Skocz do zawartości
Akcesoria

Yamaha MusicCast 50

Po sierpniowej zabawie z parą MusicCastów 20 Yamahy, która udowodniła, że bezprzewodowe systemy audio, to nie jakaś odległa przyszłość, tylko osiągalna za zupełnie niewielkie pieniądze teraźniejszość a co najważniejsze teraźniejszość pozwalająca kompletować nawet całkiem rozbudowany system sukcesywnie – krok po kroku, głośnik po głośniku. Na początku możemy bowiem, niejako na próbę wystartować z poziomu wspomnianej przed chwilą pojedynczej 20-ki, jeśli spełni nasze oczekiwania, żeby nie czuła się samotna dokupić drugą do pary, kilkoma kliknięciami w dedykowanej appce uaktywnić funkcja MusicCast Stereo i niejako zupełnym przypadkiem wkraczamy w świat dźwięku o jakości, której osiągnięcie dla części popularnych zestawów mini i micro może okazać się nieosiągalne. Proste? Bardziej już się chyba nie da, jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia i jak się zasmakowało w japońskich delicjach, to korci człowieka, żeby zrobić sobie jeszcze lepiej, a w audio lepiej w większości przypadków oznacza więcej, więc warto byłoby rozejrzeć się za nieco bardziej postawnym, lub jak kto woli poważnym, zestawem muzycznym. W tym momencie pomocną dłoń wyciąga sam producent podsuwając nie dość, że gotowe, to w pełni kompatybilne z posiadanym setem rozwiązanie, czyli największy z rodziny model MusicCast 50.

 

ccs-2651-0-94225500-1540576122_thumb.jpg ccs-2651-0-74821500-1540576128_thumb.jpg ccs-2651-0-56575000-1540576134_thumb.jpg

ccs-2651-0-62015000-1540576143_thumb.jpg ccs-2651-0-88566900-1540576154_thumb.jpg ccs-2651-0-82050400-1540576161_thumb.jpg

ccs-2651-0-67069500-1540576168_thumb.jpg ccs-2651-0-32493100-1540576175_thumb.jpg ccs-2651-0-57465900-1540576182_thumb.jpg

ccs-2651-0-71649300-1540576188_thumb.jpg ccs-2651-0-02449500-1540576195_thumb.jpg ccs-2651-0-08455500-1540576202_thumb.jpg

 

Patrząc na Yamahę MusicCast 50 i mając jeszcze co nieco w pamięci z lat 70-80 minionej epoki, część z Was może się zastanawiać skąd, zaproponowany przez Japończyków kształt, jest Wam znajomy. Oczywiście z lekkim przymrużeniem oka i odrobiną dobrej woli można bowiem uznać, iż 50-ka ma w sobie coś z „antycznego” prodiża, który to oprócz chyba najpopularniejszej – okrągłej odmiany występował również w nieco bardziej owalnych formach. No dobrze, żarty na bok, bo Yamaha prezentuje się całkiem elegancko i choć w dostarczonej przez dystrybutora - Sieć Salonów Top HiFi & Video Design, białej odsłonie spokojnie może zagościć w jakiejś przestronnej i utrzymanej w podobnej tonacji kuchni, to już naturalnym środowiskiem czarnej wersji zdecydowanie częściej będzie salon.

Co do jakości użytych materiałów i precyzji spasowania poszczególnych elementów, to sytuacja w porównaniu do młodszego rodzeństwa pozostaje bez zmian. Gumopodobne tworzywo sztuczne i metalowa siatka maskownicy okalająca obły korpus wydają się być niezniszczalne, co powinno być istotną a wskazówką dla wszystkich osiadających, bądź spodziewających się pojawienia w najbliższym otoczeniu małych, wszędobylskich istotek. Nic z niej (na widoku) nie wystaje, niczego za bardzo nie można urwać a i sam interfejs poprzez który kontaktuje się z nami a my z nią oparto na sensorach umieszczonych tuż przy przedniej krawędzi a stosowne, wskazujące na uaktywnienie konkretnego wejścia i drogę transmisji przeniesiono na krawędź tylną. Rozwiązanie to okazuje się nie tylko sprytne, z powyższych względów, co również ergonomiczne, gdyż nawet siedząc w mocno zaciemnionym pokoju nie jesteśmy narażeni na migoczące diody i inne efekty świetlne. Wydaje się to całkiem logiczne, gdyż skoro do obsługi 50-ki i tak i tak musimy posiłkować się tabletem/smartfonem, to nie dość, że całą guzikologię mamy cały czas pod ręką, to w dodatku zintegrowany z nią interfejs graficzny oferuje nam pełen dostęp do posiadanych , czy to w sieci lokalnej, czy to serwisach streamingowych zbiorów muzycznych. O samej appce rozpisywać się nie będę, bo 50-ka korzysta z tej samej, co wszystkie urządzenia z rodziny MusicCast, więc bez sensu byłoby tę część dublować. Zainteresowanych odsyłam do wcześniejszych recenzji 20-ek http://www.klub.audiostereo.pl/recenzje-akcesoria/yamaha-musiccast-20-art660.html , czy też nawet WXAD-10 a ze swojej strony jedynie wspomnę, iż 50-ka po włączeniu bardzo grzecznie się melduje i pojawia jako kolejne pomieszczenie/strefa, które oczywiście kilkoma kliknięciami można bezproblemowo zespolić z istniejącą już konfiguracją.

Zanim jednak zajmiemy się jej walorami brzmieniowymi, zajrzyjmy jeszcze dosłownie na chwilę na jej ściankę tylną gdzie znajdziemy gniazdo zasilające – tzw. ósemkę, dwa wejścia liniowe – jedno w postaci mini jacka i drugie, już klasyczne – w postaci pary RCA, wyjście optyczne toslink, port USB (niestety wyłącznie o charakterze serwisowym) i gniazdo Ethernet.

 

Już przy pierwszych taktach ciężkiego niczym dowcip posła Suskiego albumu „Evolution” Disturbed okazało się, ze żarty się skończyły i Yamaha nie tylko dysponuje pokaźnym zapasem mocy, co z wielką chęcią się nim wszem i wobec chwali. Krótko mówiąc 50-ka gra zaskakująco potężnym, wręcz masywnym dźwiękiem nie bojąc się, gdy wymaga tego repertuar, zatrząść lokum, w której przyjdzie jej grać. Powiem tylko tyle, że moim, 21-metrowym pokoju nawet nie próbowałem sprawdzać, gdzie kończy się zakres jej możliwości, bo byłem pewien, iż wcześniej skończyłaby się cierpliwość moim sąsiadom a ja niechybnie nabawiłbym się trwałego uszczerbku na zdrowiu i wcale nie mam na myśli rękoczynów z ich strony a najzwyklejszą głuchotę. Co istotne niskim tonom nie tylko nie brakuje masy i wypełnienia, co przede wszystkim kontroli, dzięki czemu nie musimy obawiać się efektu tzw. boomboxa, który tłucze wszystko na jedno kopyto i stawia ilość ponad jakość. U Yamahy niby wszystkiego jest dużo, ale ów asortyment jest pierwszej świeżości.

Potężnemu basowemu fundamentowi atrakcyjnością oczywiście dorównuje nasycona średnica, w stosunku do której określenie „soczysta” wydaje się w pełni uzasadniona i na miejscu. Posłuchajcie tylko najnowszego krążka „Love Is Here To Stay” Tony’ego Bennetta i Diany Krall, gdzie na nieco bardziej analitycznym, rozdzielczym systemie można byłoby odnieść wrażenie, że głos wokalistki, w celu dopasowania siły emisji do bądź, co bądź leciwego Benetta nieco osłabiono i przede wszystkim zdesaturowano. Całość zyskała przez to na spójności, ale niejako przy okazji uleciał gdzieś duch autentyzmu. A Yamacha, właśnie poprzez swoją natywną sygnaturę ową „młodzieńczą” witalność Dianie przywraca. Ale, że co? Że wbrew zamysłowi realizatorów? A to mnie akurat mało w tym momencie obchodzi, bo jak D.K śpiew, to chyba wszyscy wiedzą i nikt jej wrodzonej zmysłowości nie prawa reglamentować.

No dobrze, a co się dzieje na górze pasma? Uczciwie powiem, że dzieje się nie tylko dużo, ale i dobrze. Na tyle dobrze, że pomimo niezaprzeczalnie lifestyle’owej proweniencji nie powinniście czuć zakłopotania sięgając po takie audiofilskie perełki jak „De vez en cuando la vida: Joan Manuel Serrat y el siglo de oro” Cappella Mediterranea, Leonardo García Alarcón z przepięknie szeleszczącymi damskimi partiami wokalnymi i muzyką niepozwalającą nawet na chwilę obojętności, czy też niekoniecznie lekki, bo podlany niezwykle „tłustym” beatem, ale na pewno łatwy i zupełnie niepoważny „Music Volume 3: Herb Alpert Reimagines The Tijuana Brass”. W obu przypadkach zbyt dosadna, ofensywna góra zepsułaby całą przyjemność odsłuchu a tymczasem z 50-ką w roli źródła dźwięku chce się tylko więcej. Jest bowiem dźwięcznie, nieco bardziej „złoto” niż w oryginale, ale przez to milej i wreszcie przy muzyce odpoczywamy, a o to przecież chodzi.

Dosłownie na koniec zostawiłem trochę audiofilskiej paplaniny. Otóż Scenę dźwiękową generowaną przez MusicCast 50 z powodzeniem można określić jako niezwykle obszerną i bardzo pozytywnie zaskakującą pod względem głębi. Oczywiście z pojedynczym modułem o klasycznej stereofonii możemy zapomnieć, jednak proszę mi wierzyć, że po kilku - kilkunastu minutach stwierdzamy, że da się bez niej żyć. Źródła pozorne bowiem są umiejscawiane w przestrzeni jak należy, dystans je dzielący nie budzi większych zastrzeżeń i jedynie początkowo, przyzwyczajeni do tego, że gitara powinna być bardziej z lewej a perkusjonalia z prawej, próbujemy je tam umiejscawiać, ale to mija, bądź w tzw. międzyczasie pojawia się druga 50-ka i temat umiera śmiercią naturalną.

 

Yamaha MusicCast 50 to urządzenie kompletne, będące wszystkim i posiadające wszystko, czego współczesny nabywca mógłby po nim oczekiwać. Jest niezwykle atrakcyjne pod względem wzorniczym, szalenie intuicyjne jeśli chodzi o obsługę a przy tym potrafi zapewnić potężną dawkę decybeli. Czy trzeba czegoś więcej? Akurat w tym wypadku, to raczej peryferia, w stylu innych źródeł sygnału w stylu telewizora, konsoli, bądź nawet gramofonu będą łakomym okiem patrzyły na 50-kę aniżeli ona na nie, gdyż ona solo sprawdza się wybornie, a one … ?

 

 

 

Marcin Olszewski

 

Dystrybucja: Sieć Salonów Top HiFi & Video Design

Cena: 2 399 PLN

 

Dane techniczne:

Moc: 70W

Wejścia: para RCA, Mini jack, optyczne TOSLINK

Komunikacja: Wi-Fi, Ethernet, AirPlay, Bluetooth

Obsługa: FLAC / WAV / AIFF: do 192 kHz/24 bitów,Tidal, Deezer, Spotify / Funkcja MusicCast Surround / Funkcja MusicCast Stereo

Wymiary (S x W x G): 400 x 123 x 200 mm

Waga: 4.5 kg

Data dodania

Audio Pro C20

Jeszcze do niedawna, pomimo coraz bardziej zaawansowanej integracji „domowej inteligencji” większość nieskażonych audiophilią nervosą użytkowników żyła w przekonaniu, że TV najrozsądniej wzbogacić o soundbar, bądź podpiąć pod posiadany zestaw MCh/stereo a mniej bądź bardziej bezprzewodowe ekosystemy składające się z większych i mniejszych jednostek są może i wygodne, jednak zazwyczaj pełniły rolę niezobowiązujących umilaczy codziennej krzątaniny w kuchni, relaksu w sypialni, czy też na balkonie.

Fr@ntz
Fr@ntz
Kolumny

Porównanie JBL Go 4 z poprzednimi modelami - co się zmieniło?

Porównanie nowego modelu głośnika JBL Go 4 z jego poprzednimi wersjami to temat, który z pewnością zainteresuje wielu miłośników muzyki i technologii audio. Marka JBL słynie z innowacyjnych rozwiązań dźwiękowych, które nie tylko zachwycają jakością brzmienia, ale także ewoluują wraz z postępem technologicznym. Dlatego też warto przyjrzeć się bliżej, jakie zmiany i ulepszenia zostały wprowadzone w najnowszym modelu JBL Go 4 w porównaniu z jego poprzednikami. #dwa_boxy_lewo_prawo_

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Recenzje

Sonus Faber | Wywiad z Projektantem | Film

Cześć! Dzisiaj mamy dla Was wywiad z Livio Cucuzza, który jest głównym projektantem dla włoskiego Sonusa Fabera. Zadam mu kilka pytań, między innymi o jego ulubiony model, plany na przyszłość oraz o to, jakie polskie jedzenie mu najbardziej zasmakowało 😉 Zapraszamy do oglądania!   Chcielibyście zobaczyć więcej takich filmów? Dajcie znać w komentarzach pod filmem!

Q21
Q21
Wywiady

Męskie Granie 2024

START SPRZEDAŻY OSTATNIEJ PULI: 24.04.2024, g. 12:00 Już 23.04 o g. 12:00 pojawi się line-up 15-tej edycji trasy festiwalowej Żywiec Męskie Granie! FAQ - najczęściej zadawane pytania dotyczące zakupu biletów znajdziesz TUTAJ. Ważne: płatność za bilety będzie możliwa wyłącznie za pomocą BLIK oraz Vouchera eBilet. Do zatańczenia pod sceną! Bilety na trasę Męskie Granie 2024 Limit biletów: 4 bilety na użytkownika na dany koncert. Wszystkie bilety są personalizowane - o

AudioNews
AudioNews
Newsy

Orange Warsaw Festival 2024

O wydarzeniu OGŁOSZENIE ARTYSTÓW: legendarne The Prodigy zamknie Orange Main Stage 7 czerwca! Co-headlinerem piątku na OWF 2024 będzie Yeat. Orange Warsaw Festival to od kilkunastu lat najważniejsze wydarzenie muzyczne i kulturalne Warszawy oraz idealne rozpoczęcie festiwalowego lata. Każda edycja jest świętem muzyki, skupiającym dziesiątki tysięcy fanów i eklektyczny line-up. Orange Warsaw Festival 2024 line-up W dniach 7-8 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec wystąpi

AudioNews
AudioNews
Newsy 1


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.