Jump to content

don111

Użytkownik Premium
  • Content Count

    5745
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1394 Audioholik

Metody kontaktu

  • GG
    3954852

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

28274 profile views
  1. PB 2000 jest na wielkość podobny do Klipsch 15", czyli oba są małe i słabe twierdzisz. Obecnie SPL 150 kosztuje ok 3,5k, PB 2000 4k bez rabatów. Różnica w cenie jest praktycznie żadna. Ja rozumiem, wiem co oznaczają. I zaryzykuję stwierdzenie, że dobry mikrofon pomiarowy ma lepszy słuch od twojego.
  2. Pomijając już jakość do ceny, to czysto technicznie - Klipsch 115 jest nie do pobicia wyłącznie w wyższym basie (mało kogo to obchodzi), SVS PB2000 jak widać po pomiarach ma ten sam poziom na dość wysokich 30hz a poniżej już leje Klipscha do samego dołu. PB 2000 Pro z pewnością jeszcze bardziej. Bardziej zawierzyć pomiarom CEA, jednolitym i przejrzystym, czy na słowo jakiemuś anonimowi z audiostereo, hmm, niesamowicie trudny wybór
  3. Do tego się jeszcze odniosę, bo nie wiem czego tu się czepiasz, ale zdaje się że coś niby sfałszowałem. Ciekawe. Żadnych "swoich" wykresów nie wrzucałem, nie oszukuj. Nadinterpretujesz i manipulujesz. Ty za to masz mega doświadczenie :))) Po wielu latach na zmywaku Gieniuś zaczął szpanować podobno zakupem najdroższych SVS, by potem podobno zmienić na "lepsze" tańsze Klipsch, które tak dają w kinie, że aż słomę z butów Gienia na korytarzu wydmuchują :) Badziewne SVS niestety tego nie dają, tylko jakiś niski ten bas, niewiadomo po co to i komu to potrzebne.
  4. Co ma wielkość głośnika do jego jakości ? SVS 12" daje lepszy i mocniejszy bas od Klipscha na 15", w rejonie który interesuje większość ludzi. Bo to daje właśnie najprzyjemniejsze efekty dla większości. A że mniejszość woli co innego i twierdzi odwrotnie, co zrobić. Każdy ma swój gust. Małpe jak wsadzisz za kierownicę po kolei 10 różnych samochodów, to i tak nic nie zrozumie i nie nauczy się jeździć.
  5. Właśnie nie mogę znaleźć, muszę głębiej poszperać, znajdę i powklejam.... 50-70hz, faktycznie tam są najlepsze tektoniczne efekty :)))) Pukanie w rurę itp :))) Mało jest takich masochistów, których interesuje mega głośny bucząco-bzyczący rejon basu. To jest mega ważne u subów powiadasz a nie słyszysz że SVS na 12" gra 2x głośniej poniżej 30hz od Klipsch na 15". Super ciekawe. Aż nie wiarygodne że nie słyszysz, moze w ogóle nie miałeś SVS tylko bajki opowiadasz na forum ?Ja tam słyszę na swoim SVS każdą różnicę przy strojeniu BR na 25, 20 i 16hz , a najlepiej jak jest 12hz odcięcie i zamknięta obudowa, trochę moc mniejsza ale zejście i jakość basu najlepsza. I to faktycznie słychać oraz czuć, dokładnie taki efekt mi najbardziej pasuje, a nie męczące, zatykające uszy buczenie w jakimś wysokim zakresie basu. Teraz tylko dostać to samo przy większym SPL i będzie pełnia szczęścia.
  6. A kto mówił że słyszałem ? Zacznij myśleć Gieniuś.
  7. No tak, wiadomo że w kinie to przede wszystkim takie 30hz + a te najniższe to nie mają znaczenia. To może zacznij polecać suby estradowe lub kolumny estradowe - te to dopiero kopią na mid-basie, a nie jakieś durne SVS co napieprzają w okolicy 20hz. Może JTR, które są uważane za najlepsze komercyjne suby do kina, strojone na 10hz to też wymysł jakiegoś półgłówka, bo taki gieniuś na audiostereo krzyczy ? Ośmieszaj się dalej :) Miałem takiego suba co bardzo nap...lał basem 30-50hz że uszy autentycznie bolały i czuć było wręcz w żołądku (Infinity SW12) ale dopiero przy BK usłyszałem, poczułem te niższe częstotliwości (choć słabo z SPL), dopiero na SVS jest lepiej, ale nie idealnie, za to niedługo DIY na 18".
  8. Trzeba będzie napisać do audioholics, że muszą się dokształcić, bo tutaj w Polsce mamy geniusza (a raczej Gieniusia666 ze słomą w butach), który kwestionuje jedyne w pełni miarodajne i uczciwe metody pomiary subów, w identycznych warunkach. Gieniuś miał pałę z matematyki, logicznie też nie myśli więc czytanie wykresów i cyferek to trudna rzecz, za to w gębie mocny i wszystkich dookoła poucza. Seria PB 3000 możliwe że ma sens, za dużo większą kasę, a SB 3000 ma wg pomiarów o ok 1.5db więcej (czyli ok 50% głośności) ponad SB 2000, możliwe że SB 2000 Pro jest jeszcze bliżej, więc SB 3000 też sensu dużego teoretycznie nie ma, tym bardziej że w SPL znacznie ustępuje PB 2000 / PB 2000 Pro. Można tak iść cenowo w górę aż do PB 4000 albo jeszcze wyżej, to już trochę więcej niż 2x Klipsch. To już za 4-4,5k można sprowadzić sobie z USA HSU zamkniętego na 15" (ULS).
  9. Klipsch jest bardzo dobry jeśli chodzi o cenę i jakość do ceny ale nie przesadzaj - obecny Klipsch SPL 150 kosztuje ok 3k po negocjacjach a SVS ok 4k. Więc można mieć dwa Klipsch w cenie jednego SVS, ale SPL 120. To zawsze jest dylemat - jeden lepszy czy dwa większe. Po drugie - na jakiej podstawie twierdzisz że Klipsch 115 zagrałby potężniej od SVS PB 2000 Pro? Coś mi się wydaje, że tylko patrzysz na wielkość głośnika. Mniejszy SVS i tak schodzi niżej i gra 2x potężniej na samym dole, 25hz i niżej, dopiero przy 30hz Klipsch zrównuje się mocą z SVS a od 40hz i wyżej gra wyraźnie głośniej (co już mniej istotne). Mowa o PB2000, dla nowego i trochę lepszego PB2000 Pro nie ma jeszcze oficjalnych pomiarów CEA. [Hidden Content] [Hidden Content] SB 3000 mocą i zejściem nie odbiega tak znacznie od SB 2000 Pro, żeby był sens takiej zabawy. Oba są za słabe na wymagania kolegi i chyba też jednak bardziej mu pasuje styl grania otwartych subów.
  10. Ta góra z Emit-K (w moich RS6001) jest jak na mój gust rewelacyjna, nie wiem czy aż tak szczegółowa czy neutralna jak w droższych Infinity, ale na pewno przyjemna i subtelniejsza niż w Kappa x.2 i R90. Ten sam głośnik siedzi w starych Kappach (nie x.1 / x.2) i wielu innych RS. Ciekawe czy wszędzie gra podobnie czy niekoniecznie ?
  11. Potrafisz wskazać błąd w tym co napisałem powyżej? Jak nie to nie ośmieszaj się dziecinnymi zaczepkami. Typowy durak co interpretuje wszystko wg własnego widzimisię. Podając link do YT nagle mam wiedzę tylko z YT... Mistrzem logiki to raczej nie jesteś, a masz czelność innych pouczać.
  12. Pytasz czy kpisz ? Dawne Revolution to nie były dual concentric, zupełnie inny dźwięk. Ale w sumie to i tak może być mylące. Obecne Revolution DC/XT a Definition DC to inna bajka, dzisiejsze Definition są naprawdę świetne. Tylko cena już wysoka.
  13. Taki masz efekt ale troszkę błędnie go odczytujesz - bas jest równiejszy ale słabszy (głośność ogólna, bez podbić BR) ale nie te najniższe oktawy, które mogą być mniej słyszalne w muzyce, bardziej odczuwalne. Po zamknięciu BR - subwoofer będzie w stanie zagrać ten najniższy bas potężniej niż z otwartym 1x BR i 2x BR, od pewnych wyższych częstotliwości dopiero otwarcie BR (i odpowiednio jeszcze wyżej przy 2x BR) zrobi dużą różnicę. Ale to musiałbyś wyczuć na odpowiednich filmach / płytach testowych, ten SVS schodzi na tyle nisko że to może być trudne, wchodzisz w obszar gdzie bas bardziej czuć niż słychać. Wyjątkiem są tylko te największe i najlepsze kinowe suby, które nawet przy BR generują bardzo duże SPL niemal do granicy 1 cyfrowych hz, więc zamykanie BR w nich jest już zupełnie pozbawione sensu (w kontekście zysku SPL, przy tak niskich częstotliwościach nikomu to niepotrzebne). Ale w takich "normalnych" dobrych subach, jest to jeszcze słyszalne. Nie próbowałeś zatkać oba lub jeden BR i zrobić trochę głośniej ?
  14. To dual concentric na metalowej kopułce i tych czarnych membranach basowych bodajże z domieszką węgla (stosowany też w linii Sixes) , to wszystko jest inny dźwięk. Mniej wypełniony, szybszy, dokładniejszy, barwa bardziej neutralna niż ocieplona. Szczegółowość trochę lepsza ale słychać że to metal. D300 to chyba to samo co 635, 638 to D700 ale D były w bardziej luksusowym wykończeniu (być może zwrotnica też lepsza). Jak sam nie spróbujesz to nie będziesz wiedział czy taki dźwięk lubisz 🙂
  15. Stara Vifa z ok 2000 - 2005 roku.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.