Jump to content

WILSON AUDIO ALEXIA

Wilson Audio Alexia

 

Dane techniczne (wg producenta)

 

Rodzaj obudowy niskotonowej:

bas-refleks, wentylowana do tyłu, Materiał X

Rodzaj obudowy średniotonowej:

wentylowana do tyłu, Materiał X/S-material baffle

Rodzaj obudowy wysokotonowej:

zamknięta, Materiał X

Przetworniki basowe:

8cali (20.3 cm)
10 cali (25.4 cm)

Przetwornik średniotonowy:

7 cali (17.8 cm)

Przetwornik wysokotonowy:

1 calowa kopułka jedwabna (2.54 cm)

Skuteczność:

90 dB / 1 W / 1 kHz

Impedancja nominalna:

4 ohm / minimum 2 ohm dla 80 Hz

Minimalna moc wzmacniacza:

20 W na kanał

Pasmo przenoszenia:

+/-3 dB 20 Hz - 33 kHz

Wymiary:

Wysokość: 135.3 cm z kolcami
Szerokość: 38.7 cm
Głębokość: 53.7 cm

Waga (na kanał):

116.1 kg

 

 

Cena 272 000zł para.

 

Wilson Audio Alexia to środek oferty tego amerykańskiego producenta. Kawał solidnej skrzyni grubo ponad  ponad 110kg/szt. Wnętrze jest wykonane z mdf a zewnętrzną "skorupę" stanowi tajemniczy materiał "X".  Jest to jakiś ciężki kompozyt, który moim zdaniem bardzo dobrze wpływa na sztywność całej konstrukcji. Wnętrze wytłumione lekką pianką.  Odnośnie wyglądu to są zwolennicy słynnych "lodówek" jak i zagorzali przeciwnicy.

Mi wszystkie wyższe modele z "głowami" podobają się dużo bardziej niż podstawowe serie. Zwłaszcza detale wykończeniowe zasługują na pochwały. Minus to maskownice mocowane na kołki i czarny filc okalający przetworniki.

Zestaw samych przetworników to wysoka półka, głównie Scan Speaka. Mamy tutaj modyfikowaną kopułkę wysokotonową D2904/7100, 2 niskotonowe serii 26W/8861T00 oraz 22W/8851T00 (ze zdjętymi gumami osłaniającymi kosz),  jako średniak posłużył oemowy głośnik na bazie SB Acoustic, membrana pomiędzy NRX a Satori ale bez powlekania. Koszt na bazie Scan Speak Discovery.  Głośnik z pewnością niezbyt drogi w zakupie ale ciekawszy w brzmieniu od standardowego Satori.

Przyłącza głośnikowe tylko pojedyncze i umieszczone bardzo blisko siebie. Podpięcie kabli Mita jest niezbyt wygodne i łatwo doprowadzić do przypadkowego zwarcia. W tych pieniądzach oczekiwałbym przynajmniej bi-wire od WBT.

Wygodne kółka pozwalają łatwo ustawić kolumny w miejscu docelowym i wkręcić kolce.

Kolumny lubią sporą dawkę energii ale nie są jakieś wybitnie prądożerne. Wszystkie końcówki , które miałem radziły sobie z nimi bez problemu nawet  niezbyt mocne VTLe. Oczywiście pełnię możliwości pokazały na 2 ohmowycm odczepie monosów WM300, z tymi grały najdynamiczniej. Świetnie sobie z nimi radziły zarówno d`Agostino Progression (monobloki nawet za mocne), starszy Krell FPB 700cx oraz mocarny Gryphon Antileon Evo .

 

Brzmienie:

Bardzo lubię brzmienie dobrej klasy Scan Speaków i tym razem basowe również mnie nie zawiodły.

Bas niższy i średni był energetyczny, ze sporą dawką energii i tylko minimalnie zaokrąglony, efekt subwooferowy mniej dokuczliwy niż w Magico S5mk2. Brakuje mu konturu i zwinności mniejszych braci ale taka prezentacja jest w pełni akceptowalna. Potęga dużych składów symfoniki była oddana w prawidłowy sposób. Takie Trennery nie mają z nimi żadnych szans w tym aspekcie. Kolumny nie przesterowywały się nawet przy dużych spiętrzeniach dźwięku.  Motoryka i siła w elektronice na wysokim poziomie, bas syntetyczny z pewnością brzmi na nich efektownie. Modyfikowany średniak jest zszyty z basem nieporównywalnie lepiej jak w Davone Grande ale nadal brakuje większego wykopu w zakresie basu wyższego, perkusja i werbel jeszcze znacząco odstawały od kolumn odniesienia czy tym bardziej grania "na żywo" ale na tle pozostałych to przyzwoity poziom. Życzyłbym sobie także więcej barwy w zakresie basu i średnicy,  instrumenty smyczkowe oraz "dęciaki" powinny być lepiej nasycone i posiadać bogatszy koloryt. Szczególnie na tych ostatnich wyraźnie słychać pewne zachwiania równowagi tonalnej oraz dość natarczywy charakter w wyższym zakresie pasma.  Moim zdaniem konstruktor w miarę umiejętnie wykorzystał potencjały tych przetworników i wycisnął co mógł, reszta wyszła jak wyszła. Oczywiście jakby lepiej dociążył niższą średnicę zachowując motorykę i kontur całość byłaby jeszcze lepsza. Najwięcej problemów przysparza góra pasma, wysokie tony są stanowczo zbyt mocno wypchnięte i akcentowane. To typowy (niestety) zabieg w dzisiejszych czasach aby zrobić wrażenie na mniej osłuchanych osobach. Bardzo dobry głośnik wysokotonowy, który przy cichych odsłuchach pokazuje klasę i rozdzielczość  został w tym przypadku stanowczo zbyt uwypuklony.  Cierpi na tym również wyższa średnica, przy głośniejszym słuchaniu lub poziomie live jest stanowczo zbyt ofensywna. Rock, metal, muzyka popularna staje się wtedy męcząca a całość zaczyna zlewać w nieakceptowalną kakafonię dźwięków.  Dźwięk traci na masie, staje się zbyt twardy i suchy.  Prezentacja przechodzi w jazgotliwość czego absolutnie nie akceptuję.  Jasno nagrane płyty powodują tak dużą ilość wysokich tonów, że całość zaczyna szeleścić , przytłaczać i mocno męczyć.

To widać taka nowoczesna forma strojenia, której ja nigdy nie pojmę. Po podpięciu jakichkolwiek kolumn z lat 90-tych  słychać, że skraje pasma a zwłaszcza góra są stanowczo za głośne w stosunku do reszty. Budowa sceny zdecydowanie lepsza niż szerokie paczki typu Trenner ISIS, Davone Grande, Harbeth 40.1, szerokość mogłaby być jeszcze lepsza ale z głębią czy sweet spotem u mnie nie było problemów.

Znalezienie do nich optymalnej elektroniki nie będzie sprawą łatwą, musi być bardzo dynamiczny wzmacniacz w zakresie basu ale z dobrze nasyconym środkiem i stonowaną górą pasma. Z tranzystorów nowy Gryphon byłby dobry gdyby miał szczuplejszy bas. Z lamp widzę wyłącznie mocne konstrukcje na EL34 lub pokrewnych, nieco twarde i szczupłe  KT raczej odpadają. Zalecany odczep na 2 Ohmy.  Źródło tak dynamiczne i gładkie jak to możliwe.

14.jpg

15.jpg

16.jpg

  • Like 6


50 Comments


Recommended Comments



Cytat

To widać taka nowoczesna forma strojenia, której ja nigdy nie pojmę. Po podpięciu jakichkolwiek kolumn z lat 90-tych  słychać, że skraje pasma a zwłaszcza góra są stanowczo za głośne w stosunku do reszty. Budowa sceny zdecydowanie lepsza niż szerokie paczki typu Trenner ISIS, Davone Grande, Harbeth 40.1, szerokość mogłaby być jeszcze lepsza ale z głębią czy sweet spotem u mnie nie było problemów.

Tego tez nie lubię, dziwna maniera grania wyczynowego, gdy wysoko-tonowy jest słyszalny jako oddzielny przetwornik, nie dość ze podbiją to jeszcze tak dostroją, ze barwa jest niespójna z wyższą średnicą

Edited by .:Gerard:.

Share this comment


Link to comment

Kolumny chyba faktycznie nieźle zagrały albo Szymon wypił dużo Nervosolu przed napisaniem recenzji 🙂

Edited by MrSalieri

Share this comment


Link to comment
2 godziny temu, Milimetr napisał:

A jakie to są te kolumny odniesienia?

Przemku, nie ma co sie czepiać, każdy ma własny wzór, wszyscy wiemy jaki ma Szymon, jego prawo i szanuje

Po paru odsłuchach różnych Wilsonów osobiście zgadzam się z tym opisem. Sztuką jest pokazanie "koncertowy" werbel i stopę, tzn. szare dynamiczne i potężne miękkie zejście do piekieł, dla wieku kolumn to wyzwanie. albo albo, idę o zakład ze "wyjściowe" pokażą lepiej werbel a Wilsony stopę

Share this comment


Link to comment
11 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Przemku, nie ma co sie czepiać, każdy ma własny wzór, wszyscy wiemy jaki ma Szymon, jego prawo i szanuje

Po paru odsłuchach różnych Wilsonów osobiście zgadzam się z tym opisem. Sztuką jest pokazanie "koncertowy" werbel i stopę, tzn. szare dynamiczne i potężne miękkie zejście do piekieł, dla wieku kolumn to wyzwanie. albo albo, idę o zakład ze "wyjściowe" pokażą lepiej werbel a Wilsony stopę

Gerard, ale ja się nie czepiam - nie znam systemu Szymona i poważnie pytam po prostu jakie kolumny są traktowane przy jego recenzjach jako kolumny odniesienia.  

Share this comment


Link to comment
31 minut temu, Milimetr napisał:

Gerard, ale ja się nie czepiam - nie znam systemu Szymona i poważnie pytam po prostu jakie kolumny są traktowane przy jego recenzjach jako kolumny odniesienia.  

W pierwszym wpisie w "Witam serdecznie w świecie testów bez cenzury" jest przedstawiony sprzęt odniesienia, pozwolę sobie wkleić: 

"Zasilanie stanowią 3 niezależne linie, 2 dla urządzeń o dużym poborze mocy i 1 dla reszty. Końcówki mocy, wzmacniacze są zasilane z dedykowanych listw sieciowych Amplifona, sprzęt o małym poborze mocy jest zasilany z kondycjonera Gigawatt PC-4 Evo. 8 kabli zasilających stanowią Transparenty Powerlink MM oraz MM2. Źródło główne to transport plików dCS Vivaldi Upsampler Plus, źródła pomocnicze to dCS Network Bridge, Esoteric P01, Audiomeca Mephisto II, Forsell Air Reference, McIntosh MCD1000. Przetwornik główny dCS Vivaldi, przetwornik pomocniczy dCS debussy.

2 x zegary rubidowe 44,1 oraz 48 kHz Jays Audio custom.

Przedwzmacniacz pomocniczy Jeff Rowland Connsumate. Wzmocnienie główna monobloki lampowe Amplifon WM300, wzmocnienie pomocnicze monobloki lampowe Amplifon SET140. Okablowanie sygnałowe MIT z serii Shotgun Evo, okablowanie pomocnicze MIT Oracle MAX rev2, okablowanie cyfrowe Transparent Reference digital, okablowanie cyfrowe pomocnicze Shunyata Sigma i wiele innych.

Kolumny główne Studio 16hz Ethos Arctico Signature, kolumny pomocnicze Martin Logan CLX art."

Share this comment


Link to comment
6 godzin temu, tb82 napisał:

W pierwszym wpisie w "Witam serdecznie w świecie testów bez cenzury" jest przedstawiony sprzęt odniesienia, pozwolę sobie wkleić: 

"Zasilanie stanowią 3 niezależne linie, 2 dla urządzeń o dużym poborze mocy i 1 dla reszty. Końcówki mocy, wzmacniacze są zasilane z dedykowanych listw sieciowych Amplifona, sprzęt o małym poborze mocy jest zasilany z kondycjonera Gigawatt PC-4 Evo. 8 kabli zasilających stanowią Transparenty Powerlink MM oraz MM2. Źródło główne to transport plików dCS Vivaldi Upsampler Plus, źródła pomocnicze to dCS Network Bridge, Esoteric P01, Audiomeca Mephisto II, Forsell Air Reference, McIntosh MCD1000. Przetwornik główny dCS Vivaldi, przetwornik pomocniczy dCS debussy.

2 x zegary rubidowe 44,1 oraz 48 kHz Jays Audio custom.

Przedwzmacniacz pomocniczy Jeff Rowland Connsumate. Wzmocnienie główna monobloki lampowe Amplifon WM300, wzmocnienie pomocnicze monobloki lampowe Amplifon SET140. Okablowanie sygnałowe MIT z serii Shotgun Evo, okablowanie pomocnicze MIT Oracle MAX rev2, okablowanie cyfrowe Transparent Reference digital, okablowanie cyfrowe pomocnicze Shunyata Sigma i wiele innych.

Kolumny główne Studio 16hz Ethos Arctico Signature, kolumny pomocnicze Martin Logan CLX art."

Dziękuję. Nie doczytałem. 

Pamiętam, że Szymon miał kiedyś Martin Logany i chyba nawet specjalnie pod nie stroił akustykę pomieszczenia. 

Share this comment


Link to comment
2 minuty temu, Milimetr napisał:

Dziękuję. Nie doczytałem. 

Pamiętam, że Szymon miał kiedyś Martin Logany i chyba nawet specjalnie pod nie stroił akustykę pomieszczenia. 

Mam jeszcze 2 pary Loganów, jedne w sypialce i drugie w rezerwie 🙂

Faktycznie poświęciłem sporo czasu aby "dogodzić" akustycznie Loganom więc Studio 16Hz Ethos Arctico miały nieco cięższe zadanie. Kunszt konstruktorski Grzegorza pozwolił jednak na bezkompromisowe granie nawet w "obcych" warunkach. Ethosy to jedne z bardziej uniwersalnych kolumn jakie znam. W sobotę kilka osób miało okazję się o tym przekonać. Pozdrawiam wszystkich, którzy byli na spotkaniu. Szczególne pozdrowienia dla miłośnika kolekcji Sonic Frontiers.

 

  • Like 2

Share this comment


Link to comment
11 godzin temu, Szymon napisał:

Mam jeszcze 2 pary Loganów, jedne w sypialce i drugie w rezerwie 🙂

Faktycznie poświęciłem sporo czasu aby "dogodzić" akustycznie Loganom więc Studio 16Hz Ethos Arctico miały nieco cięższe zadanie. Kunszt konstruktorski Grzegorza pozwolił jednak na bezkompromisowe granie nawet w "obcych" warunkach. Ethosy to jedne z bardziej uniwersalnych kolumn jakie znam. W sobotę kilka osób miało okazję się o tym przekonać. Pozdrawiam wszystkich, którzy byli na spotkaniu. Szczególne pozdrowienia dla miłośnika kolekcji Sonic Frontiers.

 

Napiszą coś tutaj o wrażeniach z odsłuchu?

Share this comment


Link to comment

Będę Przemku za około 4 tygodnie słuchał Alexia Serie 2 to skrobnę, dzisiaj bylem ale niestety mieli tylko te małe, czekają na dostawę

Natomiast zastałem ustawianie Focal Grande Utopia EM chyba będzie z AVM łączone, w piątek mam termin 😉

slider_studio-studio1.jpg

Share this comment


Link to comment

Panowie z Wilson Audio - skaszaniliście świetną kopułkę  Scana, nie znacie się i kiepsko słyszycie. Ale mam dla Was dobrą radę - jest w Polsce złotouchy geniusz który może Was nauczyć fachu - to bardzo pomocny człowiek - służy swoją wiedzą, swoim hangarem i swoim systemem ( najlepszym na świecie - tak dla przypomnienia )

  • Like 1
  • Haha 1
  • Confused 1

Share this comment


Link to comment
1 godzinę temu, babatular napisał:

Panowie z Wilson Audio - skaszaniliście świetną kopułkę  Scana, nie znacie się i kiepsko słyszycie. Ale mam dla Was dobrą radę - jest w Polsce złotouchy geniusz który może Was nauczyć fachu - to bardzo pomocny człowiek - służy swoją wiedzą, swoim hangarem i swoim systemem ( najlepszym na świecie - tak dla przypomnienia )

Proponuję melise, a jak objawy nie ustąpią ,to nerwosol.

  • Like 2

Share this comment


Link to comment
2 godziny temu, babatular napisał:

Panowie z Wilson Audio - skaszaniliście świetną kopułkę  Scana, nie znacie się i kiepsko słyszycie. Ale mam dla Was dobrą radę - jest w Polsce złotouchy geniusz który może Was nauczyć fachu - to bardzo pomocny człowiek - służy swoją wiedzą, swoim hangarem i swoim systemem ( najlepszym na świecie - tak dla przypomnienia )

To prawda nauczyć by się mogli sporo Ci panowie, szczególnie w kwestii aplikacji tej kopułki.... najśmieszniejsze jest to, że jej ewidentne "wyciągnięcie" i nadpobudliwy charakter bez problemu wyłapał mój kierowca, który był ze mną na odsłuchach Wilsonów u Szymka, a nie jest on audiofilem i na co dzień obraca się w "marketowych" zestawach za nieduże pieniądze.... kiedy na koniec usłyszał cenę kolumn.... to zbladł :) ale dla kolegi babatular to widzę właśnie cena i nazwa firmy (koniecznie zagranicznej, bo jakże by inaczej)  jest gwarantem dobrego brzmienia :)

  • Like 3

Share this comment


Link to comment
2 godziny temu, Rafał.M napisał:

Proponuję melise, a jak objawy nie ustąpią ,to nerwosol.

Rafał

 Ależ ja jestem wyjątkowo spokojnym człowiekiem.

Godzinę temu, tb82 napisał:

To prawda nauczyć by się mogli sporo Ci panowie, szczególnie w kwestii aplikacji tej kopułki.... najśmieszniejsze jest to, że jej ewidentne "wyciągnięcie" i nadpobudliwy charakter bez problemu wyłapał mój kierowca, który był ze mną na odsłuchach Wilsonów u Szymka, a nie jest on audiofilem i na co dzień obraca się w "marketowych" zestawach za nieduże pieniądze.... kiedy na koniec usłyszał cenę kolumn.... to zbladł 🙂 ale dla kolegi babatular to widzę właśnie cena i nazwa firmy (koniecznie zagranicznej, bo jakże by inaczej)  jest gwarantem dobrego brzmienia 🙂

Wiesz ja nie mam kierowcy - więc nie mam kogo zapytać o zdanie i muszę sam słuchać

  • Haha 1

Share this comment


Link to comment
2 godziny temu, tb82 napisał:

ale dla kolegi babatular to widzę właśnie cena i nazwa firmy (koniecznie zagranicznej, bo jakże by inaczej)  jest gwarantem dobrego brzmienia 🙂

Kolega babatular to Wilsona oglądał na prospektach i to jest jego główny problem 🙂

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
tb82

Posted (edited)

Godzinę temu, babatular napisał:

Wiesz ja nie mam kierowcy - więc nie mam kogo zapytać o zdanie i muszę sam słuchać

Słuch mam dobry więc o to pytać nie muszę :) za to czy zechce mnie przewieść do domu po lekko zakrapianej wizycie u znajomych przyjaciół audiofilii, to jak najbardziej :))) Widzę, że na jakąkolwiek merytoryczną dyskusję nie ma szansy.... Prawdziwy z Pana audio gołąb :)

Jeszcze to głębokie zdziwienie, że znikają te "merytoryczne" posty, które tak wiele wnoszą do dyskusji....podziwiam :)

Edited by tb82
  • Like 3

Share this comment


Link to comment
3 godziny temu, Rafał.M napisał:

Proponuję melise, a jak objawy nie ustąpią ,to nerwosol.

W tym przypadku trzeba coś wyraźnie mocniejszego 🙂

  • Haha 3

Share this comment


Link to comment
babatular

Posted (edited)

Godzinę temu, tb82 napisał:

Słuch mam dobry więc o to pytać nie muszę 🙂 za to czy zechce mnie przewieść do domu po lekko zakrapianej wizycie u znajomych przyjaciół audiofilii, to jak najbardziej :))) Widzę, że na jakąkolwiek merytoryczną dyskusję nie ma szansy.... Prawdziwy z Pana audio gołąb 🙂

Jeszcze to głębokie zdziwienie, że znikają te "merytoryczne" posty, które tak wiele wnoszą do dyskusji....podziwiam 🙂

Wiesz moje posty wnoszą więcej do dyskusji niż się Tobie ( i kilku innym osobom) wydaje. Niech Szymon przywróci moje posty - uderzają w sedno. Wiem że to bolesne 🙂

Edited by babatular

Share this comment


Link to comment
48 minut temu, babatular napisał:

Wiesz moje posty wnoszą więcej do dyskusji niż się Tobie ( i kilku innym osobom) wydaje. Niech Szymon przywróci moje posty - uderzają w sedno. Wiem że to bolesne 🙂

Póki co dokonałeś dokładnie ZERO wpisów merytorycznych. Cały czas czekamy na opis włącznie ze zdjęciami z testu Wilson Audio w Twoim systemie.

  • Like 2

Share this comment


Link to comment
11 minut temu, babatular napisał:

A który to (oprócz Ciebie)  z piszących tu testował Wilson Audio Alexie w swoim systemie i wkleił zdjęcia ? Żaden ( ZERO) - tak więc wszystkich ich zbanuj i wykasuj ich posty.

Wiesz, jakoś sobie nie wyobrażam Wilson Audio Alexia u mnie , więc słuchałem u Szymona . Ty zresztą tez mogłeś skorzystać z zaproszenia, tak Szymona jak i mojego kiedy to gościły u mnie Q1 Magico, a obecnie Harbert 40.1 

Chcesz się wypowiedzieć merytorycznie na ich temat, zapraszam. 

 

A jeżeli chodzi o Ethosy. To ,gdyby świat Ci się miał zawalić kiedy będziesz musiał przyznać przed sobą że S16Hz to nie tylko

Hi-Fi. Nie będziemy ich słuchać.

 

 

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
babatular

Posted (edited)

Rafał

  Jak zawsze Sympatico 🙂. Dziękuję za zaproszenie.

Z całym szacunkiem - ale przyjmujesz do wiadomości, żeby się wypowiadać "merytorycznie" na temat brzmienia Q1, M40.1, Alexi i czegokolwiek innego to wcale nie muszę tego słuchać u Ciebie ani u Szymona 🙂 ?

 

Świat mi się nie zawali - spoko. Już wielokrotnie pisałem że jest duża szansa że Ethosy super brzmią BO stoi za nimi doświadczony konstruktor i mają wyśmienite głośniki ( no może poza buraczkiem 🙂  ) . Natomiast na pewno nie jest tak że Ethosy są lepsze od wszystkich "metkowców". Od częsci pewnie będą , od części nie - ot cały problem.

Edited by Szymon

Share this comment


Link to comment
Godzinę temu, babatular napisał:

Rafał

  Jak zawsze Sympatico 🙂. Dziękuję za zaproszenie.

Z całym szacunkiem - ale przyjmujesz do wiadomości, żeby się wypowiadać "merytorycznie" na temat brzmienia Q1, M40.1, Alexi i czegokolwiek innego to wcale nie muszę tego słuchać u Ciebie ani u Szymona 🙂 ?

 

Świat mi się nie zawali - spoko. Już wielokrotnie pisałem że jest duża szansa że Ethosy super brzmią BO stoi za nimi doświadczony konstruktor i mają wyśmienite głośniki ( no może poza buraczkiem 🙂  ) . Natomiast na pewno nie jest tak że Ethosy są lepsze od wszystkich "metkowców". Od częsci pewnie będą , od części nie - ot cały problem.

Akurat jeśli chodzi o średnicę, buraczki na prawdę są dobre. Zresztą w aplikacji niskośredniotonowej też są fajne, tylko bas nie jest z nich nadzwyczajny. 

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
15 godzin temu, babatular napisał:

Z całym szacunkiem - ale przyjmujesz do wiadomości, żeby się wypowiadać "merytorycznie" na temat brzmienia Q1, M40.1, Alexi i czegokolwiek innego to wcale nie muszę tego słuchać u Ciebie ani u Szymona 🙂 ?

Oczywiście że przyjmuje do wiadomości.

Problem w tym, że takiego wpisu merytorycznego z Twojej strony nie było.

15 godzin temu, babatular napisał:

Natomiast na pewno nie jest tak że Ethosy są lepsze od wszystkich "metkowców". Od częsci pewnie będą , od części nie - ot cały problem.

Kolejny wpis bez sensu. Bo w tym zdaniu jedyne co jest pewne to, to że nigdy nie słuchałeś żadnego z modeli Ethos.

Więc skoro piszemy jak wypadają zachodnie konstrukcje na tle Ethosów , to aby wypowiedzieć się merytorycznie na ich temat wypadało by skorzystać z naszego zaproszenia.

Nic nie poradzę na to że  ; W.A.Alexia , Davone Grande, Magico Q1, M5mk2, Harberth40.1,czy T&F Isis , nie spełniły naszych oczekiwań. Widać są większe od Twoich, ot cały problem.

  • Like 1
  • Thanks 2

Share this comment


Link to comment
babatular

Posted (edited)

Rafał

  W Ethosach nie ma kompletnie nic przełomowego, innego, innowacyjnego, lepszego  niż oferuje rynek. Obudowa z MDFu, okleina, plastikowy port bass-reflex, elementy zwrotnicy - ogólnie dostępne, głośniki również jakże popularne i znajome.

  Zbyt duże mam doświadczenie by wiedzieć że nie będą grały lepiej od Xavianów XN360, Gamutów RS5i, FS Ktemy, Rossofiorentino Sienny, Raidho D3.........

Ileż to już razy w swoim życiu słuchałem najlepszych, wybitnych, przełomowych kolumn,kabli, wzmacniaczy, odtwarzaczy, systemów - nigdy żaden nie był najlepszy, przełomowy, wybitny  na tle konkurencji. Wiele zależy od oczekiwań słuchającego, nastawienia, systemu, długości odsłuchu w znanym środowisku akustycznym - czasami po dłuższym okresie można zmienić zdanie o urządzeniu. A  urządzenia z rynku DIY - tutaj to już w ogóle loteria, przypadkowość, często amatorszczyzna przyprawiająca o zawrót głowy.

  Ja etap testów, porównań, wymiany sprzętów mam za sobą - mam do tego ogromny dystans ale ten nabiera się z wiekiem i doświadczeniem. Nie jestem z branży więc ciśnienia nie mam w ogóle......

Jeśli Ci sie podobają Ethosy to super, jeśli Ci się podobają lampy to super.  Mi Ethosy też pewnie by się podobały - ale lampy uważam za szmelc, przestarzałą technologię, podobno upiększoną zniekształceniami - ja tego piękna w lampach nie słyszę.  Każdy ma swój gust, swoje przyzwyczajenia, priorytety

 

  Jesteś spoko gościem więc wszystko przed Tobą 🙂

 

I jeszcze jedno - ............a ugryzłem się w język bo CENZURA

Edited by babatular

Share this comment


Link to comment
tb82

Posted (edited)

1 godzinę temu, babatular napisał:

W Ethosach nie ma kompletnie nic przełomowego, innego, innowacyjnego, lepszego  niż oferuje rynek. Obudowa z MDFu, okleina, plastikowy port bass-reflex, elementy zwrotnicy - ogólnie dostępne, głośniki również jakże popularne i znajome.

  Zbyt duże mam doświadczenie by wiedzieć że nie będą grały lepiej od Xavianów XN360, Gamutów RS5i, FS Ktemy, Rossofiorentino Sienny, Raidho D3.........

Gdyby to było wszystko takie proste i sprowadzało się do instalacji najlepszych komponentów, każde kolumny na Scanach grały by tak samo dobrze, ale tak nie jest bo czasami grają diametralni różnie niż byśmy się tego spodziewali..... tak samo jak zupa pomidorowa, ogólnie znana i lubiana, dostępna ze znanych "komponentów" a jednak może smakować kompletnie różnie w zależności od tego kto ją przyrządzi i w jakich proporcjach doprawi... i tak u jednej gosposi pomidorowa będzie nie zjadliwa u drugiej przepyszna...a niby to ta sama pomidorowa.... :))) Moim zdaniem kluczowa jest budowa i odpowiednie zestrojenie kolumny, dobranie komponentów zwrotnicy (nie zawsze co najdroższe jest w danym miejscu i sytuacji najlepsze) tak by osiągnąć zadowalający efekt... problem, że nie wszyscy konstruktorzy mają na tyle doświadczenia by "ulepić" z tych łatwo dostępnych elementów produkt który wybije się dźwiękowo ponad ogólno dostępną średnią rynkową...

Edited by tb82
  • Like 3

Share this comment


Link to comment

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.