Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Koncertowe brzmienie, od czego zacząć ?


  • Nie możesz odpowiedzieć
334 odpowiedzi w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   darek89

  • Użytkownicy
  • 391 postów
  • Rejestracja: 23.11.2016

Napisano 30.10.2017 - 17:39

Witam Wszystkich, jak wielu z Nas zostałem wyciągnięty w tą zabawe audiofili i zaczynają się schody. Jak w temacie szukam koncertowego brzmienia, czyli dużo dużo powietrza, wybrzmienia, transparentność itd. Przede wszystkim scena i soczyste dźwięki. W tym momencie mam Dali helicon 400 i testowałem kilka wzmacniaczy, denon pma1520ae, accuphase e405, musical fidelity kw250s, anthem integrated 2 przy którym marazie zostałem. Źródła też oczywiscir były testowane. Wydaje mi się że to czego szukam nie dadzą mi helicony. Bardzo prosze o podejście do tematu poważnie i osoby znające brzeminie Dali bardzo mile widziane. KW250s dysponuje mocą 400W przy 4 Ohm więc Helicony dostały zapas mocy jeśli o to by ktoś pytał.

Pozdrawiam i mam nadzieję że ktoś coś poradzi.

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   tsa

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Rejestracja: 28.10.2017

Napisano 30.10.2017 - 17:57

Zmień położenie kolumn
Daj im w około siebie miejsca ile tylko sie da

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Kyle

  • Użytkownicy
  • 11618 postów
  • Rejestracja: 29.03.2005

Napisano 30.10.2017 - 19:11

Wyświetl postUżytkownik darek89 dnia 30.10.2017 - 17:39 napisał

KW250s dysponuje mocą 400W przy 4 Ohm więc Helicony dostały zapas mocy jeśli o to by ktoś pytał.
Chyba nikt nie mierzy, jak spada impedancja dla wzmacniacza, kiedy poruszane są wszystkie głośniki w pasywnej kolumnie. W takim Dali Helicon, minimum impedancji to niby 4 Ohm przy 35 Hz, czy przy 150 Hz. Jednak kiedy grają wszystkie głośniki (tak jest przy muzyce, a nie pomiarze jedną przestrajaną częstotliwością), to spadek może i być do 2 Ohm. Wówczas różne niezbyt kontrolowane rzeczy mogą mieć miejsce.

Takich dywagacji nie ma w kolumnach aktywnych, gdzie każdy wzmacniacz, ma jeden głośnik do obsługi i brak barier w postaci pasywnej zwrotnicy (na której straty mocy są po kilkadziesiąt %). Może posłuchaj dynamiki dużych, aktywnych monitorów studyjnych (one często mają wzmacniacz na sam woofer taki, jak Ty na całą kolumnę pasywną) - tu dopiero można myśleć o koncertowym graniu. Mam na myśli np. monitorki w postaci ADAM S5V (tego modelu nie słuchałem, ale ADAM zwykle mają niezły wykop, przy zachowaniu niezłej precyzji, choć pewnie duże monitory studyjne, dowolnego uznanego producenta, przebiją możliwości tych Helicon zasilanych dowolnym wzmacniaczem).

Użytkownik Kyle edytował ten post 30.10.2017 - 19:25


#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Sovereign

  • Użytkownicy+
  • 1788 postów
  • Rejestracja: 14.06.2010

Napisano 30.10.2017 - 20:12

Ondekoza - Odaiko
Melomański audiofil uzależniony od muzyki - maksymalnie :). Zakochany w dźwiękach :)
Muzyka to najlepsza towarzyszka :) [...] – Selma Ottilia Lovisa Lagerlöf

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   darek89

  • Użytkownicy
  • 391 postów
  • Rejestracja: 23.11.2016

Napisano 30.10.2017 - 20:34

Chyba nie do końca wiesz co piszesz z tym spadkiem impedancji do 2ohm. Sory. Pozatym monitory z taką mocą jak kw250s w klasie ab musialy by ważyć przynajmniej 50kg jeden. Wzmacniacze klasy D mnie nie interesują jak i również monitory.

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Kyle

  • Użytkownicy
  • 11618 postów
  • Rejestracja: 29.03.2005

Napisano 30.10.2017 - 21:21

Wyświetl postUżytkownik darek89 dnia 30.10.2017 - 20:34 napisał

Chyba nie do końca wiesz co piszesz z tym spadkiem impedancji do 2ohm.
Chyba sam do końca nie wiesz, co się dzieje z impedancją, kiedy podłącza się dodatkowe odbiorniki energii równolegle (a taki jest praktycznie efekt, kiedy wielodrożna kolumna pasywna, dostaje wielo-częstotliwościowy przebieg).

Użytkownik Kyle edytował ten post 30.10.2017 - 21:28


#7 Użytkownik nie jest zalogowany   lukag72

  • Branża
  • 1238 postów
  • Rejestracja: 20.12.2009

Napisano 30.10.2017 - 21:24

ostatnio w Uk słyszałem iż stare Linn Isobarik zagrały jak live koncert ceny od 5000 zł -15000 zł w zależności od stanu i upgrade

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Kyle

  • Użytkownicy
  • 11618 postów
  • Rejestracja: 29.03.2005

Napisano 30.10.2017 - 21:26

Wyświetl postUżytkownik darek89 dnia 30.10.2017 - 20:34 napisał

Sory. Pozatym monitory z taką mocą jak kw250s w klasie ab musialy by ważyć przynajmniej 50kg jeden. Wzmacniacze klasy D mnie nie interesują jak i również monitory.
Zawsze pozostają aktywne B&W Nautilus (tylko będziesz musiał dokupić kolejne 3 sztuki kw250s).

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   jacm

  • Użytkownicy
  • 2342 postów
  • Rejestracja: 09.12.2004

Napisano 30.10.2017 - 21:30

W pełni koncertowe brzmienie prezentują JBL Everest oraz większość kolumn tubowych jak jesteś fanem tego przekazu szukałbym uzywanych tub Avantgarde Acoustic .

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   awietek

  • Użytkownicy
  • 1875 postów
  • Rejestracja: 01.05.2015

Napisano 30.10.2017 - 21:45

Kiedys bylem na odsluchach - Helicony 800 graly z Musical Fidelity M6 i Leema Tucana - granie bylo poprawne ale jak dla mnie jakies takie pozbawione emocji. Duzo wysokich tonow, w miare dobry bas ale do atmosfery live to im daleko. Trop zmiany kolumn to dobry trop.

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Wuelem

  • Użytkownicy
  • 3467 postów
  • Rejestracja: 31.03.2008

Napisano 30.10.2017 - 22:05

"Dali Helicon 400 to najmniejszy model wolnostojący; większy od niego Helicon 500 jest już układem czterodrożonym, pracują w nim dwa 20-cm niskotonowe, 18-cm jako średniotonowy, i znany już moduł wysokotonowy, powtarzający się we wszystkich modelach serii."


Gdyby już ta kolumna grała koncertowo, to usytuowane wyżej w katalogu grałyby... lepiej niż na koncercie.
Całe 18 cm na basie - już niejeden próbował wmówić, że taka średnica może grać jak na żywo. Nie może,
Dlatego są większe i skuteczniejsze paczki. Tu nie masz ani tego, ani tego. Pewnie tzw. SPL jest za mały.

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   awietek

  • Użytkownicy
  • 1875 postów
  • Rejestracja: 01.05.2015

Napisano 30.10.2017 - 22:13

Najpierw nalezloby sie dowiedziec od autora co wg niego znaczy granie na zywo - czy chodzi o koncert rockowy gdzie sa ustawione dwie sciany glosnikow po kilka czy kilkadziesiat kW na kazdej stronie czy tez moze ma na mysli jakies jazzowe tudziez akustyczne granie.
W tym drugim przypadku wg mnie najwazniejszym elementem jest budowanie sceny - chocby i basowy mial 30cm to bedzie wielka lipa jesli scena bedzie plaska, jednobarwna - tutaj trzeba znalesc cos co scene muzyczna zbuduje jak na koncercie :)
Ale jesli chodzi o uzyskanie efektu sciany dzwieku to Helicony sie nadaja jak najbardziej.

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Wuelem

  • Użytkownicy
  • 3467 postów
  • Rejestracja: 31.03.2008

Napisano 30.10.2017 - 22:26

Na budowanie sceny ma wpływ ustawienie w pomieszczeniu, względem ścian, miejsca odsłuchu, itp.
Ewentualnie poprawność konstrukcji, np. pod względem kątów promieniowania i inne.

Moc i swoboda grania nie ma z tym nic wspólnego. Monitory mają super przestrzeń, a nie grają live.

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   awietek

  • Użytkownicy
  • 1875 postów
  • Rejestracja: 01.05.2015

Napisano 30.10.2017 - 22:38

Wyświetl postUżytkownik Wuelem dnia 30.10.2017 - 22:26 napisał

Na budowanie sceny ma wpływ ustawienie w pomieszczeniu, względem ścian, miejsca odsłuchu, itp.
Ewentualnie poprawność konstrukcji, np. pod względem kątów promieniowania i inne.

Moc i swoboda grania nie ma z tym nic wspólnego. Monitory mają super przestrzeń, a nie grają live.
Ja mam inne wrazenia - nie znalazlem lepszego efektu koncertu live jak z glosnikow dual concentric. Dlatego miedzy innymi pozostalem przy Tannoyach.

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Wuelem

  • Użytkownicy
  • 3467 postów
  • Rejestracja: 31.03.2008

Napisano 30.10.2017 - 22:48

No to poleć koledze konkretny model Tannoy, skoro tak uważasz.

A gdybyś chciał jednak "znaleźć" coś lepszego, polecam rozejrzeć się za dawnymi Altec na 15-calowcu. Do każdej muzyki.
Współcześnie np. Blumenhofer rzeźbi coś na tę modłę. Podobno najwyższy model ma być na AVS. Będzie można porównać.

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   awietek

  • Użytkownicy
  • 1875 postów
  • Rejestracja: 01.05.2015

Napisano 30.10.2017 - 23:03

DC10Ti to tak konkretnie. Moze byc DC8Ti jesli metraz do 30m2.

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   Audio Forever

  • Użytkownicy
  • 286 postów
  • Rejestracja: 04.10.2015

Napisano 30.10.2017 - 23:11

Wyświetl postUżytkownik awietek dnia 30.10.2017 - 23:03 napisał

DC10Ti to tak konkretnie. Moze byc DC8Ti jesli metraz do 30m2.

Dobry żart. Może Royal Kingdom i to nie na pewno.

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   awietek

  • Użytkownicy
  • 1875 postów
  • Rejestracja: 01.05.2015

Napisano 30.10.2017 - 23:25

Wyświetl postUżytkownik Audio Forever dnia 30.10.2017 - 23:11 napisał

Dobry żart. Może Royal Kingdom i to nie na pewno.
No to kolega poplynal... w strone "hajendu"... helicony zastepowac RK... to juz zdecydowanie stan umyslu...

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   Audio Forever

  • Użytkownicy
  • 286 postów
  • Rejestracja: 04.10.2015

Napisano 30.10.2017 - 23:47

A to nie jest zakładka high end? Ponoć ma być koncertowo? To skoro koncertowo, to i kolumny muszą być odpowiednie, nie takie tylko do plumkania. Czyli duże z dużym przetwornikiem średniotonowym i dużymi przetwornikami basowymi. Wysoka efektywność też wskazana, ale jeśli jest średnia i mocne wzmacniacze, to też będzie dobrze.

Użytkownik Audio Forever edytował ten post 30.10.2017 - 23:48


#20 Użytkownik nie jest zalogowany   Krzysztoff

  • Użytkownicy
  • 90 postów
  • Rejestracja: 23.09.2017

Napisano 30.10.2017 - 23:52

Wyświetl postUżytkownik Wuelem dnia 30.10.2017 - 22:05 napisał

Całe 18 cm na basie - już niejeden próbował wmówić, że taka średnica może grać jak na żywo. Nie może

Nadzieja - zawsze jest  a że wychodzi jak zawsze to już inna sprawa.

Wyświetl postUżytkownik Sovereign dnia 30.10.2017 - 20:12 napisał

Ondekoza - Odaiko
Dobry żart - wyszło bardzo intensywnie i ponuro .

Użytkownik Krzysztoff edytował ten post 30.10.2017 - 23:52


#21 Użytkownik nie jest zalogowany   darek89

  • Użytkownicy
  • 391 postów
  • Rejestracja: 23.11.2016

Napisano 31.10.2017 - 01:31

własnie takiego brzmienia chce jak z tego filmiku !! coś pięknego, ale niestety na takie cacka mnie nie stać, dlatego chce coś tańszego wyszukać, rozmiar tych kolumn jest przerażający. Jestem ciekawy ile kosztowało by zbudowanie podobnych kolumn.

Panowie a co powiecie na Sansui z seri SP np: Sansui SP X 7700 ??

https://www.ebay.co.uk/itm/ADS-L1530-PROFESSIONAL-MONITOR-LOUDSPEAKERS-VALVE-DREAM-SPEAKERS/292283273170?hash=item440d70cfd2:g:HloAAOSwhOVXeQto

a może coś takiego ?

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   Sovereign

  • Użytkownicy+
  • 1788 postów
  • Rejestracja: 14.06.2010

Napisano 31.10.2017 - 02:38

Świetna scena, bardzo szybkie i precyzyjne we wszystkich częstotliwościach. Poczucie prawdziwych instrumentów, realizm itp. !! ... to jest TOP - ''żywy instrument z duszą'' - JBL Project EVEREST DD55000 :

Marilyn Mazur, Jan Garbarek - Elixir (CD, Album) - Talking Wind

Paki używane za 80k PLN; do nich za 50k PLN używany wzmacniacz mocy Mark Levinson No 532 Dual Mono z 5-ma transformatorami: https://www.excelia-hifi.cz/mark-levinson/test/mark-levinson-532-stereo_07_09.jpg / http://www.testberichte.de/p/mark-levinson-tests/no-532-dual-monaural-power-amplifier-testbericht.html

Wcześniej / poprzednio był dużo słabszy i prawie 2 x tańszy Accuphase P-1000, ale przy ML-u, Accuphase to marnota, tak jak i A-20V, A-46 i wszystkie pozostałe Accuphase - wstyd je stawiać przy Levinsonie. Żebyśmy mieli do porównania M-6200, P-7300, A-70, A-250 ... to też pewnie byłyby 2-3 klasy gorsze jak P-1000, A-20V, A-46 i inne.

ML No 532 - extremalny detal, neutralność, czystość, dynamika, scena, kontrola całego pasma, poczucie live. 532 jest idealnie przezroczysty przy P-1000 i A-20V - Accu są jak brzmieniowe kaleki przy No 532. No 532 nie stawia limitów - można z nim wyrzeźbić brzmienie jakie się chce i śrubować aspekty do wyczynowych / rekordowych poziomów.

A dalsze rzeźbienie przy Accuphase (gdy ten osiągnął swój limit możliwości) to takie grzebanie w k.pie trochę by było... a z g.wna bata nie ukręcisz! :D

Accu dużo oszukuje, maskuje i sztucznie farbuje (nienaturalne barwienie za wszelką cenę i w każdej chwili), do tego braki w rozdzielczości, dynamice i ataku. Granie jak Accuphase czy BAT jest oszukane i wpada jedynie w amatorskie ucho! Osoby na nich słuchające - idą na łatwiznę i tyle. Accuphase mami i czaruje!...ale nie nas, bo nie ma to nic wspólnego z żywym instrumentem! To się podoba ludziom, ale wiadomo jakim :) U nas takie zabiegi nie przechodzą! :)

Od tych wszystkich Accuphase lepsze są już starsze ML-e No 33 i 33H (dostojne z analogową barwą - nie sztuczną / farbowaną jak w Accu), a tym bardziej nowsze No 53 i 532 (dużo szybsze / precyzyjniejsze i bardziej neutralne), które są droższe od starszych i lepsze. No 532 bardziej się ceni i jest droższy od No 33H, a No 53 lepsze i droższe od No 33. ML No 53 Reference Monaural Power Amplifier to póki co TOP piecyki jakie znamy. Już z takim No 532 śmiało można przejść na emeryturę audio :) Ciekawe jak najnowsze ML-e No 534 i No 536 wypadłyby w bezpośrednim porównaniu z No 532 Dual Monaural Power Amplifier :)
Melomański audiofil uzależniony od muzyki - maksymalnie :). Zakochany w dźwiękach :)
Muzyka to najlepsza towarzyszka :) [...] – Selma Ottilia Lovisa Lagerlöf

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   Staś_44798

  • Użytkownicy
  • 855 postów
  • Rejestracja: 25.08.2015

Napisano 31.10.2017 - 07:19

Wyświetl postUżytkownik Audio Forever dnia 30.10.2017 - 23:47 napisał

A to nie jest zakładka high end? Ponoć ma być koncertowo? To skoro koncertowo, to i kolumny muszą być odpowiednie, nie takie tylko do plumkania. Czyli duże z dużym przetwornikiem średniotonowym i dużymi przetwornikami basowymi. Wysoka efektywność też wskazana, ale jeśli jest średnia i mocne wzmacniacze, to też będzie dobrze.

Sly, to jeszcze powiedz koledze o adaptacji akustycznej dla tak dużych kolumn...No chyba że dysponuje dużym pomieszczeniem...

Użytkownik Staś_44798 edytował ten post 31.10.2017 - 07:22

Ziko369 junior ;-))) Christ Agony 😈😈😈 Perfekcja realizacyjna...jak to i "The Copland Collection: Orchestral & Ballet Works, 1936-1948" nie brzmi u Ciebie kolego, koleżanko wyrzuć klocki przez okno...szkoda czasu i kasy ;-)))

#24 Użytkownik nie jest zalogowany   darek89

  • Użytkownicy
  • 391 postów
  • Rejestracja: 23.11.2016

Napisano 31.10.2017 - 08:15

Dosklane wiem co to jest high end, i nie potrzebuję 100000 tyś zl żeby to uzyskać, i dziękuję też wszystkim przechwalajacym się ! Bo jak widze niy z dupy albo chu...j wie z czego piszą swoje wypociny na temat sprzętu za mać tysięcy. Ja pisze o Heliconach i sprzęcie dużo tańszym a ktoś wyjeżdża z takimi propozycjami ! I prosze nie piszcie mi teraz że skoro szukam czegoś w przedziale 10 tyś zł za używane kolumny to nie ta zakładka bo to chyba Wy nie wiecie co to jest high end. To jest mój pieprzony high end!. Zapraszam do rozmowy ludzi którzy chcą pomóc i spotkały sie z takim graniem. Cena jaką mogę zapłacić za kolumny to około 12tyś zł. Chce się skupić na kolumnach na początek.

Użytkownik darek89 edytował ten post 31.10.2017 - 08:16


#25 Użytkownik nie jest zalogowany   Staś_44798

  • Użytkownicy
  • 855 postów
  • Rejestracja: 25.08.2015

Napisano 31.10.2017 - 08:43

Darek...przenieś wątek do Hifi...tu najwyżej dowiesz się, że biedak jesteś i nie wiesz nic o dźwięku..
Pozdrawiam
Ziko369 junior ;-))) Christ Agony 😈😈😈 Perfekcja realizacyjna...jak to i "The Copland Collection: Orchestral & Ballet Works, 1936-1948" nie brzmi u Ciebie kolego, koleżanko wyrzuć klocki przez okno...szkoda czasu i kasy ;-)))

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   Miroslav1

  • Użytkownicy
  • 2580 postów
  • Rejestracja: 09.02.2011

Napisano 31.10.2017 - 08:52

Staś dobrze radzi - trza się przenieść bo tu niewiele się dowiesz
kiedyś miałem 4 modele tych kolum
Dali Grand, Grand Coupe, Evidence i jeszcze jakies już nie pamiętam
do tego kilka wzmacniaczy ale najlepiej sprawował się Krell KAV 500i
co prawda ten wzmacniacz swoje latka już ma ale jest jeszcze bardzo krzepki ;-)
w podobnej cenie również można wypróbować Gryphona Callisto 2200

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   opteron

  • Użytkownicy
  • 4768 postów
  • Rejestracja: 22.01.2004

Napisano 31.10.2017 - 08:59

Wyświetl postUżytkownik darek89 dnia 30.10.2017 - 17:39 napisał

Witam Wszystkich, jak wielu z Nas zostałem wyciągnięty w tą zabawe audiofili i zaczynają się schody. Jak w temacie szukam koncertowego brzmienia, czyli dużo dużo powietrza, wybrzmienia, transparentność itd

Koncertowe brzmienie to przede wszystkim nieskrępowana dynamika, potęga którą czuć nie tylko w uszach ale i na całym ciele (jak byłeś na dobrym koncercie to wiesz), żywe i porywające brzmienie. Jeżeli o coś takiego Ci chodzi to niestety nie z heliconami 400, to się nie nadaje, one są dobre do sypialni a kolumn które potrafią zapewnić w.w doznania niema wiele na rynku i są z reguły b.drogie, wielkie i trudne w napędzaniu. Jak podasz budżet to się pomyśli nowe czy używane, potem się okaże czy wzmacniacz da rade no i w jakim pomieszczeniu chcesz mieć takie doznania?
Wysłane z Atari 130 XL za pomocą Klawiatury

#28 Użytkownik nie jest zalogowany   audiofan01

  • Użytkownicy
  • 1336 postów
  • Rejestracja: 15.11.2010

Napisano 31.10.2017 - 08:59

Dwie różne szkoły grania do wyboru:

http://allegro.pl/tannoy-glenair-10-i7013629841.html#thumb/3

http://allegro.pl/dynaudio-contour-s5-4-top-model-okazja-i7016064175.html

#29 Użytkownik nie jest zalogowany   Audio Forever

  • Użytkownicy
  • 286 postów
  • Rejestracja: 04.10.2015

Napisano 31.10.2017 - 09:06

To zasadniczo nie jest kwestia ceny. Można kupić dobre, mocne, używane wzmacniacze i kolumny również używane. Ale jeśli ma być choć namiastka grania koncertowego, to małe kolumny zbudowane w oparciu o małe przetworniki, nie nadają się do tego. Inna kwestia, to gabaryty nadających się kolumn i choć częściowa adaptacja akustyki. To wszystko razem poniżej 20tys.będzie bardzo trudno zrealizować, chyba że kupując bardzo stare kolumny. Ale takie wymagają totalnego i kosztownego remontu, wymiany starych, zniszczonych czasem przetworników, zwrotnic itd. W przeciwnym razie zagra to fatalnie, być może koncertowo, jak na wiejskim festynie w latach 70-tych.

#30 Użytkownik nie jest zalogowany   Sovereign

  • Użytkownicy+
  • 1788 postów
  • Rejestracja: 14.06.2010

Napisano 31.10.2017 - 10:01

Wyświetl postUżytkownik opteron dnia 31.10.2017 - 08:59 napisał

niestety nie z heliconami 400, to się nie nadaje, one są dobre do sypialni a kolumn które potrafią zapewnić w.w doznania niema wiele na rynku i są z reguły b.drogie, wielkie i trudne w napędzaniu. Jak podasz budżet to się pomyśli nowe czy używane, potem się okaże czy wzmacniacz da rade

Wyświetl postUżytkownik darek89 dnia 31.10.2017 - 08:15 napisał

szukam czegoś w przedziale 10 tyś zł za używane kolumny to nie ta zakładka

Wyświetl postUżytkownik Audio Forever dnia 31.10.2017 - 09:06 napisał

To wszystko razem poniżej 20tys.będzie bardzo trudno zrealizować

Wyświetl postUżytkownik darek89 dnia 31.10.2017 - 01:31 napisał


Wyświetl postUżytkownik darek89 dnia 31.10.2017 - 08:15 napisał

To jest mój pieprzony high end!.

Melomański audiofil uzależniony od muzyki - maksymalnie :). Zakochany w dźwiękach :)
Muzyka to najlepsza towarzyszka :) [...] – Selma Ottilia Lovisa Lagerlöf





Użytkownicy przeglądający to forum: 9

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


    Bing (8)

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj