Jump to content

Gato Audio DIA-250S NPM

M@rgot
Sign in to follow this  

Jak zapytamy, z czym kojarzy nam się Dania, większość na pewno jednym tchem wymieni Kopenhagę, Andersena, klocki lego, Hamleta, wikingów, wiatraki i piwo. Ale jak to samo pytanie zadamy audiofilowi to z pewnością, usłyszymy: Lyngdorf, Aavik, Gato Audio, Buchardt, Jamo, Dali, Audiovector, Dynaudio, Gryphon. Jedne marki są bardziej, inne mniej popularne, czy to za sprawą dostępności, czy polityki marketingowej, ale wiele z nich możemy spotkać na corocznych targach Audio Video Show w Warszawie. Podobnie było w moim przypadku ze sprzętem Gato Audio, który to właśnie na AVS 2018 pierwszy raz miałam okazję posłuchać. Pamiętam, że był to pokój Skybox 102, wzmacniacz DIA-400 s i małe, ale z jakim „powerem” grające monitorki FM-8.
Bardzo spodobał mi się ten sprzęt wizualnie i dźwiękowo, dlatego ucieszyłam z możliwości przetestowania wzmacniacza Gato Audio DIA-250S NPM, który dostarczył mi dystrybutor tej marki  Q21 z Pabianic.

Gato Audio to młoda marka, pojawiła się na rynku w 2007 r.
Od samego początku działalności firmy, kluczowym elementem jest najwyższa jakość w każdym szczególe – od wyboru podzespołów, aż do wsparcia posprzedażowego. Grupę projektową Gato Audio tworzą duńscy specjaliści odpowiedzialni za każdą z dziedzin istotnych z punktu widzenia konstrukcji audio: zasilania, technologii obwodu, projektu mechanicznego, akustyki, produkcji i logistyki. W tym momencie trzeba wymienić takie nazwiska jak: Poul Rossing, Frederik Johansen i Kresten Dinesen.

W zasadzie cały test i opis może zawrzeć się w jednym stwierdzeniu – ten wzmacniacz jest piękny, kunsztowne wzornictwo i doskonała jakość wykonania. Obudowa ma charakterystyczny dla Gato kształt przypominający ósemkę czy znak nieskończoności. Panel przedni wykonany jest z grubego szczotkowanego aluminium w kolorze srebrnym. Na środku znajduje się duża gałka głośności, a po jej obu bokach wyświetlacz, który pokazuje głośność i wejście w standardzie, ale podczas odtwarzania źródeł cyfrowych prawy panel można ustawić tak, aby pokazywał częstotliwość próbkowania wejściowego, przez kilka sekund za pomocą pilota lub domyślnie za pomocą przycisku przyciemniania wyświetlacza na tylnym panelu.

DSC_3204.thumb.JPG.2a39c9ce3b559ea8597ab6b10713ccf2.JPG DSC_3205.thumb.JPG.a64a9dd8f12920d139324bd60020255d.JPG 

DSC_3207.thumb.JPG.a6c73e8a2ea7d899739e7352395890c4.JPG DSC_3208.thumb.JPG.329ea8c5cfc0051a6d3de2ac86151b13.JPG 

DSC_3209.thumb.JPG.35124c4cd03993ed65ad4d75d41c8b51.JPG DSC_3206.thumb.JPG.5ff389a9d6376a1698ea1864405b3837.JPG

DSC_3210.thumb.JPG.cda9821ad702ddd646b08307755fb967.JPG DSC_3212.thumb.JPG.f519ab104cd8bad79a1bd5ae161bb7db.JPG 

DSC_3214.thumb.JPG.1234afaac6634b8418ca3d2652598be7.JPG DSC_3216.thumb.JPG.e91be82f730a571e528b41760d989378.JPG

DSC_3215.thumb.JPG.5004be3e1a194fe63d28e6b10a845951.JPG DSC_3218.thumb.JPG.7735fffcc43e468da5410624ee1b1a69.JPG

 

Pod nim mamy dwa przyciski umieszczone na skrajach panelu, power i selektor źródeł. Wyokrąglone boki wykonane są z jednego kawałka aluminium i sprawiają wizualne wrażenie, że są pokryte drobnymi listewkami. To jednak nic innego jak, sprytnie wkomponowane radiatory odprowadzające ciepło. Górna pokrywa to lite drewno lakierowane na wysoki połysk, do wyboru w kolorze, czarnym, białym czy też ciemny orzech. Patrząc na wzmacniacz, sprawia on wrażenie sprzętu minimalistycznego, ale jednocześnie bardzo eleganckiego z dopracowanym każdym detalem.
Za to tył wzmacniacza „usiany” jest gniazdami, jest ich dużo i są gęsto osadzone. Mamy zarówno wejścia cyfrowe, jak i analogowe.
W panelu cyfrowym są dostępne trzy podstawowe gniazda: USB, coaxialne oraz optyczne. Dwa pierwsze przyjmują sygnały PCM o rozdzielczości 24 bit/192 kHz, ostatnie jest ograniczone do 96 kHz. Wzmacniacz nie akceptuje sygnałów DSD. W sekcji analogowej mamy 2 wejścia RCA oraz XLR i analogowe wyjścia z przedwzmacniacza-zarówno RCA, jak i XLR.
Pilot jest płaski z zaokrąglonymi brzegami w całości wykonany z aluminium.
Dopisek w nazwie NPM oznacza, iż Gato dodało swój moduł NPM (moduł odtwarzacza sieciowego), otwierając nam zupełnie nowy świat cyfrowego przesyłania strumieniowego. W górnej części tylnego panelu znajduje się terminal śrubowy do podłączenia anteny Bluetooth z aptx HD, port ethernet i gniazdo USB-A, do którego można włożyć dostarczony dongle Wi-Fi.
Wejście USB, to jeden z najlepszych odbiorników – XMOS, natomiast przetwornik C/A to układ Burr Brown PCM1794.
Gato Audio DIA-250S NPM to w zasadzie wzmacniacz „all in one”, wystarczy podpiąć do niego kolumny i mamy gotowy system do streamingu muzyki z dysku NAS lub serwisów: Tidal, Spotify, Qobuz, które możemy obsługiwać za pomocą aplikacji mConnect dostępnej zarówno na urządzeniach z systemem android, jak i iOS.
Gato posiada pełną certyfikację i współpracę z Roon, a więc jest to urządzenie ROON Ready, oczywiście musimy mieć zainstalowany na komputerze czy NAS-ie Roon Core i wykupioną licencję .
Ponieważ cenię sobie wygodę i funkcjonalność Roona, właśnie od tego źródła rozpoczęłam odsłuchy Gato DIA-250S NPM.

Screenshot_20200428_180455_com_roon.mobile.thumb.jpg.94e5f645c6d491d38b4a7cf4db0303ee.jpg Screenshot_20200430_172209_com_roon.mobile.thumb.jpg.acf2db1fbfb2496595a2380637ab8de8.jpg Screenshot_20200428_180140_com_roon.mobile.thumb.jpg.2e22a301909ff03de692bb856bce4673.jpg Screenshot_20200428_180308_com_roon.mobile.thumb.jpg.9249e9fafec05d2ad5ac0fcba279dc2e.jpg Screenshot_20200428_180434_com_roon.mobile.thumb.jpg.3ce78ee2315eabdc5a73e0aac82b234b.jpg

 

Po uruchomieniu aplikacji roon i wejściu w ustawienia audio wzmacniacz jest od razu widoczny i gotowy do odsłuchów.
Wzmacniacz gra gęsto, dźwięki są nasycone, głębokie, ale jednocześnie energetyczne, to nie jest misiowaty, rozlazły bas.
Dołu jest dużo, bas uderza, kiedy trzeba z potęgą i dynamiką, naprawdę schodzi nisko. Rytmiczność i dynamikę wyraźnie odczujemy w utworze Aura zespołu Bicep.

 

Granie Gato jest neutralne, nie ma tu podbarwienia któregoś pasma, czy wypchnięcia do przodu. Góra jest klarowna, bardzo czysta, ale nie drażni nas suchością czy szeleszczeniem. Wokale są ciepłe i barwne. Wzmacniacz radzi sobie świetnie we wszystkich gatunkach muzycznych, dzięki swojej neutralności.
W utworze Sim on Nao Till Brönner & Kurt Elling, fortepian gra rytmicznie, wspierany przez bas i perkusję.

  Pokusiłabym się o porównania tego wzmacniacza do brzmienia Vincenta czy Brighta ze stajni Haiku ale z wyższą kulturą. Tu ukłon w stronę Klubu Miłośników Audio Academy, myślę, że by się Wam spodobał ten wzmacniacz.
Funkcje sieciowe wzmacniacza działają niezawodnie, czy to przez Roon czy Mconnect Control.

Screenshot_20200430_172512_com.conversdigital.controlpaid.thumb.jpg.ba4d6478c5c34d766a02e88922f98fd0.jpg Screenshot_20200430_172529_com.conversdigital.controlpaid.thumb.jpg.0816f1bc314f7acf8e706a023e1da9c4.jpg Screenshot_20200430_172537_com.conversdigital.controlpaid.thumb.jpg.519280d961c6562d22c8f89ef9f8805e.jpg Screenshot_20200430_172619_com.conversdigital.controlpaid.thumb.jpg.d7a68f194536a2b4951a0205ff66a6dd.jpg Screenshot_20200430_172741_com.conversdigital.controlpaid.thumb.jpg.840e2fe6faccfce6c01a1fc328fcd75c.jpg Screenshot_20200430_173008_com.conversdigital.controlpaid.thumb.jpg.627c507433cb4fb09787a65f69915bc7.jpg Screenshot_20200430_172904_com.conversdigital.controlpaid.thumb.jpg.9030536e4315dd1f64f63e3c41090b8b.jpg

 

Dla leniwych mamy bluetooth, który gra zaskakująco dobrze. Mniej osłuchana osoba nie wychwyci różnicy między tym, bezprzewodowym połączeniem czy analogiem.
Duńczykom udało się stworzyć, kompaktowy wzmacniacz z dac i modułem sieciowym, zamknięty w oryginalnej, stylowej obudowie, wykonany z kunsztem i precyzją.

 

DSC_3198.thumb.JPG.9aec88cae248d2c3aa299412f0be9958.JPG DSC_3199.thumb.JPG.dface044d2a58dbe2839eba1548ccc73.JPG 

DSC_3201.thumb.JPG.c2c6aa0b67bc09c3f92ff065f44df9bf.JPG

 

 

                                                                                                                                                Małgorzata Rutkowska-Mamica                                                            

 

Specyfikacja techniczna:
- 2 x 250 W przy 8 Ω / 2 x 500 W przy 4 Ω
- Stopień wyjściowy Class D
- Moduł Bluetooth 4.0 aptX
- Wbudowany przetwornik C/A 192 kHz/24 bity z nadpróbkowaniem
- Współosiowe i asynchroniczne cyfrowe wejście USB aż do 192 kHz/24 bitów, optyczne do 96 kHz/24 bity
- Akceptuje cyfrowe strumieniowanie bezpośrednio z iPhona i iPada
- Dwa wejścia niezbalansowane i jedno zbalansowane
- Niemagnetyczna obudowa
- Funkcja Direct; możliwość wykorzystania w systemie kina domowego
- Pasmo przenoszenia 20 Hz – 20 kHz
- Stosunek sygnał/szum > 110 dB
- Zniekształcenia THD < 0,001%
- Wejścia analogowe RCA, XLR
- Wymiary (S x W x G) mm 325 x 105 x 420
- Waga kg 10

Dystrybutor:  Q21 

cena 13 800 PLN 

 

 

 

 

DSC_3217.JPG

  • Like 5
  • Confused 1
Sign in to follow this  


User Feedback

Recommended Comments

Fajny test, treściwie i bez lania wody, do tego świetny opis technikaliów i funkcjonalności. Czyli można coś napisać zgrabnie i z sensem!

Brawo, dziękuję i pozdrawiam 🙂

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
Misio38

Posted (edited)

Nie znam, ale parametry i wyposażenie wzbudzają pewien szacunek. A to wszystko przy jak na dzisiejsze szalone czasy w audio niskiej w sumie cenie. Chociaż mi brakowałoby wyjścia słuchawkowego.

Edited by Misio38

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

 

...takie pitu.pitu, CTRL C / CTRL V 

[email protected], co było źródłem przytoczonych utworów? 

Pliki ? Jeżeli jak to jakie źródło plików ?

Serwisy streaming'owe ? Jakie ?

Jakie kolumny służyły "testowi"  (sic) 

A może to były słuchawki ?

 

 

 

 

 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

System testowy:

Pliki: Raspberry PI4 + Allo DigiOne Signature z wgranym SnakeOil, Roon Bridge oraz laptop z programem Foobar 2000

Tidal, Spotify, pliki flac, DSD

DAC:  IFI XDSD, Aune X1s 10th anniversary, Hegel HD25

Wzmacniacz:  Lucarto Audio Ferro IA40, Haiku Audio Bright MK4, 

Interkonekty: Haiku Audio, Albedo Flat One

Kabel USB:  Lucarto Audio, Taga Harmony TUD

Sieciówki: Lucarto Audio PC -2EVO

Kolumny: Maraim Weles 3.2

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

 

thx za update

Przy okazji, sądzę że nie tylko mnie interesują impresje na temat modułu NPM, np.user friendly level, sygnatura brzmienia vs inne w przedziale cenowym np. 1.500- 2.500 € ( tylko NPM, bez środowiska ROON )

Jest szansa ?

Chyba nie pomylę się, przypuszczając, że byłby to rozdziewiczenie tego wątku ... 🙂

 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

@Rucia1

Jak jeszcze masz go u siebie to warto podłączyć pod niego porządne źródło. Wewnętrzny DAC jest ok ale z konkretnym źródłem rozwija znacznie lepiej skrzydła 🙂 . Coś w stylu Aurender A10 czy Lumin T2/S1 😉 .

BTW: On był świeży z pudła czy już miał nalatane swoje godziny? Warto go wygrzać tak z 400 godzinek. Jak będziesz miała okazję to potrzymaj u siebie 400-kę. Gra pełniej trochę.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Piękny niecodzienny wzmacniacz, jak dowiedziałem się z opisu w srebrnym kolorze. Błagam jak ktoś pstryka zdjęcia takich małych dzieł sztuki to trzeba w aparacie przestawić balans bieli na światło sztuczne... wtedy wzmacniacz będzie srebrny a nie złoty.  To w fotografii tak kardynalny błąd jakby ktoś w audio robił odsłuchy przez telefon 🙂 Pozdrawiam

 

  • Sad 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
13 godzin temu, @_Leszek napisał:

wtedy wzmacniacz będzie srebrny a nie złoty

image.thumb.png.d0d7a2e7ec6d92d804c7667188d0b8d1.png

 

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Linn Majik DSM

    Tym razem, w ramach wstępniaka pozwolę sobie na małą retrospekcję. Dawno, dawno temu, czyli lekko licząc będzie jakieś 10 lat, kiedy byłem szczęśliwym posiadaczem nader zgrabnych, acz wrednych, podłogówek Neat Motive 1  (w wersji z odwróconą aluminiową kopułką) coś mnie podkusiło aby spróbować szkockich specjałów i w mojej skromnej samotni pojawili się ówcześni przedstawiciele Linna z budżetowym „kombajnem” Sneaky, oraz nieco bardziej ambitnym Majikiem. Roztaczając już od progu wizję audiofilski

    Fr@ntz
    [email protected]
    Wzmacniacze

    Audeze LCD-1

    Miłośnikom słuchawek amerykańskiej marki Audeze nie trzeba przedstawiać, gdyż praktycznie od pojawienia się jej na rynku jasnym było, że mamy do czynienia z produktami z tzw. górnej półki, czyli jest bardzo dobrze pod względem brzmieniowym i niestety boleśnie pod finansowym. Wiadomo jakość kosztuje. Wystarczy tylko przypomnieć, że nawet swoiste novum, czyli dokanałowe iSine 20, przynajmniej na początku swojej kariery, okupowały rejony sporo przekraczające 2 500 PLN, co dla większości platoniczny

    Fr@ntz
    [email protected]
    Słuchawki

    Leben CS 1000

    Leben CS 1000 to lampowa, stereofoniczna końcówka mocy. W stopniu wejściowym i odwracaczu fazy znajdują się po dwie lampy ECC88 oraz kolejna para 6CG7. Lampy mocy to tetrody pośrednio żarzone KT120. Wzmacniacz jest zbudowany w układzie Push Pull, jest to mniej purystyczny układ niż lampa Single Ended, ale główną zaletą takiego rozwiązania jest znacznie lepsza efektywność układu, a co za tym idzie – uzyskiwana moc końcowa. Mocy, mało nie jest, to aż 100W na kanał z lampy, pracującej w klasie

    plastik1989
    plastik1989
    Wzmacniacze

    Hegel H120

    Mogło by się wydawać, że dawniej było łatwiej i prościej. Weźmy na ten przykład takiego norweskiego Hegla. Zaczynali od integry H100, której nie chwaląc się byłem jednym z pierwszych polskich właścicieli i to na kilka lat przed oficjalną polską dystrybucją, potem dołożyli H200 plus jeszcze ze dwie „dzielonki” i finito. Wszyscy, przynajmniej w teorii, byli zadowoleni. Jak się jednak okazało najwidoczniej nie wszyscy, bo portfolio zlokalizowanej w Oslo marki zaczęło puchnąc w tempie iście wykładni

    Fr@ntz
    [email protected]
    Wzmacniacze

    Gato Audio DIA-250S NPM

    Jak zapytamy, z czym kojarzy nam się Dania, większość na pewno jednym tchem wymieni Kopenhagę, Andersena, klocki lego, Hamleta, wikingów, wiatraki i piwo. Ale jak to samo pytanie zadamy audiofilowi to z pewnością, usłyszymy: Lyngdorf, Aavik, Gato Audio, Buchardt, Jamo, Dali, Audiovector, Dynaudio, Gryphon. Jedne marki są bardziej, inne mniej popularne, czy to za sprawą dostępności, czy polityki marketingowej, ale wiele z nich możemy spotkać na corocznych targach Audio Video Show w Warszawie. Pod

    M@rgot
    [email protected]
    Wzmacniacze 8
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.