Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  71 członków

Octave Klub
IGNORED

Klub miłośników marki OCTAVE


Tomasz__

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Miałem u siebie dzielonkę Octave (te modele, co były recenzowane ostatnio w świerszczyku) muszę przyznać, wykonanie i klasa brzmienia b. dobra - to był najlepszy wzmacniacz jaki miałem w domu. szczególnie jeśli chodzi o końcówkę mocy - to już tzw. High-End, pre zwyczajnie dobre.

szacowna firma i ceny choć spore, to nie z kosmosu, adekwatne do jakości i mogłyby zawstydzić niejedno urządzenie konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam kolegów w klubie i wpisuję się ze swoim OCTAVE 70SE ,gra toto przecudnie ,jakość wykonania perfekcyjna !

NO i te wszystkie układy pomocnicze i zabezpieczające -teraz jeszcze w przyszłości pozostaje up-grade zasilaczem i żonglerka lampami.

zapowiada się nieźle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchałem go z innymi lampami niż fabryczne, ale piszą że spokojnie można nie zmieniać. Polecają natomiast dodatkowy zasilacz, ciekaw jestem tej różnicy. Napisz proszę z jakimi głośnikami gra u Ciebie Octave i z jakiej maszyny się przesiadłeś. No jestem tu gościnnie, bo nie jest to mój sprzęt lecz użyczony do słuchania dzięki uprzejmości Pana Roberta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Na Święta zagościły w moim zestawie głośniki 25SE. Czytałem o nich wiele i kilkakrotnie słuchałem w krakowskim Nautilusie. Jednak to mało reprezentatywne. Teraz mogę przekonać się jak to naprawdę gra. Duet Octave i 25SE to zestaw pełen synergii. W tym połączeniu każde z nich pokazuje co najlepsze ma do zaoferowania jednocześnie doskonale dopasowując się do tego drugiego. Przeskok z DM3/7 na 25SE jest ogromny. Dla mnie ważna była odpowiedź czy w moim pokoju 20m2 kolumny podstawkowe zagrają lepiej niż podłogowe. Głównie chodziło mi o niskie rejestry i skalę dźwięku, jego masywność. Ten głośnik obala mity o słabym graniu w dolnym zakresie pasma. Oczywiście najmocniejszą jego stroną jest środek i góra, ale kontrola basu przez Octave V70SE jest doskonała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Skoro Klub się "ożywił" to pozwolę sobie zadać pytanie do użytkowników Octave 70SE - mam zamiar zmienić moją hybrydę Vincenta 237 na coś wyżej, biorę pod uwagę właśnie Octave 70SE (odsłuch po świętach) ma grać z Dynkami Focus 160 - jak oceniacie ten wzmacniacz z perspektywy czasu użytkowania, jak się sprawuje, jak obsługa,czy jesteście zadowoleni, a może ktoś gra z Focusami 160?

No i pytanie które mnie nurtuje - czy do 16m2 z Focusami 160 nie wystarczy Octave 40SE - słyszałem że jest bardziej muzykalny od 70Se?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rachunki wzrosły ale nieznacznie. Octave ma system wyłączania się po 10 minutach. Można go oczywiście odłączyć, wyłącznikiem z tyłu. Lamp jeszcze nie zmieniałem, mają przebieg ok 900 godz. do 5000 jeszcze daleko. Wzmacniacz jak dla mnie gra wspaniale, wcześniej grał Hegel H160, Scena urosła i zrobiło się tak kolorowo. Bardzo odpowiada mi dźwięk z tego wzmacniacza jest lampowy ale przy okazji czysty i klarowny. Powiedziałbym połączenie lampy i tranzystora. Miałem plan kupić V40 ale w V70 jest lepszy pre chyba podobny jak w V80. Ponadto jest lepsze ekranowanie z racji większej obudowy (taka jak w V80). Jeśli budżet puszcza to zdecydowanie polecam V70. U mnie gra z podłogowymi DM 3/7, które niebawem chce zmienić na 25SE lub C1 (czekam na jakieś okazyjne używki). Z F160 zgra na pewno wybornie, bo Octave świetnie się zgrywa z Dynkami. Muzykalność Octave jak i każdego innego wzmacniacza jest pojęciem dość subiektywny. W przypadku lampowego wzmacniacza na pewno można to zmieniać wymieniając lampy. Octave może współpracować z bardzo szeroką gamą różnych typów lamp. Na koniec jest to bardzo stabilny wzmacniacz lampowy trzyma parametry nie trzeba korygować prądu lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Octave zalecaja sprawdzac bias co jakis czas. Co do H160 vs. lampa to nic dziwnego ze cie oczarowala. Z tej stajni tylko H100 moze barwa z zarowkami powalczyc. Niestety dluzsze obcowanie z lampa wprowadza w wieksza chorobe niz tranzystor, ktory jest muzykalny. Przy lampie zaczyna brakowac kontroli basu, szybkosci. Oczywiscie barwa rekompensuje te straty, ale na dluzsza mete zaczyna powoli cie to zastanawiac. Narazie troche krotko masz ta lampe takze wnioski przyjda pozniej, a terazniejszy zachwyt moze troszke przeslaniac krytyczne spojrzenie na te aspekty dzwieku. Przerzucajac klocki zauwazylem ze nie ma idealnego urzadzenia, zawsze jest cos za cos.

 

Cene wzmacniacza znamy, ale jakbys mogl sprawdzic tak z czystej ciekawosci cene fabrycznych lamp na ebay, sterujace + mocy. Mysle ze bedzie to pomocne dla ludzi ktorzy sie zastanawiaja nad Octave. Jest to ciekawa propozycja, bo z opisow wzmacniacz ten potrafi kreowac scene niczym dzielone konfiguracje z lampa czy to w pre, czy pre + koncowka lampowa. Niestety nie mailem okazji uslyszec, ale kilka recenzji pozwolilem sobie przeczytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy lampie zaczyna brakowac kontroli basu, szybkosci.

 

Z całym szacunkiem ale te problemy nie są znane w dobrych lampach. To jest mit na temat wzmacniaczy lampowych i generalizowanie poprzez wrzucanie wszystkich do jednego wora.

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne nie słuchałem tylu aplifikacji co moi przedmówcy, jednak mam swoje zdanie na ten temat. Uważam, że akurat w tym przedziale cenowym lampa potrafi lepiej oczarować. Niżej i wyżej może jednak tranzystor jest górą. Choć niektórzy twierdzą, że Top Hi-End to jednak lampa.

 

Jeśli chodzi o bias, to zerkam tam czasem, doskonale jest to zorganizowane w Octave, ale cały czas na zielono więc OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli budżet puszcza to zdecydowanie polecam V70.

 

Jeśli budżet pozwala, a nawet jeśli nie, to lepiej poczekać i od razu V80 z dodatkowym zasilaniem :). Słuchałem Contour 3.4 LE z V70 i V80, różnica była bardzo duża in + na rzecz V80. Do tego stopnia, że Dynki zrobiły na mnie wielkie wrażenie.

 

Bardzo dobre opinie są również o PrimaLuna, sam z nimi miałem trochę do czynienia. Nie są u nas popularne, ale to bardzo dobre i co ważne racjonalnie wycenione lampowece. Do 20k PLN jest pełny wybór i to już są świetne, muzykalne piece.

Edytowane przez SVART
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z całym szacunkiem ale te problemy nie są znane w dobrych lampach. To jest mit na temat wzmacniaczy lampowych i generalizowanie poprzez wrzucanie wszystkich do jednego wora.

Nie czytam mitów. Znam to z autopsji. Żeby pozbyć się tych niedogodności lampy trzeba wyłożyć na stół konkretne pieniądze i nie mówię tu o 20000 tylko więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli budżet pozwala, a nawet jeśli nie, to lepiej poczekać i od razu V80 z dodatkowym zasilaniem :)

V70 z dodatkowy zasilaniem też wypadają wspaniale. Zamierzam je nabyć po zmianie głośników. A lepiej zawsze może być, Słuchałem Octave Jubilee cudnie to grało, jednak nie przymierzam się do zakupu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie porównaj bezpośrednio V70 - V80 przed zakupem finalnym. Dla mnie różnica była ku zaskoczeniu duuuża.

V70 gra u mnie od wielu miesięcy więc pozostaje mi go chwalić. Czy rzeczywiście KT150 dają lepsze brzmienie od 6550. na pewno są mocniejsze, ale tego mi akurat nie brakuje pomieszczenie 20 m2. Jeśli chodzi o lampy to 6550 Sovteka. Cała zabawa z lampami jeszcze przed. Póki co koncentruję się na zmianie głośników. Kwadra ok 500 zł, ale parowane kupione w Octave to już większy wydatek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie czytam mitów. Znam to z autopsji. Żeby pozbyć się tych niedogodności lampy trzeba wyłożyć na stół konkretne pieniądze i nie mówię tu o 20000 tylko więcej.

 

Nie wiem czego słuchałeś i jakie masz wymagania, natomiast taki Ars Sonum za 15 tys lampowy deklasuje hegla h360 pod każdym względem , pod względem dynamiki i szybkości również. A chyba nie powiesz, że Heglowi brakuje dynamiki. Czy kontroli basu.

 

 

Ja u siebie słuchałem np. Vincenta 150W przy 8ohm i Triode na el 34 jest wyraźnie dynamiczniejszy i szybszy.

 

Nie wiem, jaki tranzystor u Ciebie stanowi punkt odniesienia.

 

Sam na podstawie takich właśnie opinii w internecie nie brałem pod uwagę lampy. "Bo bass będzie słabo kontrolowany". Po odsłuchu triode w moim systemie stwierdziłem, że nie ma co w ogle czytać tylko testować u siebie.

 

 

Ja na triode na el34 przy odsłuchu dużej orkiestry nie zauważyłem aby brakowalo dynamiki, szybkości , rozdzielczości itd. Jest wręcz odwrotnie. Wszystko gra jak należy i nic się nie wysypuje przy najtrudniejszych kawałkach.

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H360 to nie moje granie. Za bardzo prezy muskuly i nic z tego nie wynika, gdzie lepsza barwa od topowego poprzednika kosztowala wycofaniem dolu. To nie jest akurat dobry przyklad tranzystora. A duze orkiestry to nie jest tez dobry przyklad na sprawdzenie czy dynamika czy tez kontrola basu jest odpowiednia. Wiekszosc lampowych systemow ktore slyszalem wykladaja sie na szarpidrutach. I jesli omijasz ten demoniczny repertuar to lampa jest wspaniala.

 

A dla klubowiczow dodam ceny dodatkowych zasilaczy do wzmacniaczy Octave. Black Box € 770,- oraze Super Black Box € 2.350,- . Super Black Box to polowa ceny V70 SE wiec warto sprawdzic V80 przed zakupem.

Edytowane przez MarcinGD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jedyna wada lampy to większe zapotrzebowanie na energię, w porównaniu do tranzystora pracującego w klasie AB. to jednak szczegół, reszta to same zalety.

 

Ale do V80 też warto dokupić dodatkowy zasilacz, więc gonimy króliczka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam na podstawie takich właśnie opinii w internecie nie brałem pod uwagę lampy. "Bo bass będzie słabo kontrolowany". Po odsłuchu triode w moim systemie stwierdziłem,  że nie ma co w ogle czytać tylko testować u siebie.

 

Nic dodać, nic ująć.

"To co teraz, ha?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne nie słuchałem tylu aplifikacji co moi przedmówcy, jednak mam swoje zdanie na ten temat. Uważam, że akurat w tym przedziale cenowym lampa potrafi lepiej oczarować. Niżej i wyżej może jednak tranzystor jest górą. Choć niektórzy twierdzą, że Top Hi-End to jednak lampa.

 

Jeśli chodzi o bias, to zerkam tam czasem, doskonale jest to zorganizowane w Octave, ale cały czas na zielono więc OK.

 

Wydaje mi się, że dla lamp 6550 powinno się ustawiać wysoki bios, więc powinny świecić LED zielone i czerwone - jednocześnie.

 

H360 to nie moje granie. Za bardzo prezy muskuly i nic z tego nie wynika, gdzie lepsza barwa od topowego poprzednika kosztowala wycofaniem dolu. To nie jest akurat dobry przyklad tranzystora. A duze orkiestry to nie jest tez dobry przyklad na sprawdzenie czy dynamika czy tez kontrola basu jest odpowiednia. Wiekszosc lampowych systemow ktore slyszalem wykladaja sie na szarpidrutach. I jesli omijasz ten demoniczny repertuar to lampa jest wspaniala.

 

A dla klubowiczow dodam ceny dodatkowych zasilaczy do wzmacniaczy Octave. Black Box € 770,- oraze Super Black Box € 2.350,- . Super Black Box to polowa ceny V70 SE wiec warto sprawdzic V80 przed zakupem.

 

Czarne skrzynki do wzmacniaczy Octave, to nic innego jak banki kondensatorów. W wersji super z dodatkowym układem szybkiego ich rozładowywania.

 

Kiedyś znalazłem o ile mnie pamięć nie myli, na forum Octave.

Może być przydatna lektura

 

 

Abgeschickt von Frank Reschke am 22 Oktober, 2012 um 14:31:31

 

Schon lange habe ich hier keinen Beitrag mehr geleistet. Aber das möchte ich hier nach holen.

Erfreulicherweise gibt es immer noch viele neue Röhren die auf den Markt kommen. Darunter Röhren die Speziell für HiFi und nicht für Musiker gedacht sind.

 

Zugegeben mein V40 ist mit der Weile als 2. Verstärker degradiert worden. Aber ich würde ihn nie verkaufen und aktiviere ihn immer wieder gerne.

 

Mich hat es dann doch gejuckt ein paar der neueren Röhren zu testen, so habe ich versucht Informationen über diese zu bekommen aber die Paar die sich die Arbeit machen und über ihre Erfahrungen berichten sind leider weiterhin sehr wenige.

 

Darum hier, zumindest ein paar Informationen, die vielleicht dem einen oder anderen etwas helfen.

Ich möchte nur auf aktuelle Röhren, also keine NOS Röhren eingehen. Und nach meiner Erfahrung lohnt sich mit der Weile die NOS Geschichte kaum noch. Meine Platzierungen nennen nur die Besten, nach meiner subjektiven Meinung, nicht alle Röhren die ich gehört habe und ein paar interessante.

 

Dies sollte man noch wissen, ich habe ein eigenes Musikzimmer, das mit Diffusor und Absorbern ausgestattet ist und akustisch als sehr gut bezeichnet werden kann. Und mit diesen Lautsprechern habe ich meine Erfahrungen in den letzten Jahren gesammelt:

 

Audio Physic Virgo III, Tonal absolut neutral, schlank und sehr analytisch, eine akustische Lupe für Details

 

Martin Logan Vantage, Tonal etwas auf der dunklen Seite, große Darstellung und Genuss pur. Wirklich Langzeittauglich und stark polarisierend

 

Sonus Faber Cremona M, Tonal mit leichter Grundtonanhebung, toller Mix von Musikalität, Natürlichkeit und Analytischen Fähigkeiten, ein sehr mehrheitsfähiger Lautsprecher

 

Meine Röhren Favoriten:

 

ECC 83:

 

Full Music 12AX7: Platz 1, sehr gute Präzision, Musikalität und Räumlichkeit

 

Genalex Gold Lion 12AX7: Platz 2, sehr gute Präzision und Räumlichkeit, Musikalisch gut

TAD 7025 S (RT011): Platz 2, sehr gute Präzision und Musikalität, Räumlich gut

 

Mullard 12AX7 (Russland): Platz 3, sehr gute Präzision, Gute Musikalität und Räumlichkeit

JJ ECC803S: Platz 3, sehr gute Präzision und Räumlichkeit, befriedigende Musikalität

 

Für tonal betonte Mitten:

JJ ECC83S: Platz 4, diese Röhre sollte jeder einmal gehört haben, schön warm und weich, sehr gute Musikalität, gute Präzision und Räumlichkeit

Tung-Sol 12AX7 (Russland): Platz 5, sehr gute Räumlichkeit, gute Präzision, befriedigende Musikalität

 

Meine Frage wäre hier: Kann einer etwas zur Psvane 12AX7T sagen. Idealer Weise im Vergleich mit einer der oben genannten Röhren.

 

ECC88:

Genalex Gold Lion 6922: Platz 1, sehr gute Präzision, Musikalität und Räumlichkeit

 

EH 6922 (Ruby, TAD): Platz 2, sehr gute Präzision, gute Räumlichkeit, befriedigende Musikalität

JJ E88CC: Platz 2, gute Präzision und Räumlichkeit, sehr gute Musikalität

 

Eine kleine Anmerkung: Die JAN Philips ECG 6922, sie wird noch häufig angeboten, ist sehr schön im Mittel und Hochtonbereich aber der Bass macht Probleme was die Präzision angeht.

 

 

EL34:

 

JJ EL34: Platz 1, sehr gute Musikalität, Räumlichkeit und auch Präzision

Diese Röhre habe ich total unterschätzt, sie ist eine der besten Endstufenröhren im V40. Sollte man hier noch ein Preisleistungsverhältnis mit anführen, dann ist sie nicht zu schlagen.

 

SED EL34: Platz 2, sehr gute Räumlichkeit und Präzision, gute Musikalität

 

Wie bei den meisten EL34 ist der Hochtonbereich, besonders von der SED, sehr brillant.

Die JJ hat die schöneren Mitten. Im Bass sind beide sehr gut aber und das gilt auch für fast alle EL34, die Bassqualitäten einer 6550/KT88/KT66 erreichen sie nicht ganz.

 

 

6L6:

 

SED 6L6GC: Platz 1, sehr gute Musikalität, gute Präzision und Räumlichkeit

 

China 6L6WGC (GE-Style): Platz 2, sehr gute Musikalität, gute Präzision und Räumlichkeit

 

Beide Röhren sind schön weich, die SED ist tonal ausgeglichener und brillanter, die WGC ist wärmer und mitten betonter. Eine 6L6 würde ich aber nur zum „spielen“ nehmen also sie ist nicht die Endstufenröhre wenn ich mich für eine entscheiden müsste.

 

 

KT66:

 

JJ KT66: Platz 1, sehr gute Präzision, Musikalität und Räumlichkeit

 

China KT66: Platz 2, sehr gute Präzision, Musikalität und Räumlichkeit

 

KT66, das ist meine Königsklasse. Müsste ich mich auf eine Endstufenröhre festlegen, dann diese hier. Super Bass auf dem Niveau einer top KT88/6550, tolle Musikalität und dieser Punkt unterscheidet sie von allen anderen, ein richtiger 3D Ton, die Räumliche Ausstrahlung ist enorm.

Meine China KT66 gehörte zu den ersten die auf dem Markt kamen. Leider und das ist wohl bekannt sind sie sehr schnell verschlissen. Sie spielt immer noch aber nur noch der Bassbereich ist beeindruckend. In der Räumlichkeit hatte ich sie noch besser als die JJ in Erinnerung aber ich kann mich da auch täuschen.

 

Meine Frage hier: Hat einer Erfahrung mit der aktuellen China KT66, besonders auf Haltbarkeit. Und kann einer etwas zur Genalex Gold Lion KT66 sagen.

 

 

KT88/6550:

 

Genalex Gold Lion KT88: Platz 1, sehr gute Präzision, Musikalität und Räumlichkeit

 

SED 6550C: Platz 1, sehr gute Präzision, Musikalität und Räumlichkeit

 

Für die Mehrheit sind diese beiden Endstufenröhren sicherlich die erste Wahl. Die Golden Lion ist etwas ruhiger und betont mehr die Musikalität. Die SED ist dynamischer und wirkt audiophiler.

Die SED KT88 gehört sicher auch noch in diese Gruppe aber die habe ich nicht getestet.

 

 

So ich hoffe hiermit etwas geholfen zu haben. Viele werden sich jetzt fragen mit welchen Röhren ich meine Favoriten den noch verglichen habe. Diese Röhren hier alle aufzuführen ist mir zu umständlich, aber hier im Forum findet man einen sehr alten Beitrag von mir. Hier sind zumindest die meisten der Röhren erwähnt.

 

Noch eine kurze Anmerkung zu Elektrostaten, von der Theorie her haben Röhren mit der sehr geringen Impedanz im Hochton Probleme. Bei meiner ML Vantage kann ich das im Großen und Ganzen nicht bestätigen. Auch wenn das mit einigen Endstufenröhren manchmal grenzwertig wirkte.

Ein kurzer Test mit einer ML Montis brachte dann den V40, mit GL KT88, stark in Bedrängnis. Die Hochtonbrillanz ist stark zurück genommen. Mit einer SED 6550 hat das besser funktioniert.

Also ist an der Impedanz Theorie doch etwas dran.

 

Jetzt aber viel Spaß beim hören mit Röhren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dla lamp 6550 powinno się ustawiać wysoki bios, więc powinny świecić LED zielone i czerwone - jednocześnie.

Tak jest napisane w instrukcji, wtedy można uzyskać większą moc. jednak kosztem brzmienia i żywotności lamp. Dla mnie właściwy jest zakres na zielono. Oczywiście wariant z podwyższonym prądem testowałem. Jak wspomniałem słucham raczej cicho pewnie 2x5W (dochodzę do 9), więc zapas jest, po co lampy wypalać.

 

Kiedyś znalazłem o ile mnie pamięć nie myli, na forum Octave.

Może być przydatna lektura

Przyda się jak zacznę szukać lamp NOS, choć już od jednego kolegi mam pewne typy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 12

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.