Skocz do zawartości
IGNORED

NAD L40 - laser do wymiany


audiofan01

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam kilkunastoletni kombajn 3w1 Nad L40, w którym padł laser. Siedzi tam Sanyo SFP10. Zakupiłem takie nawet dwa na zapas, rozlutowałem zworkę zamontowałem i ..... kicha, nie gra. Szkoda mi tego sprzetu bo to świetna rzecz do sypialni, czy dla syna ale niestetety nie w pełni sprawny. W moim miasteczku serwisu żadnego nie ma, a wysylka i naprawa w serwisie NAD to podejrzewam koszt zbliżony do wartości sprzętu, więc może ktoś podpowiedziałby jakiś sensowny serwis lub sam podjął się takiej naprawy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pewność, że padł laser? Jakie są objawy "nie grania"? Laser świeci? Głowica próbuje ogniskować?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pewność, że padł laser? Jakie są objawy "nie grania"? Laser świeci? Głowica próbuje ogniskować?

 

Poprzedni, zresztą już drugi i wymieniany w serwisie ponad 10 lat temu, zaczął przeskakiwać, zatrzymywać się i w końcu całkowicie nie czytał plyt. Jedynie co umiałem sam zrobić to go wyczyścić ale to nie pomogło. Ponieważ objawy były identyczne jak przed tą pierwszą naprawą bodajże w Trimexie i wtedy właśnie wymieniono laser to mój wniosek był podobny. Parę lat temu samodzielnie i skutecznie wymieniłem laser w xindaku więc zachęcony tym sukcesem:) kupiłem lasery do NAD-a ( koszt niewielki, ok. 50 zł) ale niestety tym razem się nie udało i tak leży sobie w kącie dwa lata i prosi się o jakąś pomoc. Stąd moja prośba.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa się oczywisty wniosek (poza sprawdzeniem napięć i styku termicznego na radiatorach - jeśli są) - sprawdź elektrolity w torze servo i okolicach (zasilanie servo). Domniemam, że mechanizm jest czysty. Przyczyną może być też zużycie silnika. Nie znam schematu i budowy, jest tam jakiś pasek gumowy? Jeśli jest, wymieniałeś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasuwa się oczywisty wniosek (poza sprawdzeniem napięć i styku termicznego na radiatorach - jeśli są) - sprawdź elektrolity w torze servo i okolicach (zasilanie servo).

 

Nie pisz do mnie takich rzeczy bo ja się kompletnie na tym nie znam. Sama wymiana fizyczna to wszystko co umiem zrobić, dlatego proszę o wskazania kogoś kto to ogarnia kompleksowo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.