Jump to content

Pylon Jasper 25

plastik1989

Powiedzieć, o firmie Pylon, że to najbardziej prężnie rozwijająca się Polska marka głośnikowa – to jakby nie powiedzieć nic. Jeżeli chodzi o sprzedaż, skalę produkcji czy park maszynowy, całą krajową konkurencję wyprzedzają o lata świetlne.

Przepis na sukces założonej w 2011 roku firmy wcale nie zawiera w sobie jakiś nadzwyczajnych rozwiązań marketingowych, genialnych zagrywek rynkowych, potężnego kapitału startowego etc. W zasadzie to przepis był bardzo prosty – solidny produkt, atrakcyjnie wyceniony, niskie marże kompensowane dużą produkcją, uczciwe i rzetelne podejście do klienta. Tylko tyle. Niby proste, a jakimś trafem, Oni jako pierwsza firma z kolumnami audio potrafili ten przepis wprowadzić z pozytywnym efektem w życie.


_DSC4875.thumb.jpg.9936187032da291fd706e238a3a0b0d8.jpg_DSC4873.thumb.jpg.28882dff78b0f69fcd3f5b4849bda0de.jpg


Początki firmy Pylon to tworzenie obudów kolumn głośnikowych jako podwykonawca dla dużych, zagranicznych firm. To pozwoliło im zaznajomić się z rynkiem, wypracować własne know-how i obserwować rozwój trendów w branży.

Gdy uznali, że są już odpowiednio przygotowani, zaczęli wypuszczać pierwsze serie własnych produktów. Dosyć szybko odnieśli sukces, głównie ze względu na wspomniane wcześniej czynniki – atrakcyjna relacja cena/jakość, dobre wyczucie rynku, w pełni profesjonalny – czyli powtarzalny produkt, z oficjalną siecią dealerów i autoryzowanych sklepów. Nie ukrywam, że czasem wchodząc do sklepu audio i widząc na półce kolumny marki Pylon, szybko w głowie przeliczałem sobie koszt użytych przetworników – np. średnia półka Scan Speaka, orientacyjny koszt wykonania obudowy i mocno drapałem się po głowie, jak im się to opłaca, robić na tak niskich marżach…


_DSC4906.thumb.jpg.79e723b2d794225991382649efd0ca0f.jpg_DSC4887.thumb.jpg.f83452e1a62f1524bef4776063c3bdc4.jpg_DSC4913.thumb.jpg.53c50c760650f57dfdc8bfc74db21115.jpg


Ich skuteczność na rynku, doprowadziła do sytuacji, że domowe DIY głośnikowe w zasadzie przestało mieć rację bytu – wiele produktów Pylona, jeśliby chcieć zrobić w domu kopię czy po prostu kolumnę opartą na takich samych przetwornikach – to okaże się, że wyjdzie drożej, niż kupno modelu zrobionego przez Pylona. Stąd też domowe DIY zostało zepchnięte do bardzo ambitnych projektów, albo do pasjonatów, ceniących sobie bardziej sam fakt „wystrugania” kolumny, niż jej wartości użytkowe – dla Nich zasadność tworzenia kolumny ma bardziej charakter hobbystyczny, niż czysto użytkowy.

Efekt takiej strategii rynkowej Pylona zaowocował tym, że ukroili bardzo duży kawałek tortu, jeśli chodzi o kategorię głośników entry level oraz niższa średnia półka. Jednak to nie jest Ich ostanie słowo – sukcesywnie rozwijają firmę i powoli zaczynają stawiać pierwsze kroki, w kategorii zaliczanej za wstęp do High End.

Tutaj pojawia się pewien dylemat – o ile w przypadku kategorii entry level, uczciwe głośniki i w miarę bezpieczne strojenie wystarczą by uzyskać zadowalające efekty i odnieść sukces komercyjny, o tyle w kategorii High End, z bardziej wyszukanymi przetwornikami, poziom komplikacji jest znacznie wyższy, a margines błędu wyraźnie mniejszy.

By przekonać się czy najwyższa seria kolumn Pylon Audio podoła temu zadaniu, zaproszony zostałem do Krakowskiego Audiotrend, na wewnętrzną premierę kolumny Pylon Audio Jasper 25 w Ich sklepie.


_DSC4864.thumb.jpg.84fa6637e902c5be85d591505ea3d572.jpg_DSC4861.thumb.jpg.01e9027b4b54aa88369e105a42c3784d.jpg


Po uroczystym rozpakowaniu kolumn i przewiezieniu ich na wózeczku na miejsce odsłuchowe (kolumny są na tyle ciężkie, że nikt z Nas nie odważył się ich dźwigać) rozpoczęło się główkowanie z czym je podłączyć. Rdzeniem kolumny są dwa 18 centymetrowe przetworniki Scan Speak z serii Revelator – to bardzo zaawansowana konstrukcja – cechuje się szczegółowym i szybkim dźwiękiem oraz twardym i mocnym basem. Mocno upodobał je sobie Wilson Audio, stosując w większości swoich kolumn – dodajmy, że kosztujących już kwoty pięciocyfrowe… W znacznie tańszym Jasper 25 łącznie znajdują się dwie pary takich głośników, pracujących w obudowie typu bass reflex. Głośnik wysokotonowy to D2608/91300 także ze stajni Scan Speak.


_DSC4896.thumb.jpg.31e4274f74ed1976123ba204ce661b8c.jpg_DSC4897.thumb.jpg.902d926661053ef850e300d22d67d1d4.jpg


Dobór elektroniki towarzyszącej rozpoczęliśmy od prostej dedukcji – nacinana osiemnastka SS, pomimo iż jest dosyć łatwa do napędzenia, to jednak nie ma siły by, aż cztery takie przetworniki wysterowała słaba lampka. Więc na pierwszy ogień od razu poszedł zawodnik wagi ciężkiej – Moon 600i v2 to 250W z tranzystora w układzie dual mono.

Jako źródło posłużył nam Lumin T2, a jako okablowanie użyliśmy produktów Tellurium w torze audio (głośnikowe Tellurium Q Ultra Black II oraz sygnałowy Tellurium Q - Ultra Silver RCA) na zasilaniu z kolei okablowanie Gigawatt wraz kondycjonerem (zasilający Gigawatt LC-3 MK3 – wzmacniacz, Gigawatt LC-2 MK3 – źródło + kondycjoner Gigawatt – PC1).


_DSC4886.thumb.jpg.11f1a4f780cbf7a8b06b36d02a545ee7.jpg_DSC4884.thumb.jpg.3bd594d4b61be98052093879a24d7e99.jpg


Po tak złożonym systemie nadszedł czas na pierwsze testy odsłuchowe. Być może trochę kierowani mieszanką intuicji i doświadczenia, a może po prostu mieliśmy ciut szczęścia – w każdym razie od razu ten zestaw się zgrał.

Pierwsze dźwięki muzyki, niższe partie w nagraniu i czuć, że wzmacniacz daje radę tymi głośnikami sterować.
Bas jest szybki i z bardzo dobrym konturem, ok 20 metrowa sala odsłuchowa Audiotrendu w pełni wypełniona dźwiękiem. Myślę, że i w sporo większym metrażu kolumny dałyby sobie radę. To, że bas będzie co najmniej dobry zakładałem od początku – znam te przetworniki SS i wiem co potrafią – w dolnych rejestrach są wybitne wręcz, niestety zwykle już tak dobrze nie spisują się na średnich tonach. Tym większe było moje zaskoczenie, gdy pojawiły się wokale – zero ostrości czy suchości jaką nam z innych aplikacji tego głośnika. Wokale są ciepłe i nasycone, czuć głębie dźwięku – taka prezentacja zachęca do długich odsłuchów. Wysokie tony są czyste i klarowne, w testowanym przez Nas połączeniu raczej po łagodniejszej stronie. Bardzo ładnie zgrywa się kopułka wysokotonowa ze średnio tonowym głośnikiem – od razu widać, że prace nad zwrotnicą to były godziny testów i pomiarów w komorze bezechowej. Jeśli miałbym streścić swoje pierwsze wrażenia, to właśnie dobrze zszyta średnica wywarła największe wrażenie na mnie.

_DSC4890.thumb.jpg.d35c1088c8102d03bc10267ed7bfb887.jpg_DSC4894.thumb.jpg.35060ab4d76bfce419e0fb3572df2c29.jpg_DSC4907.thumb.jpg.d0ff8071d0e2c4ed2907d0421b170a25.jpg


Budowa zewnętrzna, nie pozostawia nic do życzenia – ciekawa bryła, ładny matowy lakier, drobne elementy ozdobne w cokołach, solidne wkręcane nóżki dające pole do popisu, jeśli zechcielibyśmy kiedyś wkręcić jakieś kolce. Gniazda głośnikowe bardzo podobne do WBT, być może robione przez nich jako OEM.

_DSC4905.thumb.jpg.dc4d2798ad23df60d50498f93331c319.jpg_DSC4902.thumb.jpg.31f85bde526e8bb29e4d2cd1bd9e4591.jpg


By zaspokoić ciekawość podpięliśmy też nieco słabszą lampę – choć jak na lampowca to raczej mocnego - push pull na lampie KT88 Audio Hungary. Średnica zrobiła się bardziej soczysta, jednak bas stracił na swojej energii - chociaż i tak było nieźle pomimo lekkiego spowolnienia dolnych rejestrów. 

Reasumując moje pierwsze spotkanie z Jasper 25, pomimo tego, że krótkie uważam za bardzo pozytywne. Kolumna ma wszystko czego wymaga się od tej klasy sprzętu – solidne wykonanie, wysokiej klasy komponenty, ładny design i myślę, że sporo może zawojować na rynku. Dla chętnych posłuchania nowej kolumny Pylon Audio, zapraszamy na odsłuchy.

Odsłuch odbył się w salonie audio

AUDIOtrendt
ul. Sołtysowska 35A / Lu. 1
31-589 Kraków

 www.audiotrendt.com.pl

 

 

 

  • Like 3
  • Haha 1
  • Confused 1


User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Rosso Fiorentino

    Rosso Fiorentino | Salon Q21 wyłącznym dystrybutorem marki na terenie Polski   Rosso Fiorentino - tłumacząc z włoskiego Czerwony Florentyńczyk - to przydomek jaki nadano Giovani Battista di Jacopo - XVI-wiecznemu malarzowi o rudych włosach. Tak też Francesco Rubenni - twórca marki postanowił nazwać powołaną do życia przez siebie firmę. Ma ona swoją siedzibę we Florencji - stolicy Toskanii. „RF to entuzjazm dla magii, która dzieje się za każdym razem, gdy tworzymy "brzmiącą maszynę",

    Espectro
    Espectro
    Newsy

    Wilson Six Power

    Zgodnie z zasadą mówiącą, że do trzech razy sztuka, po niewielkich półkowo/podstawkowych Elacach Vela BS403 i soundbarze Denon Home Sound Bar 550 przyszła pora na kolejną intrygującą propozycję dla wszystkich tych, którzy chcieliby delektować się ulubioną muzyką we własnych czterech kątach a miejsca mają tyle co mają, czyli … niewiele. W dodatku nasz dzisiejszy obiekt testu niby swą aparycją w sposób nader oczywisty nawiązuje do ze wszech miar konwencjonalnych konstrukcji, lecz jednocześnie kryj

    Fr@ntz
    [email protected]
    Kolumny

    Wracają imprezy masowe

    Świetna informacja dla wszystkich wielbicieli koncertów i festiwali. Jak donosi nasz informator, dzięki źródłom zaprzyjaźnionym z Ministrem Kultury, już od 1 czerwca wrócą nasze ukochane imprezy! Nie będzie to jednak oczywiście takie proste. Na wejściu na impreze będzie skanowany odpowiedni QR kod, a użytkownicy będą musieli przestrzegać ścisłych norm sanitarnych. Jak w praktyce będzie to wyglądało? Obecnie dyskutowanych jest kilka wariantów. Jednym z nich są specjalne bańki, w których będą

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Newsy 7

    iFi Audio iDSD Diablo

    IFI rozpoczął 2021 rok kolejną premierą przetwornika i wzmacniacza słuchawkowego o wymownej nazwie iFi iDSD Diablo. Patrząc na nowy desing, zastanawiamy się, dlaczego Diablo? Bo w kolorze diabelskiej czerwieni, bo gra mocnym diabelskim dźwiękiem, bo jest diabolicznie szybki? A może czerwony jak purystyczne Ferrari, okrojony z ulepszaczy i tak zwanych bajerów, a nastawiony na moc, szybkość, wyrafinowany, idealny dźwięk? Sprawdźmy sami, jaki był zamysł konstruktorów iFi. Projekt jest odważny. ID

    M@rgot
    [email protected]
    Akcesoria

    Audeze Penrose

    Dawno, dawno temu, kiedy szczytem szczęścia była możliwość wdzwonienia się w ogólnopolski numer dostępowy tzw. komputerowy sprzęt audio ograniczał się z reguły do wątpliwej proweniencji plastikowych głośniczków Tracera, bądź co bardziej zaradne jednostki mogły pochwalić się posiadaniem setu 2+1 Creative’a i o dziwo wszyscy byli z tego stanu rzeczy zadowoleni. A dzisiaj? Milisekundowe lagi dyskwalifikują produkt, wszystko musi być pro i ultra, a rynek akcesoriów oprócz dedykowanych podkładek i tr

    Fr@ntz
    [email protected]
    Słuchawki
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.