Skocz do zawartości

Stolik antywibracyjny Rogoz Audio 4SPB3N/BBS

palton

Rogoz Audio, to znana rodzima firma produkująca stoliki i platformy antywibracyjne, oraz inne akcesoria dedykowane sprzętowi Hi-Fi. Nazwa producenta pochodzi od nazwiska właściciela, twórcy i projektanta, Pana Janusza Rogoża.

Doświadczenia związane z pracą w Filharmonii Śląskiej w Katowicach, spowodowały chęć odtworzenia dźwięku orkiestry symfonicznej w domowym audio. Szybko okazało się, że to nie takie proste. Tak więc Pan Janusz zaczął studiować podręczniki związane z akustyką, materiałoznawstwem, mechaniką a także budową instrumentów i wiele innych. Mijały kolejne lata, aż w końcu wiedza ta została przekuta w konkretne produkty. Z jednym z nich miałem okazję obcować, swoje wrażenia chciałbym przekazać czytelnikom.

 

ccs-24402-0-53188800-1446410364_thumb.jpg

 

Stolik SPB3N/BBS został wykonany w sposób perfekcyjny. To piękny mebel, nie tylko mający wpływ na dźwięk, ale także na doznania wzrokowe. Sprzęty ustawione na blatach zyskują na elegancji, co często ma niebagatelne znaczenie, szczególnie dla naszych żon oraz gości. W odróżnieniu od standardu, narożniki blatów stolika zostały zaokrąglone. Fornir naturalny został polakierowany na wysoki połysk, co w tym wypadku zgrało się wspaniale z charakterem naturalnego drewna. Także długość i szerokość stolika była ponad standardowa. Całość tych zabiegów spowodowało uzyskanie spektakularnego efektu wizualnego. W moich słowach nie ma żadnej kurtuazji, 4SPB3N/BBS pomimo technicznej nazwy to jedna z najładniejszych rzeczy, jaką napotkałem na swojej drodze audiofila.

 

ccs-24402-0-89813900-1446410913_thumb.jpgccs-24402-0-44449100-1446410941_thumb.jpgccs-24402-0-52893400-1446410318_thumb.jpg

 

Stolik 4SPB3N/BBS jest zbudowany w przemyślany sposób. Szkielet tworzą okrągłe stalowe nogi, połączone kształtownikami o przekroju prostokąta, na których za pomocą systemu BBS oparte są półki. Balancing Board System, bo tak należy czytać skrót BBS, to połączenie zalet punktowego podparcia blatu, oraz zmiany drgań poziomych na ciepło za pomocą tarcia. Odbywa się to za pośrednictwem odpowiednio wyprofilowanej nakładki z włókna węglowego, która nałożona na kolec zamocowany w ramie, ślizga się po stalowym gnieździe osadzonym w blacie.

 

ccs-24402-0-52836200-1446410655_thumb.jpg

 

Wrażenia dźwiękowe.

 

Pomysł na test wypłynął od grupy moich przyjaciół, stałych uczestników spotkań na Kujawach. Jeden z nich posiada stolik tejże firmy o symbolu 4SPB3N, który świetnie sprawdza się w jego systemie. Zainspirowani pozytywnymi efektami, nabraliśmy apetytu na zapoznanie się z bardziej rozbudowanym modelem z oferty Rogoz Audio. Poza planowanym porównaniem z platformami DiY, zapowiadała się bratobójcza walka. Wydawało się, że tańszy model będzie się dzielnie bronił. Niestety, nic z tego, porównanie nie pozostawiło żadnych złudzeń…

Początkowo nie dawałem wiary w różnice, jakie może wprowadzić stolik. Rozumiem znaczenie odpowiedniej budowy podstawki pod kolumnę, gdzie jej masa i sztywność wpływają bezpośrednio na obudowę głośnikową. Kiedyś jednak zadawałem sobie pytanie, jak duże to może mieć znaczenie w przypadku elektroniki? Moje pytanie rozwiało się bardzo szybko, wystarczyło przestawić jeden element toru ze stolika diy, na zakupiony przez Sławka 4SPB3N, żeby zanotować słyszalną zmianę w zakresie niskich tonów. Po ustawieniu całej elektroniki, było już wszystko jasne. Wszystkie aspekty uległy zmianie, w tym danym systemie jednoznacznie pozytywnej. Po tym doświadczeniu ( jak już wyżej wspominałem), doszliśmy do wniosku, że trzeba koniecznie sprawdzić inny model. Tak więc po krótkiej naradzie i kilku telefonach, pojawił się na Kujawach 4SPB3N/BBS.

 

Nowy stolik przyćmił swoim majestatem starszego brata. Widać było duży postęp w wykonaniu detali. Byliśmy bardzo ciekawi zmian w dźwięku wprowadzanych przez nowatorską konstrukcję BBS. Nikt jednak nie spodziewał się tak spektakularnych zmian. O ile stolik Sławka precyzją i kontrolą dźwięku, zagonił do kąta platformy diy, to tutaj zmiany miały inny charakter. W pierwszej chwili wydawało się, że dźwięk jest bardziej zaokrąglony. Po chwili zrozumieliśmy, że po prostu mamy do czynienia z większą szlachetnością wybrzmień, które nie są tak szybko ucinane. Muzyka stała się płynniejsza, barwna i co wydaje się sprzeczne, jeszcze bardziej szczegółowa. Poza pozytywnymi zmianami w barwie, również scena muzyczna zyskała na wielkości. Precyzja osadzenia muzyków w przestrzeni pozostała na zbliżonym poziomie, jednak dookoła nich pojawiło się jeszcze więcej powietrza. Odrobinę zmienił się stosunek wysokich tonów do średnicy i basu. Tego ostatniego nieco przybyło, podobnie stało się ze średnicą, góra przestała kłóć ostrościami. To kwestia wyrafinowania, pewnej nieopisanej granicy, gdy bez słów rozumiemy, że stało się coś wyjątkowego. Niby wszystko pozostaje podobne, a jednak muzyka zaczyna porywać.

 

ccs-24402-0-63629200-1446410490_thumb.jpg

 

Opisane wrażenia dźwiękowe, są pewnymi uproszczeniami. Trudno wyrazić piórem, niuanse słyszane w trakcie odsłuchów. Tak, napisałem „niuanse”, bo tak jest zanim przekroczy się pewną granicę. Często się zastanawiamy, gdzie się zaczyna ten magiczny Hi-End… Zdaje się, że znalazłem odpowiedź- wtedy, gdy te niuanse, detale, subtelności na granicy percepcji, przekraczają pewną granicę . Wtedy muzyka zaczyna zachwycać, ludzie przestają rozmawiać i wiercić się. Twarze słuchaczy najpierw stają się skoncentrowane by za chwilę rozpromienić się uśmiechem. Gdy na koniec cieszymy się smaczkami serwowanej muzyki, bez słów wiemy, że to jest to. Wielu uzna moje słowa za niedorzeczne, dziwne, bądź przesadzone. Trudno, taka jest cena bycia w zgodzie z samym sobą. Pozostaje garstka osób, która mnie zrozumie, do Was są skierowane moje słowa.

To niesamowite, ile można uzyskać stawiając sprzęt na tak skonstruowanym stoliku. Muszę się zgodzić z Panem Januszem, jeśli chce się iść wyżej w wierności reprodukcji muzyki, nieodzownym jest zadbanie o właściwe podłoże dla elektroniki.

 

ccs-24402-0-95866800-1446410961_thumb.jpg

 

Janusz Rogoż z całą pewnością wie co robi. Rozmawialiśmy wspólnie kilkukrotnie o sprawach związanych z wibroakustyką/ Powiem krótko- nie ma tutaj mowy o przypadkowości. To wdrożona w życie inżynieria, nowatorskie rozwiązania i perfekcja wykonania. Taki produkt można polecić każdemu, nawet niedowiarkowi podważającemu wpływ stolika na dźwięk. Sam efekt wizualny powoduje, że warto mieć tak ładny przedmiot w swoim mieszkaniu.

 

Autor:

Robert Trzeszczyński

 

Cena: 9400zł

Wymiary(szer./wys.gł.) : 1450/77/52 górny blat, 46 dolne

Waga półki ok. 30kg

Waga całości 150kg

 

Dystrybucja:

ROGOZ AUDIO

Kontakt:

Janusz Rogoż

tel. 504 080 690

(w godz.: pn-pt. 10.00-17.00; sob. 10.00-15.00)

fax (32) 205 34 12

[email protected]

[email protected]

facebook.com/rogozaudio




Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Na jakim systemie dokonałeś recenzji tego stolika i w jakim pomieszczeniu?

Jakoś tego nie doczytałem w teście a to w "Hi-Endzie przy niuansach" podstawa rzetelności.

Aha, jeszcze jedno pytanie czytelnika - jak długo ten testowy system jest u ciebie?

Pytania są może trochę dociekliwe, ale sam przymierzam się do kupna "biżuterii" i stałe odnośnie pomieszczenia i systemu są podstawą rzetelnej oceny zmian wnoszonych przez dodatki typu mebel.

Pozdrawiam.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 26

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
  • Najnowsze wszędzie

    faq


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.