SANTA CLARA, Kalifornia — 5 września, 2011 r. — Firma NVIDIA, znana z szerokiej gamy innowacyjnych technologii dla branży medialno-rozrywkowej, w tym systemów do wizualizacji 3D i rozwiązań dla urządzeń mobilnych, będzie obecna na targach telewizyjnych International Broadcasters Convention (IBC), które odbywają się w Amsterdamie między 9 a 13 września. Goście odwiedzający stoisko firmy NVIDIA (J38 w hali numer 7) będą mogli zobaczyć nowe osiągnięcia w dziedzinach interfejsów wielodotykowych, interaktywnych efektów graficznych dla programów telewizyjnych, symulacji interaktywnych systemów cząsteczek dla produkcji filmowej oraz najnowsze rozwiązania do edytowania materiałów z wykorzystaniem procesorów graficznych – wszystko dzięki mocy profesjonalnych rozwiązań NVIDIA Quadro i Tesla, które spełnią największe wymagania nowoczesnego przemysłu medialnego i rozrywkowego.
Popularność obliczeń na procesorach graficznych wciąż rośnie – coraz więcej znanych aplikacji wykorzystuje je do realizacji najbardziej złożonych zadań. Producenci przepisują duże fragmenty kodów oprogramowania, aby uzyskać dostęp do mocy, jaką zapewnia architektura wielkoskalowych obliczeń równoległych oferowanych przez procesory graficzne. Na targach IBC 2011 zobaczymy szereg nowych aplikacji i procesów roboczych stworzonych przez producentów współpracujących z firmą NVIDIA, które obrazują moc obliczeń z wykorzystaniem procesów graficznych w procesie produkcji materiałów wideo. Wśród nich znajdują się m.in. nowe rozwiązania do edycji materiałów filmowych i produkcji programów na żywo w stereoskopowym trójwymiarze.
Oprócz tego będzie można zobaczyć rozwiązania do tworzenia efektów graficznych, edytowania, składania i produkcji stereoskopowej, kodowania i dekodowania programów telewizyjnych autorstwa ponad dwudziestu partnerów firmy NVIDIA, wykorzystujące moc profesjonalnych układów graficznych NVIDIA® Quadro® opartych na architekturze NVIDIA Fermi.
Gwałtowny wzrost liczby źródeł obrazu i popularności komunikacji wizualnej w wielu dziedzinach zaowocował stworzeniem nowych możliwości biznesowych, a także nowych wyzwań dla producentów materiałów wideo. Szybki dostęp do źródeł obrazu oraz możliwość analizowania i modyfikowania tych źródeł staje się koniecznością w szeregu zastosowań – od monitoringu i zabezpieczeń poprzez kontrolowanie procesu produkcji, realizację programów telewizyjnych na żywo po produkcję materiałów rozrywkowych.
Po dwóch latach od pierwszej prezentacji, firma NVIDIA wypracowała sposób na wprowadzenie technologii wysokiej przepustowości Quadro Digital Video Pipeline w innych kartach wejściowych i wyjściowych z interfejsem SDI, dzięki czemu możliwości potoku cyfrowego wideo zostaną rozbudowane o nowe rozwiązania, które niebawem znajdą się w ofercie wiodących producentów sprzętu. Więcej informacji na ten temat zostanie ujawnionych na targach, w dniu 9 września.
Więcej informacji na temat firmy NVIDIA na targach IBC 2011 można znaleźć na stronie: http://www.nvidia.pl/object/ibc2011.html.