani frajdy z oglądania tylko "  proszę tu kino MAM specjaliści robili,  zagraniczni"
  • +
  • -

#42 Użytkownik nie jest zalogowany   will66

  • Użytkownicy
  • 1227 postów
  • Rejestracja: 12.11.2012

Napisano 17.08.2016 - 00:12

Panowie nie przesadzajcie z tym atakiem husarii. To nie jest produkt na polce w Tesco, ze możecie utyskiwac ze za drogi albo zle opakowany. Taka dedykowana salka KD czy do audio to swoisty luksus. Poza tym o gustach sie nie dyskutuje. Owszem mozna by polemizować o zastosowanych rozwiązaniach lub inaczej zaaranżować, ale koniec końców to decyzja inwestora.
Prawdopodobnie każdy taki projekt czy to wykonany przez firmę czy typu diy mozna skrytykować i znalezc słabe punkty. I to dotyczy rownież naszych projektów. Wiecej zrozumienia i respektu dla decyzji inwestora, w koncu to jego pieniadze.

Faktem jest, ze skoro Hdcienema zdecydowało sie na założenie zakładki to mogłoby udzielić odpowiedzi w temacie pewnych rozwiązań zastosowanych w tej realizacji. A odpowiedz typu 'know how' to wartość brzmi i wyglada z boku jak zachowanie Mistrza w średniowieczu chowającego swój skill przed czeladnikiem, aby za szybko nie posiadł stosownej wiedzy. Jeżeli to typowe rozwiązania to nie sa żadna tajemnica i w każdym projekcie sa dostosowywane a jeżeli sa innowacyjne to sie je patentuje.
  • +
  • -

#43 Użytkownik nie jest zalogowany   KotSylwester

  • Użytkownicy
  • 392 postów
  • Rejestracja: 13.05.2009

Napisano 17.08.2016 - 05:17

Panowie chyba trochę jednak nie macie racji. To ze ktos noze sobie pozwolić na salę kinową nie musi być kinodomowe maniakiem. Ktos chcial niec salę kinową ale nie jest to swnsem jego zycia. Ma ladną salę, jest mega zadowolony i tyle.  To jakby krytykowac luksisowwgo range rovera za to ze nie mozna go utopić  w rzece.
  • +
  • -

#44 Użytkownik nie jest zalogowany   dariusz964

  • Użytkownicy
  • 3130 postów
  • Rejestracja: 05.07.2006

Napisano 17.08.2016 - 08:02

to raczej zawiść ,niż czepianie się,ktoś ma kasę niech robi sobie co chce,nie wszyscy robią pseudo kino domowe w blokach.
  • +
  • -

#45 Użytkownik nie jest zalogowany   Cinematic

  • Użytkownicy
  • 43 postów
  • Rejestracja: 03.02.2005

Napisano 27.10.2016 - 09:07

Przedstawiamy jedną z realizacji, którą ostatnio zakończyliśmy.
Do dyspozycji dostaliśmy pomieszczenie w piwnicy, którego największym problemem była niska wysokość. Ona warunkowała wielkość ekranu, wysokość podestu oraz lokalizację głośników. Salka powstała z myślą o sześciu widzach. Umiejscowiliśmy więc 2 rzędy elektrycznie rozkładanych kinowych foteli w grupach po trzy.

Dołączona grafika

Widok na ekran Screen Research z powierzchnią perforowaną ClearPix 4K

Na frontach zainstalowaliśmy pełnopasmowe głośniki Procella Audio P815 w wersji pasywnej z dedykowanymi końcówkami mocy Procella Audio DA-06.

Dołączona grafika
Głośnik centralny Procella Audio P815 wraz z 2 subwooferami P18 w wersji pasywnej osadzony w zabudowie akustycznej

Każdy z głośników przednich osiąga ciśnienie akustyczne 132dB w szczycie dzięki osadzeniu w Baffle Wall. Zabudowa ekranowa została odizolowana wibroizolatorami od konstrukcji pomieszczenia. Dla poprawy sprężystości i izolacyjności zabudowy przedniej wykorzystaliśmy specjalistyczny „klej” Green Glue.
Zestaw Procella Audio P815 zastosowany na przodzie spełnia standard THX PM3 dla salek kinowych oraz post-produkcji filmowej. Pomimo, że głośniki frontowe są pełnopasmowe (mają „swoje subwoofery”), to na ścianie przedniej zamontowaliśmy 2 potężne subwoofery Procella Audio P18 z końcówkami DSP DA-06, każdy o mocy 2400Watt. Subwoofer P18 osiąga w szczycie 139dB i waży 100Kg!

Dołączona grafika
Końcówki mocy z DSP Procella Audio DA-06 i DA-05

Za efekty przestrzenne odpowiadają głośniki efektowe Procella Audio P6V. Po jednej parze na rząd foteli.
Z tyłu sali znajduje się subwoofer Procella Audio V18 – jeden z pierwszych egzemplarzy na świecie, który trafił do Polski! Subwoofer waży 81kg i potrzeba 3 osób do jego wniesienia :)  Jego zadaniem było zadbanie o najniższe dźwięki, które odtwarza efektywniej niż P18 zamontowane na przodzie i wyrównanie różnicy w poziomach natężenia dźwięku pomiędzy widzami siedzącymi w różnych miejscach salki.

Dołączona grafika
Subwoofer V18 po rozpakowaniu

SPL osiągane przez V18 to „abstrakcyjne” 143dB, a smaczku dodaje fakt, że schodzi jedynie -3dB przy 18Hz. Oznacza to, że osiągamy 18Hz przy wciąż potężnym ciśnieniu.Całością zarządza procesor Marantz AV8802 podłączony za pomocą XLR do dwóch procesorów miniDSP Dirac, z których jeden dodatkowo ma moduł matrycowania zarządzania basem. Dzięki temu mogliśmy do niego podłączyć i zsynchronizować ze sobą aż 3 subwoofery. Adaptację akustyczną oparliśmy o ustroje firmy Vicoustics.
Wyświetlanie obrazu powierzyliśmy topowemu projektorowi Sim2 Superlumis w wersji HC z ekranem Screen Research o podstawie ok. 350 cm i powierzchni ClearPix 4K, oczywiście z perforacją akustyczną. Głównym źródłem jest odtwarzacz Blu-ray OPPO BDP-105D, który również zapewnia dostęp do usługi Netflix.

Dołączona grafika
Projektor Sim2 SuperLumis

Szafa rack ze sprzętem znajduje się poza kinem, a całość sterowana jest przez system Control4.
Dźwięk nie tylko słyszymy, ale wręcz czujemy – zestaw trzech potężnych subwooferów skumulowanych na takiej powierzchni nie uznaje kompromisów. Jest czysto, dokładnie, przestrzennie. Możemy śmiało powiedzieć, że im głośniej tym większa frajda, bowiem podczas seansu doszliśmy do 118dB bez żadnych oznak dystorsji i jedyną granicą był nasz próg bólu, a nie próg wytrzymałości sprzętu. Poziom 118dB to zbyt wiele dla 90% obecnych na rynku zestawów głośnikowych, a my nawet nie zbliżyliśmy się do końca skali.

Dołączona grafika

Pierwszy widok, który ujrzymy po wejściu na salkę.


Użytkownik Cinematic edytował ten post 27.10.2016 - 09:09

  • +
  • -

#46 Użytkownik nie jest zalogowany   BoDeX

  • Użytkownicy
  • 3884 postów
  • Rejestracja: 11.08.2005

Napisano 27.10.2016 - 11:07

Aż się prosi o 2.40:1 zamiast lampeczek.
  • +
  • -

#47 Użytkownik nie jest zalogowany   Magog

  • Użytkownicy
  • 401 postów
  • Rejestracja: 27.01.2015

Napisano 27.10.2016 - 12:46

Świetne pomieszczenie i rewelacyjny sprzęt. Jest czego pozazdrościć właścicielowi.

Wyświetl postUżytkownik Cinematic dnia 27.10.2016 - 09:07 napisał

Każdy z głośników przednich osiąga ciśnienie akustyczne 132dB w szczycie dzięki osadzeniu w Baffle Wall.

Czy moglibyście wytłumaczyć skąd ten zysk energetyczny? O ile w niskim zakresie zyskamy kilka dB z uwagi na ogranicznie przestrzeni dyspersji, to w średnim i wysokim już nie. Skąd zatem wynika to wspomaganie SPL przez odgrodę?

Wyświetl postUżytkownik Cinematic dnia 27.10.2016 - 09:07 napisał

Zabudowa ekranowa została odizolowana wibroizolatorami od konstrukcji pomieszczenia. Dla poprawy sprężystości i izolacyjności zabudowy przedniej wykorzystaliśmy specjalistyczny „klej” Green Glue.

Wielu akustyków i projektantów HT m.in. Dennis Erskine, twierdzi, że odgrody powinny być maksymalnie sztywne, ciężkie i trwale mocowane do pomieszczenia. Dlaczego zastosowaliście elstyczne mocowanie konstrukcji? I jaki jest cel zwiększania jej sprężystości? To przecież przeczy idei odgrody (tworzy wielką drgającą membranę) i wprowadza wiele problemów akustycznych. Jestem ciekaw teorii, która za tym stoi.

Wyświetl postUżytkownik Cinematic dnia 27.10.2016 - 09:07 napisał

Adaptację akustyczną oparliśmy o ustroje firmy Vicoustics.

Ustroje Vicoustics w zasadzie nie działąją w niskim zakresie (<150Hz). Ciekawy jestem jak rozwiązaliście problem czasu zaniku basu w betonowym bunkrze jakim jest ta piwnica?

Dzięki za odpowiedź i jeszcze raz gratuluję realizacji.
  • +
  • -
★★★ Mój prywatny pokój kinowy, projekt Erskine Group, kalibracja wideo ISF-THX, kalibracja audio HAA-THX ★★★
          Wszystko o konstrukcji, budowie i kalibracji: audiostereo.pl/magogs-home-theater-nirvana_121553.html

#48 Użytkownik nie jest zalogowany   RAF77

  • Użytkownicy
  • 997 postów
  • Rejestracja: 11.08.2016

Napisano 27.10.2016 - 13:57

Piękna sala.
Ile taki luksus kosztuje?
  • +
  • -
Video;TV LG79",Epson eh-tw7300, adeo130"    Audio;CD, BD, AVR, PM, MM; Marantz.
Kolumny; Wharfedale Diamond 10.

#49 Użytkownik nie jest zalogowany   Cinematic

  • Użytkownicy
  • 43 postów
  • Rejestracja: 03.02.2005

Napisano 27.10.2016 - 14:21

Oczywiście zawsze idzie coś lepiej zrobić. Kino to kompromis. To pomieszczenia z których korzystają ludzie szukający relaksu.

Zysk energetyczny
W przypadku odpowiednio zaprojektowanych zestawów przyjmuje się że dzięki Baffle Step zyskuje się +6dB (http://www.t-linespeakers.org/tech/bafflestep/index.html) Procella projektuje i zaleca ten typ instalacji. Oczywiście nie jest on efektywny dla wysokich częstotliwości, natomiast powszechnie przy tego typu konstrukcjach stosuje się uproszczenie. Stąd Procella podaje różne wartości SPL dla różnych typów instalacji. Procella nie stosuje głośników kopułkowych, aby była jasność.

Zabudowa Baffle Wall
Konstrukcja powinna być maksymalnie usztywniona i ciężka - tego nikt nie zaprzeczy. Natomiast kotwienia konstrukcji drewnianych do powierzchni były za pomocą przekładek wibroizolujacych i to o nich mowa. Na to szły warstwy gk, które nie miały bezpośredniego styku z powierzchniami, które były wypełnione sealantem GG. Kwestie baffle wall i koncepcje jej wykonania omawialiśmy z dziesiątkami osób z branży – począwszy od Igora Levitsky’ego konstruktora dla BG Radia/Wisdom Audio, Gerbena z Procelli, Gerry Lemay – szefa HAA czy Anthoniego Grimani z MSR. Każdy z nich miał swoje podejście do wykonania, szczególnie jeśli chodzi o detale. Jako ciekawostka zdaniem dwóch ostatnich lepiej byłoby zrobić wygięte powierzchnie, aby skuteczniej wyeliminować SBIR. Powołujemy się na rozmowy bezpośrednie z tymi osobami. Sposobów wykonania zabudowy BW są dosłownie tysiące. Niektórzy dzielą na 3 części, tworząc przegrody za którymi robią pułapki basowe. Inni z kolei na ten sam pomysł mówią, że to ryzykowne bo tworzą się rezonanse. itd.

Vicoustics
Tak oczywiście, że Vicoustics nic nie zrobi w niskich zakresach. Oprócz Vicoustics wykorzystaliśmy podest jako szerokopasmowy absorber. Celowo zastosowaliśmy Dirac'a, który działa w domenie czasowej. Daje on możliwość kontroli do jakiej częstotliwości mamy dokonywać korekty na konkretnych głośnikach. Dodatkowo do dyspozycji mamy 4 presety, zatem łatwo porównać różnice pomiędzy różnym stopniem ingerencji w krzywe charakterystyki.
Drugi miniDSP miał nakładkę BM do zarządzania basem i matrycowania. Też bardzo fajna sprawa.
  • +
  • -

#50 Użytkownik nie jest zalogowany   hifibloke

  • Użytkownicy
  • 1734 postów
  • Rejestracja: 31.07.2013

Napisano 27.10.2016 - 14:29

Super salka...tylko szkoda, ze wlasciciel nie poszedl w szerszy ekran a te lamki po bokach sa wrecz denerwujace.... reszta hijendowa :)
  • +
  • -
Ten post wyraza moja opinie w dniu dzisiejszym i nie moze on sluzyc przeciwko mnie w dniu jutrzejszym, ani kazdym innym nastepujacym po tym terminie.
Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany pogladow bez podania przyczyny.

#51 Użytkownik nie jest zalogowany   Cinematic

  • Użytkownicy
  • 43 postów
  • Rejestracja: 03.02.2005

Napisano 27.10.2016 - 14:43

Na każdym kroku podczas takiej inwestycji musisz iść na jakiś kompromis, niezależnie od budżetu. Tutaj przeanalizowaliśmy - stosunek oglądanych materiałów 1.78:1 do 2.35:1. Sporo seriali, koncertów, konsola, TV - większość w 1.78:1. Owszem można było wybrać ISCO III + ekran typu 4way, ale to olbrzymie koszty. Zoomowanie nie rozwiązałoby problemu całkowicie. Obsługa takiego pomieszczenia musi też być prosta.
  • +
  • -

#52 Użytkownik nie jest zalogowany   omen

  • Użytkownicy
  • 2152 postów
  • Rejestracja: 12.03.2004

Napisano 27.10.2016 - 15:50

Ilość sprzętu lekko przytłacza. Faktycznie poważna inwestycja.
  • +
  • -

#53 Użytkownik nie jest zalogowany   Magog

  • Użytkownicy
  • 401 postów
  • Rejestracja: 27.01.2015

Napisano 27.10.2016 - 15:52

W mojej salce EG zaprojektował odgrodę właśnie jako pułapkę basową, dośc efektywną swoją drogą. Wygięte odgrody to standard dla certyfikacji THX, ale technologicznie chyba nie jest do wykonania w domu. IMO wygięcie służy skierowaniu wiązki promieniowania do środka sali i redukcję odbić od ścian, niż redukcję SBIR, które z założenia w baffle wall przecież nie występuje. A co do różnych teorii, od razu przypomina mi się wieloletnia polemika Erskine'a i Winera o stosowaniu dyfuzorów w miejscach pierwszych odbić ;-)

Kalibracja ręczna to rzeczywiście fajna sprawa. Aktualnie robię kalibrację na procesorze QSC 522ua i muszę powiedzieć, że zmiany i wpływ na redukcję problemów akustycznych jest nieoceniony i o wiele dokładniejszy niż Audyssey Pro.

Miło pogadać z profesjonalistami. Życzę sukcesów !

Użytkownik Magog edytował ten post 27.10.2016 - 15:57

  • +
  • -
★★★ Mój prywatny pokój kinowy, projekt Erskine Group, kalibracja wideo ISF-THX, kalibracja audio HAA-THX ★★★
          Wszystko o konstrukcji, budowie i kalibracji: audiostereo.pl/magogs-home-theater-nirvana_121553.html

#54 Użytkownik nie jest zalogowany   Cinematic

  • Użytkownicy
  • 43 postów
  • Rejestracja: 03.02.2005

Napisano 27.10.2016 - 16:53

"There are a few different designs for baffle walls.  The best allow the speakers to be properly toed in and have a curved surface to perfect the eliminate of SBIR." - to z jednego z maili od Gerry Lemay, który swoją drogą jest przyjacielem Erskine. Lemaya poznałem podczas kursu HAA. Erskie korzysta z ustrojów produkowanych przez Lemay, firmy Quest. Mniejsza z tym...

Audyssey Pro nie znamy. Audyssey "zwykły" - nie przepadamy.
Dirac jest o tyle świetny, że poza kilkoma istotnymi cechami, których nie posiadają inne systemy korekcji, daje pełną kontrolę nad charakterystyką. Dodatkowo pomiaru można dokonać zewnętrznym systemem i wprowadzić za pomocą plików tekstowych parametry korekcji, czyli bardzo precyzyjnie określić obszar i skalę.

Przeglądaliśmy też Twój wątek i byliśmy pełni podziwu ile włożyłeś pracy i wysiłku. Czym innym jest sytuacja, w której dochodzisz do czegoś za pomocą prób latami dzięki możliwości sprawdzenia rozwiązań na wielu inwestycjach w praktyce, czym innym sytuacja, w której po raz pierwszy robisz projekt w takiej skali. Wielki szacunek, bo przeskoczyłeś wielu zawodowców :)

Przy okazji zdziwiłem się, że Erskine nie namawiał na Procella Audio, bo wiem, że bardzo ją lubi i głównie na niej pracuje.

Wyświetl postUżytkownik hifibloke dnia 27.10.2016 - 14:29 napisał

Super salka...tylko szkoda, ze wlasciciel nie poszedl w szerszy ekran a te lamki po bokach sa wrecz denerwujace.... reszta hijendowa :)

Zróbmy na szybko parę obliczeń.
Załóżmy, że mamy ekran o wysokości 195 cm. Powierzchnia wg. producenta - gain 1.0. Z uwagi na nasze doświadczenie możemy powiedzieć, że w rzeczywistości to 0.9 :)
Po kalibracji do D65 projektor będzie ma zakładaną jasność 1700 ANSI Lumen - dla formatu 1.78:1 osiągniemy 21 foot-lamberts. Teraz zmieńmy szerokość przy zachowaniu wysokości i parametrów projektora- dla 2.4:1 osiągniemy około 15,6 fL. W związku z tym poczujemy zauważymy dosyć istotny spadek jasności o około 25%. Wciąż dobrze, ale zapas staje się znacznie mniejszy.

Często o tym wspominamy – w trakcie realizacji zawsze będą jakieś kompromisy.

Rozwiązaniem jest zestaw jak na zdjęciu poniżej, ale w tej salce niestety nie było takiej możliwości.

Dołączona grafika


Użytkownik Cinematic edytował ten post 27.10.2016 - 17:05

  • +
  • -

#55 Użytkownik nie jest zalogowany   Magog

  • Użytkownicy
  • 401 postów
  • Rejestracja: 27.01.2015

Napisano 27.10.2016 - 17:13

Szczerze mówiąc nie sposób polemizować z Lemay'em, z drugiej strony trudno mi się zgodzić, biorąc pod uwagę, że w płaskiej odgrodzie, o odpowiednio dużych wymiarach i gdy głośniki są zlicowane z powierzchnią efekt SBIR nie występuje (np. info) Ale zgadzam się, że temat BW jest istotnie skomplikowany i jest wiele teorii na ten temat.

Audyssey Pro ma również opcję kształtowania charakterystyki wynikowej dla każdego kanału osobno. Poza tym sprzęt pomarowy jest profesjonalny i indywidualnie kalibrowany.

Dziękuję za słowa uznania. Erskine namawiał mnie oczywiście na Quest, ale cena była nieakceptowalna, w RPG kupiłem za część tej kwoty. Pozdrawiam.
  • +
  • -
★★★ Mój prywatny pokój kinowy, projekt Erskine Group, kalibracja wideo ISF-THX, kalibracja audio HAA-THX ★★★
          Wszystko o konstrukcji, budowie i kalibracji: audiostereo.pl/magogs-home-theater-nirvana_121553.html

#56 Użytkownik nie jest zalogowany   Bipo

  • Użytkownicy
  • 717 postów
  • Rejestracja: 15.02.2009

Napisano 27.10.2016 - 17:23

Ja za pytam co to za plafony na suficie marka i model? Bo rozumiem że ramka jest czarna a szkło od klosza matowe?
  • +
  • -

#57 Użytkownik nie jest zalogowany   fhvbn

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Rejestracja: 23.01.2014

Napisano 28.10.2016 - 12:41

h
  • +
  • -

#58 Użytkownik nie jest zalogowany   hdcinema

  • Branża
  • 50 postów
  • Rejestracja: 03.07.2011

Napisano 15.12.2016 - 16:14

Prezentujemy nową realizację - zmiana salki amatorskiej na profesjonalną.


Wyświetl postUżytkownik will66 dnia 17.08.2016 - 00:12 napisał

Panowie nie przesadzajcie z tym atakiem husarii. To nie jest produkt na polce w Tesco, ze możecie utyskiwac ze za drogi albo zle opakowany. Taka dedykowana salka KD czy do audio to swoisty luksus. Poza tym o gustach sie nie dyskutuje. Owszem mozna by polemizować o zastosowanych rozwiązaniach lub inaczej zaaranżować, ale koniec końców to decyzja inwestora.
Prawdopodobnie każdy taki projekt czy to wykonany przez firmę czy typu diy mozna skrytykować i znalezc słabe punkty. I to dotyczy rownież naszych projektów. Wiecej zrozumienia i respektu dla decyzji inwestora, w koncu to jego pieniadze.

Faktem jest, ze skoro Hdcienema zdecydowało sie na założenie zakładki to mogłoby udzielić odpowiedzi w temacie pewnych rozwiązań zastosowanych w tej realizacji. A odpowiedz typu 'know how' to wartość brzmi i wyglada z boku jak zachowanie Mistrza w średniowieczu chowającego swój skill przed czeladnikiem, aby za szybko nie posiadł stosownej wiedzy. Jeżeli to typowe rozwiązania to nie sa żadna tajemnica i w każdym projekcie sa dostosowywane a jeżeli sa innowacyjne to sie je patentuje.

Rzadko tu zaglądam, ale widzę, że sala wywołała dyskusję. Fajnie. Napiszmy co w sali siedzi:

ELEKTRONIKA:
- procesor Primare SP.33
- końcówka mocy: A30.7
- BluRay: Oppo 103D
- tuner: NAD C427
- sterowanie: RTI

VIDEO:
- projektor: Sony HW55ES
- ekran: Stewart 108"

AUDIO:
- Harpia Acoustics: wykonane na zamówienie 5 ch.
- SUB: Dynaudio Sub 600

Nie rozumiem, dlaczego adaptacja akustyczna spychana jest kolanem na dalszy plan - dla nas to integralna, niezwykle ważna część kina - pomieszczenie jest strojone do optymalnych parametrów!
Sztuką jest zaprojektować i wykonać elementy akustyczne tak, aby spełniały swoją role a przy okazji stanowiły integralną część wystroju sali.
W przeciwieństwie do okropnych ustrojów gotowych lub wszelkiego rodzaju gąbkowych samoprzylepnych wynalazków taka realizacja gwarantuje smak i niepowtarzalność samego wnętrza. A o to przecież nam chodzi!

I zgadzam się, z Cinematic, że kino to zawsze jakiś kompromis między budżetem, sprzętem, miejscem i inwestorem. Hawk!
  • +
  • -

#59 Użytkownik nie jest zalogowany   will66

  • Użytkownicy
  • 1227 postów
  • Rejestracja: 12.11.2012

Napisano 16.12.2016 - 06:40

Wyświetl postUżytkownik hdcinema dnia 15.12.2016 - 16:14 napisał


Nie rozumiem, dlaczego adaptacja akustyczna spychana jest kolanem na dalszy plan - dla nas to integralna, niezwykle ważna część kina -


dziekuje za info o sprzęcie.

Dlaczego adaptacja spychana jest kolanem pod stół?.....
Mysle, ze pare przyczyn sie na to składa:
- brak świadomości wpływu pomieszczenia na dzwiek (zreszta podobnie jak brak świadomości wpływu  
   wielkości pomieszczenia, bliskości scian na projekcje obrazu z projektora)
- 'historycznie' uwarunkowana przeciętna wielkość i architektura lokali ('salonowa kuchnia') w których
   mieszkamy
- i najważniejszy czynnik (wg mnie) to przeciętna lub wręcz słaba zasobność naszej kieszeni.

To chyba najważniejsze wg mnie czynniki. Ten ostatni o tyle kluczowy, ze rownież hamuje kreatywność, poluzowanie wodzów fantazji juz na etapie projektowania, ktory zarówno ogranicza inwestora jak i projektanta-wykonawcę.
Te różnice mozna zaobserwować chociazby na rynku amerykańskim czy chociazby norweskim, ktory jest zasobny i pozwala na kreatywność. Naprawdę niektóre dzieła sa perełkami.
Na pewno równie istotna role odgrywają możliwości lokalowe.
Mysle, ze nie tyle nie ma świadomości akustycznej ile wpływ na to ma ostatni czynnik, finansowy: czyli albo po prostu nie ma środków na ekstrawagancje albo wole zrobic sam albo wole wydac na kable, podkładki, marmury innymi słowy to co widac, a nie na ukryta akustykę. Kupują oczy.....sam po sobie wiem ze nie raz oczy wygrywają z tym co słyszą uszy:)

Biznesowo ten temat jest niszowy, zreszta sam wiesz najlepiej, aczkolwiek wg mnie super ciekawy.

Pozdrawiam



  • +
  • -

#60 Użytkownik nie jest zalogowany   fhvbn

  • Użytkownicy
  • 20 postów
  • Rejestracja: 23.01.2014

Napisano 16.12.2016 - 14:51

hdcinema - zaproponowaliście Oppo 103 który nie czyta płyt Ultra HD Blu-ray skoro jest już dostępny Oppo UDP 203 ten inwestor to chyba nie wie co kupuję i wywala kasę w błoto, elektronika Primare do kina domowego nieporozumienie dużo lepiej w kinie spiszę się Marantz lub Onkyo a do stereo to proponuję osobny system bo nie ma sensu łączyć kina ze stereo, głośnikow nie znam ale Dynaudio nie są najlepszę można znaleźć lepsze zespoły głośnikowe, ekran Stewart kasa w błoto tak samo dobrze spiszą się ekrany np. Kaubera , Adeo, Viz-arta czy AVersa a można sporo zaoszczędzić kupując np. znacznie lepszy projektor od HW65 czy 55 który jest "tylko Full HD" za niewiele więcej a budżet na ten system był spory można mieć JVC X5000 który jest 4K i jest pod każdym względem lepszy od HW65ES. A jeżeli Sony to np. model VW320ES który jest 4K. Lepiej kupić lepszy projektor i zaoszczędzić na ekranie niż odwrotnie.

Cały system zrobiony bez sensu bez jakichkolwiek konsultacji z inwestorem który jest zielony w temacie AV a ma dużo kasy to można go wycisnąć.

Użytkownik fhvbn edytował ten post 16.12.2016 - 14:51

  • +
  • -





Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj