Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Perełki z Blue Note


  • Nie możesz odpowiedzieć
213 odpowiedzi w tym temacie

#91 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 12.06.2011 - 15:30

Po tygodniowej stagnacji w departamencie :) "Perelki z Blue Note" dorzucam nie wymieniona (chyba) jeszcze plyte
Charles'a Mingus'a z Eric'iem Dolphy - "Cornell 1964". Rejestracja koncertu z 18 marca 1964 roku, ktory odbyl sie na "Cornell University" w miejscowosci Ithaca, w stanie New York. Podwojne wydanie z 2007 roku.
Taka sama konfiguracja jak na plycie "Great Concert of Charles Mingus" - koncert z Paryza, rowniez z 1964 roku, wydany
przez Verve. Porownujac te dwie plyty, odnosze wrazenie, ze deciaki lepiej brzmia na wydaniu z Blue Note, natomiast
bas i perkusja prezentuje sie soczysciej i z wiekszym detalem na wydaniu z Verve.
Odnalazlem jeszcze bardzo dobra plyte - The Horace Silver Quintet Plus J.J. Johnson - "The Cape Verdean Blues" z cala
smietanka towarzyska w postaci Woody Shaw'a, Joe Henderson'a, Bob'a Cranshaw'a,  Roger'a Humpries'a i J.J. Johnson'a,
ktory udziela sie na puzonie w trzech utworach. Swietna plyta i znakomita realizacja na wydaniu RVG Edition.

http://www.amazon.com/Cornell-1964-Charles-Mingus-Sextet/dp/B000R7G77G/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1307885502&sr=1-1
http://www.amazon.com/Great-Concert-Charles-Mingus/dp/B0000AKNJL/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1307885502&sr=1-5
http://www.amazon.com/Cape-Verdean-Blues-Horace-Silver/dp/B0001CLZP6/ref=sr_1_3?s=music&ie=UTF8&qid=1307888333&sr=1-3


Pozdr.
Parker's Mood

#92 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 12.06.2011 - 17:35

Zapomnialem dodac znakomicie zrealizowana plyte czolowego kubanskiego drummera; Ignacio Berroa - "Codes".
Plytka nagrana w studio "Criteria" na Florydzie - 12,13 i 14 stycznia 2005 roku i wydana przez Blue Note w 2006.
Wspaniala muzyka w miedzynarodowej obsadzie, charakteryzujaca sie wspolnym latynoskim mianownikiem, biorac pod
uwage wszystkich artystow uczestniczacych w tym tryskajacym energia projekcie. Wsrod wybitnych nazwisk - Ed Simon,
Gonzalo Rubalcaba, David Sanchez, John Patitucci, Giovanni Hidalgo - pojawiaja sie na plycie Filipe LaMogilia,
Armando Gola, Tomas Cruz, Philbert Armenteros, Jorge Iglesias, Santiago Nani. Znakomity mix i mastering, swietne
brzmienie i kapitalna selekcja kompozycji w super aranzacjach ( min. "Matrix" Corei, "Pinocchio" Shortera, "Woody 'N'
You" Gillespiego ) stawiaja te niedoceniona plyte w szeregu perelek, ktorych ciagle nam przybywa z katalogu Blue Note.
Goraco zachecam do zapoznania sie z tym niewatpliwie godnym uwagi materialem. Satysfakcja gwarantowana.

http://www.amazon.com/gp/product/images/B000F9RM9S/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music
http://www.amazon.com/Codes-Ignacio-Berroa/dp/B000F9RM9S/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1307893712&sr=1-1-spell

Pozdr.
Parker's Mood

#93 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 20.06.2011 - 02:11

Czy to juz koniec perelek ? Czy to juz wszystko prosze Panstwa ? Mam nadzieje, ze to tylko okres wakacyjny.

Nastepny szum :) z Blue Note, na ktory chcialbym zwrocic uwage, to plytka nagrana w 1992 roku - "New York Stories". Amerykanski gitarzysta Danny Gatton - laczacy style country, rock, blues,  swing - w jazzowej odslonie z udzialem  
Bobby Watson'a na saksofonie altowym, Roy'a Hargrove'a na trabce, Joshua Redman'a na saksofonie tenorowym,
Franck'a Amsallem na fortepianie , Charles'a Fambrough'a na kontrabasie i Yuron'a Israel'a na perkusji.
Fuzja dzwiekow gitary Gatton'a z dzwiekami swingujcego do bolu :) jazzowego zespolu .
Swietne solo Gatton'a w ostatnim utworze - "One For Lenny".
Niecale trzy lata pozniej od daty tej sesji, czwartego pazdziernika 1994 roku, Danny Gatton popelnil samobojstwo,
strzelajac sobie w glowe.

http://www.amazon.com/gp/product/images/B000002V1N/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music
http://www.amazon.com/New-York-Stories-Danny-Gatton/dp/B000002V1N/ref=sr_1_1?s=music&ie=UTF8&qid=1308525421&sr=1-1


Pozdr.

Użytkownik MarkN edytował ten post 20.06.2011 - 02:15

Parker's Mood

#94 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 23.06.2011 - 18:57

Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note.
Pierwsza to Vol.1, oryginalnie wydana w 1955 - kompilacja utworow z dwoch sesji w dwoch roznych skladach. Pierwsza
z nich odbyla sie 9 maja 1952 w "WOR Studio" (NYC) w skladzie : Miles Davis (trabka), J.J. Johnson (puzon),
Jackie McLean (alt), Gil Coggins (piano), Oscar Pettiford (bas), Kenny Clarke (perkusja).
Druga sesja miala miejsce w studio Rudy Van Gelder'a ", 6 marca 1954 roku (Hackensack, New Jersey) z udzialem :
Horace Silver'a (piano), Percy Heath'a (bas), Art Blakey'a (perkusja).
Nastepna plytka to Vol.2, wydana oryginalnie tez w 1955 - sesja z 20 kwietnia 1953, rowniez w "WOR Studio" (NYC),
a w rolach glownych, oprocz lidera, wystapili : J.J. Johnson (puzon), Jimmy Heath (tenor), Gil Coggins (piano),
Percy Heath (bas), Art Blakey (perkusja).
Na CD, wydania "RVG Edition" - remasterowane "24-bit resolution" z analogowej tasmy matki w studio Rudy Van Gelder'a
w 2001 roku i w tym samym roku wydane.
Nikt nie wspomnial o tych plytach, wiec pomyslalem, ze warto wspomniec o tych zapomnianych nagraniach w kategorii
perelek z Blue Note.

http://www.amazon.com/gp/product/images/B00005LKC2/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music
http://www.amazon.com/gp/product/images/B00005LKC1/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music


Nastepna plyta warta odnotowania, jest malo znana "Blue Spirit" z serii "The Blue Note All Stars".
Sesja nagraniowa odbyla sie 8 i 9 stycznia 1996 roku w "Sear Sound Studio" (NYC), a udzial w niej wzieli jak najbardziej muzycy z najwyzszej polki, wlaczajac w ten projekt mojego ulubionego trebacza - Tim'a Hagans'a.
Pelny sklad to : Tim Hagans (trabka), Greg Osby (saksofon altowy), Javon Jackson (saksofon tenorowy),
Kevin Hays (piano), Essiet Essiet (bas), Bill Stewart (perkusja).
Biorac pod uwage date nagrania, muzycy, ktorzy wzieli udzial w tej sesji to mloda gwardia, chociaz Tim Hagans
mial wtedy 42 lata, a Essiet Essiet 40, bedac jednoczesnie najstarszymi uczestnikami tej imprezy.
Muzyka na tej plycie to nawiazanie do lat szescdziesiatych, przypominajaca dokonania z tego okresu takich ikon jazzu
jak Miles Davis, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Bobby Hutcherson, Andrew Hill, Tony Williams, Joe Henderson,
Joe Chambers, jak i wielu innych z tego okresu. Plytka jak najbardziej godna polecenia z muzyka najwyzszych lotow.

http://www.amazon.com/Blue-Spirit-Note-All-Stars/dp/B000005H2M/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1308851290&sr=1-1-spell

PS.
Wyglada, ze zostalem sam w tym jakze atrakcyjnym temacie. "Jak tak, to tak" - jak powiedzial Nowicki w filmie
"Wielki Szu".

Pozdrawiam, Mariusz.

Użytkownik MarkN edytował ten post 23.06.2011 - 19:02

Parker's Mood

#95 Użytkownik nie jest zalogowany   samotulinus

  • Użytkownicy
  • 400 postów
  • Rejestracja: 31.05.2011

Napisano 23.06.2011 - 19:32

Ooo...
dla mnie, Miles w barwach Blue Note to prawdziwa ciekawostka! Jak dotąd, kojarzyłem go przede wszystkim z Columbia (m.in. ukochane nagrania z Gilem Evansem) i Prestige. Postaram się dotrzeć do tych sesji. Dzięki za podpowiedź. :)

#96 glubisz

  • Goście

Napisano 24.06.2011 - 14:21

A Mariuszku:) dziekuje Ci że jesteś taki aktywny w moim wątku, bede oczywiście sprawdzał te pozycje choć czasu na słuchanie mam ostatnio coraz mniej choć zbliżają się wakacje:(

Użytkownik glubisz edytował ten post 24.06.2011 - 14:28


#97 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 08.01.2012 - 04:06

Re-aktywacja wątku! - Rok 2012 i Perełki z Blue Note....! Jeżeli można Panie Damianie....???

Kilka niezłych klimatów przybyło w moich zbiorach, z których pierwszy to Don Pullen i "New Beginnings" z 1988 roku. Kto to jest Don Pullen to wiadomo - w tym projekcie dodatkowo z Tony Williams'em i Gary Peacock'em.
Znakomita płyta z potężną dawką pianistyki w dialogu z....wiadomo z kim ;)

Dołączona grafika

CDN

Pozdr, M.
Parker's Mood

#98 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 08.01.2012 - 13:37

Z serii brazylijskich projektów czyli Don Pullen & The African-Brazilian Connection - "Kele Mou Bana" z 1991 roku - Avant/world/jazz i jazda  na max'a.

Dołączona grafika

I jeszcze na bis: Don Pullen & The African-Brazilian Connection - "Ode To Life" - A Tribute to George Adams. Płytka z 1993 - 'melodie i dzwięki - tym razem przystępne i niepowyginane' ;)

Dołączona grafika
Parker's Mood

#99 glubisz

  • Goście

Napisano 08.01.2012 - 14:42

Jak najbardzije:-)

#100 Użytkownik nie jest zalogowany   gremdek

  • Użytkownicy
  • 117 postów
  • Rejestracja: 29.09.2010

Napisano 09.01.2012 - 17:33

joe torres - latino con soul

#101 Użytkownik nie jest zalogowany   dorson

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Rejestracja: 27.02.2012

Napisano 28.02.2012 - 20:58

Moje typy do tematu (chcieliście rzadkich i dobrych tytułów - to macie):

1. Herbie Nichols - The Complete Blue Note Recordings (3CD), 1955
2. Freddie Redd - Shades Of Redd (1960)
3. Bennie Green - Soul Stirrin` (1958)
4. Bobby Hutcherson - Medina (1968)
5. Ken McIntyre - The Complete United Artists Sessions (2CD), 1963
6. Sam Rivers - A New Conception (1966)

a poza tym - dokładam głos na "Basrę" Pete`a LaRoca - rzecz wybitna, niedoceniana, godna stałego miejsca w zestawieniach typu TOP 30 jazzowych płyt wszech czasów...

#102 Użytkownik nie jest zalogowany   creek1

  • Użytkownicy
  • 34 postów
  • Rejestracja: 08.03.2006

Napisano 29.02.2012 - 16:45

Don Cherry - The Complete Blue Note Recording of Don Cherry , piszę tylko o tej  gdyż bardzo mi na niej zależy , ciężko trafić ,a jak już jest to kosmos kasa :-))) http://www.amazon.com/Complete-Blue-Note-Recordings-Cherry/dp/B000CNIJZI

#103 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 09.01.2017 - 23:25

Postanowiłem reaktywować ten wątek i pociągnąc go do przodu ile się da. Przecież perełek z Blue Note jest niezliczona ilość i spoko wątek ten może stać się wątkiem dyżurnym na forum, tak jak Nowości Jazzowe, fascynacje i jeszcze kilka innych. Praktycznie na okrągło kupuję coś z Blue Notei i przy praktycznie zupełnym spontanie zakupowym uzupełniam swoje zbiory o kolejne perełki. To będzie cios dla wielu.

https://www.discogs.com/George-Braith-The-Complete-Blue-Note-Sessions/release/5521463

Dołączona grafika
Parker's Mood

#104 Użytkownik nie jest zalogowany   papageno

  • Użytkownicy
  • 5130 postów
  • Rejestracja: 17.07.2008

Napisano 11.01.2017 - 18:04

Blue Note jest perełką samą w sobie.
Moje propozycja jest raczej ciekawostką. Jutta Hipp, pianistka. Niemka z Lipska, słuchała jazzu na zakazanych stacjach w czasie nalotów alianckich, gdy jej rodzice schodzili do schronu. Jej miłość do zdegenerowanej muzyki zaowocowała synem z murzyńskim GI. Na imię mu dała Lionel, na cześć Hamptona. Po wojnie jazzowała u siebie, aż zainteresował się nią Leonard Feather. W NY grała w klubie Hickory House, co raczyła zarejestrować tytułowa wytwórnia. Odmówiła gry z Blakeyem, bo był pijany. Na co Art odpowiedział godnie. Ja polecam jej nagrania z Zootem Simsem.
Spoiler


#105 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 12.01.2017 - 13:26

Wyświetl postUżytkownik papageno dnia 11.01.2017 - 18:04 napisał

Blue Note jest perełką samą w sobie.

Też tak powiedziałbym i choć istnieje cała masa podobnych nagrań do siebie w mainstreamowych klimatach straight ahead jazz, to i tak warto się większości przyjrzeć, a może lepiej powiedzieć wsłuchać czy też przesłuchać - ale oczywiście bez znęcania się - w kontekście tego ostatniego. Posiadam też zieloną serię BN Granta Greena wydaną w 2005, w sumie rzadko spotykaną kompilację, ale ciekawą pod względem mixu utworów, fajnie wydaną i jak najbardziej wartościową w kolekcji. Są to trzy wolumeny nazwane 'The Original Master Jam' i jak ktoś lubi tego gitarzystę, a nie ma możliwości lub nie chce mieć wielu jego płyt, to te trzy kompilacje na pewno będą dla niego.

https://www.discogs.com/Grant-Green-Aint-It-Funky-Now-The-Original-Jam-Master-Volume-One/release/510904

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Parker's Mood

#106 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 15.01.2017 - 01:34

Fats Navarro and Tadd Dameron - 'The Complete Blue Note and Capitol Recordings'

Kolejny, podwójny album CD z Blue Note z twórcami bebopowej ery. Archiwalne nagrania, ale w sumie całkiem fajnie odrestaurowane dzięki oczywiście RVG. Powiedziałbym tak: jak ktoś przeczytał biografię Milesa i chciałby doświadczyć muzycznie tego, o czym Miles opowiadał, czyli o początkach swojego pobytu w NY, o sesjach nagraniowych i o tym co się tam wtedy działo, to koniecznie musi tę płytę mieć, ok? I tu nie ma zmiłuj! Nagranie pochodzą z lat 1947-1948. Must have i krem de la krem.

Dołączona grafika
Parker's Mood

#107 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 20.01.2017 - 00:47

Następny cios to Ken McIntyre - 'The Complete United Artist Sessions' / 2CD, Blue Note, 1997

Znakomity muzyk, lecz niestety powiedziały mi planety, mało wymieniany na forum. Pewnie najbardziej będzie znany z projekcji z Dolphym na płytce 'Looking Ahead'. Ale to nie wszystko - McIntyre to jeszcze kilka innych wyśmienitych płyt i przede wszystkim kreacja edukacyjna. Niesamowicie zdolny, wykształcony i kreatywny muzyk - objawiał się jako pierwsza seria postcolemanowskich inklinacji - jak pisał JEB, należal do pierwszej generacji muzyków free jazzu, która rozwijała pomysły i idee Birda. Jego muzyka to nie tylko free jazz, ale też jak najbardziej fantastyczny mainstraem przeplatany z freejazzową improwizacją i orkiestrowymi formami, czego możemy doświadczyć na omawianej płytce. Super rzecz i super jazz - nic dodać nic ując. Polecam.

Dołączona grafika

https://www.discogs.com/Ken-McIntyre-The-Complete-United-Artists-Sessions/release/4256466
Parker's Mood

#108 Użytkownik nie jest zalogowany   papageno

  • Użytkownicy
  • 5130 postów
  • Rejestracja: 17.07.2008

Napisano 20.01.2017 - 09:56

Skoro Ken I Blue Note, to czemu nie Dream Keeper Charlie Hadena pod dyrekcją i w aranżacji Carli Blay? Jazzowy Album 1991 roku przecież.

Załączone miniatury

  • DreamKeeper_CharlieHaden.jpg


#109 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 21.01.2017 - 04:27

Gil Melle - 'The Comlete Blue Note Fifties Sessions' - 2CD, Blue Note 1998, Connoisseur Series

W Fascynacjach' Primitive Modern', a w Perełkach podwójny album z kompletem nagrań z wczesnych lat pięćdziesiątych aż do '56.  Znakomity mainstream zagrany na luzie i w doborowym składzie. Kogo tu niema? Oprócz lidera na tenorze i barytonie znajdziemy tutaj tych najsławniejszych: jest Max Roach, jest Joe Morello, jest ponownie Ed Thigpen, jest Tal Farlow, jest Oscar Petiford, jest Eddie Bert, Urbie Green, Lou Mecca, Clyde Lombardi, Bill Phillips. Niesamowitego fanu dostarcza mi ta płyta  - klasycznie i bez ściemy zagrany jazz i nagrany oczywiście przez RVG. Super.

https://www.discogs.com/Gil-Mell%C3%A9-The-Complete-Blue-Note-Fifties-Sessions/release/1518505

Dołączona grafika
Parker's Mood

#110 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 21.01.2017 - 17:18

Donald Byrd & Doug Watkins - 'The Transition Sessions' / 2CD, Blue Note 2002, Connoisseur Series Limited Edition

Czy to jest perełka? Nie wiem, ale na pewno jest to solidne mainstramowe granie lat pięćdziesiątych i ceniona płyta. W rolach głównych: Donald Byrd, Doug Watkins, Hank Mobley, Horace Silver, Joe Gordon, Art Blakey, Ray Santisi, Jim Zitano, Kenny Burrell, Duke Jordan, Art Taylor. Jak widać, same sławy i najważniejsze postacie jazzowego mainstreamu lat pięćdziesiątych. Dla wielu fanów jazzu będzie to zapewne kolejna taka sama zagrywka, ale też i dla wielu będzie to kolejna perełka z Blue Note. Trzy sesje pochodzące z roku 1955 i 1956. Inżynierami nagrań byli kolejno: Arnie Ginsburg, Steve Fassett i Bob Guy. Jak zwykle w przypadku Connoisseur Series jest to 24 bitowy remaster, a produkcją zajął się niestrudzony i nieoceniony Michael Cuscuna, dzięki któremu nota bene słuchamy większości najwartoścowszych rzeczy z Blue Note.Tak samo ważna postać jak i RVG, a może i ważniejsza. Myślę, że ten człowiek zasługuje na oddzielny wątek.

https://www.discogs.com/Donald-Byrd-Doug-Watkins-The-Transition-Sessions/release/3519323

Dołączona grafika
Parker's Mood

#111 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 21.01.2017 - 18:42

Charles Lloyd Quartet - 'A Night in Copenhagen' / Blue Note Japan, 2013, SHM-CD (US Blue Note Edition CD, 1992)

Niekwestionowana perełka z BN - na CD wydana tyllko dwa razy - mamy wydanie US i japońskie w SHM-CD. Posiadam japońskie, które naprawdę nieżle brzmi, ale porównania nie mam, bo nigdy nie miałem amerykańskiej wersji, ale jak tylko mi się trafi, to na pewno kupię. Zresztą ta płytka jest out of print i jak na razie wznowień nie ma - pewnie po wygaszeniu praw autorskich jakaś nędzna firma typu Hi Hat lub inny Gone to wyda, ale to już będzie tylko niewartościowa kopia kopii. Jedyny Blue Note Charlesa Lloyda z tamtych czasów - przybyły niedawno kolejne dwa tytuły i to by było na tyle jak na razie jeżeli chodzi o bluenoteowską kolekcję mistrza. Wyśmienita i mocno oceniona płytka - sugerowałbym się pośpieszyć z kupnem jeżeli ktoś tej rzeczy nie ma, bo za chwilę tytuł ten będzie niedostępny w oryginalnym wydaniu. Na pokładzie mamy oczywiście lidera i fantastycznego Michela Petruccianiego, Palle Danielssona, Son Shipa Theusa i gościnnie, ze specjalnym udziałem Bobby McFerrina.

https://www.discogs.com/Charles-Lloyd-Quartet-A-Night-In-Copenhagen/release/6001664

Dołączona grafika
Parker's Mood

#112 Użytkownik nie jest zalogowany   Huberto1984

  • Użytkownicy
  • 1420 postów
  • Rejestracja: 02.07.2013

Napisano 25.01.2017 - 09:47

Chicago, wydania japonskie tez kupujesz?
Wzmacniacz: Leema Tucana 2, Zrodlo: Leema Antila 2S ECO, Glosniki: PMC Twenty 26, Kable Glosnikowe: Chord Signature, QED Genesis Silver Spiral, Chord Epic, Atlas Hyper 3.0, Interconnect: VDH d102 mk3

#113 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 25.01.2017 - 11:56

Jak najbardziej.
Parker's Mood

#114 Użytkownik nie jest zalogowany   Huberto1984

  • Użytkownicy
  • 1420 postów
  • Rejestracja: 02.07.2013

Napisano 25.01.2017 - 16:49

Co sadzisz o ich jakosci?
Wzmacniacz: Leema Tucana 2, Zrodlo: Leema Antila 2S ECO, Glosniki: PMC Twenty 26, Kable Glosnikowe: Chord Signature, QED Genesis Silver Spiral, Chord Epic, Atlas Hyper 3.0, Interconnect: VDH d102 mk3

#115 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 26.01.2017 - 01:44

To zależy - nie mam zdania. Niektóre płytki brzmią lepiej, niektóre gorzej od oryginalnych wydań amerykańskich. To samo jeżeli chodzi o xrcd - mam dużo japońskich wydań, które nie powalają jakością, ale mam też i takie, które zabijają brzmieniem. Dużo zależy od tego z jakiego mastera dane nagranie było wzięte. Bardzo sobie cenię RVG Remasters i Blue Note Connoisseur Series made in USA.

Lou Blackburn - 'The Complete Imperial Sessions' / Blue Note, 2006, Connoisseur CD Series, Limited Edition

Komplet sesji puzonisty Lou Blackburna dla Imperial Records. Jak zwykle mainstream lat sześćdziesiątych w dobrym wydaniu z egzotycznymi rytmami - dużo melodii i klasyczne formy straight ahead jazz. Na uwagę zasługuje udział w sesjach Horace Tapscotta - oprócz niego na pokładzie Freddie Hill na trąbce, John Duke na basie i Leroy Henderson na perkusji. Nagrania pochodzą ze stycznia i marca 1963 i dokonano ich w studiach United Recorders w LA. Oryginalnym inżynierem nagrań był Wally Heider, a remiksu i 24bitowego masteringu w postprodukcji dokonał Ron McMaster. Producentem tych wydań był oczywiście niestrudzony Michael Cuscuna.

https://www.discogs.com/Lou-Blackburn-The-Complete-Imperial-Sessions/release/4992914

Dołączona grafika
Parker's Mood

#116 Użytkownik nie jest zalogowany   daru0105

  • Użytkownicy
  • 1606 postów
  • Rejestracja: 02.03.2006

Napisano 26.01.2017 - 13:39

Wyświetl postUżytkownik Chicago dnia 23.06.2011 - 18:57 napisał

Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note.
Pierwsza to Vol.1, oryginalnie wydana w 1955 - kompilacja utworow z dwoch sesji w dwoch roznych skladach. Pierwsza
z nich odbyla sie 9 maja 1952 w "WOR Studio" (NYC) w skladzie : Miles Davis (trabka), J.J. Johnson (puzon),
Jackie McLean (alt), Gil Coggins (piano), Oscar Pettiford (bas), Kenny Clarke (perkusja).
Druga sesja miala miejsce w studio Rudy Van Gelder'a ", 6 marca 1954 roku (Hackensack, New Jersey) z udzialem :
Horace Silver'a (piano), Percy Heath'a (bas), Art Blakey'a (perkusja).
Nastepna plytka to Vol.2, wydana oryginalnie tez w 1955 - sesja z 20 kwietnia 1953, rowniez w "WOR Studio" (NYC),
a w rolach glownych, oprocz lidera, wystapili : J.J. Johnson (puzon), Jimmy Heath (tenor), Gil Coggins (piano),
Percy Heath (bas), Art Blakey (perkusja).
Na CD, wydania "RVG Edition" - remasterowane "24-bit resolution" z analogowej tasmy matki w studio Rudy Van Gelder'a
w 2001 roku i w tym samym roku wydane.
Nikt nie wspomnial o tych plytach, wiec pomyslalem, ze warto wspomniec o tych zapomnianych nagraniach w kategorii
perelek z Blue Note.

http://www.amazon.com/gp/product/images/B00005LKC2/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music
http://www.amazon.com/gp/product/images/B00005LKC1/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music


I plus bonusy na takim wydaniu:

https://www.amazon.com/Take-Off-Complete-Albums-Blu-ray/dp/B00SXR708M
Ty -- wódkę za wódką w bufecie...
Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)

#117 Użytkownik nie jest zalogowany   Huberto1984

  • Użytkownicy
  • 1420 postów
  • Rejestracja: 02.07.2013

Napisano 26.01.2017 - 13:45

Blue note generalnie dobrze sa zazwyczaj nagrane. Ja zbieram te z Japnii, ale mam tez z USA I Holandii (stasze wydania). Prestige tez dobrze sa nagrane, savoy czy impulse to juz roznie z mojego doswiadczenia. Sa jeszcze Riverside, ktorych mam chyba tylko z 2-3 plyty I mnostwo roznych innych egzotycznych wytworni, jednak one wszystkie prawie z EMI, Warner albo Toshiby tloczni korzystaly.
Wzmacniacz: Leema Tucana 2, Zrodlo: Leema Antila 2S ECO, Glosniki: PMC Twenty 26, Kable Glosnikowe: Chord Signature, QED Genesis Silver Spiral, Chord Epic, Atlas Hyper 3.0, Interconnect: VDH d102 mk3

#118 Użytkownik nie jest zalogowany   daru0105

  • Użytkownicy
  • 1606 postów
  • Rejestracja: 02.03.2006

Napisano 26.01.2017 - 13:46

Wyświetl postUżytkownik Chicago dnia 23.06.2011 - 18:57 napisał

Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note.
Pierwsza to Vol.1, oryginalnie wydana w 1955 - kompilacja utworow z dwoch sesji w dwoch roznych skladach. Pierwsza
z nich odbyla sie 9 maja 1952 w "WOR Studio" (NYC) w skladzie : Miles Davis (trabka), J.J. Johnson (puzon),
Jackie McLean (alt), Gil Coggins (piano), Oscar Pettiford (bas), Kenny Clarke (perkusja).
Druga sesja miala miejsce w studio Rudy Van Gelder'a ", 6 marca 1954 roku (Hackensack, New Jersey) z udzialem :
Horace Silver'a (piano), Percy Heath'a (bas), Art Blakey'a (perkusja).
Nastepna plytka to Vol.2, wydana oryginalnie tez w 1955 - sesja z 20 kwietnia 1953, rowniez w "WOR Studio" (NYC),
a w rolach glownych, oprocz lidera, wystapili : J.J. Johnson (puzon), Jimmy Heath (tenor), Gil Coggins (piano),
Percy Heath (bas), Art Blakey (perkusja).
Na CD, wydania "RVG Edition" - remasterowane "24-bit resolution" z analogowej tasmy matki w studio Rudy Van Gelder'a
w 2001 roku i w tym samym roku wydane.
Nikt nie wspomnial o tych plytach, wiec pomyslalem, ze warto wspomniec o tych zapomnianych nagraniach w kategorii
perelek z Blue Note.

http://www.amazon.com/gp/product/images/B00005LKC2/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music
http://www.amazon.com/gp/product/images/B00005LKC1/ref=dp_image_text_0?ie=UTF8&n=5174&s=music


I plus bonusy na takim wydaniu:

https://www.amazon.com/Take-Off-Complete-Albums-Blu-ray/dp/B00SXR708M

Załączone miniatury

  • 81YVY0wNPQL._SL1500_.jpg

Ty -- wódkę za wódką w bufecie...
Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)

#119 Użytkownik nie jest zalogowany   Chicago

  • Użytkownicy
  • 8495 postów
  • Rejestracja: 07.04.2008

Napisano 26.01.2017 - 21:31

Pomieszanie z poplątaniem na powyższym pliku - kompletne sesje BN to trzy płyty: Miles Davis Vol.1, Miles Davis Vol.2 i Miles Davis Birdland 1951 - pierwsza płytka Vol.1 zawiera piętnaście utworów, zaczynając od 'Dear Old Stockholm' i kończąc na 'It Never Entered My Mind'. Druga płytka Vol.2 to z kolei jedenaście numerów z rozpoczynającym 'Kelo' i zamykającym 'C.T.A.'. Trzecia płyta 'Birdland 1951'  to dziesięć utworów z otwierającym 'Move' i zamykającym, dziesiątym numerem 'Lady Bird'. Szybko licząc mamy trzydzieści sześć kompozycji na trzech płytach RVG Edition - powyższy plik pokazuje tylko trzydzieści, więc jaki to jest komplet? Oczywiście komplet, to też 'alternate takes', których na Vol.1 są trzy, a na Vol.2 pięć.
Parker's Mood

#120 Użytkownik nie jest zalogowany   daru0105

  • Użytkownicy
  • 1606 postów
  • Rejestracja: 02.03.2006

Napisano 26.01.2017 - 22:15

Wcześniej pisałeś, że "Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note"
Powyżej piszesz , że "kompletne sesje BN to trzy płyty: Miles Davis Vol.1, Miles Davis Vol.2 i Miles Davis Birdland 1951 - pierwsza płytka Vol.1 zawiera piętnaście utworów, zaczynając od 'Dear Old Stockholm' i kończąc na 'It Never Entered My Mind'. Druga płytka Vol.2 to z kolei jedenaście numerów z rozpoczynającym 'Kelo' i zamykającym 'C.T.A.'. Trzecia płyta 'Birdland 1951'  to dziesięć utworów z otwierającym 'Move' i zamykającym, dziesiątym numerem 'Lady Bird'."
To ile w końcu jest tych płyt Milesa od Blue Note?

Ty -- wódkę za wódką w bufecie...
Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)





Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Audiostereo dokłada wszelkich starań, aby traktować użytkowników uczciwie i otwarcie, przy uwzględnieniu najlepszych praktyk. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania naszego serwisu. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób z nich korzystamy, kliknij tutaj