Jump to content

Kolumny podstawkowe. Usher S-520, mały mocarz.

AudioRecki
AudioRecki
Sign in to follow this  

Usher jako firma dla wielu melomanów do dziś stanowi nie lada "zagadkę". Z jednej strony w ofercie dalekowschodniej firmy mamy konstrukcje "na każdą kieszeń" (jak testowane S-520), oraz bardzo zaawansowane konstrukcje, które zaskakują w każdym calu brzmieniem i... formą wykonania (BE-20 DMD). Firma Usher do domów melomanów nad Wisłą (i w ogóle melomanów z Europy) przebyła całkiem sporą drogę. Droga ta naznaczona jest wieloma pozytywnymi recenzjami ale i wyróżnieniami jakie uzyskały niektóre konstrukcje tej firmy. Skupiając się jednak na najmniejszej i najtańszej konstrukcji (cena 995 złotych), już przy pierwszym kontakcie (odpakowanie i ustawienie) te niewielkie monitory odsłuchowe zaskakują swoją wagą. Jak na taką wielkość waga wydaje się więcej niż słuszna. 

Dzięki uprzejmości firmy Audiotrendt korzystaliśmy z tych monitorów przez kilka długich dni i... trzeba napisać wprost, że były to dni pełne niespodzianek. O wadze już zostało wspomniane powyżej i jak każdy meloman, i audiofil wie - "nie o samą wagę chodzi" - w temacie głośników. Kolejnym nie bez znaczenia elementem w przypadku wyboru kolumn jako takich, tak więc i podstawkowych jest ich jakość wykonania. I niektórzy mogą wierzyć lub nie - w tej kwocie na rynku audio ciężko o konstrukcje na równi dobrze wykonane! Jeśli ktoś by szukał (nawet na siłę) jakiś minusów w temacie wykonania - bardzo się zawiedzie. Cena absolutnie nie odzwierciedla jakości wykonania, tą w S-520 można porównać do konstrukcji znacznie droższych. Rzecz jasna głośniki te w swej formie w dużym stopniu przypominają głośniki lat 80 ubiegłego wieku, ale piszę tutaj o pomyśle na budowę głośnika - w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Brzmienie, które jest czynnikiem najważniejszym w przypadku kolumn nie odstępuje na krok samemu wykonaniu. Te małe Usher'y charakteryzują się niesamowitą detalicznością (jak na swoje gabaryty), nie pomijając przy tym całkiem sporych możliwości prezentacji niskich zakresów. Bez względu na gatunek muzyczne, te małe głośniczki potrafiły zagrać tak, jakbyśmy tego oczekiwali od konstrukcji większych, a na pewno droższych. Instrumenty w przypadku małych składów prezentowały się fenomenalnie, te niewielkie kolumny podstawkowe ani przez moment nie starały się udowodnić, że wielkość i dosadność muzyki oznacza lepsze brzmienie. 

W trakcie odsłuchów m.in.: albumu HAEVN dało się odczuć delikatne ocieplenie średnicy. Nie było w tym żadnej przesady, a wręcz cecha pożądana w przypadku tego typu muzyki, przy tym te niewielkie głośniki kreowały naprawdę szeroką scenę - w pełni naturalną, adekwatną do tego, co zostało zapisane na naszej płycie.

Czy kolumny mają wady? Można by przyjąć (raz jeszcze patrząc na cennik), że konstrukcje Usher'a S-520 pozbawione są jakichkolwiek wad, ale rzecz jasna byłaby to spora przesada. Odsłuchując kilka innych albumów (w tym recenzowany The Black Keys https://www.audiostereo.pl/magazyn/magazyn-kulturalny/muzyka/czarne-klucze-powracają-lets-rock-r873/) można było wychwycić minimalne wycofanie górnego pasma. Nie jest to ten typ grania, w którym pozbawieni zostajemy smaczków górnych zakresów. S-520 zdają się nie dopowiadać wszystkiego, co można by usłyszeć w przypadku kolumn grających o wiele jaśniej. Pytanie tylko, czy przy tej wielkości kolumn, przeznaczeniu (wielkość pomieszczenia) oczekuje ktokolwiek kolumn "krzykliwych", które stawiają efekciarstwo nad realne brzmienie? Moim zdaniem nie i Usher ze swoimi "maleństwami" wybrał słuszną drogę. 

Dla kogo w/w konstrukcje? Jeśli dysponujecie pokojem odsłuchowym, w którym macie w pewnym zakresie ograniczone miejsce lub nie szukacie kolumn dominujących wyglądem - S-520 sprawdzą się rewelacyjnie. Pisząc o wielkości pokoju odsłuchowego niech nikogo nie zwiedzie wielkość tych kolumn, spokojnie (z odpowiednio dobranym wzmacniaczem) poradzą sobie nawet w średniej wielkości pomieszczeniu. I co warte zauważenia - nie będą w przypadku większych pomieszczeń swoim dźwiękiem gubić tego, za co użytkownik tych kolumn je polubi - za neutralność prezentacji brzmienia, za doskonałą scenę oraz otwarty - niewymuszony dźwięk.

Usher S-520 spisały się fenomenalnie z dwoma, całkowicie odmiennymi wzmacniaczami. Jednym był Moon 250i, drugim Titania firmy Fezz Audio. W przypadku tego drugiego wzmacniacza brzmienie było jeszcze bardziej dobitne, a w przypadku Moon'a detaliczne (oczywiście bez mowy o odchudzeniu brzmienia). Jednak w obydwu przypadkach dźwięk może podobać się sporej części melomanom.

Głośniki podstawkowe okazują się często niedocenianie przez melomanów. Usher S-520 udowadniają, że ani wielkość, ani jak się okazuje cena nie zawsze oddaje rzeczywiste możliwości danego produktu audio. Ciężko będzie znaleźć u konkurentów tak dobrze grającą kolumnę z tego przedziału cenowego, o rozmiarach nawet nie wspominając!

Jeśli poszukujecie dobrego brzmienia, nie wizytówki pokoju odsłuchowego i przy tym nastawieni jesteście na kolumny podstawkowe - zdecydowanie powinniście te kolumny sprawdzić u siebie. Być może u wielu z Was pozostaną na długo, dając sporo przyjemności w codziennych odsłuchach (bez względu na ulubiony gatunek muzyczny).

 

AudioRecki

 

Za dostarczony do testów sprzęt dziękujemy firmie Audiotrendt z Krakowa.

https://audiotrendt.com.pl

                  US.thumb.jpg.c6f7aa49d1bf8c6161b544548b397cb9.jpg       0225022.thumb.jpg.2893192f4f91e34b474e4ccff5ab2687.jpg

 

USHER S-520

System: dwudrożny, podstawkowy

głośnik wysokotonowy 1” (UA025-10)

głośnik średnio-niskotonowy 5” (KSW2-5029B)

Skuteczność 86 dB/1W/1m

Impedancja nominalna 8Ω

Pasmo przenoszenia 52 Hz - 20 kHz (-3dB)

Moc 50 W

Częstotliwość podziału zwrotnicy 2.0 kHz

Waga7.0 kg

Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

W tej klasie sprzętu na rynku chyba "rządzą" Tannoye m2, ciekawy jestem ich bezpośredniego porównania.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Audiolab M-DAC+

    Audiolab został stworzony latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, przez Philipa Swifta i Dereka Scotlanda. Podbili rynek i serca słuchaczy, zintegrowanym wzmacniaczem, modelem Audiolab 8000A. Wzmacniacz cechował prosty, lecz schludny design, mały rozmiar, relatywnie niska cena i… fantastyczny dźwięk jaki kreował. Wzmacniacz ten okazał się olbrzymim sukcesem komercyjnym. Dodatkowym atutem było wyposażenie go w bardzo udany moduł przedwzmacniacza gramofonowego, który w tamtych czasach,

    plastik1989
    plastik1989
    Źródła 4

    „Mr. Bad Guy” Freddiego Mercury’ego już w przyszłym miesiącu.

    Można przyjąć jako pewnik, że stare to jest dobre wino i skrzypce oraz... muzyka Freddiego Mercury’ego. Wiedzą o tym praktycznie wszyscy melomani, nie tylko fani Queen czy nieżyjącego wokalisty. W przyszłym miesiącu do sklepów trafi nagrany w 1985 pierwszy solowy album frontmana zespołu Queen. Album o tyle interesujący, że każdy zawarty na wydawnictwie utwór został poddany procesowi remasteringu. Dodajmy przy tym, że proces ten odbywał się przy użyciu oryginalnych taśm matek, tak więc zgodnie z

    AudioRecki
    AudioRecki
    Muzyka 2

    Denon DRA-800H. Czy amplitunery stereo wracają na dobre?

    Firma DENON od lat znana jest z solidnych konstrukcji sprzętu stereo, bez względu na zawirowania i zmiany w samej firmie - DENON pozostaje dla wielu synonimem dobrej jakości i często przystępnej ceny. Rzecz jasna na przestrzeni ostatnich lat tak produkty tej firmy (ale też i innych firm audio) jak i oferta zmieniały się w sposób diametralny. Firmy często ogłaszały definitywne rozstania z produktami stereo i zwiększenie udziału na rynku w kinie domowym... by po pewnym czasie wrócić z mniej l

    AudioRecki
    AudioRecki
    Wzmacniacze 3

    Pidżama Porno rusza w trasę!

    Ciężko wśród nastolatków czy tzw. "milenialsów" dopytywać o zespół jakim jest Pidżama Porno. Czas niezmiennie pcha do przodu dokonując zmian pokoleniowych. Jednak dobre czy wręcz kultowe zespoły pozostają w świadomości nazwijmy umownie "starszego pokolenia" i słusznie, bo pomimo upływającego czasu (jak wspomniałem powyżej), dobre kapele zawsze mają swoje miejsce i rzeszę swoich fanów. Takim właśnie zespołem jest Pidżama Porno, która od ponad trzech dekad (z małymi przerwami) koncertuje, wydaje n

    AudioRecki
    AudioRecki
    Muzyka

    Synthesis Metropolis NYC 200i

    Po upamiętniającej początek panowania pierwszego cesarza rzymskiego - Oktawiana Augusta integrze Roma 27 AC i koronację Nerwy - pierwszego z tzw. pięciu dobrych cesarzy  zaskakująco bogato wyposażonego i zarazem niezwykle przystępnego cenowo Romie DC96+ przyszła pora na zawodnika chodzącego w całkowicie odmiennej kategorii wagowej i jakby nie patrzeć adresowanego do zupełnie innego grona odbiorców. Bowiem o ile obie, właśnie wymienione Romy, wydawać by się mogły klasycznymi przykładami współczes

    Fr@ntz
    [email protected]
    Wzmacniacze
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.