Skocz do zawartości
IGNORED

studio16


terror twins

Rekomendowane odpowiedzi

Czy canto grande i minasy to kolumny trudne do wysterowania, wymagające rasowego wzmacniacza ?

 

Nie są to trudne do wysterowania, ale oczywiście to nie jest tak , że podłączysz byle co i zagra pięknie. W każdym bądź razie elektrowni nie trzeba. Obie kolumny były tak projektowane , że nie za mocne lampy dobrze z nimi współgrały.

 

Co do wyboru Canto vs Minasy. Pomieszczenie masz duże i otwarte na ten aneks. Nie będzie łatwo to odpowiednio nagłośnić żeby nie brakowało basu i odpowiedniej masy. Niby odsłuch będzie w tej części po lewo , ale bas (ciśnienie akustyczne) będzie uciekał na resztę pomieszczania. Rozumiem że będziesz siedział pod ścianą ? To jest na pewno miejsce gdzie basu będzie więcej. Ciężko mi jednoznacznie wskazać, które kolumny się lepiej sprawdzą. Bardziej bym się skłaniał ku Minasom bo to jednak kolumna podłogowa , ale dobrze by było jakbyś posłuchał u Siebie, jak będzie taka możliwość.

 

A na czym grasz obecnie w tym pomieszczeniu?

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finansowo minasy są ostatnią opcją na którą mogę sobie pozwolić.

Idealnie bylołoby sprawdzić dwie na raz ale moze to byc trudne technicznie.

Dzwoń do G.Rogali, a nóż będzie po drodze.

Z Kielc do Tychów nie jest aż tak daleko ;-)

 

Miałem u siebie CG i minasy.

Akustyka sprawiła, że oba modele były "muzycznie" strasznie daleko od siebie.

 

Rozumiem, że kolumny miałyby stać przy TV.

Kiepsko. Z jednej strony otwarta przestrzeń, z drugiej drzwi (z czego?) słuchacz trochę wciśnięty w róg.

Nie jest to idealne pomieszczenie do odsłuchów ale próbować WARTO!

"A na całe Kargulowe plemię i pole spuść, dobry Panie, wszystkie plagi egipskie. Tylko się nie pomyl i nas, Pawlaków, sąsiadów Kargulowych, nie doświadczaj, bo my się swojej miedzy trzymamy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie zestaw to B&W CM 5 s2 i Nad 316bee. Nasze obecne mieszkanie ma zaledwie 46 metrów wiec salon z aneksem jest na tyle maly ze ten zestaw swietnie sobie radzi

 

Kupujemy nowe mieszkanie i dlatego pomyślałem o czymś nowym. Kanapa pewnie stałaby nieco centralnie, bardziej w kierunku srodka ściany z tv. Kolumny bo bokach TV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrótce będe miał możliwość posłuchania Canto Grand Signature, sam jestem ciekaw jak grają.

 

Przebić Twoje wypasione monitory nie będzie łatwo :)

 

Za to ja posluchalbym jezeli takowa jest, najwyzszej wersji maluszkow Canto. Wszyscy pisza i maja tylko duze Canto a o mniejszych cisza, kiedys tylko uzytkownik nazywany fotograf pisal, ze te maluszki bardziej mu siadly jak Canto Grand.

 

W standardzie chyba nie było wersji premium tych małych Canto. Ciekawe jakby wypadły teraz z Twoim Cyrusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Canto One tez biore pod uwage. Beda sluchane. A co do Cyrusa to wydawal mi sie bardzo uniwersalnym piecykiem, gdy chodzi o dobor monitorow a jednak niekoniecznie. Z Dyniami faktycznie gra, teoretycznie z Canto powinno byc przynajmniej bardzo dobrze. Te moje 12m2 wydaje sie idealnyn metrazem dla mniejszych Canto ale w tym tygodniu przekonalem sie, ze i mniejszy glosniczek od Dyniowego (X14) nie "wszedl" w moja akustyke i byla dupa (a jeszcze tydzien temu bylem przekonany, ze bedzie zjawiskowo). Teoria to jedno a odsluch u siebie to potem weryfikuje i ...zaskakuje.

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie są to trudne do wysterowania, ale oczywiście to nie jest tak , że podłączysz byle co i zagra pięknie. W każdym bądź razie elektrowni nie trzeba. Obie kolumny były tak projektowane , że nie za mocne lampy dobrze z nimi współgrały.

 

Co do wyboru Canto vs Minasy. Pomieszczenie masz duże i otwarte na ten aneks. Nie będzie łatwo to odpowiednio nagłośnić żeby nie brakowało basu i odpowiedniej masy. Niby odsłuch będzie w tej części po lewo , ale bas (ciśnienie akustyczne) będzie uciekał na resztę pomieszczania. Rozumiem że będziesz siedział pod ścianą ? To jest na pewno miejsce gdzie basu będzie więcej. Ciężko mi jednoznacznie wskazać, które kolumny się lepiej sprawdzą. Bardziej bym się skłaniał ku Minasom bo to jednak kolumna podłogowa , ale dobrze by było jakbyś posłuchał u Siebie, jak będzie taka możliwość.

 

A na czym grasz obecnie w tym pomieszczeniu?

Ja pamiętam jak podłączyłem pod Minasy Xindaka A 600. Niby dobrze grały z lampą 845 ale ten duży piec pokazał, że można jeszcze lepiej. Oczywiście w dużej mierze zależy czego słuchamy.

Nauczyłem się jednego. Duży, odpowiedni piecyk nigdy nie zaszkodzi i daje wiele możliwości na przyszłość.

Źle wysterowane Minasy przy bardzo dużej głośności potrafią spalić głośnik.

Ale to inna bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pamiętam jak podłączyłem pod Minasy Xindaka A 600. Niby dobrze grały z lampą 845 ale ten duży piec pokazał, że można jeszcze lepiej. Oczywiście w dużej mierze zależy czego słuchamy.

Nauczyłem się jednego. Duży, odpowiedni piecyk nigdy nie zaszkodzi i daje wiele możliwości na przyszłość.

Źle wysterowane Minasy przy bardzo dużej głośności potrafią spalić głośnik.

Ale to inna bajka...

 

Pewnie masz rację. Podpinając do Minasów mocniejszy/wydajniejszy wzmacniacz można osiągnąć jeszcze więcej, jednak już z dobrymi lampami, niekoniecznie bardzo mocnymi, można mieć dobre/satysfakcjonujące brzmienie. Nie wyjdzie jakaś karykatura jak np. podpinając pod Credo , które będą totalnie niewysterowane.

 

Co do palenia głośników to myślę , że bardziej chodzi o wzmacniacz , który pracuje na granicy swoich możliwości. Wtedy pojawiają się przesterowania i łatwo spalić głośnik.

Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<br />Co do palenia głośników to myślę , że bardziej chodzi o wzmacniacz , który pracuje na granicy swoich możliwości. Wtedy pojawiają się przesterowania i łatwo spalić głośnik. <br />

 

Dokładnie to miałem na myśli. Tak się stało u jednego z naszych Klubowych kolegów z jego D klasowym wzmakiem + Minasy.

Z tymi D klasowcami szczególnie bym uważał. Niby nie słychać zniekształceń a jednak...

Edytowane przez piorasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumieć że przy takim metrażu sugerujecie zeby w 1 kolejności rozważyć podłogówki ?

Spróbuj Minasy. Ja grałem pare dobrych lat na wiekszym metrażu i dodatkowo z klatką schodową przy salonie i Minasy całkiem nieźle sobie radziły. Ewentualnie trza je bliżej ściany ustawić i bas się poprawi :)

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to klasa D?

 

Tak czy siak niestety Nad 316 to trochę za słaby jakościowo wzmacniacz do Minasów i Canto, ale od czegoś trzeba zacząć.Posłuchaj kolumn S16Hz jak Ci się spodobają to wzmacniacz sobie potem wymienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakby ktoś reflektował to moje Minasy to idą pod młotek. Jest to wersja PremiumS (na bogato ;-))

Od nowości grały u Rezesyława, przez ostatnie 1,5 roku u mnie.

Po szczegóły zapraszam na priv.

 

Pozdrawiam Szymek

...Naim + Studio16Hertz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile minasy potrzebują odległości od tylniej ściany żeby pokazać pełnię możliwości?Jakie są różnice w brzmieniu między mimo a minasami?Czy warto dokładać

do minasów mając pokój 16m i mimo?

Mimo to świetne kolumny. W swojej cenie absolutny top. Ja miałem Mimo w zastępstwie u siebie i byłem w szoku .

Ale Minasy lepiej głównie na basie. Średnie też chyba ciut lepiej.

A co do ustawienia. To one.maja bass refleks z przodu mogą stać identycznie jak Mimo i będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile minasy potrzebują odległości od tylniej ściany żeby pokazać pełnię możliwości?Jakie są różnice w brzmieniu między mimo a minasami?Czy warto dokładać

do minasów mając pokój 16m i mimo?

 

Ja u siebie mam (przy Minasach) zazwyczaj 50cm-70cm licząc od tylnej ścianki i jest dobrze. Pokój mam 17-18m2 tylko trochę otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęły dwa tygodnie.

Poukładałem sobie to co słyszałem.

Bez wątpienia Arcady 3,5 to był najlepszy dźwięk jaki miałem w swoim pokoju. To nie ulega wątpliwości.

Wizualnie są bardzo eleganckie. Zwróciła na to uwagę moja żona, która od 25. lat toleruje moje hobby.

To najładniejsze paczki jakie mieliśmy w mieszkaniu.

Porównując Arcady 3,5 Berylium do Minas Anor III Premium to widać duży postęp w każdym aspekcie.

Brzmienie jest bardziej dociążone ale równie szybkie. Góra jest dźwięczniejsza. Lepsza przestrzenność. Środek bardzo podobny, ale w Minasach środek to majstersztyk.

Arcady są cichsze od Minasów. Wyraźnie. Wzmacniacz musiał być mocniej odkręcony.

Wady? Jasne. Jak wszystko.

Cena.

Choć też nie, widać za mało zarabiam ;(

post-290-0-30762400-1532252309_thumb.jpg

post-290-0-98231100-1532252319_thumb.jpg

Edytowane przez mrrod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie już cieszą arcady 3.5 od roku. Kolumny naprawdę bardzo dobre.

Mam wersje na Morel Elite. Myślałem nad berylem ale jakoś nic z tego nie wyszło:) Może jak bedę w okolicach Tych to uda mi się chociaż posłuchać beryla. Tak z ciekawości.

 

Widzę , że kolumny masz bezpośrednio na podłodze. Sprawdzałeś jak grają na kolcach?

 

Pozdrawiam

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując Arcady 3,5 Berylium do Minas Anor III Premium to widać duży postęp w każdym aspekcie.

 

Fajne te Arcady muszą być :) Gdybym miał większy pokój to kto wie może też zrobiłbym pod nie podejście. Kiedyś bym chciał posłuchać Arcadę 2,5 i porównać do Minasów, ale to już nie w tym roku. Za dużo wydatków ostatnio.

 

Mam wersje na Morel Elite

 

Stecko kojarzę z innego wątku , że miałeś u Siebie Monitor Audio Platinum (bodajże model PL200) . Jak Arcady wypadły na ich tle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie już cieszą arcady 3.5 od roku. Kolumny naprawdę bardzo dobre.

Mam wersje na Morel Elite. Myślałem nad berylem ale jakoś nic z tego nie wyszło:) Może jak bedę w okolicach Tych to uda mi się chociaż posłuchać beryla. Tak z ciekawości.

 

Widzę , że kolumny masz bezpośrednio na podłodze. Sprawdzałeś jak grają na kolcach?

 

Pozdrawiam

 

Panie Arturze ,zapraszam do mnie jak Pan będzie w PL, posłuchamy wersji Beryllium. To wersja która jest bardziej wymagająca dla akustyki pomieszczenia i sprzętu towarzyszącego ,wybacza zdecydowanie mniej ,dlatego uniwersalność głośnika berylowego jest mniejsza ,ale jak już przypasuje berylowi tor audio to oddaje emocje znakomicie ,tak jak u mrrod -a zagrała Arcada 3,5 beryllium .Brzmienie ultra czyste z piękną średnicą

za sprawą fantastycznego głośnika średnio tonowego w Arcadach ,spójności z tweeterem berylowym.

 

Beryl TW29BN i Ring Radiator TW29RN Satori to dwa najbardziej udane produkty ze stajni SB Acoustic ,reszta pozostawia sporo do życzenia jak np.

głośnik Satori MR16 i MW16 nie daje tych emocji nawet w połowie poza tym jak to ceniony forumowicz napisał brzmienie Satori na średnicy jest szaro bure ...i takie jest w rzeczywistości .

 

SB Acoustic powinno zainwestować w membrany ,resory górne i dolne od Kurta Mullera który zaopatruje ScanSpeaka ,Accutona, Seasa ,Dynaudio ,Tymphany (Vifa i Peerless) bo to będzie gwarancją dobrego i bardzo dobrego brzmienia ,w przeciwnym razie brzmienie midwooferów i wooferów Satori ,serii NRX,MF będzie takie jak dotychczas.

 

Ale... SB jest tańsze od w/w firm, mamy wiec kompromis ceny do jakości.

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał do wyboru dwudrożną konstrukcje na scanspeak revelator , scanspeak Illuminator , czy sb satori dysponując kilkudziesięcio watową integrą lampa/tranzystor wybrał bym satori mimo ze ma wady.

Scanspeak revelator 18 ma gorsza suchszą średnice od satori. Bas reveratora jest lepszy zreszta najlepszy ze wszystkich 18 cm scanow. Satori potrafi zagrać przestrzennieniej od revelatora porównywałem z xavianem.

Illuminator 18 nie zagra jesli nie dostanie prądu. Dwa razy słuchałem konstrukcji na illuminatorach i dwa razy była totalna klapa. Z pewnością ten głośnik może zagrać lepiej od satori ale z kilkuktotnie droższym wzmacniaczem o odpowiedniej wydajności.

Problemem satori jest to ze próbuje na basie grać jak większy głośnik i nie do końca mu to wychodzi szczególnie jak chce się wycisnąć z niego najwiecej ale w swojej cenie jest to ciekawa alternatywa.

 

Satori są zdecydowanie droższe od serii scanspeak Discovery czy seas Prestige.

Z tego co pamietam Troels Gravesens jak te glosniki pojawiły się w sprzedaży bardzo wysoko je ocenił lepiej od scanspeakow a trochę konstrukcji chłop wystrugał. Być może miał w tym jakiś interes.

 

Grzesiek jak te membrany satori takie kiepskie to ciekawe czemu Wilson Audio je stosuje w swoich topowych konstrukcjach ?

Tweeter satori jest kapitalny.

Edytowane przez nautilus81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał do wyboru dwudrożną konstrukcje na scanspeak revelator , scanspeak Illuminator , czy sb satori dysponując kilkudziesięcio watową integrą lampa/tranzystor wybrał bym satori mimo ze ma wady.

Scanspeak revelator 18 ma gorsza suchszą średnice od satori. Bas reveratora jest lepszy zreszta najlepszy ze wszystkich 18 cm scanow. Satori potrafi zagrać przestrzennieniej od revelatora porównywałem z xavianem.

 

Dwudrożne są sporym kompromisem .Bierzemy pod uwagę 3 drożne konstrukcje .

 

15,18 Revelator ma sprawny ,energetyczny bas ,dynamikę ,a Satori nie ma tego w ogole w aplikacjach 2 way .

 

Satori 16-tka jest nieco lepszy środkiem pasma od revelatorów na średnicę ,jest lepiej napowietrzona ,ale ja pasjonatem średnicy z revealatora nie jestem ,choć przy dobrej elektronice potrafią zagrać spójnie ,dosyć gładko .

 

Ostatnio na życzenie znajomy zamówił podłogówkę 2x15 revelator+ 15M revelator +9700 .(foto)

 

Stroiłem to długo aż wyszło z tego bardzo sprawne brzmienie .Grało to pod lampę EL34 Cayina A50T oraz Naima NAP100 +pre Naima +plikowiec Naima.

 

 

A co do Satori MW16 ,MR16 najlepsza aplikacja jaką słyszałem to kolumna 3 way którą zrobiłem 22Revelator+MR16+T330 Esotar .To grało najlepiej .

 

 

 

Illuminator 18 nie zagra jesli nie dostanie prądu. Dwa razy słuchałem konstrukcji na illuminatorach i dwa razy była totalna klapa. Z pewnością ten głośnik może zagrać lepiej od satori ale z kilkuktotnie droższym wzmacniaczem o odpowiedniej wydajności.

 

To prawda .Iluminator musi mieć spawarkę na 380 V wtedy zwinność jest duża ,ale jest barwny .No cóż taki w nim kompromis.

Dlatego u mnie jest wycięty basem i stosowany jako średniotonowy -tu spisuje się genialnie,jego wady są wycięte ,a bas gra z 22W Revelatora .Ten jest wymagający ale gra kapitalnie zejściem ,różnorodnością basu i ma atak czego nie potrafią żadne Seasy 22 ,26 cm kompletnie .

 

Przecież tych głośników mam cały magazyn ,jak coś nie zagra w żadnej aplikacji ląduje na aukcji ,ktoś sobie coś zawsze może zrobić .

 

 

 

Satori są zdecydowanie droższe od serii scanspeak Discovery czy seas Prestige.

 

To sprawa indywidualna ,kto jak wycenia .Ponieważ mam sporo informacji z fabryk co do wycen głośników to napisze tylko że papier jest coraz droższy ,najtańsze są plecionki a plecionki są powtarzalne ,proste i mają dobre osiągi brzmieniowe ,czyli do tańszych konstrukcji jak znalazł. Mam na myśli włókno szklane ScanSpeaka .Tanie i dobre .Przypomnę iż stosuje te głośniki Lipiński Sound w swoich kolumnach ,te kolumny stoją w wielu studiach nagraniowych w Stanach ,a są na ….Discovery zbudowane :-)

 

Zadałem kiedyś pytanie do ScanSpeaka ,dlaczego najtańsza seria Discovery nie jest zbudowana np.na membranach z serii TC lub serii C ,czyli LivigVoice,Dali 104 ,109) .Dostałem odpowiedź .Grzegorz te membrany produkuje Kurt Muller i są zwyczajnie za drogie a seria BC (papier z Chin) jest dla nas słaby jakościowo ,więc wolimy włókno szklane.

 

Zgadza się ,ja się z tym zgadzam.

 

Żeby nie było że oni sami na to wpadli w ScanSpeaku to napiszę iż prekursorem włókna szklanego czyli protoplasty głośnika Discovery był Sonus Faber czyli prawdziwy Franco Serblin .Zastosował on w modelu Signum 15 tkę MG Vify zabarwioną na czarno w Vifie wraz ze ScanSpeakiem D2010 . (foto)

Teraz ten głośnik nazywa się 15W Discovery …...

 

 

Z tego co pamietam Troels Gravesens jak te glosniki pojawiły się w sprzedaży bardzo wysoko je ocenił lepiej od scanspeakow a trochę konstrukcji chłop wystrugał. Być może miał w tym jakiś interes.

 

To konstruktorzy ScanSpeaka zasiadują w SB Acoustic .Nalezy pochwalić głośniki SB Acoustic za świetne pakowanie tychże ,za świetnie wytoczone kosze ,powtarzalność niezłą -to dużo .

Pakowanie ScanSpeaka pozostawia dużo do życzenia zarówno pojedyncze głośniki,komplety jak i zbiorcze opakowania ,pisałem, reklamowałem wiele razy .Wszystko na ich koszt ,więc tu ScanSpeak ma do odrobienia lekcje.

 

 

Grzesiek jak te membrany satori takie kiepskie to ciekawe czemu Wilson Audio je stosuje w swoich topowych konstrukcjach ?

Marcin to niczego nie dowodzi ,dodam jeszcze ze Wilson Audio stosuje głośnik potaniony ponieważ opiera się o kosz serii NRX /MF czyli tańszy ,o układ magnetyczny z tej samej serii czyli tańszy pierścień ferrytowy a ma tylko membranę z Satori .Dla zmylenia kosz jest z zewnątrz większy i ma wygląd Discovery ScanSpeaka .Ale jak ktoś zobaczy ten głośnik od spodu i widzi charakterystyczne użebrowanie to wie że to SB Acoustic zerii NRX/MF -kosz. (foto)

 

Tylko oni łączą ten głośnik z kopułkowo- pierscieniowym Revelatorem (model D2904/7100) . Jak to powiedział mój klient posiadający Ethosy ,dcs-a to grają te kolumny górą i dołem .Nic nie będę komentował,bo sam biorę dcs-a od Audiofastu i słuchałem wielu Wilsonów u niego a on słuchał Ethosów ,możecie go zapytać jakie są jego wrażenia ? Nie wierzył że to małe głośniki grają :-) Na pewno metka jest świetna do sprzedaży ,tzw.handlu …...

 

Tweeter satori jest kapitalny.

 

Co do brzmienia tego tweetera to fakt zacny ,łącze go często z revelatorem 15W.

post-15230-0-54645000-1532418756_thumb.jpg

post-15230-0-93183700-1532418782_thumb.jpg

post-15230-0-96432500-1532418860_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje trzy drogi to zupełnie co innego. Tez bym znalazł sporo fajniejszych głośników niż satori do 3 way.

Konstruktorzy sb chyba mieli świadomość jak ten głośnik zagra na basie i wybrali zejście kosztem jakości ale chyba im się to opłaciło bo się sprzedaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje trzy drogi to zupełnie co innego. Tez bym znalazł sporo fajniejszych głośników niż satori do 3 way.

Konstruktorzy sb chyba mieli świadomość jak ten głośnik zagra na basie i wybrali zejście kosztem jakości ale chyba im się to opłaciło bo się sprzedaje :)

 

Marcin rynek wchłonie wszystko ,zwłaszcza gdy głośniki SB Acoustic firmowane są znanymi nazwiskami jak dyrektor ScanSpeaka : Torben Sonergardem .Przetworniki są przy tym bardzo dobrze wykonane, kosze równe ,bez owalizacji. To nowe formy do odlewów więc za 5-10 lat będą miały owalizacje i problemy z wymiarem jak konkurencja .Na razie jakością wykonania ,solidnością pakowania wygrywają .Jakością ogólną przegrywają ze Scan speakiem .

 

Scan Speak jest w rękach azjatyckich ,z małej firmy stał się sporym koncernem ,wykonują 200 głośników katalogowych i 600 specjalnych . Tej machiny nikt już nie zatrzyma nawet gdyby chciał.

 

Nawet jakby chcieli produkować buble to metka ScanSpeak ma pozycję .A w ofercie mają przeróżne głośniki i te których nie lubię i te które nie grają ,ale mają i te co grają bardzo dobrze.

 

Świat jest duży ,tu miejsce jest dla każdej firmy ,ludzie sobie wybiorą co im pasuje i dla każdej wyceny handlowej kolumny jest co wsadzić .To najważniejsze .

 

Kiedyś w Polsce skazani byliśmy na głośniki Tonsila i czeskie ARN. Dziś mamy wybór spory .

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stecko kojarzę z innego wątku , że miałeś u Siebie Monitor Audio Platinum (bodajże model PL200) . Jak Arcady wypadły na ich tle ?

 

Tak, miałem u siebie PL200. Kupiłem z ciekawości (chciałem posłuchać wstęgi) po okazyjnej cenie także nie straciłem przy odsprzedaży:)

Arcady mają lepiej zróżnicowaną średnicę, góra również bardziej mi odpowiadała w arcada. Była bardziej spokojna, z lepszym detalem. Ogólny przekaz był bardziej poukładany w arcadach. Takie dojrzałe brzmienie w każdym aspekcie.

 

Pl200 zaskoczyły mnie basem. Było go u mnie w pokoju naprawdę dużo, był mięsisty, tłustawy. Lekko wolniejszy niż w arcada. Przyznam , że akurat bas mi się podobał w pl200. Poprostu mieścił się idealnie w moim pokoju. Przypominało mi to trochę bas z moich aries reference na scanie illuminatorze. Niestety również można zauważyć , że bas i góra pasma są trochę wyeksponowane. Średnica na dalszym planie. Skrzynie wykonane bardzo fajnie, troszę szpanersko ale fajnie:) Ogólnie kolumny fajne ale widać różnicę klas na korzyść Arcada bez dwóch zdań.

W cenie do ok 10k myślę że ciekawe paczki jako całokształ.

 

Panie Arturze ,zapraszam do mnie jak Pan będzie w PL, posłuchamy wersji Beryllium. To wersja która jest bardziej wymagająca dla akustyki pomieszczenia i sprzętu towarzyszącego ,wybacza zdecydowanie mniej ,dlatego uniwersalność głośnika berylowego jest mniejsza ,ale jak już przypasuje berylowi tor audio to oddaje emocje znakomicie ,tak jak u mrrod -a zagrała Arcada 3,5 beryllium .Brzmienie ultra czyste z piękną średnicą

za sprawą fantastycznego głośnika średnio tonowego w Arcadach ,spójności z tweeterem berylowym.

 

Witam

 

Chętnie podjadę do Pana na jakiś szybki odsłuch. Będę u brata w Węgierskiej górce także blisko:)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--> stecko

Arcady miałem na kilka godzin (wyproszonych u Grzegorza) i nie mieliśmy możliwości postawienia ich na kolcach.

Wiem, że Grzegorz ma do nich specjalną biżuterię :)

Moje Minasy stoją bezpośrednio na podłodze. Jakoś mi bardziej się podoba ich brzemiennie w takim położeniu.

 

--> Silver_85

Te Arcady nie są fajne. Są zajeb...e. Koniec i kropka.

Grały u mnie w 18m2, gdzie inne paczki się nie sprawdzały.

Też muszę nazbierać.

 

Jasnym jest, że nie ma kolumn idealnych. Zawsze jest to kwestia własnych preferencji, osłuchania i jakiegoś kompromisu.

Arcady 3,5 Berylium są zestawami, które reprezentują (moim zdaniem) poziom wybitny w skali bezwzględnej.

Trzeba jednak pamiętać, że zostały zaprojektowane i wyprodukowane dla dojrzałego melomana, do współpracy ze wzmacniaczami lampowymi i dobrym źródłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Klubowiczów,

Zapisuję się do klubu z kolumnami Minas Anor III Signature zakupionych bezpośrednio u Pana Grzegorza, którego przy okazji serdecznie pozdrawiam. W zasadzie kolumny zostały kupione rok temu w wersji Classis (Morel Classic CAT298) i już wtedy grały świetnie. W tym roku p.Grzegorz zrobił upgrade do wersji Signature (Morel Elite ET338 + modyfikacje zwrotnicy) i …jestem zachwycony! W brzmieniu poprawiło się niemal wszystko: detaliczność, przestrzeń, wybrzmienia, barwa instrumentów, jest więcej powietrza i swobody, dźwięk jest bardziej autentyczny. Dużo lepiej/wyraźniej słuchać pałki perkusji uderzające w talerze, a blachy maja bardziej „blaszany” dźwięk (na tym mi bardzo zależało). Dodam, że kolumny grają u mnie z elektroniką Rega (Brio/Apollo/DAC-R). Dla mnie całość gra bardzo przyjemnie, muzykalnie, z ładną barwą, bez ostrości, a wersja Signature dodaje brzmieniu więcej szczegółów, różnych „smaczków” i takiego trochę pazura, które zwiększają wrażenie prawdziwości muzyki - zdecydowanie warto! Szczerze polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 33

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.