Jump to content

iFi iDSD Signature

M@rgot

Brytyjskiej Firmy iFi Audio specjalnie przedstawiać nie trzeba. Miłośnicy słuchawek, przetworników i wzmacniaczy słuchawkowych oraz akcesoriów audio, na pewno zetknęli się z urządzeniami tej marki, tym bardziej że jej portfolio jest obfite. Produkty iFi dzielą się na kilka serii: nano, micro, X, Pro i Zen.
Pod koniec 2020 roku ukazał się przenośny przetwornik cyfrowo-analogowy i wzmacniacz słuchawkowy, kontynuacja serii micro, a konkretnie modelu IDSD Black Label, mowa tu o iFi iDSD Signature.

Pod względem wizualnym iFi Micro iDSD Signature wygląda dokładnie tak samo, jak jego starszy brat Black Label, z wyjątkiem koloru i logo Signature. Najnowszy model wykończony jest w kolorze niebiesko, granatowym z białymi napisami. Nowy kolor jest zarezerwowany dla całej gamy produktów z serii „Signature”, która zostanie wprowadzona na rynek w przyszłości.

 

DSC_3731.thumb.JPG.f94c35aeb57a42a0c780c5c15997d1dc.JPG  DSC_3735.thumb.JPG.d1651a61f81a2a7f87410219182df665.JPG

 

Solidna obudowa jest wykonana z aluminium i ma wymiary 177x67x28mm. Na panelu przednim znajdują się dwa wyjścia słuchawkowe zbalansowane Pentacon 4,4 mm i asymetryczne 6,3 mm. Obok znajduje się pokrętło głośności oraz dwa przełączniki efektów dźwiękowych xBass i 3D, a nad nimi dioda sygnalizująca częstotliwość odtwarzanego nagrania.
XBass pomoże zwiększyć zakres basów, natomiast 3D zasymuluje przestrzeń dźwiękową dla lepszego odsłuchu nagrań stereo, innymi słowy, scena dźwiękowa słuchawek może poszerzyć się i stworzyć wrażenie słuchania muzyki z głośników.
Na lewym boku znajdują się trzypozycyjne przełączniki:
1. Tryb zasilania (Eco, Normal i Turbo): Turbo dla wymagających słuchawek nausznych. Normal dla słuchawek o średniej czułości. Eco zalecany dla IEM.
2. Filtr (Standard, Minimalna faza i Bit Perfect): Bit Perfect zapewnia najdokładniejszą reprodukcję oryginalnego sygnału PCM.
3. IEMatch (Off, High Sensitivity, Ultra Sensitivity) - nowatorskie rozwiązanie iFi, które usuwa szum zasilania i inne zakłócenia
Na prawym boku mamy tylko wejście USB – C do ładowana iFi. Natomiast na tylnym panelu znajduje się wejście S / PDIF, które przyjmuje zarówno sygnały elektryczne, jak i optyczne, pierwsze przez złącze 3,5 mm, a drugie przez dostarczony adapter, wyjście analogowe RCA, a obok niego port wejściowy USB 3.0 typu A.

 

DSC_3734.thumb.JPG.065ec1116ae0434c963ff8d74607be63.JPG  DSC_3737.thumb.JPG.489446089e0b6cbbc43905414293d076.JPG

 

DSC_3739.thumb.JPG.df2fc4cd0f6213d4ceb8796212942c51.JPG  DSC_3736.thumb.JPG.d9c8e6b7b678f713d04640cc5f8681c4.JPG

 

DSC_3738.thumb.JPG.7b5217490aa781aa64a50ec26a81d4a0.JPG   DSC_3742.thumb.JPG.f598204f9bf7ab48400061ab1da0450c.JPG

 

DSC_3740.thumb.JPG.83c67c6ca754f653c38b13857ca3c355.JPG  DSC_3758.thumb.JPG.ee40506bf343131cb1a02ae4d99b7c5e.JPG

 

DSC_3732.thumb.JPG.8a102393f7a454e8d2484dc5973d3b53.JPG

 

IFI iDSD Signature jest zasilany z baterii, dzięki czemu wyeliminowane zostały wszelkie zakłócenia, szumy RFI/ EMI typowe dla urządzeń zasilanych prądem przemiennym. Bateria wystarcza na 6-12 godzin pracy, a Signature można podłączyć do zasilania, aby ładować i odtwarzać w tym samym czasie w przypadku niskiego poziomu naładowania baterii. Tu jedna uwaga iFi nie ładuje się z portu USB komputera, musimy go podłączyć do ładowarki i najlepiej o dużej mocy (2 A @ 5 V) wtedy skrócimy czas ładowania do 3 godzin.

Signature jest zbudowany w oparciu o dwa układy DAC Burr-Browna zainstalowane w niestandardowej konfiguracji z przeplotem, która obniża poziom szumów i poprawia separację kanałów, wsparcie Hi-Res jest znaczące. Obsługiwane są dane PCM do 32-bit / 768 kHz, podobnie jak wszystkie poziomy DSD do DSD512, a także DXD o pojedynczej i podwójnej prędkości. MQA - kodek strumieniowy Hi-Res, używany przez warstwę Tidal „Masters” - jest również obsługiwany. Algorytm GTO i jego implementację – tym razem w ramach układu XMOS xCore serii 100 – opracowano wspólnie z MQA Ltd.
PCM i DSD korzystają z oddzielnych ścieżek, co pozwala im zachować „bit-perfect” w natywnej formie aż do konwersji analogowej.
Wzmacniacz iDSD Signature realizuje firmową koncepcję wzmacniacza S-Balanced (Single-Ended Compatible Balanced), która polega na rozdzieleniu sygnałów masy (minusów) obu kanałów, co eliminuje przesłuchy po masie.
Signature posiada również wiele innych potężnych technologii, takich jak Femto Clock iFi GMT (Global Master Timing) i inteligentny bufor pamięci, a także filtr cyfrowy iFi GTO (Gibbs Transient Optimized).

Zawartość opakowania jest zróżnicowana i nie powinna być zaskoczeniem dla osób zaznajomionych z produktami iFi. Pudełko zawiera kabel RCA, kabel USB, adapter USB dla różnych typów kabli, krótki kabel ładujący USB typu C, adapter Toslink, dwie gumki do układania w stosy, miękkie etui oraz adapter 6,3 mm.

A jak brzmi IFI iDSD Signature ?

Bas prezentuje się zadziwiająco dobrze, jest masywny ze świetnym akcentowaniem, ma dobrą teksturę, rozdzielczość, a przy tym brzmi naturalnie, wyraźnie słyszymy każde szarpnięcie strun w gitarze basowej. Po przełączeniu na XBass+ dominuje wyraźnie nad resztą pasma i to czy będziemy korzystać z tej funkcji zdecydowanie, zależy od naszych upodobań oraz posiadanych słuchawek. Bardzo podoba mi się basowa interpretacja iFi, ma on prędkość, atak i zwartość. Niskie tony bardzo dobrze łączą się ze średnim zakresem, mamy tu pełna spójność, harmonię i muzykalność.
W średnim paśmie jest też powietrze, nie ma tu przesadnej gęstości, wokale są krystaliczne, czyste, mają dobrą treść i rozdzielczość.
Góra pasma jest naturalna, nie delikatna, nie ostra, po prostu ładnie gra z wieloma szczegółami. Scena dźwiękowa jest całkiem niezła, zapewnia doskonałą dynamikę i reakcję.

Signature radzi sobie dobrze zarówno jako wzmacniacz jak i czysty DAC wpięty do naszego systemu.
Podsumowując iFi IDSD Signature to wzmacniacz o potężnej mocy z możliwością wysterowania zarówno czułych IEM jak i energochłonnych słuchawek, obsługujący każdy możliwy format, nawet najnowszy MQA.

IMG_2758.thumb.PNG.9d0de1d9d06eafcc482fb402df71324f.PNG IMG_2759.thumb.PNG.eac25e48b55c5aa365329ae08017cee0.PNG IMG_2760.thumb.PNG.4e38004a4790669f4fed0ca3949be31d.PNG IMG_2761.thumb.PNG.a606f06c82b982f5ed0b290ff22c8a43.PNG IMG_2762.thumb.PNG.7a644bc7c6b5a7d022b613159dc3faf2.PNG

 

DSC_3743.thumb.JPG.7853294ccc56df357ca0372d552bedb1.JPG  DSC_3744.thumb.JPG.bf78726626a109efc39ea8c6946285a0.JPG

 

DSC_3745.thumb.JPG.ca0dee6f9e09c5bf9b0e2e3ee471b2af.JPG  DSC_3747.thumb.JPG.c446d907cb72ea2de28e495ae95da8cc.JPG

 

 

Specyfikacja techniczna:
- Zakres dynamiczny (linia)> 117db (A)
- THD i N (linia 0dBFS) <0,003%
- Napięcie wyjściowe (linia)> 2 V.
- Impedancja wyjściowa <240Ω
- Jitter (skorelowany) Poniżej limitu zestawu testowego AP2
- Zakres dynamiczny (HP)> 115 dB (A) (tryb Eco, wyjście 2 V)
- THD i N (HP 500 mW / 16R) <0,008%
- Napięcie wyjściowe (HP)> 10 V (tryb Turbo)
- Impedancja wyjściowa <1Ω (iEMatch nie jest włączony)
- Maksymalna moc wyjściowa 4100 mW przy obciążeniu 16 omów
- Ciągła moc wyjściowa 1000 mW przy obciążeniu 64 Ohm
- Bateria litowo-polimerowa 4800 mAh
- System zasilania Ładowanie przez USB-C, zgodny z BC V1.2 do prądu ładowania 1500 mA
- Wymiary 172 x 67 x 27 mm
- Waga 295 g

                                

                                                                                                                                            

                                                                                                                                 Małgorzata Rutkowska - Mamica

 

Za dostarczenie wzmacniacz do testów dziękuję Firmie audiomagic.pl

 

System testowy:

Pliki: Raspberry PI4 + Allo DigiOne Signature z wgranym Moodeaudio, Roon Bridge oraz laptop z programem Foobar 2000
DAC/AMP: Chord Hugo TT, RME ADI-2 DAC FS
Interkonekty: Haiku Audio, Albedo Flat One
Kabel USB:  Lucarto Audio, Taga Harmony TUD

Sieciówki: Lucarto Audio PC -2EVO

Słuchawki: HIFIMAN Ananda, MrSpeakers Aeon Flow Open, Aune E1

 

 

 

 

 



User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Guest
This is now closed for further comments

  • Canton GLE 30

    Jeśli do tej pory rodzinne firmy kojarzyliście głównie z dwu – trzyosobowymi bytami znanymi co najwyżej w kręgu bliższych i dalszych znajomych najwyższa pora uaktualnić posiadane informacje. Weźmy na ten przykład niemieckiego, działającego od 1972 r. i zatrudniającego obecnie około 150 - osobową załogę Cantona. Marka znana, z tradycjami i co najważniejsze powszechnie dostępna a poza stricte high-endowymi flagowcem (aktywne Smart Reference 5 K za raptem 38 kPLN) nad wyraz łaskawie obchodząca się

    Fr@ntz
    [email protected]
    Kolumny

    Audio Pro P5

    W związku ze zbliżającymi się wielkimi krokami wakacjami zainteresowania szczęśliwców wybierających się na zasłużone urlopy przenoszone są z pełnowymiarowych urządzeń stacjonarnych na ich zdecydowanie bardziej poręczne „substytuty”. Chodzi oczywiście o wszelakiej maści mniej, bądź bardziej personalne generatory dźwięków, czyli słuchawki (vide daleko nie szukając dopiero co  recenzowane House of Marley Positive Vibration XL ANC), jak i coraz bardziej zyskujące na popularności przenośne głośniki B

    Fr@ntz
    [email protected]
    Kolumny

    House of Marley Positive Vibration XL ANC

    Skoro co nieco o założycielach House of Marley, czyli potomkach najsłynniejszego rastafarianina, jaki po tym łez padole stąpał, zdążyłem już wspomnieć przy okazji recenzji przenośnego głośnika  Bag of Riddim 2.0, to tym razem śledzenie ich losów pozwolę sobie odpuścić. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że o ile w początkowej fazie projektu HoM (House of Marley) można było mieć obawy, iż jest to ewidentny skok na kasę, czyli mówiąc zgodnie z obowiązującymi standardami biznesowego  savoir-vivre’

    Fr@ntz
    [email protected]
    Słuchawki

    Stockfish Records Vinyl

    By przyciągnąć do siebie snowych słuchaczy i zaprezentować jakość wydań swojej wytwórni, Stockfish wydał album kompilacyjny, zawierający zbiór najciekawszych utworów z przeciągu ostatnich czterech lat. Wśród wykonawców znaleźli się między innymi: Chris Jones, Christian Willisohn, Steve Strauss i wielu innych.   Prócz walorów artystycznych, album ma pokazać możliwości techniczne stosowanego przez Stockfish technologii Direct Metal Master (DMM).   Album utrzymany w spokojnym, m

    plastik1989
    plastik1989
    Muzyka

    Dynavoice Challenger CA802BT 

    Świat sprzętów audio od lat większych zmian nie miał. W zasadzie rozmowa o sprzęcie Hi-Fi mogłaby się przez wiele dekad ograniczyć do rozmowy o gramofonie, wzmacniaczu i kolumnach. Później doszedłby jeszcze odtwarzacz CD, a całkiem niedawno pliki. Biorąc pod uwagę pół wieku (jak nie dłużej) trwania ery poważnego Hi-Fi, to dosyć małe spektrum urządzeń. Natomiast ostatnie lata wprowadzają pewne zamieszenie do tego, nieco skostniałego układu. Poprzez pojawienie się nowych technologii (a w zasa

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze 3
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.