Jump to content

Cardas Quadlink Power Cord

palton
palton
Sign in to follow this  

Cardas jest producentem znanym w świecie audio. Charakteryzuje się umiarkowanymi cenami, jak na dzisiejsze, często abstrakcyjne pułapy, jaki osiągają niektóre firmy działające w sektorze audio. Widać, że pomimo szaleństwa, jakie ogarnęło rynek, Cardas ma propozycję dla średniozamożnych audiofilów. Oczywiście okolice tysiąca złotych za niecałe dwa metry przewodu sieciowego nie jest małym wydatkiem, jednak jest to kwota, którą wielu jest jeszcze w stanie zaakceptować, jeśli zysk w poprawie dźwięku będzie znaczny.

ccs-24402-0-85313800-1387897650_thumb.jpg

 

Szukając materiałów do artykułu, wszedłem na stronę Cardasa. Szczerze wszystkim polecam obejrzenie zamieszczonych tam filmów z różnymi doświadczeniami. Można znaleźć tam sporo ciekawostek, bez względu na to czy ktoś daje wiarę w zmiany dźwięku poprzez zastosowanie skomplikowanych technologii, czy też nie, strona naprawdę jest ciekawa.

Nie znalazłem precyzyjnych informacji na temat budowy omawianego w teście modelu. Jest pewne, że żyły są wykonane z wysokiej jakości miedzi. Z zewnątrz kabel sprawia solidne wrażenie, jednak nie będzie misternie wykonaną ozdobą, z ładnymi plakietkami, puszkami, czy drewnianymi nakładkami. Quadlink wygląda zwyczajnie, jednak nie sposób mu czegokolwiek zarzucić. Wtyki są solidne, a przewód ma słuszną grubość.

 

ccs-24402-0-76959900-1387897555_thumb.jpg

 

Dźwięk:

 

Cardas stereotypowo jest postrzegany jako producent kabli o masywnym brzmieniu, z wycofaną górą pasma. Sieciowy Qudlink po części wpisuje się w ten schemat, jednak nie w pełni. Dzieje się tak za sprawą dość dźwięcznej i szczegółowej prezentacji wysokich tonów, oraz dużej dynamice. Ta ostatnia cecha, mówi nam, że spora masa nie musi powodować spowolnienia i konturu ataku. W przypadku omawianego kabla, nic z tych rzeczy nie występuje. Owszem, wypełnienie (tak zwane „body”) jest spore, ale zachowane są odpowiednie proporcje wypełnienia do szybkości narastania i wygaszania sygnałów.

Scena kreowana przez system, nie zostanie jakoś spektakularnie powiększona, jak robią to niektóre kable. Wszystko pozostaje na swoim miejscu, bez wyżynania tego w przestrzeni. Nieco więcej mogłoby być powietrza wokół pozornych źródeł dźwięku, tutaj można by oczekiwać nieco więcej.

Wpięcie kabla w system, powoduje zmniejszenie drażniących sybilantów w głosach wokalistek. Całość staje się płynniejsza, jednak nie pozbawiona pazura. Góra pasma jest rozdzielcza, chociaż można oczywiście lepiej. Jednak jest to poziom wysoki w tym przedziale cenowym. Dzwoneczki wybrzmiewają długo i wyraźnie, podobnie ma się rzecz z wyższymi dźwiękami perkusjonali. Talerze są nieco patynowe, bez ostrego ziarna, jak się to zdarza ze zwykłej komputerówki.

 

Średnie tony niczym szczególnym się nie wyróżniają, są dopasowane do całości. Dźwięki w tym zakresie są dociążone i odrobinę bardziej nosowe. Objawia się to przyjemniejszym brzmieniem, pozwalającym na dłuższe słuchanie. Nie będziemy dzielić włosa na czworo, bo nie to jest na pierwszym planie. Jednak ilość szczegółów nie jest ograniczona, po prostu są one odrobinę bardziej schowane. Kabel nie wyciąga ich z tła i po prostu nie eksponuje skrzypnięć, otarć ręki o strunę itp. Wszystko to słychać, ale w drugim tle. Wielu zapewne spodoba się taka prezentacja, inni będą zawiedzeni. Moim zadaniem jest takie rzeczy zaznaczyć, resztę trzeba sprawdzić w swoim systemie.

 

ccs-24402-0-34325800-1387897685_thumb.jpg

 

Podsumowując, kabel w stosunku do zwykłej sieciówki załączanej najczęściej do sprzętu, wprowadza nieco analogowości, zabierając ostrości z jazgoczącej góry pasma. Z większością konfiguracji zmiany te są naprawdę duże, chociaż muszę tu nadmienić, że w systemie opartym na klockach Audioneta, były mniej słyszalne. Nie będę udawał, że wiem czemu się tak dzieje. Słyszałem o tym, że Audionet jest właśnie tak projektowany, żeby zmniejszyć wpływ kabli. Z drugiej zaś strony, znam inny system, gdzie za wzmocnienie sygnału jest odpowiedzialna identyczna końcówka mocy AMP1. Nie miałem okazji podpiąć do niej testowanego kabla, jednak właściciel systemu mówi o dużej jego wrażliwości na zastosowane kable zasilające. Tak więc wynika z tego, że Tylko w kompletnym systemie Audionet a, wpływ ten jest mniejszy niż zwykle. Być może ma to związek z prowadzeniem mas. Rozgadałem się nieco o elektronice, a przecież to kabel jest bohaterem niniejszego artykułu. Tak więc wracając do niego, przyznam, że lubię taką sygnaturę dźwięku wprowadzanych przez sieciówki. Pasuje ona do większości znanych mi wzmacniaczy tranzystorowych, z lampą może być różnie.

Cardasa Quadlink Power Cord polecam wszystkim tym, którzy szukają sposobu na delikatne ocieplenie dźwięku, przy zachowaniu jednocześnie jego detaliczności. Uważam, że w tej cenie, to uczciwa propozycja, którą obowiązkowo powinniśmy brać pod uwagę.

 

ccs-24402-0-30979600-1387898009_thumb.jpg

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Na koniec chciałbym podziękować koledze goliatpl z salonu Q21, za udostępnienie kabla do testu.

Powyższy tekst przyszło mi zamieścić w okresie świątecznym, z tej okazji chciałbym wszystkim życzyć zdrowych i wesołych świąt, oraz spełnienia wszystkich marzeń, w szczególności oczywiście tych związanych z naszą wspólną pasją.

 

 

Tekst i zdjęcia:

Robert Trzeszczyński

 

Cena: 1 050,00 zł

 

Link do strony Cardasa: http://www.cardas.com/welcome.php

 

Dystrybucja: Voice Sp. z o.o.

43-400 Cieszyn, ul. Moniuszki 4

Telefon 33 851 26 91

[email protected]

 

Sprzęt udostępniła firma Q21

95-200 Pabianice, ul. Reymonta 12

Tel. +42 213 01 66 w.11/12/13

Fax. +42 213 01 66 w.19

Tel. kom. (1) 605 789 290

Tel. kom. (2) 661 735 000

Tel. kom. (3) 665 452 000

Mail: [email protected]

 

System wykorzystany w teście:

Kolumny: Dynaudio C3, Zoller Solution

Końcówki mocy: ML 23.5, Audionet AMP 1

Preamp: Thule PR 100, Audionet PRE1V2 + zewnętrzny zasilacz EPS

CD: Audionet ART V2

Transport: SB Touch,

DAC: Audio surgery Protagonist,

Kable głośnikowe: Audioquest Midnight,

Kable sygnałowe: Cosmic Audio, Siltech SQ-56 G3

Kable cyfrowe: Audiomica Laboratory Calcit GLD,

Kable sieciowe: Nemesis Audio Project, Tara Labs, Transparent,

Listwy sieciowe: Sun Leiste,

Pokoje odsłuchowe: 19m2 i 19,5m2, zaadaptowane akustycznie

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Focal Sopra Nº3 prezentacja w Audiotrendt

    Ostatnimi czasy miałem przyjemność zostać zaproszonym na prezentację, bardzo ciekawych kolumn, jakże uznanej marki jaką jest Focal. Mowa nowym modelu Focal Sopra Nº3 który, jak się wydaje jest mniejszą kopią czy wariacją na temat topowych Utopi. Już na pierwszy rzut oka widać podobieństwo tej kolumny, a także szereg rozwiązań konstrukcyjnych jawnie nawiązują do topowego modelu. To co odróżnia, to prócz gabarytów, to zdecydowanie bardziej przyziemna cena, która w tej kategorii kolumn mieści się w

    plastik1989
    plastik1989
    Tests 9

    Tannoy Cheviot

    Słynny Brytyjski Tannoy mocno odbiega od głównego nurtu głośników. Już pierwszy rzut oka wystarczy, że kolumna ta znacznie więcej ma związku z techniką lat 50 tych ubiegłego wieku, niż z obecnymi sprzętami. Brytyjczycy lubują się w klasycznych rozwiązaniach i w przypadku bardzo wielu kwestii uważają, że jeśli coś się sprawdza to nie ma sensu tego zmieniać. Moda swoim torem, nurty światowe swoim torem, a Brytyjczycy trzymają się swojej architektury, mody, nie wspominając już o ustroju państwowym,

    plastik1989
    plastik1989
    Kolumny 2

    Leben CS600x

    Wzmacniacz Leben CS 600x to najnowsza odsłona, najbardziej uniwersalnej lampowej konstrukcji Lebena, czyli modelu „600”. To klasyczny lampowy Push-Pull oparty o pentody mocy EL34 (opcjonalnie można użyć lamp 6L6). Lampy w stopniu wejściowym to kombinacja podwójnych triod: ECC82 oraz 12BH7A. Jest to konstrukcja w pełni lampowa – w torze audio nie znajdziemy ani jednego elementu półprzewodnikowego – żadnego opampa, tranzystora czy nawet cyfrowo regulowanej głośności. Wszystko jest całkowicie „anal

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze 11

    Spendor Classic 2/3

    Spendor Classic to kolejna odsłona, a raczej odświeżenie jednej z najbardziej klasycznych linii rozwojowych sprzętu, jakim są Brytyjskie monitory o „grających” ściankach. Wywodzi się ona z lat 70 tych, gdy BBC zleciło zaprojektowanie kolumn optymalnie nadających się do wykorzystania w studio, kładących nacisk na naturalny, a jednocześnie niemęczący odbiór dźwięku. Liczyła się łatwość w ustawieniu w małym pomieszczeniu, zachowanie rytmu i timmingu nagrania, bez utraty naturalności brzmienia ludzk

    plastik1989
    plastik1989
    Kolumny 1

    Copland CSA 100

    Pomimo zauważalnego spadku popularności, a tym samym rozpoznawalności na naszym rynku, mając niejako na uwadze sentyment z dawnych lat do jednego z wielu moich ówczesnych obiektów westchnień, staram się w miarę regularnie zaglądać do portfolio, a gdy koniunkcja planet temu sprzyja również posłuchać we własnych czterech kątach, wyrobów jednego z przedstawicieli „starej gwardii” europejskiego Hi-Fi, czyli duńskiego Coplanda. Młodszym akolitom audiofilskich doznań nazwa ta może niewiele mówić, ale

    Fr@ntz
    [email protected]
    Wzmacniacze 1
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.