Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Klub White Bird Amplification (WBA)

wba whitebirdamp tube amp lampowce wzmacniacze

  • Nie możesz odpowiedzieć
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   wbamp.com

  • Branża
  • 11 postów
  • Rejestracja: 10.05.2018

Napisano 14.05.2018 - 16:40

Zapraszamy do zapoznania się z nową stroną www oraz ofertą polskiej manufaktury White Bird Amplification. Firma powstała w 2009r. i przez dłuższy czas jej działalność opierała się głównie na wykonywaniu lampowych wzmacniaczy słuchawkowych. W chwili obecnej oferta obejmuje również przedwzmacniacze oraz wzmacniacze do kolumn.

Okres chwilowej nieobecności na rynku poświęcony był na opracowanie i liczne testy nowo powstających projektów, a także przygotowaniem witryny w sieci. Na chwilę obecną możemy zaoferować pięć modeli wzmacniaczy do kolumn, cztery modele wzmacniaczy słuchawkowych oraz pięć modeli przedwzmacniaczy. Oferta WBA jest cały czas poszerzana i niebawem pojawią się kolejne wzmacniacze, które dostępne będą w bardzo szerokim przedziale cenowym tak by każdy miał możliwość doboru sprzętu do własnych potrzeb.

W maju 2018r. wznowiliśmy działalność produkcyjną równolegle stale pracując nad kolejnymi modelami autorskich urządzeń audio. Poza standardowymi pozycjami w ofercie zapewniamy możliwość personalizacji zamówień poprzez korzystanie z  automatycznych konfiguratorów na naszej stronie www lub bezpośredni kontakt z nami. Siedziba firmy mieści się w Kluczborku. Zapraszamy serdecznie.

Załączone miniatury

  • Ironbird-Class-A-Tube-Amplifier-front.jpg
  • Ironbird-Class-A-Tube-Amplifier-side-stone.jpg
  • Ironbird-Class-A-Tube-Amplifier-top-half.jpg
  • Virtus-01v2-side-top.jpg
  • Silverbird-Dual-Mono-Integrated-Tube-Amplifier-front-top-v2.jpg
  • Blazebird-Dual-Mono-Class-A-Tube-Preamplifier-front-side-vu-meters.jpg
  • Virtus-01 - Headphones OTL Tube Amplifier-tubes-bright.jpg
  • Virtus-01-interior-4.jpg
  • Virtus-01-interior-1.jpg
  • Virtus-01-interior-3.jpg
  • Virtus-01-chest-handle.jpg
  • Thunderbird-Dual-Mono-Integrated-Tube-Amplifier-front-top.jpg
  • Virtus-01-chest-logo.jpg

  • +
  • -
White Bird Amplification
www.wbamp.com | info@wbamp.com | tel. 608 728 660

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   mirfak

  • Użytkownicy
  • 1123 postów
  • Rejestracja: 06.10.2007

Napisano 14.05.2018 - 16:53

Cześć. Ten Blazebird to WK-WA, czy SRPP?

Poszło z Commodore 64


  • +
  • -
----------------

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   audiowit

  • Użytkownicy
  • 377 postów
  • Rejestracja: 01.10.2015

Napisano 14.05.2018 - 17:26

Cześć Piotrek.
Z czystym sumieniem polecam firmę. Jeśli chodzi o lampy to już od kilku lat robię graty w WBA.

To obecnie się wygrzewa.

Takie malenstwa ;)

Załączone miniatury

  • 20180508_220006.jpg
  • Resized_20180420_205154.jpeg

  • +
  • -

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   wbamp.com

  • Branża
  • 11 postów
  • Rejestracja: 10.05.2018

Napisano 14.05.2018 - 17:45

Blazebird pracuje jako WK dla pierwszej połowy 6922 i 2A3 oraz WA dla drugiej połowy 6922.
  • +
  • -
White Bird Amplification
www.wbamp.com | info@wbamp.com | tel. 608 728 660

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   mirfak

  • Użytkownicy
  • 1123 postów
  • Rejestracja: 06.10.2007

Napisano 14.05.2018 - 18:42

Dziękuję za informację.
Sprzęty piękne. Miałem okazję posłuchać i pooglądać.

Poszło z Commodore 64


  • +
  • -
----------------

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   audiowit

  • Użytkownicy
  • 377 postów
  • Rejestracja: 01.10.2015

Napisano 16.05.2018 - 20:24

Tak, piękne. Obudowy, ktore stosuje teraz Piotrek to mistrzostwo. W sumie też się cieszę, ze nie dał się namowic na wystajace ponad obudowę trafa. Wzmacniacze są prostsze w formie.

Ale zgrabny wygląd i tak jest najmniej istotny. Dźwięk tych monosów moze zaskoczyć nawet najbardziej zaawansowanych melomanow ;)

Załączone miniatury

  • Resized_20180422_180813.jpeg
  • Resized_20180422_180850.jpeg

  • +
  • -

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   rysio

  • Użytkownicy
  • 369 postów
  • Rejestracja: 23.01.2006

Napisano 19.05.2018 - 13:30

Planujecie zrobić wzmacniacz na lampach 2a3?

  • +
  • -
strumieniowiec, lampy i tuby

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   blackromek

  • Użytkownicy
  • 305 postów
  • Rejestracja: 10.02.2011

Napisano 19.05.2018 - 13:43

Witam który z waszych wzmacniaczy nadaje się do rocka metalu kolumny paradigm studio 100 v 5
  • +
  • -

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   audiowit

  • Użytkownicy
  • 377 postów
  • Rejestracja: 01.10.2015

Napisano 19.05.2018 - 20:24

Blackromek. Ja slyszałem monobloki na kt88 no i mam monosy na 211. Sam słucham raczej muzyki mocnej w tym metalu. Obydwie konstrukcje spokojnie zagrają z Twoimi Paradigmami. Kwestia teraz jakiego oczekujesz dźwięku. Kt88 to pentoda,211 trioda. Teoretycznie do metalu lepsza bylaby pentoda w pull pushu ale tylko teoretycznie. Piotrek robi lampy, ktore nie mulą. I nie wiem czy potwierdzi ale jego dźwięk firmowy jest dźwiekiem dynamicznym. Spokojnie sięgalbym po triodę jest rownie dynamiczna, a gra dźwiekiem bardziej wypełniony parzystymi harmonicznymi, ktore mogą umilić słuchanie ostrzejszych kawalków :). Ale to moje zdanie. Oprócz gatunkow muzycznych ważne są też preferencje dźwiękowe. Powinieneś pogadać z Piotrkiem.
Pamiętaj jeszcze o jednym. Swobodnie możesz sobie wachlować lampami w pre i dobrać dźwięk jaki Ci pasuje. Nie slyszałem silverbirda na 300B ale znając Piotrka to też nie zrobił z niego budyniowego misia ;)

Nie sluchalem tych Paradigmów ale patrząc na parametry to kt88 i 211 bez najmniejszego problemu je wysterują.

Rysio, jesli chodzi o 2A3 to Piotrek musi się wypowiedzieć.

A tak swoją drogą to bardzo dobry pomysł żeby do rocka, metalu mieć amplifikację lampową.
  • +
  • -

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   audiowit

  • Użytkownicy
  • 377 postów
  • Rejestracja: 01.10.2015

Napisano 20.05.2018 - 07:35

Poprawka kt88 to oczywiscie tetroda.
  • +
  • -

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   wbamp.com

  • Branża
  • 11 postów
  • Rejestracja: 10.05.2018

Napisano 22.05.2018 - 02:23

Wyświetl postUżytkownik rysio dnia 19.05.2018 - 13:30 napisał

Planujecie zrobić wzmacniacz na lampach 2a3?

Możemy wykonać taki wzmacniacz na specjalne zamówienie w klasie A lub klasie AB. Ze względu na małą moc 2A3 wzmacniacz typu Push-Pull (około 2 x 13W) będzie praktyczniejszy jednak nasz Single Ended działałby na dwóch równolegle połączonych 2A3 w kanale więc w przypadku zestawienia z nim wysokosprawnych kolumn również powinien zapewnić przyzwoitą dynamikę i wystarczającą głośność odsłuchu,

Wyświetl postUżytkownik blackromek dnia 19.05.2018 - 13:43 napisał

Witam który z waszych wzmacniaczy nadaje się do rocka metalu kolumny paradigm studio 100 v 5

Do tych gatunków polecamy zwłaszcza model Thunderbird (Monoblock lub Dual Mono). Może on współpracować z lampami mocy typu KT88, KT120 lun KT150. Pracuje w klasie AB co umożliwia uzyskanie bardzo dużej dynamiki i niskiego zejścia basu. Szczegółowy opis wzmacniacza znajduje się pod linkiem:

Thunderbird Dual Mono: https://www.wbamp.com/pl/produkt/thunderbird-dual-mono-wzmacniacz-zintegrowany/
Thunderbird Monoblock: https://www.wbamp.com/pl/produkt/thunderbird-monoblock-x-2/

Do sterowania tego modelu bardzo dobrze sprawdza się preamp Firebird: https://www.wbamp.com/pl/produkt/firebird/

Zapewnia on duże wypełnienie dźwięku oraz szybki punktowy bas zwłaszcza ze stopy co jak wiadomo w muzyce rock-metalowej jest rytmicznym fundamentem.

Wyświetl postUżytkownik audiowit dnia 19.05.2018 - 20:24 napisał

Blackromek. Ja slyszałem monobloki na kt88 no i mam monosy na 211. Sam słucham raczej muzyki mocnej w tym metalu. Obydwie konstrukcje spokojnie zagrają z Twoimi Paradigmami. Kwestia teraz jakiego oczekujesz dźwięku. Kt88 to pentoda,211 trioda. Teoretycznie do metalu lepsza bylaby pentoda w pull pushu ale tylko teoretycznie. Piotrek robi lampy, ktore nie mulą. I nie wiem czy potwierdzi ale jego dźwięk firmowy jest dźwiekiem dynamicznym. Spokojnie sięgalbym po triodę jest rownie dynamiczna, a gra dźwiekiem bardziej wypełniony parzystymi harmonicznymi, ktore mogą umilić słuchanie ostrzejszych kawalków :). Ale to moje zdanie. Oprócz gatunkow muzycznych ważne są też preferencje dźwiękowe. Powinieneś pogadać z Piotrkiem.
Pamiętaj jeszcze o jednym. Swobodnie możesz sobie wachlować lampami w pre i dobrać dźwięk jaki Ci pasuje. Nie slyszałem silverbirda na 300B ale znając Piotrka to też nie zrobił z niego budyniowego misia ;)

Nie sluchalem tych Paradigmów ale patrząc na parametry to kt88 i 211 bez najmniejszego problemu je wysterują.

Rysio, jesli chodzi o 2A3 to Piotrek musi się wypowiedzieć.

A tak swoją drogą to bardzo dobry pomysł żeby do rocka, metalu mieć amplifikację lampową.

Ironbird na 211 także zabrzmi w ostrzejszych stylach muzycznych jest to jednak triodowy wzmacniacz SE gdzie charakter  dźwięku w stosunku do konstrukcji PP na tetrodach strumieniowych typu KT jest bardziej przesunięty w stronę nasycenia parzystymi harmonicznymi. W muzyce rockowej czy metalowej być może będzie trudniej wysłyszeć subtelności klasy SE ze względu na dużą kompresję środkowej części pasma podczas realizacji w studio czy nagrań live. Do najcięższych odmian metalu gdzie instrumenty strunowe przestrojone są dużo niżej niż strój standardowy lub wręcz stosuje się gitary barytonowe najlepiej będzie spisywała się KT150 w klasie AB. Dla odsłuchów cichych do około 7W na kanał Thunderbird pracuje w klasie A nie przekraczając prądu spoczynkowego.
  • +
  • -
White Bird Amplification
www.wbamp.com | info@wbamp.com | tel. 608 728 660

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   audiowit

  • Użytkownicy
  • 377 postów
  • Rejestracja: 01.10.2015

Napisano 24.05.2018 - 08:41

No proszę, jaka profeska. A jak się ma sprawa z przedwzmacniaczem na 2A3. Rożni się w sposob znaczacy w stosunku do firebirda na ecc88?. Ma cechy dźwięku odrożniajace go od mniejszych lampek? Mam firebirda na ecc88, a jestem ciekaw tych 2A3.
  • +
  • -

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   wbamp.com

  • Branża
  • 11 postów
  • Rejestracja: 10.05.2018

Napisano 24.05.2018 - 13:01

Wyświetl postUżytkownik audiowit dnia 24.05.2018 - 08:41 napisał

No proszę, jaka profeska. A jak się ma sprawa z przedwzmacniaczem na 2A3. Rożni się w sposob znaczacy w stosunku do firebirda na ecc88?. Ma cechy dźwięku odrożniajace go od mniejszych lampek? Mam firebirda na ecc88, a jestem ciekaw tych 2A3.

Blazebird (preamp na 2A3) posiada cechy bezpośrednio żarzonej triody, które w moim subiektywnym odczuciu najbardziej nasycają brzmienie parzystymi harmonicznymi co powoduje, że dźwięk staje się cieplejszy i nabiera więcej "czaru". Punkt pracy dla 2A3 został ustawiony tak by wydobyć tego charakteru jak najwięcej jednocześnie jeszcze nie przekraczając granicy zwolnienia/zniekształcenia basu. 6922 w Blazebirdzie pracuje w układzie identycznym jak w Firebirdzie z tym, że jej poszczególne triody w układzie WK (wejście) oraz WA (wyjście) przedzielone są lampą 2A3.

Użytkownik wbamp.com edytował ten post 24.05.2018 - 13:04

  • +
  • -
White Bird Amplification
www.wbamp.com | info@wbamp.com | tel. 608 728 660

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   audiowit

  • Użytkownicy
  • 377 postów
  • Rejestracja: 01.10.2015

Napisano wczoraj, 20:06

Przeslucham ten pre na 2A3 ale tak jak mowiłem będzie miał wysoką poprzeczkę bo dla mnie Firebird (ecc88) jest tak uniwersalny, że nie bedzie łatwo. Dodatkowo cieszę się, ze udalo mi się Piotrka namowić na zbalansowanego firebirda. Nie ma co poprawiać, ulepszać :). No...moze zrobilem błąd, ze tylko jedno xlr owe wejście zrobiłem.

No i z uporem maniaka będę twierdził, że 211 czyli Ironbird doskonale nadaje się do metalu. Ok, pullpush i wieksza wydajnoscć klasy AB jest nie do przecenienia ale Ironbird ma wystarczającą moc i dynamikę żeby sponiewierać nawet typowo tranzystorowe kolumny jakie mam. Czyli kolumny na ss iluminator. Piszę to słuchając wcześniej Mettalicę Death Magnetic, a teraz Behemota. Troszkę posłuchałem metalu na rożnych zestawach i naprawdę Ironbirdy są bardzo uniwersalne. Coraz bardziej jestem zaskoczony. Miala być miła, mocna lampka, a ona do mnie z pazurem wyskakuje. Piotrek, monosy na 211 są genialne. Muszę przesluchać jeszcze tego Twojego Silverbida. Nie jestem fanem 300B ale może mnie do niej przekonasz.

Behemocik ;)

Najbardziej podoba mi się, że monosy nie robią z black metalu ściany dźwięku, tylko jest to przestrzeń dźwiękowa. Instrumenty są porozstawiane na scenie, nie ma kompresji, upraszczania. Każdy dźwięk jest policzony i nie odpuszczony w odtworzeniu, a przy tej dużej rozdzielczosci i nawałowi dźwięku zero zmęczenia. Dlatego zawsze twierdziłem, ze metalu slucha się na lampach. Tylko bardzo dobry tranzystor da sibie radę z tym gatunkiem.

Acha, gdybym miał coś poprawiać to do metalu dalbym wiekszą membranę na bas w kolumnach. Niby wszystko superfajnie ale slyszałem wielokrotnie stopę na szybkich duzych basowcach i 18 nie ma z nimi szans.

Załączone miniatury

  • 20180527_203243.jpg

  • +
  • -





Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj