23 listopada do Polski zawitał muzyczny serwis streamingowy WiMP. Wraz z tą datą rozpoczęła się faza beta serwisu, podczas której wszyscy polscy fani muzyki mieli możliwość darmowego korzystania z bogatej muzycznej biblioteki liczącej ponad 18 milionów zagranicznych i rodzimych utworów. Oferta WiMPa cieszyła się tak dużą popularnością, że w ciągu niecałego miesiąca obecności w Polsce została przekroczona zakładana liczba użytkowników. W rezultacie, 20 grudnia kończy się możliwość rejestracji na WiMP w celu bezpłatnego testowania serwisu. Osoby, które zarejestrowały się w serwisie podczas okresu beta, nadal mogą z niego korzystać do czasu właściwej premiery.
„Bardzo się cieszymy, że WiMP w tak krótkim czasie zyskał liczne grono fanów na polskim rynku. Mimo iż nie możemy umożliwić korzystania z serwisu na dotychczasowych zasadach, pracujemy nad udostępnieniem limitowanej ilości kont, aby jeszcze przed właściwą premierą serwisu na początku 2013 roku, kolejne rzesze fanów muzyki miały możliwość darmowego przetestowania WiMP ”, mówi Kristin Castillo Eldnes, Head of Communication, WiMP.
Już teraz można się zapisywać na listę oczekujących. Wystarczy wejść na www.wimp.pl i podać swój adres e-mail. Osoby te zostaną powiadomione o ewentualnym udostępnieniu kolejnej porcji kont fazy beta oraz o właściwej premierze serwisu.
WiMP dostępny jest także w usługach platformy n - pierwszego polskiego partnera dystrybucyjnego serwisu. Abonenci n mogą wykupić usługę WiMP na www.n.pl, w dziale obsługi klientów lub bezpośrednio poprzez dekoder n. Pakiet WiMP Basic (dostęp do aplikacji na komputerach PC/MAC oraz na Turbodekoderach HD) kosztuje 9,99 PLN miesięcznie, podczas gdy WiMP Premium (dostęp do aplikacji na komputerach PC/MAC, na Turbodekoderach HD, a także na urządzeniach mobilnych takich jak: tablety, smartfony z systemem operacyjnym iOS, Android lub Windows Mobile) – 19,99 PLN miesięcznie. Po rejestracji wszyscy klienci orzymują 30 dni pakietu WiMP Premium za darmo.
Właściwa premiera serwisu planowana jest na początek 2013 roku.
Muzyczny serwis streamingowy WiMP oferuje ponad 18 milionów utworów, zarówno zagranicznych, jak i polskich. Celem WiMP jest inspirowanie Polaków do odkrywania nowej muzyki oraz zachęcanie ich do słuchania ulubionych utworów, albumów i playlist. WiMP wyróżnia się spośród innych serwisów streamingowych bogato rozbudowaną stroną redakcyjną, rekomendacjami i ciekawostkami muzycznymi, przygotowanymi z myślą o polskich słuchaczach, a także playlistami na każdą okazję, komponowanymi przez zespół WiMP na czele z doświadczoną dziennikarką muzyczną, Katarzyną Rogalską.
Koncepcja ta już z powodzeniem działa na innych rynkach europejskich, takich jak: Szwecja, Norwegia, Dania, Niemcy, a także pod inna marką w Holandii. W sumie WiMP podbił już serca 350 tys. użytkowników, a liczba ta ciągle rośnie. W 2011 roku serwis otrzymał brytyjską nagrodę Meffy Awards dla najlepszego serwisu muzycznego. Regularnie wygrywa także testy konsumenckie we wszystkich krajach, w których jest dostępny.
WiMP posiada licencję na ponad 18 milionów utworów. Z płatnego serwisu korzysta już ponad 350 tys. użytkowników na całym świecie i liczba ta ciągle rośnie. WiMP dostępny jest w Szwecji, Norwegii, Danii i Niemczech, pod inna marką w Holandii, a teraz także już w Polsce. Serwis zapowiada również launch w innych krajach. WiMP należy do spółki Aspiro, notowanej na sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX).