Jump to content

iEAST M30 SoundStream Pro

Fr@ntz

O tym, że cyfrowe multimedia na stałe zagościły w naszych domach nikogo specjalnie nie trzeba przekonywać. Nawet decydując się na nowy telewizor trudno znaleźć model, który nie dość, że wyposażony w niezliczoną mnogość wodotrysków to oczywiście jest smart, ma Wi-Fi, przeglądarkę i tak naprawdę dla większości naszej populacji w 99,9% może z powodzeniem zastąpić stacjonarny komputer. Sprawdzimy na nim pocztę, prognozę pogody no i oczywiście uzyskamy dostęp do materiałów zalegających przepastne odmęty internetu. Dodając do tego „kontent” oferowany w trybie „on demand”, czyli na zamówienie, jasnym staje się, że obecne odbiorniki TV mają tyle samo wspólnego ze stereotypowym pojęciem telewizora, co smartfony z telefonami. Podobnie sprawy mają się z wszelakiej maści plikograjami, które po prostu rozpanoszyły się tak, że trudno na nie nie trafić zarówno w typowo low-endowym segmencie konsumenckim, jak i high-endowym kosztującym krocie towarzystwie. Jednak jest coś, co je łączy a jest to mianowicie coraz większa intuicyjność i prostota obsługi. To, co kiedyś zarezerwowane było praktycznie wyłącznie dla komputerowych wyjadaczy i pasjonatów w obecnych czasach zdoła obsłużyć nie tylko małoletnia pociecha, ale i nawet stateczny senior, dla którego schylanie się i generalnie posługiwanie się nośnikami fizycznymi może być problematyczne. Ma być zatem niedrogo, intuicyjnie a najlepiej jakby jeszcze niezbyt ciężko. I właśnie do tego segmentu odbiorców swoją ofertę kieruje reprezentowany w Polsce przez CORE trends chiński iEAST. Żeby było ciekawiej na testy trafił do nas topowy streamer tego producenta, czyli model M30 SoundStram Pro kosztujący … niemalże 570 zł. Co prawda w azjatyckim portfolio znajdziemy jeszcze AM160 StreamAmp, ale to już wzmako-streamer, więc na razie skupmy się na 30-ce. Jeśli zatem zastanawialiście się i nadal zastanawiacie, ile tak naprawdę trzeba wydać, żeby wejść w świat plików i z bytności tamże czerpać wyłącznie przyjemność to zapraszam do dalszej lektury.

 

ccs-2651-0-61811100-1481308000_thumb.jpg ccs-2651-0-65045600-1481308001_thumb.jpg ccs-2651-0-27549600-1481308002_thumb.jpg

ccs-2651-0-37127400-1481308003_thumb.jpg ccs-2651-0-34689700-1481308004_thumb.jpg ccs-2651-0-25770600-1481308005_thumb.jpg

ccs-2651-0-86221400-1481308005_thumb.jpg ccs-2651-0-06434300-1481308007_thumb.jpg ccs-2651-0-90420700-1481308007_thumb.jpg

ccs-2651-0-04067900-1481308009_thumb.jpg ccs-2651-0-94786600-1481308009_thumb.jpg ccs-2651-0-55904200-1481308010_thumb.jpg

 

iEAST M30 SoundSteram Pro dostarczany jest w niewielkim estetycznym kartonowym pudełku, które wraz z całą swoją zawartością waży oszałamiające 1,24 kg, czyli przedźwigać się nie przedźwigamy. Najwyraźniej producent wyszedł z założenia, że jeśli coś się ma to warto się tym pochwalić i w związku z tym na praktycznie wszystkich ścianach opakowania nasz zmysł wzroku będą atakować najprzeróżniejsze piktogramy potwierdzające bądź to zaimplementowanie jakiejś funkcji, bądź też umiejętność komunikacji z coraz bardziej popularnymi serwisami streamingowymi.

Samo urządzonko jak na swoje mikroskopijne wręcz rozmiary (ok.8x8x2cm) jest zaskakująco elegancko wykonanie a jego waga wyraźnie wskazuje, że w środku nie ma zbyt dużo audiofilskiego powietrza. Pierwsze wrażenie jest więc nad wyraz pozytywne i utwierdza w nim całkowicie bezproblemowa konfiguracja, przez którą krok po kroku przeprowadza nas czytelna instrukcja i pojawiające się na ekranie smartfonu/tabletu wskazówki. Szczerze powiem, że dawno nie miałem do czynienia z tak dopracowanym i intuicyjnym interfejsem. Duży plus. Połączenie z domową siecią zarówno po skrętce, jak i po Wi-Fi zajmuje dosłownie kilka minut i nie przynosi żadnych niespodzianek. W podobnie ekspresowym tempie następuje wyszukanie obecnych w domowej sieci serwerów NAS i konfiguracja kont Tidal/Spotify. Niestety tutaj dobre wiadomości się kończą, gdyż najwidoczniej do głosu dochodzą choroby wieku dziecięcego i brak testów w tych częściach globu, gdzie chińskie produkty są sprzedawane. O co chodzi? O kilka drobiazgów, które pewnie przy kolejnym updacie firmwearu zostaną usunięte, ale niestety podczas kilkutygodniowych testów u mnie występowały. Po pierwsze to dość upośledzone wsparcie UPnP, które co prawda zapewnia zdolność odnajdywania serwerów multimediów i wyszukiwania po artystach, albumach, gatunkach i innych tagach, lecz jednocześnie ignorowanie poprawnej kolejności utworów w samych albumach. Nadrzędnym jest bowiem porządek alfabetyczny i nic niestety poradzić się na to nie da. Drugą anomalią jest nieco bardziej złożony problem z dziedziczeniem uprawnień właściwym kontom w serwisach streamingowych. Okazało się bowiem, że pomimo dwóch różnych kont na TIDALu nie dość, że cały czas musiałem borykać się z dość poważnymi opóźnieniami z pojawianiem się nowości, to w dodatku znaczna część z moich ulubionych albumów bądź to nie zawierała żadnych utworów, bądź tez nie były one odtwarzane. W dodatku iEAST był całkowicie ślepy na pojawienie się w ww. serwisach dyskografii Metallicy i do dnia dzisiejszego nie był łaskaw żadnego z wydawnictw tejże formacji wyświetlić. Mówi się trudno.

 

 

ccs-2651-0-83114700-1481307733_thumb.jpg ccs-2651-0-09147200-1481307737_thumb.jpg ccs-2651-0-33294600-1481307733_thumb.jpg

ccs-2651-0-40390700-1481307734_thumb.jpg ccs-2651-0-93653600-1481307734_thumb.jpg ccs-2651-0-83689500-1481307735_thumb.jpg

ccs-2651-0-23414600-1481307736_thumb.jpg ccs-2651-0-78519500-1481307736_thumb.jpg ccs-2651-0-49513600-1481307737_thumb.jpg

 

 

Wracając do opisu walorów wizualnych, to sprawy mają się zdecydowanie lepiej. Szczotkowane aluminium, zwarta bryła i generalnie zaskakująca przy tej cenie jakość wykonania nie mogą się nie podobać. Płytę górną zdobi firmowe logo a na przedzie urządzenia znajdziemy jedynie oczko czujnika IR ( w komplecie jest poręczny pilot!), niezbyt irytującą diodę informującą o stanie pracy i wygrawerowaną nazwę producenta. Przyciski funkcyjne, czyli włącznik i WPS oraz gniazdo USB i wejście liniowe w formie mini jacka ulokowano na prawej ściance. I tutaj kolejna uwaga – o ile iEAST radzi sobie z pendrajwami o tyle w trakcie testów okazało się, że 2,5” dyski USB to da niego zbyt wiele. Na ścianie tylnej z niemałym trudem udało się zmieścić gniazdo do anteny Wi-Fi, port zasilania Micro USB, wyjście optyczne, wyjście liniowe (mini jack) i port Ethernet.

Zasilacz jest wtyczkowy i dość niewielki, ale spełnia swoją rolę i nie miałem z nim żadnych problemów. Oprócz niego w opakowaniu znajdziemy wszystkie konieczne łączówki, które … co prawd działają, ale wymiana ich na nawet najtańsze przewody AudioQuesta bądź naszej rodzimej Melodiki przynosi na tyle znaczną poprawę, że po prostu trzeba to zrobić a im szybciej, tym lepiej.

 

Przechodząc do opisu brzmienia pozwolę sobie od razu zaznaczyć, że choć sam iEAST gra w korelacji ze swoją ceną całkiem nieźle, to warto jego zakup rozważyć szczególnie w przypadku, gdy jesteśmy już posiadaczami jakiegoś DACa klasy wyższej aniżeli tytułowe źródło. Czemu o tym piszę? Po prostu uważam, że nie ma co zaklinać rzeczywistości, czy próbować sobie wmawiać, że dźwięki dobiegające naszych uszu są w pełni satysfakcjonujące, bo takimi niestety nie są. W roli pełnoprawnego źródła M30 oferuje co prawda całkiem liniową i daleką od krzykliwości charakterystykę dźwięku, nic specjalnie nie denerwuje, ale jednocześnie nie intryguje, nie skłania do wzmożenia uwagi. Barwę i nasycenie można określić mianem poprawnych, na stereofonię też nie ma co narzekać, lecz już gradacja planów i generalnie przestrzenność przekazu jest dość umowna. Dlatego też „Equinoxe” Jean-Michela Jarre’a stanowiło przyjemne tło codziennej krzątaniny, ale przykuwać do fotela nie przykuwało. Oczywiście jeśli będziemy się poruszali w towarzystwie urządzeń z podobnego pułapu cenowego to raczej i tak niewiele więcej będziemy w stanie z całego systemu wycisnąć, ale nie ma co się sztucznie ograniczać. Czasem bowiem chęć wejścia w pliki ma być z założenia jedynie dodatkiem, do istniejącej konfiguracji, bądź nieśmiałą próbą skosztowania tego, czym coraz więcej naszych znajomych się zachwyca. A z resztą, jeśli tylko rozglądamy się za jakimś plikograjem do radia internetowego i obsługi serwisów streamingowych a przy tym nie gonimy za nowościami, to iEAST powinien w zupełności wystarczyć.

Zdecydowanie ciekawsze oblicze M30 pokazuje po wpięciu go w zewnętrzny przetwornik. Próby z DACami zaimplementowanymi w urządzeniach z pułapu 20-40 kPLN pokazały, że nawet tak drastyczny mezalians może przynieść więcej pożytku aniżeli by się nam na początku zdawało. Po pierwsze poprawie uległy nasycenie i realizm prezentowanych barw, soczystość dźwięku a przez to i namacalność wokali. Swoiste pożegnanie Leonarda Cohena, czyli „You Want It Darker” brzmiało tak, jak powinno - smutno, melancholijnie i z ogromną dawką rezygnacji. Tym razem emocje były w pełni odczuwalne, nie były ani limitowane, ani odgradzane od słuchaczy niewidzialną kurtyną. Wspomniany wcześniej „Equinoxe”, czy „Metallic Spheres” The Orb miały wreszcie gdzie się „rozpędzić”, rozłożyć skrzydła i oczarować niesamowitą trójwymiarowością. Lokalizacja źródeł pozornych i dźwięki dobiegające z naprawdę zaskakujących miejsc sprawiały sporo radości. Tak z resztą było z praktycznie każdym aspektem brzmienia – to co w połączeniu analogowym iEAST jedynie sygnalizował po wpięciu do wysokiej klasy przetwornika oddawał z możliwie dużą wiernością. Nie był to może ten sam poziom rozdzielczości, co z nawet podstawowego Auralica Mini, ale też nie sposób było mówić o jakimkolwiek upośledzeniu, czy ułomności. A przy tej cenie trudno oczekiwać czegokolwiek więcej.

 

W ramach podsumowania powiem tak – jeśli tylko producentowi uda się w możliwie krótkim czasie usunąć zaobserwowane niedociągnięcia, czyli zapewnić prawdziwą a nie tylko iluzoryczną współpracę z UPnP i dopracować wtyczkę TIDALa, to jest spora szansa, że iEAST M30 SoundStream Pro stanie się prawdziwym przebojem. Jednak na chwilę obecną musi na razie wystarczyć ocena „ma potencjał” i niestety nie od nas zależy jak on zostanie wykorzystany. Ja w każdym bądź razie trzymam kciuki.

 

 

 

Marcin Olszewski

 

Dystrybucja: CORE trends

Cena: 569 PLN

 

Dane techniczne:

Obsługiwane systemy: iOs, Android, Windows, Mac

Dedykowana aplikacja: iOS, Android

WiFi: IEEE 802.11 b/g/n 2.4 GHz

DAC: ESS 9023

SNR: 87dB

Obsługiwane częstotliwości: do 24Bit/192 kHz

Obsługiwane formaty: APE, FLAC, WAV, ALAC, AAC, AAC-LC, HE-AAC, HE-AAC v2, MP3, CBR/VBR, WMA

Obsługiwane serwisy: Spotify, Qobuz, Tidal, Pandora, vTuner, Napster, TuneIn, iHeartRadio etc

Wyjścia: 3,5” stereo (jack), Optical

Wejścia: AUX In, USB

LAN: RJ45 10/100M Lan

Zasilanie: DC 5V 1000mA Micro USB

Wymiary: 3,14”x3,4”x0,86”

 

System wykorzystany podczas testu:

- CD/DAC: Ayon CD-1sx; Accuphase DP-410; Ayon CD-35

- Odtwarzacz plików: laptop Lenovo Z70-80 i7/16GB RAM/240GB SSD + JRiver Media Center 22 + TIDAL HiFi + JPLAY

- Selektor źródeł cyfrowych: Audio Authority 1177

- Gramofon: Kuzma Stabi S + Kuzma Stogi + Shelter 201

- Przedwzmacniacz gramofonowy: Abyssound ASV-1000

- Wzmacniacz zintegrowany: Electrocompaniet ECI5; Constellation Audio Inspiration INTEGRATED 1.0

- Przedwzmacniacz/DAC/Streamer: Primare PRE60

- Końcówka mocy: Primare A60

- Kolumny: Gauder Akustik Arcona 80 + spike extenders

- IC RCA: Antipodes Audio Katipo

- IC XLR: LessLoss Anchorwave; Organic Audio; Amare Musica

- IC cyfrowe: Fadel art DigiLitz; Harmonic Technology Cyberlink Copper; Apogee Wyde Eye; Monster Cable Interlink LightSpeed 200

- Kable USB: Wireworld Starlight; Goldenote Firenze Silver

- Kable głośnikowe: Organic Audio; Signal Projects Hydra

- Kable zasilające: Furutech FP-3TS762 / FI-28R / FI-E38R; Organic Audio Power; Acoustic Zen Gargantua II; Acoustic Zen Twister

- Listwa: Furutech e-TP60ER + Furutech FP-3TS762 / Fi-50 NCF® /FI-50M NCF®

- Gniazdo zasilające ścienne: Furutech FT-SWS®

- Platforma antywibracyjna: Franc Audio Accessories Wood Block Slim Platform

- Przewody ethernet: Neyton CAT7+

- Akcesoria: Sevenrods Dust-caps; Furutech CF-080 Damping Ring; Albat Revolution Loudspeaker Chips

Zawartosc dodatkowa:





User Feedback

Recommended Comments

Nie wiem czy tak zawsze było, ale fajnie, że info o nowych recenzjach pojawiają się w "nowych postach" :)

Co do recenzji, zyskałaby na wartości, gdyby w teście była próba podłączenia go pod kilka tanich DAC i CD z wejściem na cyfrowym :)

Edited by ROXI

Share this comment


Link to comment
Share on other sites



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • CAYIN IDAC-6 MK2

    W 2017 roku Cayin zaprezentował swoją serię „i” składająca się z trzech komponentów: iDAC-6, iHA-6 (wzmacniacz słuchawkowy) oraz iDAP-6 (streamer). Po prawie czterech latach przyszła pora na odświeżenie serii. Na pierwszy ogień poszedł DAC, który po ulepszeniu otrzymał nazwę iDAC-6 MK2. Wymiary nowego iDACa pozostały te same 240 mm x 252 mm 69 mm, tak aby urządzenie idealnie pasowało do stosu pozostałych dwóch części.      Obudowa wykonana jest z piaskowanego aluminium w kolorze

    M@rgot
    M@rgot
    Akcesoria

    Bang & Olufsen Beosound Explore

    Okres wakacji sprzyja szeroko rozumianej aktywności fizycznej i to nie tylko w wersji survivalowej w stylu spania pod chmurką, żywienia się korą i darami lasu, lecz również nieco bardziej cywilizowanej – z wszelkimi wygodami, szerokopasmowym Internetem, klimatyzacją i wyżywieniem w formacie all inclusive. Dlatego też opuszczając na tydzień, bądź dwa własne domostwo wcale nie trzeba rezygnować z wygód, jak i ulubionej muzyki. Zamiast jednak podróżować z pełnowymiarowym zestawem można pójść na mał

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Audio-Technica AT-PEQ30

    Stawiając pierwsze kroki w będącej cały czas na fali wznoszącej domenie analogowej większość z nabywców mierzy się z dylematem wyboru gramofonu spełniającego ich wymagania. Warto bowiem mieć na uwadze, iż bazując jedynie na ofercie rynku pierwotnego mamy dostępne konstrukcje o napędzie paskowym i bezpośrednim (idlerową niszę pozwolę sobie w tym momencie pominąć), to część z nich posiada wbudowany przedwzmacniacz a część potrzebuje wspomagania urządzeniem zewnętrznym. Tym samym mnogość opcji może

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Akcesoria

    iFi Audio Zen DAC v2

    Minęły dwa lata od premiery iFi Audio ZEN DAC .  Ten wzmacniacz słuchawkowy i dac w jednym został nagrodzony przez EISA w kategorii „Best Value DAC” 2020-21. Idąc za ciosem iFi Audio zdecydowało się na ulepszenie projektu przedstawiając nam w kwietniu ZEN DAC V2. Wizualnie to nadal ten sam kompaktowy wzmacniacz słuchawkowy z  przetwornikiem cyfrowo-analogowym USB o wysokiej rozdzielczości, dekodujący MQA, gdyby nie napis z tyłu „Zen Dac V2” byłby nie do odróżnienia od wersji pierwszej V1.

    M@rgot
    M@rgot
    Akcesoria

    Audio Reveal The Second

    Chwile minęło od kiedy recenzowałem Audio Reveal The First (recenzję można przeczytać tutaj). Jakiś czas później, w me ręce wpadł następca, a może bardziej większy brat - jako że oba modele są dostępne w sprzedaży równolegle. Na rynku zdążyła się już pojawić wersja specjalna (Audio Reveal The Second Signature), a nawet pojawił się najmłodszy członek rodziny (Audio Reveal Junior), domykając tym samym ofertę polskiego Audio Reveal.    Jednak idąc po kolei i z lekkim opóźnieniem chciałbym

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.