Skocz do zawartości

Trigon Chronolog

Fr@ntz

Po krótkiej acz burzliwej, przynajmniej, jeśli chodzi o reakcje, co poniektórych forumowiczów, przygodzie z przewodami sieciowymi przyszła pora na urządzenie z pogranicza Hi-Fi, video i PC-Audio. Mowa o najnowszym produkcie niemieckiego Trigona – odtwarzaczu Chronolog. Z pełną świadomością pominąłem w poprzednim zdaniu określenie „strumieniowy”, gdyż byłoby to zbytnie uproszczenie prowadzące do krzywdzącego zignorowania pozostałych jego funkcji, których przy tak niepozornej posturze ma zaskakująco wiele. W standardowych rozmiarów obudowie udało się, bowiem konstruktorom zmieścić:

- odtwarzacz CD/DVD i innych srebrnych krążków z wyłączeniem płyt BluRay/SACD

- strumieniowy odtwarzacz plików audio, oraz Video maści wszelakiej do rozdzielczości 24bit/192Khz i 1080p włącznie

- Rip-Nasa, czyli możliwość zgrania włożonej płyty na wewnętrzny, bądź zewnętrzny (zarówno USB, jak i LAN) dysk twardy w wersji nieskompresowanej, oraz skompresowanej (zarówno stratnie jak i bezstratnie)

- odbiornik radia internetowego i serwisów w stylu Last.fm oraz YouTube

- przeglądarkę zdjęć

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem, bo lista jest naprawdę imponująca. Z rzeczy typowo użytkowych jeszcze tylko dodam, że Chronolog dostarczany jest bez pilota. Na początku może to dziwić, lecz po kilku tygodniach użytkowania taka pozorna „oszczędność” wydaje się całkiem naturalna. Nie dość, że niemiecki kombajn bez najmniejszego problemu obsługuje się za pomocą dowolnego smartfona/tableta opartego na Windowsie, Androidzie, czy MacOsie (grunt, żeby miały WiFi i jakąkolwiek przeglądarkę www) to równie dobrze można w tym celu wykorzystać laptop, czy nawet komputer stacjonarny. Konwencjonalny pilot w takiej sytuacji nie na wiele by się przydał i zdecydowanie rozsądniej będzie zaopatrzyć się nawet w bezprzewodową klawiaturę, bądź nawet najtańszy smartfon spełniający nasze wymagania pod względem ergonomii.

 

No właśnie, ergonomia. Teoretycznie jest to największa bolączka nie tylko małych manufaktur, jak i potężnych koncernów. Jednak dziwnym trafem Trigonowi udało się uniknąć większości chorób wieku dziecięcego. Jedyną trudnością z jaką przyszło mi się zmierzyć okazała się konieczność podłączenia jakiegokolwiek wyświetlacza (monitora, TV), co wydawało się cokolwiek kontrowersyjne. Po prostu bez niego na wyświetlaczu pojawiała się tylko informacja dotycząca modelu a czerwona dioda nad włącznikiem zalotnie mrugała. Okazało się jednak, że lekarstwo spokojnie leżało w pudełku - wystarczy założyć dołączaną do urządzenia przejściówkę / terminator wyjścia wizyjnego, aby odtwarzacz "odpalał" jak Bozia przykazała.

A teraz czas na ewidentne zalety. Jako jeden z niewielu nie grymasi przy podpinaniu po USB dysków pozbawionych dodatkowego zasilania o pojemnościach większych niż 250 GB, oraz sformatowanych np. pod NTFSem, jak i zgodnie z zapewnieniami producenta potrafi odtwarzać pliki w trybie gapless, czyli bez przerw. W tym momencie można bić brawo dla panów Ralfa Kolmsee i Rainera Reddemann’a, za to, że wreszcie pomyśleli o czymś tak deficytowym wśród dostępnych na rynku odtwarzaczy Hi-Fi a zarazem tak oczywistym w świecie PC-Audio. Kolejną cechą, o której warto wspomnieć jest umiejętność poprawnego interpretowania arkuszy dyrektyw, czyli plików „cue”. Jest jednak jedno „ale”, które można uznać za swojego rodzaju ciekawostkę przyrodniczą. Jeśli nawigujemy z poziomu Chronologa, czy to palcując jego front, czy też mając smartfon ustawiony w tryb pilota (Steuerkreuz) - wymaga włączenia zewnętrznego monitora/TV, pliki „cue” są czytane bez najmniejszych problemów i obrazy płyt wyświetlają się prawidłowo – z podziałem na poszczególne utwory, okładkami, poprawnym czasem, słowem wszystko jest tak jak być powinno. Jednak, jeśli zamiast włączać płaszczaka, bądź kucać, schylać się i wykonywać tego typu ewolucje zdecydujemy się na obsługę niemieckiego kombajnu z poziomu smarfona/tabletu, to niezależnie, czy będzie to któryś z wynalazków z nadgryzionym jabłkiem, czy też oparty na Androidzie, to arkusze dyrektyw jedynie przekierują uwagę urządzenia do pliku obrazu i odtwarzany on będzie jako jeden utwór. Bardzo możliwe, że ten funkcjonalny dysonans w którejś z najbliższych wersji aplikacji „Trigon-Touch” zostanie naprawiony. Na razie, niejako w ramach rekompensaty, oferowane jest niemalże w pełni spolonizowanie menu. Z kolejnych udogodnień warto również wspomnieć o możliwości całkowitego „zaciemnienia” Trigona, bądź poszczególnych sekcji wyświetlacza – informującej o nazwie, czasie trwania i wykonawcy, bądź informującego o parametrach odtwarzanego pliku. Funkcja ta okazała się bardzo przydatna podczas wieczorno-nocnych odsłuchów.

 

ccs-2651-0-18500200-1335175340_thumb.jpg ccs-2651-0-08079500-1335175341_thumb.jpg ccs-2651-0-10503900-1335175344_thumb.jpg

 

ccs-2651-0-93725100-1335175344_thumb.jpg ccs-2651-0-03463600-1335175346_thumb.jpg ccs-2651-0-70115300-1335175346_thumb.jpg

 

ccs-2651-0-50239000-1335175347_thumb.jpg ccs-2651-0-16028600-1335175348_thumb.jpg ccs-2651-0-37982800-1335175383_thumb.jpg

 

ccs-2651-0-87398800-1335175341_thumb.jpg, ccs-2651-0-69713700-1335175388_thumb.jpg ccs-2651-0-89061500-1335175389_thumb.jpg

 

Skoro doszedłem do opisu wyglądu Chronologa pierwsze, co ciśnie mi się na usta to elegancja i minimalizm. Gruby front z drapanego aluminium w naturalnym kolorze mieści sporej wielkości centralnie umieszczony wyświetlacz, który jak już zdążyłem wspomnieć podzielono na dwie sekcje. Pierwszą dostarczającą informacji o odtwarzanym materiale (tytuł, wykonawca, czas etc.), ułatwiająca nawigację po menu, oraz drugą z rubinowym podświetleniem parametrów odtwarzanego materiału (długość słów i częstotliwość próbkowania). Pod wyświetlaczem umieszczono otwór szczelinowego napędu CD/DVD.

 

ccs-2651-0-45231600-1335175384_thumb.jpg ccs-2651-0-50773300-1335175385_thumb.jpg ccs-2651-0-51860100-1335175386_thumb.jpg

 

Po lewej stronie wyświetlacza znalazł się krzyżak nawigacyjny a po prawej sześć przycisków funkcyjnych, oraz włącznik sieciowy z niewielką, czerwoną diodą. Wypolerowane na wysoki połysk czarne boczki z daleka wyglądają na drewno, jednak bliższy kontakt każe zweryfikować ten osąd -to plastik. Tylna ścianka urządzenia łączy świat konwencjonalnego Hi-Fi w postaci zdublowanych (po parze RCA i XLR) wyjść analogowych z coraz śmielej poczynającym sobie PC-Audio królującym na dedykowanym „komputerowym śledziu” żywcem przeniesionym z jakiegoś miniaturowego komputera. Na standardowej blaszce znalazły się zatem: podwójne gniazda anten Wi-Fi, komplet wejść i wyjść sygnału analogowego, cztery wejścia USB2.0 i dwa 3.0, port Ethernet, wyjścia wizyjne (DVI i HDMI), cyfrowe wyjścia audio (optyczne i koaksjalne), oraz powoli odchodzące do lamusa PS2. Miłą niespodzianką jest dołączany do urządzenia całkiem porządny kabel sieciowy, który przynajmniej przez kilka pierwszych tygodni zaznajamiania się z nową zabawka nie będzie wymagał wymiany.

 

ccs-2651-0-96551000-1335175342_thumb.jpg ccs-2651-0-90663200-1335175390_thumb.jpg

 

W ramach opisu aparycji odtwarzacza warto wspomnieć o interfejsie umożliwiającym jego obsługę z poziomu praktycznie dowolnego urządzenia wyposażonego w przeglądarkę internetową i posiadającego dostęp do naszej sieci lokalnej po WiFi. W przeciwieństwie do większości konkurentów nie ma konieczności pobierania dedykowanej aplikacji na konkretną platformę, lecz wystarczy z poziomu przeglądarki wprowadzić odpowiednie IP (pod jakim odtwarzacz widoczny jest w ich sieci (otoczenie sieciowe)), a następnie po wyświetleniu strony „Trigon-Touch” zapisać ją, jako skrót na pulpicie, bądź dodać do ulubionych. Posiadacze produktów marki Apple są w trochę bardziej komfortowej sytuacji, gdyż do obsługi Trigona nie muszą logować się do sieci domowej (via router), gdyż mają możliwość bezpośredniego połączenia z Chronologiem w jego własnej sieci, którą urządzenie tworzy (hasło dostępu podane jest w instrukcji obsługi). Sterowanie działa szybko i stabilnie, okładki albumów wyświetlają się oczywiście w trybie wyszukiwania i odtwarzania a kliknięcie na przycisk „Teraz odtwarzane” (prawy górny róg) przenosi nawigację w tryb, w którym oprócz okładki w wyższej rozdzielczości wyświetlane są (po polsku!) również notki biograficzne o danym albumie/wykonawcy.

Metodykę dodawania lokalizacji sieciowych do menu pozwolę sobie pominąć, gdyż powinna ona znaleźć się w instrukcji dostarczanej do urządzenia. Przy pierwszym uruchomieniu zalecam oczywiście dokonywanie wszystkich ustawień przy włączonym podpiętym do Trigona wyświetlaczu (monitor, TV).

Do trzewi niestety nie zaglądałem, gdyż demontaż obudowy wymagał odpowiedniej wiedzy serwisowej, (które śruby odkręcić, a których nie ruszać, aby czegoś nie uszkodzić) a sam producent nie przejawiał zbytniej chęci do dzielenia się zastosowanymi wewnątrz rozwiązaniami. Z drugiej strony trudno się dziwić, przecież Klient płaci za brzmienie, nie za wartość poszczególnych podzespołów a znając nasze realia zaraz podniosłaby się wrzawa, że coś takiego można zrobić za 1/3 ceny katalogowej. Mniejsza z tym, pytanie jak najnowsze dziecko Trigona gra.

 

Po wypakowaniu z kartonu okazało się, że niemiecki multiplejer musi być zmarzluchem, gdyż zamiast standardowego foliowego, bądź podkreślającego ekskluzywność droższych urządzeń płóciennego worka został wyposażony w polarową „poszewkę”. Bardzo możliwe, że taka troska wynikała nie tylko z ciepłolubności urządzenia, ale i z obawy przed zarysowaniem wypolerowanych paneli bocznych. Sama instalacja przebiegła praktycznie całkowicie bezproblemowo. Piszę „prawie”, gdyż standardowa instrukcja (przynajmniej ta na stronie www) nie zawierała dość istotnego rozdziału dotyczącego procedury podpięcia NASa pod Chronologa. Dyski USB były widoczne, radio internetowe działało, ale żadnych serwerów UPnP, ani zasobów sieciowych z poziomu urządzenia widać nie było. Całe szczęście w ciągu dwóch godzin od zasygnalizowania problemu miałem na skrzynce stosownego PDFa i to z instrukcją step by step zawierającą spolonizowane zrzuty ekranów. Żeby nie było wątpliwości – to była własna inicjatywa osoby odpowiedzialnej za oprogramowanie Trigona, choć polski dystrybutor również zasługuje na słowa uznania za błyskawiczne przekazanie mojego zapytania i pomocne pośrednictwo, o darze przekonywania nie wspomnę. Zanim dysk sieciowy wreszcie pojawił się w menu Chronologa nie omieszkałem oczywiście na wbudowany dysk SSD załadować z poziomu mojego komputera kilka albumów i rozpocząć odsłuch. Co prawda mogłem grać z płyt, jednak wygoda wzięła górę i wolałem rozsiąść się wygodnie w fotelu z iPadem w ręku, niż po każdym albumie urządzać sobie spacer. Okazało się również, że oprócz serwerów UPnP można dodawać również zwykłe zasoby sieciowe, co pozwala na wykorzystanie również tańszych dysków zewnętrznych nieposiadających preinstalowanych serwerów multimediów.

 

ccs-2651-0-61046400-1335175391_thumb.jpg

 

Już od pierwszych taktów Trigon zaskakiwał. Pomimo niezwykle technicznego i na wskroś nowoczesnego designu okazał się uosobieniem analogowości. Nie mam na myśli jakiegokolwiek obcięcia, bądź osłabienia skrajów pasma, jak to swojego czasu można było usłyszeć z części NOS-DACów, ale jakiś taki wszechogarniający spokój połączony z niesamowitą harmonią i brakiem nerwowości. Żaden dźwięk nie wyrywał się przed szereg, żaden nie próbował oszołomić i zachwycić słuchacza, a całość brzmiała na tyle naturalnie, że aż nie chciało się wierzyć, iż pochodzi ze źródła na wskroś cyfrowego. Głos Annie Lennox na „Diva” był ciepły, lekko zmatowiony i szorstki, ale rzeczywisty i namacalny. Świetnie wypadły również mniej „doświadczone życiem” a przez to świeższe wokale Lykke Li („Wounded Rhymes”), czy bardzo purystycznie nagrany i zrealizowany w domowym studiu Martina Kantoli utwór „The Morninglight that Love Awakes” Joanny Wikblad. Szczególnie ta ostatnia pozycja pokazała, z jaką precyzją niemiecki odtwarzacz jest w stanie umiejscowić konkretną postać muzyka w znanej nam przestrzeni. Piszę akurat o tym nagraniu, gdyż miałem okazję być w ww. studiu i na własne uszy przekonać się, jaka jest jego akustyka i co może w nim „zebrać” odpowiednio wysokiej klasy mikrofon. Pogłos obecny w nagraniu nie jest wygenerowany na konsolecie, lecz w pełni naturalny i jego wygaszanie Trigon zaprezentował wprost wyśmienicie. Podobnie było z „baśniowymi” albumami „Hyperborean” i „Kristin Lavransdatter” Arilda Andersena, gdzie przede wszystkim liczył się nastrój i gdzie cisza miała swoje ściśle określone miejsce w kompozycji. Chodzi, bowiem o to, że w tego typu utworach oprócz dźwięków mocnych i głośnych akcja obejmuje również te ciche, oscylujące na granicy słyszalności, bez których przekaz jest niepełny, zubożony. Chronolog bez najmniejszego trudu potrafił dostarczyć słuchaczowi pełny zakres informacji, bez uproszczeń, szukania drogi na skróty, czy grania pod publiczkę. Generalnie sposób prezentacji, jej przejrzystość i komunikatywność przywodziły na myśl namiastkę tego, co można usłyszeć z całkiem porządnego gramofonu. Brakowało oczywiście całej tej otoczki, niemalże sacrum towarzyszącego przygotowywaniu nośników, ustawiania ramienia, wkładki, sprawdzania obrotów, etc., jednak o brzmieniu oferowanym przez ten odtwarzacz można było powiedzieć wszystko, tylko nie to, że słychać w nim cyfrowe naleciałości związane z technologią, której jest reprezentantem. Również dynamika, zarówno w skali mikro jak i makro nie nosiła oznak jakiejkolwiek kompresji. Pomimo wyraźnie słyszalnego różnicowania jakości odtwarzanego materiału stare nagrania (Lee Morgan, Art Tatum, Ben Webster, Nat 'King' Cole) zachowały cały swój czar i urok czasów, gdy przede wszystkim liczył się talent i umiejętności wokalne a nie marketing i dobra prezencja na videoclipach. Choć Trigon starał się zachowywać jak najbardziej uczciwie w stosunku do wszystkich reprodukowanych dźwięków i nie faworyzować żadnego z podzakresów, to chyba zupełnie niechcący i mimochodem średnica, a przede wszystkim operujące w niej ludzkie głosy brzmiały w sposób niezwykle realistyczny. Bynajmniej nie chodzi mi tu o jakieś szczególne dopalenie, wysunięcie, czy też przybliżenie wokalistów, lecz raczej o barwę i namacalność ich głosów, oraz łatwość w lokalizowaniu ich na scenie. Przykładowo highlighty z „Il Trovatore” Verdiego (Mehta/Pavarotti / Banaudi/ Verrett / Nucci) a w szczególności „Miserere d’un’alma gia vicina” świetnie pokazywały odległość dzielącą stojącą blisko słuchacza, nieco nad orkiestrą Leonorę (Antonella Banaudi) od schowanego w głębi Manrico (Luciano Pavarotti) wspomaganego przez chór. Tak, tak. Układ poszczególnych źródeł w przestrzeni dotyczył nie tylko osi szerokości i głębokości, ale i całkiem realistycznie prezentowanych wydarzeń rozgrywających się na różnej wysokości względem słuchacza. A precyzja i pietyzm, z jakim zaprezentowany został trójkąt w „Vedi!le fosche notturne spogile” to prawdziwe mistrzostwo świata. I ta potęga orkiestry wsparta dziesiątkami ludzkich gardeł. Prawdziwa uczta melomana. Skoro już jesteśmy przy scenie, to niemiecki odtwarzacz nic specjalnie od siebie nie dodaje, nie oszałamia iście kinowymi hektarami przestrzeni, nie buduje sceny wielkości Koloseum, lecz stara się wiernie odwzorować to, co na nagraniu „wyczarował” realizator. Scena, jej wielkość i lokalizacja poszczególnych wykonawców są dokładnie takie, jak ustalono w procesie realizacji, zachwyca za to spójność i homogeniczność przekazu. Słuchacz otrzymuje prawdziwy monolit, w którym próżno szukać jakichkolwiek pęknięć, skaz i dysonansów mogących zaburzyć odbiór muzyki. Bo właśnie temu została poświęcona użyta w Chronologu technologia, będąca jedynie narzędziem w przekazywaniu, uczuć i emocji drzemiących w bitach. Nawet, jeśli będzie to tak wybuchowa mieszanka jak album „The Miskolc Experience” Therion. Połączenie klasyki z ostrym gitarowym łojeniem jak widać nie tylko Metallice na „S&M” się udało. Oczywiście ortodoksi będą kręcić nosami, jednak ww. album jest moim zdaniem muzycznym odpowiednikiem Trigona – łączy przeszłość z teraźniejszością i robi to po prostu świetnie. I jeszcze ta dynamika np. na „Dvorak: Excerpt From Symphony No. 9”, czy wspomnianym już wcześniej „Vedi! Le Fosche Notturne Spotigle”, które umarłego by na nogi postawiły. Kończyny same podrygują, łysy czerep rytmicznie się kiwa a krew w żyłach płynie szybciej.

 

ccs-2651-0-54272600-1335175387_thumb.jpg

 

Wszystkie powyższe uwagi dotyczą zarówno grania z plików, jak i z płyt CD. Zastosowany napęd szczelinowy pracował całkowicie bezszelestnie a dzięki połączeniu z internetem widoczne były informacje jak przy graniu z plików (oczywiście, jeśli tylko płyta została rozpoznana i znajdowała się w którejś z baz danych). Różnice między CD a ripem były praktycznie niezauważalne, za to gęste pliki zostawiały poczciwy srebrny krążek w tyle z równą łatwością, z jaką w czasach swojej największej świetności Szurkowski zostawiał za sobą peleton. To nie były różnice w stylu „zdaje mi się”, czy „chyba jest lepiej”, lecz bezdyskusyjne i bezapelacyjne. Gęste pliki były po prostu bliższe prawdzie, bliższe muzyce i basta. W dodatku porównanie samych plików w wersji 16 bit/44,1 kHz i 24bit/96kHz (np. Diana Krall „From This Moment On” dostępnych na hdtrack.com) nie pozostawiało złudzeń, jaka będzie przyszłość Hi-Fi. Ilość informacji traconych podczas obróbki mastertape’ów do formatu CD jest wprost porażająca. To tak, jakby patrzeć na świat przez brudne szyby, bądź jednym okiem. Całe szczęście ilość materiałów wysokiej rozdzielczości wciąż rośnie i miejmy nadzieję tendencja ta nie minie po sezonie, czy dwóch.

 

Na koniec jeszcze dwa słowa o możliwościach wizyjnych odtwarzacza. Trigon nie miał najmniejszych problemów z prawidłowym wyświetleniem materiału w rozdzielczości 720p i 1080p, plików mkv, oraz polskich napisów. Do pełni szczęścia zabrakło możliwości zapamiętania momentu, w którym skończyło się ostatnio oglądać dany materiał, ale to w końcu odtwarzacz dedykowany w głównej mierze dla audiofilów a nie videomaniaków.

Szukając dla Chronologa konkurencji warto porównać jego możliwości z takimi urządzeniami jak Aurender S10, Olive 06HD, Musa, czy zdecydowanie droższy Klimax DSM. W chwili obecnej technika cyfrowa, przynajmniej, jeśli chodzi o integrację technologii czysto komputerowych z produktami Hi-Fi wysokiej klasy gna z tak zawrotną prędkością, że z jednej strony można czekać w nieskończoność na produkt idealny a z drugiej zdecydować się już teraz na coś rokującego na przyszłość. Właśnie czymś takim jest Trigon Chronolog. Od jego debiutu cały czas pojawiają się updaty oprogramowania mające na celu poprawę ergonomii, oraz rozszerzenie funkcjonalności a informatycy działają na tyle sprawnie, że można mieć nadzieję graniczącą z pewnością, że wszystkie duperele, do których nie omieszkałem przyczepić się w recenzji zostaną lada moment usunięte.

Suma summarum kupując Chronologa dostajemy odtwarzacz grający, co najmniej równie dobrze, jeśli nie lepiej niż „konwencjonalna” konkurencja z przedziału 10kzł+ i niejako w gratisie możliwość odtwarzania gęstych plików przenoszących go automatycznie, co najmniej na półkę wyżej. Pozostałe „atrakcje” są tylko przysłowiową wisienką na torcie. Z mojej strony gorąca rekomendacja.

 

 

Tekst i zdjęcia: Marcin Olszewski

Dystrybutor: RCM

Cena: 5000 EUR

 

Dane techniczne:

- pojemność wbudowanego dysku SSD: 60 GB

- Obsługiwane formaty audio: wav, mp3, flac, cdda, nsv, m4a, aac, strm, pls, rm, mpa, wma, ogg, mp2,m3u, mod, amf, 669, dmf, dsm, far, gdm, imf, it, m15, med, okt, s3m,stm, sfx, ult, uni, xm, sid, ac3, dts, cue, aif, aiff, wpl, ape, mac, mpc,mp+, mpp, shn, zip, rar, wv, nsf, spc, gym, adplug, adx, dsp, adp, ymf,ast, afc, hps, xsp

- Wyjścia: 1x optyczne S/PDIF ; 1x koaksialne S/PDIF ; 1x HDMI (TV); 1x DVI ; 1x PS2;1x kpl. wyjść z karty muzycznej; Para wyjść niesymetrycznych RCA; Para wyjść symetrycznych XLR ; 4x USB 2.0; 2x USB 3.0; 1GBitowy port Ethernet;

- DAC 24Bit/192 kHz

- Waga: 9,3 kg

- Wymiary (SxWxG): 440 x 89 x 350 mm

 

 

 

System wykorzystany w teście:

CD/DAC: Ayon 07s

DAC: Antelope Audio Zodiac 192 kHz DAC; Hegel HD2; Hegel HD11

Odtwarzacz plików: Olive O2M; laptop Dell Inspiron 1764 + JRiver Media Center

Wzmacniacz: Electrocompaniet ECI 5

Kolumny: A.R.T. Moderne 6

IC RCA: Antipodes Audio Katipo; Audiomago AS

IC XLR: LessLoss Anchorwave; Vovox Vocalis; Nordost Baldur; Argento Audio Serenity

IC cyfrowe: Fadel art DigiLitz; Harmonic Technology Cyberlink Copper; Apogee Wyde Eye; Monster Cable Interlink LightSpeed 200

Kable USB: Wireworld Ultraviolet, Wireworld Starlight; Goldenote Firenze Silver

Kable głośnikowe: Harmonix CS-120; Vovox Vocalis

Kable zasilające: GigaWatt LC-1mk2; Furutech FP-3TS762 / FI-28R / FI-E38R; Organic Audio Power; Vovox Textura

Listwa: GigaWatt PF-2 + kabel LC-2mk2; Vovox power distributor + Vovox Textura

Stolik: Missoni Audio Carpet Stradivari

ccs-2651-0-18500200-1335175340_thumb.jpg

ccs-2651-0-08079500-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-10503900-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-93725100-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-03463600-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-70115300-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-50239000-1335175347_thumb.jpg

ccs-2651-0-16028600-1335175348_thumb.jpg

ccs-2651-0-37982800-1335175383_thumb.jpg

ccs-2651-0-87398800-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-69713700-1335175388_thumb.jpg

ccs-2651-0-89061500-1335175389_thumb.jpg

ccs-2651-0-45231600-1335175384_thumb.jpg

ccs-2651-0-50773300-1335175385_thumb.jpg

ccs-2651-0-51860100-1335175386_thumb.jpg

ccs-2651-0-96551000-1335175342_thumb.jpg

ccs-2651-0-90663200-1335175390_thumb.jpg

ccs-2651-0-61046400-1335175391_thumb.jpg

ccs-2651-0-54272600-1335175387_thumb.jpg

ccs-2651-0-18500200-1335175340_thumb.jpg

ccs-2651-0-08079500-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-10503900-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-93725100-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-03463600-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-70115300-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-50239000-1335175347_thumb.jpg

ccs-2651-0-16028600-1335175348_thumb.jpg

ccs-2651-0-37982800-1335175383_thumb.jpg

ccs-2651-0-87398800-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-69713700-1335175388_thumb.jpg

ccs-2651-0-89061500-1335175389_thumb.jpg

ccs-2651-0-45231600-1335175384_thumb.jpg

ccs-2651-0-50773300-1335175385_thumb.jpg

ccs-2651-0-51860100-1335175386_thumb.jpg

ccs-2651-0-96551000-1335175342_thumb.jpg

ccs-2651-0-90663200-1335175390_thumb.jpg

ccs-2651-0-61046400-1335175391_thumb.jpg

ccs-2651-0-54272600-1335175387_thumb.jpg

ccs-2651-0-18500200-1335175340_thumb.jpg

ccs-2651-0-08079500-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-10503900-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-93725100-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-03463600-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-70115300-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-50239000-1335175347_thumb.jpg

ccs-2651-0-16028600-1335175348_thumb.jpg

ccs-2651-0-37982800-1335175383_thumb.jpg

ccs-2651-0-87398800-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-69713700-1335175388_thumb.jpg

ccs-2651-0-89061500-1335175389_thumb.jpg

ccs-2651-0-45231600-1335175384_thumb.jpg

ccs-2651-0-50773300-1335175385_thumb.jpg

ccs-2651-0-51860100-1335175386_thumb.jpg

ccs-2651-0-96551000-1335175342_thumb.jpg

ccs-2651-0-90663200-1335175390_thumb.jpg

ccs-2651-0-61046400-1335175391_thumb.jpg

ccs-2651-0-54272600-1335175387_thumb.jpg

ccs-2651-0-18500200-1335175340_thumb.jpg

ccs-2651-0-08079500-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-10503900-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-93725100-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-03463600-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-70115300-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-50239000-1335175347_thumb.jpg

ccs-2651-0-16028600-1335175348_thumb.jpg

ccs-2651-0-37982800-1335175383_thumb.jpg

ccs-2651-0-87398800-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-69713700-1335175388_thumb.jpg

ccs-2651-0-89061500-1335175389_thumb.jpg

ccs-2651-0-45231600-1335175384_thumb.jpg

ccs-2651-0-50773300-1335175385_thumb.jpg

ccs-2651-0-51860100-1335175386_thumb.jpg

ccs-2651-0-96551000-1335175342_thumb.jpg

ccs-2651-0-90663200-1335175390_thumb.jpg

ccs-2651-0-61046400-1335175391_thumb.jpg

ccs-2651-0-54272600-1335175387_thumb.jpg

ccs-2651-0-18500200-1335175340_thumb.jpg

ccs-2651-0-08079500-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-10503900-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-93725100-1335175344_thumb.jpg

ccs-2651-0-03463600-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-70115300-1335175346_thumb.jpg

ccs-2651-0-50239000-1335175347_thumb.jpg

ccs-2651-0-16028600-1335175348_thumb.jpg

ccs-2651-0-37982800-1335175383_thumb.jpg

ccs-2651-0-87398800-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0-69713700-1335175388_thumb.jpg

ccs-2651-0-89061500-1335175389_thumb.jpg

ccs-2651-0-45231600-1335175384_thumb.jpg

ccs-2651-0-50773300-1335175385_thumb.jpg

ccs-2651-0-51860100-1335175386_thumb.jpg

ccs-2651-0-96551000-1335175342_thumb.jpg

ccs-2651-0-90663200-1335175390_thumb.jpg

ccs-2651-0-61046400-1335175391_thumb.jpg

ccs-2651-0-54272600-1335175387_thumb.jpg

ccs-2651-0-18500200-1335175340_thumb.jpg

ccs-2651-0-08079500-1335175341_thumb.jpg

ccs-2651-0




Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia



Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 34

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
  • Najnowsze wszędzie

    faq


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.