Skocz do zawartości
IGNORED

PCM58 DAC


olog

Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiony projekt daca powstał podczas prac nad filtrem cyfrowym w fpga. Na czymś trzeba było tych filtrów słuchać :)

Układ w całości oparty jest na prototypie, dostał tylko nową pcb. Opis techniczny jest na początku wątku o fpga.

Projekt jest bardzo prosty i tani w wykonaniu, nie zawiera żadnych egzotycznych części. A gra i mierzy się znakomicie :)

 

Tu fotka polutowanej PCB:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pomiary, najpierw THD:

post-2765-0-27938100-1521276126_thumb.jpg

 

i IMD sygnału 20 i 21kHz:

post-2765-0-74254700-1521276139_thumb.jpg

 

Nie będę komentował nawet :)

 

Jakby ktoś chciał spróbować, mam do oddania kilka płytek. Koszt pary pcb z dokumentacją 50zł + kw.

Jak ktoś nie ma PCM58, zapraszam na pw, podam sprawdzone źródło oryginałów w cenie od kilkunastu zł, w zależności od gradacji.

 

Tak wygląda w połączeniu z flitrem fpga, ale oczywiście nie trzeba tak robić, układ jest uniwersalny :)

post-2765-0-79715800-1521276101_thumb.jpg

 

Płytki zasilana napięciem stałym od +/-15V. Pobór prądu 40mA w gałęzi dodatniej i 60mA w ujemnej (jednej płytki).

 

Na zakończenie bom:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiony projekt daca powstał podczas prac nad filtrem cyfrowym w fpga. Na czymś trzeba było tych filtrów słuchać :)

Układ w całości oparty jest na prototypie, dostał tylko nową pcb. Opis techniczny jest na początku wątku o fpga.

Projekt jest bardzo prosty i tani w wykonaniu, nie zawiera żadnych egzotycznych części. A gra i mierzy się znakomicie :)

 

Tu fotka polutowanej PCB:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pomiary, najpierw THD:

post-2765-0-27938100-1521276126_thumb.jpg

 

i IMD sygnału 20 i 21kHz:

post-2765-0-74254700-1521276139_thumb.jpg

 

Nie będę komentował nawet :)

 

Jakby ktoś chciał spróbować, mam do oddania kilka płytek. Koszt pary pcb z dokumentacją 50zł + kw.

Jak ktoś nie ma PCM58, zapraszam na pw, podam sprawdzone źródło oryginałów w cenie od kilkunastu zł, w zależności od gradacji.

 

Tak wygląda w połączeniu z flitrem fpga, ale oczywiście nie trzeba tak robić, układ jest uniwersalny :)

post-2765-0-79715800-1521276101_thumb.jpg

 

Płytki zasilana napięciem stałym od +/-15V. Pobór prądu 40mA w gałęzi dodatniej i 60mA w ujemnej (jednej płytki).

 

Na zakończenie bom:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja bym chętnie spróbował

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze tylko coaxial ?

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

To wyjście analogowe, nie wejście spdif jeśli się nie mylę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klika uwag ogólnych, odpowiedzi na pytania zadane na pw itp.

Przydadzą się, ponieważ jutro projekt jedzie do płytkarni :)

 

Gradacja pcm58

układy występują w kilku gradacjach, począwszy od P potem J, K, K3, KY

z mojej praktyki wynika, że różnią się poziomem thd, ale dla dużych sygnałów 0 -10dBFS

dla niższych (najczęściej występujących) wszystkie selekcje można wyregulować i ustawić

na podobnym, niskim poziomie. I mierzą się wtedy bardzo podobnie. Spokojnie można sprawdzić

na wersji P za kilka usd.

 

Części i koszty

W układzie nie ma jakichkolwiek drogich elementów. Zachowałbym wartości rezystorów,

szczególnie w układach dzielników 723 warto dać 1%, natomiast wartości kondensatorów nie są specjalnie krytyczne,

zwróćcie tylko uwagę na napięcie pracy, tantale nie lubią pracy w górnym zakresie. Koszt wszystkich elementów

powinien zmieścić się w zakresie 50-150zł, w zależności co kto ma w szufladzie.

 

Montaż

Podczas montaż zwracamy szczególną uwagę na biegunowość tantali, ciemny pasek to "+" :) Dla ułatwienia załączam widok elementów na top i bottom.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przed montażem warto sobie wydrukować :)

Na warstwie dolnej z racji małych wymiarów, oznaczyłem "+", na górnej jest normalnie (czarny pasek).

Uruchomienie sprowadza się do pomiarów napięć +/- 12V oraz +5V. Jak jest w porządku można włożyć scalaki w podstawki

jak nie chcecie regulować thd (potrzebna karta dźwiękowa lub oscyloskop) nie montujcie po prostu PR

ustawianie na oko, zawsze da gorsze rezultaty.

 

Gniazdko wyjściowe

Dostałem kilka pytań na ten temat. Jest to gniazdo typu cc-134 dostępne w tme. Ma wyjątkowo dobrą jakość.

Osobiście bardzo lubię takie rozwiązanie, z montażem bezpośrednio na pcb, ale jak komuś nie pasuje to obok są normalne pady do przylutowania kabelków.

 

Zasilanie

Układy stabilizatorów, zaczynają poprawnie pracować, od napięcia 14.2V, czyli trzeba dać +/- 15 do 20V

w zależności na jakie napięcie pracy dacie kondensatorki w zasilaczach. Spokojnie można zrobić zwykły zasilacz

z prostownikami i stabilizację wstępną na LM317/337. Super by było gdyby któryś z kolegów zaprojektował coś takiego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super by było gdyby któryś z kolegów zaprojektował coś takiego.

Jeśli można to podpowiem, że Kolega pkrecz już coś takiego zaprojektował :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam płytki do takiego zasilacza na LT317 w preregulatorze, mam kilka PCB ale projekt jest sprawdzony i mogę zamówić więcej jak są chętni to można zrobić listę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-30051-0-51718800-1521544321_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam płytki do takiego zasilacza na LT317 w preregulatorze, mam kilka PCB ale projekt jest sprawdzony i mogę zamówić więcej jak są chętni to można zrobić listę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-30051-0-51718800-1521544321_thumb.png

Ja bym wziął ze 3 komplety

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, miałem na myśli coś takiego jak projekt pkrecza, dałbym tylko gniazda w rastrze 5mm i wyrzucił pr-ka.

 

@bikerbo

 

Minimalny odstęp od ścieżek AC 230V to 6mm :)

 

Kwestia zastosowania trafa do druku ma plusy i minusy, myślę jednak że wielu z nas stosuje trafa z kabelkami.

U mnie w docelowym egzemplarzu przewiduję 3 trafa R-core.

Co nie zmienia faktu, że Breve robi dobre trafa, tylko napięcia trochę wysokie mają :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalny odstęp od ścieżek AC 230V to 6mm :)

 

Jak by to było jedyne zmartwienie konstruktorów i jedyna niezgodność BHP w projektach DIY :P

Breve robi trafa do druku przede wszystkim tanie i ciche a przy tym poborze prądu i ilości stabilizacji napięcia nie ma znaczenia na jakim rdzeniu będzie trafo (mówię o wyplutym DC a nie rozproszeniu traf)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dźwiękowo może prezentować się ten DAC w tej wersji ( z tym filtrem i z takim analogiem ) ??

 

W którą stronę może iść ??

W cemne gęste brzmienie i stronę analogu czy raczej w przeciwną ??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem potwierdzenie, pcb będą u mnie 30.03

 

aby umilić czas oczekiwania :)

polecam doskonały artykuł inżynierów BB

 

tekst opisujący jak zaprojektowany jest układ i podający całą masę szczegółów

znając życie, duża część pasować może do pcm63 i następnych

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już zabieram się za lekturę.

 

Mam pytanie. Jakie inne tranzystory zastosować zamiast trudno dostępnych BCP51 i BCP54?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jakie inne tranzystory zastosować zamiast trudno dostępnych BCP51 i BCP54?

 

Te tranzystory sa w TME.

A czy kupować coś na zapas do następnych płytek PCM63 i 1704 (czy jakieś elementy będą tez tam wykorzystane)?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jakie inne tranzystory zastosować zamiast trudno dostępnych BCP51 i BCP54?

 

T1, T3 dowolny z serii BCP54, BCP55, BCP56

T2, T4 dowolny z serii BCP51, BCP52, BCP53

to popularne tranzystory

 

(czy jakieś elementy będą tez tam wykorzystane)?

99% takich samych będzie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez olog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie zasilania wymyśliłem na szybko takie coś na 317/337

powstawiałem smd, gdzie tylko się dało :)

wyszła mała, zgrabna płytka do zasilania daca

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

w zależności od chęci, do zasilania daca potrzebne będą dwie

takie płytki, jeśli każdy kanał chcemy zasilać z osobnych zasilaczy

lub jedna dla obu kanałów

 

tradycyjnie czekam kilka dni i zamawiam :)

dodatkowo będzie zamawiana taka sama płytka, tylko z dwoma regulatorami

dodatnimi +5V do zasilania filtra i konwertera usb/i2s

 

Koszt - pewnie w okolicach kilkanaście zł/szt. w zależności od ilości

Jeśli ktoś potrzebuje, proszę o info na pm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż :)

-zawsze warto dać potencjometr precyzyjny wieloobrotowy za 50gr, który pozwoli dokładnie ustalić napięcie

-jeżeli nie planujesz stosować fancy drogich diod, polecam mostek SMD w stylu DB107

-na PCB można by dać transformator zalewany 2x15VAC 200mA, nie powinno być problemu z miejscem, rdzeń EL30 chyba wystarczy

-podejrzewam że radiator będzie zbędny, w przypadku 2 płytek, 120mA prądu da 0.55W wydzielone na LM337, jeżeli założymy trafo 2x15VAC :)

-via powrotne do masy dałbym w padzie, nie ma potrzeby tak ich odsuwać :)

-C3 10uF/25V w obudowie D wystarczy

 

 

Ja też mam płytki do takiego zasilacza na LT317 w preregulatorze, mam kilka PCB ale projekt jest sprawdzony i mogę zamówić więcej jak są chętni to można zrobić listę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-30051-0-51718800-1521544321_thumb.png

Gdzie zamawiasz PCB? Dlaczego tylko jednostronne? Dawanie wylewki masy wokół 230V to moim zdaniem głupota, wybacz określenie, ale takiej PCB bym nie włożył do swojego sprzętu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie zamawiasz PCB? Dlaczego tylko jednostronne? Dawanie wylewki masy wokół 230V to moim zdaniem głupota, wybacz określenie, ale takiej PCB bym nie włożył do swojego sprzętu...

 

Ta wylewka to nie masa. Ta wylewka nie jest podłączona do masy. Ona jest podłączona do uziemienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-zawsze warto dać potencjometr precyzyjny wieloobrotowy za 50gr, który pozwoli dokładnie ustalić napięcie

 

z tym jednym nie zgodzę się, testowałem takie pr-ki za 50gr i nic nie warte one są, żeby było dobrze, trzeba wydać dużo więcej

tutaj układ robi tylko za prestabilizację i dokładne wartości napięć nie są potrzebne

 

-jeżeli nie planujesz stosować fancy drogich diod, polecam mostek SMD w stylu DB107

nie wiem czemu, ale zawsze, w każdym projekcie składam mostki z pojedynczych diód :)

 

-na PCB można by dać transformator zalewany 2x15VAC 200mA, nie powinno być problemu z miejscem, rdzeń EL30 chyba wystarczy

 

pewnie, tylko taka jest wola większości, każdy jakieś tam trafko w szufladzie pewnie ma :)

 

-podejrzewam że radiator będzie zbędny,

oczywiście, ale płytki potrzebne będą do innych rzeczy, a ten radiatorek kosztuje 1,5zł

 

-via powrotne do masy dałbym w padzie, nie ma potrzeby tak ich odsuwać :)

to odruch, ale masz rację, mało prawdopodobne, że ktoś puści ta płytkę na maszynę :)))

 

-C3 10uF/25V w obudowie D wystarczy

dokładnie taki tam jest :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz na myśli mówiąc, że te PRki są nic nie warte? jak dotąd nie miałem żadnych problemów z takimi trymerami, mówimy o takich niebieskich? Jeżeli zasilacz ma być uniwersalny to radiatorek się przyda, ale w takim razie znów - regulacja może gdzie indziej być potrzebna :)

O mostku i radiatorze pisałem dlatego, bo można by w ten sposób zaoszczędzić miejsce na PCB - nie wiem gdzie zamawiasz, ale ogólnie na PCBway pcb 100x100 kosztuje $5 za 10 sztuk. Trafko zalewane kosztuje 15zł, a jak nie trzeba się rozdzielać na kilka PCB tu trafko tu zasilacz, to w obudowie jest więcej miejsca, wszystko kompaktowe :) ale to jest trochę arbitralna decyzja. A o tantal chodziło mi o B :P popatrzyłem na Twoje PCB i wpisałem "D" zamiast "B".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mówiłem o tych niebieskich, rozjeżdżały mi się strasznie z temperaturą, nie wiem, nie badałem dalej tematu, może trafiłem na felerną serię.

z kolei jeden z kolegów używa takich z Bournsa i są dobre, tylko nie kosztują 50gr :), na płytce daca użyłem takiego pr-ka, tylko jednoobrotowego w smd, i poza tym, że trzeba uważać przy regulacji, raz ustawiony parametry trzyma bdb.

 

ja też uwielbiam kompaktowe konstrukcje, choć z reguły zawsze zasilacz robię oddzielnie

ale tu w zasadzie ona taka modułowa sama z siebie wyszła, myślę, że akurat w diy, to dobrze

 

mam "worek" takich tantali, tylko dlatego :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, mówiłem o tych niebieskich, rozjeżdżały mi się strasznie z temperaturą, nie wiem, nie badałem dalej tematu, może trafiłem na felerną serię.

 

Cóż - w takim razie muszę bardziej zbadać temat - może u mnie też coś się rozjeżdża? :)

 

mam "worek" takich tantali, tylko dlatego :)

 

Zazdroszczę - jakbym miał kupić zapas tantali z całego zakresu pojemności/napięć, które mnie interesują, wyszłaby ciekawa kwota :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-via powrotne do masy dałbym w padzie, nie ma potrzeby tak ich odsuwać :)

 

jak by się nad tym chwilę zastanowić, to w wykonaniu diy rozwiązanie to ma same zalety

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.