Jump to content

bat73

Użytkownicy
  • Content Count

    731
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

36 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Gładka płyta płyta nie służy do ustawiania antyskatingu. Antyskating równoważy siłę która ciągnie igłę do środka. Siła ta powstaje w wyniku tego że siła tarcia igły w rowku nie ma kierunku równoległego do belki ramienia ( rzecz jasna w przypadku ramion tangencjalnych ma, więc tam nie ma potrzeby stosowania antyskatingu) Siła skatingu którą musimy zrównoważyć zależy od geometrii ramienia która jest niezmienna i siły tarcia igły w rowku. Ta siła zależy od kilku rzeczy głównie nacisku, szlifu igły - im bardziej ostry tym większa no i faktu czy używamy środków poślizgowych przy odtwarzaniu płyt (była kiedyś moda na odtwarzanie "na mokro"). Jak do tego ma się siła tarcia czubka igły o gładką płytę ? Nie wiadomo. spodziewałbym się że różnice w przypadku prostych szlifów będą mniejsze niż w przypadku szlifów ostrych. Generalnie ustawianie na gładkiej płycie wygląda tak że ustawia się ramię w równowadze a potem stosuje uznaniową poprawkę na słuch. To już lepiej od razu ustawić na słuch. Prawidłowo - płyta do ustawiania antyskatingu. W przypadku braku stosować się do instrukcji producenta ramienia i ewentualnie korygować na słuch. Pokrętła na gramofonach mają skalę która odpowiada sile nacisku. Czasem skal jest kilka - do sferycznych, eliptycznych szlifów czasem na such, na mokro (tak było np. w starych Thorensach). Myślę że to dobre wyjściowe ustawienie. Czasem jest ciężarek zawieszony na nitce którą zaczepiamy w odpowiednim nacięciu beleczki na ramieniu - wtedy trzeba sprawdzić jakim naciskom igły odpowiadają poszczególne nacięcia.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.