Skocz do zawartości
Kolumny

Kolumny podstawkowe. Usher S-520, mały mocarz.

Usher jako firma dla wielu melomanów do dziś stanowi nie lada "zagadkę". Z jednej strony w ofercie dalekowschodniej firmy mamy konstrukcje "na każdą kieszeń" (jak testowane S-520), oraz bardzo zaawansowane konstrukcje, które zaskakują w każdym calu brzmieniem i... formą wykonania (BE-20 DMD). Firma Usher do domów melomanów nad Wisłą (i w ogóle melomanów z Europy) przebyła całkiem sporą drogę. Droga ta naznaczona jest wieloma pozytywnymi recenzjami ale i wyróżnieniami jakie uzyskały niektóre konstrukcje tej firmy. Skupiając się jednak na najmniejszej i najtańszej konstrukcji (cena 995 złotych), już przy pierwszym kontakcie (odpakowanie i ustawienie) te niewielkie monitory odsłuchowe zaskakują swoją wagą. Jak na taką wielkość waga wydaje się więcej niż słuszna. 

Dzięki uprzejmości firmy Audiotrendt korzystaliśmy z tych monitorów przez kilka długich dni i... trzeba napisać wprost, że były to dni pełne niespodzianek. O wadze już zostało wspomniane powyżej i jak każdy meloman, i audiofil wie - "nie o samą wagę chodzi" - w temacie głośników. Kolejnym nie bez znaczenia elementem w przypadku wyboru kolumn jako takich, tak więc i podstawkowych jest ich jakość wykonania. I niektórzy mogą wierzyć lub nie - w tej kwocie na rynku audio ciężko o konstrukcje na równi dobrze wykonane! Jeśli ktoś by szukał (nawet na siłę) jakiś minusów w temacie wykonania - bardzo się zawiedzie. Cena absolutnie nie odzwierciedla jakości wykonania, tą w S-520 można porównać do konstrukcji znacznie droższych. Rzecz jasna głośniki te w swej formie w dużym stopniu przypominają głośniki lat 80 ubiegłego wieku, ale piszę tutaj o pomyśle na budowę głośnika - w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Brzmienie, które jest czynnikiem najważniejszym w przypadku kolumn nie odstępuje na krok samemu wykonaniu. Te małe Usher'y charakteryzują się niesamowitą detalicznością (jak na swoje gabaryty), nie pomijając przy tym całkiem sporych możliwości prezentacji niskich zakresów. Bez względu na gatunek muzyczne, te małe głośniczki potrafiły zagrać tak, jakbyśmy tego oczekiwali od konstrukcji większych, a na pewno droższych. Instrumenty w przypadku małych składów prezentowały się fenomenalnie, te niewielkie kolumny podstawkowe ani przez moment nie starały się udowodnić, że wielkość i dosadność muzyki oznacza lepsze brzmienie. 

W trakcie odsłuchów m.in.: albumu HAEVN dało się odczuć delikatne ocieplenie średnicy. Nie było w tym żadnej przesady, a wręcz cecha pożądana w przypadku tego typu muzyki, przy tym te niewielkie głośniki kreowały naprawdę szeroką scenę - w pełni naturalną, adekwatną do tego, co zostało zapisane na naszej płycie.

Czy kolumny mają wady? Można by przyjąć (raz jeszcze patrząc na cennik), że konstrukcje Usher'a S-520 pozbawione są jakichkolwiek wad, ale rzecz jasna byłaby to spora przesada. Odsłuchując kilka innych albumów (w tym recenzowany The Black Keys https://www.audiostereo.pl/magazyn/magazyn-kulturalny/muzyka/czarne-klucze-powracają-lets-rock-r873/) można było wychwycić minimalne wycofanie górnego pasma. Nie jest to ten typ grania, w którym pozbawieni zostajemy smaczków górnych zakresów. S-520 zdają się nie dopowiadać wszystkiego, co można by usłyszeć w przypadku kolumn grających o wiele jaśniej. Pytanie tylko, czy przy tej wielkości kolumn, przeznaczeniu (wielkość pomieszczenia) oczekuje ktokolwiek kolumn "krzykliwych", które stawiają efekciarstwo nad realne brzmienie? Moim zdaniem nie i Usher ze swoimi "maleństwami" wybrał słuszną drogę. 

Dla kogo w/w konstrukcje? Jeśli dysponujecie pokojem odsłuchowym, w którym macie w pewnym zakresie ograniczone miejsce lub nie szukacie kolumn dominujących wyglądem - S-520 sprawdzą się rewelacyjnie. Pisząc o wielkości pokoju odsłuchowego niech nikogo nie zwiedzie wielkość tych kolumn, spokojnie (z odpowiednio dobranym wzmacniaczem) poradzą sobie nawet w średniej wielkości pomieszczeniu. I co warte zauważenia - nie będą w przypadku większych pomieszczeń swoim dźwiękiem gubić tego, za co użytkownik tych kolumn je polubi - za neutralność prezentacji brzmienia, za doskonałą scenę oraz otwarty - niewymuszony dźwięk.

Usher S-520 spisały się fenomenalnie z dwoma, całkowicie odmiennymi wzmacniaczami. Jednym był Moon 250i, drugim Titania firmy Fezz Audio. W przypadku tego drugiego wzmacniacza brzmienie było jeszcze bardziej dobitne, a w przypadku Moon'a detaliczne (oczywiście bez mowy o odchudzeniu brzmienia). Jednak w obydwu przypadkach dźwięk może podobać się sporej części melomanom.

Głośniki podstawkowe okazują się często niedocenianie przez melomanów. Usher S-520 udowadniają, że ani wielkość, ani jak się okazuje cena nie zawsze oddaje rzeczywiste możliwości danego produktu audio. Ciężko będzie znaleźć u konkurentów tak dobrze grającą kolumnę z tego przedziału cenowego, o rozmiarach nawet nie wspominając!

Jeśli poszukujecie dobrego brzmienia, nie wizytówki pokoju odsłuchowego i przy tym nastawieni jesteście na kolumny podstawkowe - zdecydowanie powinniście te kolumny sprawdzić u siebie. Być może u wielu z Was pozostaną na długo, dając sporo przyjemności w codziennych odsłuchach (bez względu na ulubiony gatunek muzyczny).

 

AudioRecki

 

Za dostarczony do testów sprzęt dziękujemy firmie Audiotrendt z Krakowa.

https://audiotrendt.com.pl

                  US.thumb.jpg.c6f7aa49d1bf8c6161b544548b397cb9.jpg       0225022.thumb.jpg.2893192f4f91e34b474e4ccff5ab2687.jpg

 

USHER S-520

System: dwudrożny, podstawkowy

głośnik wysokotonowy 1” (UA025-10)

głośnik średnio-niskotonowy 5” (KSW2-5029B)

Skuteczność 86 dB/1W/1m

Impedancja nominalna 8Ω

Pasmo przenoszenia 52 Hz - 20 kHz (-3dB)

Moc 50 W

Częstotliwość podziału zwrotnicy 2.0 kHz

Waga7.0 kg

Data dodania

Męskie Granie 2024

START SPRZEDAŻY OSTATNIEJ PULI: 24.04.2024, g. 12:00 Już 23.04 o g. 12:00 pojawi się line-up 15-tej edycji trasy festiwalowej Żywiec Męskie Granie! FAQ - najczęściej zadawane pytania dotyczące zakupu biletów znajdziesz TUTAJ. Ważne: płatność za bilety będzie możliwa wyłącznie za pomocą BLIK oraz Vouchera eBilet. Do zatańczenia pod sceną! Bilety na trasę Męskie Granie 2024 Limit biletów: 4 bilety na użytkownika na dany koncert. Wszystkie bilety są personalizowane - o

AudioNews
AudioNews
Newsy

Orange Warsaw Festival 2024

O wydarzeniu OGŁOSZENIE ARTYSTÓW: legendarne The Prodigy zamknie Orange Main Stage 7 czerwca! Co-headlinerem piątku na OWF 2024 będzie Yeat. Orange Warsaw Festival to od kilkunastu lat najważniejsze wydarzenie muzyczne i kulturalne Warszawy oraz idealne rozpoczęcie festiwalowego lata. Każda edycja jest świętem muzyki, skupiającym dziesiątki tysięcy fanów i eklektyczny line-up. Orange Warsaw Festival 2024 line-up W dniach 7-8 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec wystąpi

AudioNews
AudioNews
Newsy 1

Top Hi-Fi & Video Design Grochowska

Aż chciałoby się napisać „Wreszcie!”. Po nie wiadomo ilu latach wreszcie ktoś „na górze” zauważył, że Warszawa, oprócz lewej połówki posiada również połówkę prawą, potocznie zwaną „praską”, której też się coś od życia należy. Np. salon audio i to taki porządny – z prawdziwego zdarzenia i najlepiej z tradycjami. I wyobraźcie sobie, że właśnie, znaczy się dokładnie 22 marca 2024 r,. na ul. Grochowską 87 (lok. U3) przeniosła się działająca od ponad 30-lat przy ul. Nowogrodzkiej 44 placówka Top Hi-F

Fr@ntz
Fr@ntz
Nowości | Testy | Inne

Kobieta wulkan! 30 lat Agnieszki Chylińskiej - Kiedyś do Ciebie wrócę

Ogień !!! Wow, co za energia. Krótka, ale wymowna recenzja aktualnej trasy koncertowej Agnieszki Chylińskiej. Agnieszka Chylińska ciągle w trasie z koncertem „30 lat Agnieszki Chylińskiej – Kiedyś do Ciebie wrócę” z okazji 30 lat swojej aktywności na scenie. O wyjątkowości Agnieszki Chylińskiej może świadczyć jej niegasnąca od wielu lat popularność. Nietuzinkowa osobowość sceniczna z ostrym wygarem. Jej ekspresja jest niczym wybuch czynnego wulkanu, a muzyka wylewa się z niej niczym lawa i pły

AudioNews
AudioNews
Muzyka

Przejmujący przekaz utworu „Zombie” The Cranberries. Ciągle aktualny?

W tym roku mija już 30 lat od wydania drugiego albumu irlandzkiego zespołu rokowego The Cranberries – No Need to Argue. Doskonały album, który sprzedał się w nakładzie 17 milinów egzemplarzy na całym świecie. W latach 90-tych wysoko uplasował się na brytyjskiej liście sprzedaży UK Albums Chart. W Polsce No Need to Argue uzyskał status platynowej płyty, a najpopularniejszy na krążku singel „Zombie” osiągnął ponad 1,5 miliarda wyświetleń na YouTube. Jak się okazuje, poruszający do głębi "Zo

AudioNews
AudioNews
Muzyka 2


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.