Skocz do zawartości
IGNORED

Yaqin 300C za ostra góra - co z tym zrobić?


Pilot-Pirx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno zakupiłem nowy wzmacniacz Yaqin 300c, problemem okazała się jakość dźwięku, otóż wzmacniacz grał płasko z uwypukloną górą ze słabym basem. Poszły więc do wymiany lampy, lecz i to nie przyniosło pożądanego efektu - bas się trochę wyrównał ale średnica i wysyokie rejestry dalej są drażniące. Regulacja biasu również nie przynosi pożądanych efektów (ma włye głównie na średnicę). Opiszę konfigurację;

Lampy sterujące: 2 x 12AT7 Mullard NOS (para), lub 12AT7TII PSVANE Gold oraz 6N8P ShuGuang (CV181-Z Tresure Gold).

Lampy mocy: ShuGuang 300ba (replika WE).

Wszystkie lampy jak do tej pory grzane przez ok. 80 godzin.

Kolumny: JBL Ti 1000 - dodam że na poprzednim wzmacniaczu Yaqim MC10L dźwięk był bardzo wyrównany a góra łagodna.

Gdzie popełniam błąd? Proszę szanownych użytkowników o pomoc.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi oceniać wzmacniacz bo nigdy nie słyszałem żadnego Yaqina ale niemniej jednak jest to chyba najtańsza lampa na triodzie 300B. Ale skoro wszedłeś w triodę to prawdopodobnie zderzyłeś się z rzeczywistością którą stanowi problem doboru kolumn do takiego wzmacniacza. Moje doświadczenia ale i wielu innych którzy przeszli tę drogę są takie, dobór głośnika do triodowego wzmacniacza stanowi nie lada wyzwanie. Nie ma to znaczenia że grasz na utytułowanej konstrukcji która we wcześniejszej konfiguracji sprawdzała się znakomicie. Ja dla odmiany musiałem pożegnać się z cenionymi przez wielu Minas Anorami Studia 16 Hz i to w wersji premium. Po prostu 4 omowe, ba nawet wysoko skuteczne (91 dB) kolumny zupełnie nie zgrywały się z moim nowym triolowym wzmacniaczem. Poprzednia lampa na KT90/6550 robiła z nimi cuda a Troida 845 grała jak z zamkniętego tapczanu. Zjeździłem trochę kraju wożąc wzmacniacz i odsłuchując kolejne głośniki aż znalazłem. Co mogę ci poradzić? Spróbuj odsłuchać w połączeniu z Yaqinem innych kolumn najlepiej 8 Ohm. Nie wskaże modelu bo wtedy kiedy ja szukałem porady "znawców" okazywały się bezużyteczne. A i jeszcze jedno, nie oczekuj od triody basu podobnego do tranzystora czy choćby wzmacniacza w układzie push-pull natomiast góra powinna być szczegółowa i aksamitna. Na pewno nie powinna kłuć wysokimi. Dobrym testem jest trąbka. Powinieneś móc jej słuchać bez nieprzyjemnych odczuć to samo dotyczy wysokich dźwięków fortepianu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z kolega , 8ohm i minimum 91db skutecznosci .Ja mam tego yanka , gralem na vienna acoustic graly swietnie tylko ze prawie zero basu , potem mialem potezne focale i tez lipa . Teraz kupilem za grosze stare Tannoye ba nawet powiem bardzo stare i graja rewelacyjnie . Przerobilem rowniez lampki Psvane i z mojego punktu widzenia tudziez slyszenia , juz nigdy wiecej .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobilem rowniez lampki Psvane i z mojego punktu widzenia tudziez slyszenia , juz nigdy wiecej .

Gdzies mi sie przewinelo to jak zaciekle broniles te lampki, prawda jest taka ze lampami nie zmieni sie charakteru brzmienia, jedynie mozna doszlifowac dzwiek. Tak jak kolega Dlmtb napisal, trzeba najpierw dopasowac kolumny do wzmacniacza albo odwrotnie, a nastepnie dobierac lampy. Nie koniecznie tez 91db i 8ohm bedzie recepta na szczescie, w przypadku kolegi Manio28 wystarczylo bo kolumny tannoya maja male spadki na impedancji, niestety przy wiekszosci kolumn nie jest juz tak kolorowo. Takze wzmacniacz pod pache i w droge ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mają rację co do kolumn, niestety, lampy 300B są dość wrażliwe pod tym względem... Jednak zanim zaczniesz działać z wymianą kolumn - spróbuj jeszcze zmienić okablowanie. Być może tutaj uda się cosik poratować, a być może niekoniecznie. Jednak zazwyczaj taniej i łatwiej jest zacząć od okablowania. Powodzenia!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam niedrogich kabli ale nie najgorszych: Atlas Basik, Chord Ramour oraz Audioquest type 6, wszystkie BiWire. Niestety nie słyszę znaczących różnic. Muszę się za radami szanownych kolegów rozejrzeć z innymi kolumnami. Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie. Z mojego krótkiego rekonesansu wynika, że ciężko jest z przyzwoitymi kolumnami o impedencji 8om (chodzi również o przyzwoitą cenę). W niewielkiej odległości ode mnie (możliwość odsłuchu) są do sprzedaży: USHER Compass CP700 II (4om), Thiel CS1.6 (4om), B&W DM 2000 (8om) czy macie Koledzy jakieś doświadczenia z w/w. Ktoś polecał mi również Chario Constellation Lynx (ale pewnie nie do mojego wzmacniacza - 4om i mała skuteczność). Proszę o opinie.

Pozdrawiam

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz juz jedne kolumny 4ohmowe o niskiej skutecznosci wiec te ushery i thiele to takie przyslowiowe "zamienil stryjek siekierke na kijek", rozgladaj sie za wysokoskutecznymi paczkami, tym bardziej, ze yaqin trafa ma nie najwyzszych lotow takze te 8W nie porywa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozejrzyj się za jakimiś oldskulowymi monitorami o wysokiej skuteczności Sansui, Yamaha etc.. .

Do niedawana grałem lampą z Cantonami GLE 50 basu nie brakowało.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam niedrogich kabli ale nie najgorszych: Atlas Basik, Chord Ramour oraz Audioquest type 6, wszystkie BiWire. Niestety nie słyszę znaczących różnic. Muszę się za radami szanownych kolegów rozejrzeć z innymi kolumnami. Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie. Z mojego krótkiego rekonesansu wynika, że ciężko jest z przyzwoitymi kolumnami o impedencji 8om (chodzi również o przyzwoitą cenę). W niewielkiej odległości ode mnie (możliwość odsłuchu) są do sprzedaży: USHER Compass CP700 II (4om), Thiel CS1.6 (4om), B&W DM 2000 (8om) czy macie Koledzy jakieś doświadczenia z w/w. Ktoś polecał mi również Chario Constellation Lynx (ale pewnie nie do mojego wzmacniacza - 4om i mała skuteczność). Proszę o opinie.

Pozdrawiam

 

Pewnie cię zmartwię ale tanich rozwiązań raczej się nie spodziewaj. Głośniki których potrzebujesz nawet używane będą znacznie droższe niż twój nowy nabytek. Pewnym wyjściem jest próba połączenia twojego Yaqina z głośnikami szerokopasmowymi. Tu oczywiście kwestia preferencji i pewnego charakteru brzmienia takich konstrukcji. W przypadku kolumn szerokopasmowych tu masz dwa wyjścia albo kupić gotowy produkty który zdaje się wychodzi najtaniej jeżeli mówimy o kolumnach nowych albo pokusić się o zlecenie zrobienia skrzynek (wiele gotowych projektów znajdziesz w necie) i kupienie oddzielnie głośników szerokopasmowych. Ta opcja finansowo wychodzi bardzo przystępnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tannoy v30 w przeliczeniu na zlotowki ok 500zl .

 

Za taką kasę bym kupił bez zastanowienia, ale przeszukałem i nigdzie nie ma. A jaka jest opinia Szanownych Kolegów na temat Klipsch RP-260F, RF280F - producent podaje parametry:

- Skuteczność 98dB @ 2.83V / 1m

- Impedancja 8 Ω

- Pasmo przenoszenia 31-24000 Hz

Czy to może być prawda? Ciekawe czy to by zagrało. (Niestety mieszkam na wsi i na testy do sklepu sprzedającego takie cudeńka to duża wyprawa).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heresy nie sa dla kazdego, one graja specyficznie, trzeba trafic w gust.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj porozmawiać z SinusAudio z Panem Mariuszem. Yaqin standardowo ma słaby bas ja po wymianie kondensatorów dopiero zrozumiałem co to znaczy bas. Mod robił mi SinusAudio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tych kondow jest banalnie prosta, faktem tez jest to iz progres bedzie spory, nie mniej jednak kolumny i tak sa do wymiany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot-Pirx kwestia basu w triodzie to znany i trudny temat który można częściowo ogarnąć poprzez dobór kolumn. Dziwi mnie natomiast to co piszez o średnicy i górze pasma. O tym jak powinna grać trioda pisałem ci w mojej pierwszej odpowiedzi. Może twój nowy nabytek jest jeszcze nie wygrany? Jeżeli jednak masz na nim powiedzmy 150-200h nalotu plus dobre wygrzane lampy to nie szukaj kolumn tylko nabywcy Yaqina.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tych kondow jest banalnie prosta, faktem tez jest to iz progres bedzie spory, nie mniej jednak kolumny i tak sa do wymiany.

Hubertrs, jakie kondy polecasz osobiscie do tego Yanka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kondensatorami jest jak z lampami, wszystko wzglednie preferencji, pewne jednak jest to, ze na cokolwiek firmowego wymienisz te niebieskie dziadostwo to bedzie sporo lepiej i to wlasnie przede wszystkim w kwestii basu. Odezwij sie na priv to moge Ci cos wiecej napisac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawową czynnością w kiepsko grającym lampowcu jest sprawdzenie i regulacja prądów pracy wszystkich lamp.

Warto tez sprawdzić czy wartości elementów (rezystorów, kondensatorów) w posiadanym egzemplarzu zgodne są z serwisówką:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na początek można samodzielnie( prosta sprawa) sprawdzić napięcie biasu dla lampy 300B i ewentualnie wyregulować go potencjometrem oznaczony w w serwisówce RP101, RP102.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za drogocenne rady. Podłączyłem pod wzmacniacz pożyczone Klipsch RB81 i jest o niebo lepiej (chociaż to kolumna niespecjalna) ma 97 dB przy 8 om. Stąd wnioskuję że Wasze rady o za małej wydajności są trafione na 100%. Poprawie uległa nie tylko średnica w której pojawiło się więcej szczegółów ale wysokie (nie są tak krzykliwe) i niskie mniej mułowate. Umówiony jestem również z Panem Mariuszem z Sinusaudio do którego mój wzmacniacz pojedzie za kilka dni na podstawowe czynności poprawiające chińską myśl techniczną, oto lista czynności którą zaproponował Pan Mariusz:

- Wymiana kondensatorów w torze audio (Mundorf Supreme 0,47uF) 4szt.

- Wymiana kondensatorów w wtórniku White'a (Mundorf EVO Oil 0,1uF ) 2szt.

- Korekcja odpowiedzi prostokąta.

- Przeprojektowanie zasilacza + zwiększenie pojemności / sekcja duodiody. Przekroczona maksymalna pojemność dla duodiody ; powoduje szybkie uszkadzanie lampy.- Symetryzacja żarzenia lamp.

- Korekcja napięć żarzenia lamp.

- Modernizacja funkcji AUX4 - załączenie tego wejścia powoduje zmianę w pętli ujemnego sprzężenia zwrotnego. Równolegle do rezystora 33k jest dołączany rezystor 15k.

- Bocznikowanie kondensatorów elektrolitycznych kondensatorami foliowymi.

- Zabezpieczenie lampy mocy 300B przed utratą kontaktu suwaka potencjometru.

- Wydłużenia czasu załączenia napięcia anodowego.

- Korekcja punktu pracy lamp.

- Sprawdzenie parametrów lamp.

Po powrocie z serwisu podzielę się z Państwem moimi spostrzeżeniami. Na razie pozostaje mi zbieranie kasy na lepsze kolumny, chciałbym gdzieś posłuchać Klipsch Heresy III a może inne w porównywalnej cenie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sama wymiana kondensatorow poprawi brzmienie i mozesz zrobic to sam, a co do reszty to sie zastanow bo wszystko jest kwestia ceny. Moze bardziej sie oplaca sprzedac yanka, dolozyc kwote ktora sinusaudio Ci zawola za modyfikacje i kupic za to wzmacniacz ktory jest zlozony z przyzwoitych podzespolow, nie ma wad konstrukcyjnych i przy okazji ma przyzwoite trafa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jednak spróbuję. Cena za w/w modyfikacje nie jest aż taka wysoka, nie będę pisał ile ponieważ to indywidualna wycena, dodam że więcej zapłaciłem za lampy mocy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, warto spróbować. Daj szansę Jankowi, to nie są złe sprzęty, zaś po modyfikacji - jeśli sprecyzujesz, o co Ci chodzi i jakiego efektu oczekujesz - może być tylko lepiej, dużo lepiej.

P.s. zapytaj w Sinus Audio o inne kondensatory w torze sygnałowym. Myślę, że można wsadzić coś bardziej odpowiedniego, Mundorfy są tam polecanie niejako "z automatu".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, u mnie właśnie wsadzili Mundorfy w swoje cenie nie są złe, mogłbym pójść w Mundorf SGO ale one są juz drogie. Słuchałeś u mnie, bas się znacząco poprawił.

Myślę że jednak spróbuję. Cena za w/w modyfikacje nie jest aż taka wysoka, nie będę pisał ile ponieważ to indywidualna wycena, dodam że więcej zapłaciłem za lampy mocy.

Ja tak samo podszedłem, cena jest nie wygórowana i byłem z usługi bardzo zadowolony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Witam

Niedawno zakupiłem nowy wzmacniacz Yaqin 300c, problemem okazała się jakość dźwięku, otóż wzmacniacz grał płasko z uwypukloną górą ze słabym basem. Poszły więc do wymiany lampy, lecz i to nie przyniosło pożądanego efektu - bas się trochę wyrównał ale średnica i wysyokie rejestry dalej są drażniące. Regulacja biasu również nie przynosi pożądanych efektów (ma włye głównie na średnicę). Opiszę konfigurację;

Lampy sterujące: 2 x 12AT7 Mullard NOS (para), lub 12AT7TII PSVANE Gold oraz 6N8P ShuGuang (CV181-Z Tresure Gold).

Lampy mocy: ShuGuang 300ba (replika WE).

Wszystkie lampy jak do tej pory grzane przez ok. 80 godzin.

Kolumny: JBL Ti 1000 - dodam że na poprzednim wzmacniaczu Yaqim MC10L dźwięk był bardzo wyrównany a góra łagodna.

Gdzie popełniam błąd? Proszę szanownych użytkowników o pomoc.

 

Pozdrawiam

Witam

Niedawno zakupiłem nowy wzmacniacz Yaqin 300c, problemem okazała się jakość dźwięku, otóż wzmacniacz grał płasko z uwypukloną górą ze słabym basem. Poszły więc do wymiany lampy, lecz i to nie przyniosło pożądanego efektu - bas się trochę wyrównał ale średnica i wysyokie rejestry dalej są drażniące. Regulacja biasu również nie przynosi pożądanych efektów (ma włye głównie na średnicę). Opiszę konfigurację;

Lampy sterujące: 2 x 12AT7 Mullard NOS (para), lub 12AT7TII PSVANE Gold oraz 6N8P ShuGuang (CV181-Z Tresure Gold).

Lampy mocy: ShuGuang 300ba (replika WE).

Wszystkie lampy jak do tej pory grzane przez ok. 80 godzin.

Kolumny: JBL Ti 1000 - dodam że na poprzednim wzmacniaczu Yaqim MC10L dźwięk był bardzo wyrównany a góra łagodna.

Gdzie popełniam błąd? Proszę szanownych użytkowników o pomoc.

 

Pozdrawiam

 

 

Cześć, dopiero teraz zauważyłem ten wątek – ale spróbuję jeszcze pomóc. Otóż mam ten wzmacniacz od prawie 4 lat, pierwsze moje wrażenia były takie: znakomita separacja i barwa dźwięku ale za ostre soprany! wówczas grał na EH 300B i chińskich sterujących. Zakupiłem do niego wiele różnych lamp oprócz 300B wszystkie stare NOS kupowane wyłącznie w USA. Za zakup tych wielu lamp wydałem więcej niż za wzmacniacz a część zgromadzonych zapasów lamp już sprzedałem. Pierwsza zasadnicza sprawa – u mnie jak zauważyłem po naprawdę wielu próbach, b. dużą rolę odgrywa lampa sterująca! Nie napisałeś jaką masz sterującą - ja miałem oryginalnie wsadzoną chińską 237 B ShuGuang, następnie kupiłem Sylvanie NOS 5U4GB z 1964r, potem 5U4G SVETLANA oraz obecnie jedzie do mnie RCA 5U4G.

Po wielu wielu próbach i porównaniach stwierdziłem, że zdecydowanie z tych w/w lamp Sylvania 5U4GB z lat 60-tych bardzo łagodzi wysokie tony (trochę to dziwne żeby prostownicza tak ingerowała w dźwięk) średnica jest jeszcze bardziej plastyczna, dobry dół i w ogóle nie męcząca góra – coś jak daleki wzór dźwięku z kolumn tubowych czy linii transmisyjnej, jak chodzi o wysokie tony, lub wydania MFSL. Przekaz jest bardzo „wygładzony od góry” ale nie zamulony.

Bas i reszta to już zależy od pozostałych lamp w tym lamp mocy.

To tanie rozwiązanie, które może wprost dać odpowiedź gdzie tkwi problem – jeżeli dalej będzie.

Zastanowiłbym się nad lampą 6SN7 - czy nie lepiej spróbować coś ze starych ale dobrych zapasów NOS? powinno być lepiej, bo bieżąca produkcja ustępuje starym czasom, chociaż ta lampa CV181-Z jest produkowana w podobnej technologii co 300B-Z ale ja też bym tu koniecznie spróbował. Odnośnie 12AT7 to dla mnie liczy sie tylko RCA, daje bardzo dobry wgląd w nagranie, u mnie Mullardy zamulały dźwięk i wysokie nie były już takiej barwy i takich lotów jak w RCA.

 

Natomiast jestem przeciwnikiem wszelkiej maści modyfikacji, moim zdaniem lepiej te pieniądze przeznaczyć na zakup różnych lamp ze starych zapasów NOS (do poeksperymentowania, jak nie spasuja zawsze można odsprzedać) bo efekt będzie nieporównywalnie bardziej zauważalny.

Proszę pamiętać, że to wyłącznie moja opinia i moje podejście do tego tematu - proszę nie rozumieć, iż uważam modyfikacje za niepotrzebne audio voodoo.

W podstawowym ustawieniu gram na 300B-Z oraz sterujących 12AT7 RCA 1964r grey plate, 6SN7 RCA black plate 1964. Mam jeszcze 12AT7 RCA 1954r oraz kilka par Sylvanii 6SN7 VT-231 tzw. „bad boy” z zielonymi napisami, których mam zapas oraz 300B EH zwykła wersja.

 

Nie wiem jak brzmią te repliki WE. W każdym razie jak wyczytałem na wielu forach w tym na AS, te 300B-Z oceniane są jako lampy grające podobnie jak WE wersja z lat 80-tych ale podobno z jeszcze lepszą średnicą i zdecydowanie lepszym basem. Z bieżącej produkcji niektórzy klasyfikują lampy 300B jako te o brzmieniu „Vintage” z lampą WE na czele (b. dobra średnica ale uszczuplone skraje pasma) lub te „nowoczesne” grające „pełną gębą”. Natomiast lampa 300B-Z podobno wymyka się tej kategoryzacji i na średnicy gra jak „vintage” (niektórzy twierdzą że lepiej), ale ma b. dobry dół i lekko utemperowaną górę może złe słowo utemperowaną, - inaczej podaną, co też u mnie może przyczyniać się do łagodzenia sopranów, ale jak wsadzę 5U4G SVETLANA to góra jest ostrzejsza i wyraźniejsza i to słychać od razu pomimo zastosowania 300B-Z.

 

A tak na marginesie, to wszystko kręci się wokół subiektywnych opinii, które dla nas na szczęście w wielu przypadkach się potwierdzają (oprócz przypadków, kiedy możemy popaść w autosugestię). Tu na szczęście mamy ten sam sprzęt jak chodzi o wzmacniacz, kable bym do tych rozważań pominął bo nie wniosą aż takich zmian jak zmiana lamp, pozostaje jeszcze następna zasadnicza kwestia czyli kolumny, a potem CD lub DAC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dopiero teraz zauważyłem ten wątek – ale spróbuję jeszcze pomóc. Otóż mam ten wzmacniacz od prawie 4 lat, pierwsze moje wrażenia były takie: znakomita separacja i barwa dźwięku ale za ostre soprany! wówczas grał na EH 300B i chińskich sterujących. Zakupiłem do niego wiele różnych lamp oprócz 300B wszystkie stare NOS kupowane wyłącznie w USA. Za zakup tych wielu lamp wydałem więcej niż za wzmacniacz a część zgromadzonych zapasów lamp już sprzedałem. Pierwsza zasadnicza sprawa – u mnie jak zauważyłem po naprawdę wielu próbach, b. dużą rolę odgrywa lampa sterująca! Nie napisałeś jaką masz sterującą - ja miałem oryginalnie wsadzoną chińską 237 B ShuGuang, następnie kupiłem Sylvanie NOS 5U4GB z 1964r, potem 5U4G SVETLANA oraz obecnie jedzie do mnie RCA 5U4G.

Po wielu wielu próbach i porównaniach stwierdziłem, że zdecydowanie z tych w/w lamp Sylvania 5U4GB z lat 60-tych bardzo łagodzi wysokie tony (trochę to dziwne żeby prostownicza tak ingerowała w dźwięk) średnica jest jeszcze bardziej plastyczna, dobry dół i w ogóle nie męcząca góra – coś jak daleki wzór dźwięku z kolumn tubowych czy linii transmisyjnej, jak chodzi o wysokie tony, lub wydania MFSL. Przekaz jest bardzo „wygładzony od góry” ale nie zamulony.

Bas i reszta to już zależy od pozostałych lamp w tym lamp mocy.

To tanie rozwiązanie, które może wprost dać odpowiedź gdzie tkwi problem – jeżeli dalej będzie.

Zastanowiłbym się nad lampą 6SN7 - czy nie lepiej spróbować coś ze starych ale dobrych zapasów NOS? powinno być lepiej, bo bieżąca produkcja ustępuje starym czasom, chociaż ta lampa CV181-Z jest produkowana w podobnej technologii co 300B-Z ale ja też bym tu koniecznie spróbował. Odnośnie 12AT7 to dla mnie liczy sie tylko RCA, daje bardzo dobry wgląd w nagranie, u mnie Mullardy zamulały dźwięk i wysokie nie były już takiej barwy i takich lotów jak w RCA.

 

Natomiast jestem przeciwnikiem wszelkiej maści modyfikacji, moim zdaniem lepiej te pieniądze przeznaczyć na zakup różnych lamp ze starych zapasów NOS (do poeksperymentowania, jak nie spasuja zawsze można odsprzedać) bo efekt będzie nieporównywalnie bardziej zauważalny.

Proszę pamiętać, że to wyłącznie moja opinia i moje podejście do tego tematu - proszę nie rozumieć, iż uważam modyfikacje za niepotrzebne audio voodoo.

W podstawowym ustawieniu gram na 300B-Z oraz sterujących 12AT7 RCA 1964r grey plate, 6SN7 RCA black plate 1964. Mam jeszcze 12AT7 RCA 1954r oraz kilka par Sylvanii 6SN7 VT-231 tzw. „bad boy” z zielonymi napisami, których mam zapas oraz 300B EH zwykła wersja.

 

Nie wiem jak brzmią te repliki WE. W każdym razie jak wyczytałem na wielu forach w tym na AS, te 300B-Z oceniane są jako lampy grające podobnie jak WE wersja z lat 80-tych ale podobno z jeszcze lepszą średnicą i zdecydowanie lepszym basem. Z bieżącej produkcji niektórzy klasyfikują lampy 300B jako te o brzmieniu „Vintage” z lampą WE na czele (b. dobra średnica ale uszczuplone skraje pasma) lub te „nowoczesne” grające „pełną gębą”. Natomiast lampa 300B-Z podobno wymyka się tej kategoryzacji i na średnicy gra jak „vintage” (niektórzy twierdzą że lepiej), ale ma b. dobry dół i lekko utemperowaną górę może złe słowo utemperowaną, - inaczej podaną, co też u mnie może przyczyniać się do łagodzenia sopranów, ale jak wsadzę 5U4G SVETLANA to góra jest ostrzejsza i wyraźniejsza i to słychać od razu pomimo zastosowania 300B-Z.

 

A tak na marginesie, to wszystko kręci się wokół subiektywnych opinii, które dla nas na szczęście w wielu przypadkach się potwierdzają (oprócz przypadków, kiedy możemy popaść w autosugestię). Tu na szczęście mamy ten sam sprzęt jak chodzi o wzmacniacz, kable bym do tych rozważań pominął bo nie wniosą aż takich zmian jak zmiana lamp, pozostaje jeszcze następna zasadnicza kwestia czyli kolumny, a potem CD lub DAC.

 

Dzięki za mocno rzeczowy opis, Wzmacniacz z pierwszego posta był wyjęty prosto z pudełka, grał na 300B psvane hifi i na komplecie dołączonych chińskich lamp. Aktualnie jak pisałem wcześniej wzmacniacz przeszedł mocno owocny upgrade (zakres prac opisałem kilka postów wyżej). Zmieniło się wszystko, wzmacniacz nabrał charakteru, gra niesamowicie szczegółowo, znacznie cieplej a przede wszystkim w stanie spoczynku w głośnikach zalega całkowita cisza (wcześniej brumił).

 

Aktualnie posiadam lampy:

końcowe: 300B Psvane replika WE oraz para Psvane HiFi

wejściowe drugie: CV181-Z Tresure oraz 6SN7 RCA NOS

wejściowe pierwsze, Psvane 12at7 TII, oraz ECC81 NOS Mullard, Marconi, RCA, JAN

zasilająca: Svetlana 5U4G

 

Jestem na etapie ciągłego wachlowania różnymi konfiguracjami - nie dlatego że jest źle ale może być jeszcze lepiej, zmiany w większości przypadków są minimalne. Aktualny setup jaki słucham to: 300B Psvane replika WE, ECC81 Marconi, 6SN7 RCA NOS - wydaje się być całkiem fajnie. Muszę jeszcze wymienić tą zasilającą na RCA 5U4G.

 

Jeżeli chodzi o modyfikacje to myślę że jest sens ponieważ chińczycy używają do montażu części niskiej jakości. Po wymianie Yaqin spokojnie może konkurować z konstrukcjami za o wiele większą kasę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda kasy na lampy bez uprzedniego tuningu, yanek bez wymiany chocby kondow gra na 3/4 gwizdka

Co do lampy prostowniczej to polecam posluchac we274b psvane, naprawde moze zaskoczyc, no bo jesli chodzi o 300b to oczywiscie bezapelacyjnie naj naj moim zdaniem jest EML 300b mesh.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.