Skocz do zawartości
Żródła

Ayon Stealth

W świątecznym czasie wigilijno-noworocznym, przyszło mi testować urządzenie STEALTH firmy Ayon Jest to przetwornik cyfrowo-analogowy z wbudowanym przedwzmacniaczem, zawierający szklane banki na pokładzie. Testowałem urządzenie zarówno jako przetwornik jak i sam przedwzmacniacz a także jako komplet. Wielokrotnie były opisywane produkty Ayona, są to zawsze obudowy wysokiej klasy ze szczotkowanego aluminium i wysokiej jakości gniazda. Za opis wyglądu, niech wystarczą więc zdjęcia i specyfikacja techniczna, oraz informacje zawarte na stronie producenta. Testowane urządzenie, przybyło do recenzji wraz z dedykowanym transportem plikowym NW-T. Jako, że serwer był już na łamach magazynu testowany, nie opisywałem jego sygnatury. Recenzję NW-T można przeczytać TUTAJ.

 

 

ccs-24402-0-83530200-1422835616_thumb.jpg

 

Brzmienie

 

Ayon od pierwszych chwil po wpięciu go do systemu, zdradza swój lampowy rodowód. Żadne sztuczki tu nie pomogą, charakter lampy zawsze przebije się ze swoją barwą i gładkością. Urządzenie można stawiać na granicie czy modnych ostatnio podstawkach antywibracyjnych, można też zastosować odpowiednie sieciówki, cyfrówki i inne kable połączeniowe, utwardzające brzmienie. Takie zabiegi, tylko w niewielkim stopniu zmieniają sygnaturę dźwięku. Pytanie brzmi, czy jest sens z tym walczyć? Hmm, przyzwyczajony do dokładności jaką posiadają takie urządzenia jak Mytek, Wadia czy Theta, próbowałem niepotrzebnie walczyć o większą precyzję. Całkowicie mijało się to z celem, wystarczyło bowiem zaakceptować tą odmienność i docenić to, co Stealth sobą reprezentuje. Tak więc, zmieniając filozofię i strategię działania, zacząłem czerpać przyjemność ze słuchania serwowanej muzyki. Niby to takie proste, a jednak trudno się było początkowo przyzwyczaić. Szczególnie dac przedstawiał sobą tak zdecydowany charakter. Instrumenty otrzymały duże wymiary, były bardziej obecne, wibrujące i gęste. Tak jak wspominałem, inne urządzenia były zawsze precyzyjniejsze, dokładniej rysowały scenę, miejsce i wymiary źródeł dźwięku. Zastanawiało, że to jednak Ayon wydawał się pod wieloma względami prawdziwszy. Wiele z tych spostrzeżeń wynikało z perspektywy, którą uważamy za wzorcową. Uwielbiam, jak scena jest bardzo głęboka i szeroka, wręcz spektakularna. Lubię uczucie, gdy wiele wydarzeń wychodzi poza ściany pomieszczenia i dobiega do mnie z oddali. Wtedy jednak, instrumentu mają mniejsze wymiary, czasami są wręcz anorektyczne. Stealth stawia na wypełnienie, w związku z tym operuje on dużą masą. Tak więc, wokale są efektowne, pełne i mocno zaznaczone. Są odrobinę niżej zestrojone, trochę bardziej nosowe. Tak podane głosy ludzkie, wypadają niezwykle ciekawie. Szczególnie można to zauważyć u ciemnoskórych wykonawców. Gitary oraz inne instrumenty strunowe, mają delikatnie złagodzone kontury natarcia ataku. Dźwięki łączą się w nasycone dźwiękiem akordy. Ponownie zadaję sobie pytanie, jaka jest prawda? Zapewne leży gdzieś po środku. Niemniej, taka prezentacja jaką oferuje Stelth, jest niezmiernie ujmująca, myślę, że wielu to pokocha. Są systemy, w których taka wyrazistość sprawdza się znakomicie. Zwykle testuje sprzęty w kilku konfiguracjach, w tym tradycyjnie w systemie przyjaciela Krzyśka. Jest to cenne z wielu powodów. Poza oczywistą zaletą w postaci kolejnego punktu odniesienia, najcenniejsze są uwagi Krzyśka. Tak naprawdę wiele słów użytych w recenzjach, należy właśnie do niego. Są też inni koledzy, których zdanie równie mocno cenię, jednak to Krzyś jest zawsze na posterunku, chętny do pomocy.

Wracając do sprzętu, to właśnie u Krzysztofa Ayon sprawdził się najlepiej. Jego system, jest bardzo rozdzielczy, jednak czasami narzekaliśmy na barwę średnicy. Stealth oferuje nasycenie tego zakresu pasma, co zaowocowało znakomitym dźwiękiem. Ze szczerym sumieniem mogę napisać, że to co robił z dźwiękiem Ayon w tym systemie, podobało mi się bardzo. Tutaj firmowa elektronika Audioneta, nie dawała takiej frajdy ze słuchania.

Jestem winien czytelnikom kilka słów o poszczególnych częściach charakterystyki. Tak więc, wysokie tony są pastelowe, nieco zaokrąglone.To fakt i nie można z nim polemizować. Pozostałe aspekty tego zakresu, nie wyróżniają się w żaden sposób. Góra jest podawana miękko i trudno się tutaj do czegoś przyczepić, ale też, nie ma o czym się więcej rozpisywać.

O średnicy napisałem już sporo powyżej, dodam więc krótko, że to zdecydowanie najlepsza część dźwięku urządzenia. Jest dogrzana, wręcz dopalona, kremowa i płynna a przy tym, nie gubi szczegółów.

Z basem nie jest tak źle, jakby się mogło wydawać. Pomimo, że to urządzenie lampowe, były chwile, że byliśmy zaskakiwani znakomitym zejściem i kontrolą. Działo się tak, z dość skutecznymi i mało problematycznymi Zollerami Solution. Ayon jest jednak często zestawiany z kolumnami Dynaudio, a tu już tak różowo nie było. Pomimo, że Dynaudio C3 są wyjątkowo szybkie jak na tą firmę, to jednak i one, wymagają żelaznej kontroli od wszystkich elementów w torze.

 

 

ccs-24402-0-73244900-1422835625_thumb.jpg

 

Podsumowując, Stealth to sprzęt dla miłośników technologii lampowej, ze wszystkimi jej zaletami i wadami. Ponadprzeciętna pod wieloma względami średnica, zapewne spowoduje zachwyt wielu osób. Nie jest to sprzęt neutralny, od początku było wiadomo, że nie to przyświecało jego twórcy.

 

Tekst i zdjęcia:

Robert Trzeszczyński

 

 

Cena: 27 990 zł | (sugerowana cena producenta 6850 eur)

Dystrybucja: Eter Audio

ul. Malborska 24

30-646 Kraków tel. 12 655 75 43

e-mail: [email protected] | mobile 602 321 653

[email protected] | mobile 507 160 025

Strona dystrybutora: http://www.eteraudio.pl/

 

 

System wykorzystany w teście:

Kolumny: Dynaudio C3, Zoller Solution,

Końcówka mocy: ML 23.5, Audionet AMP 1,

Preamp: Audionet PRE1V2 + zewnętrzny zasilacz EPS, Thule PR 100,

Transport: Ayon NW-T, SB Touch, Wadia 3200, laptop z WIMP po optyku,

DAC: Audio surgery Protagonist, Mythek 96,

CD: Audionet ART V2,

Kable głośnikowe: Audioquest Midnight,

Kable sygnałowe: Cosmic Audio,

Kable cyfrowe: Audiomica Laboratory Flint Consequence, Calcit GLD,

Kable sieciowe: Tara Labs Prism Special AC, Transparent PowerLink XL 15, Tara labs RSC Master,

Listwy sieciowe: Sun Leiste,

Pokoje odsłuchowe: 2x19m2, zaadaptowane akustycznie

Data dodania

Audio Pro C20

Jeszcze do niedawna, pomimo coraz bardziej zaawansowanej integracji „domowej inteligencji” większość nieskażonych audiophilią nervosą użytkowników żyła w przekonaniu, że TV najrozsądniej wzbogacić o soundbar, bądź podpiąć pod posiadany zestaw MCh/stereo a mniej bądź bardziej bezprzewodowe ekosystemy składające się z większych i mniejszych jednostek są może i wygodne, jednak zazwyczaj pełniły rolę niezobowiązujących umilaczy codziennej krzątaniny w kuchni, relaksu w sypialni, czy też na balkonie.

Fr@ntz
Fr@ntz
Kolumny

Porównanie JBL Go 4 z poprzednimi modelami - co się zmieniło?

Porównanie nowego modelu głośnika JBL Go 4 z jego poprzednimi wersjami to temat, który z pewnością zainteresuje wielu miłośników muzyki i technologii audio. Marka JBL słynie z innowacyjnych rozwiązań dźwiękowych, które nie tylko zachwycają jakością brzmienia, ale także ewoluują wraz z postępem technologicznym. Dlatego też warto przyjrzeć się bliżej, jakie zmiany i ulepszenia zostały wprowadzone w najnowszym modelu JBL Go 4 w porównaniu z jego poprzednikami. #dwa_boxy_lewo_prawo_

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Recenzje

Sonus Faber | Wywiad z Projektantem | Film

Cześć! Dzisiaj mamy dla Was wywiad z Livio Cucuzza, który jest głównym projektantem dla włoskiego Sonusa Fabera. Zadam mu kilka pytań, między innymi o jego ulubiony model, plany na przyszłość oraz o to, jakie polskie jedzenie mu najbardziej zasmakowało 😉 Zapraszamy do oglądania!   Chcielibyście zobaczyć więcej takich filmów? Dajcie znać w komentarzach pod filmem!

Q21
Q21
Wywiady

Męskie Granie 2024

START SPRZEDAŻY OSTATNIEJ PULI: 24.04.2024, g. 12:00 Już 23.04 o g. 12:00 pojawi się line-up 15-tej edycji trasy festiwalowej Żywiec Męskie Granie! FAQ - najczęściej zadawane pytania dotyczące zakupu biletów znajdziesz TUTAJ. Ważne: płatność za bilety będzie możliwa wyłącznie za pomocą BLIK oraz Vouchera eBilet. Do zatańczenia pod sceną! Bilety na trasę Męskie Granie 2024 Limit biletów: 4 bilety na użytkownika na dany koncert. Wszystkie bilety są personalizowane - o

AudioNews
AudioNews
Newsy

Orange Warsaw Festival 2024

O wydarzeniu OGŁOSZENIE ARTYSTÓW: legendarne The Prodigy zamknie Orange Main Stage 7 czerwca! Co-headlinerem piątku na OWF 2024 będzie Yeat. Orange Warsaw Festival to od kilkunastu lat najważniejsze wydarzenie muzyczne i kulturalne Warszawy oraz idealne rozpoczęcie festiwalowego lata. Każda edycja jest świętem muzyki, skupiającym dziesiątki tysięcy fanów i eklektyczny line-up. Orange Warsaw Festival 2024 line-up W dniach 7-8 czerwca na Torze Wyścigów Konnych Służewiec wystąpi

AudioNews
AudioNews
Newsy 1


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.