Skocz do zawartości

Audiostereo.pl: Audiostereo Forum - Audiostereo.pl


Yamaha As 1100 czy używać pre-gramofonowego?


  • Nie możesz odpowiedzieć
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   artur 1984 waw

  • Użytkownicy
  • 228 postów
  • Rejestracja: 02.12.2017

Napisano 02.11.2018 - 07:45

Jak w temacie. AS1100 ma [podobno] dość dobrą sekcję phono, ale wiadomo, zawsze można lepiej. Obecnie używam gramofonu Luxman PD284 (po rewitalizacji), ale myślę o czymś lepszym. Czy do ceny nowego muszę włączyć pre-gramofonowe czy wystarczy ten z AS1100. Jako opcję przejściową ewentualnie myślałem o używaniu jakiegoś fajnego (starszego) wzmacniacza jako przedwzmacniacza. Nie ukrywam jednak, że opcja pozostania przy "gołym" AS1100 pozwoliłaby największe środki przeznaczyć na gramofon, dla mnie - zapewne już docelowy. Pozdrawiam i dzięki za sugestie i opinie.

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 02.11.2018 - 09:09

Sam sprawdź , W analogu nie ma skrótów i tak trzeba budować system na raty,  Sprawdź yamahę i zbieraj na pre jak nie zagra będziesz chociaż wiedział , czego ci brakuje . Chyba , że tej yamahy jeszcze nie masz.

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   paul klacska

  • Użytkownicy
  • 391 postów
  • Rejestracja: 29.06.2006

Napisano 02.11.2018 - 11:12

Ja jak miałem Yamahę AS2000 to akurat na niej robiłem małe testy. Z racji ,że w mojej miejscowości jest sklep z ofertą Pro-ject-a miałem  okazję wypożyczyć i porównać. Mogę powiedzieć teraz ,że nie jest źle. Brałem na testy sprzęt od najtańszego, efekt był taki ,że dopiero pre lampowe Project-a zagrało lepiej.
Wtedy był on w cenie chyba 1700pln,moim zdaniem to lampowy w okolicach tej ceny będzie lepszy ale nie lampowy to już chyba raczej coś od 2tys w górę.

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   artur 1984 waw

  • Użytkownicy
  • 228 postów
  • Rejestracja: 02.12.2017

Napisano 02.11.2018 - 14:30

 Użytkownik bolo_senor dnia 02.11.2018 - 09:09 napisał

Sam sprawdź , W analogu nie ma skrótów i tak trzeba budować system na raty,  Sprawdź yamahę i zbieraj na pre jak nie zagra będziesz chociaż wiedział , czego ci brakuje . Chyba , że tej yamahy jeszcze nie masz.

AS1100 już mam i jestem bardzo zadowolony. Też się zastanawiałem, czy jeśli PRE to nie PRE lampowy. Phono stage w AS1100 jest [ponoć[ dobrej jakości.

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 02.11.2018 - 16:17

wcześniej komuś pisałem , że jak brać lampę to do lampy. Bo to tylko sumowanie wad .Pre lampowe nie robi się by "grało" tylko wzmacniało , bez zniekształceń .
Żeby lampy "grały lampowo" muszą pracować w nienormalnych (liniowych) punktach pracy , A takie "polepszacze" to w buforach , lub hybrydach się robi.

Użytkownik bolo_senor edytował ten post 02.11.2018 - 16:20


#6 Użytkownik nie jest zalogowany   audioburak

  • Użytkownicy
  • 5930 postów
  • Rejestracja: 18.02.2011

Napisano 02.11.2018 - 20:18

Weź też pod uwagę, że to, co polepszysz - dodając pre - pogorszysz dodatkowym IC :-(((
MISIEWICZ Bierze Wszystko

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   artur 1984 waw

  • Użytkownicy
  • 228 postów
  • Rejestracja: 02.12.2017

Napisano 02.11.2018 - 20:44

 Użytkownik audioburak dnia 02.11.2018 - 20:18 napisał

Weź też pod uwagę, że to, co polepszysz - dodając pre - pogorszysz dodatkowym IC :-(((

Dlatego na dzień dzisiejszy skłaniam się by zostać przy PRE w 1100. Temat do zamknięcia. Dzięki.

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 02.11.2018 - 20:48

 Użytkownik audioburak dnia 02.11.2018 - 20:18 napisał

Weź też pod uwagę, że to, co polepszysz - dodając pre - pogorszysz dodatkowym IC :-(((

Jak odpowiednie wartości są po jednej i drugiej stronie to ic nie ma prawa w słyszalnym paśmie wprowadzać zmian , nie mniej lampowe urządzenia mogą mieć niewygodne impedancje dla tranzystora.

Użytkownik bolo_senor edytował ten post 02.11.2018 - 20:50


#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Wloo_dek

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • Rejestracja: 17.10.2017

Napisano 05.11.2018 - 16:35

 Użytkownik artur 1984 waw dnia 02.11.2018 - 14:30 napisał

AS1100 już mam i jestem bardzo zadowolony. Też się zastanawiałem, czy jeśli PRE to nie PRE lampowy. Phono stage w AS1100 jest [ponoć[ dobrej jakości.
Miałem AS1100 przez rok i przesiadłem się na AS2100. Obydwa mają rewelacyjny preamp. Miałem (chwilową) fazę na zewnętrzne urządzenia i sporo testowałem.
Do 4k miałem chyba większość kostek w domu na testy. I za każdym razem wracałem do przedwzmacniacza wbudowanego. Najbliżej sonicznie był PhonoBox RS.
Pozdro.

 Użytkownik bolo_senor dnia 02.11.2018 - 16:17 napisał

wcześniej komuś pisałem , że jak brać lampę to do lampy. Bo to tylko sumowanie wad

Nie zgadzam się. Mój kumpel po kilku miesiącach poszukiwań phono-stage do swojego systemu Zu Essence/VTL LT85/DENON DP80/Sumiko Balckbird
wybrał w końcu Sutherlanda. I ma go do dzisiaj. I wciąż pieje nad nim z zachwytu.

 Użytkownik bolo_senor dnia 02.11.2018 - 20:48 napisał

nie mniej lampowe urządzenia mogą mieć niewygodne impedancje dla tranzystora

Tu również się nie zgadzam się. Chyba że mówisz o urządzeniach z działu DIY. :D :D :D

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 05.11.2018 - 22:16

 Użytkownik Wloo_dek dnia 05.11.2018 - 16:35 napisał

Nie zgadzam się. Mój kumpel po kilku miesiącach poszukiwań phono-stage do swojego systemu Zu Essence/VTL LT85/DENON DP80/Sumiko Balckbird
wybrał w końcu Sutherlanda. I ma go do dzisiaj. I wciąż pieje nad nim z zachwytu.


mógłby nawet liniowy mu się podobać , takie są gusta.

 Użytkownik Wloo_dek dnia 05.11.2018 - 16:35 napisał

u również się nie zgadzam się. Chyba że mówisz o urządzeniach z działu DIY. :D :D :D

nie zgadzasz się bo jeszcze mało wiesz , a czy to diy , czy produkt komercyjny jedna chwała.
Poczytaj sobie o lampach , o ich zaletach i wadach. O dopasowaniu impedancji też poczytaj . Przejrzyj trochę pre lampowych popatrz na ich impedancję wyjściowe i wejściowe . Może się rozjaśni. Mi tłumaczyć się tego nie chce.

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   miki450

  • Użytkownicy
  • 165 postów
  • Rejestracja: 22.10.2010

Napisano 05.11.2018 - 22:26

 Użytkownik Wloo_dek dnia 05.11.2018 - 16:35 napisał

Miałem AS1100 przez rok i przesiadłem się na AS2100. Obydwa mają rewelacyjny preamp. Miałem (chwilową) fazę na zewnętrzne urządzenia i sporo testowałem.
Do 4k miałem chyba większość kostek w domu na testy. I za każdym razem wracałem do przedwzmacniacza wbudowanego.
Mam podobne odczucia odnośnie pre w 2100, pisałem nawet o tym w innym wątku.
Dodam tylko, że pre gramofonu przede wszystkim nie ogranicza tego wzmacniacza, stąd tak dobry odbiór całości.

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Wloo_dek

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • Rejestracja: 17.10.2017

Napisano 06.11.2018 - 00:09

 Użytkownik bolo_senor dnia 05.11.2018 - 22:16 napisał

mógłby nawet liniowy mu się podobać , takie są gusta.

Offtop lub nie czytasz ze zrozumieniem. VTL ma wejście liniowe. Kolega szukał przedwzmacniacza gramofonowego, którego VTL nie posiada.

 Użytkownik bolo_senor dnia 05.11.2018 - 22:16 napisał

nie zgadzasz się bo jeszcze mało wiesz , a czy to diy , czy produkt komercyjny jedna chwała.

Nie zgadzam się, bo wiem że tylko amator mógłby zaproponować preamp o impedancji wyjściowej większej niż impedancja wejściowa wzmacniaczy dostępnych na rynku.
Podaj, proszę, przykład dostępnego na rynku, choćby i wtórnym, takiego urządzenia? Znasz to z autopsji? A może kolega mierzył się z takim problemem?
Czy piszesz dla samego pisania?

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 06.11.2018 - 00:44

 Użytkownik Wloo_dek dnia 06.11.2018 - 00:09 napisał

Offtop lub nie czytasz ze zrozumieniem. VTL ma wejście liniowe. Kolega szukał przedwzmacniacza gramofonowego, którego VTL nie posiada.



Nie zgadzam się, bo wiem że tylko amator mógłby zaproponować preamp o impedancji wyjściowej większej niż impedancja wejściowa wzmacniaczy dostępnych na rynku.
Podaj, proszę, przykład dostępnego na rynku, choćby i wtórnym, takiego urządzenia? Znasz to z autopsji? A może kolega mierzył się z takim problemem?
Czy piszesz dla samego pisania?

sam poczytaj ze zrozumieniem , celowo napisałem liniowy

wszystko wiesz i z niczym się nie zgadzasz , więc czego oczekujesz ,  że wykłady będę ci tu robić i tłumaczył jak "krowie na rowie" ?

Myślę ,że o lampach i gramofonach to tyle wiesz tyle co przeczytasz . A i czytać ci się zbytnio nie chce.

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Wloo_dek

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • Rejestracja: 17.10.2017

Napisano 06.11.2018 - 10:08

 Użytkownik bolo_senor dnia 06.11.2018 - 00:44 napisał


więc czego oczekujesz


Oczekuję konkretnej odpowiedzi na precyzyjnie zadane pytanie.

I przestań mi umniejszać. Nie wiem tego, nie wiem tamtego... wielu rzeczy nie wiem. Ale to co Ty piszesz jest po prostu słabe. Odpowiedz więc na moje pytanie i zakończmy ten off top. Bo wątek dotyczy Yamahy 1100 i wewnętrznego phono stage.

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 06.11.2018 - 13:33

 Użytkownik Wloo_dek dnia 06.11.2018 - 10:08 napisał

I przestań mi umniejszać. Nie wiem tego, nie wiem tamtego.

Bo nie wiesz , a zachowujesz się jakbyś wszystkie rozumy pozjadał
Bardzo dużo jest takich urządzeń w których może dojść do niedopasowania - bo impedancja wejścia musi być co najmniej 10- 100x większa od  impedancji wyjścia innego urządzenia , nie wystarczy . że jest tylko większa . Niektóre lampy mają wysoką impedancję wyjściową , jak np popularna ecc83 i zależy to od układu w jakim pracują i kilku innych rzeczy. Może pojawić się kompresja , lub powstawać filtry rc , lub przesterowanie w wypadku jakiś patologicznych połączeń.
Mógłbym ci mnożyć przykłady i coś udowadniać , ale nic by to nie dało. Bo jak widzę masz swoje zdanie oparte na audiofilskim bajaniu . Czasem warto spojrzeć bardziej technicznie , bo po odrzuceniu preferencji co do dźwięku tylko to zostaje , a o gustach jak wiesz się nie dyskutuje.
Wracając do tematu dopasowania  to dla niektórych jest mało istotne , a dla innych ważne. Tu temat jest drażliwy bo obejmuje i kable . Po za tym tyczy się wątku trochę pobocznie , ale warto się nim zainteresować przy doborze wkładki - szczególnie mc.

'wracając do tematu czemu nie lampa , to kolejną rzeczą poza dodaniem dodatkowego szumu z lamp (choć szumy vinyla są i tak większe) to dodatkowe koszty traf przy chęci korzystania z wkładek mc no i samych lamp . Tu (pre phono) opamy mają przewagę ceny i parametrów.

Użytkownik bolo_senor edytował ten post 06.11.2018 - 13:34


#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Wloo_dek

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • Rejestracja: 17.10.2017

Napisano 06.11.2018 - 16:58

 Użytkownik bolo_senor dnia 06.11.2018 - 13:33 napisał

impedancja wejścia musi być co najmniej 10- 100x większa od  impedancji wyjścia innego urządzenia , nie wystarczy . że jest tylko większa . Niektóre lampy mają wysoką impedancję wyjściową , jak np popularna ecc83 i zależy to od układu w jakim pracują i kilku innych rzeczy. Może pojawić się kompresja , lub powstawać filtry rc , lub przesterowanie w wypadku jakiś patologicznych połączeń.

Oczywiście. To jest jasne, to jest proste.
I dlatego napisałem: takie rzeczy to w DIY. Urządzenia dostępne na rynku są projektowane tak, by ich impedancja wyjścia nie była większa od np.1k
Np.XP27 Pass'a ma 200ohm. Pro-Ject RS: 50ohm itd... Znasz preamp o impendancji np.20kohm? Bo o to pytałem. Kwestia brzmienia kabli czy dopasowania ecc83 mnie nie interesuje. Nie pytałem o to, tak jak nie zapyta o to facet który szuka nowego preampa do swojej Yamahy. Rozumiesz?

#17 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 06.11.2018 - 17:25

 Użytkownik Wloo_dek dnia 06.11.2018 - 16:58 napisał

takie rzeczy to w DIY.

Nie zawsze tak jest że tylko diy , w klockach pro też masz impedancje 60k i 30k na xlr-ach. A coraz częściej  ludzie wybierają i takie połączenia.

#18 Użytkownik nie jest zalogowany   Wloo_dek

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • Rejestracja: 17.10.2017

Napisano 06.11.2018 - 18:13

 Użytkownik bolo_senor dnia 06.11.2018 - 17:25 napisał

w klockach pro też masz impedancje 60k i 30k na xlr-ach

Nie. Oporności na większości znanych mi urządzeń (wyjście XLR) to od 50 do 600 ohm (trafa na wyjściu).
Skąd masz takie info? Podaj mi konkretny przykład klocka z impedancją o której piszesz.

#19 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 06.11.2018 - 18:24

fgq 1000 wejściowa i wyjściowa taka sama. Szukaj na końcu i też trafa
https://www.soundpro.com/catalog/documents/FBQ1000_um.pdf

jest więcej takich kwiatków

Użytkownik bolo_senor edytował ten post 06.11.2018 - 18:26


#20 Użytkownik nie jest zalogowany   popej

  • Użytkownicy
  • 1778 postów
  • Rejestracja: 10.09.2011

Napisano 06.11.2018 - 22:47

 Użytkownik artur 1984 waw dnia 02.11.2018 - 07:45 napisał

czy wystarczy ten z AS1100
Nie zgadnę, czy Tobie wystarczy, ale ten przedwzmacniacz gramofonowy to bardzo zaawansowana konstrukcja - rozbudowany wzmacniacz operacyjny na elementach dyskretnych ze sporym zapasem przesterowania. Konstrukcja jak z ubiegłego wieku ;)

#21 Użytkownik nie jest zalogowany   artur 1984 waw

  • Użytkownicy
  • 228 postów
  • Rejestracja: 02.12.2017

Napisano 07.11.2018 - 08:08

Dziękuję. Zostaję przy PRE w As1100

#22 Użytkownik nie jest zalogowany   Wloo_dek

  • Użytkownicy
  • 48 postów
  • Rejestracja: 17.10.2017

Napisano 08.11.2018 - 12:41

 Użytkownik bolo_senor dnia 06.11.2018 - 18:24 napisał

fgq 1000 wejściowa i wyjściowa taka sama. Szukaj na końcu i też trafa

Bolo, masz to wpięte pomiędzy gramofon a wzmacniacz?  Przecież to jakiś estradowy badziew... Ty tak na poważnie? Żal :D :D :D

#23 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 08.11.2018 - 13:42

Dziwne masz myślenie :)
ciekawe jakby tak pomierzyć co bardziej psuje - mój korektor , czy twoja akustyka :D

Tak mam wpięty , bo moje kolumny były tak projektowane i miały swój eq w oryginale. - to raz
Dwa - więcej zalet daje mi cyfra niż analog w kwestii gramofonu . A to że estradowe to tym lepiej dla mnie , w końcu sprzęt pomyślany jest do pracy na mim , a nie do stękania nad nim , na widok znaczka.

Wyrosłem już ze szpanu i "klocki nie muszą być teraz lego" korektor robi co ma robić i spisuje się doskonale , nie muszę stawiać kwiatków , wieszać waty szklanej i rozstawiać gąbek po rogach mieszkania , a z korekcji pomieszczenia korzysta też i vinyl.

I wcale winyl nie gra cyfrowo , jak ci się zapewne wydaje . Pomyśl inaczej - przecież cała reszta u mnie to lampy , chyba nie jest taki zły skoro tam jeszcze siedzi :)

Użytkownik bolo_senor edytował ten post 08.11.2018 - 13:54


#24 Użytkownik nie jest zalogowany   popej

  • Użytkownicy
  • 1778 postów
  • Rejestracja: 10.09.2011

Napisano 08.11.2018 - 13:54

 Użytkownik bolo_senor dnia 06.11.2018 - 18:24 napisał

fgq 1000 wejściowa i wyjściowa taka sama. Szukaj na końcu i też trafa
To jest błąd w angielskiej wersji instrukcji, powinno być 60/30 Ohm an nie kOhm :)
Porównaj z instrukcjami w innych językach.

#25 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 08.11.2018 - 14:58

 Użytkownik popej dnia 08.11.2018 - 13:54 napisał

To jest błąd w angielskiej wersji instrukcji, powinno być 60/30 Ohm an nie kOhm :)
Porównaj z instrukcjami w innych językach.

nie , we wszystkich językach jest tak samo .

a 30k masz po niezbalasowanym , z tyłu jest guzik co to zmienia 30k/60k . Na schematach też jest 60k .

dłużej się nad tym głowiłem nawet w instrukcji od końcówki mocy euro-cośtam wejście ma 50k kub 60k. tam widać tak to łączą. Niemniej jednak ja to zrobiłem po "bożemu" .

#26 Użytkownik nie jest zalogowany   popej

  • Użytkownicy
  • 1778 postów
  • Rejestracja: 10.09.2011

Napisano 08.11.2018 - 15:03

 Użytkownik bolo_senor dnia 08.11.2018 - 14:52 napisał

we wszystkich językach jest tak samo
Przykładowo w niemieckim:
fbq1000.png

Schemat bym chętnie zobaczył, masz jakiś link?

#27 Użytkownik nie jest zalogowany   bolo_senor

  • Użytkownicy
  • 2028 postów
  • Rejestracja: 28.04.2010

Napisano 08.11.2018 - 15:43

tam faktycznie jest błąd , ale raczej tylko w niemieckim języku - w innych językach są k.omy . W innej tylko angielskiej instrukcji są k.omy.

w którejś instrukcji kolumn , miksera , czy korektora były na tych durnych rysuneczkach połączeniowych wartości w k.omach -   sprawdzałem bo też ciekawy byłem jak to łączą i doszedłem do wniosku że chyba mocowo 60 do 60 - bo tam przy długich kablach jakiś sens by był. A zakłócenia i tak są przy desymetryzacji kasowane,

w papierowej wersji też mam kilo





Użytkownicy przeglądający to forum: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Audiostereo Magazyn

baner image
 
Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej - więcej o tym w Naszej polityce prywatności. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia.

Akceptuję   Zmiana ustawień