Jump to content

Aethelred

Użytkownicy
  • Content Count

    260
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A jeśli chodzi o słuchawki? Tu chyba cenowe wymagania nie działają? Wg mnie high end to np. Sennheiser hd800+WA2 lub 22 i źródło/dac - spokojnie w 8k EUR cały system z używek można złożyć. High end to nie tylko cena, choć zgodzę się ze w wielu przypadkach cena idzie w parze z jakością.
  2. Takie rozpoznanie sprawy pokutuje już jakiś czas. Jeśli 2 rodzaje głośników mają identyczne parametry brzmieniowe, elektryczne, materiały membran to można je porównywać w ten sposób ale jeśli się różnią, to trzeba by mieć 2 complete systemy żeby ocenić różnice. Seria guarneri świetnie to pokazuje bo zmieniało się bardzo wiele nawet Homage były 2 lub jak niektórzy twierdzą 3 wersje. Ciężko jest ocenic obiektywnie różne głośniki w tym samym systemie. Zgadzam się ze evolution to chyba najpełniej brzmią głośniki z Guarnerich. Cena też to odzwierciedla, 2 razy drożej niz Homage na rynku wtórnym, ale czy graja 2 razy lepiej[emoji57]
  3. Odnośnie Esotara to faktycznie był 20 lat temu prawie top w wysokotonowych ale ma dużo ferrofluidu i słychać ze w dziedzinie transjentow i odpowiedzi impulsowej są obecnie lepsze przetworniki. Jeśli całe kolumny są stroje pod tego typu brzmienie jest ok ale są też inne konstrukcje na rynku. Wiec każdy znajdzie coś dla siebie. Swoją drogą w 2 systemach słyszałem ze verity audio mają podobne trochę wysokie tony a tam jest inny głośnik.
  4. Z pewnością płacimy bardzo dużo za legendę ale takie jest prawo rynku. W przypadku starych sonusow amplifikacja ma bardzo duże znaczenie i jeśli nie jest się tego świadomym to można by zadziedzionym tym legendarnym brzmieniem. Czasem legenda ma przełożenie na realna jakość produktu a czasem nie. Wg mnie do za 8.5k EUR można wybrać coś ciekawego na rynku wtórnym a i gumowe zawieszenie tez ma swoją żywotność. Ciekawe czy z wiekiem zmieniaja sie wlasciwosci forrofluidu w esotarze. Rok produkcji jest na tabliczce znamionowej z tyłu BTW. Sent from my SM-N910F using Tapatalk
  5. I jak zwykle mogę zapłacić tyle a tyle. W NLD są za 8500eur, stan dobry. Więcej ludzi by chętnie kupilo extremy za 4.5 k eur ale jeszcze takich nie widziałem. I chyba jut nie zobaczę . Są czasem okazje ale generalnie, idą w ciągu minut i już się nie powtórzą. Np wzmak a horning Sati za 4k eur poszedł w mniej niż godzinę- cena nowego 18k eur. Chcemy coś mieć z rynku wtórnego albo nie produkowany model trzeba liczyć się z kosztami albo szukać czegoś innego. Takie życie.
  6. Aethelred

    Accuphase e-407!

    Moje sprzęty pochodzą z ery montażu przewlekanego lub punkt w punkt. Stacja Weller stoi obok sprzętu.
  7. Aethelred

    Accuphase e-407!

    Jeśli kupujemy z zamiarem sprzedaży to tak, ale jeśli egzotyk trafi w nasz gust to chyba nie tracimy zbyt wiele, bo egzotyka można kupić taniej niż popularny sprzęt. Parę tyg temu w Holandii poszedł wzmacniacz Horning Sati, za ok 4k eur - nowy 18k eur. Accuphase choć za pół ceny może trochę niżej. Wiec jeśli chcemy zatrzymać egzotyka, to nie jest to strata. Ja swego czasu nabyłem kable głośnikowe, które z Sonus Faber są nadal moja referencja za ok. 20% ceny. Ale fakt, jak się nie wpisze w upodobania, ciężko sprzedać.
  8. Całkowicie się zgadzam. U mnie też scena nie porywa ale może to pomieszczenie. Jest bardzo dobrze, ale na tubach realizm jest oddany lepiej. Co ciekawe, średnica która sam gloryfikowalem i uwielbiałem. Trudno to opisac, ale miałem odczucie ze na Sonusach owszem lepiej słychać oddech, ale na tubach miałem lepsze wrażenie że wykonawca jest w pokoju. Musze jeszcze dodać jaki SET 300b do tych zmiennych albo jakas klasa D,podobno nowe Hypexy sa fajne. Jak nie opanuje wysokich tonów w tych kolumnach to po wakacjach chyba jakieś Tannoy. Cos jest w tym realizmie tub.
  9. A słuchałeś Guarneri w takiej konfiguracji jak moja? Jest wiele zmiennych i nie neguje ze inne monitory oddają lepiej potęge. Piszę tylko ze Guarneri oddają ją bardzo dobrze jak na ich wielkość ale fizyki nie da się oszukać. BTW u mnie stoją 2.4 metra,pokój 25m2, wzmacniacz Berning, którego Serblin in używał do testów SF z tamtego okresu ok. 80w z lampy. A pre na autoformerach prawdopodobnie poprzez lepsze dopasowanie wyzwala dodatkowe pokłady niskich częstotliwości. Żeby nie rozpoczynać kolejnej wojny, SF mają świetny bas ale przy projektowaniu były inne priorytety. Tak samo jak Wilsony nie mają średnicy Sonusa. Słyszałem wiekszy model Wilsona, te najmniejsze stojące i w połączeniu z Linn technicznie i b r z wybrzmień. Nie wiem czy wina Linn czy Wilson. Każdy ma inny gust.
  10. Ja nie mówię o swobodzie w sensie oderwanie dźwięku tylko o swobodzie w sensie oddanie dynamiki. Mam porównuje teraz 2 odmienne konstrukcje sf guarneri homage i stojące kolumny na triaxial. Jak wczoraj przełączyłem pomiędzy tymi głośnikami na utworze the carpenters, to głos Karen na Guarneri był szczegółowy, oddech fajnie oddany i ładnie oderwany, dół skali jej głosu był ale nie robił wrażenia. Wejście perkusji bas ok, takie z chwilowym opóźnieniem. Na podłogówce Karen była w pokoju, oderwanie tez było, a co wazne głos miał nie tylko granice ale i wypełnienie i to zarówno Góra jak i dół skali. A jak weszła perkusja to czuć wibracje na oparciu fotela. Żeby nie było to to triaxial też walczę z ich wysokimi i mają inne problemy, więc ideal byłby coś pomiędzy. To nie jest koniec poszukiwań. 6.5 cała va 12 cali głośnik basowy. I Guarneri mają świetne zejście jak na ten rozmiar a połączone z pre na autoformerach nie potrzebują nawet subwoofera. Ale w temacie monitorów, to tylko moje doświadczenie ale małe glosniczki znikają lepiej, choć nie jest to regula, ale nie oddadzą brzmienia kontrabasu z max realizmu.
  11. Nie twierdzę z to jest to samo, tylko że system audio nota stojąc na jakimś stoliku z kawiarni zagrał tak że chciało się słuchać. Płyta Vincent Belanger, Pure Celo wydanie audio note. Pewnie mastering faworyzuje system an ale może nie. Na następnym audio show spróbuję kupić ta płytę z ciekawości, można dostać autograf wykonawcy, więc dodatkowy plus. Żeby podsumować to nie jest ani najlepszy artysta, ani instrument ani realizacja, ale prezentacja ktokolwiek ja słyszał jest komentowana pozytywnie.
  12. Z moich doświadczeń nie ma monitora na malutkich głośniczkach, który odtworzy pasmo naturalnie i nie mówimy tu o odtworzeniu dolu ale o skali i swobodzie dźwięku. Więc albo duże monitory jak kolega poleca albo wolno stojące kolumny. Z tych trzech na zdjęciu, Focal, Snell i Sf porównanie będzie niezmierne trudne. probowalem to robić ale ważna zmienna jest elektronika. Każdy z nich lubi inna elektronikę z innym sprzężenie, współczynnikiem tłumienia i dźwiękiem. Na 100 procent jestem pewien, że jeśli zestawisz elektronikę na pełnię możliwości do danego monitora, to ta elektronika nie bedzie optymalna dla innego. Np. Guarneri lubią dużo prądu, srednie sprzężenie zwrotne, i jasne brzmienie. Focal na tych ustawieniach będę odrzucone, to samo Snell/ audio note. Ale jakby to zmienić np, zmniejszyć negative feedback dla Guarnerich to słychać wyraźnie za niskie częstotliwości są podbijane i nie trzymają rytmu, membranie brak kontroli. Mam wzmacniacz który pozwala mi zmienić feedback w trakcie utworu. Nie neguje samego porównywania tylko zwracam uwagę ze jest to niezmiernie trudne i w większości niemiarodajne. Trzeba by mieć np. 2 systemy skonfigurowane optymalnie pod dany głośnik i przełączać między nimi. Audio note jest świetnym przykładem, gdzie cały system robiony pod audio note, jeśli można zaakceptować problemy basu lub nie jest to priorytet, to jest po prostu muzyka, tu i teraz. Często jest stosowanie porównanie violonczeli na żywo i systemu audio note I to doskonałe pokazuje co jest priorytetem. Jeśli bym zaczynał od zera to nie wiem czy audio note nie jest najlepszym wyborem, przynajmniej elektronika jest tylko jednej firmy i droga usprawnien jest oczywista.
  13. Z recenzji Kinki integry wynika ze ten wzmak ma szerokie pasmo, nawet widac to po tym że kable są prowadzone złączka taka jak w zestawach Satelitarnych, kable też wygląda na pro coax, 3 ekrany. Więc raczej trzeba by myśleć o pre które jest robione w podobnej technologii. A te monobloki graja super szczegółowo czy raczej łagodzą?
  14. Nie ale słuchałem wielu focali od ps5.1, 936 (chyba następca ps) , mini utopie i to nie jest moje granie. Ostatnio nawet diablo te podstawkowe.
  15. Dzięki. słuchałem chyba Canterbury wyglądały na 100kg wagi. Na osi promieniowania i tak ok 2 metry od nich było dla mnie zbyt ostro, dalej było lepiej ale w moim pokoju będzie ok 2 metry do linii głośników. Te Tannoy Goldy w porównaniu np z Turnberry to krok do przodu czy w bok? Jakieś głosy na kierunek Audio Note? Czy np taka tuba na Beymie będzie tez wzmacniała górę? Tak jak zaznaczyłem te negatywne zjawisko manifestuje się jak podkręcę głośność. Przy cichym słuchaniu jest bardzo fajnie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.