Jump to content

Pylon Jasper 25

plastik1989
plastik1989
Sign in to follow this  

Powiedzieć, o firmie Pylon, że to najbardziej prężnie rozwijająca się Polska marka głośnikowa – to jakby nie powiedzieć nic. Jeżeli chodzi o sprzedaż, skalę produkcji czy park maszynowy, całą krajową konkurencję wyprzedzają o lata świetlne.

Przepis na sukces założonej w 2011 roku firmy wcale nie zawiera w sobie jakiś nadzwyczajnych rozwiązań marketingowych, genialnych zagrywek rynkowych, potężnego kapitału startowego etc. W zasadzie to przepis był bardzo prosty – solidny produkt, atrakcyjnie wyceniony, niskie marże kompensowane dużą produkcją, uczciwe i rzetelne podejście do klienta. Tylko tyle. Niby proste, a jakimś trafem, Oni jako pierwsza firma z kolumnami audio potrafili ten przepis wprowadzić z pozytywnym efektem w życie.


_DSC4875.thumb.jpg.9936187032da291fd706e238a3a0b0d8.jpg_DSC4873.thumb.jpg.28882dff78b0f69fcd3f5b4849bda0de.jpg


Początki firmy Pylon to tworzenie obudów kolumn głośnikowych jako podwykonawca dla dużych, zagranicznych firm. To pozwoliło im zaznajomić się z rynkiem, wypracować własne know-how i obserwować rozwój trendów w branży.

Gdy uznali, że są już odpowiednio przygotowani, zaczęli wypuszczać pierwsze serie własnych produktów. Dosyć szybko odnieśli sukces, głównie ze względu na wspomniane wcześniej czynniki – atrakcyjna relacja cena/jakość, dobre wyczucie rynku, w pełni profesjonalny – czyli powtarzalny produkt, z oficjalną siecią dealerów i autoryzowanych sklepów. Nie ukrywam, że czasem wchodząc do sklepu audio i widząc na półce kolumny marki Pylon, szybko w głowie przeliczałem sobie koszt użytych przetworników – np. średnia półka Scan Speaka, orientacyjny koszt wykonania obudowy i mocno drapałem się po głowie, jak im się to opłaca, robić na tak niskich marżach…


_DSC4906.thumb.jpg.79e723b2d794225991382649efd0ca0f.jpg_DSC4887.thumb.jpg.f83452e1a62f1524bef4776063c3bdc4.jpg_DSC4913.thumb.jpg.53c50c760650f57dfdc8bfc74db21115.jpg


Ich skuteczność na rynku, doprowadziła do sytuacji, że domowe DIY głośnikowe w zasadzie przestało mieć rację bytu – wiele produktów Pylona, jeśliby chcieć zrobić w domu kopię czy po prostu kolumnę opartą na takich samych przetwornikach – to okaże się, że wyjdzie drożej, niż kupno modelu zrobionego przez Pylona. Stąd też domowe DIY zostało zepchnięte do bardzo ambitnych projektów, albo do pasjonatów, ceniących sobie bardziej sam fakt „wystrugania” kolumny, niż jej wartości użytkowe – dla Nich zasadność tworzenia kolumny ma bardziej charakter hobbystyczny, niż czysto użytkowy.

Efekt takiej strategii rynkowej Pylona zaowocował tym, że ukroili bardzo duży kawałek tortu, jeśli chodzi o kategorię głośników entry level oraz niższa średnia półka. Jednak to nie jest Ich ostanie słowo – sukcesywnie rozwijają firmę i powoli zaczynają stawiać pierwsze kroki, w kategorii zaliczanej za wstęp do High End.

Tutaj pojawia się pewien dylemat – o ile w przypadku kategorii entry level, uczciwe głośniki i w miarę bezpieczne strojenie wystarczą by uzyskać zadowalające efekty i odnieść sukces komercyjny, o tyle w kategorii High End, z bardziej wyszukanymi przetwornikami, poziom komplikacji jest znacznie wyższy, a margines błędu wyraźnie mniejszy.

By przekonać się czy najwyższa seria kolumn Pylon Audio podoła temu zadaniu, zaproszony zostałem do Krakowskiego Audiotrend, na wewnętrzną premierę kolumny Pylon Audio Jasper 25 w Ich sklepie.


_DSC4864.thumb.jpg.84fa6637e902c5be85d591505ea3d572.jpg_DSC4861.thumb.jpg.01e9027b4b54aa88369e105a42c3784d.jpg


Po uroczystym rozpakowaniu kolumn i przewiezieniu ich na wózeczku na miejsce odsłuchowe (kolumny są na tyle ciężkie, że nikt z Nas nie odważył się ich dźwigać) rozpoczęło się główkowanie z czym je podłączyć. Rdzeniem kolumny są dwa 18 centymetrowe przetworniki Scan Speak z serii Revelator – to bardzo zaawansowana konstrukcja – cechuje się szczegółowym i szybkim dźwiękiem oraz twardym i mocnym basem. Mocno upodobał je sobie Wilson Audio, stosując w większości swoich kolumn – dodajmy, że kosztujących już kwoty pięciocyfrowe… W znacznie tańszym Jasper 25 łącznie znajdują się dwie pary takich głośników, pracujących w obudowie typu bass reflex. Głośnik wysokotonowy to D2608/91300 także ze stajni Scan Speak.


_DSC4896.thumb.jpg.31e4274f74ed1976123ba204ce661b8c.jpg_DSC4897.thumb.jpg.902d926661053ef850e300d22d67d1d4.jpg


Dobór elektroniki towarzyszącej rozpoczęliśmy od prostej dedukcji – nacinana osiemnastka SS, pomimo iż jest dosyć łatwa do napędzenia, to jednak nie ma siły by, aż cztery takie przetworniki wysterowała słaba lampka. Więc na pierwszy ogień od razu poszedł zawodnik wagi ciężkiej – Moon 600i v2 to 250W z tranzystora w układzie dual mono.

Jako źródło posłużył nam Lumin T2, a jako okablowanie użyliśmy produktów Tellurium w torze audio (głośnikowe Tellurium Q Ultra Black II oraz sygnałowy Tellurium Q - Ultra Silver RCA) na zasilaniu z kolei okablowanie Gigawatt wraz kondycjonerem (zasilający Gigawatt LC-3 MK3 – wzmacniacz, Gigawatt LC-2 MK3 – źródło + kondycjoner Gigawatt – PC1).


_DSC4886.thumb.jpg.11f1a4f780cbf7a8b06b36d02a545ee7.jpg_DSC4884.thumb.jpg.3bd594d4b61be98052093879a24d7e99.jpg


Po tak złożonym systemie nadszedł czas na pierwsze testy odsłuchowe. Być może trochę kierowani mieszanką intuicji i doświadczenia, a może po prostu mieliśmy ciut szczęścia – w każdym razie od razu ten zestaw się zgrał.

Pierwsze dźwięki muzyki, niższe partie w nagraniu i czuć, że wzmacniacz daje radę tymi głośnikami sterować.
Bas jest szybki i z bardzo dobrym konturem, ok 20 metrowa sala odsłuchowa Audiotrendu w pełni wypełniona dźwiękiem. Myślę, że i w sporo większym metrażu kolumny dałyby sobie radę. To, że bas będzie co najmniej dobry zakładałem od początku – znam te przetworniki SS i wiem co potrafią – w dolnych rejestrach są wybitne wręcz, niestety zwykle już tak dobrze nie spisują się na średnich tonach. Tym większe było moje zaskoczenie, gdy pojawiły się wokale – zero ostrości czy suchości jaką nam z innych aplikacji tego głośnika. Wokale są ciepłe i nasycone, czuć głębie dźwięku – taka prezentacja zachęca do długich odsłuchów. Wysokie tony są czyste i klarowne, w testowanym przez Nas połączeniu raczej po łagodniejszej stronie. Bardzo ładnie zgrywa się kopułka wysokotonowa ze średnio tonowym głośnikiem – od razu widać, że prace nad zwrotnicą to były godziny testów i pomiarów w komorze bezechowej. Jeśli miałbym streścić swoje pierwsze wrażenia, to właśnie dobrze zszyta średnica wywarła największe wrażenie na mnie.

_DSC4890.thumb.jpg.d35c1088c8102d03bc10267ed7bfb887.jpg_DSC4894.thumb.jpg.35060ab4d76bfce419e0fb3572df2c29.jpg_DSC4907.thumb.jpg.d0ff8071d0e2c4ed2907d0421b170a25.jpg


Budowa zewnętrzna, nie pozostawia nic do życzenia – ciekawa bryła, ładny matowy lakier, drobne elementy ozdobne w cokołach, solidne wkręcane nóżki dające pole do popisu, jeśli zechcielibyśmy kiedyś wkręcić jakieś kolce. Gniazda głośnikowe bardzo podobne do WBT, być może robione przez nich jako OEM.

_DSC4905.thumb.jpg.dc4d2798ad23df60d50498f93331c319.jpg_DSC4902.thumb.jpg.31f85bde526e8bb29e4d2cd1bd9e4591.jpg


By zaspokoić ciekawość podpięliśmy też nieco słabszą lampę – choć jak na lampowca to raczej mocnego - push pull na lampie KT88 Audio Hungary. Średnica zrobiła się bardziej soczysta, jednak bas stracił na swojej energii - chociaż i tak było nieźle pomimo lekkiego spowolnienia dolnych rejestrów. 

Reasumując moje pierwsze spotkanie z Jasper 25, pomimo tego, że krótkie uważam za bardzo pozytywne. Kolumna ma wszystko czego wymaga się od tej klasy sprzętu – solidne wykonanie, wysokiej klasy komponenty, ładny design i myślę, że sporo może zawojować na rynku. Dla chętnych posłuchania nowej kolumny Pylon Audio, zapraszamy na odsłuchy.

Odsłuch odbył się w salonie audio

AUDIOtrendt
ul. Sołtysowska 35A / Lu. 1
31-589 Kraków

 www.audiotrendt.com.pl

 

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
  • Confused 1
Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

There are no comments to display.



Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Fiio M3 Pro

    M3-Pro to najnowszy odtwarzacz FiiO, który cechuje się kompaktowymi wymiarami. To trzecia generacja po Fiio M3, a później M3K, która ma na celu dać zupełnie inny standard dzięki ulepszonym funkcjom. To przede wszystkim trzykrotny wzrost mocy w stosunku do poprzedników, większy dotykowy wyświetlacz oraz wsparcie dla DSD128, APE, FLAC, WAV, WMA Lossless, Apple Lossless,  MP3, OGG, WMA, AAC, etc. Wymiary odtwarzacza to grubość 10 mm, szerokość 45 mm i wysokość 95 mm przy wadze 70 g i to rzeczy

    M@rgot
    [email protected]
    Akcesoria

    IsoTek EVO3 Sirius + Premier

    Tak, tak. Doskonale zdaję sobie sprawę, że dyskusje o prądzie a dokładnie akcesoriach go przesyłających i dystrybuujących wywołują równie silną polaryzację opinii, co rozmowy o polityce, więc po pierwsze zapobiegliwie warto usunąć z zasięgu nie tyle rąk, co nawet wzroku wszelakie ostre i niebezpieczne przedmioty, a po drugie pod żadnym pozorom nie podawać interlokutorom substancji psychoaktywnych, no może poza tymi o działaniu zwiotczającym. Ewentualnie zawsze można dywagacje i następującą po ni

    Fr@ntz
    [email protected]
    Akcesoria

    Musical Fidelity M6 Vinyl

    Śmiem twierdzić, że założonej przez Antony'ego Michaelsona w 1982 roku marki Musical Fidelity nikomu, choćby okazjonalnie interesującemu się zagadnieniami Hi-Fi, przedstawiać nie trzeba. Podobnie sprawy mają się ze specjalistą od gramofonów, czyli Pro-Jectem. Czemu wymieniam obie powyższe firmy obok siebie? Cóż, jeśli to komuś umknęło, to od ponad dwóch lat, czyli od wiosny 2018, angielski brand znajduje się pod skrzydłami Audio Tuning, czyli firmy Heinza Lichteneggera – właściciela Pro-Jecta, w

    Fr@ntz
    [email protected]
    Akcesoria

    Oyaide - poradnik jak odróżnić oryginał od podróby...

    Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować niepokojący trend zalewania rynku produktami podrobionymi. Niestety, czasy, kiedy podróbkę można był odróżnić na pierwszy rzut oka koślawym logiem, a sprzedaż odbywała się na straganach już minął.  Obecnie, gdy sprzedaż internetowa daje dużą anonimowość sprzedawcy, ciężko zweryfikować, czy mamy doczynienia z autoryzowanym punktem sprzedaży – wchodzimy na aukcję, sklep internetowy i szukamy produktu po najniższej cenie. Podróbki są już tak dopracowane, ż

    plastik1989
    plastik1989
    Kable 25

    NuPrime Omnia S1

    W obecnych systemach audio coraz ważniejszą rolę odgrywa transport cyfrowy, w zasadzie można powiedzieć, że staje on w szranki z pełnoprawnym analogiem i radzi sobie coraz lepiej. Z reguły początki grania z plików i streaming to laptop ze sterownikiem ASIO lub WASAPI, ewentualnie jakiś transmiter bluetooth czy chromecast audio. Z czasem zaczynamy eksperymentować z odtwarzaczami sieciowymi lub idziemy w stronę DIY i stawiamy system typu Daphile na terminalu, lub Raspberry z wgranym Volumio czy Mo

    M@rgot
    [email protected]
    Źródła 1
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.