Ramona Rey razem z Akonem, Keri Hilson, Soweto Gospel Choir oraz przedstawicielami 20 krajów uczestniczyła w globalnym projekcie charytatywnym zorganizowanym przez Pepsi. Wspólnie nagrali piosenkę „Oh, Africa”, z której część dochodów zasili fundację Akona. Utwór nagrany został w kultowym studiu The Record Plant w Los Angeles.
Ramona Rey wspierała swoim talentem takie gwiazdy jak: Akon, Keri Hilson i Soweto Gospel Choir. Wspólnie z pozostałymi uczestnikami projektu z Chin, Rosji, Turcji, Tajlandii, Wietnamu, Hiszpanii, Egiptu, Arabii Saudyjskiej, Tanzanii, Nigerii, Ugandy, Maroka, Stanów Zjednoczonych, Meksyku, Grecji, Wielkiej Brytanii i Brazylii nagrała piosenkę „Oh, Africa”. Część dochodów ze sprzedaży tego utworu przekazana zostanie na rzecz fundacji „Konfidence”, której założycielem jest Akon. Celem fundacji jest polepszanie warunków życia i edukacja młodzieży w Afryce. Polska artystka jest pod wrażeniem tego wydarzenia:
„Jestem bardzo zadowolona, że mogłam wziąć udział w nagraniu piosenki „Oh, Africa”. Dało mi to mnóstwo pozytywnych wrażeń. Panowała bardzo twórcza atmosfera. każdy próbował dać z siebie jak najwięcej. To było bardzo zaraźliwe i wszyscy się nawzajem nakręcali. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że robimy coś co może sprawić, że ten świat stanie się choć odrobinę bardziej przyjazny.” - mówi Ramona.
Ramona Rey wygrała nagrodę publiczności w głosowaniu, które odbyło się na stronie internetowej www.ican.pepsi.pl. W ten sposób stała się ucieleśnieniem idei Pepsi, w myśl której podstawą sukcesu jest wiara we własne możliwości. Ponad 20 tysięcy głosów oddanych na wokalistkę nie pozostało bez echa.
„Współpraca z Ramoną Rey jest kwintesencją filozofii marki PEPSI. Cieszę się, że dzięki aktywnościom marketingowym udowadniamy prawdziwość hasła przewodniego kampanii I CAN. PEPSI na prawdę pozwala zaistnieć młodym talentom czego najlepszym przykładem jest nagranie utworu polskiej artystki z światowymi gwiazdami.” - mówi Bartłomiej Szmaj – Marketing Manager napojów gazowanych w PEPSI AMERICAS.
Dzięki Pepsi Ramona dostała także możliwość wzięcia udziału w międzynarodowej akcji charytatywnej organizowanej przez markę. Przez cały okres pobytu w Stanach Zjednoczonych piosenkarka prowadziła relację online poprzez portal Facebook. W postach na swoim profilu informowała fanów o swoich codziennych aktywnościach, ciekawych wydarzeniach i poznanych osobach. Na jej profilu można również obejrzeć filmiki z przygotowań do kręcenia teledysku oraz rozmowy z innymi artystami, w tym także z Akonem. Artystka była pod sporym wrażeniem głosu piosenkarza:
„Akona odebrałam bardzo pozytywnie. Bardzo profesjonalnie podchodził do pracy. Dawał z siebie naprawdę dużo. Miałam wrażenie, że praca z nim sprawia wszystkim wielką przyjemność. Wcześniej nie poświęcałam zbyt dużej uwagi jego twórczości ale jednak przebił się do mojej świadomości dzięki swojej charakterystycznej barwie głosu i sposobie śpiewania. Teraz po poznaniu go na pewno nadrobię swoje zaległości.” – komentowała Ramona.
Uczestnictwo w procesie powstawania utworu w warunkach, gdzie stosowane są najwyższe na świecie standardy i najlepsza technologia to cenne doświadczenie. Ramona Rey miała okazję podpatrzeć przy pracy hiphopowy duet Rock City i producentów muzycznych PrettiBoiFresh oraz poczuć atmosferę kultowego w świecie muzyki studia „The Record Plant”, w którym swoje albumy nagrywali m.in. Eminem, Kanye West, Mariah Carey, Metallica i Prince. To cenne doświadczenie, ale również ciężka praca – o czym opowiada wokalistka:
„Piosenka „Oh, Africa” grała mi w uszach przez cały wyjazd bez przerwy. Ćwiczyliśmy ją w każdej chwili. Nasz chór prowadzony był przez bardzo wymagającego i jednocześnie bardzo zabawnego coach’a. Wymagał od nas dużej koncentracji i zaangażowania, co chwila zabawiając nas swoimi żartami. Drugiego dnia nagraliśmy w studio wstępną wersję, która służyła nam przy nagraniu teledysku, a ostatniego dnia w studiu Rekord Plant nagraliśmy już ostateczną wersję piosenki.”