Skocz do zawartości

   (Ogólna ocena z tej recenzji)
Ocena ogólna: Znakomity kabel do systemów ze średniej-wyższej i wyższej półki. AriniAduio Magnatron. Potencjalny właściciel: posiadacz dobrego, zrównoważonego systemu, najlepiej o nieco technicznym, sterylnym, skupionym brzmieniu. Magnatron, bez utraty rozdzielczości i przejrzystości doprawi je szczyptą plastyczności, nasycenia i gęstości. Rozciągnie bas (chodzi bardziej o długość niż ilość) i wprowadzi większą swobodę dynamiczną (koncertowy rozmach). Przestrzeń to jedno z dań popisowych. Z jego wyborem raczej powinny uważać osoby dysponujące komponentem(ami) o zbyt gęstej, nadmiernie ocieplonej lub ciemnej prezentacji oraz o zbyt obfitej, niezbyt dobrze kontrolowanej podstawie basowej. Jego "antagonistyczny" typ to Ziggy Cheetah Mk II (szybki, dźwięczny, chłodny, skupiony, o płytkim basie). W moim systemie ZCmkII wypadł lepiej zasilając gęsto grający streamer 280DMind2 Moon'a. Jednak już w przypadku "żylastego", wzmacniacza 340i d3px, Magnatron okazał się lepszym wyborem. To podobna (IMO wysoka) półka, mimo, tak istotnych różnic w podejściu do prezentacji. Generalnie polecam do wzmacniaczy o większym apetycie na prąd.
Plusy:
  • Mimo tendencji do uplastyczniania przekazu, dobra ogólna równowaga tonalna (minimalna ekspozycja średniego i niższego basu dodająca „substancyjności”),
  • Dobra rozdzielczość, w całym paśmie.
  • Mimo, ww. plastyczności, barwy (różnicowanie barw) oddane są rzetelnie,
  • Rozciągnięcie pasma (zwłaszcza w dół),
  • Góra gładka - kiedy trzeba ekspresyjna i dźwięczna,
  • Średnica – plastyczna, wciągająca, komunikatywna, z bogactwem „tekstur”. Wokale zmysłowe, głębokie, obecne.
  • Bas – rewelacyjny - schodzi niebywale nisko a w dodatku, w zasadzie do samego (głębokiego) końca, nie traci definicji,
  • Dobre oddanie "powietrza" i detali,
  • Znakomite walory przestrzenne - głębia, szerokość i wysokość sceny są trudne do podrobienia. Wspomniany wcześniej rozmach dynamiczny jeszcze pogłębia wrażenia związane z kreację przestrzeni. W efekcie świetnie wypadają nagrania koncertowe i muzyka filmowa.
  • Precyzyjna definicja i lokalizacja źródeł, w 3 wymiarach, chociaż nie są one malowane tak "żelazną" kreską jak w przypadku ZCmkII,
  • Bardzo dobra makrodynamika,
  • Dobra mikrodynamika. Dobra rozdzielczość, niewielkie wyeksponowanie basu wpływają na dobry odbiór, przy niskich poziomach SPL.
  • Jak wszystkie produkty AriniAudio, przygotowany ze szczególną dbałością o estetykę i jakość montażu.
Minusy:
  • Jak pisałem wcześniej, raczej nie będzie dobrym wyborem w przypadku systemów wymagających chłodnej dyscypliny, nadmiernie ciepłych i gęstych (np. niektóre źródła na kościach Sabre), z podkreślonym, słabo kontrolowanym basem,
  • Dość sztywny (choć w przypadku kabli zasilających, to nic szczególnego).
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: od 1 miesiąca do roku
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: Bezpośrednio w AriniAudio
Ile zapłaciłeś/aś?: n.a.
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Po odsłuchach. Najlepiej zgrał się z twardo, motorycznie, konturowo grającym wzmacniaczem Moon 340i d3px.
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Kilkanaście modeli krajowych i zagranicznych producentów (Cardas, AQ, Nordost, Ziggy, Shunyata, Synergistic Res, Furutech, inne). W przypadku wzmacniacza zdetronizował Ziggy Cheetah MkII.
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: żródło: Moon 280D Mind 2, wzmacniacz: Moon 340i d3px, kolumny: Amphion Argon 3LS
  • Jak oceniasz sprzęt pod względem wartość/cena?
  • Jaka jest Twoja ogólna ocena?







×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.