Skocz do zawartości
IGNORED

Perełki z Blue Note


Gość glubisz

Rekomendowane odpowiedzi

Po tygodniowej stagnacji w departamencie :) "Perelki z Blue Note" dorzucam nie wymieniona (chyba) jeszcze plyte

Charles'a Mingus'a z Eric'iem Dolphy - "Cornell 1964". Rejestracja koncertu z 18 marca 1964 roku, ktory odbyl sie na "Cornell University" w miejscowosci Ithaca, w stanie New York. Podwojne wydanie z 2007 roku.

Taka sama konfiguracja jak na plycie "Great Concert of Charles Mingus" - koncert z Paryza, rowniez z 1964 roku, wydany

przez Verve. Porownujac te dwie plyty, odnosze wrazenie, ze deciaki lepiej brzmia na wydaniu z Blue Note, natomiast

bas i perkusja prezentuje sie soczysciej i z wiekszym detalem na wydaniu z Verve.

Odnalazlem jeszcze bardzo dobra plyte - The Horace Silver Quintet Plus J.J. Johnson - "The Cape Verdean Blues" z cala

smietanka towarzyska w postaci Woody Shaw'a, Joe Henderson'a, Bob'a Cranshaw'a, Roger'a Humpries'a i J.J. Johnson'a,

ktory udziela sie na puzonie w trzech utworach. Swietna plyta i znakomita realizacja na wydaniu RVG Edition.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodac znakomicie zrealizowana plyte czolowego kubanskiego drummera; Ignacio Berroa - "Codes".

Plytka nagrana w studio "Criteria" na Florydzie - 12,13 i 14 stycznia 2005 roku i wydana przez Blue Note w 2006.

Wspaniala muzyka w miedzynarodowej obsadzie, charakteryzujaca sie wspolnym latynoskim mianownikiem, biorac pod

uwage wszystkich artystow uczestniczacych w tym tryskajacym energia projekcie. Wsrod wybitnych nazwisk - Ed Simon,

Gonzalo Rubalcaba, David Sanchez, John Patitucci, Giovanni Hidalgo - pojawiaja sie na plycie Filipe LaMogilia,

Armando Gola, Tomas Cruz, Philbert Armenteros, Jorge Iglesias, Santiago Nani. Znakomity mix i mastering, swietne

brzmienie i kapitalna selekcja kompozycji w super aranzacjach ( min. "Matrix" Corei, "Pinocchio" Shortera, "Woody 'N'

You" Gillespiego ) stawiaja te niedoceniona plyte w szeregu perelek, ktorych ciagle nam przybywa z katalogu Blue Note.

Goraco zachecam do zapoznania sie z tym niewatpliwie godnym uwagi materialem. Satysfakcja gwarantowana.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to juz koniec perelek ? Czy to juz wszystko prosze Panstwa ? Mam nadzieje, ze to tylko okres wakacyjny.

 

Nastepny szum :) z Blue Note, na ktory chcialbym zwrocic uwage, to plytka nagrana w 1992 roku - "New York Stories". Amerykanski gitarzysta Danny Gatton - laczacy style country, rock, blues, swing - w jazzowej odslonie z udzialem

Bobby Watson'a na saksofonie altowym, Roy'a Hargrove'a na trabce, Joshua Redman'a na saksofonie tenorowym,

Franck'a Amsallem na fortepianie , Charles'a Fambrough'a na kontrabasie i Yuron'a Israel'a na perkusji.

Fuzja dzwiekow gitary Gatton'a z dzwiekami swingujcego do bolu :) jazzowego zespolu .

Swietne solo Gatton'a w ostatnim utworze - "One For Lenny".

Niecale trzy lata pozniej od daty tej sesji, czwartego pazdziernika 1994 roku, Danny Gatton popelnil samobojstwo,

strzelajac sobie w glowe.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Pozdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note.

Pierwsza to Vol.1, oryginalnie wydana w 1955 - kompilacja utworow z dwoch sesji w dwoch roznych skladach. Pierwsza

z nich odbyla sie 9 maja 1952 w "WOR Studio" (NYC) w skladzie : Miles Davis (trabka), J.J. Johnson (puzon),

Jackie McLean (alt), Gil Coggins (piano), Oscar Pettiford (bas), Kenny Clarke (perkusja).

Druga sesja miala miejsce w studio Rudy Van Gelder'a ", 6 marca 1954 roku (Hackensack, New Jersey) z udzialem :

Horace Silver'a (piano), Percy Heath'a (bas), Art Blakey'a (perkusja).

Nastepna plytka to Vol.2, wydana oryginalnie tez w 1955 - sesja z 20 kwietnia 1953, rowniez w "WOR Studio" (NYC),

a w rolach glownych, oprocz lidera, wystapili : J.J. Johnson (puzon), Jimmy Heath (tenor), Gil Coggins (piano),

Percy Heath (bas), Art Blakey (perkusja).

Na CD, wydania "RVG Edition" - remasterowane "24-bit resolution" z analogowej tasmy matki w studio Rudy Van Gelder'a

w 2001 roku i w tym samym roku wydane.

Nikt nie wspomnial o tych plytach, wiec pomyslalem, ze warto wspomniec o tych zapomnianych nagraniach w kategorii

perelek z Blue Note.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Nastepna plyta warta odnotowania, jest malo znana "Blue Spirit" z serii "The Blue Note All Stars".

Sesja nagraniowa odbyla sie 8 i 9 stycznia 1996 roku w "Sear Sound Studio" (NYC), a udzial w niej wzieli jak najbardziej muzycy z najwyzszej polki, wlaczajac w ten projekt mojego ulubionego trebacza - Tim'a Hagans'a.

Pelny sklad to : Tim Hagans (trabka), Greg Osby (saksofon altowy), Javon Jackson (saksofon tenorowy),

Kevin Hays (piano), Essiet Essiet (bas), Bill Stewart (perkusja).

Biorac pod uwage date nagrania, muzycy, ktorzy wzieli udzial w tej sesji to mloda gwardia, chociaz Tim Hagans

mial wtedy 42 lata, a Essiet Essiet 40, bedac jednoczesnie najstarszymi uczestnikami tej imprezy.

Muzyka na tej plycie to nawiazanie do lat szescdziesiatych, przypominajaca dokonania z tego okresu takich ikon jazzu

jak Miles Davis, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Bobby Hutcherson, Andrew Hill, Tony Williams, Joe Henderson,

Joe Chambers, jak i wielu innych z tego okresu. Plytka jak najbardziej godna polecenia z muzyka najwyzszych lotow.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

PS.

Wyglada, ze zostalem sam w tym jakze atrakcyjnym temacie. "Jak tak, to tak" - jak powiedzial Nowicki w filmie

"Wielki Szu".

 

Pozdrawiam, Mariusz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo...

dla mnie, Miles w barwach Blue Note to prawdziwa ciekawostka! Jak dotąd, kojarzyłem go przede wszystkim z Columbia (m.in. ukochane nagrania z Gilem Evansem) i Prestige. Postaram się dotrzeć do tych sesji. Dzięki za podpowiedź. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość glubisz

(Konto usunięte)

A Mariuszku:) dziekuje Ci że jesteś taki aktywny w moim wątku, bede oczywiście sprawdzał te pozycje choć czasu na słuchanie mam ostatnio coraz mniej choć zbliżają się wakacje:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Re-aktywacja wątku! - Rok 2012 i Perełki z Blue Note....! Jeżeli można Panie Damianie....???

 

Kilka niezłych klimatów przybyło w moich zbiorach, z których pierwszy to Don Pullen i "New Beginnings" z 1988 roku. Kto to jest Don Pullen to wiadomo - w tym projekcie dodatkowo z Tony Williams'em i Gary Peacock'em.

Znakomita płyta z potężną dawką pianistyki w dialogu z....wiadomo z kim ;)

 

51KEmBG1cVL._SL500_AA300_.jpg

 

CDN

 

Pozdr, M.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z serii brazylijskich projektów czyli Don Pullen & The African-Brazilian Connection - "Kele Mou Bana" z 1991 roku - Avant/world/jazz i jazda na max'a.

 

61mtu7PS1QL._SL500_AA300_.jpg

 

I jeszcze na bis: Don Pullen & The African-Brazilian Connection - "Ode To Life" - A Tribute to George Adams. Płytka z 1993 - 'melodie i dzwięki - tym razem przystępne i niepowyginane' ;)

 

51nOEfztVmL._SL500_AA300_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

joe torres - latino con soul

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moje typy do tematu (chcieliście rzadkich i dobrych tytułów - to macie):

 

1. Herbie Nichols - The Complete Blue Note Recordings (3CD), 1955

2. Freddie Redd - Shades Of Redd (1960)

3. Bennie Green - Soul Stirrin` (1958)

4. Bobby Hutcherson - Medina (1968)

5. Ken McIntyre - The Complete United Artists Sessions (2CD), 1963

6. Sam Rivers - A New Conception (1966)

 

a poza tym - dokładam głos na "Basrę" Pete`a LaRoca - rzecz wybitna, niedoceniana, godna stałego miejsca w zestawieniach typu TOP 30 jazzowych płyt wszech czasów...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Don Cherry - The Complete Blue Note Recording of Don Cherry , piszę tylko o tej gdyż bardzo mi na niej zależy , ciężko trafić ,a jak już jest to kosmos kasa :-)))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Postanowiłem reaktywować ten wątek i pociągnąc go do przodu ile się da. Przecież perełek z Blue Note jest niezliczona ilość i spoko wątek ten może stać się wątkiem dyżurnym na forum, tak jak Nowości Jazzowe, fascynacje i jeszcze kilka innych. Praktycznie na okrągło kupuję coś z Blue Notei i przy praktycznie zupełnym spontanie zakupowym uzupełniam swoje zbiory o kolejne perełki. To będzie cios dla wielu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R-5521463-1395527680-8401.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość papageno

(Konto usunięte)

Blue Note jest perełką samą w sobie.

Moje propozycja jest raczej ciekawostką. Jutta Hipp, pianistka. Niemka z Lipska, słuchała jazzu na zakazanych stacjach w czasie nalotów alianckich, gdy jej rodzice schodzili do schronu. Jej miłość do zdegenerowanej muzyki zaowocowała synem z murzyńskim GI. Na imię mu dała Lionel, na cześć Hamptona. Po wojnie jazzowała u siebie, aż zainteresował się nią Leonard Feather. W NY grała w klubie Hickory House, co raczyła zarejestrować tytułowa wytwórnia. Odmówiła gry z Blakeyem, bo był pijany. Na co Art odpowiedział godnie. Ja polecam jej nagrania z Zootem Simsem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blue Note jest perełką samą w sobie.

 

Też tak powiedziałbym i choć istnieje cała masa podobnych nagrań do siebie w mainstreamowych klimatach straight ahead jazz, to i tak warto się większości przyjrzeć, a może lepiej powiedzieć wsłuchać czy też przesłuchać - ale oczywiście bez znęcania się - w kontekście tego ostatniego. Posiadam też zieloną serię BN Granta Greena wydaną w 2005, w sumie rzadko spotykaną kompilację, ale ciekawą pod względem mixu utworów, fajnie wydaną i jak najbardziej wartościową w kolekcji. Są to trzy wolumeny nazwane 'The Original Master Jam' i jak ktoś lubi tego gitarzystę, a nie ma możliwości lub nie chce mieć wielu jego płyt, to te trzy kompilacje na pewno będą dla niego.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R-510904-1371492078-2804.jpeg.jpgR-3585536-1336304927.jpeg.jpgR-9172789-1476041028-3288.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fats Navarro and Tadd Dameron - 'The Complete Blue Note and Capitol Recordings'

 

Kolejny, podwójny album CD z Blue Note z twórcami bebopowej ery. Archiwalne nagrania, ale w sumie całkiem fajnie odrestaurowane dzięki oczywiście RVG. Powiedziałbym tak: jak ktoś przeczytał biografię Milesa i chciałby doświadczyć muzycznie tego, o czym Miles opowiadał, czyli o początkach swojego pobytu w NY, o sesjach nagraniowych i o tym co się tam wtedy działo, to koniecznie musi tę płytę mieć, ok? I tu nie ma zmiłuj! Nagranie pochodzą z lat 1947-1948. Must have i krem de la krem.

 

R-2188864-1268803718.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny cios to Ken McIntyre - 'The Complete United Artist Sessions' / 2CD, Blue Note, 1997

 

Znakomity muzyk, lecz niestety powiedziały mi planety, mało wymieniany na forum. Pewnie najbardziej będzie znany z projekcji z Dolphym na płytce 'Looking Ahead'. Ale to nie wszystko - McIntyre to jeszcze kilka innych wyśmienitych płyt i przede wszystkim kreacja edukacyjna. Niesamowicie zdolny, wykształcony i kreatywny muzyk - objawiał się jako pierwsza seria postcolemanowskich inklinacji - jak pisał JEB, należal do pierwszej generacji muzyków free jazzu, która rozwijała pomysły i idee Birda. Jego muzyka to nie tylko free jazz, ale też jak najbardziej fantastyczny mainstraem przeplatany z freejazzową improwizacją i orkiestrowymi formami, czego możemy doświadczyć na omawianej płytce. Super rzecz i super jazz - nic dodać nic ując. Polecam.

 

R-4256466-1359896402-5516.jpeg.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gil Melle - 'The Comlete Blue Note Fifties Sessions' - 2CD, Blue Note 1998, Connoisseur Series

 

W Fascynacjach' Primitive Modern', a w Perełkach podwójny album z kompletem nagrań z wczesnych lat pięćdziesiątych aż do '56. Znakomity mainstream zagrany na luzie i w doborowym składzie. Kogo tu niema? Oprócz lidera na tenorze i barytonie znajdziemy tutaj tych najsławniejszych: jest Max Roach, jest Joe Morello, jest ponownie Ed Thigpen, jest Tal Farlow, jest Oscar Petiford, jest Eddie Bert, Urbie Green, Lou Mecca, Clyde Lombardi, Bill Phillips. Niesamowitego fanu dostarcza mi ta płyta - klasycznie i bez ściemy zagrany jazz i nagrany oczywiście przez RVG. Super.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R-1518505-1225773005.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Donald Byrd & Doug Watkins - 'The Transition Sessions' / 2CD, Blue Note 2002, Connoisseur Series Limited Edition

 

Czy to jest perełka? Nie wiem, ale na pewno jest to solidne mainstramowe granie lat pięćdziesiątych i ceniona płyta. W rolach głównych: Donald Byrd, Doug Watkins, Hank Mobley, Horace Silver, Joe Gordon, Art Blakey, Ray Santisi, Jim Zitano, Kenny Burrell, Duke Jordan, Art Taylor. Jak widać, same sławy i najważniejsze postacie jazzowego mainstreamu lat pięćdziesiątych. Dla wielu fanów jazzu będzie to zapewne kolejna taka sama zagrywka, ale też i dla wielu będzie to kolejna perełka z Blue Note. Trzy sesje pochodzące z roku 1955 i 1956. Inżynierami nagrań byli kolejno: Arnie Ginsburg, Steve Fassett i Bob Guy. Jak zwykle w przypadku Connoisseur Series jest to 24 bitowy remaster, a produkcją zajął się niestrudzony i nieoceniony Michael Cuscuna, dzięki któremu nota bene słuchamy większości najwartoścowszych rzeczy z Blue Note.Tak samo ważna postać jak i RVG, a może i ważniejsza. Myślę, że ten człowiek zasługuje na oddzielny wątek.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R-3519323-1333657508.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charles Lloyd Quartet - 'A Night in Copenhagen' / Blue Note Japan, 2013, SHM-CD (US Blue Note Edition CD, 1992)

 

Niekwestionowana perełka z BN - na CD wydana tyllko dwa razy - mamy wydanie US i japońskie w SHM-CD. Posiadam japońskie, które naprawdę nieżle brzmi, ale porównania nie mam, bo nigdy nie miałem amerykańskiej wersji, ale jak tylko mi się trafi, to na pewno kupię. Zresztą ta płytka jest out of print i jak na razie wznowień nie ma - pewnie po wygaszeniu praw autorskich jakaś nędzna firma typu Hi Hat lub inny Gone to wyda, ale to już będzie tylko niewartościowa kopia kopii. Jedyny Blue Note Charlesa Lloyda z tamtych czasów - przybyły niedawno kolejne dwa tytuły i to by było na tyle jak na razie jeżeli chodzi o bluenoteowską kolekcję mistrza. Wyśmienita i mocno oceniona płytka - sugerowałbym się pośpieszyć z kupnem jeżeli ktoś tej rzeczy nie ma, bo za chwilę tytuł ten będzie niedostępny w oryginalnym wydaniu. Na pokładzie mamy oczywiście lidera i fantastycznego Michela Petruccianiego, Palle Danielssona, Son Shipa Theusa i gościnnie, ze specjalnym udziałem Bobby McFerrina.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R-6001664-1442404113-7829.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy - nie mam zdania. Niektóre płytki brzmią lepiej, niektóre gorzej od oryginalnych wydań amerykańskich. To samo jeżeli chodzi o xrcd - mam dużo japońskich wydań, które nie powalają jakością, ale mam też i takie, które zabijają brzmieniem. Dużo zależy od tego z jakiego mastera dane nagranie było wzięte. Bardzo sobie cenię RVG Remasters i Blue Note Connoisseur Series made in USA.

 

Lou Blackburn - 'The Complete Imperial Sessions' / Blue Note, 2006, Connoisseur CD Series, Limited Edition

 

Komplet sesji puzonisty Lou Blackburna dla Imperial Records. Jak zwykle mainstream lat sześćdziesiątych w dobrym wydaniu z egzotycznymi rytmami - dużo melodii i klasyczne formy straight ahead jazz. Na uwagę zasługuje udział w sesjach Horace Tapscotta - oprócz niego na pokładzie Freddie Hill na trąbce, John Duke na basie i Leroy Henderson na perkusji. Nagrania pochodzą ze stycznia i marca 1963 i dokonano ich w studiach United Recorders w LA. Oryginalnym inżynierem nagrań był Wally Heider, a remiksu i 24bitowego masteringu w postprodukcji dokonał Ron McMaster. Producentem tych wydań był oczywiście niestrudzony Michael Cuscuna.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

R-4992914-1381589967-4178.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note.

Pierwsza to Vol.1, oryginalnie wydana w 1955 - kompilacja utworow z dwoch sesji w dwoch roznych skladach. Pierwsza

z nich odbyla sie 9 maja 1952 w "WOR Studio" (NYC) w skladzie : Miles Davis (trabka), J.J. Johnson (puzon),

Jackie McLean (alt), Gil Coggins (piano), Oscar Pettiford (bas), Kenny Clarke (perkusja).

Druga sesja miala miejsce w studio Rudy Van Gelder'a ", 6 marca 1954 roku (Hackensack, New Jersey) z udzialem :

Horace Silver'a (piano), Percy Heath'a (bas), Art Blakey'a (perkusja).

Nastepna plytka to Vol.2, wydana oryginalnie tez w 1955 - sesja z 20 kwietnia 1953, rowniez w "WOR Studio" (NYC),

a w rolach glownych, oprocz lidera, wystapili : J.J. Johnson (puzon), Jimmy Heath (tenor), Gil Coggins (piano),

Percy Heath (bas), Art Blakey (perkusja).

Na CD, wydania "RVG Edition" - remasterowane "24-bit resolution" z analogowej tasmy matki w studio Rudy Van Gelder'a

w 2001 roku i w tym samym roku wydane.

Nikt nie wspomnial o tych plytach, wiec pomyslalem, ze warto wspomniec o tych zapomnianych nagraniach w kategorii

perelek z Blue Note.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

I plus bonusy na takim wydaniu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ty -- wódkę za wódką w bufecie...

Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blue note generalnie dobrze sa zazwyczaj nagrane. Ja zbieram te z Japnii, ale mam tez z USA I Holandii (stasze wydania). Prestige tez dobrze sa nagrane, savoy czy impulse to juz roznie z mojego doswiadczenia. Sa jeszcze Riverside, ktorych mam chyba tylko z 2-3 plyty I mnostwo roznych innych egzotycznych wytworni, jednak one wszystkie prawie z EMI, Warner albo Toshiby tloczni korzystaly.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wieza STEREO Technics :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note.

Pierwsza to Vol.1, oryginalnie wydana w 1955 - kompilacja utworow z dwoch sesji w dwoch roznych skladach. Pierwsza

z nich odbyla sie 9 maja 1952 w "WOR Studio" (NYC) w skladzie : Miles Davis (trabka), J.J. Johnson (puzon),

Jackie McLean (alt), Gil Coggins (piano), Oscar Pettiford (bas), Kenny Clarke (perkusja).

Druga sesja miala miejsce w studio Rudy Van Gelder'a ", 6 marca 1954 roku (Hackensack, New Jersey) z udzialem :

Horace Silver'a (piano), Percy Heath'a (bas), Art Blakey'a (perkusja).

Nastepna plytka to Vol.2, wydana oryginalnie tez w 1955 - sesja z 20 kwietnia 1953, rowniez w "WOR Studio" (NYC),

a w rolach glownych, oprocz lidera, wystapili : J.J. Johnson (puzon), Jimmy Heath (tenor), Gil Coggins (piano),

Percy Heath (bas), Art Blakey (perkusja).

Na CD, wydania "RVG Edition" - remasterowane "24-bit resolution" z analogowej tasmy matki w studio Rudy Van Gelder'a

w 2001 roku i w tym samym roku wydane.

Nikt nie wspomnial o tych plytach, wiec pomyslalem, ze warto wspomniec o tych zapomnianych nagraniach w kategorii

perelek z Blue Note.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

I plus bonusy na takim wydaniu:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-11554-0-85640800-1485434361_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ty -- wódkę za wódką w bufecie...

Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieszanie z poplątaniem na powyższym pliku - kompletne sesje BN to trzy płyty: Miles Davis Vol.1, Miles Davis Vol.2 i Miles Davis Birdland 1951 - pierwsza płytka Vol.1 zawiera piętnaście utworów, zaczynając od 'Dear Old Stockholm' i kończąc na 'It Never Entered My Mind'. Druga płytka Vol.2 to z kolei jedenaście numerów z rozpoczynającym 'Kelo' i zamykającym 'C.T.A.'. Trzecia płyta 'Birdland 1951' to dziesięć utworów z otwierającym 'Move' i zamykającym, dziesiątym numerem 'Lady Bird'. Szybko licząc mamy trzydzieści sześć kompozycji na trzech płytach RVG Edition - powyższy plik pokazuje tylko trzydzieści, więc jaki to jest komplet? Oczywiście komplet, to też 'alternate takes', których na Vol.1 są trzy, a na Vol.2 pięć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej pisałeś, że "Tylko dwie plyty Miles'a wydane przez Blue Note"

Powyżej piszesz , że "kompletne sesje BN to trzy płyty: Miles Davis Vol.1, Miles Davis Vol.2 i Miles Davis Birdland 1951 - pierwsza płytka Vol.1 zawiera piętnaście utworów, zaczynając od 'Dear Old Stockholm' i kończąc na 'It Never Entered My Mind'. Druga płytka Vol.2 to z kolei jedenaście numerów z rozpoczynającym 'Kelo' i zamykającym 'C.T.A.'. Trzecia płyta 'Birdland 1951' to dziesięć utworów z otwierającym 'Move' i zamykającym, dziesiątym numerem 'Lady Bird'."

To ile w końcu jest tych płyt Milesa od Blue Note?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ty -- wódkę za wódką w bufecie...

Oczami po sali drewnianej -- i serce ci wali (Czy pamiętasz?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.