Jump to content

Zbig

Użytkownicy
  • Content Count

    6078
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Zbig last won the day on August 2 2016

Zbig had the most liked content!

Community Reputation

3358 Audioholik^3

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dokładnie. A jak przestaną dokarmiać to się populacja sama ureguluje.
  2. A teraz zastanów się co było gdyby wszyscy chcieli tak jak Twój tato... Dla gołębi wędrownych też nie było po czym populacja 3 do 5 miliardów osobników rozpłynęła się we mgle.
  3. No nieźle ale Tesla Model 3 4x4 ma 5,1 😀
  4. co to jest bateria solid state? Bateria z elektrolitem w formie stałej. Na wysokoprądowej ładowarce ładuje się do 80% w kilka minut, gęstość energii 5-10 wyższa niż Li-Ion, brak zagrożeń pożarowych i konieczności chłodzenia. [Hidden Content] [Hidden Content]
  5. No tak, w UK Najsztub jechałby dodatkowo po niewłaściwej stronie i pozamiatane 😉
  6. Jak Toyota zacznie za 2 lata wypuszczać na rynek elektryki napędzane bateriami solid state to się okaże co jest przedpotopowym badziewiem 🙂
  7. Nie miała w benzynie, w dieslu od jakichś 20 lat wszystko to turbodoładowane D-4D. Mogła sobie na to pozwolić bo jako jedyna rozwinęła powszechnie technologię hybrydową, z całkiem szeroką paletą jednostek, obecnie 1.5, 1.8, 2.0 i 2.5 l. Czy taki 1.6 / 1.8 Valvematic osiągający bez doładowania 132 / 147 KM i dysponujący płynną regulacją faz rozrządu jest niewysilony i mało skomplikowany, to by polemizował.
  8. I tu już prawie dotarłeś do sedna. W Polsce 3/4 aut wchodzących co roku na rynek to sprowadzone używki, średni wiek o ile pamiętam ok 12 lat. Zapewne znaczna ich część nie miała wymian zgodnie z zaleceniami producenta, zarówno w kwestii częstotliwości jak i jakości oleju, co skutkuje podwyższoną awaryjnością i skracaniem osiąganych przebiegów (a to dodatkowo w warunkach częstego cofania liczników). W efekcie wahadło leci w drugą stronę w postaci opinii o konieczności robienia wymian "po dotarciu" i ptem nie rzadziej niż co 10 tys km.
  9. Jak do tej pory spotykałem się z dokładnie odwrotnymi opiniami, czyli że najczęściej pada część elektroniczna. Z kolei awarie hydrauliki pracującej przy ciśnieniach 40-60 bar mogą być kompletnie bez związku z olejem.
  10. Jako główne ryzyko z Longlife to widzę że Ci wleją zamiast zwykły lub podrobiony olej i wtedy rzeczywiście szansa awarii mocno wzrasta. Natomiast znacznie większy problem widzę w wysilaniu jednostek połączony z ich odchudzaniem, ogólnym wzrostem skomplikowania i nienadążającą fachowością w serwisach, gdzie dobrych specjalistów od od tej całej elektroniki mierząco-sterującej ze świecą szukać...
  11. Do tej pory słyszałem raczej o awariach modułów elektronicznych. I od lat mam nieustające wrażenie, że mnogość opinii o konieczności wymian oleju jest generowanych w dużej mierze przez połączone lobby właścicieli warsztatów i producentów oleju...
  12. Ciemny lud nie odróżnia grążycy od pławicy?
  13. Niestety logicznie zupełnie niepoprawne. Za jazdę bez prawa jazdy jest określona kara i powinna być zasądzona. Jeżeli jedziesz bez prawa jazdy i ktoś rzuci Ci się znienacka pod koła z zamiarem samobójstwa to raczej nie powinieneś być sądzony za zabójstwo?
  14. Olej w przekładni - zgoda, ale ten w module mechatroniki? "Moduł mechatroniczny skrzyni dwusprzęgłowej DQ200 stanowi jednostkę zawierającą sterownik elektroniczny wraz ze sterownikiem hydraulicznym. Jego głównym zadaniem jest precyzyjne sterowanie pracą dwusprzęgłowej przekładni na podstawie sygnałów rejestrowanych przez czujniki. Niewielkie gabaryty modułu mechatronicznego pozwoliły na jego zabudowę we wnętrzu skrzyni automatycznej. Aby praca modułu przebiegała bez zakłóceń, producent skrzyni zdecydował się oddzielić przekładnię od samego modułu, co uniemożliwia uszkodzenie go przez opiłki powstałe w wyniku eksploatacji przekładni. Ponadto moduł posiada własny obwód hydrauliczny w pełni niezależny od obwodu hydraulicznego samej przekładni. Rozdzielenie tych obwodów wymusiło zastosowanie oleju hydraulicznego o specjalnych właściwościach dostosowanych do współpracy z hydrauliką modułu"
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.