Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  265 członków

YB Audio Klub
IGNORED

Klub miłośników YB Audio


biniek

Rekomendowane odpowiedzi

A na ile sensowna jest koncepcja głośnika modułowego ? Jako jego główny element przyjmijmy duży monitor w rodzaju Spendora Classic2/3. Kolejny element to wyodrębniona sekcja niskotonowa, która odpowiadać będzie za odtwarzanie najniższych częstotliwości, Tak mniej więcej 20-25 Hz. No i trzecia sekcja - Supertweeter.. Zalety? Głośnik bezkompromisowy. Wady - zapewne cena ale po to jest podzielony na 3 części aby można sobie było dokupować stopniowo wszystkie elementy. W zależności od posiadanych środków finansowych i oceny potrzeb (bo dla wielu baza zestawu czyli duży monitor możne okazać się w całkowicie wystarczający))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na ile sensowna jest koncepcja głośnika modułowego ? Jako jego główny element przyjmijmy duży monitor w rodzaju Spendora Classic2/3. Kolejny element to wyodrębniona sekcja niskotonowa, która odpowiadać będzie za odtwarzanie najniższych częstotliwości, Tak mniej więcej 20-25 Hz. No i trzecia sekcja - Supertweeter.. Zalety? Głośnik bezkompromisowy. Wady - zapewne cena ale po to jest podzielony na 3 części aby można sobie było dokupować stopniowo wszystkie elementy. W zależności od posiadanych środków finansowych i oceny potrzeb (bo dla wielu baza zestawu czyli duży monitor możne okazać się w całkowicie wystarczający))

 

Pomysł przezacny na taką modułową budowę. Kupujesz najpierw monitor czy podłogówkę a potem z czasem dokupujesz kolejne elementy, sub, super tweeter w oddzielnej paczce. Nie trzeba sprzedawać sprzętu żeby wskoczyć oczko wyżej i klient pozostaje na dłużej w jednej firmie.

 

Generalnie sporo rzeczy o których my tutaj rozmawiamy ma WLM, tylko tam problem jest z relacją ceny do użytych materiałów...

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc może wykorzystując okres urlopowy, mała zabawa.

Zaprojektujmy głośnik idealny YB Audio. Taki, który pokaże zarówno intymne ciepło głosu Shade jak i potęgę brzmienia muzyki organowej. Coś, co chcielibyśmy mieć na długie, długie lata. Yoshi zaś wypowie się, czy podejmie się realizacji włączając go do katalogu firmy

 

Dla ułatwienia. Jeśli zgadzamy się na moduły, przyjmijmy też zwrotnicę zewnętrzną. Wszystkie połączenia kablowe pomiędzy modułami wyprowadzone na zewnątrz. Tak będzie chyba prościej dla konstruktora.

Edytowane przez piotrek7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na ile sensowna jest koncepcja głośnika modułowego ? Jako jego główny element przyjmijmy duży monitor w rodzaju Spendora Classic2/3. Kolejny element to wyodrębniona sekcja niskotonowa, która odpowiadać będzie za odtwarzanie najniższych częstotliwości, Tak mniej więcej 20-25 Hz. No i trzecia sekcja - Supertweeter.. Zalety? Głośnik bezkompromisowy. Wady - zapewne cena ale po to jest podzielony na 3 części aby można sobie było dokupować stopniowo wszystkie elementy. W zależności od posiadanych środków finansowych i oceny potrzeb (bo dla wielu baza zestawu czyli duży monitor możne okazać się w całkowicie wystarczający))

 

Nie obraź się ale taki transformers jest bez sensu. Ta koncepcja to jeden wielki kompromis i ma masę wad. Ten układ narzuca już pewne rozwiązania które wiążą ręce podczas projektowania i nie pozwolą osiągnąć tego co przy projektowaniu kolumny która jest wolna od takich założeń.

 

W skrócie:

1. największa wada bazujemy na samowystarczalnym monitorze 2 drożnym a układ 2 drożny to ogromne ograniczenie w zakresie średnich tonów. Brak możliwości zastosowania dedykowanego głośnika średniotonowego całkowicie dyskwalifikuje koncepcje bezkompromisowej średnicy.

2. dodanie subbasu niczego nie zmienia w kwestii powyżej, nie uczyni tego układu układem 3 drożnym. To będzie nadal układ 2 drożny ale z subwooferem. Dodatkowo stworzenie modułu basowego dla zakresu mniej więcej 20-40Hz jest dla mnie trochę utopijne.

3. super tweeter nie wiem czemu miałby służyć. Odtwarzaniu pasma powyżej ilu ? 20, 30kHz ? Wracajac do punktu 1 , jeżeli monitor samowystarczalny to taki który bez problemu osiąga 20kHz. W zasadzie większosc lepszych tweeterów osiąga teraz minimum 30kHz, wiec co tu jeszcze doklejać , jaki głośnik, po co ?

4. Celowe upośledzanie monitora w celu nadaniu koncepcji modułowej więszego sensu (np mniejszy głośnik , nisko-średnio tonowy, jakiś duży tweeter aby wymagał super tweetera) jest chyba kompletnie bez sensu.

5. Nie wyobrażam sobie zwrotnicy do tego. Tzn wyobrażam, jako układ który będzie w gruncie rzeczy bardziej rozbudowany i mniej poprawny od typowej zwrotnicy do układu 3 czy 4 drożnego.

6. Projektując duże kolumny np 3/4 drożne od zera uzyska się lepszy efekt brzmieniowy niż na podstawie takiej konstrukcji modułowej

7. Taki układ finalnie w najbardziej rozbudowanej opcji wyjdzie dużo drożej niż budowanie od razu 4 drożnej kolumny od zera. Więc ekonomiczny sens chyba jest żaden. Jak ktoś chce mieć duże kolumny to bierze od razu duże kolumny. Jak ktoś chce monitory to bierze monitory. Nie wiem czy ktoś będzie chciał kupić monitory z myślą późniejszej rozbudowy tego w coś większego, jakoś tego nie czuję.

8. Nie wyobrażam sobie wyglądu wersji pełnej. Składającej się z 3 obudów które niby jakoś tam mają do siebie pasować.

9. Zaprojektowanie takiej konstrukcji będzie nieporównywalnie bardziej czasochłonne co przełoży się dodatkowo na wyższy koszt. Wykonanie tez będzie droższe bo mówimy tu o 3 obudowach które potem w dowolnym momencie i w dowolnym zakupionym potem egzemplarzu mają do siebie pasować.

10. Czy ktoś w ogóle rozważał takie rzeczy jak dopasować potem okleinę? Przecież fornir zmienia kolor z czasem. Dokupujecie kolejny moduł i niby oklejony tym samym fornirem a już ma inny kolor (naturalna sprawa). W ogóle ja nie dam gwarancji na to że okleiny będą dostępne zawsze. Pół biedy przy modyfiku, chociaż ten potrafi też sie zmienic lub w ogóle zniknąć z oferty. Ale przy naturalnej okleinie to tym bardziej wydaje sie być niewykonalne bo one są unikatowe w swoim egzemplarzu. Nie da się po jakimś czasie dokupić np drugiego takiego samego orzecha. Pozostaje jedynie malowanie tego na jakiś kolor.

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem choć baza czyli monitor miałby być pełnoprawnym elementem. Nie chodziło mi o coś, co z założenia ma mieć ograniczone/obcięte pasmo tylko po to aby doszukować brzmienie pozostałymi elementami. Bardziej chodziło mi o koncepcję znaną choćby z głośników Sveda Audio czyli duży monitor + dedykowany subwoofer, gdzie sub stanowi równocześnie podstawę dla monitora . Tam zapewne jest łatwiej bo konstrukcje aktywne. Tu rozmawiamy o dopasowaniu modułów pasywnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to co Yoshi umieścił na stronie albo gdzieś tutaj przeczytałem. My mamy kosmiczne pomysły a w praktyce to są one trudne do zrealizowania.

 

3 drogi z basem 30cm plus w dużej skrzyni, z możliwie najwyższą skutecznością na b. dobrych podzespołach i będzie pan zadowolony :)

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś posiada odpowiednie duże pomieszczenie to od razu powinien kupić kolumny 3 drożne z dużym basowcem albo nawet układ 4 drożny.

Słuchając zestawu sveda audio z tymi modułami na AVS to nie moje brzmienie wysokie za bardzo się darły coś tam mieli źle spasowane.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem choć baza czyli monitor miałby być pełnoprawnym elementem. Nie chodziło mi o coś, co z założenia ma mieć ograniczone/obcięte pasmo tylko po to aby doszukować brzmienie pozostałymi elementami. Bardziej chodziło mi o koncepcję znaną choćby z głośników Sveda Audio czyli duży monitor + dedykowany subwoofer, gdzie sub stanowi równocześnie podstawę dla monitora . Tam zapewne jest łatwiej bo konstrukcje aktywne. Tu rozmawiamy o dopasowaniu modułów pasywnych

 

Ta koncepcja wydaje się być kusząca. Sam rozważałem coś takiego nie raz bo kilkukrotnie wracałem do tego pomysłu. Nawet robiłem odpowiednie symulacje jakby to wyglądało.

 

Wiesz ja nie widzę problemu w tym aby np do naszych monitorów Bise dorobić moduł subbasowy i spiąć je ze sobą odpowiednią dedykowaną zwrotnicą. Tak na prawdę bazę w postaci monitora już mamy, bo te monitory są naprawdę fajne. Jeżeli ktoś uważa, że 16tka to mało jako podstawa pod monitor to mam też zaprojektowane większe monitory bazujące na Satori 19. Do tego też można dokleić moduł basowy.

 

Do modułu basowego wkładamy na bok np Satori WO24 albo jeszcze większy np SB29 lub nawet SB34 i mamy bas taki, że ho ho. To jest naprawdę wykonalne i nie widzę jakiś problemów nie do przeskoczenia od strony technicznej.

Jeżeli są jakieś osoby chętne to mogę ruszyć z robotą jak ktoś złoży zamówienie na taki układ.

 

Tylko, że jak to się weźmie i podliczy to takie monitory + moduły basowe wyjdą drożej niż dedykowana kolumna 3 drożna na tych samych głośnikach. Więc pytanie czy to ma sens?

 

Ten układ jak pisałem ma spore ograniczenia. Jednym z nich jest zwrotnica. Opcja 2 drożna z doklejonym basem to jest jak samochód osobowy z przyczepką zamiast busa. Kto używał ten wie co jest praktyczniejsze i lepiej się sprawdza.

 

Pewnym sposobem przeskoczenia problemu byłaby dedykowana zwrotnica umieszczana w osobnej obudowie która byłaby wymienna i inna dla układu 2 drożnego monitora i inna dla układu 3 drożnego z modułem basowym. To by pozwalało znieść pewne ograniczenia jakie nakłada sposób projektowania zwrotnicy który jest kompletnie różny dla układów 2 drożnych i 3 drożnych. Większość ludzi chyba nie zdaje sobie z tego sprawy ale zwrotnica 3 drożna to nie jest zwrotnica 2 drożna z doklejonym basem, to jest zupełnie inna konstrukcja.

Jednak takie rozwiązanie powoduje dodatkowy spory koszt samej zwrotnicy bo trzeba wywalić tą 2 drożna i dać całą nową 3 drożną.

 

No i powtórzę moim zdaniem rzecz najważniejszą. Głośnik nisko-średnio tonowy z każdego monitora zawsze będzie trochę gorszy od dedykowanego głośnika srednio tonowego. Nie ważne jakie producenta użyjemy czy SB, Scana, Accutona ta zależność po prostu obowiązuje. Dedykowany głośnik średnotonowy jest w swoim paśmie po prostu lepszy. Tak więc taka konstrukcja rozbudowana do układu 3 drożnego po przez dodanie modułu byłaby po pierwsze droższa, po drugie trochę brzydsza, po trzecie trochę gorsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za bardzo pod górkę kombinujecie. Chociaż sam pomysł kolumny 2 modułowej nie jest zły. Troels Gravesen ma takie konstrukcje i to z aktywnym dołem nawet.

 

Druga sprawa to przykład:

 

https://allegro.pl/kolumny-scan-speak-4-drozne-linia-transmisyjna-i7158029131.html

 

Może niezbyt urodziwe, ale głośniki super jak na tą cenę. Mimo to wisi to ogłoszenie już od długiego czasu i nikt nie jest chętny. Nie wiadomo tylko jak to jest zestrojone.

Edytowane przez cichom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż sam pomysł kolumny 2 modułowej nie jest zły. Troels Gravesen ma takie konstrukcje i to z aktywnym dołem nawet.

 

Tak nie jest to zły pomysł tylko trzeba rozróżnić czy kolumna jest modułowa ale w założeniach 3 drożna czy modułowa ale w założeniach 2 drożna z opcją rozbudowy.

To co robił Troels to modułowa kolumna 3 drożna z aktywnym dołem. Górny moduł nie jest samodzielny. Chyba, że ktoś chce słuchać kompletnie bez basu.

Sam posiadam modułowe kolumny ale są to pełnoprawne kolumny 3 drożne , pasywne.

 

W obu tych przypadkach nie ma mowy o tym aby sekcja średnio-wysoko tonowa mogła być samodzielną kolumną a to de facto rodzi największe problemy i ograniczenia.

 

Pomysł jest wykonalny a problemy w dużej mierze do przeskoczenia. Tylko nadal nie znajduję odpowiedzi na pytanie po co takie coś robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie sporo rzeczy o których my tutaj rozmawiamy ma WLM, tylko tam problem jest z relacją ceny do użytych materiałów...

 

Dlaczego nie są za czapkę śliwek jest uzasadnione tutaj (ten wątek słowami YB AUDIO):

 

http://www.audiostereo.pl/klub-yb-audio_132198.html/page__st__1320#entry4382754

 

Kolumnę 2-modułową z samodzielnym monitorem plus osobna dostawka suba (można dokupić później, dzięki zastosowanej technice objętość modułu suba zmniejszona jest o połowę) robi Morel - model Octave Signature. Można, jest i gra doskonale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

największa wada bazujemy na samowystarczalnym monitorze 2 drożnym a układ 2 drożny to ogromne ograniczenie w zakresie średnich tonów. Brak możliwości zastosowania dedykowanego głośnika średniotonowego całkowicie dyskwalifikuje koncepcje bezkompromisowej średnicy.

Teoretycznie racja. Ale praktycznie to już niestety nie. Zaprojektowanie wybitnie brzmiącego układy 2way to wielka sztuka. Nie mówię tutaj o równych wykresach na ekranie komputera tylko o jakości brzmienia. Trzeba naprawdę wielkiej wiedzy nie tylko elektronicznej - ale przede wszystkim akustycznej, talentu i zrozumienia fizjonomii ludzkiego narządu słuchu i "przetwarzania" dźwięku przez mózg.

 

Najlepiej brzmiące kolumny Sonus Fabera - to monitory Guarneri Evolution ( nawet na tle Stradivardi, Aidy, Elipsy, Amati), najlepiej brzmiące kolumny Dynaudio to C1 Platinum ( nawet na tle Evidence czy C2 i C4), najlepiej brzmiące kolumny Franco Serblina to Accordo ( nawet na tle Ktemy), najlepiej brzmiące kolumny Diapason to Astera ( nawet na tle Dynamis ), najlepiej brzmiące kolumny Raido to D1 ( nawet na tle D2 D3).

 

Oczywiście makrodynamikę i zejście na basie wolnostojące duże kolumny z dużymi wooferami mają lepsze niż 2way monitory ale wyrafinowanie, eteryczność, wybrzmienia, przestrzenność, mikrodynamika, precyzja, lokalizacja żródeł i spójność brzmienia leżą po stronie "małych" dopracowanych układów 2way. \wielu audiofilów do takich monitorów dokłada systemy subbasowe. Słyszałem kilka konfiguracji z subwooferami RELa ( właściwie zestrojonymi) i powiem że wówczas wielkie kolumny przewagi nie mają już żadnej.

 

A układy 3way mimo, że teoretycznie lepsze są bardzo trudne do zestrojenia, wymagają już naprawdę know- how, intuicji, talentu z absolutnie najwyższej półki. Mówię tutaj o brzmieniu z najwyższej półki. Bowiem kolumn grających przeciętnie, w których zastosowano drogie, markowe głośniki jest całe mnóstwo na rynku.

 

Nie wiem jak jest z brzmieniem w przypadku YB-Audio - być może te konstrukcje 3way są wyjątkowe i dopracowane do granic muzycznej perfekcji - nie wiem nie słyszałem. Niemniej jednak jak patrze na ilośc modeli i tempo ich wprowadzania to jest to mało prawdopodobne - no chyba że Yoshi jest takim geniuszem :)

 

Teoretycznie racja. Ale praktycznie to już niestety nie. Zaprojektowanie wybitnie brzmiącego układy 2way to wielka sztuka. Nie mówię tutaj o równych wykresach na ekranie komputera tylko o jakości brzmienia. Trzeba naprawdę wielkiej wiedzy nie tylko elektronicznej - ale przede wszystkim akustycznej, talentu i zrozumienia fizjonomii ludzkiego narządu słuchu i "przetwarzania" dźwięku przez mózg.

 

Najlepiej brzmiące kolumny Sonus Fabera - to monitory Guarneri Evolution ( nawet na tle Stradivardi, Aidy, Elipsy, Amati), najlepiej brzmiące kolumny Dynaudio to C1 Platinum ( nawet na tle Evidence czy C2 i C4), najlepiej brzmiące kolumny Franco Serblina to Accordo ( nawet na tle Ktemy), najlepiej brzmiące kolumny Diapason to Astera ( nawet na tle Dynamis ), najlepiej brzmiące kolumny Raido to D1 ( nawet na tle D2 D3).

 

Oczywiście makrodynamikę i zejście na basie wolnostojące duże kolumny z dużymi wooferami mają lepsze niż 2way monitory ale wyrafinowanie, eteryczność, wybrzmienia, przestrzenność, mikrodynamika, precyzja, lokalizacja żródeł i spójność brzmienia leżą po stronie "małych" dopracowanych układów 2way. \wielu audiofilów do takich monitorów dokłada systemy subbasowe. Słyszałem kilka konfiguracji z subwooferami RELa ( właściwie zestrojonymi) i powiem że wówczas wielkie kolumny przewagi nie mają już żadnej.

 

A układy 3way mimo, że teoretycznie lepsze są bardzo trudne do zestrojenia, wymagają już naprawdę know- how, intuicji, talentu z absolutnie najwyższej półki. Mówię tutaj o brzmieniu z najwyższej półki. Bowiem kolumn grających przeciętnie, w których zastosowano drogie, markowe głośniki jest całe mnóstwo na rynku.

 

Nie wiem jak jest z brzmieniem w przypadku YB-Audio - być może te konstrukcje 3way są wyjątkowe i dopracowane do granic muzycznej perfekcji - nie wiem nie słyszałem. Niemniej jednak jak patrze na ilośc modeli i tempo ich wprowadzania to jest to mało prawdopodobne - no chyba że Yoshi jest takim geniuszem :)

Jeszcze jedno - na tych "ułomnych" układach 2 way bez dedykowanego średniotonowca - szczególnie średnica brzmi lepiej niz na układach 3way,4way - jak to możliwe ?

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem. Układ 2 drożny jest ułomny co do zasady działania i tego nie da się przeskoczyć żadną "wibitnością". I co do zasady układy 3 drożne mają przewagę nad 2 drożnymi, to nie podlega dyskusji. To są po prostu prawa i zjawiska fizyki których się nie da oszukać.

Nie ma sensu tu wymieniać jakich to nie zrobiono wybitnych układów 2 drożnych bo to niczego nie dowodzi bo brakuje w Twojej liście odniesienia do układów 3 drożnych. A jeżeli chcesz to porównywać brzmieniowo to po winno się porównywać układy 2 do 3 drożnych tego samego producenta / konstruktora bo inaczej to nie ma sensu bo mijasz się z meritum sprawy. Tu chodzi o zasadę a nie o to co jak brzmiało.

Ja nie kwestionuję tego, że nie można zrobić wybitnego układu dwudrożnego. Można. Ale jeżeli ten sam konstruktor który zakładamy, że jest na tyle dobry iż może zrobić wybitny układ 2 drożny, dostanie za zadanie zrobić kolumny 3 lub 4 drożne+, to siłą rzeczy .. one będą lepsze od najlepszego układu 2 drożnego jego autorstwa.

 

Jeszcze jedno - na tych "ułomnych" układach 2 way bez dedykowanego średniotonowca - szczególnie średnica brzmi lepiej niz na układach 3way,4way - jak to możliwe ?

 

Jw. porównywałeś konstrukcje tego samego producenta i konstruktora o podobnych założeniach czy po prostu tak sobie strzelasz, bo gdzieś słyszałeś super 2 drogi a gdzie indziej kiepskie 3 drogi i już masz gotową teorie. Poza tym brzmienie to jest kwestia subiektywna. Ja mówią o zjawiskach obiektywnych związanych z konstrukcją które rzutują na to która z koncepcji jest lepsza.

 

Nie wiem jak jest z brzmieniem w przypadku YB-Audio - być może te konstrukcje 3way są wyjątkowe i dopracowane do granic muzycznej perfekcji - nie wiem nie słyszałem. Niemniej jednak jak patrze na ilośc modeli i tempo ich wprowadzania to jest to mało prawdopodobne - no chyba że Yoshi jest takim geniuszem :)

 

Powiem nieskromnie, tak jestem geniuszem :-). A tak serio już to kiedyś tutaj wyjaśniałem, tempo nie jest jakieś ogromne. Większość projektów bazuje na bardzo podobnej bazie głośnikowej. Pytanie ile razy można otwierać te same drzwi? Pewnie dla wielu producentów jest to powód aby po zmianie kilku elementów zwrotnicy czy 1 głośnika pisać jak to przez lata wnikliwie i z namaszczeniem rozwijali swoje kolumny i teraz pokazują nowy model. Litości, przecież to są bujdy na resorach.

Tak się może pozornie wydawać, ze u nas tempo jest wysokie jak się patrzy z boku. Dodam tylko tyle, że to iż pokazujemy jakaś kontrukcję, czasem 2 3 pod rząd, nie znaczy one były projektowane w takim tempie i takiej kolejności. Niektóre projekty mają swoją realizację kilka miesięcy po wykonaniu prototypu. To, że akurat się zbiegają w jednym czasie jest to przypadek związany z finalizacją prac stolarskich i nie ma nic wspólnego z etapem projektowania.

 

Podsumowując ten wątek. Napiszę tylko tyle, że pomysłów na kolumny jest tyle ilu jest ludzi. Każdy uważa, że wie najlepiej i chce nam dobrze "doradzić" co powinniśmy robić. Mamy ofertę projektów na indywidualne zamówienie, można te pomysły zrealizować. Proszę nie oczekiwać iż będziemy rzucać się na każdy pomysł jaki tu padnie bo jego autorowi wydaje sie, ze to jedyna słuszna droga. Jeżeli ktoś uważa, ze wie lepiej to niech po prosty zakasa rękawy i sam zrobi. Zobaczy jak szybko rzeczywistość takie pomysły :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi80

Jak to brakuje odniesienia do układów 3way. Dokładnie napisałem które 2way danego producenta w jakich aspektach grają lepiej od 3way.

Żeby nie było wątpliwości - wszystkie wymienione kolumny słuchałem.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshi80

Jak to brakuje odniesienia do układów 3way. Dokładnie napisałem które 2way danego producenta w jakich aspektach grają lepiej od 3way.

Żeby nie było wątpliwości - wszystkie wymienione kolumny słuchałem.

 

Myślę, że to jest doskonałe pytanie które powinieneś zadać producentom tych kolumn. Dlaczego ich modele 3 drożne, więsze, droższe , z założenia lepsze graja gorzej od 2 drożnych :-). Ciekawe co Ci odpowiedzą. Ja niestety za nich Ci nie odpowiem, nie ja to robiłem.

 

Powtórzę tylko to, że dedykowany głośnik średnio tonowy jest lepszy w swoim paśmie od nisko średnio tonowego. Rozdział pasm w układzie 3 drożnym daje większe możliwości za zrobienie lepszej kolumny od układu 2 drożnego. Układy 3 drożne mogą dysponować większym głośnikiem basowym o nieporównywalnie większych możliwościach od dowolnego układu 2 drożnego. To są fakty które nie podlegają dyskusji. Te trzy rzeczy dają bardzo duży handikap który należy umieć wykorzystać. Nie jestem w stanie odpowiedzieć na pytania czemu innym wychodzi to na odwrót. To już jest nie mój problem. Nie zawsze praktyka musi się pokrywać z teorią ale też nie zawsze musi być tak że się na pewno nie pokrywa.

 

Proszę to wziąć pod uwagę i nie przenosić odosobnionych doświadczeń na ogół. A pytania o to czemu komyś coś wyszło tak a nie inaczej proszę kierować nie do mnie ale do autorów rozwiązania. Ja nie mam zamiaru tłumaczyć wyszystkich zjawisk w świecie audio które nie dotyczą mnie w żaden sposób.

Edytowane przez Yoshi_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzik. To fajnie że wasze kolumny 3way grają lepiej od 2way. Ale niestety nie wiem jak grają wasze kolumny, jak je stroicie, w jakich warunkach sprzętowych i akustycznych, jakie macie możliwości porównania z innymi brandami. Nie wiem jakie macie doświadczenie z hi-endem bo bez tego nie da się mieć właściwego spojrzenia ma rynek audio i swoje produkty. Natomiast od stro y wizualnej i cenowej :) bardzo mi się podobają Wasze produkty.

Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu byłem na odsluchach u Piotrka( tego co kupił Evo). W salonie w ktorym grają na codzień zagrały bardzo dobrze i byl to dźwięk, ktory do tej pory najbardziej mi się u niego podobał. Salon ma jedną wadę, trudno w nim zapanować nad basem. Jak nie ta to inna czestotliwość wchodzi tam w rezonans. Trudne akustycznie pomieszczenie, ktorego nie da się gruntownie przebudować ze wzgledu na to, że w koncu to ...salon.

Oczywiscie jak to przy kazdej mojej wizycie u kolegi nie omieszkalismy trochę poprzerzucać trochę wzmacniaczy, ciężkich wzmacniaczy....:). A Piotrek ma ich kilka...

Nie bylo zaskoczeniem, że najlepiej z Evo wypadły zestawy dzielone sansui. Miedzy innymi B2105 zC2105. Granie na wysokim poziomie. Mozna było nawet zapomnieć o pomrukujacym czasem basie.

Ale rewolucja nastapiła po przeniesieniu Evo do znacznie mniejszego gabinetu( okolo 20m2) ale powiekszonego o bardzo wysoki sufit. Tu Evo z 2105 rozwineło skrzydła. Nie ma sensu opisywać sceny czy poszczególnych pasm. Evo zagrały dokladnie tak jak wyglądają i dźwiek byl rownie szlachetny jak materiały z ktorych zrobiono kolumny. W końcu revelatory zagrały tak jak powinny zagrać. Czuć je klatką piersiową. Fala generowana przez nie byla odczuwalna tak jak na dobrze naglosnionym koncercie.

Pozostaje mi pogratulować YB konstrukcji jak i obecnemu właścicielowi zestawienia. Evo znałem, a teraz poznalem jeszcze lepiej, i coraz bardziej podobają mi się. Z wrażenia nie zrobiłem zdjęć ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam trudne pytanie. Zapewne nikt nie udzieli odpowiedzi...

Co tracę, posiadając Pylon Diamond 25, a nie Zephyr? Czym się różnią?

 

Nie opłacasz dystrybucji i marketingowców więc naturalnie za sporo niższą cene możesz dostać sporo lepszy towar :)

Kupująć kolumny od takiej firmy jak np JBL wiesz ile kasy jest zjadane po drodze?

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam trudne pytanie. Zapewne nikt nie udzieli odpowiedzi...

Co tracę, posiadając Pylon Diamond 25, a nie Zephyr? Czym się różnią?

Najpierw zmień amplituner na normalny wzmacniacz, bo będziesz tak szukał do końca życia. Wykorzystaj najpierw potencjał plonów. Wyciągnij wnioski czego ci brakuje lub co jest nie tak i w tedy szukaj kolumn.

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   3 użytkowników

  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.