Jump to content

Accuphase AD-2850 moduł RIAA

plastik1989
plastik1989

Accuphase AD-2850 to moduł rozszerzenia, dedykowany do wyższych modeli przedwzmacniaczy Accuphase. Pozwala on relatywnie niskim kosztem (relatywnie, bo koszt tego modułu jest kilka razy niższy niż oddzielny preamp gramofonowy, np. C-47 oraz dodatkowe okablowanie, co nie znaczy, że jest on tani) uzyskać możliwość korzystania z gramofonu w systemach Accuphase.    

_DSC9225.thumb.jpg.e8ad8b879151e7a8e625380906c0c6d6.jpg_DSC9226.thumb.jpg.20de3de51d70a2a78b4aea4bf96ccc04.jpg

Po zamontowaniu w kompatybilnym przedwzmacniaczu uzyskuje się możliwość korzystania przedwzmacniacza RIAA zarówno dla wkładek MM jak i MC.

Montaż modułu jest bardzo prosty i nie wymaga szczególnych zdolności manualnych. Wystarczy wyłączyć urządzenie z zasilania, odkręcić cztery śruby imbusowe załączonym do zestawu kluczem, po to by ściągnąć maskującą slot, metalową płytkę. Następnie wsuwamy w to miejsce moduł i przykręcamy z powrotem, czteroma śrubkami. Po ponownym uruchomieniu urządzenia i ustawieniu selektora wyboru źródła na odpowiedniej pozycji, mamy dostęp do sekcji RIAA.

_DSC9218.thumb.jpg.1785e97f87ae975cb87b3cf0ed4330e4.jpg_DSC9230.thumb.jpg.849abf542c327660dcec33b01e081453.jpg

Budowa urządzenia jest w pełni dual-mono, czyli każdy kanał ma całkiem oddzielny układ. Sekcja zasilania jest wykorzystana z głównego zasilania przedwzmacniacza, w zależności od modelu może być również w pełni dual mono. Pomimo tego, że moduł finalnie znajduje się wewnątrz urządzenia, dodatkowo posiada własną aluminiową obudowę, które pełnią rolę dodatkowego ekranu. Nawet z gałką odkręconą w maksymalnej pozycji, praktycznie nie słychać przydźwięku sieciowego, oczywiście przy założeniu, że wkładka jak i ramie oraz sam gramofon są przyzwoicie ekranowane. 

_DSC9227.thumb.jpg.7d60da3e77989403e59e4bc14c8a9514.jpg_DSC9228.thumb.jpg.d3fe4620936672bffdddc19b41cb1d72.jpg

Odsłuch Accuphase AD-2850 (testowałem w preampie C-2450 pracującym z końcówką mocy A-48) od razu przywołuje bardzo konsekwentną i charakterystyczną szkołę grania Accuphase. Jest to równe, łagodne granie, wciągające i muzykalne. Wyraźnie słyszalne wszelkie detale i smaczki, ale w żaden sposób nie eksponowane na pierwszym planie. Bardzo czysty i klarowny wokal, bez wyeksponowania do przodu. Początkujących adeptów audio, zdziwi zapewne „normalność” grania, gdyż ciężko usłyszeć efekciarskie efekty „wypchania” do przodu wokalu, wyolbrzymienia go, ekstremalnie podkreślonej dynamiki, zbytniego złagodzenia i „analogowości” przekazu, który często podawany jest jako ideał grania systemu gramofonowego. Nic takiego tu nie znajdziemy. Gra równo, spokojnie, dojrzale. Można słuchać tego całego dniami i ciągle nam będzie mało, ciągle będziemy chcieli więcej, pomimo tego, że nie zaskoczy nas w dźwięku nic szczególnego, nie spadnie z kolumn koc, nie „będziemy odkrywać płyt na nowo”, mała szansa, że żona z kuchni usłyszy wpięcie tego urządzenia… Ale jeśli skupimy się na słuchaniu muzyki i jeśli faktycznie na tym nam zależy, to będziemy z tego modułu zachwyceni. 

_DSC9229.thumb.jpg.deb429d0138f119b33315b512dfbef43.jpg_DSC9219.thumb.jpg.523f0b08d5d50b448643ea22270da208.jpg
 

Szczerze mówiąc to zastanawiam się jak poważny musi być system, by zaszła chęć zastosowania oddzielnego preampu RIAA, np. C-47. Koszt znacznie wyższy i oczywiście słychać wyższą klasę, ale jak to bywa przypadku w dojrzałej marki, jest to kilka, małych kroczków do przodu, zamiast rewolucji i paru klas wyżej. Może chęć wykorzystania wejść XLR bezpośrednio z wkładki gramofonowej przekona kogoś, do tak poważnego rozbudowania systemu, gdyż C-47 ma taką możliwość, AD-2850 przyjmuje tylko klasyczne RCA. Mi dźwiękowo z nawiązką wystarczyłby sam moduł AD-2850, który polecam każdemu użytkownikowi systemu Accuphase. 

 

 

 

Dane techniczne:

 

• Pasmo przenoszenia: MM/40dB, MC: 20 - 20,000Hz ±0.2dB, MM/30dB: 20 - 20,000Hz ±0.3dB 

• Całkowite zniekształcenia harmoniczne (THD): 0.005% 

• Impedancja: MC:10 Ω, 30 Ω, 100 Ω, 300 Ω

• Wzmocnienie: MM: 30 lub 40 dB, MC: 60 lub 70 dB

• Stosunek sygnał / szum: MM: 94/30 dB, 85/40 dB, MC: 80/60 dB, 73/70 dB, Balanced:111 dB 

• Kompatybilność z modelami: C-3900, C-3850, C-2850, C-2820, C-2810, C-2800, C-2450, C-2420, C-2410, C-2400, C-290V, C-290 

 

 

Cena 16900 zł

Do testów dostarczył: Nautilus Kraków

https://salony.nautilus.net.pl/produkt/ad-2850/

 

 

  • Like 1


User Feedback

Recommended Comments

Fajnie opisane, ale 17k to już trochę grosza jest i wybór preampów w tym budżecie też nie mały. W testach grałeś na MM zcy MC?Pomijając oszczędność miejsca, jak plasuje się AD2850 w tej kategorii cenowej?Porównywałeś może  z czymś innym?

 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
10 godzin temu, p0is0n napisał:

Fajnie opisane, ale 17k to już trochę grosza jest i wybór preampów w tym budżecie też nie mały. W testach grałeś na MM zcy MC?Pomijając oszczędność miejsca, jak plasuje się AD2850 w tej kategorii cenowej?Porównywałeś może  z czymś innym?

 

Dwa gramofony Thorens TD3001, dwie MMki (2m black, goldring 1022gx) oraz ZYX Ultimate Omega powieszony na mass leader Transrotora. W obu przypadkach wyniki bardzo podobne. Preampy to C2420 oraz C2450 na przemian. Wyniki dźwiękowe za każdym razem się pokrywały. 

Co do ceny, to 17tys (wiadomo ze z rabatem będzie bliżej 14-15) to po prostu dużo... Ale wpina się to preampów z przedziału 50 -150 tys zł, więc patrząc w ten sposób to jest to relatywnie mały wydatek. 

Moim zdaniem systemy Accuphase są zamknięte raczej i ciężko je łączyć w jakieś mariaże z innymi markami. Porównywałem z innymi preampami i moim zdaniem w samymi systemu Accuphase nic ciekawszego się nie znajdzie... Preamp z taką kartą rozszerzenia i dzwięk analogu nie każdemu może podejść, bo "czarowania analogiem" tam nie ma za dużo, raczej jest to solidne, równe granie bez efekciarstwa, bliskie CDekom Accuphase. 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Chyba wiem co chesz powiedziec:)a skoro grales, to jak scharakteryzowalbys roznice miedzy 2420 a 2450?

Edited by p0is0n

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
W dniu 26.09.2020 o 11:44, p0is0n napisał:

Chyba wiem co chesz powiedziec:)a skoro grales, to jak scharakteryzowalbys roznice miedzy 2420 a 2450?

Więcej powietrza, więcej energii, lepszy "oddech". Ogólnie moim zdaniem bardzo dużo na plus nowy preamp wniósł. Mając do wyboru starą końcówkę np A46 czy A47 i nowy preamp C2450 vs stary preamp 2420 i nową końcówkę mocy A48 (finansowo oba warianty wyjdą podobnie) to zdecydowanie wolałbym zestaw z nowszym preampem. Jeszcze chce dokładnie sprawdzić to, ale nie wiem czy nie wolałbym nawet nowego C2150, niż starszego, z wyższej serii C2420...

  • Like 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Koniecznie sprawdz i daj znac.To by byla sensacja, gdyz 21xx to byly raczej preampy z gatunku:unikac.Czy 2450 nie jest technicznie nowsza od 2850,mimo tego samego oznaczenia serii?

Za jedną trzecią bardziej funkcjonalny urządzenie :
PE-505-S_Front_R976x488.thumb.png.a9d472f62f61fa5934d9c4a24fc3238e.png
Co to jest?wklejasz ni z gruchy ni z pietruchy niewyrazna fotke bez oznaczeń modelu itp

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Teac PE-505 . Phono stage o ponadprzeciętnych możliwościach połączeniowych i regulacyjnych . I co bardziej unikalne pracujące w trybie dual mono i w XLR. 

Na temat brzmienia jak zwykle się nie wypowiadam ale wartość dodana jest nie do przecenienia .

PE-505-S_Front_R976x488.png

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • SVIGA SV007

    Jeszcze do niedawna to, co chińskie, kojarzyło się z tanią tandetą, na którą nie warto nawet zwracać uwagi. Produkty posiadające oznakowanie „Made in China” traktowane były z góry, jako trefne, gorszej jakości, kiepskie. W świecie audio prym wiodły brytyjskie i japońskie marki i królował podział na brytyjskie i japońskie brzmienie. Tymczasem wiele europejskich firm przeniosło swoją produkcję do Państwa Środka, a chińscy inżynierowie pokazali, że potrafią zadbać o jakość, tak aby powstał produkt

    M@rgot
    [email protected]
    Słuchawki

    ELAC Carina BS243.4

    Nie minął nawet kwartał od naszego ostatniego spotkania z przeuroczymi monitorami Debut Reference B6 (DBR62)  a już reprezentujący markę rodzimy dystrybutor - Sieć Salonów Top HiFi & Video Design, zaproponował test kolejnego „malucha”. Tym razem jednak miał to być nadal budżetowy, acz już czerpiący pełnymi garściami z wieloletniego dziedzictwa i wiedzy swoich twórców pełnokrwisty Elac, wyposażony we wszystko to, z czego Elaci słyną i na czym zbudowały swoją w pełni zasłużoną renomę. Mowa ocz

    Fr@ntz
    [email protected]
    Kolumny

    Marantz seria 30

    Dziś chcieliśmy Państwu zaprezentować nową linię urządzeń marki Maratnz z serii 30. To całkowicie nowa seria urządzeń w odświeżonej linii wzorniczej. Miałem okazję posłuchać ich chwilę z kolumnami Pylon Amber mkII, połączenie te dało bardzo duży, ale jednocześnie precyzyjny dźwięk. Tak wielkie kolumny jak Amber mkII potrafią wygenerować potężny bas, duet urządzeń Martanza utrzymywał go w ryzach i odpowiedniej kontroli. Gorąco polecam zapoznać się z takim połączeniem.   

    plastik1989
    plastik1989
    Systemy 6

    Circle Labs A200

    Circle Labs A200 to hybrydowy wzmacniacz zintegrowany, oparty o lampowy stopień wstępny oraz tranzystorową końcówkę mocy. Urządzenie wykonane jest w układzie pełnego dual mono, czyli w zasadzie są to dwa oddzielne wzmacniacze monofoniczne, zamknięte w jednej obudowie. Piszę „pełne” dual mono, gdyż oprócz dwóch całkowicie oddzielnych układów dla kanału lewego i prawego, posiadają też oddzielne, pełne zasilanie dla tych kanałów, łącznie z oddzielnymi trafami – to rzadziej spotykany wariant, z racj

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze 41

    Sendy Audio AIVA

    Sendy Audio, kolejna chińska firma, która podbija europejski rynek. Marka jest młoda, została założona w 2015 roku przez grupę inżynierów, z wieloletnim doświadczeniem, w branży audio w Chinach. Na stronie producenta możemy znaleźć, czym kieruje się firma, tworząc słuchawki: „Używamy tradycyjnego, skrupulatnego rzemiosła, aby wydobyć to, co najlepsze ze specjalnie dobranego, wysokiej, jakości naturalnego litego drewna, jako obudowy słuchawek, z unikalną teksturą charakterystyczną dla każdego

    M@rgot
    [email protected]
    Słuchawki
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.