Skocz do zawartości

Ricardozamora

Użytkownicy
  • Postów

    460
  • oraz w archiwum

    821
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja Całkowita

86 Neutralny (1/17)

Audiostereo

86

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

17 806 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Ricardozamora

  1. Niestety żadne fajne nosy, a Full Music, bieżąca produkcja, ale daje radę. Trafiły się tanio niemal nieużywane. To rzadkie lampy, na ogłoszenie używanych czekałem z rok. Sądzę, że są lepsze lub na poziomie 2a3-z czarne shuguangi. Mam też 300b czarne shuguangów, wersja 50y i też jest świetna, no ale równocześnie akcent na wyższe tony jak to czarne Sh.+nadmuchanie. 300b xlsy z kolei moc jak przepaść w stosunku do 300b, rysowanie grubą kreska całego pasma plus więcej szczegółów. (gruba kreską w sensie mocowym, nie w sensie toporności; bo te słowo można łatwo tak rozumieć) Tak, px25 maja spora moc i wzmocnienie spore, mogą być wyjściem. Niestety nosy nietanie, a bieżąca produkcja skromna. Robi je Kr audio i chyba tyle, zatem koszt to z 5k pewnie. Przy ciut ponad połowę tej kwoty mógłbym dokupić np. EML drugą parkę 300b xls używaną, a wtedy 20 czy 22W z 300b byłoby dość sporym doświadczeniem audiofilskim, gdy już sam SET na 300b xls pięknie wysterowuje 91dB diapasony, a i nawet coś konkretnego już pokazuje z niełatwymi kolumnami podłogowymi jakie mam (stare trójdrożne s16Hz Credo; mają z 86dB). Z lampek w cenie małej znalazłem 1619/vt-164, która można kupić za grosze. Zamiennik/czy analogiczna moc jak 45. Tylko przejściówki trzeba na ux4, ale łatwo dostępne. 4 tych 1619 wyszłaby pewnie z 200-250$ plus ciut ze 100$ za 4 przejściówki. Tylko to raczej taka dodatkowa opcja. Pamiętam 45, miałem we wzm. ayona słuchawkowym i tam chyba jest silna średnica na kolumnach, ale nie ma uderzenia (na słuchawki to świetna moc, mocno i szczegółowo, aż wzmak. sł. z lekko brudnym dźwiękiem wydawał mi się atrakcyjniejszy; ale to na akg k812). Do tego trzeba by poważnie wysokoskuteczne kolumny. Px25 poszukam bardziej w przyszłości, może Chinole mają jakąś bieżącą produkcję. Mam sporo lamp do tego wzmaka, nie jest tak, że zaraz coś muszę dostać jak sobie ubzduram.:) Dzięki, poszukam ich. 🙂
  2. Nie będę nic zmieniał we wzmaku. Przyjmuję, że to na pewno błąd w opisie mający źródło w pomyleniu lampy 45 ze 45 special (jedna potrzebuje 2.5V druga 7). Na użyciu lamp vt-52 w tym wzmaku mi nie zależy, to byłaby tylko ciekawostka. Tak, jak ciekawostką było używanie kiedyś lamp 45; fajne, ale moc mała, do 2x1.6 czy 1.8W trzeba mieć już naprawdę wysokoskuteczne kolumny. 2a3/300b i 300b xl oraz nowozakupione px-4 bardzo karmią apetyt i nawet 2a3 secie już jakoś gra przy kolumnach powyżej 90dB. Wzmak ma 5 traf i przełącznik napięć, to raczej sprzęt z wysokiej półki, pewnie może śmiało konkurować z setem na trafach Nakamury. Nic w nim nie jest byle jak. Ja lampy zmieniam często, czasem i codziennie, bo mam kilka par 2a3 i 300b. W recenzji z 6moons którą linkowałem jeśli dobrze pamiętam zjada rzeczy typu set 300b firmy Allnic. Ideałem byłoby móc jeszcze stosować jeszcze w Tektronie 845 i podobnych dużych triod. Szkoda, że takie "rozszerzone" wzmaki są rzadko produkowane. Dobre dla ludzi, którzy lubią różne lampy. Ja kiedyś miałem w jednym momencie aż 7 wzmaków lampowych; teraz wystarczają mi tylko 3, choć chciałbym kupić na gm70 jeszcze kiedyś coś.:) Co prawda zdarzają się push pulle na kt88 z możliwością el34, ale na tych samych trafach. Z jednej strony słyszałem to u znajomego i gra fajnie, z drugiej strony od Grz. z s16Hz słyszałem kiedyś, że to nieoptymalne rozwiązanie i trafa nie będą dopasowane do końca do el34 i nie poleca tego. Nie wiem, nie wchodziłem w to aż tak dokładnie, bo się nie znam, niemniej są dokładne zdjęcia środka oraz opis konstrukcji jeśli ktoś jest ciekawy, na pewno znajdzie szczegóły. Jeśli chodzi o bias, to ustawia się samemu i jest to świetne jak ktoś na zaawansowanego bakcyla lampowego. Przy zmianie lamp i napięcia, on ustawia się w okolicy potrzebnej wartości, ale wymaga delikatnej regulacji. Sądząc po działaniu wzmaka jest on zrobiony dobrze, bo naprawdę często przerzucam lampy mocy, prostowniki itd. i działa doskonale. Tektron ma też ciekawe dwa pokrętła: od regulacji brumu czy szumu w jednym kanale i drugim; praktycznie do zera się reguluje. Rzadko używam, zazwyczaj to samo ustawienie wystarcza dla każdej lampy, a nawet nie regulując lub ustawiając na jak największy szum, jest to mało słyszalny. Nie, nie planowałem kupować, już bardziej przejściówkę, ale też nie ma sensu. Już lepiej poszperać i dostać kiedyś mniej znane zamienniki 2a3 itp. lampki. Z produkowanych, rzadkich, ale jednak robionych, do kompletu lamp jakie mam dobrze byłoby dostać jeszcze parę px-25. Trafiłem też w necie na lampki 101d 102d i 205d ostatnio przypadkiem, ale nie sprawdzałem dokładnie ile V i jaka moc. Chyba w dacu lampizatora są. Ale jeśli to coś poniżej tych 3W to sobie daruję. Ideałem byłaby lampa grająca jak coś pomiędzy 2a3 a px-4, ale mocą z 300b xls no i bez tego "napuszenia" znanego z 300b, które co prawda przyciąga do tej lampy i jest super, ale po latach słuchania się nudzi. Użycie 4x 2a3 nie daje niestety takiego efektu. Bas i faktura dźwięku jest, mimo wzrostu mocy, gorsza niż w secie. No ale to są takie dylematy, że jest i tak bardzo dobrze a nawet niemal doskonale a lubi się szukać i szukać odmiany, zabawa bez końca.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.