Jump to content

Nuprime Omnia A200

M@rgot

NuPrime to producent elektroniki audio z USA. Założycielem marki jest Jason Lim, współtwórca marki NuForce'a. NuPrime powstał na bazie odkupionego od NuForce działu projektującego urządzenia klasy hi-end (reszta NuForce'a trafiła do Optomy). Wraz z działem hi-endu Jasom przejął wszystkie prawa do dotychczas stworzonych przez NuForce'a technologii. Nowy zespół projektantów wsparty dotychczasowym know-how osiągnął natychmiastowe efekty.
Najważniejszymi produktami marki są wzmacniacze i końcówki mocy w klasie D, przedwzmacniacze w klasie A wraz z przetwornikami DAC oraz wzmacniacze słuchawkowe. Dzięki uprzejmości RAFKO Dystrybucja, który jest przedstawicielem marki NuPrime w Polsce, miałam przyjemność dostać na testy najnowszy wzmacniacz zintegrowany NuPrime Omnia A200.

Cytując producenta to „przystępny cenowo, w pełni funkcjonalny, wielostrefowy zintegrowany wzmacniacz strumieniowy przeznaczony dla audiofilów, którzy wymagali źródeł cyfrowych o jakości CD z lokalnych bibliotek muzycznych, a także sieciowego strumieniowania muzyki”.

Budowa:
Wzmacniacz jest nieduży, zamknięty w kompaktowej obudowie o wymiarach 28 centymetrów szerokości, wysokości zaledwie 5,5 centymetra i głębokości 25 centymetrów, a wadze zaledwie 3 kg.
Korpus został wykonany z frezowanego aluminium CNC z matowym wykończeniem w kolorze czarnym. Wszystkie krawędzie są zaokrąglone, co nadaje lekkości i elegancji. Obudowa z obu boków ma wycięte skośne otwory wentylacyjne.

A200_4.thumb.jpg.b38e490218b0cc3a96c08354eaadca65.jpg  A200_1.thumb.jpg.79191387c4996914b57a97e5324b9722.jpg

Na froncie znajduje się tylko wyświetlacz OLED i pokrętło głośności, które pełni jednocześnie rolę selektora wejść.

Na tylnej ściance mamy sekcję:

- wejść: optyczne, analogowe RCA, sieciowe LAN i USB-A do podłączenia pamięci  pen drive (max. do 32 GB).

- wyjść: coaxialne i analogowe RCA

Dalej znajdują się terminale głośnikowe,  przycisk “WiFi Control”, gniazdo Trigger, gniazdo zasilania IEC z głównym włącznikiem. Nie zabrakło również gniazda dla anten: wifi i bluetooth.

A200_5.thumb.jpg.44992d5cfed6a435a62ba5dae8d23dcc.jpg

 

DSC_4304.thumb.jpg.396ad0da8c19315c44f175bb7e748ff2.jpg  DSC_4297.thumb.jpg.a7514015ecf87bc9af18635318252a2f.jpg

 

DSC_4295.thumb.jpg.0e9f95dbd6fe7efd3ed5097f45ee2ede.jpg  DSC_4298.thumb.jpg.a67b7da44675f1c556fa92c336045ca4.jpg

 

DSC_4305.thumb.jpg.4aba882e7cd96762e52a9854a2dd48a0.jpg  DSC_4299.thumb.jpg.ee93ff88154478977fb7df3319f3cdb5.jpg

 

DSC_4302.thumb.jpg.1150ff644d82b15bacacfe21bedf8293.jpg  DSC_4303.thumb.jpg.737df0f213843d01f42313189f5e1ad5.jpg 

 DSC_4308.thumb.jpg.7f99ce75b80fdfb7d9409e956bb426ed.jpg

 

A 200 zbudowany jest w oparciu o wzmacniacz klasy D o mocy 2x150W przy 8 omach i 2x250 W przy 4 omach.

Wzmacniacz osiąga niski poziom szumów dzięki wtórnemu sygnałowi sprzężenia zwrotnego, co daje czystym i szczegółowym dźwięk.

W Omnia A 200 zastosowano dynamiczny zasilacz impulsowy o niskim poziomie szumów NuPrime (DLN PS).

Zasilacz ma wbudowany dwurdzeniowy układ, który bardzo szybko reaguje na zapotrzebowanie mocy wyjściowej wzmacniacza. Posiada on trzy poziomy sterowania: z wykorzystaniem małego transformatora przy niskim poborze mocy, następnie dużego transformatora, gdy zapotrzebowanie na moc wzrasta i wreszcie dwóch zasilaczy współpracujących ze sobą, aby zmaksymalizować dostarczanie mocy.
Częstotliwości przełączania zasilacza są automatycznie regulowane w zakresie od 60kHz do 180kHz, zgodnie z zapotrzebowaniem mocy wyjściowej wzmacniacza.
Ponadto A200 wykorzystuje olej silikonowy o ultra wysokiej przewodności cieplnej i bloki miedzi o wysokiej czystości do szybkiego przewodzenia ciepła.
Wyjście głośnikowe A200 zawiera dwustopniowy filtr wyjściowy, który redukuje zakłócenia o wysokiej częstotliwości, zapewniając bardziej przejrzysty i przyjemny dźwięk, niemęczący podczas długich odsłuchów.
Do łączności wifi zastosowano moduł MEDIATEX MT7688, natomiast za przesyłanie bluetooth odpowiada Qualcomm aptX HD.

 A200_PCB_4.thumb.jpg.aeb406b0a8ff855cc6bfda62be10f7cb.jpgA200_PCB_3.thumb.jpg.c578b8c3b930432a71dcb428ef9c0c22.jpg

 

A200_PCB_6.thumb.jpg.2efade67686a9490c549612534a49dbe.jpg  A200_3.thumb.jpg.7deb9e7b991570fb76ca955fa1696acb.jpg

 

A200_PCB_2.thumb.jpg.c859e66acaab11056a9fcf51f192d08f.jpg

 

 

Obsługa:
Jeśli chodzi o funkcjonalność A 200 to wzmacniacz zintegrowany plus odtwarzacz strumieniowy z wbudowanym przetwornikiem cyfrowo-analogowym, krótko mówiąc to urządzenie all in one.
NuPrime Omnia obsługuje wszystkie serwisy streamingowe: Amazon Music, iHeartRadio, Qobuz, QQ Music, Spotify, TIDAL, TuneIn, Napster, Ximalaya. Zapewnia również przesyłanie muzyki za pomocą AirPlay i sieciowego DLNA.
Sygnał możemy odtwarzać z głębią bitowa 16/24 i max częstotliwością próbkowania 192 kHz. Tidal działa w jakości HiFi, nie jest obsługiwany nadal dla wielu kontrowersyjny format Master. Qobuz możemy słuchać w jakości Hi-Res.
Obsługa A200 jest bardzo prosta, nie musimy prosić informatyka do pomocy w konfiguracji urządzenia, czy postawienia serwera DLNA.
Jeśli korzystamy z połączenia LAN, to cała konfiguracja ogranicza się do wpięcia kabla RJ-45 i podpięcia głośników. Do sterowania możemy wykorzystać pilot lub aplikację Omnia Receiver dostępną zarówno na system Android, jak również iOs.
Aplikacja jest intuicyjna, działa szybko, nic się nie zawiesza.
Aby A200 lepiej dostosować do różnych głośników, czerpie on techniczne inspiracje z własnej serii AMG i opracowuje szybką funkcję EQ opartą na DSP, aby zapewnić różne charakterystyki dźwięku w różnych trybach. Można wybrać łącznie 8 trybów, które użytkownicy mogą dostosować do własnych preferencji, charakterystyki głośników i rodzaju muzyki.
Sposób użycia jest bardzo prosty. W prawym górnym rogu pilota znajduje się przycisk głośności. Za jego pomocą przełączamy tryby na Flat, Loudness 1, Loudness 2, Loudness 3, Rock, Jazz, Pop, Classic. Ze względu na moje upodobania muzyczne, najbardziej odpowiadał mi filtr Jazz, podkreślał wokal i dodawał trochę ciepłego dołu.

IMG_4924.thumb.PNG.4ba4bd9de38c4081f6ffa1962460a09b.PNG IMG_4931.thumb.PNG.6e35871427b27ee1f7e7ea108b2e021c.PNG IMG_4932.thumb.PNG.d53b166882d91ebaa59f936c1c9c91ea.PNG IMG_4933.thumb.PNG.cb64622cb593053aff0d8dcc700cc977.PNG IMG_4935.thumb.PNG.300bfc6b02c9b7a9d27c8ba1fff3aeb1.PNG 

IMG_4936.thumb.PNG.d05549a6cd81063d354bd55bd8317938.PNG IMG_4923.thumb.jpg.5869c2d2c08dc0da6c6d25556a2d0bf6.jpg IMG_4926.thumb.jpg.0a2056475403f4baa03cce463931fa82.jpg IMG_4927.thumb.PNG.2f411dc2df5f7763a89fc3e4f54cd6f3.PNG IMG_4928.thumb.PNG.e9132d73e5543ba3b6fa64c8f191c429.PNG 

IMG_4928.thumb.PNG.e9132d73e5543ba3b6fa64c8f191c429.PNG IMG_4929.thumb.PNG.4dcbc7ca5fef1b161da22307cc1c98f3.PNG IMG_4930.thumb.PNG.3ad29dd020a0c7ad210901fa2e5d07e2.PNG

 

Odsłuchy:
Muszę się przyznać, że nie przepadam za urządzeniami all in one, wolę tradycyjny wzmacniacz, osobny przetwornik cyfrowo analogowy i streamer.
Wiem, wiem, pewno to stereotypy, ale wszystko w jednym, kojarzy mi się ze słabą jakością, takim nijakim dźwiękiem do słuchania w kuchni.
A jeszcze jak zobaczyłam rozmiary A200, to prawie skreśliłam ten wzmacniacz w przedbiegach.
Jako że urządzenie dotarło do mnie zupełnie nowe, dostało kilka dni na rozgrzewkę i pokazało, co potrafi.
Zacznijmy od dołu, który jest zadziwiająco dokładny i rozdzielczy, niskie tony są bogate w informacje, w których nie brakuje też różnorodności. Wybrzmiewa szybko, energicznie, nie ma mowy o efekcie kluchy, brzmi on, bardzo przyjemnie.
Do testów wykorzystałam utwór Earth Drums, kompozycję He Xun-Tianto, to czysty utwór perkusyjny, w którym naprawdę można przetestować możliwości swojego sprzętu. Bębny „poruszają się” w całym utworze od lewej do prawej. Ten utwór bardzo często jest wykorzystywany w pokojach demo na Audio Video Show.
Tony średnie W Omnia A200 są czyste, wyraźne, naturalne i plastyczne w przekazie, przepięknie brzmi gitara w utworze
Make It Rain - Ed Sheerana, wokale są muzykalne i słychać w nich precyzje przekazu, chrypka, vibrato, wszystko wybrzmiewa.
Góra pasma jest pozbawiona agresji czy wyostrzeń, błyszczy, mieni się bogatą paletą dźwięków, nic nie męczy słuchacza. Ten wzmacniacz nie brzmi jak klasyczne „D”, a już na pewno nie można mu zarzucić, że dźwięk jest nienaturalnie, metaliczny.
Jest jeszcze jedna rzecz, która wyróżnia brzmienie opisywanej integry, to stereofonia, wielkość sceny i zwinność dźwięku. Scena kreowana przez A 200 jest szeroka i głęboka, a separacja planów wzorowa, nic się ze sobą nie zlewa. Bubbles - Yosi Horikawa rozsypały się po całym pomieszczeniu, z przodu, z tyłu, na boki, otoczyły mnie dźwiękiem. NuPrime skraca dystans między słuchaczem a sceną i robi to w bardzo umiejętny sposób – pierwszy plan jest tylko nieco wysunięty do przodu, nie ma to nic wspólnego z nachalnością, która w czasie krótkiego odsłuchu robi zwykle bardzo korzystne wrażenie, ale na dłuższą metę okazuje się męcząca.

Trochę sprzętów przeszło przez moje ręce i różnie bywało, czasami na siłę trzeba się było doszukiwać jakichś plusów. A tu pełne zdziwienie i „przecieranie uszu”.
NuPrime zwracam honor temu mikrusowi.
Żeby nie było, że tylko tak słodzę, dorzucę małą łyżkę dziegciu.
Czego mi brakowało w Omnia A 200 ? Na pewno przydałoby się wejście coaxialne i USB B, wtedy byłby to pełnoprawny DAC z możliwościami podpięcia różnych źródeł.
Mimo tego i tak uważam, że to super sprzęt dla osób idących w minimalizm, które nie chcą ustawiać na szafce stosu urządzeń audio, a zależy im na dobrym dźwięku z multimediów.

DSC_4294.thumb.jpg.9d72dd31efbdf842c689b5a2b47b56fa.jpg  DSC_4295.thumb.jpg.0e9f95dbd6fe7efd3ed5097f45ee2ede.jpg

DSC_4291.thumb.jpg.d5479f2ed453d2544b625da229f19e28.jpg

 

Małgorzata Rutkowska-Mamica

 

 

Specyfikacja:

Wzmacniacz
Moc: 150W @ 8 ohm; 250W @ 4 ohm (oba kanały wysterowane)
THD:
<0.09% (AUX IN, 1W, @ 8 & 4 ohm)
<0.06% (OPT IN, 1W, @ 8 i 4 ohm)
Signal-to-Noise Ratio: >90 dB (wejście cyfrowe, 10W out @ 8 ohm)
Clipping power: >290W (1kHz @ 4 ohm, oba kanały wysterowane)
Frequency Response: +0,6 dB/-idB (12Hz - 22kHz)
Separacja kanałów: >85 dB (1kHz AUX): >105 dB (10kHz Digital)
Czułość wejściowa:
0.95V (AUX & OPT) dla 100W @ 8 ohm.
0.85V (AUX i OPT) dla 100W przy 4 omach
DAC i łączność bezprzewodowa
Głębokość bitowa: 16/24 bit
Optyczne wejście S/PDIF: PCM do 192kHz
Współosiowe wyjście cyfrowe
Analogowe wyjście liniowe
Technologie strumieniowania: Bluetooth 5.0 (aptX HD), DLNA, AirPlay
Łączność sieciowa: Gigabit Ethernet RJ45, Wi-Fi 802.11 b/g/n
Serwisy streamingowe: Deezer, iHeartRadio, Qobuz, QQ Music, Spotify, TIDAL, TuneIn
Audiofilskie komponenty i filtr szumów
MEDIATEX MT7688
Qualcomm aptX HD
Wymiary i waga
Waga produktu: 3kg
Wymiary produktu (szer. x wys. x gł.): 280 x 55 x 250 mm (w tym nóżki i przedłużone zaciski na tylnym panelu)
Wymiary opakowania (szer. x wys. x gł.): 440 x 100 x 340 mm
Waga przesyłki: 4,5 kg

 




User Feedback

Recommended Comments



Guest
This is now closed for further comments

  • Kolumny MoFi SourcePoint | MoFi Electronics | TEST

    NIESAMOWITA KARIERA ANDREW JONESA nie wzięła się znikąd. To człowiek, który, jak to się mówi, zapomniał o konstruowaniu kolumn więcej niż większość pozostałych inżynierów zdołała się nauczyć. Nie jest w tym sam, bo przecież są i inni fachowcy o nie mniejszej renomie. Słuchając modelu SourcePoint 10 firmy MoFi Electronics wiemy jednak, że w tym przypadku doszło do połączenia wiedzy teoretycznej i praktyki na wysokim poziomie.   Kolumny te grają dużym dźwiękiem z potężną sceną. Są precyz

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Recenzje

    Rotel S14

    Patrząc z perspektywy czasu na to, co dzieje się wokół nas bez większych problemów powinniśmy zauważyć nie tylko cykliczność pewnych zjawisk i mód, co ich wzajemne, znaczy się międzygatunkowe przenikanie, czy wręcz globalną powszechność. Pomijając sezonowość pewnych kolorów w motoryzacji i na modowych wybiegach interwały chwilowych zachwytów nad kanciastościami, krągłościami, minimalizmem, czy też iście bizantyjskim przepychem wracają na salony na tyle regularnie, że trudno mówić o jakimkolwiek

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Wzmacniacze

    Devialet Mania

    Od momentu swojego powstania Devialet zdążył przyzwyczaić zarówno swoich nabywców, jak i postronnych obserwatorów do niebanalnych, stricte lifestyle’owych form, high-endowych cen i wyżyłowanych parametrów technicznych. Mówiąc wprost – decydując się na wytwory francuskich mistrzów lutownicy można było liczyć na wielce atrakcyjną aparycję, ogrom technologicznych nowinek i może nie tyle „paragon grozy”, co rachunek potwierdzający wstęp na wyższy poziom zaawansowania. I gdy wydawało się, że paryska

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Polk Audio MagniFi Mini AX

    O tym, że współczesne, cienkie jak opłatek, wielkoekranowe odbiorniki TV najdelikatniej rzecz ujmując dźwiękiem generowanym przez wbudowane głośni(cz)ki nie zachwycają nie ma nawet co dyskutować. Jest to powszechnie znany fakt i nie ma się co zżymać, tylko przejść nad nim do porządku dziennego i znaleźć możliwe sensowne rozwiązanie. Ba, śmiem twierdzić, że takowa solucja jest na wyciągnięcie ręki i w dodatku nader często proponowana bądź to w ramach sugestii samych sprzedawców, bądź też w formie

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Soundbary

    Ortofon 2M Black LVB 250 | TEST

    Ortofon 2M Black LVB 250   „Większość miłośników gramofonów i płyt winylowych wychodzi z założenia, że wybór rodzaju wkładki to całkiem prosta sprawa - jeśli mamy budżetową szlifierkę albo korzystamy z wejścia phono we wzmacniaczu i nie chcemy inwestować w osobny przedwzmacniacz korekcyjny, bierzemy MM-kę, natomiast jeśli mamy ciut większe ambicje i możliwości, powinniśmy jak najszybciej przeskoczyć na kartridż typu MC. Widać to także w cennikach. W przedziale 1500-3000 zł t

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Recenzje
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.