Jump to content

Cardas Quadlink Power Cord

palton

Cardas jest producentem znanym w świecie audio. Charakteryzuje się umiarkowanymi cenami, jak na dzisiejsze, często abstrakcyjne pułapy, jaki osiągają niektóre firmy działające w sektorze audio. Widać, że pomimo szaleństwa, jakie ogarnęło rynek, Cardas ma propozycję dla średniozamożnych audiofilów. Oczywiście okolice tysiąca złotych za niecałe dwa metry przewodu sieciowego nie jest małym wydatkiem, jednak jest to kwota, którą wielu jest jeszcze w stanie zaakceptować, jeśli zysk w poprawie dźwięku będzie znaczny.

ccs-24402-0-85313800-1387897650_thumb.jpg

 

Szukając materiałów do artykułu, wszedłem na stronę Cardasa. Szczerze wszystkim polecam obejrzenie zamieszczonych tam filmów z różnymi doświadczeniami. Można znaleźć tam sporo ciekawostek, bez względu na to czy ktoś daje wiarę w zmiany dźwięku poprzez zastosowanie skomplikowanych technologii, czy też nie, strona naprawdę jest ciekawa.

Nie znalazłem precyzyjnych informacji na temat budowy omawianego w teście modelu. Jest pewne, że żyły są wykonane z wysokiej jakości miedzi. Z zewnątrz kabel sprawia solidne wrażenie, jednak nie będzie misternie wykonaną ozdobą, z ładnymi plakietkami, puszkami, czy drewnianymi nakładkami. Quadlink wygląda zwyczajnie, jednak nie sposób mu czegokolwiek zarzucić. Wtyki są solidne, a przewód ma słuszną grubość.

 

ccs-24402-0-76959900-1387897555_thumb.jpg

 

Dźwięk:

 

Cardas stereotypowo jest postrzegany jako producent kabli o masywnym brzmieniu, z wycofaną górą pasma. Sieciowy Qudlink po części wpisuje się w ten schemat, jednak nie w pełni. Dzieje się tak za sprawą dość dźwięcznej i szczegółowej prezentacji wysokich tonów, oraz dużej dynamice. Ta ostatnia cecha, mówi nam, że spora masa nie musi powodować spowolnienia i konturu ataku. W przypadku omawianego kabla, nic z tych rzeczy nie występuje. Owszem, wypełnienie (tak zwane „body”) jest spore, ale zachowane są odpowiednie proporcje wypełnienia do szybkości narastania i wygaszania sygnałów.

Scena kreowana przez system, nie zostanie jakoś spektakularnie powiększona, jak robią to niektóre kable. Wszystko pozostaje na swoim miejscu, bez wyżynania tego w przestrzeni. Nieco więcej mogłoby być powietrza wokół pozornych źródeł dźwięku, tutaj można by oczekiwać nieco więcej.

Wpięcie kabla w system, powoduje zmniejszenie drażniących sybilantów w głosach wokalistek. Całość staje się płynniejsza, jednak nie pozbawiona pazura. Góra pasma jest rozdzielcza, chociaż można oczywiście lepiej. Jednak jest to poziom wysoki w tym przedziale cenowym. Dzwoneczki wybrzmiewają długo i wyraźnie, podobnie ma się rzecz z wyższymi dźwiękami perkusjonali. Talerze są nieco patynowe, bez ostrego ziarna, jak się to zdarza ze zwykłej komputerówki.

 

Średnie tony niczym szczególnym się nie wyróżniają, są dopasowane do całości. Dźwięki w tym zakresie są dociążone i odrobinę bardziej nosowe. Objawia się to przyjemniejszym brzmieniem, pozwalającym na dłuższe słuchanie. Nie będziemy dzielić włosa na czworo, bo nie to jest na pierwszym planie. Jednak ilość szczegółów nie jest ograniczona, po prostu są one odrobinę bardziej schowane. Kabel nie wyciąga ich z tła i po prostu nie eksponuje skrzypnięć, otarć ręki o strunę itp. Wszystko to słychać, ale w drugim tle. Wielu zapewne spodoba się taka prezentacja, inni będą zawiedzeni. Moim zadaniem jest takie rzeczy zaznaczyć, resztę trzeba sprawdzić w swoim systemie.

 

ccs-24402-0-34325800-1387897685_thumb.jpg

 

Podsumowując, kabel w stosunku do zwykłej sieciówki załączanej najczęściej do sprzętu, wprowadza nieco analogowości, zabierając ostrości z jazgoczącej góry pasma. Z większością konfiguracji zmiany te są naprawdę duże, chociaż muszę tu nadmienić, że w systemie opartym na klockach Audioneta, były mniej słyszalne. Nie będę udawał, że wiem czemu się tak dzieje. Słyszałem o tym, że Audionet jest właśnie tak projektowany, żeby zmniejszyć wpływ kabli. Z drugiej zaś strony, znam inny system, gdzie za wzmocnienie sygnału jest odpowiedzialna identyczna końcówka mocy AMP1. Nie miałem okazji podpiąć do niej testowanego kabla, jednak właściciel systemu mówi o dużej jego wrażliwości na zastosowane kable zasilające. Tak więc wynika z tego, że Tylko w kompletnym systemie Audionet a, wpływ ten jest mniejszy niż zwykle. Być może ma to związek z prowadzeniem mas. Rozgadałem się nieco o elektronice, a przecież to kabel jest bohaterem niniejszego artykułu. Tak więc wracając do niego, przyznam, że lubię taką sygnaturę dźwięku wprowadzanych przez sieciówki. Pasuje ona do większości znanych mi wzmacniaczy tranzystorowych, z lampą może być różnie.

Cardasa Quadlink Power Cord polecam wszystkim tym, którzy szukają sposobu na delikatne ocieplenie dźwięku, przy zachowaniu jednocześnie jego detaliczności. Uważam, że w tej cenie, to uczciwa propozycja, którą obowiązkowo powinniśmy brać pod uwagę.

 

ccs-24402-0-30979600-1387898009_thumb.jpg

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Na koniec chciałbym podziękować koledze goliatpl z salonu Q21, za udostępnienie kabla do testu.

Powyższy tekst przyszło mi zamieścić w okresie świątecznym, z tej okazji chciałbym wszystkim życzyć zdrowych i wesołych świąt, oraz spełnienia wszystkich marzeń, w szczególności oczywiście tych związanych z naszą wspólną pasją.

 

 

Tekst i zdjęcia:

Robert Trzeszczyński

 

Cena: 1 050,00 zł

 

Link do strony Cardasa: http://www.cardas.com/welcome.php

 

Dystrybucja: Voice Sp. z o.o.

43-400 Cieszyn, ul. Moniuszki 4

Telefon 33 851 26 91

office@voice.com.pl

 

Sprzęt udostępniła firma Q21

95-200 Pabianice, ul. Reymonta 12

Tel. +42 213 01 66 w.11/12/13

Fax. +42 213 01 66 w.19

Tel. kom. (1) 605 789 290

Tel. kom. (2) 661 735 000

Tel. kom. (3) 665 452 000

Mail: q21@q21.pl

 

System wykorzystany w teście:

Kolumny: Dynaudio C3, Zoller Solution

Końcówki mocy: ML 23.5, Audionet AMP 1

Preamp: Thule PR 100, Audionet PRE1V2 + zewnętrzny zasilacz EPS

CD: Audionet ART V2

Transport: SB Touch,

DAC: Audio surgery Protagonist,

Kable głośnikowe: Audioquest Midnight,

Kable sygnałowe: Cosmic Audio, Siltech SQ-56 G3

Kable cyfrowe: Audiomica Laboratory Calcit GLD,

Kable sieciowe: Nemesis Audio Project, Tara Labs, Transparent,

Listwy sieciowe: Sun Leiste,

Pokoje odsłuchowe: 19m2 i 19,5m2, zaadaptowane akustycznie




User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Nowy, flagowy gramofon Rega Naia

    Nowy, flagowy gramofon Rega Naia Tym razem zaprezentowali oni nowy flagowy gramofon, Rega Naia, który nazywają ostatecznym. Powstał on dzięki latom żmudnych badań i testów, które były konieczne do stworzenia słynnego gramofonu Naiad. Model Naia wykorzystuje wszystko to, co było najlepsze i przenosi to do gotowej wersji produkcyjnej. Przełomowe funkcje, materiały, technologie. Wszystko opracowane przez Regę w ciągu ostatnich lat, by osiągnąć nowy poziom w jakości przy odtwarzaniu płyt

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    News | Tests | Others 2

    Yamaha MusicCast R-N800A

    Śmiało możemy uznać, że co jak co, ale wyraźny podział segmentu konsumenckiego na stricte stereofoniczne, purystyczne urządzenia pozbawione jakichkolwiek „wodotrysków” i ich naszpikowaną elektronicznymi nowinkami wielokanałową konkurencję śmiało możemy uznać za niebyły. Oczywiście tu i ówdzie jeszcze da się upolować jakieś niedobitki, jednak coraz częściej widok stereofonicznego amplitunera / wzmacniacza pozbawionego wejść cyfrowych (w tym również HDMI) i niewspierającego łączności bezprzewodowe

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Wzmacniacze

    Bowers&Wilkins 603 S3

    Tym razem wstępniak do niniejszej recenzji zacznę dość nietypowo, gdyż od cytatu z „Psów” Pasikowskiego. Pamiętacie scenę z weryfikacji Franca Maurera i nader trafne podsumowanie „Czasy się zmieniają, ale pan zawsze jest w komisjach”? Zakładam, że tak, więc z pewnością zrozumiecie mój punkt widzenia dotyczący naszych dzisiejszych bohaterek. Chodzi bowiem o to, że z biegiem lat zauważamy pewne prawidłowości i elementy, bez których otaczająca rzeczywistość byłaby może nie tyle lepsza, czy gorsza,

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Denon PerL Pro

    Choć dla większości szkolnej dziatwy i tej części studenckiego grona, którą czeka kampania wrześniowa wakacje właśnie dobiegły końca, to nie da się ukryć, iż jednostki niepodlegające już/jeszcze obowiązkowi edukacyjnemu śmiało mogą korzystać z dobrodziejstw letniego lenistwa i sprzyjających okoliczności rodzimej, bądź też zamorskiej przyrody. Abstrahując jednak od tego co kto musi i jakie ma plany ekipa Denona przygotowała nie lada gratkę dla miłośników stricte spersonalizowanych doznań nausznyc

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Musical Fidelity BBC LS3/5a | TEST

    WERSJA KOLUMN BBC LS3/5a zaproponowana przez Musical Fidelity jest doskonała. Jej dźwięk nie jest podbarwiony na niskiej średnicy, a jednak skala jest porywająca. Także i scena dźwiękowa ma precyzyjnie lokowane źródła dźwięku. Kiedy trzeba w stereofonii przed nami, a kiedy indziej wokół nas i za nami. Kolumny znikają z pomieszczenia i nie jest to banalna „klisza”, a fakt. Choć maleńkie, potrafią oddać potęgę nagrania, przede wszystkim dzięki wyższym harmonicznym. Bas jest lekki, ale wcale t

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Recenzje
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.