Skocz do zawartości

WITAM SERDECZNIE W ŚWIECIE TESTÓW BEZ CENZURY


Szymon

16 550 wyświetleń

Ze względu na olbrzymią ilość Waszych próśb postanowiłem zaryzykować i otworzyć poniższy blog. Chciałbym w nim poruszyć swoje ponad 20 letnie przygody ze sprzętem audio i podzielić się radością oraz troskami z tym związanymi. Otrzymuję coraz większą ilość sprzętu do przetestowania, zaopiniowania jak gra więc pomyślałem, że warto podzielić się przemyśleniami. Wybaczcie, że nie zachowam pełnej chronologii ale ilość sprzętu na przestrzeni lat była tak olbrzymia, iż nie wszystko pamiętam dokładnie. Obecnie staram się fotograficznie dokumentować powierzone sprzęty, chyba że właściciel sobie tego nie życzy. Wtedy przekażę jedynie opis wrażeń słuchowych. Jestem niezależnym audiofilem, dla którego liczy się wyłącznie dobre brzmienie. Ceny, metki, reklamy i blichtr mnie nie interesuje. U mnie dostaniecie wyłącznie nagą prawdę, której próżno szukać w innych miejscach sieci. Jestem osobą niezależną, nieprzekupną i całkowicie odporną na zewnętrzne próby manipulacji także jakiekolwiek próby tego typu od razu będą skazane na przegraną. Z góry przepraszam wszystkich, którzy mogą się poczuć urażeni moimi opiniami i wrażeniami odsłuchowymi. Zaznaczam, iż są to subiektywne opinie moje i moich gości oraz przyjaciół uczestniczących w niezwykle licznych odsłuchach.

Podstawą do rzetelnych testów jest właściwa platforma. Dysponuję pomieszczeniem  głównym w pełni zaadaptowanym akustycznie o powierzchni około 90m2 (wysokość 3,2m).

Zasilanie stanowią 3 niezależne linie, 2 dla urządzeń o dużym poborze mocy i 1 dla reszty. Końcówki mocy, wzmacniacze są zasilane z dedykowanych listw sieciowych Amplifona, sprzęt o małym poborze mocy jest zasilany z kondycjonera Gigawatt PC-4 Evo. 8 kabli zasilających stanowią Transparenty Powerlink MM oraz MM2. Źródło główne to transport plików dCS Vivaldi Upsampler Plus, źródła pomocnicze to dCS Network Bridge, Esoteric P01, Audiomeca Mephisto II, Forsell Air Reference, McIntosh MCD1000. Przetwornik główny dCS Vivaldi, przetwornik pomocniczy dCS debussy.

2 x zegary rubidowe 44,1 oraz 48 kHz Jays Audio custom.

Przedwzmacniacz pomocniczy Jeff Rowland Connsumate. Wzmocnienie główna monobloki lampowe Amplifon WM300, wzmocnienie pomocnicze monobloki lampowe Amplifon SET140. Okablowanie sygnałowe MIT z serii Shotgun Evo, okablowanie pomocnicze MIT Oracle MAX rev2, okablowanie cyfrowe Transparent Reference digital, okablowanie cyfrowe pomocnicze Shunyata Sigma i wiele innych.

Kolumny główne Studio 16hz Ethos Arctico Signature, kolumny pomocnicze Martin Logan CLX art.

Na początek wrzucę mały wycinek zdjęć urządzeń, które miałem lub mam obecnie. Jak przekopię się przez góry opisów to załączę następne. Wybierzcie sami od czego mam zacząć.

W załączniku pomiar akustyczny z mojego pokoju testowego.

 

2.jpg

3.jpg

4.jpg

1.jpg

2.1.jpg

1.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

7.jpg

8.jpg

10.jpg

11.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

21.jpg

22.jpg

1.jpg

2.jpg

t1.jpg

t2.jpg

1.jpg

2.jpg

1.jpg

1.jpg

1.jpg

20-20000 salon glowny Szymon1.jpg

104 komentarzy


Rekomendowane komentarze



4 minuty temu, Łukasz_62438 napisał:

Dzięki za ten test Gryphona ?

Do usług ?

Zapraszam Wszystkich do czynnego udziału i komentowania. Wszystkie bany są wyłączone. Dla każdego znajdzie się miejsce. Proszę jedynie o zachowanie kultury w stosunku do swojego rozmówcy.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Szymon napisał:

Zapraszam Wszystkich do czynnego udziału i komentowania

Sam jestem ciekaw czy forma bloga bezie miała podobne powodzenie co wątek

bardzo fajny test przedwzmacniacza ale jesli napisałes jak jest skonstruowany to musiałes oglądac jesli jeszcze mozesz zrób zdjęcia środka i zamieść

mnie osobiście interesują równiez "wnętrzności":)

Odnośnik do komentarza

Pytasz o formę bloga.....

Myślę,że w kwestii sposobu recenzji sprzętów ( metodologii ) Ameryki się już nie odkryje. Słabe, mocne strony sprzętów, porównania do innych w podobnej klasie cenowej. Subiektywna ocena, czy polecasz, czy raczej się wstrzymać i poszukać czegoś podobnego. Nie ukrywam, że fajnie byłoby, gdybyś np. pisał przy recenzjach, czy przypadkiem nie da się kupić takiego dźwięku, jak w testowanym modelu za niższe pieniądze, bo przecież takie sytuacja są, a w prasie branżowej raczej się tego nie znajdzie. To wyróżniałoby Twoje recenzje, oceny i pozwoliłoby odbierać je jako takie bardziej "swojskie" niż tylko suche liczby, fakty i ocena, czy gra, czy nie gra. To takie nieśmiałe sugestie ;-).

Odnośnik do komentarza

Z tego co usłyszałem od kolegi z Łodzi to podobnież zajmujesz się Szymonie adaptacją akustyczną pomieszczeń.
Tak więc może przy testach kolumn pokusisz się też o ich pomiar. Myślę że było by to wartościowe dopełnienie wrażeń odsłuchowych.

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, Piterski napisał:

Z tego co usłyszałem od kolegi z Łodzi to podobnież zajmujesz się Szymonie adaptacją akustyczną pomieszczeń.
Tak więc może przy testach kolumn pokusisz się też o ich pomiar. Myślę że było by to wartościowe dopełnienie wrażeń odsłuchowych.

Też o tym kiedyś myślałem tym bardziej że pomieszczenie pozwala ?

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Piterski napisał:

Z tego co usłyszałem od kolegi z Łodzi to podobnież zajmujesz się Szymonie adaptacją akustyczną pomieszczeń.
Tak więc może przy testach kolumn pokusisz się też o ich pomiar. Myślę że było by to wartościowe dopełnienie wrażeń odsłuchowych.

Pomysł bardzo ciekawy jednakże, aby takie pomiary były w pełni profesjonalnie wykonane musiałbym zabierać wszystkie kolumny do firmowej komory pomiarowej. Jestem perfekcjonistą i wiem jakie muszą być spełnione warunki aby takowe pomiary były w pełni rzetelne. Nawet doskonałe pomieszczenie odsłuchowe z pewnością do takich się nie nadaje. Komora bezechowa musi być całkowicie odseparowana od warunków zewnętrznych i posiadać możliwe wysokie tłumienie wszystkich powierzchni. Mierzymy wyłącznie fale bezpośrednie. Pomieszczenie odsłuchowe w mojej koncepcji stawia głównie na rozpraszanie dźwięku więc tego typu pomiar będzie zafałszowany.

Osobną kwestią jest finansowanie takich pomiarów i logistyki. Musiałbym każde kolumny zawozić do firmy, płacić pracownikom za nadgodziny bo żaden ze wspólników nie wyrazi zgody na tego typu "zabawę" w godzinach działania zakładu. Ponieważ swoje testy przeprowadzam na zasadach non profit i nie pobieram za to żadnych opłat to kto będzie finansował całą operację? O dodatkowym czasie, który musiałbym na to poświęcić a którego nie mam, nawet nie wspominam.

Myślę, że takie pomiary powinny wykonywać magazyny typu HF lub SR, które biorą za swoje recenzje ciężkie pieniądze. Niektórzy z nich prowadzą nawet własne sklepy i są dealerami marek, które testują więc tym bardziej powinno im zależeć na takowych pomiarach. Mają środki żeby wynająć sobie komorę bezechową i wykonać profesjonalny pomiar. Wolę się skupić na rzeczywistym brzmieniu i wykonaniu urządzeń, czyli tym co testujący za wszelką cenę chcą ukryć przed opinią publiczną.

Dla mnie to wyłącznie część hobbystyczna i nie zamierzam jej mieszać w żadnym stopniu z relacjami zawodowymi.

 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Szymon napisał:

Pomysł bardzo ciekawy jednakże, aby takie pomiary były w pełni profesjonalnie wykonane musiałbym zabierać wszystkie kolumny do firmowej komory pomiarowej. Jestem perfekcjonistą i wiem jakie muszą być spełnione warunki aby takowe pomiary były w pełni rzetelne. Nawet doskonałe pomieszczenie odsłuchowe z pewnością do takich się nie nadaje. Komora bezechowa musi być całkowicie odseparowana od warunków zewnętrznych i posiadać możliwe wysokie tłumienie wszystkich powierzchni. Mierzymy wyłącznie fale bezpośrednie. Pomieszczenie odsłuchowe w mojej koncepcji stawia głównie na rozpraszanie dźwięku więc tego typu pomiar będzie zafałszowany.

Osobną kwestią jest finansowanie takich pomiarów i logistyki. Musiałbym każde kolumny zawozić do firmy, płacić pracownikom za nadgodziny bo żaden ze wspólników nie wyrazi zgody na tego typu "zabawę" w godzinach działania zakładu. Ponieważ swoje testy przeprowadzam na zasadach non profit i nie pobieram za to żadnych opłat to kto będzie finansował całą operację? O dodatkowym czasie, który musiałbym na to poświęcić a którego nie mam, nawet nie wspominam.

Myślę, że takie pomiary powinny wykonywać magazyny typu HF lub SR, które biorą za swoje recenzje ciężkie pieniądze. Niektórzy z nich prowadzą nawet własne sklepy i są dealerami marek, które testują więc tym bardziej powinno im zależeć na takowych pomiarach. Mają środki żeby wynająć sobie komorę bezechową i wykonać profesjonalny pomiar. Wolę się skupić na rzeczywistym brzmieniu i wykonaniu urządzeń, czyli tym co testujący za wszelką cenę chcą ukryć przed opinią publiczną.

Dla mnie to wyłącznie część hobbystyczna i nie zamierzam jej mieszać w żadnym stopniu z relacjami zawodowymi.

 

Zaraz,zaraz.  Dobrze zrozumiałem że kol.Umka który jest czynnym forumowiczem ,będący jednocześnie niezależnym i obiektywnym redaktorem testującym sprzęt audio w Sounrebels . Zajmuje się  sprzedażą tegoż sprzętu.

Nie, to niemożliwe. Muszę to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza

No i faktycznie .Trafiłem na stronie Soundrebels test ; Magico A3 i AVM Ovation

https://soundrebels.com/avm-ovation-pa8-2-sa8-2-magico-a3/

Więc sprawdziłem gdzie można kupić AVM, i znalazłem takie miejsca,

http://avm-audio.pl/gdzie-kupic/

Co o tym sądzić ,sami zdecydujcie. Ja mam swoje zdanie już wyrobione.

 

Szymek ,twoje opinie subiektywne na temat opisanych przez Ciebie urządzeń ,są rzeczywiście mało obiektywne.

Tym bardziej że niektóre z nich musisz zakupić. Nie masz obawy że wytykając tym konstrukcjom ,,kiepskość" ,stracisz przy odsprzedaży.  

 

Odnośnik do komentarza

Sądziłem, że zebranie charakterystyki właśnie w pomieszczeniu odsłuchowym jest dobrym pomysłem.
Dopełniło by opis wrażeń z tegoż pomieszczenia. No ale to tylko taka moja drobna sugestia pod rozwagę.

Zgadzam się, że na etapie strojenia kolumny komora bezechowa jest konieczna ale później zachodzi i tak interakcja z pomieszczeniem w którym się jej słucha.
Padały takie stwierdzenia że Grzegorz w ten sposób "dostraja" kolumnę do pokoju końcowego użytkownika. Może to tylko tcze plotki i pusta gadanina.
Czy to jest taki od czapy pomysł to nie sądzę no chyba, że szukamy tych jednych kolumn przewalając różne dostępne na rynku modele.
Wtedy faktycznie bym w nie nie ingerował.

 

Odnośnik do komentarza
42 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

kolumny strojone pod elektronikę to wygoda, ja tego nie preferuje,

Ja też nie, dlatego takowych nie posiadam.

 

42 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Przypuszczam, ze kolumny strojone "liniowo" w odpowiednich do tego warunkach zagrają u Szymona kiepsko

Przyjedź z "liniowymi" według Ciebie to sprawdzimy wspólnie. Chętnie posłucham Twojego zestawu, jestem ciekaw jaki reprezentuje poziom wyjściowy.

 

42 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Wniosek. Kolumny które będą podbite na basie zaprezentują sie dobrze, a elektronika która idzie w kierunku analitycznym z metalowym nalotem doda rozdzielczości i pazurka, "Chudo" brzmiące końcówki złagodzą skraje pasma , uwydatni od wyższego basu do średnicy

 Chudo - grubo, ostro-łagodnie, tak dobierają zestawy początkujący adepci sztuki audio. Jak widać w praktyce kiepsko to wychodzi.

 

42 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Z tego co wiem, to u Umka można uczestniczyć w prezentacji, zainteresowani niezależni sami mogą ocenić prezentacje

Pierwszy raz o tym słyszę, jestem chętny na taką prezentację. Wpadnę z kilkoma kawałkami do posłuchania. Gdzie można się zapisać? Kiepski taki odsłuch w sklepie ale lepszy niż żaden.

Edytowane przez Szymon
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Rafał.M napisał:

Co o tym sądzić ,sami zdecydujcie. Ja mam swoje zdanie już wyrobione.

Rafał nie wiesz co to prawdziwa "przyzwoitość w prowadzeniu biznesu"....ja uczę się jej od nowa dzięki branży audio i praktykom jakie w niej występują :))

Odnośnik do komentarza
49 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Dla mnie kolumny ML maja kiepską rozdzielczość w dolnym pasmie i nie do końca jest spójność z resztą, dodatkowo to dolne pasmo jest nad wyraz podbite

Które Logany, sluchałeś ich u siebie,kogoś,jakieś zdjęcia z odsłuchów. Podajesz tylko ogólniki z których nic nie wynika.

Jeżeli chodzi o Clx-y to, reszta toru musi być idealnie liniowa i dynamiczna ,bez podbić jakiegoś zakresu, wszystkie te tendencje obnaża natychmist.  

Dotyczy to również pomieszczenia , musi być akustycznie wzorowe.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Szymon napisał:

Pomysł bardzo ciekawy jednakże, aby takie pomiary były w pełni profesjonalnie wykonane musiałbym zabierać wszystkie kolumny do firmowej komory pomiarowej. Jestem perfekcjonistą i wiem jakie muszą być spełnione warunki aby takowe pomiary były w pełni rzetelne. Nawet doskonałe pomieszczenie odsłuchowe z pewnością do takich się nie nadaje. Komora bezechowa musi być całkowicie odseparowana od warunków zewnętrznych i posiadać możliwe wysokie tłumienie wszystkich powierzchni. Mierzymy wyłącznie fale bezpośrednie. Pomieszczenie odsłuchowe w mojej koncepcji stawia głównie na rozpraszanie dźwięku więc tego typu pomiar będzie zafałszowany.

Piszesz straszne farmazowy

1. poszukaj sobie jak certyfikowane są komory bezechowe i do jakiej częstotliwości sięga certyfikat a okaże sie ,że w zadnej nie zrobisz pomiaru ponizej wyzszego basu

2. zadaj sobie pytanie po jaka cholerę robic pomiar w komorze skoro nie słuchasz w niej muzyki

3. Swoje opinie opierasz na odsłuchu we własnym pomieszczeniu więc zamiast udowadniac spadki czy górki jakiegos pasma na podstawie fabrycznych charakterystyk głosników masz sznasę udowonić je pomiarem w pokoju w którym słuchasz

4. Jesli nie znasz sie zupełnie na pomiarach kolumny, poproś Grzeska a na pewno do kolejnej recenzji zrobi Ci taki pomiar

5. co do ostatniego Twojego zdania

pomiar i zakres czestotliwości zalezy od bramki i odległosci mikrofonu a w Twoim pomieszczeniu prawdopodobnie spokojnie mozna uzyskać zakres od 300hz do końca pasma

 

dlatego zamiast sie wymigiwać działaj

Edytowane przez slawek.xm
Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Bylem pewny ze zostanie to napisane

A czego się spodziewałeś? Napisałeś ogólnikowo że słuchałeś ML, nie wiadomo jakiego modelu, nie wiadomo z czym (a wiadomo, że są to kolumny wybredne) i nie wiadomo gdzie i podejmujesz dyskusję z osobą, która pokazuje i opisuje wszystko czarno na białym wraz z dokumentacją zdjęciową. Jest to zasadne pytanie rzekł bym nawet podstawowe by wejść w jakąkolwiek polemikę. Gdybyś  podał podstawowe dane o konfiguracji sprzętu towarzyszącego, pomieszczenia no i przede wszystkim model kolumn to otwarło by pole do dyskusji oraz refleksji dlaczego dźwięk był taki a nie inny.

16 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Z tego nie powinno brać się przykładu ani uczyć, to się tępić powinno

To taka mała ironia z mojej strony, próbuje brać na wesoło te dziwne obyczaje biznesowe z którymi spotkałem się na co dzień tylko w branży audio.

Edytowane przez tb82
Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Powiem szczerze, ze jest zrażony dzieleniem, wstawianiem zdjęć i opisywaniem

Dyskusja byłaby inna, gdyby podejście do rozmówcy przez głównego założyciela tematów i jego kolegów było z poszanowaniem,  dyskusja nie polega na oznajmianiu i przyjmowaniu pozytywów, a przydałoby sie trzymać jeszcze inne wartości

Jeżeli dwóch Panów uważa sie za jedynych ekspertów w świecie audio, uważają swoje konfiguracje za jedynie poprawne, to chyba cos nie tak

Znowu i jak zawsze, każdy kto ma inny pogląd na dźwięk i chce prowadzić dyskusje o audio, zaczyna byc prowadzony w innym kierunku a następnie okrzyczany za trolla czy hejtera

Wiec Panowie, dyskutujemy o Audio czy będziecie hejtowali tylko wlane produkty i próbowali ze mnie zrobić niewiarygodnego ?

Tak. Tylko aby dyskusja była rzeczowa, to należy opisać system czego Ty nie robisz, ale chcesz być traktowany poważnie. 

A jeszcze lepiej gdybyśmy mogli posłuchać go wspólnie.

Ja przy okazji odsłuchu Magico Q1, zapraszalem każdego kto wyraził taką chęć. Ponawiałem zaproszenie też po zamieszczonym opisie. 

Dlaczego nie skorzystaleś. 

A jeżeli twierdzisz, że dźwięk Magico Ci się podoba, to masz do tego prawo. Nie mniej, świadczyć to może o tym że w Twojej przygodzie z audio, nic lepszego nie słyszałeś. 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Cos nie tak z pokazywaniem postów, dopiero po 4 godzinach pokazało mi powiadomienie o tym poście

Moje wpisy musi zatwierdzić moderacja a to trwa czasami kilka godzin. Dlatego trudno mi prowadzić rozmowę "w czasie rzeczywistym".

Odnośnik do komentarza

tak to prawda decyzja admina Szymon ma wpisane konto  do kolejki moderacyjnej co rzeczywiscie powoduje poslizgi 

w temacie wątku- Szymon proponuje dołóż jakąs stałą czesc o sprzecie domowym plus opis pokoju z adaptacja akustyczna 

Oczywiscie jest to gdzies na forum ale kto tego szuka. Forma bloga z szybkim wejsciem w konkretny test i powiazanem za kazdym razem z krótkim info/wstepniakiem/  o warunkach odłuchu /sprzet adaptacja akustyczna/ pewnie podniosłoby atrakcyjnosc  całości 

Odnośnik do komentarza

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.