Jump to content

Cardas Quadlink Power Cord

palton

Cardas jest producentem znanym w świecie audio. Charakteryzuje się umiarkowanymi cenami, jak na dzisiejsze, często abstrakcyjne pułapy, jaki osiągają niektóre firmy działające w sektorze audio. Widać, że pomimo szaleństwa, jakie ogarnęło rynek, Cardas ma propozycję dla średniozamożnych audiofilów. Oczywiście okolice tysiąca złotych za niecałe dwa metry przewodu sieciowego nie jest małym wydatkiem, jednak jest to kwota, którą wielu jest jeszcze w stanie zaakceptować, jeśli zysk w poprawie dźwięku będzie znaczny.

ccs-24402-0-85313800-1387897650_thumb.jpg

 

Szukając materiałów do artykułu, wszedłem na stronę Cardasa. Szczerze wszystkim polecam obejrzenie zamieszczonych tam filmów z różnymi doświadczeniami. Można znaleźć tam sporo ciekawostek, bez względu na to czy ktoś daje wiarę w zmiany dźwięku poprzez zastosowanie skomplikowanych technologii, czy też nie, strona naprawdę jest ciekawa.

Nie znalazłem precyzyjnych informacji na temat budowy omawianego w teście modelu. Jest pewne, że żyły są wykonane z wysokiej jakości miedzi. Z zewnątrz kabel sprawia solidne wrażenie, jednak nie będzie misternie wykonaną ozdobą, z ładnymi plakietkami, puszkami, czy drewnianymi nakładkami. Quadlink wygląda zwyczajnie, jednak nie sposób mu czegokolwiek zarzucić. Wtyki są solidne, a przewód ma słuszną grubość.

 

ccs-24402-0-76959900-1387897555_thumb.jpg

 

Dźwięk:

 

Cardas stereotypowo jest postrzegany jako producent kabli o masywnym brzmieniu, z wycofaną górą pasma. Sieciowy Qudlink po części wpisuje się w ten schemat, jednak nie w pełni. Dzieje się tak za sprawą dość dźwięcznej i szczegółowej prezentacji wysokich tonów, oraz dużej dynamice. Ta ostatnia cecha, mówi nam, że spora masa nie musi powodować spowolnienia i konturu ataku. W przypadku omawianego kabla, nic z tych rzeczy nie występuje. Owszem, wypełnienie (tak zwane „body”) jest spore, ale zachowane są odpowiednie proporcje wypełnienia do szybkości narastania i wygaszania sygnałów.

Scena kreowana przez system, nie zostanie jakoś spektakularnie powiększona, jak robią to niektóre kable. Wszystko pozostaje na swoim miejscu, bez wyżynania tego w przestrzeni. Nieco więcej mogłoby być powietrza wokół pozornych źródeł dźwięku, tutaj można by oczekiwać nieco więcej.

Wpięcie kabla w system, powoduje zmniejszenie drażniących sybilantów w głosach wokalistek. Całość staje się płynniejsza, jednak nie pozbawiona pazura. Góra pasma jest rozdzielcza, chociaż można oczywiście lepiej. Jednak jest to poziom wysoki w tym przedziale cenowym. Dzwoneczki wybrzmiewają długo i wyraźnie, podobnie ma się rzecz z wyższymi dźwiękami perkusjonali. Talerze są nieco patynowe, bez ostrego ziarna, jak się to zdarza ze zwykłej komputerówki.

 

Średnie tony niczym szczególnym się nie wyróżniają, są dopasowane do całości. Dźwięki w tym zakresie są dociążone i odrobinę bardziej nosowe. Objawia się to przyjemniejszym brzmieniem, pozwalającym na dłuższe słuchanie. Nie będziemy dzielić włosa na czworo, bo nie to jest na pierwszym planie. Jednak ilość szczegółów nie jest ograniczona, po prostu są one odrobinę bardziej schowane. Kabel nie wyciąga ich z tła i po prostu nie eksponuje skrzypnięć, otarć ręki o strunę itp. Wszystko to słychać, ale w drugim tle. Wielu zapewne spodoba się taka prezentacja, inni będą zawiedzeni. Moim zadaniem jest takie rzeczy zaznaczyć, resztę trzeba sprawdzić w swoim systemie.

 

ccs-24402-0-34325800-1387897685_thumb.jpg

 

Podsumowując, kabel w stosunku do zwykłej sieciówki załączanej najczęściej do sprzętu, wprowadza nieco analogowości, zabierając ostrości z jazgoczącej góry pasma. Z większością konfiguracji zmiany te są naprawdę duże, chociaż muszę tu nadmienić, że w systemie opartym na klockach Audioneta, były mniej słyszalne. Nie będę udawał, że wiem czemu się tak dzieje. Słyszałem o tym, że Audionet jest właśnie tak projektowany, żeby zmniejszyć wpływ kabli. Z drugiej zaś strony, znam inny system, gdzie za wzmocnienie sygnału jest odpowiedzialna identyczna końcówka mocy AMP1. Nie miałem okazji podpiąć do niej testowanego kabla, jednak właściciel systemu mówi o dużej jego wrażliwości na zastosowane kable zasilające. Tak więc wynika z tego, że Tylko w kompletnym systemie Audionet a, wpływ ten jest mniejszy niż zwykle. Być może ma to związek z prowadzeniem mas. Rozgadałem się nieco o elektronice, a przecież to kabel jest bohaterem niniejszego artykułu. Tak więc wracając do niego, przyznam, że lubię taką sygnaturę dźwięku wprowadzanych przez sieciówki. Pasuje ona do większości znanych mi wzmacniaczy tranzystorowych, z lampą może być różnie.

Cardasa Quadlink Power Cord polecam wszystkim tym, którzy szukają sposobu na delikatne ocieplenie dźwięku, przy zachowaniu jednocześnie jego detaliczności. Uważam, że w tej cenie, to uczciwa propozycja, którą obowiązkowo powinniśmy brać pod uwagę.

 

ccs-24402-0-30979600-1387898009_thumb.jpg

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Na koniec chciałbym podziękować koledze goliatpl z salonu Q21, za udostępnienie kabla do testu.

Powyższy tekst przyszło mi zamieścić w okresie świątecznym, z tej okazji chciałbym wszystkim życzyć zdrowych i wesołych świąt, oraz spełnienia wszystkich marzeń, w szczególności oczywiście tych związanych z naszą wspólną pasją.

 

 

Tekst i zdjęcia:

Robert Trzeszczyński

 

Cena: 1 050,00 zł

 

Link do strony Cardasa: http://www.cardas.com/welcome.php

 

Dystrybucja: Voice Sp. z o.o.

43-400 Cieszyn, ul. Moniuszki 4

Telefon 33 851 26 91

office@voice.com.pl

 

Sprzęt udostępniła firma Q21

95-200 Pabianice, ul. Reymonta 12

Tel. +42 213 01 66 w.11/12/13

Fax. +42 213 01 66 w.19

Tel. kom. (1) 605 789 290

Tel. kom. (2) 661 735 000

Tel. kom. (3) 665 452 000

Mail: q21@q21.pl

 

System wykorzystany w teście:

Kolumny: Dynaudio C3, Zoller Solution

Końcówki mocy: ML 23.5, Audionet AMP 1

Preamp: Thule PR 100, Audionet PRE1V2 + zewnętrzny zasilacz EPS

CD: Audionet ART V2

Transport: SB Touch,

DAC: Audio surgery Protagonist,

Kable głośnikowe: Audioquest Midnight,

Kable sygnałowe: Cosmic Audio, Siltech SQ-56 G3

Kable cyfrowe: Audiomica Laboratory Calcit GLD,

Kable sieciowe: Nemesis Audio Project, Tara Labs, Transparent,

Listwy sieciowe: Sun Leiste,

Pokoje odsłuchowe: 19m2 i 19,5m2, zaadaptowane akustycznie

Zawartosc dodatkowa:





User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • CAYIN IDAC-6 MK2

    W 2017 roku Cayin zaprezentował swoją serię „i” składająca się z trzech komponentów: iDAC-6, iHA-6 (wzmacniacz słuchawkowy) oraz iDAP-6 (streamer). Po prawie czterech latach przyszła pora na odświeżenie serii. Na pierwszy ogień poszedł DAC, który po ulepszeniu otrzymał nazwę iDAC-6 MK2. Wymiary nowego iDACa pozostały te same 240 mm x 252 mm 69 mm, tak aby urządzenie idealnie pasowało do stosu pozostałych dwóch części.      Obudowa wykonana jest z piaskowanego aluminium w kolorze

    M@rgot
    M@rgot
    Akcesoria

    Bang & Olufsen Beosound Explore

    Okres wakacji sprzyja szeroko rozumianej aktywności fizycznej i to nie tylko w wersji survivalowej w stylu spania pod chmurką, żywienia się korą i darami lasu, lecz również nieco bardziej cywilizowanej – z wszelkimi wygodami, szerokopasmowym Internetem, klimatyzacją i wyżywieniem w formacie all inclusive. Dlatego też opuszczając na tydzień, bądź dwa własne domostwo wcale nie trzeba rezygnować z wygód, jak i ulubionej muzyki. Zamiast jednak podróżować z pełnowymiarowym zestawem można pójść na mał

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Audio-Technica AT-PEQ30

    Stawiając pierwsze kroki w będącej cały czas na fali wznoszącej domenie analogowej większość z nabywców mierzy się z dylematem wyboru gramofonu spełniającego ich wymagania. Warto bowiem mieć na uwadze, iż bazując jedynie na ofercie rynku pierwotnego mamy dostępne konstrukcje o napędzie paskowym i bezpośrednim (idlerową niszę pozwolę sobie w tym momencie pominąć), to część z nich posiada wbudowany przedwzmacniacz a część potrzebuje wspomagania urządzeniem zewnętrznym. Tym samym mnogość opcji może

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Akcesoria

    iFi Audio Zen DAC v2

    Minęły dwa lata od premiery iFi Audio ZEN DAC .  Ten wzmacniacz słuchawkowy i dac w jednym został nagrodzony przez EISA w kategorii „Best Value DAC” 2020-21. Idąc za ciosem iFi Audio zdecydowało się na ulepszenie projektu przedstawiając nam w kwietniu ZEN DAC V2. Wizualnie to nadal ten sam kompaktowy wzmacniacz słuchawkowy z  przetwornikiem cyfrowo-analogowym USB o wysokiej rozdzielczości, dekodujący MQA, gdyby nie napis z tyłu „Zen Dac V2” byłby nie do odróżnienia od wersji pierwszej V1.

    M@rgot
    M@rgot
    Akcesoria

    Audio Reveal The Second

    Chwile minęło od kiedy recenzowałem Audio Reveal The First (recenzję można przeczytać tutaj). Jakiś czas później, w me ręce wpadł następca, a może bardziej większy brat - jako że oba modele są dostępne w sprzedaży równolegle. Na rynku zdążyła się już pojawić wersja specjalna (Audio Reveal The Second Signature), a nawet pojawił się najmłodszy członek rodziny (Audio Reveal Junior), domykając tym samym ofertę polskiego Audio Reveal.    Jednak idąc po kolei i z lekkim opóźnieniem chciałbym

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.