Nie będę nic zmieniał we wzmaku. Przyjmuję, że to na pewno błąd w opisie mający źródło w pomyleniu lampy 45 ze 45 special (jedna potrzebuje 2.5V druga 7). Na użyciu lamp vt-52 w tym wzmaku mi nie zależy, to byłaby tylko ciekawostka. Tak, jak ciekawostką było używanie kiedyś lamp 45; fajne, ale moc mała, do 2x1.6 czy 1.8W trzeba mieć już naprawdę wysokoskuteczne kolumny. 2a3/300b i 300b xl oraz nowozakupione px-4 bardzo karmią apetyt i nawet 2a3 secie już jakoś gra przy kolumnach powyżej 90dB.
Wzmak ma 5 traf i przełącznik napięć, to raczej sprzęt z wysokiej półki, pewnie może śmiało konkurować z setem na trafach Nakamury. Nic w nim nie jest byle jak. Ja lampy zmieniam często, czasem i codziennie, bo mam kilka par 2a3 i 300b. W recenzji z 6moons którą linkowałem jeśli dobrze pamiętam zjada rzeczy typu set 300b firmy Allnic. Ideałem byłoby móc jeszcze stosować jeszcze w Tektronie 845 i podobnych dużych triod.
Szkoda, że takie "rozszerzone" wzmaki są rzadko produkowane. Dobre dla ludzi, którzy lubią różne lampy. Ja kiedyś miałem w jednym momencie aż 7 wzmaków lampowych; teraz wystarczają mi tylko 3, choć chciałbym kupić na gm70 jeszcze kiedyś coś.:)
Co prawda zdarzają się push pulle na kt88 z możliwością el34, ale na tych samych trafach. Z jednej strony słyszałem to u znajomego i gra fajnie, z drugiej strony od Grz. z s16Hz słyszałem kiedyś, że to nieoptymalne rozwiązanie i trafa nie będą dopasowane do końca do el34 i nie poleca tego.
Nie wiem, nie wchodziłem w to aż tak dokładnie, bo się nie znam, niemniej są dokładne zdjęcia środka oraz opis konstrukcji jeśli ktoś jest ciekawy, na pewno znajdzie szczegóły.
Jeśli chodzi o bias, to ustawia się samemu i jest to świetne jak ktoś na zaawansowanego bakcyla lampowego. Przy zmianie lamp i napięcia, on ustawia się w okolicy potrzebnej wartości, ale wymaga delikatnej regulacji.
Sądząc po działaniu wzmaka jest on zrobiony dobrze, bo naprawdę często przerzucam lampy mocy, prostowniki itd. i działa doskonale. Tektron ma też ciekawe dwa pokrętła: od regulacji brumu czy szumu w jednym kanale i drugim; praktycznie do zera się reguluje. Rzadko używam, zazwyczaj to samo ustawienie wystarcza dla każdej lampy, a nawet nie regulując lub ustawiając na jak największy szum, jest to mało słyszalny.
Nie, nie planowałem kupować, już bardziej przejściówkę, ale też nie ma sensu. Już lepiej poszperać i dostać kiedyś mniej znane zamienniki 2a3 itp. lampki.
Z produkowanych, rzadkich, ale jednak robionych, do kompletu lamp jakie mam dobrze byłoby dostać jeszcze parę px-25.
Trafiłem też w necie na lampki 101d 102d i 205d ostatnio przypadkiem, ale nie sprawdzałem dokładnie ile V i jaka moc. Chyba w dacu lampizatora są. Ale jeśli to coś poniżej tych 3W to sobie daruję.
Ideałem byłaby lampa grająca jak coś pomiędzy 2a3 a px-4, ale mocą z 300b xls no i bez tego "napuszenia" znanego z 300b, które co prawda przyciąga do tej lampy i jest super, ale po latach słuchania się nudzi.
Użycie 4x 2a3 nie daje niestety takiego efektu. Bas i faktura dźwięku jest, mimo wzrostu mocy, gorsza niż w secie. No ale to są takie dylematy, że jest i tak bardzo dobrze a nawet niemal doskonale a lubi się szukać i szukać odmiany, zabawa bez końca.