Jump to content

Opinie: sprzęt - ostatnio dodane

Sign in to follow this  
Instrukcja dodawania Opinii: https://www.audiostereo.pl/opinie-instrukcja-dodawania/
  1. Radicon Amplifikator Bitofon

    Poprzednio posiadałem C.E.C TL 51 XR , i Arcama FMJ , zaskoczeniem w stosunku do poprzednich od razu była jakość górnej częsci pasma, to tak na pierwszy \"rzut\" ucha, potem było następne odkrycie - dynamika - tutaj nie popadając w euforie, uważam że to mistrzostwo świata. Do tego wszystkiego nie brakuje mu powietrza, przestrzeni, która buduje niemączący nastrój odsłuchu. Na pewno nie ma nic wspólnego z określeniem \"brzytwa\". Raczej nazwałbym go doskonałym narzędziem do odtwarzania żywej, otwartej, nastrojowej i pełnej dynamik muzyki. Do porównań proponuje Merdiana i Accuphase np. DP-500.

  2. Hitachi Hitachi FT-920

    Przyszło mi dodać do listy nie tylko model ale i firmę, która choć w ogóle znana, to mało znana jest jako producent sprzętu audio. Sama zesztą mało się o to troszczy i o tym epizodzie w swojej historii nie wspomina nawet na swojej stronie internetowej. Sporo się naszukałem, by znaleźć cokolwiek i o firmie jako producencie sprzętu audio, i o tunerze. Niewiele znalazłem. Zapytałem się w końcu o ten tuner na forum FM tuners i stamtąd przyszła odpowiedź, która zadecydowala o tym, że go kupiłem. Dałem zań 100 złotych na Allegro. Nie licząc tego, że szybka ze skalą był pokryta jakimś okropnym lepiącym się paskudztwem (usunąłem za pomocą WD-40) był w świetnym stanie. Mimo, że parę sztuk tych tunerów znajduje się w posiadaniu audiofili, bo wiem o dwóch w posiadaniu forumowiczów z FMform, ma go też ktoś z AudioKarmy, to dotąd nie znalazłem poza nadesłaną dla mnie opinią żadnej jego recenzji. Ta będzie więc pierwsza. Jest to tuner analogowy, najwyższy model z serii z 1977 roku według Orion Blue Book. Tuner jest dwuzakresowy FM/AM ale AM jest amerykanski czyli nasze średnie, domyślam się więc (jak i z tego, że jest obecny w Orion Blue Book), że przeznaczony był na tamten rynek. Ale nie tylko tam trafił, bo jakiś czas temu dostałem maila od kogoś, kto kupił ten tuner w Australii i dopytywał się, co może być wart. Z tyłu jest przełącznik napięcia, więc nie trzeba go przerabiać. Zwraca uwagę wygląd. Cały panel przedni wykonany jest z aluminium i bardzo starnnie opracowany plastycznie. Jest to jeden z najelegantszych tunerów, jakie widziałem. Szybka za którą ukryta jest skala wykonana jest co prawda z plastiku, co jak się pisze to może brzmieć robić niespecjalne ale jest dobrze przemyślanym chwytem, który robi piorunujące wrażenie wieczorem. Takiej lekkiej mgiełki na skali. Jak to w wyższej klasy tunerach z tego okresu było przyjęte obdarzony jest sporą ilościa pstryczków i pokręteł, z których zwraca uwagę przełącznik multipath. Pozwala on użyć jeden z dwóch wychyłowych zegarów jako miernik tej funkcji, a oprocz tego znaleźć można z tyłu gniazda pozwalające podłączyc miernik zewnetrzny. Funkcja ta służy do prawidłowego ustawienia anteny. Czy jest użyteczna nie było mi dane sie przekonać, gdyz mam tuner podlączony do kablówki. Normalnie zaś zegary odpowiedzialone są za wychwycenie jakości dostrojenia stacji (tuning) i siły sygnału. Dodatkowo w przypadku dostrojenia stacji z sygnałem stereo włącza się czerwona dioda na skali i druga efektownie zamontowana na samej wskazówce i wspominam o tym właśnie z tego drugiego względu. Na przednim panelu znajdują się też dwa pokrętła odpowiedzialne za regulację siły sygnału przy korzystaniu z wyjścia regulowanego. Osobno dla FM i AM. Nie zachęcam do korzystania z wyjścia regulowanego, gdyż dźwięk jest wtedy wyraźnie gorszy. Prawdopodobnie odpowiada za to zbyt długa droga sygnału. O innych funkcjach nie wspomnę, gdyż są one typowe dla wysokiej klasy tunerów z tego okresu i nie odróżniaja one tunerów różnych producentów i typów. Więc jak dziala? Zwraca uwage świetna selektywność. Odbierał u mnie podłączony do kablówki, a więc w warunakch dużego tłoku i jeśli ustępował cyfrowemu Technicsowi ST-9038, to bardzo nieznacznie. Oczywiście trzeba było się nakręcić pokrętlem ale taki już urok analogów. Żadnych problemów z odstrajaniem się, czego obawiałem się w przypadku analoga. Niesłusznie. Co do czułości to nie chcę sie wypowiadać, bo sygnał z kablówki jest bardzo silny i w tych warunkach nie da się tego ocenić. I bardzo piekny dźwięk, którego słuchało się z wielka przyjemnością. Chyba przyjemniejszy niż posiadanego już Technicsa ST-9038 ale może to byc też efekt psychologiczny związany tym, jak tuner wygląda. Napisałem to już w drugiej recenzji, o innym swoim tunerze analogowym, iż często zasypiałem przy włączonym radiu i muszę to powtórzyć. Piękny, łapiący wszystko i pięknie też grający tuner. I zupełnie niedoceniony.

  3. Audiowave 13 SE

    Kolumienki te ciągle potrafią mnie zaskoczyć (lubię z kumplem poeksperymentować ze sprzętem). Ostatnio miałem pod nie podłączone przedwzmacniacz i końcówkę mocy Q-audio (modeli nie pamiętam, ale górna półka), CD Studer, dobre kable i wszystko zasilane z Heliona. Dźwięk, jaki wydobył się z tych kolumienek, był zaskakująco dobry. Bas, jak na rozmiar głośnika i pomieszczenia (13 cm Visaton, kilkanaśnie m2), był naprawdę satysfakcjonujący - schodził nisko, był należycie rozciągnięty ale i zarazem dynamiczny. Średnica, góra i stereofonia co najmniej tej klasy co bas, a nawet lepsze. Coś w sam raz dla początkującego audiofila. Niestety sam słucham ich na nieco gorszym sprzęcie (patrz poniżej), jednak akurat marantz i musical dają to, co najbardziej cenię w muzyce - dobrą średnicę. Nie są to z pewnością kolumny dla wielbicieli ciężkiego uderzenia. Znacznie lepiej sprawdzają się przy spokojniejszej muzyce.

  4. GLD Niki 20/0.5 taśma

    Na początek chciałbym podkreślić przyjemność współpracy z firmą. Otrzymałem produkt w pełni dostosowany do mojego systemu i moich potrzeb. Zakup poprzedzony był rozmową, w trakcie "tworzenia" przewodów dokonywane były szczegółowe ustalenia. Dodatkowo do przewodów głosnikowych otrzymałem "próbną" wersję interkonektu aby sprawdzić działanie przewodów w komplecie.

    Przed przystąpieniem do odsłuchu krytycznego pozwoliłem kablom pograć przez ok. 3 dni. Grały od godziny 8-18 przez trzy kolejne dni. Potem zacząłem ich słuchać. Pierwsze co rzuca się w uszy to przestrzeń. Jest olbrzymia, rozciągnięta raczej za linią głośników. Pozwala łatwo określać plany muzyczne zarówno w poziomie jak i w pionie. Doskonale wręcz wypadały duże składy orkiestrowe. Słyszalna była wielkość i pogłos sali.

    Drugim elementem, na który warto zwrócić uwagę, bylo przetwarzanie basu. W pierwszej chwili myslałem, że jest on przekazywany zbyt wolno, że się ciągnie. Okazało się jednak, że jest on przekazywany poprostu w większym zakresie, co w moim pomieszczeniu skutkowało niepotrzebnym wzbudzaniem. Sprawę załatwiło utwardzenie membramy biernej. Bas stał się doskonały. Niższy ale jędrny.

    Wysokie prezentowane są w mojej ocenie bardzo dobrze. Delitaktnie, słodko. Nic nie szeleściło, sybilanty nie były podkreślone.

    Ogólnie rzecz ujmując sonic link był przewodem dużo gorszym. Mniejsze było rozciągnięcie dzwięku. Jakby na dole coś wycinał. Audioqest miał trochę inny charakter, bardziej dynamiczny ale też nie pozbawiony wad w postaci wyostrzenia wysokich tonów, czy nie rewelacyjnie kontrolowanego basu.

    Myślę, że przewody GLD są bardzo rzetelne zarówno pod względem brzmienia jak i wykonania. Nie rzucą na kolana w pierwszym kontakcie, ich zalety są jednak niepodważalne.

  5. Omak Jewel One

    w ramach budowania systemu grającego raczej ciepło, ale także detalicznie i szybko, złozyłem swego czasu zestaw z Cayinem 265 Ai jako wzmacniaczem, grało to naprawdę dobrze, ciepło ale i z wykopem, jako kolumny grały wówczas Dynki Contour 1.1.

    swego czasu przyjechał do mnie jeden kolega, a drugi przyszedł. ten co przyjechał przywiózł ze sobą dwie wielkie czarne skrzynki (z czego jedna diablo ciężka). kiedy grał Cayin kiwalismy głowami z aprobatą. zmienilismy na Omaki. szok, niedowierzanie, badawcze spojrzenia po sobie... Omaki pozamiatały Cayina jak chciały, dźwiek we wszystkich aspektach skoczył przynajmniej dwie klasy wyżej. wypełnienie średnicy, bas, jakość wysokich tonów...wszystko do góry w zgodnej ocenie.

    cóż - od tej chwili swoje działania ograniczyłem tylko do jednego - zdobycia tego dzielonego wzmaka made by Ukraine.

    napędzałem nim rózne kolumny, m.in. Thiele cs 1,5, zawsze dawał sobie znakomicie radę. wydajność prądowa znakomita.

    zbudowany jest jak czołg, urody "nienachalnej", lampy EL 509 - nie do zdarcia, w zasadzie do każdego rodzaju muzyki.

    z mojej strony duża rekomendacja.

    dlaczego 4 gwiazdki? ano cóż - mozna lepiej (choćby 2xOmak Jewel Three), ale trzeba sporo więcej wydać.

  6. Paradigm Monitor 5

    Uwaga, opisywany tutaj Monitor 5 to wersja poprzednia modelu o tej samej nazwie, różniąca się od obecnej zasadniczo: jest to konstrukcja podłogowa, o dwóch głośnikach, podczas gdy aktualny model ma 3 głośniki i jest podstawkowym dziwolągiem.

    Monitor 5 to dźwiękowy wulkan. Rozmach dynamiczny, i świetnie kontrolowany chociaż szeroko rozciągnięty bas to podstawowe cechy. Kolumnom nie brakuje również szczegółów i analityczności. Góra pasma jest bardzo wyraźnie zaznaczona, ale nie określiłbym jej jako metalicznej. Monitory 5 rozwijają skrzydła grając głośno. Potencjometr ustawiony na godzinę 9 (wzmak NAD C320) to absolutne minimum. Poniżej tego poziomu kolumny niczym się nie wyróżniają, trudno okreśłić ich charakter. Powyżej - to świetnie zorganizowany obraz dźwiękowy. Wydaje mi się, że do kina domowego jak znalazł, do słuchania muzyki - to zależy od rodzaju. W rocku oraz w symfonice sprawdzają się idealnie. Fortepian - dość dobrze. Big Bandy jazzowe - bardzo dobrze. Wokalistyka, muzyka kameralna i małe składy jazzowe - tutaj brakuje składnika emocjonalnego.

    Stereofonia na poziomie przyzwoitym, ale nie porywa.

    Po dwóch latach użytkowania sprzedałem Paradigmy w komisie. Z uwagi na przjściowe problemy lokalowe musiałem sobie poszukać jak najmniejszych kolumn podstawkowych (poza tym - ja lubię słuchać pomiędzy cicho i średnio-głośno). Jaki był efekt? Szukajcie za jakiś czas w opisie Tannoy M1

Sign in to follow this  


Opinie: sprzęt - typy sprzętu





×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.