Skocz do zawartości

Phonar p20s

Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe

Producent: Phonar

Model: p20s


Rewalacyjny

(4.5/5)


(4.5/5 na podstawie 2 opinii)

sprzet
Piotrek608

Data dodania: 06 październik 2005

Piotrek608

Data dodania: 06 październik 2005

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • Sliczna obudowa. Piekielnie solidne zaciski do Bi-wiringu,Swietne zastosowane komponenty rewelacyjny wysokotonowy.
  • Grr basferleksy z tyłu nie mozna ich zbytnio upchac w pokoju.

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku

Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: W Kombicie na Ul.powstanców śl we Wrocławiu

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Szukałem czegos solidnego trwałegi i co sie bedzie podobało mojej ukochanej żonusi:)

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: B&W CDM1SE, Audio Academy Hyperion3, Tonsil Maestro 130,Esa Viviace2

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Wzmak Sony TAF808ES, CdDenon DCD2700, Kable DIY teflon plus ofc 2x2,5mm2, nakamichi OFC2x4mm2, interkonekt Klotz mikrofonowy niebieski

Opinia:

Są to wolnostojące kolumny podłogowe bardzo ładnie wykonane.

Do wyboru mamy kilka kolorów czarny, bukowy, srebrny i cherry wiśniowy. Obudowa wykonana niezwykle solidnie z grubego MDFu u dołu zwieńczona ładnym cokołem w który wkręca się dołączone do kompletu solidne kolce. Głośnik wysoko tonowy to jedwabna kopułka pochodząca ze stajni Seasa o średnicy 27mm typ TC27TFF z wielkim pierścieniem ferrytowym doklejonym z tyłu aby w mniejszym stopniu rozproszone było pole magnetyczne z wielkiego magnesu.

Z moich dogłębnych analiz oraz przewertowania kilku materiałów źródłowych wynika iż P20S są przygotowane do pracy w drogich systemach kina domowego dlatego są magnetycznie ekranowane.

 

Głośniki średnio-niskotonowe pochodzące z USA 13 cm magnetycznie ekranowane woofery z włókna szklano-węglowego pracują w osobnych obudowach więc jak wynika z konstrukcji jest to obudowa 2,5 drożna. Kosze głośników są z solidnego odlewu aluminiowego. Obydwa bass-reflexy są umieszczone z tyłu co wymusza na kupującym dalsze ustawienie od tylniej ściany. Zwrotnica oparta o najwyższej klasy kondensatory Audyn-Capa i powietrzne cewki a okablowanie wewnętrzne na własnych grubych miedzianych kablach Phonara.

Impedancja kolumn to niecałe 4 ohmy ze spadkiem w jednym miejscu do 3,7ohma do kolumn dołączona jest mała ale przejrzysta instrukcja i 2 letnia gwarancja. Możliwe jest podłączenie podwójne do bardzo solidnych i budzących zaufanie zacisków ale nie jest to podział na sekcje nisko tonową i wysoko tonowa lecz osobne podłączenie samotnego głośnika pracującego w dolnej części obudowy i osobne podłączenie górnej części nazwałbym ją monitorową.

 

Te małe kolumny zalecane są do pomieszczeń 15-30m2 z tym że zalecałbym środkową wartość tj. 20m2 Moc podawana to 120W .

Wbrew temu że mają wysoką efektywność 91dB to wcale nie są takim super łatwym obciążeniem te kolumny potrzebują prądu aby basowe uderzenia były bardziej prawdziwe ze słabo wydajnym prądowo wzmacniaczem np. Marantz PM78, Musical Fidelity A1 kolumny zagrały kluchowato i bez życia. Nawet mój obecny Sony TA-F808ES wcale tak najlepiej sobie z nimi nie radzi za to znakomicie wypadły w konfrontacji z moim klonem Pass Aleph 5 co prawda ze względu na mały radiator słuchałem tylko kilka godzin ale wrażenie jest jednoznaczne: Szybki Kontrolowany Basior= dużo prądu.

Niestety jak dotąd nie miałem możliwości posłuchania tych małych łobuzów z wzmacniaczem zbudowanym na dobrej lampie a szkoda.

Dokonywałem również bezpośredniego porównania do monitorów B&W CDM1SE i tu małe Phonary praktycznie bez emocji pokazały swoją klasę i niesamowitą wręcz precyzję i szybkość.

Jakość wysokich tonów ich plastyczność i precyzja zasługują na najwyższe pochwały

Seas produkuje cudowne głosniki.

Uderzenie i moc niskich tonów przyprawiły mnie z kolegą o spore zdziwienie gdyż nawet tego nie oczekiwaliśmy od tych kolumn.

Znakomicie zagrały z wzmacniaczem DIY zwanym tez Gaincloone opartym na LM3875 i 450W trafie.

Gaincloon naprawdę pokazał klasę samą w sobie z tym że dostawał lekkiej kompresji przy dużych mocach.

Średnica naturalna ale nie jest to coś niesamowitego jest po prostu poprawna znakomicie wychodzi instrument zwany saksofonem można wręcz było go godzinami słuchać.

Kolorystyka mikro detaliczność na średnicy pojawiła się tylko z piecem Passa z „normalnymi” japońskimi wzmacniaczami była na przeciętnym poziomie. Niezły tez się okazał nasz formowy Gaincloone.

Na początku użytkowania tych kolumn byłem przekonany, że muzyka senna typu celtyckie pieśni Enya lub Clannad w ogóle nie będzie na tych kolumnach miała racji bytu jakież było moje zdziwienie gdy przypadkiem moja małżonka puściła sobie Watermark Enyy!! Wyszło miło słodko aż trudno było się nie skupić na słuchaniu!

Całkowita stereofonia zasługuje na duże pochwały jest pięknie przed z boku i za kolumnami, z dobra elektroniką są w stanie pokazać cuda.

Mimo że podłogówki to znikają jak monitory.

Jedynie co można im zarzucić to lekkie bardzo sympatyczne przekłamania w muzyce symfonicznej opartej o wielkie składy tu brakuje im troszkę tej potęgi którą ma np. Audio Academy Hyperion3...wydaje mi się ze winę za to ponosi po prostu fizyka...wielkość membrany to wielkość membrany a jej materiał to materiał. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć ale miłośnicy takiej muzyki szukają wśród innych producentów np. Vienna Acoustic, Nasza Esa lub Qba.

W każdym razie do muzyki słuchanej głównie prze zemnie tj pop, jazz, troszkę soft rocka te głośniki się nadają genialnie i do tego gorąco rekomenduje.


MariuszJ

Data dodania: 02 marzec 2005

MariuszJ

Data dodania: 02 marzec 2005

Jakość/cena
Ocena ogólna
Jakość/cena
Ocena ogólna
  • Doskonale kontrolowany bas, ogólnie łatwa wysterowywalność. Dużo cech rasowego monitora, solidna i estetyczna konstrukcja.
  • Wymagające od materiału źródłowego - nie upiększą źle zrealizowanej muzyki. W konfiguracji 2.0 raczej do małych (20m2 i mniej) pomieszczeń. Nie dla każdego słuchacza, w szczególności nie dla "miśkolubów".

Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku

Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Nie potrafię dobrze ekstrapolować brzmienia z miejsca "odsłuchu przedzakupowego" do docelowego, więc kupuję zawsze w ciemno, co najwyżej potem sprzedaję. A że tego dotychczas nie zrobiłem to z z P20s to z powodów: pokoju odsłuchowego typu "basopsuj", bezpośredniej wygranej konfrontacji z konkurentem z tej samej półki (VA Bach) oraz upodobania do rozjaśnionych brzmień.

Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: B&W DM602, Epos ES-14, VA Bach.

Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Bi-amping Luxman LV-113 + LM3875 Gainclone, pojedyncze wzmacniacze z tego zestawu, Luxman L-510. Źródło: transport Luxman D-113D + MF X-DAC.

Opinia:

Konfiguracja: kopułka (27mm Seas) + 13-tka w małej skrzynce BR + 13-tka w dużej skrzynce BR jako dopalacz LF. Woofery przypominają z wierzchu Peerlessy, ale to ponoć wytwory hamerykańskie na zamówienie Phonara, z węglowo-szklanymi membranami, odlewanymi koszami i pełnym ekranowaniem magnetycznym. Solidna obudowa, solidny cokół z kolcami. Zwrotnica na cewkach powietrznych i polipropylenach Audyn-Capa. Podłaczenia bi-wiringowe, umożliwiające osobne podłączenie dolnego woofera. Impedancja 4R (całość), oba bass-reflexy do tyłu.

 

Producent zaleca te podłogowe maluchy do pokojów 15-30m2, ja obniżyłbym górną granicę w konfiguracji stereofonicznej do 20m2 ze względu na ilość basu. Jego bardzo ostry rysunek może dawać wrażenie niedostatku, z błędu wyprowadzić nas może prosty eksperyment z podbiciem pasma okolicy 50-80Hz - P20S dają po prostu tyle basu ile jest nagrane na płycie i nie dorysowują lubej mgiełki dookoła każdego "bass-attack". To nie musi się wszystkim podobać. Radziłbym przy braku akceptacji dla takiego basu zastanowić się nad dokładnym przeciwieństwem P20S na tej półce czyli VA Bach. W P20S bas nie schodzi tak nisko, jest za to sporo szybszy, a w porównaniu do moich starych Bowersów to torpeda. Miller czy Walicki brzmią świetnie. Dobrze prowadzony pochód bass & drums będzie brzmiał niesamowicie - polecam "Stir It Up" by Monty Alexander, moim zdaniem perfekcja...

 

Średnica naturalna, nie słyszę podbarwień czy ekspozycji jakiegoś pasma. Nie jest to może coś intrygującego (miałem takie wrażenie z Eposami ES-14, niestety odsłuch był za krótki), ale wydaje się naturalna i "nienadmuchana". Proponuje dla testowych odsłuchów Jacobsa w "Stabat Mater" Pergolesiego (HM), dla mnie brzmi to naprawdę ładnie.

 

Pasmo wysokie bardzo bogate, szczegółowe. Na forum skarżono się na współpracę z bogatym w górze wzmacniaczem (Creek), ja nie mam tu złych doświadczeń (a Gainclone do słodkich nie należy). Mówię zawsze o takich kolumnach - na starość jak znalazł. Nieprzekładalna na miary fizyczne "dźwięczność" występuje w ilości nieefekciarskiej. Bonus w postaci monitorowej stereofonii. W porównaniu z VA Bach brak zamglenia, w porównaniu z B&W DM602 brak szorstkości czy suchości.

 

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że miłośnicy umelodyjniających zniekształceń muszą je produkować w amplifikacji (może lampowej? "Audio" zmierzyło 90dB skuteczności) lub podawać bezpośrednio ze źródła. P20S czytają sygnał "as-is", co nie musi wcale być ich zaletą. Przy odsprzedaży radzę wybadać gusta klienta - jak to "miśkolub", puścić mu "Shangri-La" i po sprawie ;-) Zabraniam natomiast puszczania Waitsa - wtedy na pewno nie kupi :-)))

 

Nie słyszę w tych kolumnach ograniczeń co do rodzaju dobrze brzmiącej muzyki. Na pewno lepiej dają sobie radę z rockiem niż moje dawne Bowersy. Wydaje mi się, że nie kłamią (za bardzo) i przy symfonice i przy składach kameralnych. Co do głosu ludzkiego, jest on inny niż z Bowersów, bliższy słuchaczowi, czy lepszy - trudno mi ocenić.





Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.