Nie wiesz czego słuchasz i mylisz. Pisałeś coś takiego o 2-way 4367 Studio Monitor, nawet nie wiedząc, że to 4367. To samo później komuś pisałeś o 4429 Studio Monitor, myląc je z 4367 Studio Monitor . 4367 to dużo wyższy level. Nie wiesz czego słuchałeś i mylisz. Słuchałeś jeszcze niedużych S3900, jakichś Focali Sopra i z bass-reflexu z Focala wokal słyszałeś. Kup także 2-way Exclusive model 2402 / Pioneer-TAD TSM-2, to będziesz miał kompresje, uśrednianie i kolorowanie, w porównaniu do 2-way 4367 Studio Monitor. Ustawisz TSM-2 przy swoich kolumienkach.
Jakbyś stał nad kolumną 4367, zamiast siedzieć na przeciwko hornów. Te 4367 czasami pochylają ku tyłowi, ustawiając na odpowiednich standach. 4367 grając ze słabą integrą, lub taką która im nie pasuje, mogą zagrać za nisko. Ale z porządnym wzmacniaczem mocy No.534, nic takiego nie miało miejsca. To pełny, spójny dźwięk, a nie jakiś chuderlawy grający UHF-em.
4367 Studio Monitor ze wzmacniaczem mocy No.534, grały bogatym, trójwymiarowym, przestronnym, z dobrym detalem, dynamicznym i uniwersalnym dźwiękiem. Średnie i wysokie były w stylu Wilson Audio z Dan D'Agostino. Ale w 4367 z papierowego 15'' woofera, dynamika, moc i lepsza kontrola niż z Wilsonów. Taki dźwięk podobał się m.in. dla użytkownika kilkudrożnych aktywnych Dynaudio, bo grało wszystko i na różnych poziomach głośności i nie męczyło, relaksowało go brzmienie z pierścieniowych polimerowych membran.
4367 tkanką podobne i do nowych Klipschorn, do tego 4367 całościowo równej i bardziej trójwymiarowo grające z hornem HDI (High-Definition Imaging).
Droższe modele na metalowych membranach, to wyższy level i sporo inne i mniej litościwe. To szybki i otwarty o dużej rozpiętości i wypełniający pomieszczenie dźwięk. Wyrazisty, dokładny, nie łamiący się dźwięk, na berylowych i magnezowych. Można wysterować jak się chce. Wysterowane gra lifelike.
Na tym poziomie wysterowania twoje budżetówki jak skompresowane, a poziomy SPL przy których twoje się palą. Focal Grande Utopia EM także ze skromnym maximalpegel 112 dB. Syntetycznie, średnio detalicznie i nie szybko grające Focale są za wolne żeby grać tak szybko i na wysokich SPLach. Przetworniki za słabe. One do kina się nadają, bardziej są jak słonie. Nie są szybkie, a syntetyczne z własnym nalotem i rozjaśnione, do tego nie za szybkie gumowe kinowe basy.
Radialstrahler mbl 101E / 101E MkII grają w swój specyficzny sposób i nawet się nie zbliżyły do K2 S9800. mbl 101E / 101E MkII ślamazarne granie, przeciąganie, zmulanie, bez skupienia, wyrazistości, szybkości, ekspresji, mięciutkie, delikatniutkie, brzdąkanie. - na lekko wysokich poziomach, łatwo to przesterować, skompresować i zniekształcić. K2 S9800 bez wysilania się, mbl-e 101E / 101E MkII do kąta zapędzają.
mbl, ani to neutralne, ani naturalne, ani dynamiczne, ani lifelike. Dźwięk stonowany, wycofany, skompresowany, sztucznie rozdmuchany i przeciągający się. Słaba nierealistyczna scena. Przy wyczynowo wysterowanych hornach, te mbl-e są jak skompresowane, spowolnione i ze spłaszczonym złamanym dźwiękiem. mbl-e nie mają przetworników, które by potrafiły grać maksymalnie szybko, wyraziście, mocno, otwarcie i wyczynowo. Z nich dźwięk, nie jak struna, ale jak guma z gaci. Kto ci nagrywa/rejestruje organy piszczałkowe, gitary, czy dęciaki z każdej strony (jakby w każdym kierunku grały tak samo) i od kiedy np. dęciaki grają tak samo dookólnie w poziomie, a później to odtwarzasz na mbl i zakłamujesz przekaz pod własne widzimisię.
szatan u siebie przeważnie narzekał na vintage 4343 Studio Monitor (kupione tam u ciebie w Lodzi od lukag72, który swego czasu tam jakiś sklep audio prowadził). To były 4343 Studio Monitor w wersji Kenrick Sound z białym aquaplasem na papierowych 15'' i 10'' membranach, i może ze zwrotnicami na Jantzenach Silver lub podobnymi, których używano w tamtych latach w KRS. Początkowo podłączył jakąś lampeczkę, a później coś mocniejszego, halcro dm68.
pmcomp pisał mu co zrobić by lepiej wysterować, aby grały powyżej 30% możliwości, a @szatan wymiękł i rzekł mu:
pmcomp po wielu latach, dopiero co niedawno (bo wcześniej myślał, że tamto co było, to był już koniec) na dobre rozhulał swoje 4343B Studio Monitor (nie od KRS) i grają mu jak nigdy wcześniej :), a ty chciałeś po kilku dniach/tygodniach i nie wiedząc jak.
A te 30% to mogło być nawet 15-20%.
L300 Summit posłuchał u bazodruta i zachwycony, do tego prosto jak lubisz, jeden wzmacniaczyk i jedna parka kabelków głośnikowych.
O 4343 Studio Monitor by KRS (Kenrick Sound), pisałeś, że kiepska scena i kolumny trudne do sprecyzowania jakie są, że bez charakteru, tzn. bez urabiania dźwięku na twój strój pod siebie. Jakie wysterowanie, takie granie.
Może chciałeś by grały jak inne twoje kolumienki z mocnym specyficznym urobionym charakterkiem i mocnymi ograniczeniami tzn. podkolorowane, mało uniwersalne, mało neutralne i mało lifelike, jak do sypialki do snu.
Przy HR-1VF to byś umarł, gdyż 4343 pod względem zapotrzebowania do wysterowania, to pikuś przy Westlake Audio HR-1VF:
------------
@barni
Radialstrahler mbl 101 X-Treme to wolny i oderwany bas od reszty, jak ze słabego kina, i granie wyższą średnicą/niższą górą - przy dobrym wysterowaniu, które dla ciebie było ostre. A przy gorszym wysterowaniu zmulone i smętne granie, które dla ciebie było w sam raz.
I takie to niemieckie wydumki jak German Physiks. - duże German Physiks PQS-302 brzdąkały w Munich 2014. Poza nielicznymi osobnikami, nikt tego nie chce. Nierealistyczna scena i przeciągnięta brzdąkanina. W 2014 roku śmiali się z tych Germanów i z tej ich muzyki .
Radialstrahler jakbyś jedne usta miał dookoła głowy :), i zamiast konkretnie w kierunku, to słabo po całości, i podobnie z dęciakami, strunowymi i wszelkimi innymi, bo nawet perkusja kierunkowo lepiej wchodzi z systemów głośnikowych.
Sprzedałeś upgrade'owane Zoller Metropolis Solution [Ukryta Zawartość]
Kupiłeś monitorki mbl 121 [Ukryta Zawartość] i subwoofer(?), czy co innego.
[Ukryta Zawartość]
barni, niczym amator błądzący we mgle:
La Sphère, które grały po raz drugi, to była lipa, zamulone i niespójne granie wycinkami pasm.
...powyżej w dwóch twoich postach masz takie typy, że sporo z nich to tylko pod kwiatki, lub do sprzedania. Widać tam, że nie wiesz co piszesz i nie wiesz co być chciał. Niezdecydowanie i błądzenie jak we mgle. Kevlar-owiec i Omnipolar-owiec.
@barni, coś dla ciebie, dla miłośnika dookólnych pierdziawek:
German Physiks Borderland Mk V Ultimate (14.900 Euro). Bas z ogromnym dołem, szczególnie w wyższym basie, jak dziurawy oderwany od reszty. Mnóstwo zniekształceń w całym paśmie, i Maximalpegel 91 dB
Poza kilkoma nielicznymi wyjątkami, w ogóle nie chcą brać tych niemiaszków.
--------------------------
W Korei też już grają Studio2:
Revel Ultima Studio2, Mark Levinson No.33HL, MBL 6010D, Melco N1A/2, Linn Klimax DS/3, Switching hub LHY Audio (2개). Audio Recorder: Sony PCM-D100.
Dave Brubeck - Take Five (Instrumental)