BMN Berges 3
Typ sprzętu: | kolumny podłogowe |
Producent: | BMN |
Model: | Berges 3 |
Ocena ogólna: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: Marko Polo Data dodania: 26 styczeń 2020 |
Jakość/cena ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ocena ogólna
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Plusy | przestrzeń stereofonia bas soprany średnica wykonanie cena | |
Minusy | może by zrobić grubszą przednią ściankę? | |
Twoja opinia |
Oto moje wrażenia po kilkudziesięciu godzinach słuchania w umeblowanym pokoju lekko ponad 16m2 – zazwyczaj po 21tej, bo cisza w bloku, ale też po południu – bo łupnąć można… Bas to ogromna poprawa kontroli, jakości i tonów, a każdy instrument gra inaczej… Czasem jest twardszy w brzmieniu, a czasem miękki, a nieraz wręcz oba jednocześnie się prezentują – kiedy trzeba – i jest dużo bardziej różnorodny, np. słychać też pudło instrumentu, a nie tylko struny i dźwięk. W różnych instrumentach i nagraniach wypada inaczej, nie zlewa się w podobnych tonach i nie dudni. Średnica jest zdecydowanie większa, wręcz ogromna, bogatsza i wyraźniejsza, a jej zakres bije na głowę inne kolumny. Tu pojawia się mnóstwo informacji i przestrzeni, której nie było. Soprany są mocniejsze, ale i zarazem delikatniejsze, subtelniejsze (nie kłują w uszy) i duuuużo więcej detali i przestrzeni. Niesamowity ogrom różnorodności tych dźwięków i ich jakości, instrumenty grają przepięknie!!! To niesamowite uczucie, kiedy słuchając muzyki biegniesz kilka razy do drzwi, bo chyba ktoś dzwonił lub sprawdzasz odwrócony telefon, a okazuje się, że to pojawiły się dźwięki, których wcześniej nie słyszałem… Scena jest dużo większa, dużo wyraźniejsza, dokładniejsza, jest rewelacyjna– jak dla mnie w tym pokoju i z tym sprzętem! Poziom narastania i wygaszania dźwięku jest niesamowicie precyzyjny, jak trzeba zagrać delikatnie – grają subtelnie, jak trzeba łupnąć – pierd…lną, aż miło i żadnych przesterów!!! Od najcichszych poziomów grają całym pasmem i jest rewelacyjnie… Przepięknie jest. Zauważyłem – wraz z kilkoma znajomymi – jeszcze coś… otóż przechodząc przed innymi kolumnami wyraźnie słyszałem, w którym są miejscu, słyszałem głośniki w konkretnej lokalizacji słuchając muzyki, natomiast Bergesy są mniej definiowalne, co do położenia, tzn. gra bardziej przestrzeń, niż same głośniki... Różnica jest ogromna w słuchaniu muzyki poważnej, jazzu, bluesa, a rok i pop, czy elektroniczna grają rewelacyjnie i przestrzenniej, z (jakby) trójwarstwową sceną w głębi, bo szerokość tej sceny jest też kilka razy szersza, niż w poprzednich kolumnach i nie ma takiego znaczenia, czy słucham bardziej wyprostowany, czy mocniej oparty (kiedy bas robił się większy, lejący i dudniący)... Wreszcie fortepian, pianino, skrzypce, klarnet, trąbka, kontrabas, wiolonczela i inne instrumenty grają poprawnie, a wokale zachwycają mnie… Banan na twarzy przy każdym utworze. Co do moich spostrzeżeń konstrukcyjnych – na plus zaliczam odległości w terminalach, są tak rozmieszczone, że swobodnie i wygodnie można przykręcić grube kable bez leżenia na podłodze i celowania w otworki… Płyta przednia mogła by być grubsza, co by mogło poprawić sztywność i wagę kolumny i pewnie brzmienie. Może by konstruktor zrobił – dla chcących – jakąś ciężką podstawkę pod kolumny, co też może mieć wpływ na brzmienie. Okleina i obudowa w świetnej jakości, a kolce łatwo się regulują. GRATULACJE i podziękowania za doznania, teraz mogę iść wyżej – zmieniając wzmacniacz i źródło, bo kolumny są na bardzo wysokim poziomie prezentacji różnej muzyki i wystarczą na długie lata, bo to kawał dobrej roboty, za pieniądze dużo mniejsze od znanych firm!!! Czuć świeży i czysty oddech emocji płynących z tych głośników. One grają, jak za milion dolarów !!! |
|
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt? | krócej niż 1 miesiąc | |
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt? | BMN | |
Ile zapłaciłeś/aś? | 7500 PLN | |
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt? | stosunek ceny do jakości | |
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie? | Kef, Audio Academy, Dali, Sony, BMN: Beszele 2, Beszele 3, Bergesy 3, S3 II | |
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt | Yamaha AX-892 Yamaha CDX-890 Yamaha TX-670 RDS Albedo Blue RCA, IXOS 104 RCA Tara LAbs Prism Omni ST Bi-Wire |
Recommended Comments
There are no comments to display.